Auteur Topic: EL Speeldag 2 : 28/09/2017 19u00 : Lazio Roma - Essevee  (gelezen 9778 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline essevee5381

  • Leden
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: EL Speeldag 2 : 28/09/2017 19u00 : Lazio Roma - Essevee
« Reactie #20 Gepost op: september 28, 2017, 09:08:52 pm »
Vandaag bewezen dat we altijd ons eigen spel moeten spelen..
South Lane Crew.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.668
Re: EL Speeldag 2 : 28/09/2017 19u00 : Lazio Roma - Essevee
« Reactie #21 Gepost op: september 28, 2017, 09:15:56 pm »
Uw beste 2 spelers niet opstellen wil zeggen dat we bang waren,1ste helft Veel teveel respect,geen voetbal.
Tweede helft waren we sterk,ik zie het weinig Belgische ploegen doen,zit het een klein beetje mee dan pakken we een punt. Doumbia,Baudry,Oli,Iseka en Leali waren sterk! Hamalainen en De fauw/De Pauw eerste helft heel zwak!  Maar, ze mogen trots zijn op tweede helft,dit moet vertrouwen geven!

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: EL Speeldag 2 : 28/09/2017 19u00 : Lazio Roma - Essevee
« Reactie #22 Gepost op: september 28, 2017, 09:34:41 pm »
knappe tweede helft, een draw kon mits afwerken. maar ik ga akkoord met onze tactiek. speel je eerste helft meer naar voor.. dan werd mss al eerder eens koud gepakt. die tweede goal was zo'n typische..

Online scott

  • Leden
  • Berichten: 997
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 2 : 28/09/2017 19u00 : Lazio Roma - Essevee
« Reactie #23 Gepost op: september 28, 2017, 09:43:41 pm »
Uw beste 2 spelers niet opstellen wil zeggen dat we bang waren,1ste helft Veel teveel respect,geen voetbal.
Tweede helft waren we sterk,ik zie het weinig Belgische ploegen doen,zit het een klein beetje mee dan pakken we een punt. Doumbia,Baudry,Oli,Iseka en Leali waren sterk! Hamalainen en De fauw/De Pauw eerste helft heel zwak!  Maar, ze mogen trots zijn op tweede helft,dit moet vertrouwen geven!

Uw beste 2 spelers niet opstellen wil zeggen dat Dury zondag absoluut de 3 punten wil thuishouden.
Zondag kunnen we hopelijk ook De Sart recupereren, want we zullen niet met 3 centrale verdedigers starten. Dombia bij momenten sterk, Olayinka valt sterk in zoals hij al het hele seizoen speelt. Leya Iseka is geen targetspits a la Leye, maar hij heeft een actie, snelheid en is doelgericht. Ik zie meer en meer trekken van zijn broer bovenkomen... Kastanos en De Pauw waren de zwakste waardoor ook Hamalainen en De fauw zwak acteerden in de eerste helft, na de rust kwamen ze dankzij de balvastheid van Kaya en Olayinka boven water.

Spijtig van het resultaat, mits wat geluk kon de 1-1 gevallen zijn, enfin zondag winnen en het is hun vergeven ;)

Offline simon1806

  • Leden
  • Berichten: 441
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 2 : 28/09/2017 19u00 : Lazio Roma - Essevee
« Reactie #24 Gepost op: september 28, 2017, 09:44:56 pm »
Hoe was het met Kastanos ?  :)

Offline forzasvzw

  • Leden
  • Berichten: 630
  • Forzaaa SV !!
Re: EL Speeldag 2 : 28/09/2017 19u00 : Lazio Roma - Essevee
« Reactie #25 Gepost op: september 28, 2017, 10:23:57 pm »
Eerste time precies met de staart tussen de benen. ik ergerde mij aan het achteruit spelen.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.270
Re: EL Speeldag 2 : 28/09/2017 19u00 : Lazio Roma - Essevee
« Reactie #26 Gepost op: september 28, 2017, 10:56:54 pm »
Dury: "We wilden na een uur nog niet uitgeteld zijn"
"We hadden een plan en dat hebben we behoorlijk goed uitgevoerd", begon Francky Dury zijn analyse bij Sporza. "We wilden na 60 minuten niet uitgeschakeld zijn. Bij een 1-0-stand was alles nog mogelijk."

