Auteur Topic: Rookvrij stadion  (gelezen 40602 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #120 Gepost op: juni 21, 2017, 09:18:11 am »
Dit juich ik alleen maar toe en een mooi compromis vind ik

MAAK KENNIS MET DE FAMILIETRIBUNE
[...]
Daarnaast wordt tribune 4 de eerste rookvrije tribune in het Regenboogstadion. Kinderen zijn kwetsbaarder voor de kwalijke gevolgen van passief roken. Na de antirookcampagne 'Sjot die peuken buiten!' (in samenwerking met Stad Waregem) en de rookvrije speeldagen (in samenwerking met de Pro League) gaat Essevee nu dus nog een volgende stap verder. Gezondheid primeert, zeker voor onze jongste fans.
[...]


http://www.essevee.be/nieuws.php?Article=1866

2!
Weg met die vervelende sigaretten!
Een eerste stap die er wat mij betreft reeds eerder mocht zijn!
Hopelijk volgen de stewards en spotters dit ook op zodat die tribune effectief rookvrij blijft...

Maar ja wat ga je er aan doen als je effectief iemand ziet roken?
Ze gaan dat zeggen: Ja, je mag hier niet roken.
Ga je mensen een boete? stadionverbod? geven als ze roken?
Ze zullen toch iets moeten doen willen ze de hardleerse ook zo ver krijgen dat ze buiten het stadion roken...

Je moet hier niet al te hard tegen optreden. Het is een kwestie van mentaliteitswijziging en sociale bewustwording. Een stappenplan lijkt mij dan ook een veel betere en meer haalbare aanpak dan direct voor gans het stadion een rookverbod te installeren. De sensibiliseringscampagne maakt hier ook deel van uit.
Niet roken op een familietribune is dan ook een hele logische, begrijpbare en goede stap.


Offline velociraptor

  • Leden
  • Berichten: 309
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #121 Gepost op: juni 22, 2017, 03:09:50 am »
1 tribune rookvrij de rest kan stikken????? voel me beledigd, hoe was de slogan weer??schot die peuken buiten; de gemeente en de club ijveren voor een rookvrij stadion???......

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #122 Gepost op: juni 22, 2017, 09:02:53 am »
1 tribune rookvrij de rest kan stikken????? voel me beledigd, hoe was de slogan weer??schot die peuken buiten; de gemeente en de club ijveren voor een rookvrij stadion???......

Tuurlijk moet er op termijn naar een rookvrij stadion gegaan worden.

Maar stap per stap.
- Vorig jaar de campagne 'Shot die peuken buiten'
- Dit jaar eerste rookvrije tribune: de familietribune
- Volgend jaar: ...

Op Club Brugge is er ineens een rookverbod ingesteld voor gans het stadion maar wordt het niet nageleefd door vele supporters...

Een hard verbod met repressiemaatregelen vanuit SVZW lijkt me echt niet de juiste aanpak.
Ofwel komt er vanuit de overheid/bond/Pro League een hard verbod, ofwel komt het vanuit de club maar dan met de zachte aanpak om zo de rokende supporters niet te hard tegen de schenen te schoppen ("fan management")