Auteur Topic: Uitbreiding stadion  (gelezen 439641 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

svzw sup

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1680 Gepost op: maart 05, 2009, 06:53:10 pm »
* Dit ben ik niet 100% zeker, doordat er vroeger altijd over de U-vorm gepraat werd. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het dus nu volledig dicht zou worden gebouwd. Maar dit alles onder voorbehoud dus. DUS niet zeker, als iemand nog eens kan checken? ;)


Als ik me niet vergis gaat die U-vorm over de zitjes/staanplaatsen. Normaal komen er geen zitjes/staanplaatsen aan de kant van de appartement. Toch zou alles worden afgesloten met een wand langs die kant. Mochten we nog meer toeschouwers krijgen zou er langs die kant nog een tribune bijkomen waardoor de capaciteit zou stijgen naar 16 0000 toeschouwers.

Correct me if I'm wrong

Dat kan zeer zeker, dank voor de correctie. ;-)

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1681 Gepost op: maart 05, 2009, 07:08:24 pm »
Ik heb dan toch een andere versie.

Het stadion zou volledig dicht zijn, met achter de doelen slechts 1 ring. Bij uitbereiding zou daar een 2e ring kunnen worden opgezet.
Dit model werd vooral gekozen omdat het golven dak echt heel mooi is. En ook de lichten kunnen blijven staan op die manier...

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1682 Gepost op: maart 05, 2009, 07:21:01 pm »
hopelijk steekt de algemene finaniele en economische crisis hier geen stokken in de wielen .

ik heb mij altwijd al afgevraagd wie er eigenlijk allemaal bijdraagt aan die 25 miljoen euro ?

toch niet de plaatselijk bakker, garagist, of restauranthouder vermoed ik .

Offline DMQ

  • Leden
  • Berichten: 576
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1683 Gepost op: maart 05, 2009, 10:50:35 pm »
ze zijn hier wer mee ulder nen u vorm.

Er is ??n gazet die dat 2 maal in hun gazet heeft gezet. En er dus ook volledig naast zat, de club zelf heeft het altijd over een volledig dicht stadion gehad.

Waarom dat er nog altijd mensen zijn die over dienen u vorm blijven klappen verstaak nie zenne :)
essevee till i die!!!

svzw sup

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1684 Gepost op: maart 05, 2009, 11:32:23 pm »
ze zijn hier wer mee ulder nen u vorm.

Er is ??n gazet die dat 2 maal in hun gazet heeft gezet. En er dus ook volledig naast zat, de club zelf heeft het altijd over een volledig dicht stadion gehad.

Waarom dat er nog altijd mensen zijn die over dienen u vorm blijven klappen verstaak nie zenne :)

de vorm hoe dat de tribunes zullen zijn.
maw. helemaal rond tribunen of met een "muur" aan ??n kant van de 'ovaal'.  ;)

Maar in feite is dit echt wel al muggeziften, kzal al blij zijn dat ze in 2011 den eersten steen aan de werken gaan leggen!

Offline Harry

  • Leden
  • Berichten: 1.450
    • EsseveeFans
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1685 Gepost op: maart 06, 2009, 09:11:37 am »
ze zijn hier wer mee ulder nen u vorm.

Er is ??n gazet die dat 2 maal in hun gazet heeft gezet. En er dus ook volledig naast zat, de club zelf heeft het altijd over een volledig dicht stadion gehad.

Waarom dat er nog altijd mensen zijn die over dienen u vorm blijven klappen verstaak nie zenne :)

de vorm hoe dat de tribunes zullen zijn.
maw. helemaal rond tribunen of met een "muur" aan ??n kant van de 'ovaal'.  ;)

Maar in feite is dit echt wel al muggeziften, kzal al blij zijn dat ze in 2011 den eersten steen aan de werken gaan leggen!


ook de tribunes zullen volledig rond het veld aanwezig zijn, dus zowel het stadion als de tribunes --> GEEN U-VORM
Case closed


"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur"

Rafa

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1686 Gepost op: maart 06, 2009, 09:12:16 am »
ze zijn hier wer mee ulder nen u vorm.

