Auteur Topic: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse  (gelezen 13392 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse
« Reactie #60 Gepost op: oktober 20, 2017, 01:53:37 pm »
Vreemde conclusie van die Vandewalle wetende dat er bij ons gisteren - als ik me niet vergis 9 Belgen (!!!) op het veld stonden. Kunnen de andere clubs, ik zeg maar iets Club Brugge dat 0 op 18 haalt in de zwakste CL groep ooit, iets van leren lijkt me.
Zeker 8 Belgen op het veld, al weet ik niet of jongens als Walsh en Hamalainen een Belgisch paspoort hebben of meetellen als Belg intussen...

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse
« Reactie #61 Gepost op: oktober 20, 2017, 05:13:45 pm »
Alles even moeten laten bezinken, want ik was te pissed en te ontgoocheld na de wedstrijd gisteren...
Laat het duidelijk zijn, het Essevee van een goeie maand geleden had brandhout gemaakt van dit Vitesse!
Het is nu dus officieel: we zitten in een (serieuze) dip.
1. De doelman :
In het begin van het seizoen nam ik het op voor Bostyn, maar gisteren was hij ronduit zwak.
Geen vertrouwen en dat straalt ook af op de rest van de verdediging.
Komt niet van zijn lijn, daar waar hij met zo'n postuur de patron in zijne carr? zou moeten zijn.
Zijn uittrappen waren abominabel.
Hij vertraagt het spel.
De vraag blijft of Leali zoveel beter is. Ik heb hem ook nog geen punten zien pakken voor ons. Het is echt wachten tot Bossut terug is...
2. De verdediging :
Walsh was OK, maar je zag toch onmiddellijk dat er veel meer dreiging van onze ploeg uitging van zodra Davy erin kwam. ( In combinatie met De Pauw weliswaar. )
De Rijck speelde een degelijke 2de helft.
Ik hou nog altijd mijn hart vast met Heylen in de ploeg. Ik had dit gevoel al tijdens een aantal oefenwedstrijden en dacht mijn mening te moeten herzien na onze schitterende seizoensstart, maar de laatste weken komen zijn gebreken toch telkens weer boven. ( Hoofdzakelijk omdat onze verdedigende middenvelders niet steeds meekomen om de gaten centraal voor onze verdediging te dichten, iets wat vorig seizoen met Meit? en Lerager wel het geval was. )
Hamalainen, tja wat moet ik daarvan zeggen. Eigenlijk is hij te klein en te traag om in het systeem dat Dury wil spelen te passen, want keer op keer ligt er een zee van ruimte in zijn rug als hij mee oprukt en al onze tegenstanders weten het ondertussen en maken er handig gebruik van, maar we hebben gewoonweg geen alternatief voor hem.
3. Het middenveld :
Ik moet (groen) lachen met degene hier die vonden dat Demets goed was...
Ik kan me geen 3 duels voor de geest halen die hij zou gewonnen hebben.
Die jongen loopt daar gewoon verloren, zet daar maar rap Doumbia weer.
Wel blij dat Desart terug is! Veruit onze beste man in de eerste helft, maar zat er na een klein uur al door.
Coopman weegt volgens mij nog altijd te licht. Goeie voetjes dat wel en hij leest het spel ook wel goed waardoor hij openingen kan cre?ren, maar in de matchen waarbij het er iets fysischer aan toe gaat zijt ge er niets mee. 'T is alsof ie zich wegsteekt.
Kaya niet gezien tegen zijn ex-ploeg. Na gisteren denk ik dat ze ginder blij zijn dat hij daar niet meer zit.
Olayinka is de enige die zelf een actie durft ondernemen en eens een man uitschakelen. Neemt daardoor soms teveel hooi op zijn vork, maar het is hem vergeven. Voor dit soort spelers komen mensen graag naar het stadion. Alleen is zijn afwerking ondermaats.
De Pauw zijn invalbeurt was OK. Beter dan wat hij in de laatste paar wedstrijden liet zien in ieder geval. ( Slechter was dan ook bijna niet mogelijk... )
4. De spits(en) :
Leya Iseka : RETURN TO SENDER, a.u.b.! Sorry hoor, maar die gast brengt werkelijk niets bij. Mocht hij dan nog scoren, dan zou je al zijn tekortkomingen nog kunnen vergeten en vergeven, maar zelfs dat is er niet meer bij. Hij jaagt niet, hij kan geen bal controleren, is niet betrokken in de combinaties, wint geen kopduels, verdedigt niet mee, ... Ge speelt simpelweg met ne man minder als die op het plein staat. Probleem is dat ge geen alternatief hebt of het zou Saponjic moeten zijn, maar daar heb ik ook mijn twijfels over. Ge zoudt bijna met heimwee terugdenken aan onze vriend van Eupen... ( Geef hem de kansen die we gisteren hadden en we winnen altijd! )
5. Den trainer :
Het mag intussen wel duidelijk zijn voor iedereen dat de Europese campagne een extraatje is en niets meer. De nadruk ligt overduidelijk op het behalen van PO1. Hoe ontgoocheld ik ook was / ben over de match van gisteren, ik begrijp het ergens wel. Dit zijn de wedstrijden waarin je de totaliteit van je kern kan en moet gebruiken om je 'key-players' op het einde van de rit fit te kunnen houden en te kunnen opstellen om een rol van betekenis te spelen in PO1, want de kans dat we overwinteren tegen ploegen als Nice en Lazio is sowieso toch nagenoeg onbestaande.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse
« Reactie #62 Gepost op: oktober 20, 2017, 05:31:55 pm »
Het is nu dus officieel: we zitten in een (serieuze) dip.

