Auteur Topic: Speeldag 10 : 21/05/2017 14:30u : Essevee - Sporting Charleroi  (gelezen 14395 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 10 : 21/05/2017 14:30u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #40 Gepost op: mei 22, 2017, 12:49:19 pm »
Het is weer eens zwart-wit bij de "supporters" hier op het forum.

Leye is een heel trots iemand, je merkt dat als je er mee praat. Hij is fier, hij werkt hard, hij wil een voorbeeld zijn. Als je na zo'n seizoen dan uitgefloten wordt in de laatste wedstrijd (en voordien ook), dan moet dat ongelofelijk misplaatst overkomen. Hij moet zich daar, als prof, kunnen overzetten, uiteraard, maar die randdebielen op de tribune mogen wat mij betreft richting Guldensporen Stadion trekken.

Je hebt zo ook van die mensen die Dury staan uitschelden. Je moet toch echt hersenen ter grootte van een erwt hebben om zoiets te doen. Het kleinste kind beseft dat die man jaar na jaar uitzonderlijk goede resultaten (en voetbal) levert.

Zwakke reactie van Leye en zo een spijtig einde voor die jongen zijn voorts puik seizoen. Ook niet leuk voor Dury noch voor de andere spelers. Na zo'n ongelofelijk seizoen zou je hopen dat er eenheid heerst en trots overheerst, zowel bij spelers als bij supporters. Spijtig genoeg heb je op elke voetbaltribune ter wereld ongelofelijke debielen.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: Speeldag 10 : 21/05/2017 14:30u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #41 Gepost op: mei 22, 2017, 01:03:36 pm »
Het is weer eens zwart-wit bij de "supporters" hier op het forum.

Leye is een heel trots iemand, je merkt dat als je er mee praat. Hij is fier, hij werkt hard, hij wil een voorbeeld zijn. Als je na zo'n seizoen dan uitgefloten wordt in de laatste wedstrijd (en voordien ook), dan moet dat ongelofelijk misplaatst overkomen. Hij moet zich daar, als prof, kunnen overzetten, uiteraard, maar die randdebielen op de tribune mogen wat mij betreft richting Guldensporen Stadion trekken.

Je hebt zo ook van die mensen die Dury staan uitschelden. Je moet toch echt hersenen ter grootte van een erwt hebben om zoiets te doen. Het kleinste kind beseft dat die man jaar na jaar uitzonderlijk goede resultaten (en voetbal) levert.

Zwakke reactie van Leye en zo een spijtig einde voor die jongen zijn voorts puik seizoen. Ook niet leuk voor Dury noch voor de andere spelers. Na zo'n ongelofelijk seizoen zou je hopen dat er eenheid heerst en trots overheerst, zowel bij spelers als bij supporters. Spijtig genoeg heb je op elke voetbaltribune ter wereld ongelofelijke debielen.

Vooral die laatste zin: Hopen dat er eenheid heerst.  Maar het is wel de kapitein die ervoor zorgt dat die eenheid helemaal weg valt he nu... Als het goed is, is hij de eerste om alle credits op te strijken. Hashtagskes al hier, hashtagskes al daar. ML9, Superbe, Beauty enzo. Maar als hij dan (terechte) kritiek krijgt is ie als eerste naar binnen. En mokkend als een klein kindje in de kleedkamer gaan zitten.

Kijk nogmaals voor de 1000e keer. Leye bij Essevee da's een succesverhaal gebleken. Perfect. Maar dat verhaal is geschreven nu.
Dat hij kansen mist, zeer zeker ok. Maar dat hij zich dan zo gaat gedragen op het plein tegenover supporters. Als kapitein he, dan is de maat vol voor mij. Zoiets kan niet, en dat hoeven wij als supporters toch niet te slikken ook zeker? Potverdikke, wij die er altijd staan. Weer, wind, goed of slecht. Maar we mogen onze mond niet open doen...

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Speeldag 10 : 21/05/2017 14:30u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #42 Gepost op: mei 22, 2017, 01:12:50 pm »
Het is weer eens zwart-wit bij de "supporters" hier op het forum.

Leye is een heel trots iemand, je merkt dat als je er mee praat. Hij is fier, hij werkt hard, hij wil een voorbeeld zijn. Als je na zo'n seizoen dan uitgefloten wordt in de laatste wedstrijd (en voordien ook), dan moet dat ongelofelijk misplaatst overkomen. Hij moet zich daar, als prof, kunnen overzetten, uiteraard, maar die randdebielen op de tribune mogen wat mij betreft richting Guldensporen Stadion trekken.

