Auteur Topic: Verwachting seizoen 2016-2017  (gelezen 27689 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Verwachting seizoen 2016-2017
« Reactie #40 Gepost op: juli 30, 2016, 06:18:24 pm »
Dat een keeper na al die jaren nog steeds niet deftig kan uitvoetballen krijg je anders ook niet uitgelegd :-\


 ;D ;D ;D
Ah het blijft pers natuurlijk, maar erg fijne opmerking (er is een reden waarom Sammy hier nog altijd zit na al die jaren)

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2016-2017
« Reactie #41 Gepost op: augustus 02, 2016, 12:59:41 am »
Francky Dury ziet al een groot verschil met vorig seizoen
01 augustus 2016 17:31 via voetbalkrant.be

Francky Dury wil nog versterkingen in elke linie, maar toch mag hij stilaan ook wel al een beetje in zijn handen wrijven. Waar de kern vorig jaar bijwijlen erg krap oogde, heeft hij nu iets meer overschot. Vooral kwalitatief.

?We hadden een paar jongens met weinig trainingsarbeid in de voorbereiding door allerhande blessures. Lerager, Coopman, Kaya en Naessens speelden nog niet of nauwelijks in die zes weken?, aldus Francky Dury.

?Maar het toont ook dat onze kern vandaag sterker is: op de bank zitten mensen die het verschil kunnen maken. Lerager bracht meer tempo in de match, Kaya zorgde voor een assist. Na de rode kaart bestond er geen twijfel meer over en waren we veel sterker.?

Vorig seizoen was dat toch wel even anders, toen was hij zelfs wat jaloers op de bank van Racing Genk: ?Allemaal spelers die bij ons in de basis zouden staan.? Eentje daarvan ? Hamalainen ? zit ondertussen aan de Gaverbeek.

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2016-08-01/francky-dury-ziet-al-een-groot-verschil-met-vorig-seizoen-bij-zulte-waregem

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verwachting seizoen 2016-2017
« Reactie #42 Gepost op: augustus 10, 2016, 09:23:31 am »
Het Laatste Nieuws 10/08/2016
Via Joost M


Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verwachting seizoen 2016-2017
« Reactie #43 Gepost op: augustus 10, 2016, 09:24:09 am »
Twee keer winst tegen niet PO1 kandidaten en dan direct al de lat zo hoog leggen.
Weet niet of dat zo'n goed idee is ... voor spelers en supporters.

Offline scott

  • Leden
  • Berichten: 997
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2016-2017
« Reactie #44 Gepost op: augustus 10, 2016, 09:56:45 am »
Twee keer winst tegen niet PO1 kandidaten en dan direct al de lat zo hoog leggen.
Weet niet of dat zo'n goed idee is ... voor spelers en supporters.

dat is wat de krant schrijft...

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Verwachting seizoen 2016-2017
« Reactie #45 Gepost op: augustus 10, 2016, 10:21:53 am »
dat is wat de krant schrijft...

Ze gaan toch geen heel artikel uit hun duim zuigen mag ik hopen, dit moet toch van ergens komen?

In alle geval, idioot om zoiets nu al rond te gaan bazuinen, je weet nooit wat er kan en gaat gebeuren.
Opnieuw PO1 halen met een bescheiden budget zou om te beginnen al heel mooi zijn, maar als het om de knikkers gaat schakelen die G5-ploegen een paar vitesses en loop je achter de feiten aan. Ze zijn de vorige PO's precies al vergeten.

En laten we serieus blijven, aan het niveau van 2013 zitten ze nog lang niet.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2016-2017
« Reactie #46 Gepost op: augustus 10, 2016, 10:29:43 am »
Ze gaan toch geen heel artikel uit hun duim zuigen mag ik hopen, dit moet toch van ergens komen?

In alle geval, idioot om zoiets nu al rond te gaan bazuinen, je weet nooit wat er kan en gaat gebeuren.
Opnieuw PO1 halen met een bescheiden budget zou om te beginnen al heel mooi zijn, maar als het om de knikkers gaat schakelen die G5-ploegen een paar vitesses en loop je achter de feiten aan. Ze zijn de vorige PO's precies al vergeten.

En laten we serieus blijven, aan het niveau van 2013 zitten ze nog lang niet.

