Auteur Topic: Verwachting seizoen 2016-2017  (gelezen 27706 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2016-2017
« Reactie #80 Gepost op: oktober 08, 2016, 01:13:53 pm »
De Ridder over verrassende club: "Een titel is niet onrealistisch"
08 Oktober 2016 12:33 via voetbalnieuws.be

Steve De Ridder groeit bij Lokeren stilaan weer naar zijn beste niveau toe. Komend weekend trekken De Ridder en zijn ploegmaats naar Anderlecht en daar kunnen ze met puntenwinst mogelijk een dienst bewijzen aan Zulte Waregem, waar De Ridder vorig seizoen nog speelde.

De middenvelder ziet zijn ex-club nog wel een tijd bovenin meedraaien."Vorig seizoen schoot Sint-Truiden als een raket uit de startblokken, om dan diep weg te zinken. Dat zal Zulte Waregem niet overkomen, want ook in de breedte is de kern enorm gestoffeerd", stelt hij in Het Laatste Nieuws.

En ook Francky Dury is volgens De Ridder een extra troef. "Hij is ??n van de meest ambitieuze personen die ik in mijn hele voetballeven ben tegengekomen. Hij droomt ervan om ooit met Zulte Waregem weer Europa in te gaan en zelfs kampioen te worden. Dat lijkt me niet onrealistisch."

Bron: http://www.voetbalnieuws.be/news/226873/De_Ridder_over_verrassende_club:_Een_titel_is_niet_onrealistisch#ixzz4MUVpKosX
« Laatst bewerkt op: oktober 08, 2016, 10:45:54 pm door svennay »

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verwachting seizoen 2016-2017
« Reactie #81 Gepost op: oktober 10, 2016, 12:36:17 pm »
Mooi van Steve en al de rest, maar laat ons maar met beide voetjes op de grond blijven.

Ik speel liever in de underdogpositie dan dat iedereen ons nu op een podiumke plaatst.
« Laatst bewerkt op: oktober 10, 2016, 05:42:45 pm door svennay »

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2016-2017
« Reactie #82 Gepost op: oktober 12, 2016, 03:46:50 pm »
Leye is duidelijk over de titelambities van Zulte Waregem
12 Oktober 2016 11:26 via Voetbalnieuws.be

Zulte Waregem is nog steeds de trotse leider in de Jupiler Pro League. Mbaye Leye is d? sterkhouder bij Essevee. De ervaren aanvaler liet zich uit over de titelambities van de club.

"Het zijn vooral de journalisten die over de titel praten, ikzelf niet. Ik ben tenslotte al drie keer als tweede ge?indigd in de Belgische competitie. Een keer met AA Gent, Standard en drie jaar geleden nog met Zulte Waregem. Ik heb geen zin om weer in het stof te bijten, maar zover is het nog lang niet", zegt hij in Sport/Voetbalmagazine.

Enkele jaren geleden greep Essevee er net naast. "Niemand die indertijd in een titel geloofde hier in Waregem. Ook niet toen ik al vrij vroeg in de play-offs de titelambitie uitsprak. Nu liggen de kaarten anders. De competitie is amper begonnen, dus het is te vroeg om voorspellingen te doen. Je kunt als kapitein wel dromen van een scenario ? la Leicester, maar dat is vooralsnog een utopie. Ik zeg niet dat we geen kampioen kunnen worden, maar realisme is nu aangewezen, geen utopisme."

Bron: http://www.voetbalnieuws.be/news/227226/Leye_is_duidelijk_over_de_titelambities_van_Zulte_Waregem#ixzz4MsWZGYCI

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2016-2017
« Reactie #83 Gepost op: november 01, 2016, 03:40:12 pm »
Forza Essevee - waarom dit het jaar van de Superboeren kan worden: "Als de vroege vlucht 12 minuten voorsprong heeft ..."
01 november 2016 11:37 via Voetbalkrant.com

Zulte Waregem is ook na 13 speeldagen nog steeds de leider in de Jupiler Pro League. Door het puntenverlies van Charleroi, Anderlecht en Gent zijn ze zelfs een van de winnaars van het weekend. Het nieuw verworven realisme bij Essevee maakt van hen een kanshebber op meer dan play-off 1. Titeldromen?