Je hebt zo ook van die mensen die Dury staan uitschelden. Je moet toch echt hersenen ter grootte van een erwt hebben om zoiets te doen. Het kleinste kind beseft dat die man jaar na jaar uitzonderlijk goede resultaten (en voetbal) levert.

Zwakke reactie van Leye en zo een spijtig einde voor die jongen zijn voorts puik seizoen. Ook niet leuk voor Dury noch voor de andere spelers. Na zo'n ongelofelijk seizoen zou je hopen dat er eenheid heerst en trots overheerst, zowel bij spelers als bij supporters. Spijtig genoeg heb je op elke voetbaltribune ter wereld ongelofelijke debielen.
Diegene die fluiten zijn inderdaad randdebielen, maar hoeveel zijn er dat?  De meerderheid in de tribune steunt Leye, is blij dat we hem hebben, het sfeervak of op straat krijgt Leye enorm veel lof, hier op het forum veel minder, maar dit forum is geen waardemeter van de modale supporter.
Leye weet dat maar al te goed.  Er is meer aan de hand, volgens mij zocht hij een uitweg en dat zal dan zijn excuus zijn 'ik werd niet gewaardeerd door de supporters daarom ben ik weggegaan' en dat is TOTAAL MISPLAATS.  Ik heb heel veel respect voor Leye, maar er zijn grenzen.  Zijn gedrag gisteren toont toch ook dat hij naast zijn schoenen loopt, dat hij dan niet op dat podium staat op de markt(waar hij normaal gezien derde was heb ik horen zeggen) tot daar aan toe, maar dat hij zelfs niet op het etentje is bij zijn collega's, man, dat is totaal geen respect hebben. 
Ge kunt zeggen, het is ook maar een mens, maar doe eens normaal zeg, kijk toch eens naar jezelf en zeg tegen jezelf, verdomme, ik was verkeerd, mijn excuses, maar nee, dat doet hij niet,hij blaast liever den boel op,ook bij zijn collega's, of zijn het al zijn ex-collega's?   Jammer, heel jammer, ik dacht toch dat hij als persoon meer verstand had.

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Speeldag 10 : 21/05/2017 14:30u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #43 Gepost op: mei 22, 2017, 01:27:18 pm »
Het is weer eens zwart-wit bij de "supporters" hier op het forum.

Leye is een heel trots iemand, je merkt dat als je er mee praat. Hij is fier, hij werkt hard, hij wil een voorbeeld zijn. Als je na zo'n seizoen dan uitgefloten wordt in de laatste wedstrijd (en voordien ook), dan moet dat ongelofelijk misplaatst overkomen. Hij moet zich daar, als prof, kunnen overzetten, uiteraard, maar die randdebielen op de tribune mogen wat mij betreft richting Guldensporen Stadion trekken.

Je hebt zo ook van die mensen die Dury staan uitschelden. Je moet toch echt hersenen ter grootte van een erwt hebben om zoiets te doen. Het kleinste kind beseft dat die man jaar na jaar uitzonderlijk goede resultaten (en voetbal) levert.

Zwakke reactie van Leye en zo een spijtig einde voor die jongen zijn voorts puik seizoen. Ook niet leuk voor Dury noch voor de andere spelers. Na zo'n ongelofelijk seizoen zou je hopen dat er eenheid heerst en trots overheerst, zowel bij spelers als bij supporters. Spijtig genoeg heb je op elke voetbaltribune ter wereld ongelofelijke debielen.
Diegene die fluiten zijn inderdaad randdebielen, maar hoeveel zijn er dat?  De meerderheid in de tribune steunt Leye, is blij dat we hem hebben, het sfeervak of op straat krijgt Leye enorm veel lof, hier op het forum veel minder, maar dit forum is geen waardemeter van de modale supporter.
Leye weet dat maar al te goed.  Er is meer aan de hand, volgens mij zocht hij een uitweg en dat zal dan zijn excuus zijn 'ik werd niet gewaardeerd door de supporters daarom ben ik weggegaan' en dat is TOTAAL MISPLAATS.  Ik heb heel veel respect voor Leye, maar er zijn grenzen.  Zijn gedrag gisteren toont toch ook dat hij naast zijn schoenen loopt, dat hij dan niet op dat podium staat op de markt(waar hij normaal gezien derde was heb ik horen zeggen) tot daar aan toe, maar dat hij zelfs niet op het etentje is bij zijn collega's, man, dat is totaal geen respect hebben. 
Ge kunt zeggen, het is ook maar een mens, maar doe eens normaal zeg, kijk toch eens naar jezelf en zeg tegen jezelf, verdomme, ik was verkeerd, mijn excuses, maar nee, dat doet hij niet,hij blaast liever den boel op,ook bij zijn collega's, of zijn het al zijn ex-collega's?   Jammer, heel jammer, ik dacht toch dat hij als persoon meer verstand had.