"Onze tweede helft was veel beter, ook dankzij onze wissels. Maar ik had er voor gekozen om wat te roteren. We moeten dat doen, want Olayinka en Kaya hebben al bijna alles gespeeld."

"Misschien waren we een beetje onder de indruk en dat lege stadion gaf je ook een apart gevoel. Maar we hadden wel enkele grote en kleine kansen en zijn tot het einde in de match gebleven. Tegen Nice hadden we alles opengezet en was het 0-3 bij de rust. Ofwel speel je mee en ben je dan al uitgeteld, ofwel heb je een plan."

"Dit zijn ook fantastische leermomenten. Enkele jongens zijn ontgoocheld, maar we moeten tevreden zijn. We moeten bouwen. We zijn over een grens geweest en volgende keer proberen we dat weer te doen."
SV TILL I DIE

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: EL Speeldag 2 : 28/09/2017 19u00 : Lazio Roma - Essevee
« Reactie #27 Gepost op: september 28, 2017, 11:29:38 pm »
Teveel respect getoond in de eerste helft.
Tweede helft met de inbreng van Kaya en vooral Olayinka stukken beter.
Mits wat meer koelbloedigheid voor doel zat er tegen alle verwachtingen in misschien zelfs een puntje in.

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: EL Speeldag 2 : 28/09/2017 19u00 : Lazio Roma - Essevee
« Reactie #28 Gepost op: september 29, 2017, 08:06:40 am »
Z'ebben zich geweerd. De Pauw, De Fauw waren minder. En ik ben ?cht geen fan van Iseka...  De ballen die hij weggegeven heeft aan Lazio door slechte passes en onnodige dribbels...  Voor mij is hij (nog) geen meerwaarde in deze ploeg, integendeel.  Maar dat is natuurlijk maar mijn eigen oordeel.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: EL Speeldag 2 : 28/09/2017 19u00 : Lazio Roma - Essevee
« Reactie #29 Gepost op: september 29, 2017, 08:10:14 am »
Aan de ene kant kan je zeggen dat we de eerste helft te weinig gedurfd gespeeld hebben maar mocht het al 3-0 gestaan hebben (wat kon) wat zouden de reacties dan niet geweest zijn? Soms moet je gewoon eens durven om niet te voetballen voor een beter resultaat. Jammer van die 1-0 weeral een pijnlijke verdedigende fout.

Tweede helft tonen we ons echt voetbal en durven we meer. Kaya brengt toch altijd wat meer en Olayinka is toch echt wel iets speciaals die jongen.

Maar we halen er Baudry ervan en geen 5 minuten later staat de 2-0 op het bord. Ok op dat moment maakt 1-0 of 2-0 niet veel meer uit maar het verklaart wel dat we tegen zulke ploegen met 3 achteraan echt wel kunnen standhouden.

Dury wilde zijn mannetjes sparen met het oog op zondag. Hij moet toch ook voelen dat er dit jaar meer te rapen valt in de competitie dan vorig jaar en dat iedere 3 punten die we nu nemen er 3 voor zijn tegen de ploegen (gent, genk, standard, oostende) die het momenteel (helemaal) laten afweten. Dury ziet ook wel dat europees overwinteren bijna onmogelijk wordt tegen ploegen als Nice en Lazio. Tegen Vitesse zal hij wss wel met zijn beste elftal spelen en thuis tegen Lazio ook. Maar voor de rest is deze europese campagne een goeie leerschool!

Kastanos zag je dat hij gewoon nog niet genoeg ingespeeld is, stond positioneel niet altijd goed en speelde te vaak achteruit. Maar ik zie er wel nog iets in.

Doumbia speelde weer goeie wedstrijd al vind ik hem soms nog te groen achter zijn oren maar er zit nog veel groei marge op. Als die optie op een extra jaar huren waar is zie ik hem hier zeker volgend jaar nog een jaartje groeien wat hij nodig zal hebben tenzij hij plots ontploft.

En topper van de avond: Kaya zijn marcelleke  ;D ;D ;D.