Er is ??n gazet die dat 2 maal in hun gazet heeft gezet. En er dus ook volledig naast zat, de club zelf heeft het altijd over een volledig dicht stadion gehad.

Waarom dat er nog altijd mensen zijn die over dienen u vorm blijven klappen verstaak nie zenne :)

de vorm hoe dat de tribunes zullen zijn.
maw. helemaal rond tribunen of met een "muur" aan ??n kant van de 'ovaal'.  ;)

Maar in feite is dit echt wel al muggeziften, kzal al blij zijn dat ze in 2011 den eersten steen aan de werken gaan leggen!


DMQ bedoelt dat de U-vorm volledig uit de lucht is gegrepen... Er is inderdaad ??n krant die een paar keer heeft bericht over een U-vorm, terwijl hier niets van aan is. Riooljournalisten... ;-)

Offline Harry

  • Leden
  • Berichten: 1.450
    • EsseveeFans
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1687 Gepost op: maart 06, 2009, 09:13:17 am »
ze zijn hier wer mee ulder nen u vorm.

Er is ??n gazet die dat 2 maal in hun gazet heeft gezet. En er dus ook volledig naast zat, de club zelf heeft het altijd over een volledig dicht stadion gehad.

Waarom dat er nog altijd mensen zijn die over dienen u vorm blijven klappen verstaak nie zenne :)

de vorm hoe dat de tribunes zullen zijn.
maw. helemaal rond tribunen of met een "muur" aan ??n kant van de 'ovaal'.  ;)

Maar in feite is dit echt wel al muggeziften, kzal al blij zijn dat ze in 2011 den eersten steen aan de werken gaan leggen!


DMQ bedoelt dat de U-vorm volledig uit de lucht is gegrepen... Er is inderdaad ??n krant die een paar keer heeft bericht over een U-vorm, terwijl hier niets van aan is. Riooljournalisten... ;-)

Ze zoudn zo'n gasten aant kruis moeten nagelen, niet waar m'n beste Rafa  ;)


"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur"

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1688 Gepost op: maart 06, 2009, 10:00:58 am »
* Dit ben ik niet 100% zeker, doordat er vroeger altijd over de U-vorm gepraat werd. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het dus nu volledig dicht zou worden gebouwd. Maar dit alles onder voorbehoud dus. DUS niet zeker, als iemand nog eens kan checken? ;)


Als ik me niet vergis gaat die U-vorm over de zitjes/staanplaatsen. Normaal komen er geen zitjes/staanplaatsen aan de kant van de appartement. Toch zou alles worden afgesloten met een wand langs die kant. Mochten we nog meer toeschouwers krijgen zou er langs die kant nog een tribune bijkomen waardoor de capaciteit zou stijgen naar 16 0000 toeschouwers.

Correct me if I'm wrong

Heb ik ook zo altijd gehoord.  Dat men ruimte laat voor een makkelijke uitbreiding naar een 16 a 17 000.  Er zullen 3 kanten met zitjes gevuld zijn en 1 soort wand (met scorebord ofzo??)  Maar stadion zal idd volledig toegebouwd zijn en men zal beginnen met 12500 zitjes, is msh beter eerst zo beginnen. (schets in esseveemagazine en op de beurs in gent kloppen)    En ben er zeker van dat we op termijn die andere zijde mogen invullen.  Kon het maar vlugger vooruit gaan.  Wordt een echte hel van den essevee!  Toppers zullen nog banger komen, dan dat ze nu al zijn.

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1689 Gepost op: maart 07, 2009, 12:45:45 pm »
* Dit ben ik niet 100% zeker, doordat er vroeger altijd over de U-vorm gepraat werd. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat het dus nu volledig dicht zou worden gebouwd. Maar dit alles onder voorbehoud dus. DUS niet zeker, als iemand nog eens kan checken? ;)


Als ik me niet vergis gaat die U-vorm over de zitjes/staanplaatsen. Normaal komen er geen zitjes/staanplaatsen aan de kant van de appartement. Toch zou alles worden afgesloten met een wand langs die kant. Mochten we nog meer toeschouwers krijgen zou er langs die kant nog een tribune bijkomen waardoor de capaciteit zou stijgen naar 16 0000 toeschouwers.

