Auteur Topic: Speeldag 20 : 23/12/2018 - 20.00u : Essevee - Sporting Charleroi  (gelezen 14464 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online d_trulliaj

  • Leden
  • Berichten: 1.315
  • Essevee!
Re: Speeldag 20 : 23/12/2018 - 20.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #40 Gepost op: december 23, 2018, 10:30:13 pm »
Zo mooi kan het zijn zonder Thomas Buffel.
En zonder De fauw
Zonder de Fauw ook. Henrik Bjordal was vandaag degelijk

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Speeldag 20 : 23/12/2018 - 20.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #41 Gepost op: december 23, 2018, 11:00:35 pm »
kunnen ze godverdomme ni altijd mee zo een inzet spelen nee
jongens toch
dat goe is nee
mo ze willen wel
echt waar, zo een verloren jaar

Offline Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: Speeldag 20 : 23/12/2018 - 20.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #42 Gepost op: december 23, 2018, 11:24:08 pm »
Zo mooi kan het zijn zonder Thomas Buffel.
En zonder De fauw
Zonder de Fauw ook. Henrik Bjordal was vandaag degelijk

Bjordal was toch de minste op het veld voor mij. Geen deuk in een pakje boter. Die jongen heeft mij gefrustreerd. Geen idee waarom hij mocht blijven staan.

De rest was minstens degelijk (Faik, Tardieu, Walsh, Demir), goed (Sammy, Burki) tot uitstekend (Theo, Harbaoui).



Offline Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.915
Re: Speeldag 20 : 23/12/2018 - 20.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #43 Gepost op: december 23, 2018, 11:29:20 pm »
Zo mooi kan het zijn zonder Thomas Buffel.
En zonder De fauw
Zonder de Fauw ook. Henrik Bjordal was vandaag degelijk

Bjordal was toch de minste op het veld voor mij. Geen deuk in een pakje boter. Die jongen heeft mij gefrustreerd. Geen idee waarom hij mocht blijven staan.

De rest was minstens degelijk (Faik, Tardieu, Walsh, Demir), goed (Sammy, Burki) tot uitstekend (Theo, Harbaoui).




Je moet ook kijken wat bjordal heeft verzet van stoorwerk.. Deed het helemaal niet slecht..

En nu Dury?
Wat gaje nu doen met de fauw en baudry?

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: Speeldag 20 : 23/12/2018 - 20.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #44 Gepost op: december 23, 2018, 11:31:17 pm »
Zo mooi kan het zijn zonder Thomas Buffel.
En zonder De fauw
Zonder de Fauw ook. Henrik Bjordal was vandaag degelijk

Bjordal was toch de minste op het veld voor mij. Geen deuk in een pakje boter. Die jongen heeft mij gefrustreerd. Geen idee waarom hij mocht blijven staan.

De rest was minstens degelijk (Faik, Tardieu, Walsh, Demir), goed (Sammy, Burki) tot uitstekend (Theo, Harbaoui).
Akkoord met Zigic14!
Uitstekende Theo en Harbaoui, die steken er echt bovenuit. En Bjordal, veel goede wil maar komt tekort. Veel onnodige (gevaarlijke) balverliezen, was regelmatig aan het 'zwemmen'.
Tardieu goed als stofzuiger

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Speeldag 20 : 23/12/2018 - 20.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #45 Gepost op: december 23, 2018, 11:59:49 pm »
Ik versta er geen  k##ten van,Demir deed het goed,Sammy ook trouwens, waarom kunnen ze dit niet altijd brengen,we waren gretiger dan Charleroi,zelf Faik begon te takelen, heel goeie mentaliteit!
Maar Veel te laat wisselen van Dury, Saisalo moet toch altijd starten?  Maar goed,3 gouden punten!
En een Buffel en een De fauw gaan under tenen mogen uitkuisen als ze nog van enig belang willen zijn.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Speeldag 20 : 23/12/2018 - 20.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #46 Gepost op: december 24, 2018, 12:03:40 am »
De fauw gaan under tenen mogen uitkuisen als ze nog van enig belang willen zijn.
denk je....
woensdag terug ander 11 die starten...
Bjordal is ni super maar die gast heeft een super mentaliteit!
jagen storen werken lopen
niks is hem teveel
das die “strijd tussen de lijnen”

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: Speeldag 20 : 23/12/2018 - 20.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #47 Gepost op: december 24, 2018, 12:07:00 am »
De fauw gaan under tenen mogen uitkuisen als ze nog van enig belang willen zijn.
denk je....
woensdag terug ander 11 die starten...
Bjordal is ni super maar die gast heeft een super mentaliteit!
jagen storen werken lopen
niks is hem teveel
das die “strijd tussen de lijnen”

