Auteur Topic: Speeldag 17 : 03/12/2017 20:00u : Essevee - KAA Gent  (gelezen 14217 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 17 : 03/12/2017 20:00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #40 Gepost op: december 04, 2017, 10:54:23 am »
Het is lang geleden dat ik zo een slechte wedstrijd heb gezien van Zulte Waregem. Geen enkele kans bijeen gevoetbald, tegen een ploeg die zelf ook heel erg matig was. Het is echt moeilijk om nog lichtpuntjes te zien. Ik vind het wel raar want het 2 luik tegen Club Brugge was ondanks de uitslag niet eens zo slecht. Deze prestatie had ik dan ook niet verwacht eerlijk gezegd.

Die Saponjic is een drama he. Je kon beter met 10 spelen, dan had je tenminste nog Iseka in de punt kunnen zetten. Verder begrijp ik ook niet wat Walsh daar in het middenveld moet staan doen. Is veel beter op de rechtsback. Zet toch gewoon Defauw centraal in die verdediging. Tegen Club werkte dat toch goed in die eerste helft. Enkel het laaste kwart werden we toen weggespeeld, maar dat lag eerder aan vermoeidheid dan aan het systeem. Positief is dat Hamalainen wel stilaan beter wordt. Probleem is wel dat Heylen week na week slechter wordt.

Tot slot een pluim voor de sfeertribune en hun dikke middenvinger naar onze stewards en politie.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Speeldag 17 : 03/12/2017 20:00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #41 Gepost op: december 04, 2017, 10:57:51 am »
Uit de beker en 3 op 27!!!! Dit wordt een rotseizoen.  Donderdag tegen lazio onderuit en zondag mogen we de 3 op 30 schrijven.  HEYLEN MET DE PET OP!  Geen po1 en uit de beker!  Seizoen serieus mislukt!  Volgende week verliezen en het kan plaats 13 worden.  SCHANDALIG!

Tja dit soort preken hebben geen zin hoor. Het is wat het is en we moeten er door. Als je aan een stadion bouwt en je op 3 fronten speelt(de), met een totaal uitgegeven transferbudget van rond de slechts 500K, dan moet je veel geluk hebben dat dit goed uitdraait.

De kern is totaal niet gebalanceerd genoeg voor de grote hoeveelheid aan wedstrijden. De jonkies kunnen niet goed volgen en de ervaren spelers nemen de ploeg totaal niet op sleeptouw. We ontbreken veel, maar het belangrijkste is een leider die de ploeg op sleeptouw neemt.

De grote schuldige is het bestuur dat dacht dat Dury dit klusje wel even zou klaren.

Ten slotte veel respect voor de mannen achter doel die er nog het beste van proberen te maken, want met hetgeen ik zie op het plein word ik allesbehalve enthousiast om mijn stem schor te roepen.

De 24sten februari winnen en tis ulder al vergeven.  :)

"De grote schuldige."  ;D

Zonder te willen uitdagen (want 3 op 27 is natuurlijk niet prettig als supporter), maar ik heb hier oprecht mijn plezier in. Waar zitten al die peirdezagen die hier vorig jaar elke topic kapot maakten omdat iedereen STENEN UIT DE GROND AAN HET ZUIGEN WAS en "w????nzin" hoe slecht ze allemaal waren en Leye, Kaya, Lepoint, de ??n nog afgrijselijker dan de ander?! Je weet wel, vorig jaar, toen we herfstkampioen werden en de Beker van Belgi? wonnen? ;D Je weet wel, vorig jaar, toen je hier niks positief mocht zeggen of je was een scorebordsupporter.  ;D


Was dat ook niet het jaar dat zowel Anderlecht, Gent, Genk, Standard en Brugge een Europese groepsfase speelden en waar we het makkelijkste bekerparcours ooit lootten?

Laten we een kat een kat noemen, de omstandigheden waren toen optimaal en daar hebben we als kleine subtopper het maximum uit gehaald, dit jaar is het quasi het tegenovergestelde.

Laat de Europese matchen vallen en is iedereen 100% fit, dan stonden we nu nog steeds boven Gent en is er geen vuiltje aan de lucht.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 17 : 03/12/2017 20:00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #42 Gepost op: december 04, 2017, 11:19:03 am »
Uit de beker en 3 op 27!!!! Dit wordt een rotseizoen.  Donderdag tegen lazio onderuit en zondag mogen we de 3 op 30 schrijven.  HEYLEN MET DE PET OP!  Geen po1 en uit de beker!  Seizoen serieus mislukt!  Volgende week verliezen en het kan plaats 13 worden.  SCHANDALIG!

Tja dit soort preken hebben geen zin hoor. Het is wat het is en we moeten er door. Als je aan een stadion bouwt en je op 3 fronten speelt(de), met een totaal uitgegeven transferbudget van rond de slechts 500K, dan moet je veel geluk hebben dat dit goed uitdraait.

De kern is totaal niet gebalanceerd genoeg voor de grote hoeveelheid aan wedstrijden. De jonkies kunnen niet goed volgen en de ervaren spelers nemen de ploeg totaal niet op sleeptouw. We ontbreken veel, maar het belangrijkste is een leider die de ploeg op sleeptouw neemt.

De grote schuldige is het bestuur dat dacht dat Dury dit klusje wel even zou klaren.

Ten slotte veel respect voor de mannen achter doel die er nog het beste van proberen te maken, want met hetgeen ik zie op het plein word ik allesbehalve enthousiast om mijn stem schor te roepen.

