Auteur Topic: Uitbreiding stadion  (gelezen 439620 keer)

0 leden en 15 gasten bekijken dit topic.

Offline rikkie

  • Leden
  • Berichten: 79
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1260 Gepost op: februari 23, 2008, 02:01:44 pm »
Nieuw stadion word lekker !!! :)
wat bedoel met nieuw stadion wordt lekker

Offline matie

  • Leden
  • Berichten: 80
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1261 Gepost op: februari 23, 2008, 03:24:25 pm »
das ze maar goed ulder best doen jammer dat we nog zolang moetn wachten e

Offline matie

  • Leden
  • Berichten: 80
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1262 Gepost op: februari 23, 2008, 03:25:07 pm »
dat er genoeg mogelijkheden zullen zijn om te eten zeker!!!
Nieuw stadion word lekker !!! :)
wat bedoel met nieuw stadion wordt lekker

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1263 Gepost op: februari 23, 2008, 03:47:54 pm »
Wanneer je Sv Waregem met nu vergelijkt vergeet je ??n detail: Sv Waregem speelde in de tijden waarover jij het hebt (soms) mee bovenaan de klassering, was een 'grote' club en was geen fusieclub zoals nu, de vergelijking gaat maw niet op.


Tiens ik heb nooit een jaar op mars gewoond ; heb nooit een jaar in coma gelegen ; nooit in behandeling geweest voor Alzheimer.  Wat heb ik gemist? In welk seizoen waren wij een grote club ?  Wanneer hebben wij meegedaan voor de titel dan ?  Vreemd.  Volgens mij zijn we altijd een bescheiden middenmotor geweest, net als nu, met enkele zeldzame uitschieters.  Zoals de beker winnen, maar dat heeft SVZW ook al op zijn palmares.

Heerlijk dat onnodig sarcasme. Ik overdreef wat, maar toch. Europese campagne in de jaren '80, opnieuw begin jaren '90, we waren toch wat meer dan een 'bescheiden middenmoter' denk ik, althans zo beleefde ik het. Ik wou maar zeggen, we waren een vaste waarde toen - nu is het allemaal nog zo nieuw, zo jong, zo naief, althans dat vind ik. Verder hadden we toen (jaren '70-'80, zelfs '90) bij topmatchen idd 15000 tot 20000 toeschouwers, iets wat we nu volgens mij nog in geen honderd jaar bijeen krijgen.

no offence, maar jij bent dus zo iemand als de meeste belgen.  
Meteen iets ambitieus weglachen als belachelijk en onrealistisch.  

Wat als vb kortrijk ons voor is: en het zogezegde onrealistische belachelijke project neerpoot??? TE LAAT VOOR ONS DAN.

Genk was ook nieuw en in opgroei.

AZ ?? elk jaar europees kijk maar eens naar hen historie en dit jaar staan ze 12e na 24 speeldagen. enz.... tal van vb....

En z waregem zijn ambitie is toch ook subtopper worden: spelen voor de top 7 ieder jaar.

Beter 2000 plaatsen bij te nemen: zal niet meer kosten daarvoor: wie weet is het dan ng te klein: als je kijkt naar 10 andere landen : waar ze het nog maar plaatsen en het al blijkt dat het te klein is.

Neem nu europees: spelen tegen vb ajax: en we spelen in waregem: dan is 16 000 zeker niet te groot (te klein eerder). Nu moet je rekenen ons stadion kan maar 8500 man aan: - 1500 a 1600 bezoekers en doe daar nog eens 500 geldonwaardige plaatsen vanaf en kijk waar je aankomt: nog 6500 plaatsen voor z waregem fans: in een niet modern genoeg, ongezellig te sfeerloos stadion.  

Veel mensen kijken liever dan GRATIS naar belgacom tv lekker warm binnen en een pint in de hand.
ps: tegen anderlecht vol huis. velen zullen dus ontgoocheld weeral zijn.

http://dommel.dommel.be/DS.pdf


Ik lach helemaal niets weg, ik stel me alleen wat vragen bij die 16000 zitplaatsen, en of dat niet ietwat teveel van het goede is. De vergelijking met kutrijk is vrij dwaas aangezien zij snel een tribune zullen bijplaatsen (a la Roeselare) om de successo's (bij promotie) te kunnen opvangen. Het stadion dat wij willen bouwen past in onze toekomstvisie, is gedurfd en een enorme investering - niet zomaar een noodtribune gebouwd op containers. Genk, zoals iemand zei, kan je ook moeilijk gaan vergelijken met ons, ik ga zelfs geen moeite doen om al de redenen op te sommen - AZ idem. Om er dan toch eentje te geven: Alkmaar heeft een kleine 100.000 inwoners, Genk trekt fans aan uit een hele regio/provincie.