Leye IS een verstandig mens mogul daar moet je niet aan twijfelen maar ook slimme mensen hebben hun mindere kantjes.  Die kinderachtigheid en rap-op-de-tenen-getrapt is zelfs een ferme mindere kant gebleken nu.  Ik hoop maar dat mama Leye dat er bij de 2 kindjes goed kan inpeperen en zij hun papa later van tijd niet gaan na?pen (of is dit hier niet op zijn plaats dat laatste  8)?).

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: Speeldag 10 : 21/05/2017 14:30u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #44 Gepost op: mei 22, 2017, 01:33:12 pm »
Voor alle duidelijkheid, er heeft 3 man en een paardekop gefloten, direct gevolgd door het scanderen van zijn naam door een vol vak X. Hoor je zelfs duidelijk in Stadion.

Doodzonde... maar wellicht heeft hij dat intussen zelf wel door, slim als hij is. Tenzij het idd allemaal zeer bewust is, maar dat lijkt me ver gezocht...

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.744
Re: Speeldag 10 : 21/05/2017 14:30u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #45 Gepost op: mei 22, 2017, 01:53:57 pm »
@essevee1972: Als er ??n iemand is die in het Guldensporenstadion hoort, is het de Koning wel met zo'n gedrag. Hoort tot??l niet in Waregem.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.178
Re: Speeldag 10 : 21/05/2017 14:30u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #46 Gepost op: mei 22, 2017, 01:55:55 pm »
Voor alle duidelijkheid, er heeft 3 man en een paardekop gefloten, direct gevolgd door het scanderen van zijn naam door een vol vak X. Hoor je zelfs duidelijk in Stadion.

Doodzonde... maar wellicht heeft hij dat intussen zelf wel door, slim als hij is. Tenzij het idd allemaal zeer bewust is, maar dat lijkt me ver gezocht...

Dr moet toch iets zijn hoor.
Ook zijn reactie van vorige week na zijn doelpunt tegen Oostende vond ik maar raar

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Speeldag 10 : 21/05/2017 14:30u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #47 Gepost op: mei 22, 2017, 02:01:54 pm »
Leye moest enkele matchen gewoon eerlijk geweest zijn en durven zeggen dat hij wat minder was of teveel kansen miste(de misser tegen Anderlecht lag aan het veld).tuurlijk zet hij zich in en was hij vaak goed dit jaar. Maar id bekerfinale,thuis tegen Gent,in Gent,uit bij anderlecht,thuis tegen Charleroi...in po1 was hij niet effici?nt.reactie van hem gisteren was stom...zowel naar supporters als medespelers.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 10 : 21/05/2017 14:30u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #48 Gepost op: mei 22, 2017, 02:05:43 pm »
Vooral die laatste zin: Hopen dat er eenheid heerst.  Maar het is wel de kapitein die ervoor zorgt dat die eenheid helemaal weg valt he nu... Als het goed is, is hij de eerste om alle credits op te strijken. Hashtagskes al hier, hashtagskes al daar. ML9, Superbe, Beauty enzo. Maar als hij dan (terechte) kritiek krijgt is ie als eerste naar binnen. En mokkend als een klein kindje in de kleedkamer gaan zitten.

Kijk nogmaals voor de 1000e keer. Leye bij Essevee da's een succesverhaal gebleken. Perfect. Maar dat verhaal is geschreven nu. Dat hij kansen mist, zeer zeker ok. Maar dat hij zich dan zo gaat gedragen op het plein tegenover supporters. Als kapitein he, dan is de maat vol voor mij. Zoiets kan niet, en dat hoeven wij als supporters toch niet te slikken ook zeker? Potverdikke, wij die er altijd staan. Weer, wind, goed of slecht. Maar we mogen onze mond niet open doen...