Correct me if I'm wrong

Heb ik ook zo altijd gehoord.  Dat men ruimte laat voor een makkelijke uitbreiding naar een 16 a 17 000.  Er zullen 3 kanten met zitjes gevuld zijn en 1 soort wand (met scorebord ofzo??)  Maar stadion zal idd volledig toegebouwd zijn en men zal beginnen met 12500 zitjes, is msh beter eerst zo beginnen. (schets in esseveemagazine en op de beurs in gent kloppen)    En ben er zeker van dat we op termijn die andere zijde mogen invullen.  Kon het maar vlugger vooruit gaan.  Wordt een echte hel van den essevee!  Toppers zullen nog banger komen, dan dat ze nu al zijn.

Hallo?
Lees eens bovenstaande berichten.
Net als anderen heb ook ik de plannen kunnen inkijken, en is er dus geen sprake van een U-vorm of eender wat (slaat op 3 zijden bouwen en 1 wand) neen...

Het plein is langs de 4 kanten omgeven met tribunes. Met achter de doelen maar 1 ring en de lange zijden 2 ringen. Net zoals in Gent maar dan alles met elkaar verbonden, door middel van afgeronde hoektribunes.
De uitbereiding zit hem in de hoektribunes en de ring achter het doel nog verdubbelen, zodanig dat je iets krijgt zoals in Anderlecht, met overal 2 ringen.
Maar zoals het er eerst zal staan zal het dak golvend zijn, met een verhoging naar de lengte-tribunes toe net na de verlichting, zo blijft de huidige verlichting staan.
Dus voor iedereen nog eens: GEEN U-vorm,  geen wand-gedoe, ...
Gewoon rond om rond tribunes!

1.Ook nieuw in het dossier, (was al opgenomen maar nu pas ook definitief): De bezoekers steken nog steeds de brug over maar gaan dan in een tunnel die volledig onder de tribune loopt, waarbij de tunnel uitkomt in het vak, zo vermijden we contacten tussen beide supporters)
2. Zo zal je als supporter het hele stadion kunnen doorlopen.
« Laatst bewerkt op: maart 07, 2009, 12:49:12 pm door jenske »

Offline cb_simon

  • Leden
  • Berichten: 175
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1690 Gepost op: maart 08, 2009, 11:15:41 am »
ze zijn hier wer mee ulder nen u vorm.

Er is ??n gazet die dat 2 maal in hun gazet heeft gezet. En er dus ook volledig naast zat, de club zelf heeft het altijd over een volledig dicht stadion gehad.

Waarom dat er nog altijd mensen zijn die over dienen u vorm blijven klappen verstaak nie zenne :)

de vorm hoe dat de tribunes zullen zijn.
maw. helemaal rond tribunen of met een "muur" aan ??n kant van de 'ovaal'.  ;)

Maar in feite is dit echt wel al muggeziften, kzal al blij zijn dat ze in 2011 den eersten steen aan de werken gaan leggen!


DMQ bedoelt dat de U-vorm volledig uit de lucht is gegrepen... Er is inderdaad ??n krant die een paar keer heeft bericht over een U-vorm, terwijl hier niets van aan is. Riooljournalisten... ;-)
Journalisten schrijven hun eigen versie over stadion.Dat eigenlijk nie waar is.

Offline boer boer

  • Leden
  • Berichten: 444
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1691 Gepost op: maart 27, 2009, 05:53:32 pm »
In Nederland zeveren ze er zolang niet over:

"Nieuw stadion met zonnepalen en windmolens
De Nederlandse Eredivisieclub De Graafschap heeft zijn plannen uit de doeken gedaan voor een nieuw stadion. Het nieuwe complex moet plaats bieden aan 20.000 toeschouwers en is in principe ??n groot milieuvriendelijk voetbalwerk.

