Auteur Topic: Speeldag 23: 24/01/2017 20:30u : Essevee - Royal Excel Moeskroen  (gelezen 15527 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 23: 24/01/2017 20:30u : Essevee - Royal Excel Moeskroen
« Reactie #60 Gepost op: januari 25, 2017, 11:06:04 am »
de kranten en hun spelersbeoordelingen zijn niet altijd juist maar van het laatste nieuws krijgt Severin een 7 en was hij de beste speler.
ik heb er hier al genoeg zien passeren die een veel slechtere beurt maakten op hun debuut.
ja, hij gaf idd s gevaarlijke nonchalante passes (maar op een bepaald moment waren er meerdere spelers nonchalant).
Severin verliet eens zijn positie om de heel snelle Kabasele te gaan halen en was hem nog net voor....anders stond Kabasele alleen voor Bossut (zou wellicht hun enige doelrijpe kans geweest zijn). Heel goed ingeschat en zo traag is hij toch niet.
Hij speelde geen wereldpartij maar een behoorlijke match.
Als er mensen zijn die vooral het slechte, of mindere zien...hoe zouden ze dan in de mist iets goeds kunnen zien???? zoals Mogul zegt, we zijn en blijven gewoon Essevee.
anekdote van gisteren tijdens de match: volgens iemand die in de tribune achter mij zit heeft Meit? een serieuze dikkenek gekregen en is hij beginnen zweven. what the fuck. omdat hij s wat mindere matchen speelt??!! man, wat een zever en conclusies dat er sommigen maken. had zin om tegen die gast te zeggen dat hij beter aan de Klaagmuur zou gaan staan ipv op een negatieve manier te supporteren. Zo'n mensen moeten nogal gefrustreerd door het leven gaan.

Meit? zag ik gisteren iets enorm moois doen. Werd onder druk gezet door 2 moeskroen spelers en weet zich daar op een fenomenale manier uit te werken. Hij creeert voor zichzelf een zee van ruimte en dan verstuurt hij een enorme nonchalante pas in de voeten van de tegenstander. Dat is zijn probleem momenteel. Als hij getriggerd wordt dan is hij geconcentreerd maar van zodra het te makkelijk is valt die concentratie volledig weg. Dat heeft niks met dikkenek zijn te maken, dat is gewoon een werkpunt. Ten alle tijde 100 procent met de wedstrijd bezig zijn, ook al is de tegenstander van een laag niveau.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Speeldag 23: 24/01/2017 20:30u : Essevee - Royal Excel Moeskroen
« Reactie #61 Gepost op: januari 25, 2017, 11:23:16 am »
juist Will...zo zie ik het ook...spijtig dat ik dan in de tribune zo'n zever van iemand hoor.
maar ja, dat is ook een vent die altijd klaagt...ik vraag me af waarom hij een abo heeft.
die beweging van Meit? was idd top.

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 23: 24/01/2017 20:30u : Essevee - Royal Excel Moeskroen
« Reactie #62 Gepost op: januari 25, 2017, 11:27:21 am »
Goed, maar we moeten toegeven dat het gisteren niet goed was. Maar elk nadeel heb zijn voordeel. Ik denk dat we gisteren ook veel energie gespaard (bewust misschien ?)hebben, wat goed is in het vooruitzicht van de volgende match.
Vermits ik een broekschijter ben, vrees ik een beetje voor de snelle opeenvolging van matchen. Je kan het precies merken aan sommige spelers. Kaya, Meit?, Leye, Lepoint ...
Hopelijk tegen Charleroi De Rijck terug en gelukkig ook De Fauw terug.
Als we daar een punt halen, dan zou ik al dik tevreden zijn. Ik zou zeggen voor deze korte voorbereiding op deze match : Meer rusten en minder trainen. Alleen de wedstrijd tactisch bespreken.