Akkoord hoor, een kapitein moet boven kritiek staan en moet zorgen voor eenheid. Leye reageert hier fout, dat gaf ik al toe. Wat je hier allemaal moet lezen tart dan weer alle verbeelding. Zijne Majesteit, klein kindje, prima donna, de Koning,... Van kleine kindjes gesproken. En de moderators maar mee doen, ongezien eigenlijk op een supportersforum. Nu ja, "supporters"forum...

Is dat nu zo moeilijk niet alles en iedereen in hokjes te plaatsen? En zwart-wit te zien? Is dat nu zo lastig om te zeggen: Leye reageert hier niet goed, dat is jammer, blah-blah-blah. Neen, meteen insinuaties maken, persoonlijke aanvallen doen, bijnaampjes geven... Hebben die "supporters" hier al eens gesproken met die mens? Het is toch zo makkelijk om iemand een etiket te geven op basis van een bepaalde stijl of gedraging of uitspraak. Al eens bij stilgestaan dat er misschien meer achter zit?

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Speeldag 10 : 21/05/2017 14:30u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #49 Gepost op: mei 22, 2017, 02:06:05 pm »
Leye had gezegd dat het aan het veld lag e in anderlecht.ik niet :).
Over de wedstrijd:
Man wat was dalsgaard weer goed
Coopman,Kaya,hamalainen waren ook goed.
Muhren:goeie invalbeurt.is een speler die we kunnen gebruiken als we dominant spelen.
Slecht:baudry,Leye,marrone,bala-nog veel werk aan

Offline Mr. Jones

  • Leden
  • Berichten: 300
Re: Speeldag 10 : 21/05/2017 14:30u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #50 Gepost op: mei 22, 2017, 02:53:36 pm »
Kan enkel maar essevee1972 volgen... Wat ik hier allemaal lees, om van de zotste theorie nog te zwijgen om een excuus te hebben om te vertrekken. Ik ben ??n van de supporters die na de match gewoon naar huis gaat en niet nog 15min in de tribune ben gebleven om handjes geklapt te doen bij een gelijkspel of omdat het seizoen nu ten einde is. Dus ik heb ook niet gezien wie ontbrak. Blijkbaar Dury ook... Natuurlijk was ik ontgoocheld bij die "missers" van Leye. Net zoals ik ook al ontgoocheld ben geweest van missers van Kaya en Gueye die "niet te missen" waren. Ga ik daarvoor iemand gaan uitfluiten? Inderdaad hij moet "slimmer" zijn dan dan, maar begrijp ik zijn frustratie? Zeker en vast. Is niet de eerste keer dat hij uitgefloten wordt... Jammer dat dit net op het seizoeneinde moet voorvallen...

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 10 : 21/05/2017 14:30u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #51 Gepost op: mei 22, 2017, 03:09:52 pm »
Kan enkel maar essevee1972 volgen... Wat ik hier allemaal lees, om van de zotste theorie nog te zwijgen om een excuus te hebben om te vertrekken. Ik ben ??n van de supporters die na de match gewoon naar huis gaat en niet nog 15min in de tribune ben gebleven om handjes geklapt te doen bij een gelijkspel of omdat het seizoen nu ten einde is. Dus ik heb ook niet gezien wie ontbrak. Blijkbaar Dury ook... Natuurlijk was ik ontgoocheld bij die "missers" van Leye. Net zoals ik ook al ontgoocheld ben geweest van missers van Kaya en Gueye die "niet te missen" waren. Ga ik daarvoor iemand gaan uitfluiten? Inderdaad hij moet "slimmer" zijn dan dan, maar begrijp ik zijn frustratie? Zeker en vast. Is niet de eerste keer dat hij uitgefloten wordt... Jammer dat dit net op het seizoeneinde moet voorvallen...

Voil?. Waarom lees je hier geen kritiek op die "supporters" die hem uitfluiten? Omdat een spits kansen mist, stel je voor zeg. Dan moet Bossut elke week uitgefloten worden want die kan nog altijd niet op een bal trappen.

