Auteur Topic: En dan nu "den dubbel"  (gelezen 5298 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline depinguin

  • Leden
  • Berichten: 473
En dan nu "den dubbel"
« Gepost op: maart 19, 2017, 10:14:31 am »
We moeten eerlijk zijn.
Een finale als deze maken we maar 1 keer mee.
Eigenlijk mogen er op zo een momenten geen verliezers zijn... Maar als er dan dan toch een moet verliezen... liever niet wij.

Nu om gerechtigheid alsnog te laten zegevieren, en helemaal niet om er zelf voordeel uit te halen  8) ::) ;) ,  lijkt het mij best dat we nu gewoon den dubbel pakken.
Zo krijgen we 2 echte winnaars van de finale. Zoals het zou moeten. :)
Als Oostende daar nu eens zou willen aan meewerken door een KVK-Moeskroentje te doen tegen ons, en zich vol te smijten tegen de anderen.... dan krijgen zij van ons die rechtstreekse plaats in de poules ....

Wie kan er zich daar in vinden?

Wie kan zich daar in vinden?
"Hoe sterker je zelf bent hoe minder je de fouten van uw eigen falen bij een ander lecht"

"Proberen is voor janetten"

Offline scott

  • Leden
  • Berichten: 998
  • Essevee!
Re: En dan nu "den dubbel"
« Reactie #1 Gepost op: maart 19, 2017, 10:29:44 am »
We moeten eerlijk zijn.
Een finale als deze maken we maar 1 keer mee.
Eigenlijk mogen er op zo een momenten geen verliezers zijn... Maar als er dan dan toch een moet verliezen... liever niet wij.

Nu om gerechtigheid alsnog te laten zegevieren, en helemaal niet om er zelf voordeel uit te halen  8) ::) ;) ,  lijkt het mij best dat we nu gewoon den dubbel pakken.
Zo krijgen we 2 echte winnaars van de finale. Zoals het zou moeten. :)
Als Oostende daar nu eens zou willen aan meewerken door een KVK-Moeskroentje te doen tegen ons, en zich vol te smijten tegen de anderen.... dan krijgen zij van ons die rechtstreekse plaats in de poules ....

Wie kan er zich daar in vinden?

Wie kan zich daar in vinden?

ge neemt me de woorden uit de mond ;)

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.770
  • Essevee!
Re: En dan nu "den dubbel"
« Reactie #2 Gepost op: maart 19, 2017, 07:55:37 pm »
2e plek gaan ze ni voor gaan...
dan verliezen ze hun poule ticket in europa...


Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: En dan nu "den dubbel"
« Reactie #3 Gepost op: maart 19, 2017, 08:17:12 pm »
2e plek gaan ze ni voor gaan...
dan verliezen ze hun poule ticket in europa...

Na gisteren is het seizoen al meer dan geslaagd zowel sportief als financieel. Dury vertelde op Sporza radio dat plaats 1 en 2 niet realistisch is maar dat ze wel goede PO's willen spelen. Nu normaal gezien moet men voor matchen zoals de eerste drie thuis altijd gemotiveerd zijn al gaf Dury ook aan een aantal spelers die nu dikwijls naast de ploeg vielen zoals Marrone te laten spelen. Hij gaf ook aan dat spelers als Leye, Lepoint, Kaya en andere Cordaro's nog wel belangrijk zullen zijn volgend jaar maar stilletjes aan opvolging toe zijn. Hij zei ook dat het daarom jammer is dat juist samenvalt met een seizoen waarin EL gespeeld zal worden.

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: En dan nu "den dubbel"
« Reactie #4 Gepost op: maart 19, 2017, 08:35:13 pm »
Uit de interviews leid ik af dat Dury niet altijd met zijn beste 11 zal spelen (minuten voor Marrone, Madu, Bala) en dat ze schrik hebben van plaats 2, dus niet meer punten zullen halen dan nodig.

Wat betreft dat laatste: is er in geen enkel opzicht een regeling mogelijk waarin wij, indien 2es, het bijhorende UCL ticket kunnen weigeren?