De kranten zuigen veel uit de duim hoor. Ik had een bekende wielrenner in de familie en het aantal artikels die verschenen zijn zo gezegd als interview waar ze nooit een journalist hadden gezien zijn niet te tellen. Langs de andere kant kan je ook wel verwachten dat na een zes op zes men niet over degradatievoetbal schrijft. Een remedie : punten pakken als het kan en dan zien we wel.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2016-2017
« Reactie #47 Gepost op: augustus 10, 2016, 10:35:51 am »
Ze gaan toch geen heel artikel uit hun duim zuigen mag ik hopen, dit moet toch van ergens komen?

Dit is anders een prachtig voorbeeld van hoe media werken. Een journalist met veel fantasie die het heeft over "interne bronnen" zegt dat de "werkelijke ambitie" Europees voetbal is.

Maar de enige "interne" mensen die aan het woord zijn, zijn Dury en Cordier. Dury zegt letterlijk dat we niet te hoog van de toren moeten blazen en dat PO1 het doel is "en niks meer", en Cordier zegt dat we creatief moeten zijn om een competitieve ploeg op te stellen". Dat lijkt me duidelijk.

De rest, zoals gezegd, is dus je reinste onzin en fantasie van een journalist die van zijn baas te horen kreeg om een artikel te schrijven over Essevee. En wat verkoopt het best? "Essevee wil Europa in" of "Essevee werkt rustig verder". Juist ja.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2016-2017
« Reactie #48 Gepost op: augustus 10, 2016, 10:43:35 am »
Ze gaan toch geen heel artikel uit hun duim zuigen mag ik hopen, dit moet toch van ergens komen

Ik heb het artikel gelezen. Lijkt me eerder een samenvatting van kleine weetjes die al eerder verschenen en nu een sensationelere titel kregen. Voor mij staat er niets in dat ik nog niet eerder had gehoord of gelezen.

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.113
Re: Verwachting seizoen 2016-2017
« Reactie #49 Gepost op: augustus 10, 2016, 12:22:53 pm »
Iedereen weet toch dat we met deze kern europees voetbal moeten ambieeren komaan zeg ! Ik zeg al van begin deze campagne we met deze groep makkelijk po1 moeten halen anders ken ik er niets meer van !

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Verwachting seizoen 2016-2017
« Reactie #50 Gepost op: augustus 10, 2016, 12:28:47 pm »
Iedereen weet toch dat we met deze kern europees voetbal moeten ambieeren komaan zeg ! Ik zeg al van begin deze campagne we met deze groep makkelijk po1 moeten halen anders ken ik er niets meer van !

Tjah makkelijk, als er 6 andere ploegen zijn die beter spelen dan is het plots niet zo makkelijk h?. En wat als er plots sommige spelers out zijn met blessures? Dan is alles terug zo ver af...
Nogal straf om na 2 matchen dit al te gaan roepen.
Ambitie moet play-off 1 zijn. Daarna zien we wel!

Offline japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.113
Re: Verwachting seizoen 2016-2017
« Reactie #51 Gepost op: augustus 10, 2016, 01:45:42 pm »
Ok we zien mekaar in maart terug Grompie !!! Er mogen nu eens 4 of 5 gekwetste zijn we gaan het verschil nog nie merken in tegenstelling tot vorig jaar .

Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: Verwachting seizoen 2016-2017
« Reactie #52 Gepost op: augustus 10, 2016, 02:01:19 pm »
Ok we zien mekaar in maart terug Grompie !!! Er mogen nu eens 4 of 5 gekwetste zijn we gaan het verschil nog nie merken in tegenstelling tot vorig jaar .

Tjah, is ook te zien wie gekwetst geraakt h?... De fauw of Derijck bvb vervang je op dit moment niet zomaar.. Een Cordaro dan weer wel maar ja..

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Verwachting seizoen 2016-2017
« Reactie #53 Gepost op: augustus 10, 2016, 07:17:38 pm »
Iedereen weet toch dat we met deze kern europees voetbal moeten ambieeren komaan zeg ! Ik zeg al van begin deze campagne we met deze groep makkelijk po1 moeten halen anders ken ik er niets meer van !

Ik ga wachten van mijn conclusies te trekken tot we enkele wedstrijden tegen de G5 ploegen gespeeld hebben. Ik heb nu nog geen enkele maatstaf om te zeggen dat we beter zijn dan bv Genk, Standard, Oostende, Lokeren, Charleroi enz... Na volgend weekend zullen we misschien reeds iets meer weten.

