Auteur Topic: Uitbreiding stadion  (gelezen 439620 keer)

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1720 Gepost op: mei 06, 2009, 08:09:17 pm »
ik dacht dat het een driehoek zou worden

Offline svzw1978

  • Leden
  • Berichten: 721
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1721 Gepost op: mei 06, 2009, 08:19:45 pm »
Ja volgens mij wordt het een parallellogram...  :o

Ik denk wel dat het een kuip wordt, 't is niet omdat het tribune per tribune gebouwd wordt, dat da nie meer mogelijk is.  Zo heeft men dat indertijd bij Genk ook gedaan.

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1722 Gepost op: mei 06, 2009, 08:34:32 pm »
Dan wordt er toch geen 'kuip' gemaakt, maar gewoon 4 afzonderlijke tribunes? Of heb ik het mis?

Het is wel degelijk een kuip hoor...
Gewoon tribune per tribune opbouwen.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.277
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1723 Gepost op: mei 06, 2009, 08:54:29 pm »
Kan gewoon niet meer wachten!
SV TILL I DIE

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1724 Gepost op: mei 06, 2009, 09:00:03 pm »
Kan gewoon niet meer wachten!

Je zult nochtans moeten...

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1725 Gepost op: mei 06, 2009, 10:27:13 pm »
Alles plat? en waar moeten we dan zitten tegen dat het seizoen begint?

Ze doen eerst de 2 tribunes achter het doel, dan de hoofdtribune en dan die kant vijvers. Dus zijn er (denk ik toch) altijd minstens 2 tribunes ter berschikking?

alles plat  ? de tribune kant vijvers staat er toch nog zo lang niet (ik heb ze nog weten zetten :D ) ,  en aan de hoofdtribune hebben ze recent die dingen bijgebouwd...

en de investeringen zouden voor 80 % ingevuld zijn, terwijl ik dacht dat ze al maanden voor 100 % in orde waren ...

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1726 Gepost op: mei 06, 2009, 10:58:14 pm »
Tja zelfs de nieuwe bijbouwingen gaan de grond in, tis best dat ze niet renoveren, maar van eerste met een propere lei beginnen!

Offline JSPR_G

  • Leden
  • Berichten: 1.576
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1727 Gepost op: mei 28, 2009, 05:58:53 pm »
dit las ik zojuist op wikipedia:

Het bouwen van een toekomstig nieuw stadion voor een beperkt supportersaantal met overheidsgelden (via de belastingen van de burger) zal ongetwijfeld nog vragen doen rijzen daar de stad Waregem eigenaar is van het stadion.
 ???
http://nl.wikipedia.org/wiki/Francky_Dury

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1728 Gepost op: mei 28, 2009, 07:11:09 pm »
dit las ik zojuist op wikipedia:

Het bouwen van een toekomstig nieuw stadion voor een beperkt supportersaantal met overheidsgelden (via de belastingen van de burger) zal ongetwijfeld nog vragen doen rijzen daar de stad Waregem eigenaar is van het stadion.
 ???
http://nl.wikipedia.org/wiki/Francky_Dury

Niet al te veel aandacht aan besteden. Iedereen kan schrijven wat hij wil op wikipedia.
Mijn bronnen zeggen nog steeds dat de ?30 miljoen gefinancierd worden door priv?-investeerders.

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1729 Gepost op: juni 02, 2009, 05:56:52 pm »
Enkele weken geleden kwam het PRUP Regenboogstadion Waregem (het MER-plan) op de internet.
Ik heb het hele plan doorlezen en de voor ons belangrijkste zaken uitgenomen.


Naast de vernieuwing van het Regenboogstadion behandelt het plan ook de omliggende projecten. Waaronder:
- Wonigbouwproject Groenhove
- Heraanleg tennispleinen (al een tijdje bezig)
- Bouw nieuw bootshuis aan de vijver
- Uitbreiding theatercentrum
- Project Ware heem met inplanting van een nieuwe bibliotheek
- Aanleg ondergrondse parking (ondertussen afgekeurd dacht ik)
- Bouw derde fase OCMW
- Project Hippopolis aan de paardenrenbaan
- Inrichting atletiekpiste met accomodatie rond ??n van de oefenvelden
- Verplaatsen hondendressuur