Sommige Vidmars hier zijn heel gelukkig dat dit is voorgevallen want die zijn al het hele seizoen "Zijne Majesteit" Leye aan het uitmaken, enkel en alleen gebaseerd op een bepaalde stijl van spelen. "De manier waarop hij de kansen mist" moet je hier nu lezen. Qu??

Weet je aan wat me dat doet denken? Aan supporters van Club Brugge, met voorsprong de simpelste van het land, die zich ziek ergeren aan technische spelers want die zijn "nonchalant". Ik hokjes denken weet je wel: zwart of wit. En dat komt omdat Club Brugge haar waarden (die je ook op hun website terug vindt) stinken, zweten en ploeteren zijn. Die mensen weten niet beter.

Van supporters van Essevee, zeker na zo'n seizoen waarin Leye nota bene 16-17 keer scoort, de man die na de bekerfinale sprak over "het team" en weigerde te spreken over individuele spelers, verwacht ik iets meer. Gelukkig is dit forum geen weerspiegeling van de achterban van Zulte Waregem.

Offline essevee5381

  • Leden
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Speeldag 10 : 21/05/2017 14:30u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #52 Gepost op: mei 22, 2017, 03:27:44 pm »
Zoals ik al zei in een ander topic...
kan je die enkele mensen ongelijk geven? Po's om qua resultaten bij te huilen... Als je dan in de laatste wedstrijd 2 open doelkansen de nek omwringt, dan kan je wel eens gemor op de tribunes krijgen. Als je dan als kapitein u van uw kleinste kant laat zien & de hele sfeertribune gaat uitdagen. Dan ben je fout bezig als prof. Ondanks dat wij nooit voorstander zijn van uitfluiten, besef ik dat anderen dit wel doen...
Maar je moet je als prof altijd maar dan ook altijd daarboven stellen. Zeker als het om enkelingen gaat.
Op het moment dat Leye zijn handen achter da oren plaatste, lieten wij duidelijk vanuit de sfeergroep zien dat zijn gebaar alles behalve geaccepteerd werd. Iets dat bij hem wss niet in goede aarde viel.
Wij steken weken werk in een tifo met de nodige financi?le middelen. Als een speler, notabene DE kapitein op deze manier zijn respect toont... Dan mag hij van mij persoonlijk oprotten..
South Lane Crew.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 10 : 21/05/2017 14:30u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #53 Gepost op: mei 22, 2017, 03:44:14 pm »
kan je die enkele mensen ongelijk geven? Po's om qua resultaten bij te huilen... Als je dan in de laatste wedstrijd 2 open doelkansen de nek omwringt, dan kan je wel eens gemor op de tribunes krijgen. Als je dan als kapitein u van uw kleinste kant laat zien & de hele sfeertribune gaat uitdagen. Dan ben je fout bezig als prof. Ondanks dat wij nooit voorstander zijn van uitfluiten, besef ik dat anderen dit wel doen... Maar je moet je als prof altijd maar dan ook altijd daarboven stellen. Zeker als het om enkelingen gaat. Op het moment dat Leye zijn handen achter da oren plaatste, lieten wij duidelijk vanuit de sfeergroep zien dat zijn gebaar alles behalve geaccepteerd werd. Iets dat bij hem wss niet in goede aarde viel.

En wat dan nog dat de resultaten tegen vielen? De play-offs deden er helemaal niet toe! We speelden bij momenten het mooiste voetbal van Belgi?, ik dacht dat dat zo belangrijk was voor de critici hier?

Oh neen, een spits die kansen mist, ongezien! Nogmaals, Leye is een heel trots man en reageerde hier te fel, dat zal hij zelf ook wel weten. Wat je hier echter moet lezen is (weer eens) volledig misplaatst. "De hele sfeertribune uitdagen", kom op joh! Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen dat Leye, die dit seizoen 17 keer scoort, in een seizoen waarin we (weer eens) vriend en vijand verbazen (en herfstkampioen worden en de beker winnen), waarin hij een belangrijke rol speelt, niet kan appreci?ren dat "supporters" hem uitfluiten? Die man had waarschijnlijk eerder een mooie laatste wedstrijd verwacht waarin hij de eer krijgt die hij verdient, en niet gefluit en gemor omdat hij een paar ballen naast trapt.