Offline Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: Speeldag 23: 24/01/2017 20:30u : Essevee - Royal Excel Moeskroen
« Reactie #63 Gepost op: januari 25, 2017, 11:29:33 am »
de kranten en hun spelersbeoordelingen zijn niet altijd juist maar van het laatste nieuws krijgt Severin een 7 en was hij de beste speler.
ik heb er hier al genoeg zien passeren die een veel slechtere beurt maakten op hun debuut.
ja, hij gaf idd s gevaarlijke nonchalante passes (maar op een bepaald moment waren er meerdere spelers nonchalant).
Severin verliet eens zijn positie om de heel snelle Kabasele te gaan halen en was hem nog net voor....anders stond Kabasele alleen voor Bossut (zou wellicht hun enige doelrijpe kans geweest zijn). Heel goed ingeschat en zo traag is hij toch niet.
Hij speelde geen wereldpartij maar een behoorlijke match.
Als er mensen zijn die vooral het slechte, of mindere zien...hoe zouden ze dan in de mist iets goeds kunnen zien???? zoals Mogul zegt, we zijn en blijven gewoon Essevee.
anekdote van gisteren tijdens de match: volgens iemand die in de tribune achter mij zit heeft Meit? een serieuze dikkenek gekregen en is hij beginnen zweven. what the fuck. omdat hij s wat mindere matchen speelt??!! man, wat een zever en conclusies dat er sommigen maken. had zin om tegen die gast te zeggen dat hij beter aan de Klaagmuur zou gaan staan ipv op een negatieve manier te supporteren. Zo'n mensen moeten nogal gefrustreerd door het leven gaan.

Ik vond Severin ook niet traag, maar er zullen niet veel spelers zijn die Kabasele niet terughalen . Misschien zware lichaamsbouw, maar die kaakjes staan toch wel te bol.

Offline nick

  • Leden
  • Berichten: 768
Re: Speeldag 23: 24/01/2017 20:30u : Essevee - Royal Excel Moeskroen
« Reactie #64 Gepost op: januari 25, 2017, 11:29:41 am »
Na het zien van de wedstrijd kan ik maar 1 ding besluiten en dat is dat we vooraan en vooral op de flanken een kwaliteitsinjectie nodig hebben. Hopelijk geraakt de transfer van bala rond tegen vrijdag. Coop man, Kaya zijn beide geen vleugelspeler en dat merk je, ploegen stellen zich in op ons spel en op snelheid komen we er niet uit. Ook op de 10 positie met lepoint loopt het spaak, sorry maar in mijn ogen brengt lepoint veel te weinig op die positie zeker in aanvallend opzicht. Als je dan op de flanken ook geen diepgang hebt krijg je dit soort matchen. 2 nieuwe flankspelers met een actie, en Kaya op de tien zou miss een oplossing zijn.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 23: 24/01/2017 20:30u : Essevee - Royal Excel Moeskroen
« Reactie #65 Gepost op: januari 25, 2017, 11:55:13 am »
Na het zien van de wedstrijd kan ik maar 1 ding besluiten en dat is dat we vooraan en vooral op de flanken een kwaliteitsinjectie nodig hebben. Hopelijk geraakt de transfer van bala rond tegen vrijdag. Coop man, Kaya zijn beide geen vleugelspeler en dat merk je, ploegen stellen zich in op ons spel en op snelheid komen we er niet uit. Ook op de 10 positie met lepoint loopt het spaak, sorry maar in mijn ogen brengt lepoint veel te weinig op die positie zeker in aanvallend opzicht. Als je dan op de flanken ook geen diepgang hebt krijg je dit soort matchen. 2 nieuwe flankspelers met een actie, en Kaya op de tien zou miss een oplossing zijn.

Je hebt natuurlijk gelijk maar hoe komt het dan dat we ruim voor ploegen staan als Gent, Genk en Standard die wel zulke spelers hebben ?
Gisteren was zo een match waarvan je al van de eerste minuut voelde dat het niet veel zou worden. Een paar wijzigingen in de ploeg waardoor een aantal automatismen wegvielen en veel te traag spel tegen een ploeg die laag stond en die ook niet echt kwam om aan te vallen. Om maar te zwijgen van de verkeerde truitjes en een oranje bal...
Daarbij nog een aantal spelbepalende spelers (Meite die als hij echt goed is zelf oprukt maar die gisteren veel slecht inspeelde, Lerager en Kaya) die hun normaal niveau niet haalden en je krijgt zo een resultaat. Ook Coopman is op de flank minder dan Cordaro). Dury verontschuldigde zich zelfs op de persconferentie en gaf ook aan geen risico's te willen nemen met Cordaro (veel gespeeld en op een kaart van schorsing met een match tegen zijn ex ploeg due er aankomt, idem voor Kaya die vervangen werd) en Derijck die wat last had aan de knie.
Voor de rest : positief resultaat met dank aan de lijnrechter en met S?verin een back up die me webdbaarder en vlugger oogt dan Marrone.

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 780
  • Essevee!
Re: Speeldag 23: 24/01/2017 20:30u : Essevee - Royal Excel Moeskroen
« Reactie #66 Gepost op: januari 25, 2017, 01:52:43 pm »
Het is toch goed dat we 3 punten hebben.