Onze ambitie is idd om subtopper te worden, maar dat maakt Waregem (en Zulte) daarom niet groter - als je ziet wie nu aan de top speelt (Anderlecht, Club Brugge, Standard, Genk, Gent, Charleroi, Beerschot) - allemaal enorme steden/enorme achterban. Verder zitten we zoals gezegd met Roeselare, Club Brugge, Cercle Brugge, kutrijk, Moeskroen en Gent (6 clubs!) in ??n regio zeg maar, dus ik betwijfel ten zeerste dat we plots 10.000 man per match zullen aantrekken. De enige zogenaamde subtoppers die dat wel kunnen (10.000 man halen) zijn Gent (stad van 235.000 inwoners), Beerschot (uit een stad van 470.000 inwoners) en Charleroi (stad van 200.000 inwoners). Momenteel halen wij zowat de helft van hun aantallen bij thuismatchen, en in alle eerlijkheid geloof ik niet dat, als we plots een stadion bouwen met 16000 zitjes, we plots een subtopper gaan worden/10.000 man zullen trekken. Ik stel me gewoon een halfleeg stadion voor, lege plekken, kille sfeer. Dan mogen er nog 7 Mc Donald's, 3 bowlingzalen en 79 caf?s zijn - niets is lelijker/kouder/killer/hatelijker dan zo'n stadion a la Cercle.

En naar uw bronnen vraag ik niet meer, uit ervaring weten we dat je er nogal vaak eens met de pet naar gooit - maar 16000 man te klein voor de match tegen Ajax? Sorry, maar tegen bvb Praag zat het Ottenstadion nog niet voor de helft gevuld. Akkoord, dat is in Gent, maar Europees is Europees, en Gent ligt tenslotte 20 minuutjes van Waregem verwijderd. Je zegt dat er nu plaats is voor 6500 thuisfans in het 'niet moderne, sfeerloze' Regenboogstadion, maar zal dat dan verbeteren als we (volgens mij maximum) 8000 man gaan trekken in een stadion met 16000 plaatsen? Wat toppers betreft (en dit is niet 'typisch Belgi?' of 'negativisme', gewoon wat ik denk) halen we volgens mij max 12000 man.

Wie iets ambitievol wil neerpoten of doen in Belgie, krijgt negativisme en tal van verwijten naar zijn hoofd, dat het onrealistich is en onmogelijk.  En dat we max maar dat en max maar dat kunnen.

Typisch Belgisch.


Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1264 Gepost op: februari 23, 2008, 05:12:33 pm »
correctie : typisch vlaams !!  Eigen ploeg afbreken en alle initiatief met achterdocht bekijken!!!! In Walloni? kennen ze dat fenomeen totaal niet!!  Waarom zouden wij geen 16 000 man over de vloer kunnen krijgen ????????????
Als we ooit (OOIT) een seizoen draaien zoals Cercle (en waarom zou dat niet kunnen ??) dan zit het ook vol!

Idd, en het seizoen erna weer halfvol.

Offline tony montana

  • Leden
  • Berichten: 185
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1265 Gepost op: februari 23, 2008, 05:16:28 pm »
waarom kan er hier een keer niets positief gezegd als er nieuws komt wordt het direct door sommige afgebroken



Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1266 Gepost op: februari 23, 2008, 05:20:08 pm »
Wanneer je Sv Waregem met nu vergelijkt vergeet je ??n detail: Sv Waregem speelde in de tijden waarover jij het hebt (soms) mee bovenaan de klassering, was een 'grote' club en was geen fusieclub zoals nu, de vergelijking gaat maw niet op.


Tiens ik heb nooit een jaar op mars gewoond ; heb nooit een jaar in coma gelegen ; nooit in behandeling geweest voor Alzheimer.  Wat heb ik gemist? In welk seizoen waren wij een grote club ?  Wanneer hebben wij meegedaan voor de titel dan ?  Vreemd.  Volgens mij zijn we altijd een bescheiden middenmotor geweest, net als nu, met enkele zeldzame uitschieters.  Zoals de beker winnen, maar dat heeft SVZW ook al op zijn palmares.