Yep. Ik lees hier, dat er zijn die Bjordal, niet vonden voldoen. Voor mij was hij, samen met Theo, de beste op het veld.
-SVZW Forever-

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Speeldag 20 : 23/12/2018 - 20.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #48 Gepost op: december 24, 2018, 07:55:13 am »
Was het super?neen...maar wel een schitterende mentaliteit.heb ze bij balverlies met 7 zien terug sprinten....viel bijna van mijn stoel.
Verdediging: Demir was eindelijk s goed....Burki vond ik zelfs heel goed.
Middenveld: tardieu is toch veel verbeterd hoor.faik was degelijk en goed op voorzetten.bizar dat hij voor zijn lengte zo slecht is in duel.
Aanval: Hamdi....ja moesten we hem niet hebben...Theo was ook weer goed.pluim voor bjordal.in het spel niet altijd even goed,maar heel veel gelopen.
Eindelijk werd de verdediging van de tegenstander s onder druk gezet waardoor ze niet konden opbouwen....ook omdat Hamdi er niet alleen voor stond....ze mogen woensdag Lepoint ook zo onder druk zetten...

.

Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 506
Re: Speeldag 20 : 23/12/2018 - 20.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #49 Gepost op: december 24, 2018, 08:14:19 am »
De fauw gaan under tenen mogen uitkuisen als ze nog van enig belang willen zijn.
denk je....
woensdag terug ander 11 die starten...
Bjordal is ni super maar die gast heeft een super mentaliteit!
jagen storen werken lopen
niks is hem teveel
das die “strijd tussen de lijnen”
Zorgde er idd voor dat ons middenveld niet werd overlopen en dus aan voetbal kon denken. Feit dat Demir de tweede bal heeft om de 3e te scoren is mooi voorbeeld.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.179
Re: Speeldag 20 : 23/12/2018 - 20.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #50 Gepost op: december 24, 2018, 09:19:25 am »
Ja, de supporters hier zijn meestal content met spelers die lopen. Zo was Naessens hier ook graag gezien...
Eerlijk, die Bjordal komt voorlopig tekort. Dat moet je toch zien. Mentaliteit idd goed, maar het zou erg zijn dat dat niet zo is als je eens je kans krijgt.
Wat ik mij dan wel afvraag is: Wat is het verschil met een De Pauw? Die wordt hier vaak met de grond gelijk gemaakt, maar heeft ook altijd inzet, stuurt zijn medemaats altijd,...

Idd eens een goede collectieve prestatie.
Heylen en Walsh vond ik in de eerste helft wel minder dan de rest van het team. Daar moet versterking komen.
Faik kan voetballen, maar soms gaat het iets te traag. Zijn vrije trappen en corners zijn geweldig maar verdedigend is dat eigenlijk een ramp e. Zoals iemand hierboven schreef, wint 0,0 duel. Ook niet voor niets dat we daar versterking zoeken.

Tijdens de match schreef ik het al, een Theo die er zin in heeft is onhoudbaar. Mist wat vista natuurlijk, wil soms te veel, maar kan in topvorm heel veel verdedigingen pijn doen.
En Hamdi, ja, zonder hem stonden wij troosteloos op de laatste plaats.

Ik vraag mij af wat het zou geven, of gegeven zou hebben als er goeie flankspelers en een deftig middenveld achter Hamdi staat. Malanda-Delaplace-Berrier of Meite-Lerager-Kaya. Als we dominant kunnen zijn is Harbaoui idd de beste van België in de box

Offline Forza Essevee

  • Leden
  • Berichten: 393
Re: Speeldag 20 : 23/12/2018 - 20.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #51 Gepost op: december 24, 2018, 09:22:36 am »
EINDELIJK! Nog eens een verdiende overwinning. Basiself gewoon behouden naar woensdag toe, met als enige wijziging dat Baudry in het elftal komt voor Demir. Burki terug doorschuiven naar de linksachter. Dan hebben we 3 pure verdedigers met duelkracht en voldoende lengte staan die de lengte van K*trijk kunnen compenseren.

Ik heb in de matchpost van de wedstrijd op Standard een oplijsting gemaakt van Sammy zijn flaters dit seizoen, maar gisteren was hij gewoon terug de Bossut die we willen zien. Aanvankelijk wat onzeker, maar daarna goed in de voeten duiken, ballen klemmen. Als het goed is mag het ook gezegd worden  ;) !

