Auteur Topic: [7] THIAM Mame - ex-speler  (gelezen 22353 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
[7] THIAM Mame - ex-speler
« Gepost op: januari 07, 2016, 05:32:03 pm »
Onzen Thiam maakt mooie progressie alsook sprake om 'm langer bij ons te houden...
Wat vinden jullie?

Zulte Waregem mag hopen: "Ik voel me goed hier"
07 Januari 2016 16:38 via voetbalnieuws.be

Zulte Waregem stond dit seizoen opnieuw op en is goed op weg om deel te nemen aan Play-Off I. Francky Dury slaagde erin om een sterk blok neer te zetten. Hij deed dat met een mix van ervaren spelers en opkomend talent.

Mame Thiam behoort tot die laatste groep. De Senegalees wordt gehuurd van het grote Juventus en groeide in de eerste seizoenshelft uit tot ??n van de revelaties in de Jupiler Pro League. Het mag dan ook niet verwonderen dat Essevee hem graag nog een seizoen wil huren.

De speler zelf staat alvast niet weigerachtig tegenover een langer verblijf aan de Gaverbeek. "Ik voel me goed hier. Ik voel veel vertrouwen van de coach en de medespelers, maar het is nog te vroeg om een beslissing te nemen. Ons verzekeren van play-off I is nu het enige dat telt. Nadien zien we wel", zei hij aan Het Laatste Nieuws.

Bron: http://www.voetbalnieuws.be/news/201150/Zulte_Waregem_mag_hopen:_Ik_voel_me_goed_hier
« Laatst bewerkt op: augustus 04, 2016, 05:11:42 pm door svennay »

Online ManU

  • Leden
  • Berichten: 1.041
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #1 Gepost op: januari 07, 2016, 06:36:43 pm »
Vind dat we zijn capaciteiten niet moeten overdrijven. Goede speler, maar zoals iedere speler in onze ploeg, vervangbaar.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.745
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #2 Gepost op: januari 07, 2016, 07:09:50 pm »
Een meerwaarde voor deze ploeg met talent en kwaliteiten. Ik hoop dat we hem nog een jaar extra kunnen huren aangezien de aankoopoptie te hoog ligt.

Offline Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #3 Gepost op: januari 07, 2016, 09:24:29 pm »
Vind dat we zijn capaciteiten niet moeten overdrijven. Goede speler, maar zoals iedere speler in onze ploeg, vervangbaar.

Voor iemand die absoluut nieuw is in de Belgische competitie (en Belgi? tout court) vind ik 7 doelpunten toch redelijk straf.
Wetende dat hij meestal vanop de flank komt.

Direct rendement.

Offline Boerke Sjarel

  • Leden
  • Berichten: 450
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #4 Gepost op: januari 07, 2016, 10:37:06 pm »
Voor iemand die absoluut nieuw is in de Belgische competitie (en Belgi? tout court) vind ik 7 doelpunten toch redelijk straf.
Wetende dat hij meestal vanop de flank komt.

Direct rendement.

En wat voor doelpunten. Zaten toch al enkele pareltjes tussen  :)

"Zulte Waregem is als een fopkaars. Als je denkt dat ze uit is, is ze daar terug."

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #5 Gepost op: januari 08, 2016, 08:03:43 am »
Er zit nog meer in, denk dan ook dat het verstandiger is om hem hier nog een jaar te laten dan aan een andere competitie te verhuren.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #6 Gepost op: januari 08, 2016, 09:41:03 am »
Het Laatste Nieuws 08/01/2016
via Joost M


Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #7 Gepost op: januari 11, 2016, 03:05:34 pm »
Interesse voor Thiam
maar zou geen clausule in overeenkomst staan datie weg kan.
Het enige wat ze doen is prijs laten stijgen zodat we diep
in de buidel moeten tasten om hem te kunnen houden.....