De 24sten februari winnen en tis ulder al vergeven.  :)

"De grote schuldige."  ;D

Zonder te willen uitdagen (want 3 op 27 is natuurlijk niet prettig als supporter), maar ik heb hier oprecht mijn plezier in. Waar zitten al die peirdezagen die hier vorig jaar elke topic kapot maakten omdat iedereen STENEN UIT DE GROND AAN HET ZUIGEN WAS en "w????nzin" hoe slecht ze allemaal waren en Leye, Kaya, Lepoint, de ??n nog afgrijselijker dan de ander?! Je weet wel, vorig jaar, toen we herfstkampioen werden en de Beker van Belgi? wonnen? ;D Je weet wel, vorig jaar, toen je hier niks positief mocht zeggen of je was een scorebordsupporter.  ;D


Was dat ook niet het jaar dat zowel Anderlecht, Gent, Genk, Standard en Brugge een Europese groepsfase speelden en waar we het makkelijkste bekerparcours ooit lootten?

Laten we een kat een kat noemen, de omstandigheden waren toen optimaal en daar hebben we als kleine subtopper het maximum uit gehaald, dit jaar is het quasi het tegenovergestelde.

Laat de Europese matchen vallen en is iedereen 100% fit, dan stonden we nu nog steeds boven Gent en is er geen vuiltje aan de lucht.

Dat is natuurlijk niet wat hij wil zeggen.
Hij ergerde zich zoals velen dat kan ik je wel zeggen aan dat negatieve gedoe na iedere match in een seizoen waar we echt wel goed presteerden.
Weet je dat we toen in de reguliere competitie niet een match verloren op eigen veld ? Nu zitten we al aan vijf. Zegt genoeg.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 17 : 03/12/2017 20:00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #43 Gepost op: december 04, 2017, 11:20:08 am »
Uit de beker en 3 op 27!!!! Dit wordt een rotseizoen.  Donderdag tegen lazio onderuit en zondag mogen we de 3 op 30 schrijven.  HEYLEN MET DE PET OP!  Geen po1 en uit de beker!  Seizoen serieus mislukt!  Volgende week verliezen en het kan plaats 13 worden.  SCHANDALIG!

Tja dit soort preken hebben geen zin hoor. Het is wat het is en we moeten er door. Als je aan een stadion bouwt en je op 3 fronten speelt(de), met een totaal uitgegeven transferbudget van rond de slechts 500K, dan moet je veel geluk hebben dat dit goed uitdraait.

De kern is totaal niet gebalanceerd genoeg voor de grote hoeveelheid aan wedstrijden. De jonkies kunnen niet goed volgen en de ervaren spelers nemen de ploeg totaal niet op sleeptouw. We ontbreken veel, maar het belangrijkste is een leider die de ploeg op sleeptouw neemt.

De grote schuldige is het bestuur dat dacht dat Dury dit klusje wel even zou klaren.

Ten slotte veel respect voor de mannen achter doel die er nog het beste van proberen te maken, want met hetgeen ik zie op het plein word ik allesbehalve enthousiast om mijn stem schor te roepen.

De 24sten februari winnen en tis ulder al vergeven.  :)

"De grote schuldige."  ;D

Zonder te willen uitdagen (want 3 op 27 is natuurlijk niet prettig als supporter), maar ik heb hier oprecht mijn plezier in. Waar zitten al die peirdezagen die hier vorig jaar elke topic kapot maakten omdat iedereen STENEN UIT DE GROND AAN HET ZUIGEN WAS en "w????nzin" hoe slecht ze allemaal waren en Leye, Kaya, Lepoint, de ??n nog afgrijselijker dan de ander?! Je weet wel, vorig jaar, toen we herfstkampioen werden en de Beker van Belgi? wonnen? ;D Je weet wel, vorig jaar, toen je hier niks positief mocht zeggen of je was een scorebordsupporter.  ;D

Was dat ook niet het jaar dat zowel Anderlecht, Gent, Genk, Standard en Brugge een Europese groepsfase speelden en waar we het makkelijkste bekerparcours ooit lootten?

Laten we een kat een kat noemen, de omstandigheden waren toen optimaal en daar hebben we als kleine subtopper het maximum uit gehaald, dit jaar is het quasi het tegenovergestelde.

Laat de Europese matchen vallen en is iedereen 100% fit, dan stonden we nu nog steeds boven Gent en is er geen vuiltje aan de lucht.

Irrelevant want die clubs hebben tien keer meer budget dus kunnen met het grootste gemak een kern uitbouwen die een paar extra wedstrijden aankan. Hein zelf zegt nu dat Europees voetbal geen enkele impact heeft op de competitie, het waren calimero's als Preud'homme die daarover zaagden.

Wat de beker betreft, andermaal irrelevant want de beker is de beker. Club Brugge lag er bijvoorbeeld uit tegen Eupen die wij later verslaan, Oostende in de finale waarschijnlijk de moeilijkste tegenstander op dat moment (club in volle groei, enthousiasme, sterk team). We hebben hem (verdiende) gewonnen, ?n we waren herfstkampioen, vaak met goed voetbal (al was het nooit goed genoeg voor sommigen hier), dat is al wat telt.

Met je laatste zin akkoord. De kern is te licht voor het grote aantal wedstrijden. Bekijk nog eens de kalender van de afgelopen weken, dat is niet echt normaal meer voor een club als Essevee. Ze zagen het bij het bestuur iets te positief in vrees ik. Ik vind het fantastisch dat wij een club zijn die de ballen heeft om jonge gasten een kans te geven, maar er moet natuurlijk een balans zijn en we zitten er dit jaar een beetje naast waarschijnlijk.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 17 : 03/12/2017 20:00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #44 Gepost op: december 04, 2017, 11:31:58 am »

Met je laatste zin akkoord. De kern is te licht voor het grote aantal wedstrijden. Bekijk nog eens de kalender van de afgelopen weken, dat is niet echt normaal meer voor een club als Essevee. Ze zagen het bij het bestuur iets te positief in vrees ik. Ik vind het fantastisch dat wij een club zijn die de ballen heeft om jonge gasten een kans te geven, maar er moet natuurlijk een balans zijn en we zitten er dit jaar een beetje naast waarschijnlijk.