1. In het begin van het seizoen nam ik het op voor Bostyn, maar gisteren was hij ronduit zwak.
Geen vertrouwen en dat straalt ook af op de rest van de verdediging.
Komt niet van zijn lijn, daar waar hij met zo'n postuur de patron in zijne carr? zou moeten zijn.
Zijn uittrappen waren abominabel. Hij vertraagt het spel. De vraag blijft of Leali zoveel beter is. Ik heb hem ook nog geen punten zien pakken voor ons. Het is echt wachten tot Bossut terug is...

En het is nu niet dat Bossut z?'n goede keeper is. Maar die straalt inderdaad iets uit, tenminste, en pakt af en toe punten. De flaters en slechte uittrappen moet je er bij nemen.

Citaat
2. Walsh was OK, maar je zag toch onmiddellijk dat er veel meer dreiging van onze ploeg uitging van zodra Davy erin kwam. ( In combinatie met De Pauw weliswaar. )
De Rijck speelde een degelijke 2de helft. Ik hou nog altijd mijn hart vast met Heylen in de ploeg. Ik had dit gevoel al tijdens een aantal oefenwedstrijden en dacht mijn mening te moeten herzien na onze schitterende seizoensstart, maar de laatste weken komen zijn gebreken toch telkens weer boven. ( Hoofdzakelijk omdat onze verdedigende middenvelders niet steeds meekomen om de gaten centraal voor onze verdediging te dichten, iets wat vorig seizoen met Meit? en Lerager wel het geval was. ) Hamalainen, tja wat moet ik daarvan zeggen. Eigenlijk is hij te klein en te traag om in het systeem dat Dury wil spelen te passen, want keer op keer ligt er een zee van ruimte in zijn rug als hij mee oprukt en al onze tegenstanders weten het ondertussen en maken er handig gebruik van, maar we hebben gewoonweg geen alternatief voor hem.

?

Citaat
3. Ik moet (groen) lachen met degene hier die vonden dat Demets goed was...
Ik kan me geen 3 duels voor de geest halen die hij zou gewonnen hebben.
Die jongen loopt daar gewoon verloren, zet daar maar rap Doumbia weer.
Wel blij dat Desart terug is! Veruit onze beste man in de eerste helft, maar zat er na een klein uur al door. Coopman weegt volgens mij nog altijd te licht. Goeie voetjes dat wel en hij leest het spel ook wel goed waardoor hij openingen kan cre?ren, maar in de matchen waarbij het er iets fysischer aan toe gaat zijt ge er niets mee. 'T is alsof ie zich wegsteekt.
Kaya niet gezien tegen zijn ex-ploeg. Na gisteren denk ik dat ze ginder blij zijn dat hij daar niet meer zit. Olayinka is de enige die zelf een actie durft ondernemen en eens een man uitschakelen. Neemt daardoor soms teveel hooi op zijn vork, maar het is hem vergeven. Voor dit soort spelers komen mensen graag naar het stadion. Alleen is zijn afwerking ondermaats.
De Pauw zijn invalbeurt was OK. Beter dan wat hij in de laatste paar wedstrijden liet zien in ieder geval. ( Slechter was dan ook bijna niet mogelijk... )

?