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: EL Speeldag 2 : 28/09/2017 19u00 : Lazio Roma - Essevee
« Reactie #30 Gepost op: september 29, 2017, 08:11:42 am »
knappe tweede helft, een draw kon mits afwerken. maar ik ga akkoord met onze tactiek. speel je eerste helft meer naar voor.. dan werd mss al eerder eens koud gepakt. die tweede goal was zo'n typische..

100% akkoord ! Dury heeft geleerd uit de match tegen Nice.  Natuurlijk begaat Hamalainen (die wel echt pover was in helft 1) een overbodige fout met de 1-0 aan de rust tot gevolg.  Maar toch, in helft 2 krijgen we 2 dotten van kansen. Wordt het daar 1-1 dan halen we die miraculeuze draw misschien binnen.  Dus niets aan te merken op de tactische keuzes bij aanvang.
Wat me wel opvalt : 7 van de 14 mensen die gespeeld hebben zijn op huur.  50% dus.  :-\
En als je dan nog vaststelt dat Leali en vooral Doumbia en Olayinka de ploeg staande houden dan besef je dat er veel werk op de to-do-list zal staan binnen een half jaar.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: EL Speeldag 2 : 28/09/2017 19u00 : Lazio Roma - Essevee
« Reactie #31 Gepost op: september 29, 2017, 09:23:25 am »
Uw beste 2 spelers niet opstellen wil zeggen dat we bang waren,1ste helft Veel teveel respect,geen voetbal.
Tweede helft waren we sterk,ik zie het weinig Belgische ploegen doen,zit het een klein beetje mee dan pakken we een punt. Doumbia,Baudry,Oli,Iseka en Leali waren sterk! Hamalainen en De fauw/De Pauw eerste helft heel zwak!  Maar, ze mogen trots zijn op tweede helft,dit moet vertrouwen geven!

Nice en Lazio zijn ploegen die een paar maatjes groter/beter dan ons.
Wie tegen die twee ploegen een overwinning had verwacht is een dromer, thuis misschien met wat geluk, maar al zeker niet op verplaatsing. Als we Vitesse thuis kunnen winnen en ergens nog es een drawke afdwingen ben ik al een tevreden mens. Ook met 6 nederlagen ben ik nog steeds fier op ons Essevee.

Om nog es het vergelijk te maken zoals bij Nice:
Essevee: 23 miljoen
Lazio Roma: 180 miljoen + 3 van hun spelers zijn meer waard dan ons volledig ploegske.
(ter herinnering: Nice: 120 miljoen)
(& Vitesse : 23 miljoen)

Dus wie denkt dat wij Lazio of Nice wegspelen, die leeft met zijn hoofd in de wolken. Het AC Milaan van nu is helemaal niet het AC Milaan van 1985-1986. Het was toen al een stunt, en het zou nu een drievoudige stunt zijn. ;-)

Europa is voor Essevee enkel belangrijk om
- om ons te tonen
- spelers langer te kunnen houden
- spelers aan te trekken
- en vooral, de financi?le bonus die we daarvoor krijgen

De competitie (JPL) en de Belgische beker is voor ons echt de topprioriteit, vandaar Dury niet is gestart met de sterkste ploeg, zondag alweer een match, en ze volgen nu wel heel snel op elkaar.

Hoe hoger we daar eindigen hoe meer kans we hebben om weer Europees te spelen, maar ik denk toch dat het moeilijk zal worden. 2x beker winnen na elkaar - dat zou wel straf zijn, en kampioen spelen... daar heb ik toch ook m'n twijfels over. Maar gezien zoveel G6 ploegen het laten afweten is het de moment om een poging te doen, al lijkt me kluppie wel heel sterk dit jaar.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: EL Speeldag 2 : 28/09/2017 19u00 : Lazio Roma - Essevee
« Reactie #32 Gepost op: september 29, 2017, 09:33:06 am »

Hoe hoger we daar eindigen hoe meer kans we hebben om weer Europees te spelen, maar ik denk toch dat het moeilijk zal worden. 2x beker winnen na elkaar - dat zou wel straf zijn, en kampioen spelen... daar heb ik toch ook m'n twijfels over. Maar gezien zoveel G6 ploegen het laten afweten is het de moment om een poging te doen, al lijkt me kluppie wel heel sterk dit jaar.