Precies, of ze wisten dat niet op voorhand. Dan moet je je kern maar beter stofferen h?. Zeker als je een ambitieuze club als Zulte Waregem bent. Gelukkig heeft Tony Beeuwsaert dat nu begrepen en zal er eindelijk eens geinvesteerd worden in spelers.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 17 : 03/12/2017 20:00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #45 Gepost op: december 04, 2017, 11:43:38 am »
[quote author=essevee1972 link=topic=3044.msg240352#msg240352 date=1512382

Precies, of ze wisten dat niet op voorhand. Dan moet je je kern maar beter stofferen h?. Zeker als je een ambitieuze club als Zulte Waregem bent. Gelukkig heeft Tony Beeuwsaert dat nu begrepen en zal er eindelijk eens geinvesteerd worden in spelers.
Ik kan het bestuur ergens wel volgen. De voorbereiding en de eerste competitiematchen waren goed tot uitstekend dus nog spelers bijhalen was op dat moment niet echt nodig. Ze hebben er nu al een aantal die nooit aan spelen toekomen. Ook niet vergeten dat we een aantal geblesseerde titularissen zitten.

Wat die investeringen betreft : het is niet omdat dat ergens eens gezegd is dat het ook zal gebeuren.
Neem daar nog bij dat er na nieuwjaar niet veel matchen meer zijn om nog iets recht te zetten.
Het onmiddellijk inpassen van nieuwe spelers lukt ook zelden.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 17 : 03/12/2017 20:00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #46 Gepost op: december 04, 2017, 12:06:06 pm »
[quote author=essevee1972 link=topic=3044.msg240352#msg240352 date=1512382

Precies, of ze wisten dat niet op voorhand. Dan moet je je kern maar beter stofferen h?. Zeker als je een ambitieuze club als Zulte Waregem bent. Gelukkig heeft Tony Beeuwsaert dat nu begrepen en zal er eindelijk eens geinvesteerd worden in spelers.
Ik kan het bestuur ergens wel volgen. De voorbereiding en de eerste competitiematchen waren goed tot uitstekend dus nog spelers bijhalen was op dat moment niet echt nodig. Ze hebben er nu al een aantal die nooit aan spelen toekomen. Ook niet vergeten dat we een aantal geblesseerde titularissen zitten.

Wat die investeringen betreft : het is niet omdat dat ergens eens gezegd is dat het ook zal gebeuren.
Neem daar nog bij dat er na nieuwjaar niet veel matchen meer zijn om nog iets recht te zetten.
Het onmiddellijk inpassen van nieuwe spelers lukt ook zelden.

Het gaat al lang niet meer om PO1. Het gaat over het verzekeren van het behoud en bouwen aan een ploeg voor volgend jaar. Nog eens 3 op 27 halen kunnen we ons niet permitteren hoor.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 17 : 03/12/2017 20:00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #47 Gepost op: december 04, 2017, 12:15:05 pm »

Met je laatste zin akkoord. De kern is te licht voor het grote aantal wedstrijden. Bekijk nog eens de kalender van de afgelopen weken, dat is niet echt normaal meer voor een club als Essevee. Ze zagen het bij het bestuur iets te positief in vrees ik. Ik vind het fantastisch dat wij een club zijn die de ballen heeft om jonge gasten een kans te geven, maar er moet natuurlijk een balans zijn en we zitten er dit jaar een beetje naast waarschijnlijk.

Precies, of ze wisten dat niet op voorhand. Dan moet je je kern maar beter stofferen h?. Zeker als je een ambitieuze club als Zulte Waregem bent. Gelukkig heeft Tony Beeuwsaert dat nu begrepen en zal er eindelijk eens geinvesteerd worden in spelers.

Dat is wel h??l makkelijk h?. Als je 500k hebt dan kan je niet zoveel uitsteken op de markt, heel simpel. Wij zijn Zulte Waregem, ik kan het blijven herhalen want het dringt blijkbaar niet door. Wij kunnen niet ?n een prachtig stadion bouwen ?n een vijftal topspelers aantrekken. Wij doen het al 15 jaar anders: op zoek gaan naar goudhaantjes in Franse lagere divisies, ervaren spelers halen die elders uit de toon vallen, wat jong geweld en dan hopen dat Dury er een mooi geheel van kan maken (wat meestal lukt). Dit jaar lukt dat niet, dat is jammer, maar het is zo. Er in blijven nu en uitkijken naar volgend jaar.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Speeldag 17 : 03/12/2017 20:00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #48 Gepost op: december 04, 2017, 12:21:15 pm »
Dat is natuurlijk niet wat hij wil zeggen.
Hij ergerde zich zoals velen dat kan ik je wel zeggen aan dat negatieve gedoe na iedere match in een seizoen waar we echt wel goed presteerden.
Weet je dat we toen in de reguliere competitie niet een match verloren op eigen veld ? Nu zitten we al aan vijf. Zegt genoeg.

En waarom sleurt hij dit er opeens weer bij? Het is totaal naast de kwestie en onnodig om het opnieuw op te rakelen.

Speelden we vorig jaar dan zo goed? Spelen we dit jaar dan zo slecht?

Ik zeg enkel dat de omstandigheden een grote rol spelen en dat je vorig jaar niet kunt vergelijken met dit jaar. Als je gaat beweren dat Europese matchen geen invloed hebben op de competitie en dat je even veel kans hebt om de beker te winnen als je tegen Anderlecht en Brugge speelt of tegen STVV en Eupen, dan houd het op hoor.