De Mets is toch maar povertjes, De Sart inderdaad leuke speler om naar te kijken en waarschijnlijk de beste op het veld gisteren. Coopman te licht en moest daar al-tijd scoren.

Citaat
4. Leya Iseka : RETURN TO SENDER, a.u.b.! Sorry hoor, maar die gast brengt werkelijk niets bij. Mocht hij dan nog scoren, dan zou je al zijn tekortkomingen nog kunnen vergeten en vergeven, maar zelfs dat is er niet meer bij. Hij jaagt niet, hij kan geen bal controleren, is niet betrokken in de combinaties, wint geen kopduels, verdedigt niet mee, ... Ge speelt simpelweg met ne man minder als die op het plein staat. Probleem is dat ge geen alternatief hebt of het zou Saponjic moeten zijn, maar daar heb ik ook mijn twijfels over. Ge zoudt bijna met heimwee terugdenken aan onze vriend van Eupen... ( Geef hem de kansen die we gisteren hadden en we winnen altijd! )

?

Speelt eigenlijk gewoon niet mee. Staat precies te dromen en komt dan altijd te laat/te kort. Ziet het niet, voelt het niet, doet het niet. Ander en beter aub. Eveneens niet overtuigd over Saponjic  maar die moet meer kansen krijgen natuurlijk.

Citaat
5. Het mag intussen wel duidelijk zijn voor iedereen dat de Europese campagne een extraatje is en niets meer. De nadruk ligt overduidelijk op het behalen van PO1. Hoe ontgoocheld ik ook was / ben over de match van gisteren, ik begrijp het ergens wel. Dit zijn de wedstrijden waarin je de totaliteit van je kern kan en moet gebruiken om je 'key-players' op het einde van de rit fit te kunnen houden en te kunnen opstellen om een rol van betekenis te spelen in PO1, want de kans dat we overwinteren tegen ploegen als Nice en Lazio is sowieso toch nagenoeg onbestaande.

Zoals in dat artikel stond, het behalen van Europees voetbal en de loting is eigenlijk het spannendste aan de hele campagne (waar je toch kansloos verliest). Ik heb eigenlijk wel genoten hoor gisteren, al was het niet hetzelfde als tegen Nice (de sfeer, de gecre?erde kansen, de spannende momenten, bij momenten ons voetbal).

Al weiger ik wel te spreken van een dip, laat staan een serieuze. Op Antwerp, ok?, dat was heel slecht, maar voor de rest zitten we toch helemaal op schema? We kenden ook al serieus wat pech h? (tegen Club Brugge en Lokeren thuis, op Charleroi dat pijnlijk en nutteloos verlies helemaal op het einde).

Gisteren was niet top maar nu toch ook niet z? slecht, ik snap niet dat sommige mensen hier z? negatief over doen. Vitesse heeft 2x ons budget, dat is g??n detail h?, dat lijkt men al te graag te vergeten. Gelijkopgaande match gisteren tegen een grotere club, correct resultaat, moet je tevreden mee zin.
« Laatst bewerkt op: oktober 20, 2017, 05:36:11 pm door essevee1972 »

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse
« Reactie #63 Gepost op: oktober 20, 2017, 08:46:16 pm »
Als ik de vele reacties lees na deze match (en ook veel vorige) valt toch op hoe hoog de verwachtingen zijn van veel supporters. Iedere match zou moeten gewonnen worden en liefst met mooi voetbal. Elk ander resultaat geeft aanleiding tot (in veel gevallen) overdreven kritiek.
Toppers als Meite, Lerager of een afwerker als Leye lopen er momenteel niet bij. Daarnaast staat bijna de helft van de ploeg maar aan het begin van zijn carri?re.
Dat de resultaten niet iedere match volgen is in feite heel logisch.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.667
Re: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse
« Reactie #64 Gepost op: oktober 21, 2017, 01:40:30 am »
Als ik de vele reacties lees na deze match (en ook veel vorige) valt toch op hoe hoog de verwachtingen zijn van veel supporters. Iedere match zou moeten gewonnen worden en liefst met mooi voetbal. Elk ander resultaat geeft aanleiding tot (in veel gevallen) overdreven kritiek.
Toppers als Meite, Lerager of een afwerker als Leye lopen er momenteel niet bij. Daarnaast staat bijna de helft van de ploeg maar aan het begin van zijn carri?re.
Dat de resultaten niet iedere match volgen is in feite heel logisch.
Ge hebt meer dan gelijk hoor,maar we weten allemaal dat onze ploeg beter kan dan de tweede helft of de wedstrijd op Antwerp.  Dan ben je als supporter teleurgesteld dat ze dat niveau niet haalden en zoek je naar antwoorden.  Meer is het niet.
Wat mij stoort is de beleving rond onze Europese matchen,vooral de thuismatchen,we;club,spelers en supporters mogen wat enthousiaster zijn,we doen alsof het de normaalste zaak is dat we Europees spelen,maar dat is het niet!  Ik mis vuur en passie.  Ik leef altijd mee,roep,spring recht als we een kans krijgen of de tegenpartij een zware fout maakt,normale dingen als je supporter bent,maar ge wordt al vlug scheef bekeken met een blik van'wat een gek is dit'. 