Heerlijk dat onnodig sarcasme. Ik overdreef wat, maar toch. Europese campagne in de jaren '80, opnieuw begin jaren '90, we waren toch wat meer dan een 'bescheiden middenmoter' denk ik, althans zo beleefde ik het. Ik wou maar zeggen, we waren een vaste waarde toen - nu is het allemaal nog zo nieuw, zo jong, zo naief, althans dat vind ik. Verder hadden we toen (jaren '70-'80, zelfs '90) bij topmatchen idd 15000 tot 20000 toeschouwers, iets wat we nu volgens mij nog in geen honderd jaar bijeen krijgen.

no offence, maar jij bent dus zo iemand als de meeste belgen.  
Meteen iets ambitieus weglachen als belachelijk en onrealistisch.  

Wat als vb kortrijk ons voor is: en het zogezegde onrealistische belachelijke project neerpoot??? TE LAAT VOOR ONS DAN.

Genk was ook nieuw en in opgroei.

AZ ?? elk jaar europees kijk maar eens naar hen historie en dit jaar staan ze 12e na 24 speeldagen. enz.... tal van vb....

En z waregem zijn ambitie is toch ook subtopper worden: spelen voor de top 7 ieder jaar.

Beter 2000 plaatsen bij te nemen: zal niet meer kosten daarvoor: wie weet is het dan ng te klein: als je kijkt naar 10 andere landen : waar ze het nog maar plaatsen en het al blijkt dat het te klein is.

Neem nu europees: spelen tegen vb ajax: en we spelen in waregem: dan is 16 000 zeker niet te groot (te klein eerder). Nu moet je rekenen ons stadion kan maar 8500 man aan: - 1500 a 1600 bezoekers en doe daar nog eens 500 geldonwaardige plaatsen vanaf en kijk waar je aankomt: nog 6500 plaatsen voor z waregem fans: in een niet modern genoeg, ongezellig te sfeerloos stadion.  

Veel mensen kijken liever dan GRATIS naar belgacom tv lekker warm binnen en een pint in de hand.
ps: tegen anderlecht vol huis. velen zullen dus ontgoocheld weeral zijn.

http://dommel.dommel.be/DS.pdf


Ik lach helemaal niets weg, ik stel me alleen wat vragen bij die 16000 zitplaatsen, en of dat niet ietwat teveel van het goede is. De vergelijking met kutrijk is vrij dwaas aangezien zij snel een tribune zullen bijplaatsen (a la Roeselare) om de successo's (bij promotie) te kunnen opvangen. Het stadion dat wij willen bouwen past in onze toekomstvisie, is gedurfd en een enorme investering - niet zomaar een noodtribune gebouwd op containers. Genk, zoals iemand zei, kan je ook moeilijk gaan vergelijken met ons, ik ga zelfs geen moeite doen om al de redenen op te sommen - AZ idem. Om er dan toch eentje te geven: Alkmaar heeft een kleine 100.000 inwoners, Genk trekt fans aan uit een hele regio/provincie.

Onze ambitie is idd om subtopper te worden, maar dat maakt Waregem (en Zulte) daarom niet groter - als je ziet wie nu aan de top speelt (Anderlecht, Club Brugge, Standard, Genk, Gent, Charleroi, Beerschot) - allemaal enorme steden/enorme achterban. Verder zitten we zoals gezegd met Roeselare, Club Brugge, Cercle Brugge, kutrijk, Moeskroen en Gent (6 clubs!) in ??n regio zeg maar, dus ik betwijfel ten zeerste dat we plots 10.000 man per match zullen aantrekken. De enige zogenaamde subtoppers die dat wel kunnen (10.000 man halen) zijn Gent (stad van 235.000 inwoners), Beerschot (uit een stad van 470.000 inwoners) en Charleroi (stad van 200.000 inwoners). Momenteel halen wij zowat de helft van hun aantallen bij thuismatchen, en in alle eerlijkheid geloof ik niet dat, als we plots een stadion bouwen met 16000 zitjes, we plots een subtopper gaan worden/10.000 man zullen trekken. Ik stel me gewoon een halfleeg stadion voor, lege plekken, kille sfeer. Dan mogen er nog 7 Mc Donald's, 3 bowlingzalen en 79 caf?s zijn - niets is lelijker/kouder/killer/hatelijker dan zo'n stadion a la Cercle.

En naar uw bronnen vraag ik niet meer, uit ervaring weten we dat je er nogal vaak eens met de pet naar gooit - maar 16000 man te klein voor de match tegen Ajax? Sorry, maar tegen bvb Praag zat het Ottenstadion nog niet voor de helft gevuld. Akkoord, dat is in Gent, maar Europees is Europees, en Gent ligt tenslotte 20 minuutjes van Waregem verwijderd. Je zegt dat er nu plaats is voor 6500 thuisfans in het 'niet moderne, sfeerloze' Regenboogstadion, maar zal dat dan verbeteren als we (volgens mij maximum) 8000 man gaan trekken in een stadion met 16000 plaatsen? Wat toppers betreft (en dit is niet 'typisch Belgi?' of 'negativisme', gewoon wat ik denk) halen we volgens mij max 12000 man.