Offline Oizo87

  • Leden
  • Berichten: 1.343
  • Essevee!
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #8 Gepost op: januari 11, 2016, 03:07:03 pm »
Interesse voor Thiam
maar zou geen clausule in overeenkomst staan datie weg kan.
Het enige wat ze doen is prijs laten stijgen zodat we diep
in de buidel moeten tasten om hem te kunnen houden.....
Kunnen hem niet houden imo.
Hoogstens een tijdje van zijn kunnen genieten :)

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #9 Gepost op: januari 11, 2016, 04:05:04 pm »
ook onverklaarbaar dat ze een speler huren met aankoopoptie en weten dat ze die optie toch niet kunnen betalen! Wa idioten zijn da feitelijk? of doen ze dat om de supporters het geloof te schenken dat ze goed bezig zijn misschien??? Dit is een even idiote stelling als het louter huren van spelers zonder meerwaarde achteraf! Hebben ze nu nog niet uit hun fouten geleerd?
PDC zwaaide met te dure contracten, ze doen net hetzelfde met jesper
PDC haalde spelers met potentieel op huurbasis, we konden ze niet houden of winst uit halen! Nu blijkt dat ze terug met huurcontracten werken (maar met aankoopoptie om de supporters tevreden te houden)en zelfs de clausules die er instaan niet kunnen opeisen wegens bedragen te hoog! (dit is voor Thiam het geval, maar blijkbaar ook voor De ridder!)
En dan blijk vandaag dat ze nog eens een speler gaan huren die niks matchritme heeft en slechts voor enkele maanden overkomt zonder aankoopoptie...
Kbegin zo stillaan te twijfelen of de exit move van pdc wel de goeie beslissing was...aangezien ze der toch niks extra uit leren!

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #10 Gepost op: januari 11, 2016, 04:20:17 pm »
ook onverklaarbaar dat ze een speler huren met aankoopoptie en weten dat ze die optie toch niet kunnen betalen! Wa idioten zijn da feitelijk? of doen ze dat om de supporters het geloof te schenken dat ze goed bezig zijn misschien??? Dit is een even idiote stelling als het louter huren van spelers zonder meerwaarde achteraf! Hebben ze nu nog niet uit hun fouten geleerd?
PDC zwaaide met te dure contracten, ze doen net hetzelfde met jesper
PDC haalde spelers met potentieel op huurbasis, we konden ze niet houden of winst uit halen! Nu blijkt dat ze terug met huurcontracten werken (maar met aankoopoptie om de supporters tevreden te houden)en zelfs de clausules die er instaan niet kunnen opeisen wegens bedragen te hoog! (dit is voor Thiam het geval, maar blijkbaar ook voor De ridder!)
En dan blijk vandaag dat ze nog eens een speler gaan huren die niks matchritme heeft en slechts voor enkele maanden overkomt zonder aankoopoptie...
Kbegin zo stillaan te twijfelen of de exit move van pdc wel de goeie beslissing was...aangezien ze der toch niks extra uit leren!

Wat is da allemaal...? Het is niet omdat er een aankoopoptie bij het huurcontract zit, dat je verplicht bent die te lichten he. Wat had je gedacht Juve koopt deze zomer een speler voor 1.4 miljoen ?, dat ze dit een seizoen later gaan verkopen voor 500 000? omdat we het anders niet kunnen betalen?
Je kan ook spelers huren omdat die een meerwaarde kunnen betekenen voor jouw team he. Wat er allemaal in de contracten staat gaat ons niet aan en dat moeten we als supporters ook niet allemaal weten.
Trouwens tijdens het bewind van PDC zaten we met veel grootverdieners. Jorgensen was een enkeling vorig jaar, die met het doel gehaald werd het team te dragen en daar naar kon verdienen. Dit is hem niet gelukt, dus willen ze er nu vanaf. Daarvan zie ik weinig gelijkenissen met PDC. Alle grootverdieners zijn vertrokken met De fauw, Kums, Hazard, Berrier. Je gaat geen ervaren spelers halen voor een appel en een ei he? Vorig jaar werd er van de daken geschreeuwd dat alleen jonkies het niet konden doen. Dus werd er dit jaar ervaring gehaald met Lepoint en Leye, die worden daar ook naar betaald he.
Als je gaat werken en je begint pas verdien je weinig. Als je al 30 jaar dienst hebt, ga je dan ook staan roepen in het bedrijf het is een 'grootverdiener' weg ermee?
« Laatst bewerkt op: januari 11, 2016, 04:26:30 pm door Zigzag »

