Auteur Topic: Uitbreiding stadion  (gelezen 439628 keer)

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

fox

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1940 Gepost op: oktober 17, 2009, 12:20:34 pm »

Dat artikel is al enige weken oud zeker? Dacht het al eens gelezen te hebben. Tjah, Belgie is het land van de regeltjes en wetten. Met zo'n manier van werken moet de voetbalbond en de politiek ni raar opkijken als het nooit nog een groot tornooi haalt, laat staan mag organiseren. Arm arm Belgie

Andere landen hebben ook die regels en wetten hoor. In Nederland is het zelfs nog stukken strenger en dat zie je ook aan de perfecte inplanting van woningen, industrie enz... Maar in Nederland kijken de diensten ook daadwerkelijk zo snel mogelijk naar de binnenkomende dossiers en laten ze niet alles 1 jaar stof vangen voor ze het eens openslaan.
Perfecte inplanting van woningen en industrie???  :o  Holland moet volgens mij zowat het saaiste en lelijkste land zijn om door te rijden... ( En ik kan het weten, ik ben er nagenoeg iedere week. ) Sorry hoor, maar hun huizen zijn nagenoeg allemaal gelijke kleine krevelkoten bij elkaar en hun industrie- en kantoorgebouwen blinken vooral uit door vooral te pogen zo groot en zo opvallend mogelijk lelijk te staan wezen. Neen, wat organisatie, koopmanskunst en daadkracht betreft kunnen we misschien nog wat leren van onze noorderburen, maar zeker niet wat architecturale smaak betreft.

Ik heb het over de inplanting van de gebouwen, nergens heb ik het over hun smaak.

Offline skalle p

  • Leden
  • Berichten: 360
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1941 Gepost op: oktober 17, 2009, 12:45:03 pm »
@ dieharderken, alle weken in holland achter uw centen gaan janken ?  es da nu nog nie ipgelost ?

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1942 Gepost op: november 02, 2009, 11:00:24 am »
Zulte Waregem: ontwerp stadion duurt nog een jaar

Zulte Waregem is een van de vele Belgische clubs met bouwplannen. Essevee wil het Regenboogstadion een nieuw gelaat geven: een multifunctioneel karakter, meer comfort voor de toeschouwers en een hogere capaciteit. De start van de bouwwerken laat nog wat op zich wachten.

"In het dossier van het vernieuwde stadion kan ik meegeven dat het Milieu Effecten Rapport (MER) afgewerkt is", aldus voorzitter Willy Naessens. "Nu moet een voorontwerp van het Provinciaal Ruimtelijk Utvoeringsplan (PRUP) opgemaakt worden en dat zou moeten lukken tegen eind dit jaar. Daarin staan de basisprincipes van het project. De weg van voorontwerp naar ontwerp duurt ongeveer nog ??n jaar, de tijd die nodig is om verdere administratieve hindernissen te nemen."


Offline PVH

  • Leden
  • Berichten: 37
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1943 Gepost op: november 02, 2009, 02:48:04 pm »
Wat is de bron eigenlijk? Dit staat ook te lezen op het AA Gent forum.

Offline Harry

  • Leden
  • Berichten: 1.450
    • EsseveeFans
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1944 Gepost op: november 02, 2009, 03:52:15 pm »
Wat is de bron eigenlijk? Dit staat ook te lezen op het AA Gent forum.

Komt uit de maandelijkse nieuwsbrief van essevee


"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur"

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.277
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1945 Gepost op: november 03, 2009, 10:39:19 pm »
Hopen dat die Fanfare verdwijnt met de bouw van het nieuwe stadion.
SV TILL I DIE

Offline Daredevil

  • Leden
  • Berichten: 593
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1946 Gepost op: november 03, 2009, 10:56:01 pm »
Hopen dat die Fanfare verdwijnt met de bouw van het nieuwe stadion.

we zullen ze inmetselen OK ?

Offline qrt

  • Leden
  • Berichten: 57
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1947 Gepost op: november 04, 2009, 12:39:08 pm »
Hopen dat die Fanfare verdwijnt met de bouw van het nieuwe stadion.
Volledig mee eens !!