Wie iets ambitievol wil neerpoten of doen in Belgie, krijgt negativisme en tal van verwijten naar zijn hoofd, dat het onrealistich is en onmogelijk.  En dat we max maar dat en max maar dat kunnen.

Typisch Belgisch.


Je leest dus idd gewoon niet wat ik schrijf. Ik sta zeker achter dit plan, en het is schitterend dat de club ambitieus is, maar ik vraag me af een stadion met 16000 plaatsen met gemiddeld 8000 toeschouwers wel sfeervol/leuk/mooi is. En dat van 'maximum...' is gewoon realisme wat mij betreft. Als Anderlecht een stadion zet van 80.000 man dan is dat zeer ambitieus, maar zullen ze dat onmogelijk vullen (om maar een vb te geven). Geef eens, concreet, uw mening over hoeveel volk we zullen trekken dan - met de bouw van een nieuw stadion, want allemaal goed en wel om hier wat zelf uitgevonden getalletjes te plaatsen, maar wees eens eerlijk. 16000? Wij zijn Zulte Waregem - niet Club Brugge.

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1267 Gepost op: februari 23, 2008, 05:21:15 pm »
waarom kan er hier een keer niets positief gezegd als er nieuws komt wordt het direct door sommige afgebroken

Het is schitterend nieuws, dat is duidelijk, maar er mag toch gediscussieerd worden, nee?

Offline RedRoom

  • Leden
  • Berichten: 629
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1268 Gepost op: februari 23, 2008, 06:28:30 pm »
@ Sv zulte waregem

Inderdaad wij zijn Club Brugge niet, want zij hebben een stadion van 30 000 man en wij misschien een van 16 000 en zij hebben dan tegen die tijd waarschijnlijk een van 50 000 man!

En op u reactie van het seizoen nadien terug halfvol...
Wel als je een seizoen dus 17 matchen voor een gemiddelde van 14500 toeschouwers kan spelen, besef je dan wel dat je 17 x 6500 = 110 500 extra zitjes verkoopt, dus plaatsen die je anders zou mislopen!!!

En zelfs als het seizoen erna er minder volk komt dan zal er tegen de toppers ook wel een 14 000 man zitten. Om dan nog maar te zwijgen van het volk dat we zouden trekken voor de Europese matchen die we moeten spelen door onze eindplaats van het vorige seizoen etc... Meer inkomsten --> betere spelers, betere accomodatie voor de trainingen etc --> betere resultaten --> meer volk --> meer inkomsten....... Ik moet er geen tekening bij maken ??

Alleen zo kan je vooruitgaan en kan je dus een blijvende subtopper worden met af en toe Europees voetbal!

Ik heb gezegd :-)

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1269 Gepost op: februari 23, 2008, 08:57:47 pm »
@ Sv zulte waregem

Inderdaad wij zijn Club Brugge niet, want zij hebben een stadion van 30 000 man en wij misschien een van 16 000 en zij hebben dan tegen die tijd waarschijnlijk een van 50 000 man!

En op u reactie van het seizoen nadien terug halfvol...
Wel als je een seizoen dus 17 matchen voor een gemiddelde van 14500 toeschouwers kan spelen, besef je dan wel dat je 17 x 6500 = 110 500 extra zitjes verkoopt, dus plaatsen die je anders zou mislopen!!!

En zelfs als het seizoen erna er minder volk komt dan zal er tegen de toppers ook wel een 14 000 man zitten. Om dan nog maar te zwijgen van het volk dat we zouden trekken voor de Europese matchen die we moeten spelen door onze eindplaats van het vorige seizoen etc... Meer inkomsten --> betere spelers, betere accomodatie voor de trainingen etc --> betere resultaten --> meer volk --> meer inkomsten....... Ik moet er geen tekening bij maken ??

Alleen zo kan je vooruitgaan en kan je dus een blijvende subtopper worden met af en toe Europees voetbal!