Wat heb ik toch ook opnieuw genoten van Bongonda. Zo makkelijk een man passeren, zoveel flair, klasse en spelvreugde die hij uitstraalt. Ok, af en toe mist hij wat overzicht om na zijn actie de juiste beslissing te nemen , maar dit kunnen we hem niet kwalijk nemen als je zijn rendement en actieradius ziet. Mooie assist van Theo en ditto afwerking van Hamdi, die gisteren ook maar eens opnieuw zijn nut bewees als targetman. Ijzersterk met de rug naar het doel, ballen bijhouden, duels aangaan , strijd leveren en druk houden op de verdedigende linie van Charleroi. Als deze 2 er zin in hebben kunnen we het aanvallend veel ploegen pijn doen.

Bjordal vond ik inderdaad veel strijd leveren, tackelen, gaten dichtlopen en af en toe aardig meevoetballen. Op een positie die de zijne niet is deed hij het meer dan degelijk , maar laten we wel wezen dat dit een pijnpunt in ons elftal is. Na 65, 70' zat die jongen trouwens stikkapot. Waarom opnieuw zo lang wachten om te wisselen?! Maar dat is uiteraard iets typisch aan Dury. Buffel De Pauw, Bongonda, Bjordal,... Allen op de 10 gewogen en te licht bevonden. Hopelijk komt een type Hairemans ons in de winterstop versterken en dan zie ik het al heel wat rooskleuriger in. Een balvaste pion met vista is hetgeen we daar nodig hebben.

Verder vond ik Tardieu terug degelijk als buffer voor de verdediging en ben ik blij dat we terug iemand hebben tussen de lijnen die met zijn traptechniek van een stilstaande fase een grote kans / doelpunt kan creëren. Met vertrouwen naar K*rtrijk, dezelfde strijd en passie en we pakken daar de volle buit. Het is toch onmogelijk dat we 3x verliezen van de nekken op 1 seizoen?!  :o

FORZA ESSEVEE!
FORZA FORZA FORZA ESSEVEE

Offline scott

  • Leden
  • Berichten: 997
  • Essevee!
Re: Speeldag 20 : 23/12/2018 - 20.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #52 Gepost op: december 24, 2018, 09:51:07 am »
Harbaoui is niet alleen een echte goalgetter en sterk in duel, maar ook dé man die de ploeg op sleeptouw neemt. Hij heeft een echte winnaarsmentaliteit, bij de 2-1 was hij echt boos op Heylen, bij de rust legden ze het met een schouderklopje bij zoals het hoort. 

Maar... we mogen ons niet laten verblinden voor de vele manco's door deze overwinning.  We hebben een ferme kwaliteitsinjectie nodig : verdedigende middenvelder, aanvallende middenvelder, rechtsback (en eventueel zelfs een linksback indien je Bürki centraal houdt en ondanks de goede prestatie van Demir gisteren), doublure voor Hamdi. Nu of op het einde van het seizoen mogen van mijn part Bedia, Sylla, Buffel en Faik beschikken + (hopelijk) mooi afscheid voor de Fauw

Offline moenie

  • Leden
  • Berichten: 110
Re: Speeldag 20 : 23/12/2018 - 20.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #53 Gepost op: december 24, 2018, 10:14:50 am »
Ja, de supporters hier zijn meestal content met spelers die lopen. Zo was Naessens hier ook graag gezien...
Eerlijk, die Bjordal komt voorlopig tekort. Dat moet je toch zien. Mentaliteit idd goed, maar het zou erg zijn dat dat niet zo is als je eens je kans krijgt.
Wat ik mij dan wel afvraag is: Wat is het verschil met een De Pauw? Die wordt hier vaak met de grond gelijk gemaakt, maar heeft ook altijd inzet, stuurt zijn medemaats altijd,...

Idd eens een goede collectieve prestatie.
Heylen en Walsh vond ik in de eerste helft wel minder dan de rest van het team. Daar moet versterking komen.
Faik kan voetballen, maar soms gaat het iets te traag. Zijn vrije trappen en corners zijn geweldig maar verdedigend is dat eigenlijk een ramp e. Zoals iemand hierboven schreef, wint 0,0 duel. Ook niet voor niets dat we daar versterking zoeken.

Tijdens de match schreef ik het al, een Theo die er zin in heeft is onhoudbaar. Mist wat vista natuurlijk, wil soms te veel, maar kan in topvorm heel veel verdedigingen pijn doen.
En Hamdi, ja, zonder hem stonden wij troosteloos op de laatste plaats.