Met matchen tegen Charlerloi, Gent, Club en A'lecht in het vooruitzicht weet je maar nooit.

Nu staan we behoorlijk safe.

Ik speel liever geen machten van erop of eronder voor PO I tegen Eupen of Westerlo (met een gemotiveerde Vetokele..) op het einde van het seizoen.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Speeldag 23: 24/01/2017 20:30u : Essevee - Royal Excel Moeskroen
« Reactie #67 Gepost op: januari 25, 2017, 03:40:17 pm »
Je hebt natuurlijk gelijk maar hoe komt het dan dat we ruim voor ploegen staan als Gent, Genk en Standard die wel zulke spelers hebben ?

Omdat Essevee een zeer ervaren ploeg (met de nadruk op ploeg) heeft die veel m?tier heeft, plichtsbewust alle taken uitvoert met een goede balcirculatie.

Omdat Zulte Waregem quasi nog met geen enkele (langdurige) blessure te maken heeft gehad.
Laat bijvoorbeeld Leye, Meit? of Lerager eens lang uit zijn. Maar dat geldt natuurlijk bij alle ploegen van het genre Zulte Waregem.

Omdat die andere ploegen Europees spelen. Zie hoeveel wedstrijden Genk al heeft gespeeld. Niet zozeer fysieke vermoeidheid, maar vooral ook mentale vermoeidheid.
Je bent Leon Bailey of Pozuelo en je speelt een supermatch in Bibao en moet de zondag erop in W-Beveren gaan spelen. Mja.
Dit was h?t seizoen om POI te spelen met de G5 die ?llemaal Europees spelen. Ze zullen slagen in hun opzet.

Omdat er een goed (aankoop)beleid is geweest deze zomer bij Zulte Waregem. 

Kijk, Zulte Waregem is een mes dat aan 2 kanten snijdt. Er is veel ervaring maar dat betekent ook dat er niet zoveel snelheid (en talent) is.
Kijk naar Kaya en Cordaro. Misschien de 2 flanken die het meest van al verdedigen in Belgi?.
Zijn allebei 30+. Hebben niet de snedigheid van een Canesin of El Ghanassy bijvoorbeeld. Het is maar wat je verkiest.
Lepoint belichaamt zo'n beetje dit seizoen. De ene wil daar een voetballer die wat genialiteit brengt, de ander benadrukt z'n looplijnen en defensief werk. Het is maar wat je verkiest.


Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Speeldag 23: 24/01/2017 20:30u : Essevee - Royal Excel Moeskroen
« Reactie #68 Gepost op: januari 25, 2017, 04:22:43 pm »
Het is toch goed dat we 3 punten hebben.

Met matchen tegen Charlerloi, Gent, Club en A'lecht in het vooruitzicht weet je maar nooit.

Nu staan we behoorlijk safe.

Ik speel liever geen machten van erop of eronder voor PO I tegen Eupen of Westerlo (met een gemotiveerde Vetokele..) op het einde van het seizoen.
Ik wist niet dat Westerlo Vetokele wist weg te kapen bij STVV...  :D

Online Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: Speeldag 23: 24/01/2017 20:30u : Essevee - Royal Excel Moeskroen
« Reactie #69 Gepost op: januari 25, 2017, 05:17:33 pm »
Omdat Essevee een zeer ervaren ploeg (met de nadruk op ploeg) heeft die veel m?tier heeft, plichtsbewust alle taken uitvoert met een goede balcirculatie.

Omdat Zulte Waregem quasi nog met geen enkele (langdurige) blessure te maken heeft gehad.
Laat bijvoorbeeld Leye, Meit? of Lerager eens lang uit zijn. Maar dat geldt natuurlijk bij alle ploegen van het genre Zulte Waregem.

Omdat die andere ploegen Europees spelen. Zie hoeveel wedstrijden Genk al heeft gespeeld. Niet zozeer fysieke vermoeidheid, maar vooral ook mentale vermoeidheid.
Je bent Leon Bailey of Pozuelo en je speelt een supermatch in Bibao en moet de zondag erop in W-Beveren gaan spelen. Mja.
Dit was h?t seizoen om POI te spelen met de G5 die ?llemaal Europees spelen. Ze zullen slagen in hun opzet.

Omdat er een goed (aankoop)beleid is geweest deze zomer bij Zulte Waregem. 