Offline RedRoom

  • Leden
  • Berichten: 629
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1948 Gepost op: november 13, 2009, 08:03:51 pm »
Stadions: kleinere clubs vrezen voor spelletjes

Vlaams Minister van Sport Philippe Muyters (N-VA) heeft zich de woede van enkele eersteklassers op de nek gehaald. Terwijl enkele eersteklasseclubs zes maanden geleden een stadiondossier indienden met het oog op het WK 2018, werd het regelement nu plots veranderd door de Minister.

Minister Philippe Muyters roept de clubs -in een schrijven van 22 oktober- op om een volledig (!) nieuw dossier in te dienen, willen ze in aanmerking komen voor een hefboomfinanciering bij de uitbouw van een wedstrijdstadion of oefenstadion. Bij de beoordeling van het dossier is men bovendien van plan om meer punten te geven aan clubs die gelegen zijn in een grote stad, wat aanvankelijk niet van toepassing was.
De voorgeschiedenis

De toenmalige Vlaamse Minister van Sport Bert Anciaux pleitte voor de oprichting van een Vlaamse liga onder de vleugels van de Belgische voetbalbond. Na veel vijven en zessen stemden de clubs en andere instanties in met deze vraag. Het gevolg: de Vlaamse Regering zou 50 miljoen euro vrijmaken voor de verbetering van de infrastructuur van de voetbalclubs, plus jaarlijks 5,5 miljoen euro voor de jeugdsport en ondersteunende projecten. Dit akkoord werd beklonken begin december 2008.

 

In het kader van de Belgisch-Nederlandse kandidatuurstelling voor het WK 2018 of 2022 werd een projectoproep gelanceerd. De Vlaamse overheid zou 20 miljoen euro voorzien als steun voor twee wedstrijdstadions, en zes keer 5 miljoen euro voor oefenstadions. Het gaat hierbij niet om subsidies, wel om een hefboomfinanciering. De betrokken clubs moeten de goedkope leningen terugbetalen.
Deadline 27 april 2009

De deadline voor deze projectoproep: tot en met uiterlijk 27 april. De analyse van de ingezonden projecten kon beginnen. De betrokken clubleiders en andere partijen keken vol verwachting uit naar het eindresultaat: komen we in aanmerking voor een hefboomfinanciering of niet?

 

Op 22 oktober 2009 maakte Vlaams Minister van Sport Philippe Muyters, die medio juli de fakkel overnam van Bert Anciaux, echter bekend dat er een volledig nieuwe projectaanvraag volgt. De onvrede bij een aantal clubs is bijzonder groot.

STVV-voorzitter Roland Duch?telet reageert woedend. "Een half jaar geleden hebben wij een dossier van tien centimeter dik ingediend. We stelden ons kandidaat als oefenstadion voor het WK. STVV scoorde goede punten. We eindigden bovenaan in de doorlichting van de dossiers. Nu zegt Minister Muyters dat de spelregels van amper zes maanden geleden niet meer van toepassing zijn. Hij schrijft nieuwe criteria uit. Dit is een voorbeeld van onwaarschijnlijk amateurisme en wanbeleid. Het is een schande dat deze minister zijn functie nog mag uitoefenen."
Hoe definitief is 'definitief'?

De voorzitter van STVV is niet van plan om zich zomaar bij de gang van zaken neer te leggen. "Wij gaan deze beslissing uiteraard met alle mogelijke rechtsmiddelen bestrijden."

"Deze plotse koerswijziging druist in tegen alle logica en tegen goed bestuur. Ik vrees dat we terug vanaf nul moeten beginnen omdat een aantal belangrijke clubs of steden geen goed resultaat behaalden bij de analyse. Het zou mij niet verbazen als de kleinere clubs weer de dupe gaan zijn van het hele verhaal. In dat geval werkt de Vlaamse Regering mee aan oneerlijke concurrentie."

Bij Zulte Waregem kunnen ze ook niet lachen met de ommezwaai van de Vlaamse Regering. "Duidelijke criteria, een goed omschreven selectieprocedure, een deadline. Minder dan zes maanden later blijft daar helemaal niets van over", zucht algemeen directeur Vincent Mannaert.

"Ik vind het bijzonder verontrustend dat een genomen beslissing zes maanden later volledig van de kaart wordt geveegd. Dat geeft een bijzonder eng gevoel. Welke rechtszekerheid over bestuursbelissingen blijft er nog over? Het gaat trouwens niet om zomaar een dossier: de infrastructuur is de achillespees van de Vlaamse sportclubs."