Vanuit de lucht lijkt de nieuwe thuishaven van de Superboeren op een soort tractorband. Op het dak zullen zonnepanelen en kleine windmolens geplaatst worden. Het kostenplaatje van het nieuwe stadion, dat binnen vijf jaar in gebruik zal genomen worden, zal rond de 50 miljoen euro liggen.

Momenteel speelt de voorlaatste uit de Nederlandse Eredivisie zijn thuismatchen nog op 'De Vijverberg'. Dat stadion werd gebouwd in 1954 en heeft een capaciteit van 12.600 plaatsen. In 1998 werd het gerenoveerd. De Vijverberg is eigendom van de gemeente Doetinchem."
« Laatst bewerkt op: maart 30, 2009, 08:55:24 am door boer boer »

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1692 Gepost op: maart 27, 2009, 06:02:46 pm »

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1693 Gepost op: maart 28, 2009, 10:06:53 am »
Die zonnepanelen zijn wel stom geplaatst. Het merendeel hangt niet eens op een goeie plaats. Een deel hangt zelfs naar beneden gericht. Verder is het natuurlijk wel schoon.

Offline bloempot

  • Leden
  • Berichten: 1.013
  • SFEER is geen misdaad!
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1694 Gepost op: maart 28, 2009, 02:29:25 pm »
k Denk niet dat die zonnepannelen in de effectieve uitvoering zo zullen blijven. t Zou alleszins heel dom zijn: een enorme meerprijs om zonnepannelen te hangen die nauwelijks rendement halen...

sv74

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1695 Gepost op: maart 28, 2009, 06:30:49 pm »
Gisteren naar een debatavond geweest met als gastpanelleden Duchatelet,Trudo Dejonghe,Vincent Mannaert en Hein Vanhaezebrouck.  Ivm ons stadion wist Mannaert het volgende te zeggen, dat hij bijna iedere dag belt naar de provincie ivm het milieueffectenplan (of zoiets), het enige document dat ze nog nodig hebben om echt groen licht te krijgen om dan aan het  stadion te beginnen.  Maar op de provincie weten ze zelf nog niet wanneer dit plan zal worden goedgekeurd dit terwijl er firma's zijn die willen weten wanneer ze aan het stadion beginnen om eventueel mee te stappen in het stadionproject (zoals ook telenet doet bij Sint-Truiden).
Ook wist Mannaert te vertellen dat die zogezegde steun van de Vlaamse overheid (ge weet wel, waardoor de Voetbalbond moest splitsen) een regelrechte leugen is.  Het gaat om 50 miljoen euro, maar geen enkele club zal zijn stadiondossier indienen omdat het goedkoper is om bij de banken aan te kloppen dan dat ze geld krijgen uit dat fonds (ik weet niets van rentes en dergelijke maar er zou 7.5 % rente worden aangerekend op het gekregen (in dit geval geleende) geld!  Het is dus geld uitlenen dat de Vlaamse Overheid wil doen, steunen is volgens mij toch nog wat anders! 

Offline Nico the master

  • Leden
  • Berichten: 1.914
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1696 Gepost op: maart 28, 2009, 06:51:21 pm »
Wachten op de provincie dus voor onbepaalde tijd  ::)

Offline superjood

  • Leden
  • Berichten: 482
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1697 Gepost op: maart 28, 2009, 06:58:31 pm »
Wachten op de provincie dus voor onbepaalde tijd  ::)

Staat m.a.w. dus gelijk aan wachten op je pensioen...

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1698 Gepost op: maart 29, 2009, 09:29:36 pm »
Mja tegen dat ze op de provincie ne keer gaan beginnen werken.. "is't vandaag niet, is't morgen" *geeuw*

Offline Eden

  • Leden
  • Berichten: 373
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1699 Gepost op: maart 30, 2009, 02:39:00 pm »
Das wel waar.... waarom word hier zo slecht bestuurd?
Ik durf wedden dat dat stadion van De Graafschap er nog eerder zal staan dan het onze of dat van Brugge ...