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse
« Reactie #65 Gepost op: oktober 21, 2017, 09:54:12 am »
Als ik de vele reacties lees na deze match (en ook veel vorige) valt toch op hoe hoog de verwachtingen zijn van veel supporters. Iedere match zou moeten gewonnen worden en liefst met mooi voetbal. Elk ander resultaat geeft aanleiding tot (in veel gevallen) overdreven kritiek.
Toppers als Meite, Lerager of een afwerker als Leye lopen er momenteel niet bij. Daarnaast staat bijna de helft van de ploeg maar aan het begin van zijn carri?re.
Dat de resultaten niet iedere match volgen is in feite heel logisch.
Ben je daar nu weer met je open deuren ja? Pffff.

Kijk, we kunnen veel zeggen over de match van donderdag (en van die van op Antwerp) maar voor mij zit er niemand in de huidige ploeg die een stap hoger mag en kan ambi?ren.
Je mag dat harde en overdreven kritiek vinden, maar ik concludeer dat na een 15 tal offici?le wedstrijden die ik dit seizoen gezien heb.

H?t grootste probleem is het verdwijnen van het middenveld Meit?-Lerager. Een kr?chtig middenveld dat quasi op hun eentje de thuismatchkes tegen de Lokerens en Eupens won.

Zoals ik na zondag zei: het seizoensbegin is voorbij h?! Gedaan met de mooie zomeravonden waar Essevee lof kreeg voor hun aanvallende opstelling met Coopman op de 8 en met maar 1 defensieve middenvelder.

Sanderke Coopman zijn plafond ligt bij Zulte Waregem. En dan nog...
Gaat nooit in duel, enfin is bang om in duel te gaan en je wordt dus altijd overpowerd. Kaya van hetzelfde verhaal he, als er nog maar een bal in de lucht is trekt die zich al terug, is een zaalvoetballer. Maar ok, van hem weten we dat en je mag er zo ??n in je ploeg/op je middenveld hebben.
De Mets is pass?, dat is niet meer de De Mets die onder Vanhaezebrouck bij Kortrijk mee de lijnen uitzette.
En we kunnen kritiek geven op Iseka (en Saponjic) ja, en die kritiek op beiden is meer dan terecht want ze brengen gewoon te weinig (los vh feit dat ze nog jong zijn) maar het is natuurlijk ook geen cadeau om plots 1e spits te zijn.
Dury heeft zijn eigen ruiten ingegooid door Leye koning te maken waardoor hij Vetokele en Oulare verwaarloosd heeft.
Ik was bvb al lang content geweest als Vetokele hier in de spits als nummer 1 in de pikorde zou gestaan hebben.

Anderzijds, en dat is ook een open deur, is het uiteraard niet gemakkelijk om een goede spits te gaan vinden. (waardoor je je maar moet behelpen met beloften van Anderlecht en iemand van de Balkan die je door een of andere obscure makelaar is aangeboden)

Ik weet niet hoeveel zo'n Fran Sol van Willem II (hoor daar goede geluiden over) moet kosten, maar als dat bedrag rond de 500 000 euro ligt moet je dat toch eens gaan overwegen. Want een goede spits is zeer belangrijk.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse
« Reactie #66 Gepost op: oktober 21, 2017, 10:20:30 am »
Als ik de vele reacties lees na deze match (en ook veel vorige) valt toch op hoe hoog de verwachtingen zijn van veel supporters. Iedere match zou moeten gewonnen worden en liefst met mooi voetbal. Elk ander resultaat geeft aanleiding tot (in veel gevallen) overdreven kritiek.
Toppers als Meite, Lerager of een afwerker als Leye lopen er momenteel niet bij. Daarnaast staat bijna de helft van de ploeg maar aan het begin van zijn carri?re.
Dat de resultaten niet iedere match volgen is in feite heel logisch.
Ben je daar nu weer met je open deuren ja? Pffff.