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.266
Re: En dan nu "den dubbel"
« Reactie #5 Gepost op: maart 20, 2017, 11:27:08 am »
Raar gevoel voor de PO...Je moet hoe dan ook zorgen dat je niet "teveel risico loopt om 2de te eindigen"...hoe pak je dat aan? Ofwel door veel te roteren (zou misschien de minst opvallende manier zijn, maar dan ben je nog niet zeker dat men "punten laat"). Ofwel door te zorgen dat je zeker niet wint van Club en RSCA (niet leuk voor de fans!). Ik vermoed dat we tegen Club en RSCA geen punten zullen pakken buitenshuis. Dan zijn deze alvast "weg". Raar verhaal! Wat ik NIET hoop: opvallende toestanden zoals het beentje wegtrekken, slechte passes die zich opstapelen...Ik wil niet naar huis gaan met het feit van: "Ze hebben zich ingehouden, ook al waren we beter". We zullen bevrijd zijn van stress en druk. Dit kan ons een ongelooflijke boost geven. Benieuwd wat dit gaat geven tegen RSCA...Stel dat je daar van wint en FCB laat punten liggen in Gent...Dan sta je bijna 2de...moet je dan KVO de punten cadeau doen...allemaal raar, hoor! Lokeren had in 2014 na hun winst "te veel achterstand" om zich nog zorgen te moeten maken dat het 2de kon worden. Dus speelden die inderdaad "leuke play-offs". Ik ben heel content met de bekerwinst..maar hoop effectief dat RSCA en Brugge qua niveau effectief beter zijn dan ons! De dubbel? Hopelijk mis je deze niet "uit angst om 2de te worden"...Dat bedoel ik !

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: En dan nu "den dubbel"
« Reactie #6 Gepost op: maart 20, 2017, 11:29:25 am »
Eerste twee plaatsen zijn voor Anderlecht en Club Brugge hoor. Hopelijk gewoon elke wedstrijd vol voor winst gaan, dan zien we wel.

Offline varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.288
Re: En dan nu "den dubbel"
« Reactie #7 Gepost op: maart 20, 2017, 11:32:38 am »
Eerste twee plaatsen zijn voor Anderlecht en Club Brugge hoor. Hopelijk gewoon elke wedstrijd vol voor winst gaan, dan zien we wel.
En hou ook nog maar rekening met AA Gent! Veronderstel dat Gent bvb hun eerste thuismatch tegen Club wint

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: En dan nu "den dubbel"
« Reactie #8 Gepost op: maart 20, 2017, 12:12:43 pm »
Vol voor de eerste plaats proberen te gaan. We hebben niks druk meer.

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: En dan nu "den dubbel"
« Reactie #9 Gepost op: maart 20, 2017, 12:28:15 pm »
Geen schrik hebben voor die tweede plaats hoor. Anderlecht en Brugge lopen zo van ons weg.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.770
  • Essevee!
Re: En dan nu "den dubbel"
« Reactie #10 Gepost op: maart 20, 2017, 12:51:33 pm »
Geen schrik hebben voor die tweede plaats hoor. Anderlecht en Brugge lopen zo van ons weg.
mo gij positieven gij  ;D
bekerwinst al verteerd????
ede den beker al durven bekijken?  ::)

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: En dan nu "den dubbel"
« Reactie #11 Gepost op: maart 20, 2017, 05:22:05 pm »
Het zal al moeilijk zijn om die derde plaats te behouden, denk ik. Decompressie, weet je wel ?
Maar dat is niet erg. Hoop alleen dat we niet laatste eindigen. Een vierde plaats vind ik een aannemelijk doel.
Bwa jongens,dit seizoen kan toch niet meer stuk : PO1 + beker. Wie had dat gedacht voor de competitie begon ?