"Wij (Zulte Waregem, nvdr.) stellen ons heel veel vragen, en we maken ons zorgen. Hoe geloofwaardig is het nog allemaal? De beslissing van Anciaux was definitief. Wie zegt dat deze nieuwe procedure en selectie definitief is? Als de regering valt en er een nieuwe Minister van Sport komt, in navolging van meneer Muyters, begint het spel dan weer vanaf nul?"
Politisering

"Vele clubleiders zitten met hetzelfde gevoel in hun maag. Waarom moet alles vanaf nul herbeginnen? Waarom wordt een definitieve beslissing zomaar ongedaan gemaakt? Zulte Waregem had een goed dossier. Andere clubs waren te laat of dienden geen dossier in. Misschien zit ik op het verkeerde spoor, maar zou het toeval zijn dat er een nieuwe procedure volgt na de politisering van het dossier? Er spelen duidelijk politieke motieven mee. Patrick Janssens (burgemeester Antwerpen, nvdr.) heeft zijn aandacht verlegd van de Lange Wapper naar een voetbalstadion in Antwerpen. Duikt hij in de media op, dan gaat het over dat stadion en het WK."

 

"Ik vrees dat we opnieuw massa's tijd en werk moeten steken in een nieuwe projectaanvraag. In principe maken wij nog meer kans op steunmaatregelen van de overheid. Ons stadiondossier staat alweer een stap verder. Wij staan sterker in onze schoenen. Of dat ook uit de nieuwe analyse zal blijken, is nog wat anders. In Antwerpen is er helemaal geen concensus over een nieuw voetbalstadion. De Stad Antwerpen wil ??n stadion voor GBA en Antwerp, Germinal Beerschot wil daar niet van weten en dient een afzonderlijk dossier in. Anderlecht maakt deel uit van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en wordt zonder problemen ontvankelijk verklaard voor steunmaatregelen van de Vlaamse Regering. Puur juridisch gezien zouden Maastricht en Eupen dan ook mee kunnen doen."

 

"Nog een vaststelling: tweedeklasser OH Leuven scoort op sportief draagvlak meer punten dan Lokeren en Zulte Waregem. Wij spelen al jaren in eerste klasse, wonnen de Beker van Belgi? en kwamen in actie in Europa. De inhoudelijke waarde is ver te zoeken."

 

(Red.: Dimitri Charles en Pieter Vanlommel)

BRON: voetbalbelgi?

Crudo

  • Gast
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1949 Gepost op: november 13, 2009, 09:55:09 pm »
is er eigenlijk 1 belg die gelooft dat wij dat WK gaan binnenhalen  ;D  ;D  ;D

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1950 Gepost op: november 14, 2009, 01:18:42 am »
is er eigenlijk 1 belg die gelooft dat wij dat WK gaan binnenhalen  ;D  ;D  ;D

Sterker... Is er nog een Belg die zich afvraagt waarom Nederland ons apenland nodig heeft voor het WK? Ik reis gerust naar Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, ... voor een wedstrijdje op het WK. De Hollanders laten hun kansen dalen door Belgi? er bij te vragen.
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1951 Gepost op: november 14, 2009, 01:09:04 pm »
is er eigenlijk 1 belg die gelooft dat wij dat WK gaan binnenhalen  ;D  ;D  ;D

Sterker... Is er nog een Belg die zich afvraagt waarom Nederland ons apenland nodig heeft voor het WK? Ik reis gerust naar Amsterdam, Rotterdam, Eindhoven, ... voor een wedstrijdje op het WK. De Hollanders laten hun kansen dalen door Belgi? er bij te vragen.

omdat zowel holland +/- 16 miljoen inwoners , en belgie +/- 10 miljoen en deze landen zijn gewoon te klein om kweenie hoeveel stadions van 44 000 plaatsen te zetten.

samen dit doen is al iets meer haalbaar dus.

Offline Krist?o

  • Leden
  • Berichten: 73
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1952 Gepost op: november 16, 2009, 10:58:00 am »
is er eigenlijk 1 belg die gelooft dat wij dat WK gaan binnenhalen  ;D  ;D  ;D

Verder dan het organiseren van de paralympics zie ik ons klotelandje niet meer geraken!
Apenland waar regelneefadvocaten de plak zwaaien met de meest absurde en verst
gezochte mens-erger-je-niet-regeltjes!!