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Speeldag 17 : 03/12/2017 20:00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #49 Gepost op: december 04, 2017, 12:25:28 pm »
Uit de beker en 3 op 27!!!! Dit wordt een rotseizoen.  Donderdag tegen lazio onderuit en zondag mogen we de 3 op 30 schrijven.  HEYLEN MET DE PET OP!  Geen po1 en uit de beker!  Seizoen serieus mislukt!  Volgende week verliezen en het kan plaats 13 worden.  SCHANDALIG!

Tja dit soort preken hebben geen zin hoor. Het is wat het is en we moeten er door. Als je aan een stadion bouwt en je op 3 fronten speelt(de), met een totaal uitgegeven transferbudget van rond de slechts 500K, dan moet je veel geluk hebben dat dit goed uitdraait.

De kern is totaal niet gebalanceerd genoeg voor de grote hoeveelheid aan wedstrijden. De jonkies kunnen niet goed volgen en de ervaren spelers nemen de ploeg totaal niet op sleeptouw. We ontbreken veel, maar het belangrijkste is een leider die de ploeg op sleeptouw neemt.

De grote schuldige is het bestuur dat dacht dat Dury dit klusje wel even zou klaren.

Ten slotte veel respect voor de mannen achter doel die er nog het beste van proberen te maken, want met hetgeen ik zie op het plein word ik allesbehalve enthousiast om mijn stem schor te roepen.

De 24sten februari winnen en tis ulder al vergeven.  :)

"De grote schuldige."  ;D

Zonder te willen uitdagen (want 3 op 27 is natuurlijk niet prettig als supporter), maar ik heb hier oprecht mijn plezier in. Waar zitten al die peirdezagen die hier vorig jaar elke topic kapot maakten omdat iedereen STENEN UIT DE GROND AAN HET ZUIGEN WAS en "w????nzin" hoe slecht ze allemaal waren en Leye, Kaya, Lepoint, de ??n nog afgrijselijker dan de ander?! Je weet wel, vorig jaar, toen we herfstkampioen werden en de Beker van Belgi? wonnen? ;D Je weet wel, vorig jaar, toen je hier niks positief mocht zeggen of je was een scorebordsupporter.  ;D

We bouwen een stadion en dan kan je minder geld uitgeven aan transfers, wij zijn namelijk 'maar' Zulte Waregem. Bijgevolg is het niet meer dan logisch dat je er niet ?lk jaar pal op kan zitten met je transfers. De kern is te licht, daar hebben ze zich wat op verkeken denk ik (en net als na de Hazard/Malanda periode gedacht dat Dury met zowat elk materiaal PO1 kon halen, niet dus). Kan gebeuren. Er in blijven en beginnen bouwen aan volgend seizoen.

Toch 1 opmerking. We waren in het begin van het seizoen ook aan het bouwen en toen haalden ze wel vlot punten met goed voetbal. Sommige van onze spelers zijn mentaal blijkbaar niet in staat om ook in een mindere periode een vuist te maken.
Ik geef wel toe dat de kalender ons de laatste weken niet gespaard heeft. Matchen tegen KVO, Club, Genk en Gent kan je ook verliezen als het goed gaat.

Het is reeds 3 seizoenen na elkaar dat we goed starten, in het begin veel punten pakken en meedraaien aan de top, maar de omstandigheden veranderen naarmate het seizoen vordert. In het begin van de competitie zitten de spelers nog fris zonder letsels, het is nog goed weer en de pleinen liggen er droog en goed bij, ondertussen is dat allemaal veranderd,  het enige verschil is dat het verval dit seizoen vroeger begonnen is. Onze ploeg heeft ook minder talent dan de voorgaande jaren.
Vraagt onze manier van spelen te veel energie of hebben we niet de fysiek sterke spelers om in dergelijke omstandigheden het een heel seizoen vol te houden en het verschil te maken?

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Speeldag 17 : 03/12/2017 20:00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #50 Gepost op: december 04, 2017, 12:25:57 pm »
Saponjic is te licht. Heylen idem. Hamalainen heeft zijn grinta verloren en Defauw zet zich wel in maar zijn voorzetten zijn uren onderweg. Daarom deze 4 vervangen door: Cordaro, Defauw (jawel), Madu en Walsh. In het middenveld Doumbia terug voor Walsh! Zou al heel wat schelen.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 17 : 03/12/2017 20:00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #51 Gepost op: december 04, 2017, 12:44:46 pm »

Met je laatste zin akkoord. De kern is te licht voor het grote aantal wedstrijden. Bekijk nog eens de kalender van de afgelopen weken, dat is niet echt normaal meer voor een club als Essevee. Ze zagen het bij het bestuur iets te positief in vrees ik. Ik vind het fantastisch dat wij een club zijn die de ballen heeft om jonge gasten een kans te geven, maar er moet natuurlijk een balans zijn en we zitten er dit jaar een beetje naast waarschijnlijk.

Precies, of ze wisten dat niet op voorhand. Dan moet je je kern maar beter stofferen h?. Zeker als je een ambitieuze club als Zulte Waregem bent. Gelukkig heeft Tony Beeuwsaert dat nu begrepen en zal er eindelijk eens geinvesteerd worden in spelers.

Dat is wel h??l makkelijk h?. Als je 500k hebt dan kan je niet zoveel uitsteken op de markt, heel simpel. Wij zijn Zulte Waregem, ik kan het blijven herhalen want het dringt blijkbaar niet door. Wij kunnen niet ?n een prachtig stadion bouwen ?n een vijftal topspelers aantrekken. Wij doen het al 15 jaar anders: op zoek gaan naar goudhaantjes in Franse lagere divisies, ervaren spelers halen die elders uit de toon vallen, wat jong geweld en dan hopen dat Dury er een mooi geheel van kan maken (wat meestal lukt). Dit jaar lukt dat niet, dat is jammer, maar het is zo. Er in blijven nu en uitkijken naar volgend jaar.