Offline scott

  • Leden
  • Berichten: 997
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2016-2017
« Reactie #54 Gepost op: augustus 10, 2016, 07:52:59 pm »
Ik ga wachten van mijn conclusies te trekken tot we enkele wedstrijden tegen de G5 ploegen gespeeld hebben. Ik heb nu nog geen enkele maatstaf om te zeggen dat we beter zijn dan bv Genk, Standard, Oostende, Lokeren, Charleroi enz... Na volgend weekend zullen we misschien reeds iets meer weten.

op papier hebben we een kern waar veel ploegen jaloers op zijn, maar er is nog wat onevenwicht zoals centraal in de verdediging en op de (linker)flank. Als alles meezit kan je hoog scoren, maar het moet nog altijd op het veld gebeuren ?n we mogen geen pech hebben qua blessures op crusiale posities waar we eerder dun bedeeld zijn. Laat ons een eerste voorlopige balans maken na speeldag 5.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Verwachting seizoen 2016-2017
« Reactie #55 Gepost op: augustus 10, 2016, 07:53:43 pm »
Ik ga wachten van mijn conclusies te trekken tot we enkele wedstrijden tegen de G5 ploegen gespeeld hebben. Ik heb nu nog geen enkele maatstaf om te zeggen dat we beter zijn dan bv Genk, Standard, Oostende, Lokeren, Charleroi enz... Na volgend weekend zullen we misschien reeds iets meer weten.
idd we zijn ocharme twee matchen ver.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.745
Re: Verwachting seizoen 2016-2017
« Reactie #56 Gepost op: augustus 12, 2016, 11:37:57 pm »
Ach, schei uit.

Anderlecht was gewoon heel zwak tegen Sint-Truiden. Die spelen zeker geen kampioen.

Wij worden kampioen.

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.641
Re: Verwachting seizoen 2016-2017
« Reactie #57 Gepost op: augustus 13, 2016, 01:51:38 am »
Wel geen zever maar ik geef ons wel degelijk een kans:p

Offline depinguin

  • Leden
  • Berichten: 473
Re: Verwachting seizoen 2016-2017
« Reactie #58 Gepost op: augustus 13, 2016, 06:44:11 am »
Ik herinner mij de afgelopen tien seizoen ... en langer... een grafiekje over club waarin ze telkens kampioen zouden worden en waarbij de "ambities" steeds realistischer naar beneden bijgesteld werden.
Misschien moeten wij dat ook eens doen.  :)

Daarom mijn pronostiek.
Dit jaar worden de PO1 overbodig om de landskampioen te kennen.
Wij staan tegen dan los op kop en zijn zodanig veel uitgelopen op de tweede dat we niet meer bij te halen zijn. :) ;)
"Hoe sterker je zelf bent hoe minder je de fouten van uw eigen falen bij een ander lecht"

"Proberen is voor janetten"

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2016-2017
« Reactie #59 Gepost op: augustus 19, 2016, 03:06:59 pm »
Hoe tevreden is Francky Dury na de 9 op 9?
19 augustus 2016 13:15 via voetbalkrant.com

Zulte Waregem ontvangt met een 9 op 9 ?n als fiere leider KV Oostende. Essevee mag dus met een goed gevoel terugblikken op de eerste weken. Al was er wel nog een manco: het voetbal was nog niet ?cht vloeiend.

"De organisatie staat er"

Zulte Waregem slikte in drie wedstrijden nog geen enkel doelpunt. Na de 50 tegendoelpunten in de reguliere competitie vorig seizoen doet dat enorm veel deugd voor Francky Dury.

"We hadden een injectie aan kwaliteit nodig eerder dan aan kwantiteit", legde hij de versterkingen uit. "De organisatie staat er momenteel en dat is goed."

"De resultaten zijn er"

Doelsaldo 6-0, puntenaantal 9 op 9. "Veel beter kan niet", liet Timothy Derijck zich eerder al ontvallen. En dat wil Francky Dury zeker ook beamen. Al hoedt hij zich voor de overschatting of het zweefgevoel.

"Vorig jaar stonden we 24 weken lang in een plaats in de top-6 en was het nog tot de laatste speeldag bibberen. Dit is een mooie tussenstand, maar enkel de stand na 30 speeldagen telt."

"Wat gaat dat geven als we goed voetbal spelen?"

"Naast goede resultaten en een goede organisatie wil ik ook graag goed voetbal zien", aldus Francky Dury. Op dat gebied is hij nog niet helemaal verwend geweest. De eerste helft tegen Standard was de beste van de zes die Essevee al speelde, maar tegen Oostende en Genk zal het de komende weken misschien nog vloeiender moeten.

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2016-08-19/francky-dury-blikt-terug-op-de-eerste-wedstrijden-met-zulte-waregem