Met alle respect, maar ik zou toch oppassen met zulke uitspraken. Ik kan me inbeelden dat er op het forum mindervalide mensen zitten die zulke denigrerende uitspreken verkeerd kunnen opvatten. No offense to you btw, maar ik dacht het gewoon even te vermelden.  ;)

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1953 Gepost op: november 16, 2009, 11:39:27 am »
Arm, arm belgie.  Ons landje heeft een bende onbekwame pipo's aan het bestuur in de sport en in de politiek.  Een bende nietsnutten die kunnen zagen als kleine kinderen en alleen maar denken aan hun eigen zakken geld, maar de sportliefhebbers en belgen en sporters.

Neen, hoor de pot op allemaal volgens hen.  Zo vinden we het ook heel leuk om onze al heel weinige goede sporters hun carriere kapot te maken en dit heel fier de wereld in te sturen(malisse, wickmayer, sugar jackson die zelfs zijn match voor de wereldtitel moet laten vallen).

BELACHELIJK hoe we hier bezig zijn, wat een land!  Niemand, maar dan ook niemand (voetbalbond, sportbestuur, politiek) heeft maar enige feeling met de bevolking en de sport en sporters.  En wij als brave belgen blijven maar betalen en betalen.  Flitspaaltjes zetten,en voor de zoveelste keer onnodig een baan openbreken, en boetes geven,... daar zijn we heel goed in.  En voor de rest moeten we zwijgen. Doe zo verder zou ik zeggen aan ons sportbeleid en onze politiek.

SCHANDE!
« Laatst bewerkt op: november 16, 2009, 11:41:53 am door essevee007 »

Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 507
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1954 Gepost op: november 16, 2009, 12:08:59 pm »
Dan lijkt het mij heel gemakkelijk om veel beter te doen. Er liggen dus kansen voor jou in de politiek.

Offline SV5381.be

  • Leden
  • Berichten: 424
    • SV5381.be
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1955 Gepost op: november 16, 2009, 01:46:04 pm »
Op SV5381.be hebben we geprobeerd om de situatie en het probleem te schetsen.

http://www.sv5381.be
SV5381.be
D? fansite van SV Zulte Waregem


Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1956 Gepost op: november 20, 2009, 04:00:01 pm »
exact 1 jaar geleden (22-11-2008) kwam het nieuws omtrent ons nieuw stadion officieel naar buiten,
Zie..
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=uq233t2q

Offline die hard esseveeƫr

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1957 Gepost op: november 20, 2009, 10:23:01 pm »
exact 1 jaar geleden (22-11-2008) kwam het nieuws omtrent ons nieuw stadion officieel naar buiten,
Zie..
http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=uq233t2q
Alweer een jaar verder en nog geen stap verder in de richting van een nieuw stadion...
Al van toen we nog in tweede klasse zaten praten we erover!
Ik geloof er alvast niet meer in.
 :(

Offline PVH

  • Leden
  • Berichten: 37
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1958 Gepost op: november 21, 2009, 09:20:00 am »
Inderdaad! Er zou eens klare wijn mogen geschonken worden. De geloofwaardigheid van dit dossier smelt als sneeuw voor de zon...

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.277
Re: Uitbreiding stadion
« Reactie #1959 Gepost op: november 27, 2009, 11:04:42 pm »
De regering weerhoudt dus maar twee dossiers. De dossiers die uit de boot vallen, kunnen wel worden opgevist in de groep van de (zes) WK-oefenstadions.

Momenteel hebben zich zes kandidaten aangediend voor zo'n oefenstadion. "Dat zijn Westerlo, Mechelen, OH Leuven, Lokeren, Zulte Waregem (foto) en Sint-Truiden. Daar hebben we 6 leningen voorzien van telkens 5 miljoen euro", klinkt het.

Er is dus wel wat belangstelling vanuit Vlaanderen voor nieuwe stadions. "Dat verrast ons niet", zegt het ministerie. "De voorbije weken en maanden hadden we daar al heel wat vragen over gekregen."

bron: www.sporza.be
SV TILL I DIE