In plaats van zo fel te reageren op Leye, misschien kan je eens zo fel reageren op de fluiters op diezelfde sfeertribune? Ik zou eerder denken dat je verwacht dat die mensen "oprotten". Jullie laten prachtige dingen zien maar het gaat over meer dan doekjes schilderen. Het goede voorbeeld geven aan al die jonge gastjes, laat d?t een doel zijn voor jullie. En een speler als Leye beschermen tegen idioten hoort daar in mijn ogen bij.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Speeldag 10 : 21/05/2017 14:30u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #54 Gepost op: mei 22, 2017, 04:15:29 pm »
Leye is hier in de zomer van 2015 toegekomen en had opnieuw alles te bewijzen.
Hij werd aangesteld als kapitein, iedereen vond dat terecht en prima. Dat was het ook. Maakte een prima voorbereiding mee en een dito seizoensstart. Hij werkte zich te pletter.
Hij zei daar zelf over: "Als ik kapitein ben en de leidersfiguur van de kleedkamer ben, mo?t ik wel presteren."

Probleem is dat hij in de loop der tijd z? onaantastbaar is gemaakt (door Dury) dat er geen enkele zelfkritiek bestaat en zich v?r boven iedereen verheven voelt.

Meneer schrikt dan plots dat er eens wat kritiek komt op zijn persoon. Ongelooflijk in feite. Hij vindt het dus zelf allemaal prima wat hij aan het doen is?

Het is gewoon dat hele houdinkje dat verkeerd zit. Dat over het veld sloffen, een bal moet preci?s in zijn voeten gespeeld worden anders loopt hij er niet achter, gepersonaliseerd masker, uitkafferen van ploegmaats, constant het verkeer regelen op het veld ipv zich met zijn eigen spel bezig te houden want dat is al moeilijk genoeg.
Zijn goal vorige week tegen Oostende ook. Wees toch eens blij man na zo'n mooi doelpunt. Maar neen, als ware hij Ibrahimovic keek hij sto?cijns voor zich uit.

Weet je nog in het vicekampioenenjaar? 2-1 winst thuis tegen Anderlecht. Je hebt ze een hele wedstrijd weggespeeld. Staat 2-0 en krijgen in minuut 85 een penalty voor de 3-0. Leye achter de bal, maar op een uitermate nonchalante manier trapt hij die bal een huis over. Een minuut later kopt Mbokani de 2-1 binnen en moet je jandorie nog minutenlang zitten billenknijpen.
Thuismatch tegen Anderlecht dit jaar. Haast zelfde verhaal. Anderlecht bestond niet. 3-2 voor. Leye wordt alleen voor de keeper gezet, ligt 7 meter voor, maar talmt z?danig lang dat Dendoncker hem nog terughaalt. Was echt een exemplarische fase die volledig Leye beschrijft. 10 minuten later komt hij weer alleen voor de keeper maar lobt hem onbegrijpelijk naast. Hijzelf vindt het niet erg, dat straalt hij uit, ach kansje gemist, wat geeft het?

Het is gewoon ?p nu. Enorme verdiensten hoor voor Zulte Waregem. Maar zoals velen zeggen er is een tijd van komen en gaan en zijn tijd van gaan is gekomen. Daar is op zich niks mis mee op je 35e. Maar dan moet je het wel zelf beseffen. En daar wringt het schoentje.
Is ook op een punt gekomen dat hij niet meer 100% de focus heeft op het voetballer zijn.
Dat tv-werk voor RTL, vader van beginnende pubers, dat Senegalese project, verkeersleider op het veld. Toen Sven Nys in zijn voorlaatste jaar aan het zwalpen was en meer bezig was met zoon Thibau zijn crossen luidde de kop van de maandagkrant: "Hij is al gestopt alleen weet hij het zelf nog niet."

Offline essevee5381

  • Leden
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Speeldag 10 : 21/05/2017 14:30u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #55 Gepost op: mei 22, 2017, 04:22:47 pm »
kan je die enkele mensen ongelijk geven? Po's om qua resultaten bij te huilen... Als je dan in de laatste wedstrijd 2 open doelkansen de nek omwringt, dan kan je wel eens gemor op de tribunes krijgen. Als je dan als kapitein u van uw kleinste kant laat zien & de hele sfeertribune gaat uitdagen. Dan ben je fout bezig als prof. Ondanks dat wij nooit voorstander zijn van uitfluiten, besef ik dat anderen dit wel doen... Maar je moet je als prof altijd maar dan ook altijd daarboven stellen. Zeker als het om enkelingen gaat. Op het moment dat Leye zijn handen achter da oren plaatste, lieten wij duidelijk vanuit de sfeergroep zien dat zijn gebaar alles behalve geaccepteerd werd. Iets dat bij hem wss niet in goede aarde viel.

