Auteur Topic: Speeldag 01 : 31/03/2017 20:30u : Essevee RSC Anderlecht  (gelezen 15955 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.641
Re: Speeldag 01 : 31/03/2017 20:30u : Essevee RSC Anderlecht
« Reactie #40 Gepost op: maart 31, 2017, 07:19:01 pm »
Maar, wat als de bekerfinale na de play-offs wordt gespeeld?

Dan weet je dat je in de play-offs ook geen 2de mag worden, want een paar weken later speel je dan de bekerfinale, en als je die wint gaat het Europees ticket toch naar de verliezer want wij zijn 2de en hebben al een CL (voorronde) ticket.
Het ticket van de beker zou dan naar de derde in de stand gaan van po1.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: Speeldag 01 : 31/03/2017 20:30u : Essevee RSC Anderlecht
« Reactie #41 Gepost op: maart 31, 2017, 07:27:43 pm »
Maar, wat als de bekerfinale na de play-offs wordt gespeeld?

Dan weet je dat je in de play-offs ook geen 2de mag worden, want een paar weken later speel je dan de bekerfinale, en als je die wint gaat het Europees ticket toch naar de verliezer want wij zijn 2de en hebben al een CL (voorronde) ticket.
Het ticket van de beker zou dan naar de derde in de stand gaan van po1.

'k Dacht dat een Europees ticket niet van competitie naar competitie (bekercompetitie naar JPL) overgedragen kon worden? Ik kan verkeerd zijn.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Speeldag 01 : 31/03/2017 20:30u : Essevee RSC Anderlecht
« Reactie #42 Gepost op: maart 31, 2017, 07:43:37 pm »
Het Nieuwsblad doet in elk geval flinke inspanningen om onze kaartenverkoop voor PO1 te promoten. Na drie pronostieken deze week, zien ze ons 2 keer als 6e eindigen, en ??nmaal denken ze dat we 5e worden!
Vandaag 4de pronostiek: terug 6de plaats voor Essevee..
Voor mij perfect logisch hoor. Mocht ik moeten pronostikeren zou ik ook Zulte Waregem op een 6e plaats zetten.
Was natuurlijk wel te verwachten dat er hier weer een item van ging gemaakt worden.  :)
Maar ik keek integendeel raar op toen ik die ene journalist Charleroi onder Zulte Waregem zag plaatsen.
Ik ga al te lang naar Zulte Waregem kijken en ken ze te goed om te beginnen zweven en spreken over 3e plaats enzo.
Kans op een kansloze POI is zeer groot, bekerwinst indachtig, moeten we niet flauw over doen.

Neemt niet weg dat je vanavond verrassend kan winnen van Anderlecht.
Dat voor mij met Najar hun belangrijkste speler mist.
« Laatst bewerkt op: maart 31, 2017, 07:45:40 pm door balboa »

Offline meulie

  • Leden
  • Berichten: 582
Re: Speeldag 01 : 31/03/2017 20:30u : Essevee RSC Anderlecht
« Reactie #43 Gepost op: maart 31, 2017, 08:07:17 pm »
ergens life-straem.zit in spanje

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Speeldag 01 : 31/03/2017 20:30u : Essevee RSC Anderlecht
« Reactie #44 Gepost op: maart 31, 2017, 10:57:50 pm »
Hoe lang gaat Dury nu nog zitten klooien met Leye in de spits zeg, waste of time die eerste helft.
Als je ziet wat Gueye daar dan allemaal uit zijn sloffen haalt in 45 minuten.
Wat meer matchritme en vertrouwen en die kerel vlamt de ene na de andere binnen, mijn gedacht.

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 01 : 31/03/2017 20:30u : Essevee RSC Anderlecht
« Reactie #45 Gepost op: maart 31, 2017, 11:01:11 pm »
Ik denk dat we een goede match gezien hebben. De eerste helft was voor Anderlecht, de tweede helft was voor ons. Voor mij zou dus een gelijkspel het meest gerechtvaardigd zijn.
Als we met deze mentaliteit blijven spelen, gaan we toch nog matchen winnen, zeker weten.
Ik zou zeggen, Essevee doe zo voort !