Ik denk eerder dat het bij u niet doordringt.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 17 : 03/12/2017 20:00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #52 Gepost op: december 04, 2017, 12:57:48 pm »

Met je laatste zin akkoord. De kern is te licht voor het grote aantal wedstrijden. Bekijk nog eens de kalender van de afgelopen weken, dat is niet echt normaal meer voor een club als Essevee. Ze zagen het bij het bestuur iets te positief in vrees ik. Ik vind het fantastisch dat wij een club zijn die de ballen heeft om jonge gasten een kans te geven, maar er moet natuurlijk een balans zijn en we zitten er dit jaar een beetje naast waarschijnlijk.

Precies, of ze wisten dat niet op voorhand. Dan moet je je kern maar beter stofferen h?. Zeker als je een ambitieuze club als Zulte Waregem bent. Gelukkig heeft Tony Beeuwsaert dat nu begrepen en zal er eindelijk eens geinvesteerd worden in spelers.

Dat is wel h??l makkelijk h?. Als je 500k hebt dan kan je niet zoveel uitsteken op de markt, heel simpel. Wij zijn Zulte Waregem, ik kan het blijven herhalen want het dringt blijkbaar niet door. Wij kunnen niet ?n een prachtig stadion bouwen ?n een vijftal topspelers aantrekken. Wij doen het al 15 jaar anders: op zoek gaan naar goudhaantjes in Franse lagere divisies, ervaren spelers halen die elders uit de toon vallen, wat jong geweld en dan hopen dat Dury er een mooi geheel van kan maken (wat meestal lukt). Dit jaar lukt dat niet, dat is jammer, maar het is zo. Er in blijven nu en uitkijken naar volgend jaar.

Ik denk eerder dat het bij u niet doordringt.

Jij weet duidelijk meer. Zeg eens hoeveel budget er was in de zomer voor transfers, en wie ze daar mee hadden moeten halen. Ben benieuwd. Ik herinner me overigens interviews met Dury waarin die zei dat de kern volgens hem breed genoeg is. Ze hebben zich dus een beetje mispakt, kan gebeuren, zoals Thraso zegt kan het niet ?lk jaar feest zijn.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 17 : 03/12/2017 20:00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #53 Gepost op: december 04, 2017, 01:02:20 pm »

Met je laatste zin akkoord. De kern is te licht voor het grote aantal wedstrijden. Bekijk nog eens de kalender van de afgelopen weken, dat is niet echt normaal meer voor een club als Essevee. Ze zagen het bij het bestuur iets te positief in vrees ik. Ik vind het fantastisch dat wij een club zijn die de ballen heeft om jonge gasten een kans te geven, maar er moet natuurlijk een balans zijn en we zitten er dit jaar een beetje naast waarschijnlijk.

Precies, of ze wisten dat niet op voorhand. Dan moet je je kern maar beter stofferen h?. Zeker als je een ambitieuze club als Zulte Waregem bent. Gelukkig heeft Tony Beeuwsaert dat nu begrepen en zal er eindelijk eens geinvesteerd worden in spelers.

Dat is wel h??l makkelijk h?. Als je 500k hebt dan kan je niet zoveel uitsteken op de markt, heel simpel. Wij zijn Zulte Waregem, ik kan het blijven herhalen want het dringt blijkbaar niet door. Wij kunnen niet ?n een prachtig stadion bouwen ?n een vijftal topspelers aantrekken. Wij doen het al 15 jaar anders: op zoek gaan naar goudhaantjes in Franse lagere divisies, ervaren spelers halen die elders uit de toon vallen, wat jong geweld en dan hopen dat Dury er een mooi geheel van kan maken (wat meestal lukt). Dit jaar lukt dat niet, dat is jammer, maar het is zo. Er in blijven nu en uitkijken naar volgend jaar.
Er is meer uitgegeven dan 500000 h?. Als ik me niet vergis kost De Pauw 400000, Heylen 200000, Jensen was er sprake van 500000. Om maar te zwijgen van het huurgeld voor de 8 huurspelers .....
Maar een dure speler kan ook tegenvallen, vraag dat maar aan Gent.

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Speeldag 17 : 03/12/2017 20:00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #54 Gepost op: december 04, 2017, 01:06:50 pm »

Dat is wel h??l makkelijk h?. Als je 500k hebt dan kan je niet zoveel uitsteken op de markt, heel simpel. Wij zijn Zulte Waregem, ik kan het blijven herhalen want het dringt blijkbaar niet door. Wij kunnen niet ?n een prachtig stadion bouwen ?n een vijftal topspelers aantrekken. Wij doen het al 15 jaar anders: op zoek gaan naar goudhaantjes in Franse lagere divisies, ervaren spelers halen die elders uit de toon vallen, wat jong geweld en dan hopen dat Dury er een mooi geheel van kan maken (wat meestal lukt). Dit jaar lukt dat niet, dat is jammer, maar het is zo. Er in blijven nu en uitkijken naar volgend jaar.

Inderdaad, met onze manier van transfers doen en gezien het verloop van spelers moet het een beetje meezitten. Wij moeten het altijd hebben van overbodige spelers van andere ploegen en een halve ploeg huurlingen en proberen daarmee PO1 te halen en dan kan het al eens verkeerd gaan, zoals het een viertal jaar terug ook bijna verkeerd was afgelopen.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 17 : 03/12/2017 20:00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #55 Gepost op: december 04, 2017, 01:39:08 pm »
Precies, of ze wisten dat niet op voorhand. Dan moet je je kern maar beter stofferen h?. Zeker als je een ambitieuze club als Zulte Waregem bent. Gelukkig heeft Tony Beeuwsaert dat nu begrepen en zal er eindelijk eens geinvesteerd worden in spelers.