Ik heb gezegd :-)

De vergelijking die ik maakte met Club Brugge heeft niets met de grootte van het stadion te maken, maar met de grootte van de achterban/stad. Club Brugge kan, moesten ze een groter stadion hebben, naar alle waarschijnlijkheid 35000 trekken. Wij komen in geen honderd jaar in de buurt van zo'n aantal, omdat Waregem (en Zulte) klein zijn, en ons 'potentieel' wat fans betreft nogal beperkt is gezien de 6 andere clubs (waaronder Club Brugge) in onze regio.

Een gemiddelde van 14500? Met alle respect (en neen essevee007, dit is geen negativisme), maar momenteel (zelfs in ons eerste jaar in eerste klasse - h?t jaar) is ons gemiddelde nog niet de helf daarvan, verre van eigenlijk (6000). Kijk, ik sta volledig achter het vernieuwen van ons stadion, ik kan niet wachten tot het er staat, maar ik denk dat 12000 zitjes meer dan genoeg zou zijn. 16000 vind ik eerlijk gezegd enorm veel, een ploeg als Gent haalt met veel moeite zo'n aantal voor zijn absolute toppers, en als je ziet dat het stadion voor de match van morgen maar mondjesmaat en met moeite vol zal geraken, dan stel ik me toch enorme vragen.

Mijn enige punt was, dat ik die 16000 nogal veel vind, en ik liever een ietwat kleiner stadion heb met bvb 12000 plaatsen dat lekker vol zit (en dan nog zullen er een 4000tal plaatsen leeg zitten 13 vd 17 matchen), dan een met 16000 plaatsen dat half leeg zit. Misschien besef je dat niet, maar een halfvol stadion (half!) is enorm, enorm lelijk en bevordert langs geen kanten de sfeer - integendeel zelfs.

Ik weet niet waarom je afkomt met die hele 'meer inkomsten-betere spelers-...' litanie, want zoals gezegd sta ik volledig achter de vernieuwing - ik ben enorm tevreden met de ambitie dat het bestuur toont, maar komaan zeg... 16000???

Offline Breeza

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 1.589
    • SV5381.be
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1270 Gepost op: februari 24, 2008, 08:22:29 am »
Naar mijn weten is die 16.000 nog niet bevestigd, ik zou mij er dus niet druk over maken.

fox

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1271 Gepost op: februari 24, 2008, 12:05:37 pm »
Naar mijn weten is die 16.000 nog niet bevestigd, ik zou mij er dus niet druk over maken.

Ik maak er mij in alle geval niet echt druk in.  Het is eigenlijk te grappig voor woorden hoe sommigen hier met getallen goochelen zonder ook maar enig benul te hebben van de capaciteit die ZW als ploeg heeft.  Dat er hier dan nog mensen zijn die beweren dat 2000 zitplaatsen meer of minder nu ook het verschil niet zullen maken is zo mogelijk nog lachwekkender.  2000 zit plaatsen zal wel degelijk meer dan 1 miljoen euro schelen in kostprijs. Dat sommigen hier met de miljoenen euros goochelen als zijn het frankskes zegt eigenlijk genoeg. Serieus moeten dergelijke zaken al lang niet meer genomen worden. Dit gaat zo al 67 paginas aan een stuk door en als je er eens iets op zegt word je pessimisme verweten.  Hylarisch!

Offline fem

  • Leden
  • Berichten: 118
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1272 Gepost op: februari 24, 2008, 12:19:14 pm »
het stadion kan ook wel gebruikt worden voor andere wedstrijden en natuurlijk ook voor andere evenementen,daarom is het misschien wel beter om de capaciteit zo hoog mogelijk te houden (indien betaalbaar natuurlijk) als de grond toch aanwezig is.
en om de sfeer te bewaren bij minder bijgewoonde wedstrijden kunnen er wel oplossingen gevonden worden denk ik !

Offline mistytrick

  • Leden
  • Berichten: 174
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1273 Gepost op: februari 24, 2008, 12:22:47 pm »
Hahaha wat een gezever  ;D

Een gemiddelde van meer dan 10000 is momenteel onmogelijk...
Wie zoiets zegt zwijgt beter want die kent er totaal niks van!

Als we ons nieuw stadion een paar keer volkrijgen zal ik al content zijn...

Een bijna vol stadion is nog altijd veel gezelliger dan een half leeg!
Voor mij zou 11000 volstaan om het gezellig te houden  :)

Offline svzw1978

  • Leden
  • Berichten: 721
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1274 Gepost op: februari 24, 2008, 01:57:43 pm »
Ja voor sommigen is blijkbaar het glas ofwel halfvol ofwel halfleeg hier  :P

Offline sperre

  • Leden
  • Berichten: 47
    • SV The Sharks Waregem
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1275 Gepost op: februari 24, 2008, 02:48:50 pm »

Een gemiddelde van 14500? Met alle respect (en neen essevee007, dit is geen negativisme), maar momenteel (zelfs in ons eerste jaar in eerste klasse - h?t jaar) is ons gemiddelde nog niet de helf daarvan, verre van eigenlijk (6000).