Offline chris

  • Leden
  • Berichten: 225
Re: Speeldag 01 : 31/03/2017 20:30u : Essevee RSC Anderlecht
« Reactie #46 Gepost op: maart 31, 2017, 11:02:57 pm »
Ik hoop uit de grond van mijn hart dat ze nog een inspanning doen voor Gueye.
Onmiddellijk naar Hannover rijden,liefst vandaag nog.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Speeldag 01 : 31/03/2017 20:30u : Essevee RSC Anderlecht
« Reactie #47 Gepost op: maart 31, 2017, 11:32:17 pm »
Kunnen de ploeg weinig verwijten.  Duidelijk de betere vandaag en Anderlecht wint hier op een diefje.  Draw was op zijn minst juist.  Gueye!  Gaan voor die speler!

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Speeldag 01 : 31/03/2017 20:30u : Essevee RSC Anderlecht
« Reactie #48 Gepost op: april 01, 2017, 12:15:43 am »
Eerste helft zoals vaak saai en overbodig, tweede helft richting spionkop zit er altijd swung in.
Gelijkspel was mooi geweest, helaas. Kaya zeer zwak, Gueye vond ik beresteek.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.667
Re: Speeldag 01 : 31/03/2017 20:30u : Essevee RSC Anderlecht
« Reactie #49 Gepost op: april 01, 2017, 12:37:39 am »
Vond het een mooie match, Anderlecht speelde sterk de eerste helft,wij de tweede helft.  Marrone vond ik goed spelen, Kaya alles behalve, toch raar dat Kaya al een tijdje minder is,Dalsgaard speelde heel sterk, imo zijn beste wedstrijd voor Essevee.
Een gelijkspel was een terechte uitslag! 
Ook moeten lachen met de man achter mij, vooral zijn commentaar in de tweede helft' Maar all?, Leye staat hier op de flank mee te verdedigen, en dat als onze diepste spits' , tja.  Ik vond Leye goed spelen!

Offline ivantje

  • Leden
  • Berichten: 614
Re: Speeldag 01 : 31/03/2017 20:30u : Essevee RSC Anderlecht
« Reactie #50 Gepost op: april 01, 2017, 09:43:11 am »
Lepoint ook weer dramatisch. Ik had toch eerder Muhren voor Kaya gezien.
Wat ziet Dury toch in die vent? Dat is toch geen voetballer meer voor eerste klasse?
Had zelfs rood kunnen krijgen.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 01 : 31/03/2017 20:30u : Essevee RSC Anderlecht
« Reactie #51 Gepost op: april 01, 2017, 09:47:12 am »
De ploegopstelling de eerste helft was niet goed. Kaya (zwak) die bijna op eigen helft de bal kwam vragen en spel enorm ophield, Lerager die te hoog stond, Coopman die het moeilijk had. Alleen Meite en Marrone waren behoorlijk maar 90 percent van het balbezit was al voorbij op 30 ? 40 meter van de goal. Dan kan je geen kansen afdwingen en is 1 spits nutteloos.
Gelukkig heeft Dury dat aan de rust aangepast. Veel meer snelheid en vooral veel meer mensen die in de zestien kwamen. Gueye moet altijd spelen in zulke matchen omdat hij veel meer weegt op de verdediging. Ook geen toeval dat Leye veel beter begon te spelen eens hij er niet meer alleen voor stond.
Een gelijkspel zou verdiend geweest zijn maar het tikkeltje geluk dat we dit jaar al dikwijls hadden ontbrak al moet Gueye ook zonder geluk altijd scoren.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 01 : 31/03/2017 20:30u : Essevee RSC Anderlecht
« Reactie #52 Gepost op: april 01, 2017, 09:51:16 am »
Ik had ook de indruk dat Anderlecht kwam om niet te verliezen, zeer weinig ruimte en namen een afwachtende houding aan .... Iedereen weet dat wij het daar moeilijk mee krijgen.

