Auteur Topic: Voetbalmagazine  (gelezen 166309 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re:Voetbalmagazine
« Reactie #400 Gepost op: mei 19, 2011, 03:50:25 pm »
Zeer openhartig interview met Lutte vandaag in Sport/Voetbal Magazine waarin hij zelfs zegt dat hij nog bij essevee gebleven was indien de sfeer binnen de groep beter was geweest.
Ook hetgeen hij laat neerschrijven over Hugo Broos en bv. de privileges van Habib stemt toch serieus tot nadenken. Kortom, de trainer komt er eigenlijk niet zo goed uit...


Ja, ik versta soms ook niet hoe Hugo zo rustig kan blijven zitten in zijn dug out als het bv eens slecht gaat.  Was dat vroeger ook zo?
« Laatst bewerkt op: mei 19, 2011, 03:52:02 pm door sv_forever »

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re:Voetbalmagazine
« Reactie #401 Gepost op: mei 21, 2011, 05:48:37 pm »
Zeer openhartig interview met Lutte vandaag in Sport/Voetbal Magazine waarin hij zelfs zegt dat hij nog bij essevee gebleven was indien de sfeer binnen de groep beter was geweest.
Ook hetgeen hij laat neerschrijven over Hugo Broos en bv. de privileges van Habib stemt toch serieus tot nadenken. Kortom, de trainer komt er eigenlijk niet zo goed uit...


Ja, ik versta soms ook niet hoe Hugo zo rustig kan blijven zitten in zijn dug out als het bv eens slecht gaat.  Was dat vroeger ook zo?

Ik heb heel dat interview eens gelezen... Lutte haalt toch zwaar uit, hoor...
Hij zegt dat Broos geen bezieling meer heeft en op zijn bank ZIT. Zelfs wanneer er erbarmelijk gespeeld werd, maakte Hugo niet van zijn neus, hij verhief zelfs zijn stem niet. Terwijl ze vroeger met knikkende knie?n in de kleedkamer zaten te wachten op Dury. Broos liet een gelaten indruk, alleen in play-off II straalde hij meer gedrevenheid uit. Maar, en dit vind ik persoonlijk de opvallendste uitspraak, Broos zal nooit een Francky Dury worden. In de trainingen zou ook geen variatie zitten: "alleen maar positiespellekes. Zeven tegen zeven, zoals vroeger...
Hij haalt ook uit naar Habibou en Chevalier. Habibou zou talloze keren te laat zijn gekomen en men gaf hem dan eens een boete van 5! of 10! euro !! Over Chevalier : tussen de lijnen door lees je dat Lutte het oneerlijk vond dat Teddy mocht terugkeren naar de A-kern. Na zijn prima 1e seizoen waande hij zich een vedette. Chevalier blijft Chevalier. Geen engeltje, een grote mond...
Over Mar?val: beste transfer in jaren, zegt Lutte, maar een moeilijke jongen. Met Dury had het wellicht ook gebotst, maar Francky zou hem wel getemd hebben. Dupr? was ook een moeilijke jongen, maar na een tijd at hij uit Dury's hand.

En nu iets voor alle tegenstanders van Dury die Francky zo onmenselijk vinden:
"Francky was soms wel een keiharde gendarme - sommigen hadden de tranen in hun ogen toen hij hen aanpakte - maar hij was altijd correct en had zijn groep tenminste onder controle."

Dito Ludwin Vannieuwenhuyse. En geloof me, wat hij zegt is allemaal waar. Waarom zou hij liegen ?

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re:Voetbalmagazine
« Reactie #402 Gepost op: mei 22, 2011, 08:09:57 am »
@ Balboa:
Ongetwijfeld spreekt Lutte (grotendeels) de waarheid, maar het feit is dat het natrappen is en blijft!
Hij heeft sinds oktober de kans gehad om zijn gedacht te zeggen tegen den Uugo, het bestuur en ja, zelfs tegen de pers en wacht dan tot ie vertrokken is om hiermee naar buiten te komen...  ??? Flauw, Lutte.
De kapitein van de ploeg, moet dat trouwens niet de rechterhand van de trainer binnen de spelersgroep en de natuurlijke leider zijn? Hij mocht met andere woorden zelf ook best wel eens op tafel geklopt hebben om de groep onder controle te krijgen en de neuzen in dezelfde richting te krijgen.
En wat FD betreft tenslotte: als ge zelf een groep moogt vormen en daar jaar na jaar de 'moeilijke jongens' van tussenuit filtert ( remember Leleu, Merlier, De Brul,... ), dan hebt ge inderdaad een kudde ja-knikkende lammekes over die ge onder controle hebt. Ik betwijfel heel sterk dat Dury deze groep ( die achteraf bekeken te onevenwichtig was samengesteld ) w?l onder controle zou gehad hebben! Hij heeft het afgelopen seizoen zelf mogen ondervinden wat het is om als trainer een groep voorgeschoteld te krijgen die je niet zelf hebt samengesteld en waar er een paar karakterkes en vedetten tussen zitten. Een heel ander verhaal als je't mij vraagt, h? Franky? ( Met alle respect voor wat ie hier het afgelopen decenium heeft gerealiseerd, overigens. )

Offline skalle p

  • Leden
  • Berichten: 360
Re:Voetbalmagazine
« Reactie #403 Gepost op: mei 22, 2011, 10:10:09 am »
@ die harder : da es nu ne keer gesproken ze , boenke derip !