Idd, zolang de G6 het laten afweten is het echt belangrijk om blijven punten te pakken! Iedereen sprak voor de start van de competitie dat play-off 1 halen moeilijk zou worden vanwege europees voetbal. Nu staan van de ploegen die je in play-off 1 verwacht er 4 onder ons met als dichtste Genk (Anderlecht verwacht ik altijd in play-off 1) op 7 punten. Ieder punt dat je nu voorsprong neemt op hen is een stap dichter bij play-off 1. De ploeg draait goed en je moet er nu gebruik van maken. Beter nu al een voorsprong nemen dan in februari nog moeten zitten beven.
En zoals je zelf zegt wie verwacht dat we van Lazio en Nice uit of zelfs thuis kunnen winnen is niet echt realistisch.

Trouwens gisteren die goal gezien van Saint-Maximin tegen Vitesse. Zelfde als tegen ons, stop die jongen maar eens met zulk een snelheid.
Hoop wel dat Dury zijn sterkste ploeg 2x tegen Vitesse inzet, en verwacht dat ook wel!

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: EL Speeldag 2 : 28/09/2017 19u00 : Lazio Roma - Essevee
« Reactie #33 Gepost op: september 29, 2017, 09:44:19 am »

Hoe hoger we daar eindigen hoe meer kans we hebben om weer Europees te spelen, maar ik denk toch dat het moeilijk zal worden. 2x beker winnen na elkaar - dat zou wel straf zijn, en kampioen spelen... daar heb ik toch ook m'n twijfels over. Maar gezien zoveel G6 ploegen het laten afweten is het de moment om een poging te doen, al lijkt me kluppie wel heel sterk dit jaar.

Idd, zolang de G6 het laten afweten is het echt belangrijk om blijven punten te pakken! Iedereen sprak voor de start van de competitie dat play-off 1 halen moeilijk zou worden vanwege europees voetbal. Nu staan van de ploegen die je in play-off 1 verwacht er 4 onder ons met als dichtste Genk (Anderlecht verwacht ik altijd in play-off 1) op 7 punten. Ieder punt dat je nu voorsprong neemt op hen is een stap dichter bij play-off 1. De ploeg draait goed en je moet er nu gebruik van maken. Beter nu al een voorsprong nemen dan in februari nog moeten zitten beven.
En zoals je zelf zegt wie verwacht dat we van Lazio en Nice uit of zelfs thuis kunnen winnen is niet echt realistisch.

Trouwens gisteren die goal gezien van Saint-Maximin tegen Vitesse. Zelfde als tegen ons, stop die jongen maar eens met zulk een snelheid.
Hoop wel dat Dury zijn sterkste ploeg 2x tegen Vitesse inzet, en verwacht dat ook wel!

Inderdaad ...
Thuis tegen Vitesse winnen en ergens nog een drawke versieren zou al mooi zijn.
Vitesse is dan ook onze enige evenwaardige tegenstander.



Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 783
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 2 : 28/09/2017 19u00 : Lazio Roma - Essevee
« Reactie #34 Gepost op: september 29, 2017, 10:22:35 am »
En ik ben ?cht geen fan van Iseka...  De ballen die hij weggegeven heeft aan Lazio door slechte passes en onnodige dribbels...  Voor mij is hij (nog) geen meerwaarde in deze ploeg, integendeel.  Maar dat is natuurlijk maar mijn eigen oordeel.

Iseka als target man , ballen bijhouden met 2 verdedigers in zijn nek is niet zijn sterkste punt.

Echter de 2 kansen die hij kreeg, heeft hij wel zelf afgedwongen door 2 ferme dribbels.

Schiet hij er 1 of 2 binnen , dan is Iseka de held.