En wat dan nog dat de resultaten tegen vielen? De play-offs deden er helemaal niet toe! We speelden bij momenten het mooiste voetbal van Belgi?, ik dacht dat dat zo belangrijk was voor de critici hier?

Oh neen, een spits die kansen mist, ongezien! Nogmaals, Leye is een heel trots man en reageerde hier te fel, dat zal hij zelf ook wel weten. Wat je hier echter moet lezen is (weer eens) volledig misplaatst. "De hele sfeertribune uitdagen", kom op joh! Is dat nu zo moeilijk om te begrijpen dat Leye, die dit seizoen 17 keer scoort, in een seizoen waarin we (weer eens) vriend en vijand verbazen (en herfstkampioen worden en de beker winnen), waarin hij een belangrijke rol speelt, niet kan appreci?ren dat "supporters" hem uitfluiten? Die man had waarschijnlijk eerder een mooie laatste wedstrijd verwacht waarin hij de eer krijgt die hij verdient, en niet gefluit en gemor omdat hij een paar ballen naast trapt.

In plaats van zo fel te reageren op Leye, misschien kan je eens zo fel reageren op de fluiters op diezelfde sfeertribune? Ik zou eerder denken dat je verwacht dat die mensen "oprotten". Jullie laten prachtige dingen zien maar het gaat over meer dan doekjes schilderen. Het goede voorbeeld geven aan al die jonge gastjes, laat d?t een doel zijn voor jullie. En een speler als Leye beschermen tegen idioten hoort daar in mijn ogen bij.
Een speler die reageert op supporters tijdens een wedstrijd is ALTIJD in de fout... Zeker op deze manier... & als ik jou goed begrijp moeten wij de mensen in de tribunes gaan zeggen hoe ze moeten supporteren? Dus iemand die zijn ongenoegen wil uiten moeten wij op zijn plaats zetten of van de tribune verwijderen... & wij die spelers moeten beschermen... Kom op man. Hij gaat hier gewoon grof in de fout.. ik herinner mij het incident met Sammy nog... Die hadden ze net niet aan een kruis genageld..
« Laatst bewerkt op: mei 22, 2017, 04:25:43 pm door essevee5381 »
South Lane Crew.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Speeldag 10 : 21/05/2017 14:30u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #56 Gepost op: mei 22, 2017, 04:23:46 pm »
Ik blijf erbij,er is meer aan de hand dan enkel maar het eergevoel van Leye die gekrenkt is Door een paar supporters,Leye was ook niet bij dat etentje van de spelers,hebben zijn collega's zijn eer gekrenkt?   Dacht het niet! 

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 10 : 21/05/2017 14:30u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #57 Gepost op: mei 22, 2017, 04:24:24 pm »
Probleem is dat hij in de loop der tijd z? onaantastbaar is gemaakt (door Dury) dat er geen enkele zelfkritiek bestaat en zich v?r boven iedereen verheven voelt.

Meneer schrikt dan plots dat er eens wat kritiek komt op zijn persoon. Ongelooflijk in feite. Hij vindt het dus zelf allemaal prima wat hij aan het doen is?

Het is gewoon dat hele houdinkje dat verkeerd zit. Dat over het veld sloffen, een bal moet preci?s in zijn voeten gespeeld worden anders loopt hij er niet achter, gepersonaliseerd masker, uitkafferen van ploegmaats, constant het verkeer regelen op het veld ipv zich met zijn eigen spel bezig te houden want dat is al moeilijk genoeg.

Maar neen, als ware hij Ibrahimovic keek hij sto?cijns voor zich uit.

...talmt z?danig lang dat Dendoncker hem nog terughaalt. Was echt een exemplarische fase die volledig Leye beschrijft. 10 minuten later komt hij weer alleen voor de keeper maar lobt hem onbegrijpelijk naast. Hijzelf vindt het niet erg, dat straalt hij uit, ach kansje gemist, wat geeft het?