Ik vraag mij af wat het zou geven, of gegeven zou hebben als er goeie flankspelers en een deftig middenveld achter Hamdi staat. Malanda-Delaplace-Berrier of Meite-Lerager-Kaya. Als we dominant kunnen zijn is Harbaoui idd de beste van België in de box

niet moeilijk he, omdat iedereen weet en voelt dat hij beter kan.
waarom was toen we 4e(?) eindigden een volledig seizoen commentaar op de ploeg terwijl we met de hersft 2e stonden. omdat iedereen wist dat we beter konden

Online isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 20 : 23/12/2018 - 20.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #54 Gepost op: december 24, 2018, 10:18:25 am »
Ik denk wel dat die Faik nog kan beteren. Weet je nog hoe traag Vanaken vroeger was ? Die is inmiddels ook sneller gaan voetballen en met evenveel vista. Het kan dus.
Die Bjordal, ja die is wel zeer traag, maar heeft natuurlijk ook geen enkel matchritme. Ik zou hem toch nog niet helemaal afschrijven.
Dit is toch een flinke opsteker, nadat onze concurrenten punten bleven sprokkelen.
Tegen Kortrijk zal het weer moeilijker worden, met maar twee tussendagen en Kortrijk drie.
Het zal er weer op aankomen wie het meest fris op het terrein komt.
I denk dat we met 1 punt op Kortrijk tevreden mogen zijn.
« Laatst bewerkt op: december 24, 2018, 10:21:30 am door isidoor »

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 20 : 23/12/2018 - 20.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #55 Gepost op: december 24, 2018, 10:29:53 am »

niet moeilijk he, omdat iedereen weet en voelt dat hij beter kan.
waarom was toen we 4e(?) eindigden een volledig seizoen commentaar op de ploeg terwijl we met de hersft 2e stonden. omdat iedereen wist dat we beter konden

Banee, De Pauw kan helemaal niet beter. Dit is gewoon zijn niveau.

Degelijke match met een vertimmerd elftal, dus meer dan tevreden na wat ze gisteren getoond hebben.

Online isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 20 : 23/12/2018 - 20.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #56 Gepost op: december 24, 2018, 10:35:19 am »
Zou De Pauw kunnen spelen woensdag ?

Offline Gruunwit

  • Leden
  • Berichten: 139
Re: Speeldag 20 : 23/12/2018 - 20.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #57 Gepost op: december 24, 2018, 10:43:52 am »
Als je op zo'n momenten als gisteren een knap resultaat kunt spelen, moet je je toch uit de gevarenzone kunnen spelen.  Winnen tegen een team dat de top 6 kan induiken, is dan toch niet evident.
De druk na de winst van Waasland-Beveren en Moeskroen zal toch wel groot geweest zijn.
Dat het dan niet met het mooiste voetbal gebeurt, is bijzaak.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.179
Re: Speeldag 20 : 23/12/2018 - 20.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #58 Gepost op: december 24, 2018, 11:09:44 am »

niet moeilijk he, omdat iedereen weet en voelt dat hij beter kan.
waarom was toen we 4e(?) eindigden een volledig seizoen commentaar op de ploeg terwijl we met de hersft 2e stonden. omdat iedereen wist dat we beter konden

Banee, De Pauw kan helemaal niet beter. Dit is gewoon zijn niveau.

Degelijke match met een vertimmerd elftal, dus meer dan tevreden na wat ze gisteren getoond hebben.

De Pauw zou idd beter passen bij ons team uit 2006.
Werkers, krijgers zonder iets meer.
Voetbal is geëvolueerd, De Pauw niet. Wil niet zeggen dat hij slecht is he..
Een type Patosi achter Hamdi zou ideaal zijn.
En een Meité of Malanda hebben we ook nodig. Stevige bonk. Als ze de voetballende kwamiteiten van die 2 hebben, is dat mooi meegenomen, maar dat zullen we niet vinden.

Wachten op 2jan, dan zullen we wel weer weten wie ons komt versterken

Offline trollie

  • Leden
  • Berichten: 516
Re: Speeldag 20 : 23/12/2018 - 20.00u : Essevee - Sporting Charleroi
« Reactie #59 Gepost op: december 24, 2018, 01:09:31 pm »
Geef de Faik nog wat tijd zou ik zo zeggen,vrije trappen kan hij toch ook wel goed neerleggen...Die Bjordal vond ik eigenlijk ook niet zo slecht spelen rekening houdend met het feit dat hij nog maar weinig matchritme in de benen had...Veel inzit,enorm veel gelopen,mss niet allemaal zo mooi wat hij deed maar is voor mij zeker niet door de mand gevallen.Ik erger mij wel steeds meer aan dat 'cornervlaggezwaai' na een overwinning....Dit is toch ook geen uitstraling naar de buitenwereld toe als profclub...