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 2 : 28/09/2017 19u00 : Lazio Roma - Essevee
« Reactie #35 Gepost op: september 29, 2017, 10:58:38 am »
Echt jammer dat het geen 1-1 werd, want onze ploeg was echt wel goed hoor de tweede helft. Ik vind ook dat Nice ver uit de sterkste ploeg is. Tegen Lazio hebben we nog een fatsoenlijke uitslag gehaald. Tegen Nice en dan nog thuis was het onbegonnen werk. Lazio speelde ook weer typisch op zijn Italiaans. Verdedigen komt op de eerst plaats.
Sommigen hier hopen ergens nog een puntje te kunnen halen. Dan moet dat in Vitesse zijn, mijn gedacht.
Misschien niet onmogelijk.
We hebben de kijkers thuis toch kunnen laten zien dat we een stukje kunnen voetballen, de tweede helft dan toch en dat we voetballend toch niet ver onder lagen en dat met zo een budgetverschil.
Neen, hier houden we geen kater aan over, integendeel !
En nu op, thuis tegen Lokeren. Moeten 3 punten worden.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 2 : 28/09/2017 19u00 : Lazio Roma - Essevee
« Reactie #36 Gepost op: september 29, 2017, 10:59:19 am »
En ik ben ?cht geen fan van Iseka...  De ballen die hij weggegeven heeft aan Lazio door slechte passes en onnodige dribbels...  Voor mij is hij (nog) geen meerwaarde in deze ploeg, integendeel.  Maar dat is natuurlijk maar mijn eigen oordeel.

Iseka als target man , ballen bijhouden met 2 verdedigers in zijn nek is niet zijn sterkste punt.

Echter de 2 kansen die hij kreeg, heeft hij wel zelf afgedwongen door 2 ferme dribbels.

Schiet hij er 1 of 2 binnen , dan is Iseka de held.

Ik vind ook dat die jongen dat goed doet. We moeten het doen met de spelers die we hebben en die hebben net zoals onze vroegere spitsen hun kwaliteiten en gebreken.

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: EL Speeldag 2 : 28/09/2017 19u00 : Lazio Roma - Essevee
« Reactie #37 Gepost op: september 29, 2017, 11:12:55 am »
En ik ben ?cht geen fan van Iseka...  De ballen die hij weggegeven heeft aan Lazio door slechte passes en onnodige dribbels...  Voor mij is hij (nog) geen meerwaarde in deze ploeg, integendeel.  Maar dat is natuurlijk maar mijn eigen oordeel.

Iseka als target man , ballen bijhouden met 2 verdedigers in zijn nek is niet zijn sterkste punt.

Echter de 2 kansen die hij kreeg, heeft hij wel zelf afgedwongen door 2 ferme dribbels.

Schiet hij er 1 of 2 binnen , dan is Iseka de held.
2 goeie acties op een hele match? Ik vind dat te weinig, zeker als je ze dan mist. Zo goed als AL zijn andere acties (passes, dribbels, kopduels, loopacties) vond ik slecht. Hij lijkt mij niet graag te werken voor de ploeg (wat je w?l ziet bij Olayinka).
Maar goed, hij is nog jong en kan nog heel veel groeien.

Offline Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 2 : 28/09/2017 19u00 : Lazio Roma - Essevee
« Reactie #38 Gepost op: september 29, 2017, 11:20:24 am »
Ik vond het gisteren best wel goed aangepakt. Heel realistische kijk op de dingen van Francky.

Beetje roteren, met 5 vanachter, niet te moe maken en met een logische uitslag naar huis.
Wie naar de uitslag kijkt ziet dat we niet belachelijk gemaakt zijn, wie naar de match keek ziet dat we niet gespeeld hebben om te winnen.

Desondanks toch een paar goeie kansen gehad, waardoor ik ook wel begrijp dat sommigen voelden dat er misschien meer in zat. Maar nog eens, dat leek mij absoluut niet de ingesteldheid van onze troepen.

Winnen hoefde ook absoluut niet he. Nice en Lazio zijn geen spek voor onze bek.
Je kan u in zo'n match ook kapot gaan spelen, als gekken achter iedere bal lopen, er 5 in uw mand krijgen en zondag geen zak waard zijn.

Paar puntjes halen tegen Vitesse (lees: 120 000 euro per punt) en de Europese campagne zal ok zijn. Niet goed, niet slecht en geen financi?le kater.




Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: EL Speeldag 2 : 28/09/2017 19u00 : Lazio Roma - Essevee
« Reactie #39 Gepost op: september 29, 2017, 12:35:43 pm »
Pluim voor de 2e helft.
Toch vind ik het frappant dat de zwakste schakels al in beide europese matchen onze backs zijn (nl. Defauw & Hamalainen). Toch de meest ervaren spelers.

Hoe zij werden overlopen door Lukaku en Marusic ... terwijl ze in de belgische competitie die 2 in hun zak staken.