Balboa, zou het kunnen dat wat jij maakt van zijn uitstraling en houdinkje, niks anders is dan jouw interpretatie? Hij talmt, hij straalt dit of dat uit, hij kijkt sto?cijns voor zich uit... Hemeltjelief lees jij wat je schrijft eigenlijk? Dus omdat die mens op de ??n of andere manier loopt, kijkt of omdat hij een gepersonaliseerd masker aan heeft verdient hij al deze kritiek?

Te g?k voor woorden.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 10 : 21/05/2017 14:30u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #58 Gepost op: mei 22, 2017, 04:27:28 pm »
Een speler die reageert op supporters tijdens een wedstrijd is ALTIJD in de fout... Zeker op deze manier... & als ik jou goed begrijp moeten wij de mensen in de tribunes gaan zeggen hoe ze moeten supporteren? Dus iemand die zijn ongenoegen wil uiten moeten wij op zijn plaats zetten of van de tribune verwijderen... Wij spelers beschermen... Kom op man. Hij begaat hier gewoon grof in de fout door voor zijn trouwste tribune te gaan provoceren...

We verschillen van mening en dat is ok?. We zullen elkaar niet overtuigen dus ik laat het hier bij. Na zo'n ongelofelijk seizoen verdient Leye het niet om uitgefloten te worden, of hij nu een paar kansjes mist in deze nutteloze play-offs of niet.

Maar zoals ik al zei, er zijn hier een paar mensen al een heel seizoen "Zijne Majesteit" Leye aan het viseren omdat hij op de ??n of andere manier wandelt of beweegt of praat. Sommige mensen zijn te kleingeestig om verder te kijken dan dat, meer is er niet aan de hand.

Ik ben benieuwd wat er speelde, gisteren, want zijn reactie (zoals ik dus al een paar keer toegaf), was inderdaad niet de juiste.

Offline WaregemBoy

  • Leden
  • Berichten: 692
Re: Speeldag 10 : 21/05/2017 14:30u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #59 Gepost op: mei 22, 2017, 04:30:53 pm »
Het is weer eens zwart-wit bij de "supporters" hier op het forum.

Leye is een heel trots iemand, je merkt dat als je er mee praat. Hij is fier, hij werkt hard, hij wil een voorbeeld zijn. Als je na zo'n seizoen dan uitgefloten wordt in de laatste wedstrijd (en voordien ook), dan moet dat ongelofelijk misplaatst overkomen. Hij moet zich daar, als prof, kunnen overzetten, uiteraard, maar die randdebielen op de tribune mogen wat mij betreft richting Guldensporen Stadion trekken.

Je hebt zo ook van die mensen die Dury staan uitschelden. Je moet toch echt hersenen ter grootte van een erwt hebben om zoiets te doen. Het kleinste kind beseft dat die man jaar na jaar uitzonderlijk goede resultaten (en voetbal) levert.

Zwakke reactie van Leye en zo een spijtig einde voor die jongen zijn voorts puik seizoen. Ook niet leuk voor Dury noch voor de andere spelers. Na zo'n ongelofelijk seizoen zou je hopen dat er eenheid heerst en trots overheerst, zowel bij spelers als bij supporters. Spijtig genoeg heb je op elke voetbaltribune ter wereld ongelofelijke debielen.

Vooral die laatste zin: Hopen dat er eenheid heerst.  Maar het is wel de kapitein die ervoor zorgt dat die eenheid helemaal weg valt he nu... Als het goed is, is hij de eerste om alle credits op te strijken. Hashtagskes al hier, hashtagskes al daar. ML9, Superbe, Beauty enzo. Maar als hij dan (terechte) kritiek krijgt is ie als eerste naar binnen. En mokkend als een klein kindje in de kleedkamer gaan zitten.

Kijk nogmaals voor de 1000e keer. Leye bij Essevee da's een succesverhaal gebleken. Perfect. Maar dat verhaal is geschreven nu.
Dat hij kansen mist, zeer zeker ok. Maar dat hij zich dan zo gaat gedragen op het plein tegenover supporters. Als kapitein he, dan is de maat vol voor mij. Zoiets kan niet, en dat hoeven wij als supporters toch niet te slikken ook zeker? Potverdikke, wij die er altijd staan. Weer, wind, goed of slecht. Maar we mogen onze mond niet open doen...

Dikke 2! Ik, als Leye-aanhanger altijd geweest, vind ook dat hij hier zwaar in de fout gaat...