Het plan belicht ook het planningsproject omtrent het nieuwe stadion:
- Stadion: Met een capaciteit van ca. 12000 plaatsen en functies die gekoppeld zijn aan het functioneren van het voetbalstadion.
- Hotel: max. 3500m? vloeropp. (100 ? 120 kamers)
- Sport- en vrijetijdsgerelateerde kleinhandel: max. 5500m?
- Wonen: max. 21000m? (120 appartementen)
- Kantoor- en congresruimte: max. 1500m?
- Fitnessruimte en bowling: elk max. 1350m?
- Voldoende parkeerruimte


Aan wat moet ons nieuw stadion allemaal voldoen?
1. Het stadion met zijn aanbouwen moet op zichzelf ??n sterk geheel vorm gegeven worden en betekenis krijgen. Alle kanten dienen voorkant te zijn; er mogen geen achterkanten zonder 'leven' ontstaan.
2.De appartementen worden met zicht op het park en de vijvers ingeplant
3.Het geheel moet een zekere transparantie hebben (zie op gelijkvloers rond om rond ruiten)
4. Eveneens moet er rond het stadion kunnen gecirculeerd worden.


Hoe gaan ze nu effectief te werk om een groter stadion om eenzelfde plaats te bouwen? (niet via uitbereiding maar via inbereiding)
De tribunes komen dichter bij het speelveld te liggen - en  zal de totale grondopp. van het stadion niet of nauwelijks veranderen.
Tevens zal het momenteel open stadion dichtgebouwd worden
De lange tribunes langs de zijkanten zullen achter de doelen met elkaar verbonden worden door nieuwe constructies waarin een deel van de nieuwe functies ondergebracht worden.

Nog enkele interessante cijfers die ik uit het dossier haalde:
SVZW telde tijdens het seizoen 2007-2008 gemiddeld 6391 toeschouwers.
De capaciteit is dus gemiddeld meer dan 75% bezet. Maar als je weet dat zo'n 1300 plaatsen gereserveerd worden voor de bezoekers en een paar honderd plaatsen van gevoelig mindere kwaliteit zijn. Samenvattend er is weinig tot geen marge tot toename van het aantal toeschouwers.

Bij de bouw van het nieuwe stadion zullen geen extra parkeerplaatsen voorzien worden.


Dit zijn zowat de interessantste dingen die ik terugvond. Als er nog vragen zijn, wil ik deze gerust eens opzoeken.
« Laatst bewerkt op: juni 02, 2009, 05:58:36 pm door jenske »

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.277
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1730 Gepost op: juni 02, 2009, 08:17:05 pm »
De 2 tribunes die er nu staan worden dus plat gesmeten? en een volledig nieuw stadion?
SV TILL I DIE

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1731 Gepost op: juni 02, 2009, 09:54:05 pm »
ja
Webteam SV Zulte Waregem

Offline ceetje

  • Leden
  • Berichten: 207
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1732 Gepost op: juni 03, 2009, 02:53:39 pm »
Denk dat dat al vlug juni 2011/2012 zal worden zeker?

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1733 Gepost op: juni 03, 2009, 03:10:30 pm »
Begin 2010 wordt toch nog steeds vooropgehouden ?
Webteam SV Zulte Waregem

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1734 Gepost op: juni 03, 2009, 03:25:48 pm »
Begin 2010 wordt toch nog steeds vooropgehouden ?

Willy Naessens ijvert nog steeds dat de werken bezig zijn tijdens de nieuwjaarsreceptie van 2010. Terwijl Vincent Mannaert korte tijd geleden over midden 2010 sprak.

Crudo

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1735 Gepost op: juni 03, 2009, 03:28:14 pm »
 :o 2010 das wel dichtbij, maarja eerst zien dan geloven zeker, belgi?...

als de 2 tribunes worden afgesmeten, waar gaan we dan eigenlijk spelen terwijl de werken bezig zijn?

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1736 Gepost op: juni 03, 2009, 03:41:38 pm »
:o 2010 das wel dichtbij, maarja eerst zien dan geloven zeker, belgi?...

als de 2 tribunes worden afgesmeten, waar gaan we dan eigenlijk spelen terwijl de werken bezig zijn?

Eerst was sprake van eind 2009, maar deze is dan verzet geweest.
Het MER-plan was af in november 2008. Dus, mede dankzij de provincie, gaat alles zo snel bij ons.