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: En dan nu "den dubbel"
« Reactie #12 Gepost op: maart 20, 2017, 05:43:31 pm »
Het zal al moeilijk zijn om die derde plaats te behouden, denk ik. Decompressie, weet je wel ?
Maar dat is niet erg. Hoop alleen dat we niet laatste eindigen. Een vierde plaats vind ik een aannemelijk doel.
Bwa jongens,dit seizoen kan toch niet meer stuk : PO1 + beker. Wie had dat gedacht voor de competitie begon ?

Ik heb altijd gedacht dat we dicht bij Europa gingen zitten, dus neen, deze prestaties komen niet als een verrassing bij mij. En als we eerlijk zijn, we zijn op de weg naar de finale alleen brol tegengekomen ook, omdat de rest het liet afweten.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: En dan nu "den dubbel"
« Reactie #13 Gepost op: maart 20, 2017, 06:56:47 pm »
Raar gevoel voor de PO...Je moet hoe dan ook zorgen dat je niet "teveel risico loopt om 2de te eindigen"...hoe pak je dat aan? Ofwel door veel te roteren (zou misschien de minst opvallende manier zijn, maar dan ben je nog niet zeker dat men "punten laat"). Ofwel door te zorgen dat je zeker niet wint van Club en RSCA (niet leuk voor de fans!). Ik vermoed dat we tegen Club en RSCA geen punten zullen pakken buitenshuis. Dan zijn deze alvast "weg". Raar verhaal! Wat ik NIET hoop: opvallende toestanden zoals het beentje wegtrekken, slechte passes die zich opstapelen...Ik wil niet naar huis gaan met het feit van: "Ze hebben zich ingehouden, ook al waren we beter". We zullen bevrijd zijn van stress en druk. Dit kan ons een ongelooflijke boost geven. Benieuwd wat dit gaat geven tegen RSCA...Stel dat je daar van wint en FCB laat punten liggen in Gent...Dan sta je bijna 2de...moet je dan KVO de punten cadeau doen...allemaal raar, hoor! Lokeren had in 2014 na hun winst "te veel achterstand" om zich nog zorgen te moeten maken dat het 2de kon worden. Dus speelden die inderdaad "leuke play-offs". Ik ben heel content met de bekerwinst..maar hoop effectief dat RSCA en Brugge qua niveau effectief beter zijn dan ons! De dubbel? Hopelijk mis je deze niet "uit angst om 2de te worden"...Dat bedoel ik !
Daarvoor moet je geen schrik hebben.

Zelfs als Zulte Waregem voluit gaat gaan ze nog h??l blij moeten zijn met een 4e plaats.
Anderlecht, Club en Gent hebben meer kwaliteit. Als je dan nog voor Oostende en Charleroi kan eindigen ga je het fantastisch gedaan hebben.

Nogmaals, een herhaling van het seizoen 2012-2013 is volledig uitgesloten.
Individuele kwaliteit was toen veel groter.
En hoeveel haalde men toen? 15 op 30? Het grootste puntenaandeel ooit behaald in 5 edities door Essevee.

Dat er niemand binnen de ploeg of club het in zijn hoofd haalt om zo te redenen van niet voluit te gaan, want dan overschatten ze zichzelf schromelijk.

Heel simpel, iedere match 100%, want de potjes op Anderlecht en Brugge verlies je toch.
Daarom hoop ik op mooie resultaten thuis (tegen de topploegen).