Dat is wel h??l makkelijk h?. Als je 500k hebt dan kan je niet zoveel uitsteken op de markt, heel simpel. Wij zijn Zulte Waregem, ik kan het blijven herhalen want het dringt blijkbaar niet door. Wij kunnen niet ?n een prachtig stadion bouwen ?n een vijftal topspelers aantrekken. Wij doen het al 15 jaar anders: op zoek gaan naar goudhaantjes in Franse lagere divisies, ervaren spelers halen die elders uit de toon vallen, wat jong geweld en dan hopen dat Dury er een mooi geheel van kan maken (wat meestal lukt). Dit jaar lukt dat niet, dat is jammer, maar het is zo. Er in blijven nu en uitkijken naar volgend jaar.
Er is meer uitgegeven dan 500000 h?. Als ik me niet vergis kost De Pauw 400000, Heylen 200000, Jensen was er sprake van 500000. Om maar te zwijgen van het huurgeld voor de 8 huurspelers .....
Maar een dure speler kan ook tegenvallen, vraag dat maar aan Gent.

Daarom hebben wij die lijstjes h? ...
Shortcut: http://www.esseveeforum.be/index.php?topic=2906.0

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.667
Re: Speeldag 17 : 03/12/2017 20:00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #56 Gepost op: december 04, 2017, 02:40:44 pm »
Wat ben je met een VIP-tribune indien je kunt degraderen?  Wat ben je met een mooi volledig nieuw stadion indien je moet vechten tegen de degradatie?  Het is nog NET niet zo, maar het kan/kon.  De club beweerde altijd dat het sportieve niet zou boeten, wel, dat is dan gelogen! 
Iedereen die een beetje voetbal kent en volgt zag in de voorbereiding (match tegen Amiens)reeds de tekortkomingen die nu duidelijk zijn, te weinig duelkracht,te weinig talent, te onervaren(enkele seizoenen geleden hadden we dat ook voor, we gingen het met de jeugd doen, Dury zegt dat nu ook altijd, 'we zijn een jonge ploeg', dit is dus een fout die we reeds maakten)we hadden de kans om betere spelers te halen tijdens de voorbereiding(o.a.Roef was te duur, Kounat? deden we een belachelijk bod op,Azouni was ook te duur) maar dat lukt niet met 200000 euro, hoeveel keer melde Dury niet dat hij moest zagen om een deftige kern te hebben, Coopman werd uiteindelijk wel gehaald omdat Dury zware dreigingen uitte, Sapo en Doumbia kreeg Dury er nog bij en onze duurste aankoop Jensen die NOOIT mocht meedoen(hoe bizar is dat!!!!).
We hebben nog NOOIT zoveel transfergelden binnengehaald, maar prioriteit lag niet bij de ploeg wel in de nieuwe VIP-tribune,ben er niet tegen, maar de discrepantie is te groot, 6 miljoen voor die nieuwe(zal uiteindelijk wel duurder worden)VIP -tribune en hoop en al 1 miljoen om een hele ploeg te vervangen, Steppe,Lepoint,Dalsgaard,Leye,Meit?,Marrone,Gueye,Lerager,Naessens,Muhren,Ankersen, vergeet ik er nog?  En die werden vervangen door mindere spelers, buiten Walsh en Peter komen de andere transfers nog niet aan de enkels van sommige die vertrokken(heb het niet over Muhren,Ankersen weet ik niet) zelfs Naessens zouden wij meer aan hebben dan Sapo.  Doumbia,Iseka,De Sart en De Pauw zijn gewoon minder, Jensen,Kastanos weten we niet echt goed, Heylen,Leani en Sapo zijn een regelrechte flop!Zoals een Doumbia en Iseka, dropt die in de ploeg van vorig jaar en die gaan mee in de flow, nu zinken die ook mee.
Goed, dit kon worden vermeden, maar de club weet ook dat dit een serieuze vergissing was, nu moeten we ten eerste het behoud veiligstellen en zoals er hier reeds anderen zeiden daarna een ploeg bouwen voor volgend seizoen.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 17 : 03/12/2017 20:00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #57 Gepost op: december 04, 2017, 02:54:44 pm »
Ik volg ook de redenering van de (bewuste?) inschatting van het bestuurd/sportief manager.

Ja!, onze prestaties zijn momenteel ondermaats, en dat is volgens mij gewoon omdat de wedstrijden te snel op elkaar komen. De piele was al zo-goed-als plat v??r de match tegen Brugge in de competitie, gezien het daar met wat geluk toch kon, hebben ze in de bekermatch nog es alles gegeven en in het rood gegaan (deels ook omdat ze extra opgeladen waren omdat het in de competitie toch kon).
Resultaat ... 't vat was nu helemaal leeg.

Even ter herinnering:
zo 03/12/2017 : Essevee - Gent
do 30/11/2017 : Essevee - Brugge
zo 26/11/2017 : Brugge - Essevee
do 23/11/2017 : Nice - Essevee
zo 19/11/2017 : Essevee - Genk
zo 05/11/2017 : Oostende - Essevee
do 02/11/2017 : Vitesse -Essevee

Dat is gewoon veel teveel voor een club(je) als Essevee!

Eigenlijk zouden ze beter de kalender van de Croky Cup herzien en maken dat dit niet meer samen valt met clubs dat Europa League spelen. Voor de club dat Champions League speelt, mag dit geen probleem zijn, want dat is normaal een topclub (G5) dat meestal al zo'n brede kern heeft of dat makkelijk financieel aankan.

Het is gemakkelijk zeggen of schrijven "koop een kern dat breed genoeg is om op drie zelfs twee fronten mee te strijden", wie realist is weet dat wij dat niet kunnen betalen ?n zeker niet terwijl aan het (ver)bouwen zijn. Ik verklaar me nader ...