Er zijn ongeveer maar 6500 plaatsen voor de essevee supporters, met een gemiddelde van 6000 is dit verre van slecht vind ik, als je bedenkt dat die 500 resterende plaatsen meestal het betalen niet waard zijn.. Als we niet meegaan met de tijd zullen we op den duur hopeloos achterop blijven hinken en als het bestuur spreekt over minimum 12000 plaatsen zullen ze daar wel een reden voor hebben. Talloze studies en vergaderingen zijn daar aan vooraf gegaan en blijkbaar heeft dat uitgewezen dat we in ons hinterland wel degelijk zo een potentieel hebben. Eigenlijk zijn dit allemaal nutteloze discussies, het gewest moet eerst zijn goedkeuring nog geven en de eerste steen is nog niet gezet...

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1276 Gepost op: februari 25, 2008, 12:27:26 pm »
voila:

Een gemiddelde van 14500? Met alle respect (en neen essevee007, dit is geen negativisme), maar momenteel (zelfs in ons eerste jaar in eerste klasse - h?t jaar) is ons gemiddelde nog niet de helf daarvan, verre van eigenlijk (6000).

Er zijn ongeveer maar 6500 plaatsen voor de essevee supporters, met een gemiddelde van 6000 is dit verre van slecht vind ik, als je bedenkt dat die 500 resterende plaatsen meestal het betalen niet waard zijn.. Als we niet meegaan met de tijd zullen we op den duur hopeloos achterop blijven hinken en als het bestuur spreekt over minimum 12000 plaatsen zullen ze daar wel een reden voor hebben. Talloze studies en vergaderingen zijn daar aan vooraf gegaan en blijkbaar heeft dat uitgewezen dat we in ons hinterland wel degelijk zo een potentieel hebben. Eigenlijk zijn dit allemaal nutteloze discussies, het gewest moet eerst zijn goedkeuring nog geven en de eerste steen is nog niet gezet...

Voila, volledig gelijk.  Wij kunnen en moeten een stadion van minstens 14 000 hebben, tss 14 en 16 000 hebben. En dat zal het ook zijn. Idd die vergelijkingen met nu heeft geen nut.  Nu is het stadion ongezellig, geen sfeer, en zijn er maar ongeveer een kleine 7000 plaatsen vr essevee supporters.  En idd een goeie 500 plaatsen zijn het betalen niet meer waard.  Dus met een gemiddelde van een 6000 is dit verr evan slecht.

+ dat er dan nog eens bijkomt dat het multifunctioneel is.  Waarom 25 a 30 miljoen uitgeven voor 12 000 zoals sommigen zeggen als je met een beetje meer te betalen een knapper stadion kan maken tot 16 000 en zeker bent.  Belachelijk hoe sommigen negatief zijn en alles als onrealistisch verklaren enz... .  Typisch Belgisch dus!  Daarom dat ons landje zo achterboert op vele gebieden meer en meer op gelijkaardige landen ook al meer en meer zelfs.

Anderlecht zou zelfs 50 of 60 000 willen.  Nu spelen ze ook maar vr een 25 000 man dusja.

Voor wat supporter je dan nog als je niets ambitieus wil en niet wil vooruitgaan.  Als we europees ng eens spelen is 12 000 veel te klein.  Laat staan europees tegen een ajax of een andere publiekstrekker. Dan is mogelijk 16 000 te klein.

Als wij het niet doen, dan poot kortrijk met hun superveeltoeschouwers (uhum) zo een onrealistisch stadion neer van 16 000 voor ons neus.  En zal die ploeg op ons voor staan en zullen sponsers enz... eerder naar daar overlopen.

Veel gezever hier ze van sommigen.  Ook velen die ik volledig gelijk geef, die het teminste verstaan.  En het bestuur ben ik zeker van dat ze dat ook verstaan.
« Laatst bewerkt op: februari 25, 2008, 12:29:20 pm door essevee007 »

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1277 Gepost op: februari 25, 2008, 12:33:02 pm »
Wanneer je Sv Waregem met nu vergelijkt vergeet je ??n detail: Sv Waregem speelde in de tijden waarover jij het hebt (soms) mee bovenaan de klassering, was een 'grote' club en was geen fusieclub zoals nu, de vergelijking gaat maw niet op.


