Auteur Topic: Speeldag 18 : zondag 21/01/2024 - 13.30u : Essevee - Jong Genk  (gelezen 9060 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.231
Re: Speeldag 18 : zondag 21/01/2024 - 13.30u : Essevee - Jong Genk
« Reactie #60 Gepost op: januari 21, 2024, 05:18:44 pm »
Wat een cadeau terug van onze defensie, op deze manier doen we onszelf dood.

Bruls en Vossen sterk, opstelling een stuk beter maar hopelijk komt er deze  week nog een goede targetspits want met Machado in de punt gaat het niet lukken.  Die jongen heeft maar 1 voet, alles moet met links wat iedere verdediger ondertussen weet.

En meneer Vormer stop ermee en sta u salaris af, het is op het is over. Als je 5 min op het veld staat en dan nog terugsloft bij een tegenaanval.

Waarom een targetspits? We hebben Vossen, je zegt het zelf.

Het is achteraan dat we ons moeten versterken.
We pakken gewoon teveel doelpunten.

Targetspits is weldegelijk nodig
Vossen alleen in de spits is niet zijn ding, moet een compagnon hebben
Machado is te groen en te stereotiep
Machado is als diepe spits ook gewoon niet aanwezig in de box
Ndour hebben we ook nog niet veel van gezien, die speelt een heel zwak seizoen


Het moet achterin idd beter
Mss gaat het beter met echte 6 Nnadi.
Laat Bruls maar op die flank, die ziet voetbal
Vossen in steun van de nieuwe spits en Tanghe achterin met Willen, Seigers of Tambedou.

Dan zit je nog met het probleem op de backs

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.712
Re: Speeldag 18 : zondag 21/01/2024 - 13.30u : Essevee - Jong Genk
« Reactie #61 Gepost op: januari 21, 2024, 05:27:49 pm »
Genk speelde met 12 man.  De eerste helft kreeg Machado een elleboog in zijn gezicht, maar geen fout volgens dienen pippo.  Tweede helft was alles in het voordeel van Genk.  Alles!
Onze eerste helft was heel goed.  Iedereen speelde geconcentreerd, het zat veel evenwichtiger in elkaar.  Brüls was zowel aanvallend als verdedigend sterk, Tambedou en Seigers zaten er vaak goed tussen.
De eerste gele kaart voor Tambedou was BELACHELIJK!  Maar als coach moet je toch aanvoelen dat hij dat tweede geel zal krijgen met zo'n scheids. 
Hoeveel flaters gaan wij nog doen?  Dit is te belachelijk voor woorden!  Ieder match is het hetzelfde.  Er is ook niemand die roept om de bal weg te schoppen of juist niet.  Er is geen leiding of leider in de verdediging!
Dan de vervangingen van meneer Euvrard, tja.  Kunt ge die jonge gasten kwalijk nemen dat ze dan in de fout gaan?  Waarom Bruls terug vervangen?  Hij had juist nog gemaakt dat Vormer een enorme kans kreeg!
Vormer miste 2 enorme kansen.  Voor diegene die nu terug pleiten om Vormer terug in de ploeg te zetten!
Euvrard had ook geen antwoord op de tactische veranderingen bij Jong Genk, deed niks en wilde Tambedou niet vervangen maar het grootste probleem is dat ze in de verdediging niet communiceren, dat er geen leider is!

Ik vind dat je nogal altijd rap roept op de trainer
Eerste helft zat goed, waarom moet ie dan 2de helft veranderen?
Je kwam ook niet in de problemen in de 2de helft, tot Decostere 2x begon te sukkelen.
Eerst door simpel in corner te trappen, dan door te laks te zijn en twas bingo.

Je moet het aanvoelen van Tambedou…
Modou loopt gewoon terug en raakt de andere, er was 0 intentie om een fout te maken.
Die pippo heeft dan idd rood. Het was een schandalige scheids.