In de fase waarin we gekomen zijn, is het volgens mij (en dat is wat het bestuur volgens mij ook denkt) interessanter om die 3.000.000? + bonussen van de Europa League vast te houden dan ze alvorens de EL begint al uit te geven (dat geld) om meer en betere spelers aan te trekken, want ... twee jaar na elkaar EL halen dat zit er voor ons ook niet in h?.
+ als je er dan na 6-8-10 wedstrijden er toch uit ligt, dan blijf je 2-3 jaar met die brede kern zitten. Brede kern / betere spelers = meer loon en dus extra kosten de welke je dan nog 2 of 3 jaar mag blijven betalen of je moet ze dan al weer (kunnen) verkopen.

Plus... daar wij een ambitieuze, stabiele, middelmatig grote club zijn, kunnen we nog goede spelers aantrekken omdat we ze -normaal- veel speeltijd kunnen garanderen, als we onze kern breder maken dan gaan we zeker ongenoegen krijgen op de bank, hebben we het nu al een beetje, zeker geen voordeel voor de sfeer in de kleedkamer lijkt me. Voor 500.000? per maand willen ze gerust bij Anderlecht de bank gaan warm houden hoor, maar bij ons ... vergeet het! Spelers die bovengemiddeld zijn, die wij nog kunnen halen zijn spelers die willen spelen om zich te tonen om daarmee een stap vooruit te kunnen maken, en niet op tegen een normaal loontje onze bank te verwarmen.

Volgens mij heeft het bestuur en de sportieve cel inderdaad een (bewuste?) inschatting(sfout) gemaakt wat betreft de breedte van de kern, maar anderzijds kan ik wel begrijpen dat ze niet gaan overinvesteren en/of alle inkomsten van de EL gaan opsouperen.

Stel je voor dat ze die 3.000.000? er door bliezen aan een 4-tal extra spelers en we stonden even ver, met een nog veel grotere loonlast en we andere uitgaven moeten blokkeren om ze te kunnen houden. Of we moeten enkele spelers in de wintertransfer (te) goedkoop laten gaan. Herinner je u de uitverkoop nog op de PDC put te vullen? Welk commentaar zou er dan niet gekomen zijn.

Zolang de degradatie niet in gevaar komt is het voor mij OK, we zijn een club in volle groei & expansie, dit gaat helaas gepaard met ups and downs. We hebben al een reeks super plezante ups gekend, nu moeten we helaas door enkele downs.

Ik heb er het volle vertrouwen in dat de club het nodige zal doen om het behoud te verzekeren. Trouwens, nogmaals ... de top 6 is NIET onze natuurlijke habitat, we moeten er uiteraard naar streven en alles binnen het mogelijke doen om dat te bereiken, maar is geen noodzaak. Zoals ik eerder aangaf ... POI is de ambitie, niet een must.

En Ja! we moeten streven naar PO1, zo goed mogelijke resultaten, maar we moeten ook aanvaarden dat het niet elk jaar feest en leute kan zijn.

Mocht ons stadion reeds 2j volledig afgewerkt zijn en we hebben ook al wat investeringen en inspanningen gedaan voor de aankoop van betere spelers, dan pas zou ik me zorgen beginnen maken. Nu is het inderdaad een bittere pil, maar daar moeten we gewoon door ...

Allemaal tesaam!
(club, bestuur, trainer, spelers, sfeergroepen, die-hard/gewone/salon -supporters...)


Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 17 : 03/12/2017 20:00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #58 Gepost op: december 04, 2017, 03:02:49 pm »
Wat ben je met een VIP-tribune indien je kunt degraderen?  Wat ben je met een mooi volledig nieuw stadion indien je moet vechten tegen de degradatie?  Het is nog NET niet zo, maar het kan/kon.  De club beweerde altijd dat het sportieve niet zou boeten, wel, dat is dan gelogen! 
Iedereen die een beetje voetbal kent en volgt zag in de voorbereiding (match tegen Amiens)reeds de tekortkomingen die nu duidelijk zijn, te weinig duelkracht,te weinig talent, te onervaren(enkele seizoenen geleden hadden we dat ook voor, we gingen het met de jeugd doen, Dury zegt dat nu ook altijd, 'we zijn een jonge ploeg', dit is dus een fout die we reeds maakten)we hadden de kans om betere spelers te halen tijdens de voorbereiding(o.a.Roef was te duur, Kounat? deden we een belachelijk bod op,Azouni was ook te duur) maar dat lukt niet met 200000 euro, hoeveel keer melde Dury niet dat hij moest zagen om een deftige kern te hebben, Coopman werd uiteindelijk wel gehaald omdat Dury zware dreigingen uitte, Sapo en Doumbia kreeg Dury er nog bij en onze duurste aankoop Jensen die NOOIT mocht meedoen(hoe bizar is dat!!!!).
We hebben nog NOOIT zoveel transfergelden binnengehaald, maar prioriteit lag niet bij de ploeg wel in de nieuwe VIP-tribune,ben er niet tegen, maar de discrepantie is te groot, 6 miljoen voor die nieuwe(zal uiteindelijk wel duurder worden)VIP -tribune en hoop en al 1 miljoen om een hele ploeg te vervangen, Steppe,Lepoint,Dalsgaard,Leye,Meit?,Marrone,Gueye,Lerager,Naessens,Muhren,Ankersen, vergeet ik er nog?  En die werden vervangen door mindere spelers, buiten Walsh en Peter komen de andere transfers nog niet aan de enkels van sommige die vertrokken(heb het niet over Muhren,Ankersen weet ik niet) zelfs Naessens zouden wij meer aan hebben dan Sapo.  Doumbia,Iseka,De Sart en De Pauw zijn gewoon minder, Jensen,Kastanos weten we niet echt goed, Heylen,Leani en Sapo zijn een regelrechte flop!Zoals een Doumbia en Iseka, dropt die in de ploeg van vorig jaar en die gaan mee in de flow, nu zinken die ook mee.
Goed, dit kon worden vermeden, maar de club weet ook dat dit een serieuze vergissing was, nu moeten we ten eerste het behoud veiligstellen en zoals er hier reeds anderen zeiden daarna een ploeg bouwen voor volgend seizoen.