Tiens ik heb nooit een jaar op mars gewoond ; heb nooit een jaar in coma gelegen ; nooit in behandeling geweest voor Alzheimer.  Wat heb ik gemist? In welk seizoen waren wij een grote club ?  Wanneer hebben wij meegedaan voor de titel dan ?  Vreemd.  Volgens mij zijn we altijd een bescheiden middenmotor geweest, net als nu, met enkele zeldzame uitschieters.  Zoals de beker winnen, maar dat heeft SVZW ook al op zijn palmares.

Heerlijk dat onnodig sarcasme. Ik overdreef wat, maar toch. Europese campagne in de jaren '80, opnieuw begin jaren '90, we waren toch wat meer dan een 'bescheiden middenmoter' denk ik, althans zo beleefde ik het. Ik wou maar zeggen, we waren een vaste waarde toen - nu is het allemaal nog zo nieuw, zo jong, zo naief, althans dat vind ik. Verder hadden we toen (jaren '70-'80, zelfs '90) bij topmatchen idd 15000 tot 20000 toeschouwers, iets wat we nu volgens mij nog in geen honderd jaar bijeen krijgen.

no offence, maar jij bent dus zo iemand als de meeste belgen.  
Meteen iets ambitieus weglachen als belachelijk en onrealistisch.  

Wat als vb kortrijk ons voor is: en het zogezegde onrealistische belachelijke project neerpoot??? TE LAAT VOOR ONS DAN.

Genk was ook nieuw en in opgroei.

AZ ?? elk jaar europees kijk maar eens naar hen historie en dit jaar staan ze 12e na 24 speeldagen. enz.... tal van vb....

En z waregem zijn ambitie is toch ook subtopper worden: spelen voor de top 7 ieder jaar.

Beter 2000 plaatsen bij te nemen: zal niet meer kosten daarvoor: wie weet is het dan ng te klein: als je kijkt naar 10 andere landen : waar ze het nog maar plaatsen en het al blijkt dat het te klein is.

Neem nu europees: spelen tegen vb ajax: en we spelen in waregem: dan is 16 000 zeker niet te groot (te klein eerder). Nu moet je rekenen ons stadion kan maar 8500 man aan: - 1500 a 1600 bezoekers en doe daar nog eens 500 geldonwaardige plaatsen vanaf en kijk waar je aankomt: nog 6500 plaatsen voor z waregem fans: in een niet modern genoeg, ongezellig te sfeerloos stadion.  

Veel mensen kijken liever dan GRATIS naar belgacom tv lekker warm binnen en een pint in de hand.
ps: tegen anderlecht vol huis. velen zullen dus ontgoocheld weeral zijn.

http://dommel.dommel.be/DS.pdf


Ik lach helemaal niets weg, ik stel me alleen wat vragen bij die 16000 zitplaatsen, en of dat niet ietwat teveel van het goede is. De vergelijking met kutrijk is vrij dwaas aangezien zij snel een tribune zullen bijplaatsen (a la Roeselare) om de successo's (bij promotie) te kunnen opvangen. Het stadion dat wij willen bouwen past in onze toekomstvisie, is gedurfd en een enorme investering - niet zomaar een noodtribune gebouwd op containers. Genk, zoals iemand zei, kan je ook moeilijk gaan vergelijken met ons, ik ga zelfs geen moeite doen om al de redenen op te sommen - AZ idem. Om er dan toch eentje te geven: Alkmaar heeft een kleine 100.000 inwoners, Genk trekt fans aan uit een hele regio/provincie.

Onze ambitie is idd om subtopper te worden, maar dat maakt Waregem (en Zulte) daarom niet groter - als je ziet wie nu aan de top speelt (Anderlecht, Club Brugge, Standard, Genk, Gent, Charleroi, Beerschot) - allemaal enorme steden/enorme achterban. Verder zitten we zoals gezegd met Roeselare, Club Brugge, Cercle Brugge, kutrijk, Moeskroen en Gent (6 clubs!) in ??n regio zeg maar, dus ik betwijfel ten zeerste dat we plots 10.000 man per match zullen aantrekken. De enige zogenaamde subtoppers die dat wel kunnen (10.000 man halen) zijn Gent (stad van 235.000 inwoners), Beerschot (uit een stad van 470.000 inwoners) en Charleroi (stad van 200.000 inwoners). Momenteel halen wij zowat de helft van hun aantallen bij thuismatchen, en in alle eerlijkheid geloof ik niet dat, als we plots een stadion bouwen met 16000 zitjes, we plots een subtopper gaan worden/10.000 man zullen trekken. Ik stel me gewoon een halfleeg stadion voor, lege plekken, kille sfeer. Dan mogen er nog 7 Mc Donald's, 3 bowlingzalen en 79 caf?s zijn - niets is lelijker/kouder/killer/hatelijker dan zo'n stadion a la Cercle.