Decostere is gewoon ne zwakken back
Kortrijk had hem beter toch gehaald.
Het is meer dan dat imo.  De ene keer is het Bostijn, de andere keer Willen, nog een andere keer Bagan of Decostere en nog een.
 andere keer Cirianni (die verdedigend goed was, maakte in de eerste helft zijn gebruikelijke flater maar werd nu niet afgestraft) maar aanvallend had hij een zee van ruimte om zijn kant de tweede helft, deed er niks mee. 
Ik heb er speciaal op gelet,NUL communicatie,niemand die bijstuurd of roept of zegt wat er moet gebeuren. 
De tweede helft hadden we de controle minder, er waren geen kansen voor Genk maar we kwamen meer onder druk.
We moeten verder.  Met die trainer en met die spelers.  Decostere was aanvallend in de eerste helft goed en met Bruls was het goed.  Verdedigend is Decostere gelijk altijd in paniek.  Maar er is geen coaching van andere spelers.
Ik hoop dat de coach het goede van de eerste helft niet vergeet.  Er was meer stabiliteit in de ploeg met Bruls en Tambedou op de 6. 
Dat hij terug Bruls vervangde dat snap ik niet.  Tenzij hij gekwetst was.
Een zoveelste match waar wij punten verliezen door onze eigen fout.   Ik moet de beelden nog terug zien ivm de gele kaarten van Tambedou, de penalty voor ons, de penalty tegen ons.  Maar zelfs als was hij daar juist, dan nog mochten die van Genk fouten maken zonder dat hij ingreep of kaarten trok.
En Vormer toonde terug zijn huidige waarde...

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.712
Re: Speeldag 18 : zondag 21/01/2024 - 13.30u : Essevee - Jong Genk
« Reactie #62 Gepost op: januari 21, 2024, 05:36:52 pm »
Sinds Derijck uit de ploeg is gevlogen stapelen de blunders zich op achteraan…
Ervoor ook hoor.  Tegen club next, tegen Futures ging Bostijn in de fout.  Ook in Geel tegen jong Genk flaters met Derijck.  Om moedeloos van te worden.

Offline esssevee4life

  • Leden
  • Berichten: 938
  • Essevee!
Re: Speeldag 18 : zondag 21/01/2024 - 13.30u : Essevee - Jong Genk
« Reactie #63 Gepost op: januari 21, 2024, 05:41:13 pm »
Laten we het positief houden, na vandaag kan niemand nog zeggen dat Vormer zijn plaats heeft in de basis elf.
Weer loopt het verdedigend mis, hopelijk is Tanghe hier dan ook de oplossing om de organisatie hiervan te sturen.
Volgende week naar Luik die wat meer kunnen rusten.
Is buitenhuis dus we zullen vermoedelijk wel de 3 punten pakken.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.780
  • Essevee!
Re: Speeldag 18 : zondag 21/01/2024 - 13.30u : Essevee - Jong Genk
« Reactie #64 Gepost op: januari 21, 2024, 05:59:47 pm »
we zijn gewoon een goeie 1b ploeg
net zoals 4-5 anderen (Dender, Beveren, Beerschot, Deinze, Lommel)
face it
we staan ver boven onze echte waarde
we kunnen geen 90min constant presteren
we kunnen geen match spelen zonder sinterklaas te spelen
we kunnen geen match spelen zonder onbegrijpelijke wissels
we kunnen een ploeg niet doodknijpen
en dit al 4j aan een stuk
en het betert niet

die andere ploegen hebben niet dezelfde kwaliteit lopen als ier
maar wel gasten die willen winnen
die geconcentreerd zijn
die niet denken dat zomaar ga komen
die vechten voor hun club!
die 100min alles mo dan ook alles geven

onze coach, die wetet duidelijk ook ni meer
want ach, tis ni goe, mo tis nog ni te laat e


bende verwende, omhooggevallen pseudo vedetten
die denken da ze et kunnen

Offline kulle

  • Leden
  • Berichten: 255
  • Essevee!
Re: Speeldag 18 : zondag 21/01/2024 - 13.30u : Essevee - Jong Genk
« Reactie #65 Gepost op: januari 21, 2024, 06:34:09 pm »
Voila, correcte analyse

Online ManU

  • Leden
  • Berichten: 1.046
Re: Speeldag 18 : zondag 21/01/2024 - 13.30u : Essevee - Jong Genk
« Reactie #66 Gepost op: januari 21, 2024, 06:41:01 pm »
Voila, correcte analyse
Vooral die laatste zin… best nog wat in hun SLAAPzaal recupereren…