Geschreven in de frustratie van een supporter waarvan zijn ploeg in een slecht moment zit.
Ik snap je reactie als supporter, maar ...

Kijk es wat verder dan je neus en lees eens mijn bericht net voor dat van jouw ...
(we waren gelijk aan het reageren)

Een VIP tribune zorgt ervoor dat er meer buget zal zijn (op lange termijn) voor het sportieve.
Als je 3.000.000? van de EL verbuist aan 3-4 spelers en ze zijn een flop... dan is dat kapitaalsvernietiging op minder dan 6 maand.
Als je die 3.000.000? investeert (of als borg houd) voor een VIP tribune zal die elk jaar geld opbrengen de komende 20-30 jaar ...

... om dan te gebruiken voor sportieve aankopen!

« Laatst bewerkt op: december 04, 2017, 03:04:55 pm door Frederik »

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 17 : 03/12/2017 20:00u : Essevee - KAA Gent
« Reactie #59 Gepost op: december 04, 2017, 03:37:46 pm »
Wat ben je met een VIP-tribune indien je kunt degraderen?  Wat ben je met een mooi volledig nieuw stadion indien je moet vechten tegen de degradatie?  Het is nog NET niet zo, maar het kan/kon.  De club beweerde altijd dat het sportieve niet zou boeten, wel, dat is dan gelogen!

H??l veel. We mogen ons bestuur op beide knietjes danken dat zij aan de lange termijn denken en een VIP-tribune zetten en bouwen aan een mooi volledig nieuw stadion. Eigenlijk is dit te zot voor woorden zo'n reacties. E?n keertje, ??n jaar, waarin het wat minder draait en ALLES wordt hier in vraag gesteld. Het bewijst alleen maar hoe verwend we zijn.

Citaat
Iedereen die een beetje voetbal kent en volgt zag in de voorbereiding (match tegen Amiens)reeds de tekortkomingen die nu duidelijk zijn, te weinig duelkracht,te weinig talent, te onervaren(enkele seizoenen geleden hadden we dat ook voor, we gingen het met de jeugd doen, Dury zegt dat nu ook altijd, 'we zijn een jonge ploeg', dit is dus een fout die we reeds maakten)we hadden de kans om betere spelers te halen tijdens de voorbereiding(o.a.Roef was te duur, Kounat? deden we een belachelijk bod op,Azouni was ook te duur) maar dat lukt niet met 200000 euro, hoeveel keer melde Dury niet dat hij moest zagen om een deftige kern te hebben, Coopman werd uiteindelijk wel gehaald omdat Dury zware dreigingen uitte, Sapo en Doumbia kreeg Dury er nog bij en onze duurste aankoop Jensen die NOOIT mocht meedoen(hoe bizar is dat!!!!).

Opnieuw, met alle respect, maar voorbereiding zegt zo goed als niks. Maar inderdaad, er was duidelijk te weinig kracht in het team (iets wat nu tot uiting komt in het veel te drukke schema) maar ik herinner me dat Dury dat wist en zei dat we niet ?lk jaar een Meit? en Lerager gaan hebben en het dus al voetballend zullen moeten doen. En dat hebben we in het begin van de competitie gewoon ontzettend goed gedaan. We speelden alles en iedereen weg en met iets meer geluk (iets wat we dit jaar volledig missen) hadden we tegen Lokeren en Club bvb al een vier of zes punten meer gehad. En weet je waar we dan zouden staan? In de top 6.

Citaat
We hebben nog NOOIT zoveel transfergelden binnengehaald, maar prioriteit lag niet bij de ploeg wel in de nieuwe VIP-tribune,ben er niet tegen, maar de discrepantie is te groot, 6 miljoen voor die nieuwe(zal uiteindelijk wel duurder worden)VIP -tribune en hoop en al 1 miljoen om een hele ploeg te vervangen, Steppe,Lepoint,Dalsgaard,Leye,Meit?,Marrone,Gueye,Lerager,Naessens,Muhren,Ankersen, vergeet ik er nog?  En die werden vervangen door mindere spelers, buiten Walsh en Peter komen de andere transfers nog niet aan de enkels van sommige die vertrokken(heb het niet over Muhren,Ankersen weet ik niet) zelfs Naessens zouden wij meer aan hebben dan Sapo.  Doumbia,Iseka,De Sart en De Pauw zijn gewoon minder, Jensen,Kastanos weten we niet echt goed, Heylen,Leani en Sapo zijn een regelrechte flop!Zoals een Doumbia en Iseka, dropt die in de ploeg van vorig jaar en die gaan mee in de flow, nu zinken die ook mee.
Goed, dit kon worden vermeden, maar de club weet ook dat dit een serieuze vergissing was, nu moeten we ten eerste het behoud veiligstellen en zoals er hier reeds anderen zeiden daarna een ploeg bouwen voor volgend seizoen.

Heel kort: je kan er niet ?lk jaar PAL op zitten met je transfers. Dat lukt geen ?nkele club ter wereld, dus zeker Zulte Waregem niet. Ik begrijp je frustratie, we zijn allemaal gefrustreerd want we zijn dit niet gewend, maar laten we vooral niet overdrijven.

Ongelofelijk druk programma, pech, te weinig diepgang en body, het zijn zaken die kunnen gebeuren. Een paar gerichte aankopen in de winter en ik zie ons nog een opmars maken in de terugronde. Waarom ook niet.