En naar uw bronnen vraag ik niet meer, uit ervaring weten we dat je er nogal vaak eens met de pet naar gooit - maar 16000 man te klein voor de match tegen Ajax? Sorry, maar tegen bvb Praag zat het Ottenstadion nog niet voor de helft gevuld. Akkoord, dat is in Gent, maar Europees is Europees, en Gent ligt tenslotte 20 minuutjes van Waregem verwijderd. Je zegt dat er nu plaats is voor 6500 thuisfans in het 'niet moderne, sfeerloze' Regenboogstadion, maar zal dat dan verbeteren als we (volgens mij maximum) 8000 man gaan trekken in een stadion met 16000 plaatsen? Wat toppers betreft (en dit is niet 'typisch Belgi?' of 'negativisme', gewoon wat ik denk) halen we volgens mij max 12000 man.

Wie iets ambitievol wil neerpoten of doen in Belgie, krijgt negativisme en tal van verwijten naar zijn hoofd, dat het onrealistich is en onmogelijk.  En dat we max maar dat en max maar dat kunnen.

Typisch Belgisch.


Je leest dus idd gewoon niet wat ik schrijf. Ik sta zeker achter dit plan, en het is schitterend dat de club ambitieus is, maar ik vraag me af een stadion met 16000 plaatsen met gemiddeld 8000 toeschouwers wel sfeervol/leuk/mooi is. En dat van 'maximum...' is gewoon realisme wat mij betreft. Als Anderlecht een stadion zet van 80.000 man dan is dat zeer ambitieus, maar zullen ze dat onmogelijk vullen (om maar een vb te geven). Geef eens, concreet, uw mening over hoeveel volk we zullen trekken dan - met de bouw van een nieuw stadion, want allemaal goed en wel om hier wat zelf uitgevonden getalletjes te plaatsen, maar wees eens eerlijk. 16000? Wij zijn Zulte Waregem - niet Club Brugge.

Voila wij zijn z waregem geen club brugge.  Die zetten ??n van 40 000, wij van tss de 14 en 16 000.  En dan nog als je zo in het leven vooruit wil gaan, van ja die is beter dan mij, en die is dat.  Ik kan dat niet, en dat is onmogelijk en ik kan het niet halen tegen die.  En als ik dat doe, is dat onrealistisch en onmogelijk en belachelijk. 

Offline Nineke

  • Leden
  • Berichten: 72
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1278 Gepost op: februari 25, 2008, 01:08:57 pm »
vandaag in het laatste nieuws klein artikel over nieuw stadion.

de uitbreiding en vernieuwingen van het Regenboogstadion kan pas in het najaar van 2009 starten. "We hebben een positief advies van de intercommunale Leiedal op zak voor parking, mobiliteit en groen, maar er is nog meer werk voor de boeg", zegt voorzitter Willy Naessens. " Het woord is nu aan de vlaamse overheid en de provincie, die voor het verlof de knoop zullen doorhakken. Daarna hebben we zeker nog een jaar nodig om een administratieve voorbereidende procedure tot een goed einde te brengen." Het regenboogstadion krijgt een u-vormige kuip met 13.000 zitjes. Er wordt ook aan flats, een hotel, een fanshop en een restaurant gedacht. De kostprijs wordt op 25 miljoen euro geschat. " We hebben reeds twee investeerders die het project haalbaar vinden, maar namen geef ik nog niet vrij", aldus Naessens

Er staat ook een impressie van het stadion bij..

fox

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1279 Gepost op: februari 25, 2008, 01:18:52 pm »


Voor wat supporter je dan nog als je niets ambitieus wil en niet wil vooruitgaan.

Ga je daar nu eindelijk eens mee stoppen? Ambitie heeft hier niets mee te zien. Het is niet omdat jij zweeft dat de rest daarin moet meedoen. Iedereen is hier ambitieus. Sommigen wensen dit ook te koppelen aan realisme in plaats van ongebreideld dromen.

Citaat
Veel gezever hier ze van sommigen.  Ook velen die ik volledig gelijk geef, die het teminste verstaan.  En het bestuur ben ik zeker van dat ze dat ook verstaan.

Idd, heel veel gezever hier en in de eerste plaats van...