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.712
Re: Speeldag 18 : zondag 21/01/2024 - 13.30u : Essevee - Jong Genk
« Reactie #67 Gepost op: januari 21, 2024, 06:59:48 pm »
En wie zijn dan die vedettes?  Zijn Willen,Decostere,Tambedou vedettes?  Dan heb je het over Vossen,Bruls,Rommens?
Nog eens de beelden bekeken.  Voor die flater van Decostere is er boe-geroep van ons publiek waarbij Decostere een bal wegtrapt.  Vanaf dan begon het.  Willen schiet wild weg,Seigers schiet slecht weg en dan die fout van Decostere.  Die bal van Willen was ook niet goed, niemand die roept naar Decostere dat er een man achter hem staat, niemand!
Dan de twee gele kaarten die Tambedou krijgt, man dit is te zit voor woorden.  2 keer totaal geen geel waard, een echte schande!
Dan de penalty fase voor ons, toen nog 1-0.  Wordt weggeduwd door 2 man, voor mijn een zuivere penalty, geen discussie mogelijk.    De rest moet ik nog verder bekijken, maar deze scheids heeft ons gepakt.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.780
  • Essevee!
Re: Speeldag 18 : zondag 21/01/2024 - 13.30u : Essevee - Jong Genk
« Reactie #68 Gepost op: januari 21, 2024, 09:10:01 pm »
En wie zijn dan die vedettes?  Zijn Willen,Decostere,Tambedou vedettes?  Dan heb je het over Vossen,Bruls,Rommens?
allemaal Mogul
tzijn al dezelfde

Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.931
Re: Speeldag 18 : zondag 21/01/2024 - 13.30u : Essevee - Jong Genk
« Reactie #69 Gepost op: januari 21, 2024, 09:13:29 pm »
Beveren verliest.. konden alweer goeie zaak doen..
Nu moeilijk 2 luik... naar luik en thuis beveren

Offline trollie

  • Leden
  • Berichten: 526
Re: Speeldag 18 : zondag 21/01/2024 - 13.30u : Essevee - Jong Genk
« Reactie #70 Gepost op: januari 21, 2024, 09:48:13 pm »
Beveren verliest.. konden alweer goeie zaak doen..
Nu moeilijk 2 luik... naar luik en thuis beveren
Er wil precies niemand over gaan... ;D
Nu ja...met de kwaliteit dat ik dit seizoen al heb gezien(bij alle ploegen) is er niemand rijp genoeg om over te gaan...
Wij ook niet,met deze kern kan je hoogstens concureren met Kortrijk voor de laatste plaats...

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.712
Re: Speeldag 18 : zondag 21/01/2024 - 13.30u : Essevee - Jong Genk
« Reactie #71 Gepost op: januari 21, 2024, 10:03:32 pm »
En wie zijn dan die vedettes?  Zijn Willen,Decostere,Tambedou vedettes?  Dan heb je het over Vossen,Bruls,Rommens?
allemaal Mogul
tzijn al dezelfde
Dat is toch zo niet volgens mij.    Dus volgens u willen ze niet vechten of hun truitje nat maken en is dat het probleem.  Gano,Vormer kon je verwijten dat ze te weinig liepen.  Maar ik heb niet de indruk dat de ploeg te weinig drang of niet wilden lopen.    Spelers zoals Vormer en Gano mochten iedere match spelen, goed of slecht, maakte niet uit.   Dat je die verwijt, dat kan ik verstaan.  Het heeft te maken met kunde, met vertrouwen.  Euvrard lost het niet op, heeft uiteindelijk niks bijgebracht.   Euvrard zijn vervangingen trokken op niks, hij kan blijkbaar Bruls maar matig appreciëren. 
We blunderen er op los, en iedere keer is het iemand anders.  We zijn geen blok, geen geheel,geen ploeg waarbij men elkaar helpt.  Willen geeft die bal ergens in niemandsland en pakt zijn verantwoordelijkheid niet, Decostere wordt niet gecoacht.  Hoeveel zo'n fases hebben we al niet gehad?  Dat zijn toch dingen die je kan oplossen, die je moet oplossen.
Decostere heeft zijn waarde aanvallend, de voorzet voor Vossen zijn goal kwam van hem, maar verdedigend is hij niet sterk.We hebben Bagan ook nog.  Hij werd slachtoffer na de match tegen de Futures waar hij niet goed speelde.
Op basis van die ene match werd Bagan plots derde keuze, dat snap ik niet. 
Ik wil eens een coach hebben die echt weet met wat hij bezig is, die logisch werkt.  Het duurde tot vandaag om Vormer uit de ploeg te zetten en een 6 te zetten.  Ik heb het gehad met die pseudo trainers die het goed kunnen uitleggen maar die niet eerlijk hun ploeg zetten.  Zijn vervangingen waren zoals vaak een ramp.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.712
Re: Speeldag 18 : zondag 21/01/2024 - 13.30u : Essevee - Jong Genk
« Reactie #72 Gepost op: januari 21, 2024, 10:07:51 pm »
Beveren verliest.. konden alweer goeie zaak doen..
Nu moeilijk 2 luik... naar luik en thuis beveren
Er wil precies niemand over gaan... ;D
Nu ja...met de kwaliteit dat ik dit seizoen al heb gezien(bij alle ploegen) is er niemand rijp genoeg om over te gaan...
Wij ook niet,met deze kern kan je hoogstens concureren met Kortrijk voor de laatste plaats...
Een beetje ploeg speelt gemakkelijk kampioen in 1B.  Het is zoals je schrijft, geen enkele huidige 1B ploeg kan overleven in 1A.   Ook geen enkele coach.