Kijk, Zulte Waregem is een mes dat aan 2 kanten snijdt. Er is veel ervaring maar dat betekent ook dat er niet zoveel snelheid (en talent) is.
Kijk naar Kaya en Cordaro. Misschien de 2 flanken die het meest van al verdedigen in Belgi?.
Zijn allebei 30+. Hebben niet de snedigheid van een Canesin of El Ghanassy bijvoorbeeld. Het is maar wat je verkiest.
Lepoint belichaamt zo'n beetje dit seizoen. De ene wil daar een voetballer die wat genialiteit brengt, de ander benadrukt z'n looplijnen en defensief werk. Het is maar wat je verkiest.

In mijn ogen zeer correcte analyse

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Speeldag 23: 24/01/2017 20:30u : Essevee - Royal Excel Moeskroen
« Reactie #70 Gepost op: januari 25, 2017, 11:36:21 pm »
verdediging altijd secuur, aanvallend moeilijk om onze stempel te drukken... ik heb altijd het gevoel dat er iets niet klopt aan het middenveld.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 23: 24/01/2017 20:30u : Essevee - Royal Excel Moeskroen
« Reactie #71 Gepost op: januari 26, 2017, 08:46:57 am »
verdediging altijd secuur, aanvallend moeilijk om onze stempel te drukken... ik heb altijd het gevoel dat er iets niet klopt aan het middenveld.

Het grote probleem is dat Leye te weinig in de box staat en zijn plaats niet altijd kan ingenomen worden door een infiltrerende Defauw of zo. Als Leye wegtrekt, moet Lepoint eigenlijk zijn plaats innemen maar die is zijn neus voor doelpunt volledig kwijt.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 23: 24/01/2017 20:30u : Essevee - Royal Excel Moeskroen
« Reactie #72 Gepost op: januari 26, 2017, 10:21:11 am »
verdediging altijd secuur, aanvallend moeilijk om onze stempel te drukken... ik heb altijd het gevoel dat er iets niet klopt aan het middenveld.

Ik denk dat dit alles te maken heeft met het systeem dat Dury heeft uitgedokterd. Weinig weggeven en bal in de ploeg houden en proberen al voetballend kansen af te dwingen. Soms lijkt het wel of Meite, Lerager of Kaya bewust de bal terug achteruit spelen. Op Kortrijk viel dat erg op vond Ik.
Veel ploegen stellen zich daar op in, het is ook niet toevallig dat we op verplaatsing aanvallend beter voor de dag komen.
Maar mij hoor je niet klagen hoor. We zijn 23 speeldagen ver en we staan op 3 (in feite 1,5) punten van de leider. Ploegen als KVO zijn zogezegd al zeker van PO1 maar staan wel op 7 punten van ons terwijl wij blijven twijfelen.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Speeldag 23: 24/01/2017 20:30u : Essevee - Royal Excel Moeskroen
« Reactie #73 Gepost op: januari 26, 2017, 12:48:46 pm »
idd we halen resultaat, op verplaatsing zeker fan van dat afwachtende systeem, maar thuis het spel maken en momenten veel druk zetten dat mis ik

Offline die hard esseveeƫr

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Speeldag 23: 24/01/2017 20:30u : Essevee - Royal Excel Moeskroen
« Reactie #74 Gepost op: januari 26, 2017, 05:33:49 pm »
Ik denk dat dit alles te maken heeft met het systeem dat Dury heeft uitgedokterd. Weinig weggeven en bal in de ploeg houden en proberen al voetballend kansen af te dwingen. Soms lijkt het wel of Meite, Lerager of Kaya bewust de bal terug achteruit spelen. Op Kortrijk viel dat erg op vond Ik.
Veel ploegen stellen zich daar op in, het is ook niet toevallig dat we op verplaatsing aanvallend beter voor de dag komen.
Maar mij hoor je niet klagen hoor. We zijn 23 speeldagen ver en we staan op 3 (in feite 1,5) punten van de leider. Ploegen als KVO zijn zogezegd al zeker van PO1 maar staan wel op 7 punten van ons terwijl wij blijven twijfelen.
Wat mij betreft is Oostende bijlange nog niet zeker van PO1.
Als je kijkt naar hun programma de laatste 8 weken en naar de ploegen die momenteel rond hen staan, dan zullen ze toch dringend hun voetbal van de eerste paar maanden van de competitie moeten gaan terugvinden of het wordt niks.
Ploegen als Charleroi, Gent en Genk zijn momenteel beter dan KVO.