Eerst wordt de tribune achter het doel gebouwd. Dan worden alle supporters van de tribune kan vijver verzet op die tribune, en gooien ze de oude plat en plaatsen ze de nieuwe zo snel als mogelijk.
Zo ziet het er in theorie uit, maar in praktijk zal dit heel wat 'miserie' met zich meebrengen. Waar de bezoekers, hoe abonnementen verzetten, niet voldoende plaatsen = bepaalde abo's naar de overkant.
Iedere supporter zal even wat water bij de wijn moeten doen denk ik en hoogstens 1 seizoen op de tanden moeten bijten. Maar de moeite zal en moet beloond worden. (Al vrees ik met het nieuwe stadion wel voor een prijsstijging qua kostprijs van 1 abo/ticket.

fox

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1737 Gepost op: juni 03, 2009, 04:00:53 pm »
:o 2010 das wel dichtbij, maarja eerst zien dan geloven zeker, belgi?...

als de 2 tribunes worden afgesmeten, waar gaan we dan eigenlijk spelen terwijl de werken bezig zijn?

Eerst was sprake van eind 2009, maar deze is dan verzet geweest.
Het MER-plan was af in november 2008. Dus, mede dankzij de provincie, gaat alles zo snel bij ons.

Eerst wordt de tribune achter het doel gebouwd. Dan worden alle supporters van de tribune kan vijver verzet op die tribune, en gooien ze de oude plat en plaatsen ze de nieuwe zo snel als mogelijk.
Zo ziet het er in theorie uit, maar in praktijk zal dit heel wat 'miserie' met zich meebrengen. Waar de bezoekers, hoe abonnementen verzetten, niet voldoende plaatsen = bepaalde abo's naar de overkant.
Iedere supporter zal even wat water bij de wijn moeten doen denk ik en hoogstens 1 seizoen op de tanden moeten bijten. Maar de moeite zal en moet beloond worden. (Al vrees ik met het nieuwe stadion wel voor een prijsstijging qua kostprijs van 1 abo/ticket.

Qua prijsstijgingen zal dat heel goed meevallen hoor. Doordat er meer plaatsen en meer "soorten" plaatsen zullen zijn, zal de club hun prijzen wat meer kunnen differentieren. Er zullen inderdaad op bepaalde plaatsen duurdere abonnementen zijn, op andere plaatsen zullen er dan weer goedkopere te verkrijgen zijn.

Crudo

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1738 Gepost op: juni 03, 2009, 04:23:25 pm »
:o 2010 das wel dichtbij, maarja eerst zien dan geloven zeker, belgi?...

als de 2 tribunes worden afgesmeten, waar gaan we dan eigenlijk spelen terwijl de werken bezig zijn?

Eerst was sprake van eind 2009, maar deze is dan verzet geweest.
Het MER-plan was af in november 2008. Dus, mede dankzij de provincie, gaat alles zo snel bij ons.

Eerst wordt de tribune achter het doel gebouwd. Dan worden alle supporters van de tribune kan vijver verzet op die tribune, en gooien ze de oude plat en plaatsen ze de nieuwe zo snel als mogelijk.
Zo ziet het er in theorie uit, maar in praktijk zal dit heel wat 'miserie' met zich meebrengen. Waar de bezoekers, hoe abonnementen verzetten, niet voldoende plaatsen = bepaalde abo's naar de overkant.
Iedere supporter zal even wat water bij de wijn moeten doen denk ik en hoogstens 1 seizoen op de tanden moeten bijten. Maar de moeite zal en moet beloond worden. (Al vrees ik met het nieuwe stadion wel voor een prijsstijging qua kostprijs van 1 abo/ticket.
nouja, 1 seizoen sukkelen is nu ook niet zo'n ramp, als er een prachtige tribune komt kan ik daar wel mee leven

thx voor de info  :)

Offline SVZW.BE

  • Leden
  • Berichten: 1.565
  • webteam SV Zulte Waregem - svzw.be - essevee.be
    • SV Zulte Waregem
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1739 Gepost op: juni 03, 2009, 04:54:35 pm »
Grootste probleem zal de 'oude' tribune zijn, waar nu de kantoren zijn en socio-gebeuren plaatsvindt. Gelukkig staat de Expo er al !
Webteam SV Zulte Waregem