Kijk, we kunnen veel zeggen over de match van donderdag (en van die van op Antwerp) maar voor mij zit er niemand in de huidige ploeg die een stap hoger mag en kan ambi?ren.
Je mag dat harde en overdreven kritiek vinden, maar ik concludeer dat na een 15 tal offici?le wedstrijden die ik dit seizoen gezien heb.

H?t grootste probleem is het verdwijnen van het middenveld Meit?-Lerager. Een kr?chtig middenveld dat quasi op hun eentje de thuismatchkes tegen de Lokerens en Eupens won.

Zoals ik na zondag zei: het seizoensbegin is voorbij h?! Gedaan met de mooie zomeravonden waar Essevee lof kreeg voor hun aanvallende opstelling met Coopman op de 8 en met maar 1 defensieve middenvelder.

Sanderke Coopman zijn plafond ligt bij Zulte Waregem. En dan nog...
Gaat nooit in duel, enfin is bang om in duel te gaan en je wordt dus altijd overpowerd. Kaya van hetzelfde verhaal he, als er nog maar een bal in de lucht is trekt die zich al terug, is een zaalvoetballer. Maar ok, van hem weten we dat en je mag er zo ??n in je ploeg/op je middenveld hebben.
De Mets is pass?, dat is niet meer de De Mets die onder Vanhaezebrouck bij Kortrijk mee de lijnen uitzette.
En we kunnen kritiek geven op Iseka (en Saponjic) ja, en die kritiek op beiden is meer dan terecht want ze brengen gewoon te weinig (los vh feit dat ze nog jong zijn) maar het is natuurlijk ook geen cadeau om plots 1e spits te zijn.
Dury heeft zijn eigen ruiten ingegooid door Leye koning te maken waardoor hij Vetokele en Oulare verwaarloosd heeft.
Ik was bvb al lang content geweest als Vetokele hier in de spits als nummer 1 in de pikorde zou gestaan hebben.

Anderzijds, en dat is ook een open deur, is het uiteraard niet gemakkelijk om een goede spits te gaan vinden. (waardoor je je maar moet behelpen met beloften van Anderlecht en iemand van de Balkan die je door een of andere obscure makelaar is aangeboden)

Ik weet niet hoeveel zo'n Fran Sol van Willem II (hoor daar goede geluiden over) moet kosten, maar als dat bedrag rond de 500 000 euro ligt moet je dat toch eens gaan overwegen. Want een goede spits is zeer belangrijk.

Open deuren inderdaad. Maar wat zeg ik verkeerd ?


Offline Vitessefan

  • Leden
  • Berichten: 13
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse
« Reactie #67 Gepost op: oktober 21, 2017, 10:36:24 am »
Bedankt voor de gastvrijheid. We hebben een prima awayday gehad ondanks een teleurstellend resultaat. Voldoende bier, vriendelijke uitbaters, eetkraampjes, pisbakken, prima geregeld allemaal. Tot 2 november in ons mooie Arnhem!
« Laatst bewerkt op: oktober 21, 2017, 10:39:05 am door Vitessefan »

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse
« Reactie #68 Gepost op: oktober 21, 2017, 10:38:15 am »
onze hollandse vriend was ook weer content , lol:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=u8jxC1mKqec[/youtube]


Offline neutraal

  • Leden
  • Berichten: 669
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse
« Reactie #69 Gepost op: oktober 21, 2017, 12:11:22 pm »
Een goede spits is 1 zaak, maar je moet die goede spits ook nog kunnen bereiken, maw een goed middenveld.  En om een match te winnen moet je ook weinig doelpunten incasseren, maw een goede verdediging.

Allemaal logisch, maar in de praktijk ...  voetballers zijn ook maar mensen.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.189
Re: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse
« Reactie #70 Gepost op: oktober 21, 2017, 12:33:24 pm »
Da goede verdedigen heeft voor mij te maken met het dysteem Dury.
Dat systeem vraagt veel fysische kracht van 6 en/of 8 om de ruimte in de rug van De fauw of Hamalainen dicht te lopen. Met Delaplace en Lerager ging dat perfect. Ook met Kums, omdat die slim genoeg was.
Verder ook coaching. Derijck doet dat daar centraal, maar hij is de enige. De Sart, Doumbia, Heylen en Baudry, die sturen en coachen niet. Ook van Bostyn of Leali zal het niet komen.
En als laatste, duels winnen. De Sart kan dat soms wel nog, maar Coopmannetje en little Kaya trekken hun voet terug en Doumbia wont wel grondduels maar in de lucht moet dat een van de slechtste spelers zijn die hier ooit zat, omdat hij namelijk niet durft koppen(heb daar eens speciaal op gelet)