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.654
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #11 Gepost op: januari 11, 2016, 06:53:13 pm »
Conclusie: we hebben het niet breed,we moeten hopen op opportuniteiten (Kums koste ons 40000,Jesper 50000,Leye koste ook niet veel,onze nieuwe Deen ook niks) we kunnen dan iets zotter doen met lonen maar ivm Jesper was dat veel teveel en onverantwoord.   Misschien was het na?ef van ons dat we dachten dat we spelers als De Sart of De Mets konden halen,de realiteit is wat het is,maar blijf erbij,geef dan onze eigen spelers de kans en niet weer een huurspeler (die speler is ook geen garantie op Po1).

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #12 Gepost op: januari 11, 2016, 07:17:16 pm »

Kbegin zo stillaan te twijfelen of de exit move van pdc wel de goeie beslissing was...aangezien ze der toch niks extra uit leren!

Dan waren we nu al failliet.
SV TILL I DIE

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #13 Gepost op: januari 11, 2016, 08:16:12 pm »
Dan waren we nu al failliet.
hmmm, nee, dat gaan we nooit weten ;-)
hij had inderdaad overdreven met alles en nog wat, en had de spaarpot er door gejaagd met een putteke der bij. maar het bracht ook extra centen op! we kregen europees voetbal, hadden makkelijk uitverkochte stadions, etc...
We kunnen enkel stellen dat we hem ofwel op tijd hebben buiten gesjot, ofwel dat hij veel te vroeg is vertrokken, maar da gaan we nooit weten!

Wat is da allemaal...? Het is niet omdat er een aankoopoptie bij het huurcontract zit, dat je verplicht bent die te lichten he. Wat had je gedacht Juve koopt deze zomer een speler voor 1.4 miljoen ?, dat ze dit een seizoen later gaan verkopen voor 500 000? omdat we het anders niet kunnen betalen?
Je kan ook spelers huren omdat die een meerwaarde kunnen betekenen voor jouw team he. Wat er allemaal in de contracten staat gaat ons niet aan en dat moeten we als supporters ook niet allemaal weten.
Trouwens tijdens het bewind van PDC zaten we met veel grootverdieners. Jorgensen was een enkeling vorig jaar, die met het doel gehaald werd het team te dragen en daar naar kon verdienen. Dit is hem niet gelukt, dus willen ze er nu vanaf. Daarvan zie ik weinig gelijkenissen met PDC. Alle grootverdieners zijn vertrokken met De fauw, Kums, Hazard, Berrier. Je gaat geen ervaren spelers halen voor een appel en een ei he? Vorig jaar werd er van de daken geschreeuwd dat alleen jonkies het niet konden doen. Dus werd er dit jaar ervaring gehaald met Lepoint en Leye, die worden daar ook naar betaald he.
Als je gaat werken en je begint pas verdien je weinig. Als je al 30 jaar dienst hebt, ga je dan ook staan roepen in het bedrijf het is een 'grootverdiener' weg ermee?
als ze een speler huren en een aankoopoptie afdwingen, dan is dat omdat ze die speler willen aantrekken, en niet zomaar om te huren. Als ze dan die prijs niet kunnen betalen, dan zijn dat echte kalvers! Je dwingt geen aankoopoptie af als je de speler enkel wenst te huren!
En op zich heb ik niks tegen grootverdieners binnen de ploeg, maar dan wil ik loon naar werken zien ;-) zoals de namen die u allemaal aanhaalt zich 1 voor 1 hebben bewezen binnen de club!

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.113
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #14 Gepost op: januari 11, 2016, 08:30:25 pm »
Mocht ik 2 miljoen over hebben ik koop hem direct en stal hem bij essevee om binnen 2j voor het dubbele te verkopen !!!!!! Is mss idee om crowdfunding op te starten ik wil 10.000? geven nog kandidaten ?