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.655
  • Essevee!
Re: En dan nu "den dubbel"
« Reactie #14 Gepost op: maart 20, 2017, 07:02:25 pm »
Raar gevoel voor de PO...Je moet hoe dan ook zorgen dat je niet "teveel risico loopt om 2de te eindigen"...hoe pak je dat aan? Ofwel door veel te roteren (zou misschien de minst opvallende manier zijn, maar dan ben je nog niet zeker dat men "punten laat"). Ofwel door te zorgen dat je zeker niet wint van Club en RSCA (niet leuk voor de fans!). Ik vermoed dat we tegen Club en RSCA geen punten zullen pakken buitenshuis. Dan zijn deze alvast "weg". Raar verhaal! Wat ik NIET hoop: opvallende toestanden zoals het beentje wegtrekken, slechte passes die zich opstapelen...Ik wil niet naar huis gaan met het feit van: "Ze hebben zich ingehouden, ook al waren we beter". We zullen bevrijd zijn van stress en druk. Dit kan ons een ongelooflijke boost geven. Benieuwd wat dit gaat geven tegen RSCA...Stel dat je daar van wint en FCB laat punten liggen in Gent...Dan sta je bijna 2de...moet je dan KVO de punten cadeau doen...allemaal raar, hoor! Lokeren had in 2014 na hun winst "te veel achterstand" om zich nog zorgen te moeten maken dat het 2de kon worden. Dus speelden die inderdaad "leuke play-offs". Ik ben heel content met de bekerwinst..maar hoop effectief dat RSCA en Brugge qua niveau effectief beter zijn dan ons! De dubbel? Hopelijk mis je deze niet "uit angst om 2de te worden"...Dat bedoel ik !
Daarvoor moet je geen schrik hebben.

Zelfs als Zulte Waregem voluit gaat gaan ze nog h??l blij moeten zijn met een 4e plaats.
Anderlecht, Club en Gent hebben meer kwaliteit. Als je dan nog voor Oostende en Charleroi kan eindigen ga je het fantastisch gedaan hebben.

Nogmaals, een herhaling van het seizoen 2012-2013 is volledig uitgesloten.
Individuele kwaliteit was toen veel groter.
En hoeveel haalde men toen? 15 op 30? Het grootste puntenaandeel ooit behaald in 5 edities door Essevee.

Dat er niemand binnen de ploeg of club het in zijn hoofd haalt om zo te redenen van niet voluit te gaan, want dan overschatten ze zichzelf schromelijk.

Heel simpel, iedere match 100%, want de potjes op Anderlecht en Brugge verlies je toch.
Daarom hoop ik op mooie resultaten thuis (tegen de topploegen).

En als het dan toch wat meeslaat de eerste matchen, kan je nog altijd zien hoe het verder loopt.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: En dan nu "den dubbel"
« Reactie #15 Gepost op: maart 20, 2017, 07:03:05 pm »
Klopt. Zoals gezegd, die eerste 2 plaatsen daar doen we niet voor mee. Door de beker te winnen zitten we in een zetel: elke match zonder stress aanvatten en alles geven, en hopelijk zien we zo nog een aantal mooie wedstrijden.

Het seizoen kan sowieso al niet meer stuk.

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: En dan nu "den dubbel"
« Reactie #16 Gepost op: maart 20, 2017, 07:42:49 pm »
Idd, in de uitmatchen gaan we hoogstens een punt of 6 pakken, als je dan thuis nog 2 of mss 3 keer kan winnen dan heb je het al fantastisch gedaan. Zelfs dat zal al aartsmoeilijk zijn...

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: En dan nu "den dubbel"
« Reactie #17 Gepost op: maart 20, 2017, 09:07:36 pm »
Uit de interviews leid ik af dat Dury niet altijd met zijn beste 11 zal spelen (minuten voor Marrone, Madu, Bala) en dat ze schrik hebben van plaats 2, dus niet meer punten zullen halen dan nodig.

Wat betreft dat laatste: is er in geen enkel opzicht een regeling mogelijk waarin wij, indien 2es, het bijhorende UCL ticket kunnen weigeren?
die CL voorronde zou een ramp zijn!

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: En dan nu "den dubbel"
« Reactie #18 Gepost op: maart 27, 2017, 06:07:52 pm »
Een punt of 10 thuis en een punt of 4 uit zou al heel goed zijn.
Maar ik denk dat we de 10 punten niet gaan halen.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.245
  • Essevee!
Re: En dan nu "den dubbel"
« Reactie #19 Gepost op: maart 28, 2017, 03:05:01 pm »
Ik zou als doel gewoon stellen om thuis niet te verliezen.
Zo zijn we een heel seizoen thuis ongeslagen en is al de rest extra in mijn ogen...