Een gelijkspel was billijker geweest, maar zo gaat dat ...

Met Gueye hebben we eindelijk een speler die we nodig hebben, iemand die durft door de centrale verdediging te lopen als een stormram, zodat er ook eindelijk es centraal op doel gevaar komt.

Offline Bert4

  • Leden
  • Berichten: 1.358
Re: Speeldag 01 : 31/03/2017 20:30u : Essevee RSC Anderlecht
« Reactie #53 Gepost op: april 01, 2017, 09:52:17 am »
Jammer dat we deze match verliezen. Gelijkspel was zeker verdiend. Goeie Gueye weer; jammer dat zijn kansen er niet in gingen gisteren.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 01 : 31/03/2017 20:30u : Essevee RSC Anderlecht
« Reactie #54 Gepost op: april 01, 2017, 09:52:40 am »
Lepoint ook weer dramatisch. Ik had toch eerder Muhren voor Kaya gezien.
Wat ziet Dury toch in die vent? Dat is toch geen voetballer meer voor eerste klasse?
Had zelfs rood kunnen krijgen.
Lepoint kwam Kaya niet vervangen. Speelde maar 10 minuten mee en werd er ingebracht om wat meer gestalte te hebben voor doel op de lange ballen vermoed ik.

Offline ivantje

  • Leden
  • Berichten: 614
Re: Speeldag 01 : 31/03/2017 20:30u : Essevee RSC Anderlecht
« Reactie #55 Gepost op: april 01, 2017, 10:11:18 am »
 m
Ik had ook de indruk dat Anderlecht kwam om niet te verliezen, zeer weinig ruimte en namen een afwachtende houding aan .... Iedereen weet dat wij het daar moeilijk mee krijgen.

Een gelijkspel was billijker geweest, maar zo gaat dat ...

Met Gueye hebben we eindelijk een speler die we nodig hebben, iemand die durft door de centrale verdediging te lopen als een stormram, zodat er ook eindelijk es centraal op doel gevaar komt.
Dury heeft nog 9 matchen om met 2 spitsen te spelen. Is wel een heel ander systeem.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Speeldag 01 : 31/03/2017 20:30u : Essevee RSC Anderlecht
« Reactie #56 Gepost op: april 01, 2017, 11:14:08 am »
Een totaal onnodige nederlaag tegen een heel zwak Anderlecht.

Zulte Waregem zelf valt niks te verwijten, hebben er 100% tegenaan gegaan, maar je botst op je limieten en dat is geen schande.
Anderlecht ontsnapt voor de zoveelste keer door individuele kwaliteiten.
Staan door ook weer als idioten blij te zijn met de overwinning terwijl ze zich zouden moeten schamen voor hun vertoonde spel en slappe instelling, Anderlecht zijnde.

Dury andermaal met de verkeerde opstelling. Net als vorige week.
Ik snap dat toch niet, je w??t dat Kara bij de tegenstand staat en de ?nige die daar oorlog kan tegen maken en duels winnen is Gueye. Wat hij ook liet zien bij zijn invalbeurt. Pas op, aan de bal was hij dramatisch, maar won w?l kopduels en zorgde daarmee voor gevaar.
En dan haalt hij er nog eens Coopman af voor Lepoint. Tja. Iemand die met zijn technische kwaliteiten die nog eens iets kan forceren, een opening cre?ren wordt er afgehaald voor iemand die werkelijk geen ?nkel nut meer heeft. Oh man, wetende dat die een contractverlenging heeft gekregen en hier volgend nog rondloopt...
Al slaagde zijn collega Weiler er ook wel in om onbegrijpelijke wissels door te voeren. Trebel (kan bal bijhouden op middenveld) eruit voor lantaarnpaal Thelin en Tielemans eruit voor Deschacht (blijkbaar Mechelen uit al vergeten).