Enkele jaren geleden was Zulte Waregem er al een keertje erg dicht bij. Het werd tweede in de reguliere competitie en bleef ook in play-off 1 verbazen. Wonderwel gingen ze om met de druk, kwamen ze uit geslagen posities terug. En zonder de afgeweken vrije trap van Biglia op Leye hadden ze toen misschien al de vetpotten van de Champions League gekregen.

Maar het werd een net-niet verhaal, voor een team dat op dat moment nog door diverse groeipijnen heen moest. Hoge bomen vangen veel wind, een minder seizoen zorgde voor tonnen kritiek. Essevee bleef rustig verder werken en zet al enkele jaren de tering naar de nering. Een succesrecept dat ook Gent - inclusief nieuw stadion - geen windeieren legde.

Francky Dury? Die zal tot play-off 1 mathematisch binnen is niet spreken over meer dan de top-6. En eens play-off 1 is behaald, zal competitief zijn voor Europees voetbal het doel zijn. Maar de ploeg wint ondertussen rustig alle matchen tegen de 'kleinere' teams - een kunst, want Club, Gent en Anderlecht laten het daar collectief liggen.

En tegen de toppers proberen ze aan de ene kant het eigen voetbal te spelen (een sterke eerste helft in Gent, veel druk in thuismatchen tegen Charleroi en Standard), maar er is ook het nodige realisme - kijk maar naar de match tegen Club Brugge afgelopen weekend. Of zoals Leye het al zei v??r het duel tegen blauw-zwart: "Winnen van de rechterkolom en puntjes pakken tegen de toppers is niet slecht."

"En tijdens play-off 1 zullen we dan de groten proberen kloppen", blikte hij al wat vooruit. Onur Kaya springt bij een eventuele titel in de Gaverbeek. Een ?cht scenario is het (nog) lang niet, maar Essevee heeft wel in alle geledingen de nodige kwaliteit om lang mee te spelen. Het hoeft van niemand schrik te hebben.

De beste defensie van het land (volgens de statistieken toch alvast), drie clean sheets voor Steppe ?n Bossut (twee goede doelmannen), een oerdegelijk middenveld (Lerager en Me?t? zullen geen 5 jaar in Belgi? kamperen) en heel veel aanvallende kwaliteiten (Leye scoort, Lepoint heeft infiltraties, Cordaro is prima bezig, Kaya zit aan zes assists, ...).

Een team dat Vetokele, Oulare, Naessens en Coopman op de bank kan houden, dat is een goed team. Simpel. En dan hebben we van raspaardje Kingsley Madu ook nog niets gezien. Francky Dury is er een machine van aan het maken. En eens die machine draait, is een druppeltje olie voldoende aldus de oefenmeester.

Het is niet al goud dat blinkt - in de breedte is de verdediging misschien net niet kwalitatief genoeg en er is geen spelmaker ? la Thorgan Hazard - en toch: de Superboeren van de Gaverbeek dromen. Enfin, de fans. De spelers en staff zorgen met het nodige realisme op ?n naast het veld voor de ideale voedingsbodem voor mooie dingen. "Maar als vroege vluchters 12 minuten voorsprong hebben en daarna even snel rijden als het peloton, dan kan je al eens een klassieker winnen."

Bron: https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2016-11-01/zulte-waregem-toont-goed-voetbal-en-het-nodige-realisme-heeft-beste-verdediging-en-veel-stabiliteit-mag-het-dromen-van-de-titel

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verwachting seizoen 2016-2017
« Reactie #84 Gepost op: november 09, 2016, 06:06:18 pm »
Via Patrick VDH uit Het Nieuwsblad
09 november 2016

Edit: Krant toegeovegd.
« Laatst bewerkt op: november 09, 2016, 07:42:20 pm door svennay »

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verwachting seizoen 2016-2017
« Reactie #85 Gepost op: november 10, 2016, 01:13:06 pm »
Krant van West-Vlaanderen 10/11/2016
Via Ludwig V.


Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2016-2017
« Reactie #86 Gepost op: januari 06, 2017, 03:05:42 pm »
Uit Krant van West-Vlaanderen
05 januari 2017

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2016-2017
« Reactie #87 Gepost op: maart 14, 2017, 07:40:57 am »
Via Joost M. uit Het Laatste Nieuws
14 maart 2017

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Verwachting seizoen 2016-2017
« Reactie #88 Gepost op: maart 14, 2017, 09:15:31 am »
Alle doelstellingen zijn gehaald, enkel een prijs ontbreekt nog om het af te maken! Als supporter mogen we nu al niet meer klagen. En als ze de beker winnen zaterdag dan maakt de rest van het seizoen voor mij niets meer uit.

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Verwachting seizoen 2016-2017
« Reactie #89 Gepost op: maart 15, 2017, 08:40:11 pm »
Alle doelstellingen zijn gehaald, enkel een prijs ontbreekt nog om het af te maken! Als supporter mogen we nu al niet meer klagen. En als ze de beker winnen zaterdag dan maakt de rest van het seizoen voor mij niets meer uit.

^1000.
Maar als we die verliezen... man, ik mag er niet aan denken.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2016-2017
« Reactie #90 Gepost op: maart 15, 2017, 09:29:49 pm »
Alle doelstellingen zijn gehaald, enkel een prijs ontbreekt nog om het af te maken! Als supporter mogen we nu al niet meer klagen. En als ze de beker winnen zaterdag dan maakt de rest van het seizoen voor mij niets meer uit.

^1000.
Maar als we die verliezen... man, ik mag er niet aan denken.

Spijtig genoeg kan er maar 1 ploeg winnen.... Ik hoop dat we winnen en als de traditie gevolgd wordt zit dat er in. Het is voor Essevee (Als we SV Waregem meerekenen) de vijfde finale : winst - verlies - winst - verlies - ?
Als we dan toch moeten verliezen hoop ik dat het is omdat de tegenstander sterker was en niet zoals tegen Lokeren omdat er een floddergoal valt.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verwachting seizoen 2016-2017
« Reactie #91 Gepost op: maart 16, 2017, 01:06:53 pm »
Alle doelstellingen zijn gehaald, enkel een prijs ontbreekt nog om het af te maken! Als supporter mogen we nu al niet meer klagen. En als ze de beker winnen zaterdag dan maakt de rest van het seizoen voor mij niets meer uit.

^1000.
Maar als we die verliezen... man, ik mag er niet aan denken.

Spijtig genoeg kan er maar 1 ploeg winnen.... Ik hoop dat we winnen en als de traditie gevolgd wordt zit dat er in. Het is voor Essevee (Als we SV Waregem meerekenen) de vijfde finale : winst - verlies - winst - verlies - ?
Als we dan toch moeten verliezen hoop ik dat het is omdat de tegenstander sterker was en niet zoals tegen Lokeren omdat er een floddergoal valt.

Als je op traditie moet voortgaan ... :(
Floddergoal, zwijg me ervan ... we hebben zo ons kampioenschap verloren op Anderlecht :(

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2016-2017
« Reactie #92 Gepost op: maart 31, 2017, 07:05:00 am »
Via Joost M. uit Het Laatste Nieuws
31 maart 2017

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2016-2017
« Reactie #93 Gepost op: mei 18, 2017, 08:34:46 am »
Via Joost M. uit Het Laatste Nieuws
18 mei 2017

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2016-2017
« Reactie #94 Gepost op: mei 26, 2017, 11:12:58 am »
Via Ludwig V. uit Krant van West-Vlaanderen
26 mei 2017

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Verwachting seizoen 2016-2017
« Reactie #95 Gepost op: mei 26, 2017, 05:26:08 pm »
Die afsluitende zin vat het geheel zeer goed samen.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: Verwachting seizoen 2016-2017
« Reactie #96 Gepost op: mei 26, 2017, 11:17:05 pm »
Die afsluitende zin vat het geheel zeer goed samen.
Iets dat we allemaal konden zien inderdaad gedurende de laatste maanden en waar menig supporter toch wel even met de ogen draaide... ::)