Online Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.650
  • Essevee!
Re: Speeldag 18 : zondag 21/01/2024 - 13.30u : Essevee - Jong Genk
« Reactie #73 Gepost op: januari 22, 2024, 08:25:48 am »
Wat toch opvalt dat we weinig of geen kansen meer creëren sinds Gano er niet meer bij is.Wat niet wil zeggen dat ik hem goed vond.Was wel een goede bliksem afleider voor doel.

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 793
  • Essevee!
Re: Speeldag 18 : zondag 21/01/2024 - 13.30u : Essevee - Jong Genk
« Reactie #74 Gepost op: januari 22, 2024, 09:12:13 am »
Wat toch opvalt dat we weinig of geen kansen meer creëren sinds Gano er niet meer bij is.Wat niet wil zeggen dat ik hem goed vond.Was wel een goede bliksem afleider voor doel.

Vormer heeft anders nog 2 dikke kansen gehad

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.366
  • Essevee!
Re: Speeldag 18 : zondag 21/01/2024 - 13.30u : Essevee - Jong Genk
« Reactie #75 Gepost op: januari 22, 2024, 10:08:45 am »
En wie zijn dan die vedettes?  Zijn Willen,Decostere,Tambedou vedettes?  Dan heb je het over Vossen,Bruls,Rommens?
allemaal Mogul
tzijn al dezelfde
Dat is toch zo niet volgens mij.    Dus volgens u willen ze niet vechten of hun truitje nat maken en is dat het probleem.  Gano,Vormer kon je verwijten dat ze te weinig liepen.  Maar ik heb niet de indruk dat de ploeg te weinig drang of niet wilden lopen.    Spelers zoals Vormer en Gano mochten iedere match spelen, goed of slecht, maakte niet uit.   Dat je die verwijt, dat kan ik verstaan.  Het heeft te maken met kunde, met vertrouwen.  Euvrard lost het niet op, heeft uiteindelijk niks bijgebracht.   Euvrard zijn vervangingen trokken op niks, hij kan blijkbaar Bruls maar matig appreciëren. 
We blunderen er op los, en iedere keer is het iemand anders.  We zijn geen blok, geen geheel,geen ploeg waarbij men elkaar helpt.  Willen geeft die bal ergens in niemandsland en pakt zijn verantwoordelijkheid niet, Decostere wordt niet gecoacht.  Hoeveel zo'n fases hebben we al niet gehad?  Dat zijn toch dingen die je kan oplossen, die je moet oplossen.
Decostere heeft zijn waarde aanvallend, de voorzet voor Vossen zijn goal kwam van hem, maar verdedigend is hij niet sterk.We hebben Bagan ook nog.  Hij werd slachtoffer na de match tegen de Futures waar hij niet goed speelde.
Op basis van die ene match werd Bagan plots derde keuze, dat snap ik niet. 
Ik wil eens een coach hebben die echt weet met wat hij bezig is, die logisch werkt.  Het duurde tot vandaag om Vormer uit de ploeg te zetten en een 6 te zetten.  Ik heb het gehad met die pseudo trainers die het goed kunnen uitleggen maar die niet eerlijk hun ploeg zetten.  Zijn vervangingen waren zoals vaak een ramp.
dus je wil Eurvard buiten ? wie dan in zijn plaats ?

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 18 : zondag 21/01/2024 - 13.30u : Essevee - Jong Genk
« Reactie #76 Gepost op: januari 22, 2024, 10:09:38 am »
Vincent Euvrard (Zulte Waregem) na gelijkspel tegen Jong Genk: “Nu zat het ons eens echt niet mee”
21/01/2024 via Het Laatste Nieuws

Met 1 op 6 tegen twee laagvliegers is Zulte Waregem net niet dramatisch uit de winterstop gekomen. Verloren vorige week in Oostende, nu thuis slechts gelijkgespeeld tegen Jong Genk: titelfavoriet Essevee schiet zichzelf telkens in de voet en ziet de concurrentie altijd maar dichterbij sluipen. “Gelukkig worden de prijzen aan de meet uitgedeeld en niet half januari”, trachtte coach Vincent Euvrard het glas halfvol te zien na een uitstekende eerste en een veel minder overtuigende tweede helft.