Winterstop: Centrale verdediger, duelsterke middenvelder en diepe spits

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse
« Reactie #71 Gepost op: oktober 21, 2017, 01:25:03 pm »
Da goede verdedigen heeft voor mij te maken met het dysteem Dury.
Dat systeem vraagt veel fysische kracht van 6 en/of 8 om de ruimte in de rug van De fauw of Hamalainen dicht te lopen. Met Delaplace en Lerager ging dat perfect. Ook met Kums, omdat die slim genoeg was.
Verder ook coaching. Derijck doet dat daar centraal, maar hij is de enige. De Sart, Doumbia, Heylen en Baudry, die sturen en coachen niet. Ook van Bostyn of Leali zal het niet komen.
En als laatste, duels winnen. De Sart kan dat soms wel nog, maar Coopmannetje en little Kaya trekken hun voet terug en Doumbia wont wel grondduels maar in de lucht moet dat een van de slechtste spelers zijn die hier ooit zat, omdat hij namelijk niet durft koppen(heb daar eens speciaal op gelet)

Winterstop: Centrale verdediger, duelsterke middenvelder en diepe spits
Vervang die centrale verdediger door een linksback en ik ga akkoord mer jou...

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse
« Reactie #72 Gepost op: oktober 21, 2017, 04:10:08 pm »
Een goede spits is 1 zaak, maar je moet die goede spits ook nog kunnen bereiken, maw een goed middenveld.  En om een match te winnen moet je ook weinig doelpunten incasseren, maw een goede verdediging.

Allemaal logisch, maar in de praktijk ...  voetballers zijn ook maar mensen.

Alsof ze niet bereikt kunnen worden. We krijgen elke match meer dan voldoende kansen, ze worden alleen niet afgemaakt de laatste weken.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse
« Reactie #73 Gepost op: oktober 21, 2017, 04:54:46 pm »
Een goede spits is 1 zaak, maar je moet die goede spits ook nog kunnen bereiken, maw een goed middenveld.  En om een match te winnen moet je ook weinig doelpunten incasseren, maw een goede verdediging.

Allemaal logisch, maar in de praktijk ...  voetballers zijn ook maar mensen.

Alsof ze niet bereikt kunnen worden. We krijgen elke match meer dan voldoende kansen, ze worden alleen niet afgemaakt de laatste weken.

Kansen cree?ren lijkt me inderdaad niet het probleem (dat was hier vorig jaar een klacht), we krijgen er elke match normaal gezien enkele heel grote en nog wat kleinere. Maar iemand moet ze afmaken natuurlijk...

Offline svzw1978

  • Leden
  • Berichten: 721
Re: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse
« Reactie #74 Gepost op: oktober 22, 2017, 09:32:14 am »
Hoe je het ook draait of keert, we missen een type Leye (lees: een spits die de bal bij houdt) in de ploeg.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse
« Reactie #75 Gepost op: oktober 22, 2017, 12:46:39 pm »
Hoe je het ook draait of keert, we missen een type Leye (lees: een spits die de bal bij houdt) in de ploeg.
Daarmee ben ik het wel akkoord ja.
De Belgische arbiterkes trapten altijd in zijn 'schwalbes' (je mag het ook ervaring noemen). Hij kon een bal bijhouden en als hij voelde dat hij in problemen kwam, liet hij zich vallen waar de incompetente Visserkes en Diericks met hun 2 voetjes intrapten. Daardoor kreeg Essevee een vrije trap en kon heel de ploeg opschuiven.
(zie alleen al maar hoe hij die penalty tegen Nuytinck vorig jaar uitlokte, typisch Leye)

Wat niet wil zeggen dat Leye moest behouden worden. Zijn verhaal was hier geschreven, daar sta ik nog altijd achter.
Maar een spits die een bal kan bijhouden is inderdaad zeer belangrijk.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: EL Speeldag 3 : 19/10/2017 19u00 : Essevee - Vitesse
« Reactie #76 Gepost op: oktober 23, 2017, 08:52:37 pm »
Uit Het Laatste Nieuws
23 oktober 2017
« Laatst bewerkt op: oktober 23, 2017, 08:55:25 pm door svennay »