Zonde. Want hier zat veel meer in.

Offline ivantje

  • Leden
  • Berichten: 614
Re: Speeldag 01 : 31/03/2017 20:30u : Essevee RSC Anderlecht
« Reactie #57 Gepost op: april 01, 2017, 11:32:48 am »
Lepoint ook weer dramatisch. Ik had toch eerder Muhren voor Kaya gezien.
Wat ziet Dury toch in die vent? Dat is toch geen voetballer meer voor eerste klasse?
Had zelfs rood kunnen krijgen.
Lepoint kwam Kaya niet vervangen. Speelde maar 10 minuten mee en werd er ingebracht om wat meer gestalte te hebben voor doel op de lange ballen vermoed ik.
Awel, op tien minuten tijd is die er in geslaagd me met een slecht gevoel naar huis te sturen. Il faut le faire!

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 01 : 31/03/2017 20:30u : Essevee RSC Anderlecht
« Reactie #58 Gepost op: april 01, 2017, 12:11:57 pm »
Lepoint ook weer dramatisch. Ik had toch eerder Muhren voor Kaya gezien.
Wat ziet Dury toch in die vent? Dat is toch geen voetballer meer voor eerste klasse?
Had zelfs rood kunnen krijgen.
Lepoint kwam Kaya niet vervangen. Speelde maar 10 minuten mee en werd er ingebracht om wat meer gestalte te hebben voor doel op de lange ballen vermoed ik.
Awel, op tien minuten tijd is die er in geslaagd me met een slecht gevoel naar huis te sturen. Il faut le faire!
Lepoint is ook niet mijn favoriete speler hoor. Ik kan Dury wel begrijpen in die zin dat Anderlecht meer en meer achteruit kroop en wat gestalte erbij voor de vele voorzetten van pas kon komen. Het mocht echter niet zijn.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.652
  • Essevee!
Re: Speeldag 01 : 31/03/2017 20:30u : Essevee RSC Anderlecht
« Reactie #59 Gepost op: april 01, 2017, 12:32:01 pm »
Lepoint ook weer dramatisch. Ik had toch eerder Muhren voor Kaya gezien.
Wat ziet Dury toch in die vent? Dat is toch geen voetballer meer voor eerste klasse?
Had zelfs rood kunnen krijgen.
Lepoint kwam Kaya niet vervangen. Speelde maar 10 minuten mee en werd er ingebracht om wat meer gestalte te hebben voor doel op de lange ballen vermoed ik.
Awel, op tien minuten tijd is die er in geslaagd me met een slecht gevoel naar huis te sturen. Il faut le faire!
Lepoint is ook niet mijn favoriete speler hoor. Ik kan Dury wel begrijpen in die zin dat Anderlecht meer en meer achteruit kroop en wat gestalte erbij voor de vele voorzetten van pas kon komen. Het mocht echter niet zijn.

Ja maar je haalt er dan wel je flankspeler af en plaatst lerager dan meer op rechts...
Neen, Lepoint kan het niet meer dit seizoen zoveel is duidelijk. Als we daar Europa mee in moeten...

Goeie Leye toch wel gisteren, kreeg veel ondankbare ballen en er was zeker de eerste helft veel te weinig aansluiting.
Dalsgaard groeit ook iedere week meer en meer, dus da's positief.
Maar we hebben veel te weinig aanvallende kwaliteiten he (Gueye was eigenlijk de enige die voor gevaar kon zorgen). Zo'n eerste helft, niets van dreiging naar voor toe, dat vind ik wat verontrustend. Er was geen aansluiting, maar eens Anderlecht de bal had, stond er ook niemand meer van ons.

Sterke tweede helft. Gelijkspel was logischer geweest.