Uiteindelijk flirtte Zulte Waregem zelfs met een tweede opeenvolgende nederlaag, want in de slotfase ranselde doelman Ortwin De Wolf nog een strafschop van Kos Karetsas uit zijn doelvlak. “Maar daar staat tegenover dat wij met tien tegen elf in dat slotkwartier toch nog drie goede kansen bijeenspeelden”, analyseert Euvrard. “Het was wel een wedstrijd met twee gezichten: de match voor het tegendoelpunt, en de match na dat tegendoelpunt. Een wedstrijd ook waarin het ons nu eens echt niet meezat. Er was die strafschopfase waarbij Machado door drie verdedigers in de sandwich werd genomen. Er was de discutabele uitsluiting van Tambedou. En er was dat allerlaatste schot van Ruud Vormer waarbij de bal centimeters naast het been van Jelle Vossen niet in doel caprioleerde. We moeten blijven knokken tot bij dat soort situaties het kwartje wel naar ons toerolt. Op dit moment zitten mijn jongens even in zak en as. Maar gelukkig worden de prijzen aan de meet uitgedeeld, en niet twee speeldagen na de winterstop.”

Seigers heropgevist
Euvrard begon tegen Jong Genk met Vormer als invaller en bracht voor het eerst sinds begin oktober Christian Brüls nog eens aan de aftrap van een competitiewedstrijd. Zulte Waregem domineerde een uur lang. Na een fantastisch doelpunt van Jelle Vossen halfweg de eerste helft op voorzet van Robbe Decostere, was het een mistasten van diezelfde Decostere dat de gelijkmaker inleidde.

“Maar afgezien van die individuele fout gaven we achterin bijzonder weinig weg”, oordeelde Rubin Seigers. “Op basis van de volledige wedstrijd verdienden we meer dan dat puntje. Er was strijdlust, er was mentaliteit. En die zullen we moeten blijven tonen in de twaalf resterende wedstrijden.”

Seigers werd door zijn coach heropgevist in de defensie, nadat hij sinds zijn transfer vanuit Westerlo slechts vier keer speelde in het seizoenbegin. “Een knieblessure die door de medische staf goed gemonitord werd hield me lang aan de kant", legt de Kempenaar uit. “De schorsing van Anton Tanghe heeft in de keuze van de coach zeker een rol gespeeld, maar ik denk dat ik de voorbije weken goed trainde en deze beloning dus ook zelf afdwong. Hopelijk kan ik mijn rol blijven vertolken in de beslissende fase van de competitie die nu stilaan wordt ingezet.”

Bron: https://www.hln.be/sport-in-de-buurt/vincent-euvrard-zulte-waregem-na-gelijkspel-tegen-jong-genk-nu-zat-het-ons-eens-echt-niet-mee~a68caf03/

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.780
  • Essevee!
Re: Speeldag 18 : zondag 21/01/2024 - 13.30u : Essevee - Jong Genk
« Reactie #77 Gepost op: januari 22, 2024, 10:38:45 am »
tjah…
Nu zat het ons eens echt niet mee
Maar gelukkig worden de prijzen aan de meet uitgedeeld
uitvluchten als “strafschopfase waarbij Machado” “de bal centimeters naast het been van Jelle”
“discutabele uitsluiting”

toch ook weer veel clichekes


doodknijpen ipv denken dat gespeeld is
mentaliteit 120min aanhouden ipv 60
ma da ga ni lukken mee handje boven het hoofd

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.287
Re: Speeldag 18 : zondag 21/01/2024 - 13.30u : Essevee - Jong Genk
« Reactie #78 Gepost op: januari 22, 2024, 11:04:59 am »
Gaan we naar een centraal duo Seigers - Tanghe? Willen mag wat op de bank bekomen vind ik.
SV TILL I DIE

Offline mutske

  • Leden
  • Berichten: 1.385
Re: Speeldag 18 : zondag 21/01/2024 - 13.30u : Essevee - Jong Genk
« Reactie #79 Gepost op: januari 22, 2024, 11:17:40 am »
Gaan we naar een centraal duo Seigers - Tanghe? Willen mag wat op de bank bekomen vind ik.

Ik denk dat dit het beste zal zijn.