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #15 Gepost op: januari 11, 2016, 08:46:42 pm »
Mocht ik 2 miljoen over hebben ik koop hem direct en stal hem bij essevee om binnen 2j voor het dubbele te verkopen !!!!!! Is mss idee om crowdfunding op te starten ik wil 10.000? geven nog kandidaten ?
kpeize damme lange zoen bezig zijn teegn damme aan die 2miljoen zitten! teegn ton kan tie mee pensioen!

Had ik de centen van coucke, we speelden al lang kampioen, hadden al lang ons stadion en speelden jaarlijks europees voetbal! De eerste jaren moet ge inspanningen doen, maar op den duur loopt de financiering allemaal vanzelf zonder da ge nog veel moet toesteken.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #16 Gepost op: januari 11, 2016, 09:02:04 pm »
kpeize damme lange zoen bezig zijn teegn damme aan die 2miljoen zitten! teegn ton kan tie mee pensioen!

Had ik de centen van coucke, we speelden al lang kampioen, hadden al lang ons stadion en speelden jaarlijks europees voetbal! De eerste jaren moet ge inspanningen doen, maar op den duur loopt de financiering allemaal vanzelf zonder da ge nog veel moet toesteken.

Jeroentje, zet es uwen rosen bril af, en dien zwat/witten uuk :)

't is niet omdat je veel geld in pomp dat de resultaten en successen automatisch volgen, zal misschien beter of makkelijker gaan maar je moet het ook nog volhouden. We hebben toch ons lesje geleerd? PDC heeft het zo geprobeerd ... successen kwamen, maar financieel volhouden niet.

Ik hou liever van het huidige bestuur, niet te hoog springen ?n goed beraden/afgewogen beslissingen nemen. We zijn ook nog aan het bouwen h?. Alles op zijnen tijd ...

De huidige fase kost 4,9 miljoen niet vergeten. Ook al zeggen ze van niet, er zal wel budget gemaakt worden om dat zo snel mogelijk af te betalen.


Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #17 Gepost op: januari 11, 2016, 09:03:40 pm »
hmmm, nee, dat gaan we nooit weten ;-)
hij had inderdaad overdreven met alles en nog wat, en had de spaarpot er door gejaagd met een putteke der bij. maar het bracht ook extra centen op! we kregen europees voetbal, hadden makkelijk uitverkochte stadions, etc...
We kunnen enkel stellen dat we hem ofwel op tijd hebben buiten gesjot, ofwel dat hij veel te vroeg is vertrokken, maar da gaan we nooit weten!
als ze een speler huren en een aankoopoptie afdwingen, dan is dat omdat ze die speler willen aantrekken, en niet zomaar om te huren. Als ze dan die prijs niet kunnen betalen, dan zijn dat echte kalvers! Je dwingt geen aankoopoptie af als je de speler enkel wenst te huren!
En op zich heb ik niks tegen grootverdieners binnen de ploeg, maar dan wil ik loon naar werken zien ;-) zoals de namen die u allemaal aanhaalt zich 1 voor 1 hebben bewezen binnen de club!

De aankoopoptie zal wel 'betaalbaar' zijn. Allezja met betaalbaar bedoel ik een bedrag dat we willen/kunnen betalen.

Maar misschien is het rendement (nog) niet zoals ze die vooropgesteld hadden om de afgesproken aankoopoptie te willen betalen.

We kennen het fijne er niet van, trouwens niemand weet hoeveel de echte afkoop som is volgens mij.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.745
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #18 Gepost op: januari 11, 2016, 09:31:18 pm »
Toch raar dat jij, jeroenie, die zo'n waarde hecht aan stamnummers (wat normaal is), nog enige sympathie voor PDC kan vinden.

Heel bizar.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.654
Re: [7] THIAM Mame
« Reactie #19 Gepost op: januari 11, 2016, 10:01:51 pm »
Toch raar dat jij, jeroenie, die zo'n waarde hecht aan stamnummers (wat normaal is), nog enige sympathie voor PDC kan vinden.

Heel bizar.
Versta ik ook niet zo goed.