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re:Voetbalmagazine
« Reactie #404 Gepost op: mei 22, 2011, 10:14:19 am »
Het blijft natuurlijk raar om te zeggen tegen de trainer tijdens het seizoen: Zeg trainer, ik vind dat ge er wel wat uitgeblust bij zit in de dug out...

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re:Voetbalmagazine
« Reactie #405 Gepost op: mei 22, 2011, 11:06:49 am »
De kapitein van de ploeg, moet dat trouwens niet de rechterhand van de trainer binnen de spelersgroep en de natuurlijke leider zijn? Hij mocht met andere woorden zelf ook best wel eens op tafel geklopt hebben om de groep onder controle te krijgen en de neuzen in dezelfde richting te krijgen.


Hij geeft toch in het interview zelf toe dat hij geen natuurlijke leider is, en dat hij niet voor een de hele groep op tafel zal slaan als het niet goed gaat ?
Iemand met leiderscapaciteiten en die liever doodvalt dan te verliezen moeten ze er gewoon bijhalen voor volgend seizoen.

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.842
  • Mr Gold
Re:Voetbalmagazine
« Reactie #406 Gepost op: mei 22, 2011, 02:35:52 pm »
Het blijft natuurlijk raar om te zeggen tegen de trainer tijdens het seizoen: Zeg trainer, ik vind dat ge er wel wat uitgeblust bij zit in de dug out...

Dikke 2
Trouwens de bank zit vol met trainers,staf, etc..dan hebt ge nog het voltallige bestuur ook.
Als wij hier op het forum al maanden zien dat er het ??n en het ander fout loopt...zien die gasten dat niet?Of lopen ze enkel met de pluimen weg alst goed gaat?

Offline svzw1978

  • Leden
  • Berichten: 721
Re: Voetbalmagazine
« Reactie #407 Gepost op: juni 16, 2011, 11:41:06 am »
Zulte Waregem: "Dury hapte te laat toe"


do 16/06/2011 - 10:34 Voor Francky Dury is het vorige maand allemaal fout gelopen. Na zijn ontslag bij Gent greep de trainer naast een job bij Club Brugge en Zulte Waregem. Volgens Zulte Waregem-voorzitter Willy Naessens bleef Dury te lang te talmen.

Dat Zulte Waregem al langer een boon had voor Franky Dury, was al langer geweten. Tussen 1991 en 2010 bracht hij Zulte en later de fusieclub Zulte Waregem van eerste provinciale naar het hoogste niveau.


Zulte Waregem was op zoek naar een nieuwe trainer en kwam dan ook opnieuw bij Dury terecht. "Patrick Decuypere (algemeen manager, red) heeft met Francky Dury gepraat", vertelt voorzitter Willy Naessens in Sport/Voetbalmagazine.

""Als je akkoord gaat aan die en die voorwaarde", zei Patrick, "moet je vanavond tekenen." Francky vroeg extra bedenktijd. Op
dat moment is Patrick in een andere richting gaan denken. Hapt Francky die dag toe, is hij vandaag weer trainer van Zulte Waregem. Zeker weten."

Uiteindelijk koos Zulte Waregem voor de Bosnische trainer Darije Kalezic, die overkomt van De Graafschap. Franky Dury is nog steeds op zoek naar een nieuwe club.

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: Voetbalmagazine
« Reactie #408 Gepost op: juni 29, 2011, 08:37:56 am »
Kalezic overtuigt spelers Zulte Waregem snel

dinsdag 28 juni 2011 om 18u43
Darije Kalezic

Darije Kalezic © Belga

De eerste trainingsdagen volstonden voor Zulte Waregemspeler Karel D’Haene (30) om een goed beeld te verkrijgen van de nieuwe coach, Darije Kalezic.

'Ik was aangenaam verrast door zijn heel gevarieerde trainingsaanpak, waarbij alles met de bal gebeurde', stelt de centrale verdediger. 'Ik had snel het gevoel dat de trainer weet wat hij doet om iedereen te overtuigen. Hij probeerde iedereen wakker te schudden en gaf al antwoorden op de vele vragen die we ons stelden. Zijn communicatie is alleszins helder en bijzonder duidelijk.'

D’Haene wordt voor het eerst geconfronteerd met de Nederlandse school. De aanpassing bevalt. 'Ik vermoed dat we nu al meer rondo’s afwerkten dan heel vorig seizoen samen. Het lijkt eenvoudig om in groep de bal rond te spelen en twee spelers te doen jagen, maar er zit een duidelijke opdracht achter: wij moeten de bal ongrijpbaar leren maken voor de tegenstander en vooral spelen op balbezit. Vroeger leek dat wel eens bezigheidstherapie, waarbij het de kunst was om iemand belachelijk te maken in zijn jagen op de bal. Nu wordt er vooral gehamerd op beheersing, concentratie en alertheid. Je moet ook constant in beweging zijn, het is verboden stil te staan.'

Inzake bezetenheid trekt D’Haene graag de parallel met ex-trainer Francky Dury. Hij ontwaart ook een voetbaldier in Kalezic. 'Qua fanatisme doet hij me wel wat aan hem denken. Ook hij probeert zijn trainingen zo simpel mogelijk te houden en hamert op verzorgd voetbal. (grijnst) Hopelijk kan hij ons ook naar de eerste zes loodsen.' (FV)

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Voetbalmagazine
« Reactie #409 Gepost op: juni 29, 2011, 02:26:13 pm »



Iemand die geroepen is onze Nick eens er op te wijzen dat hij wat vaker een krant moet openslaan?!  ;)

Offline Harry

  • Leden
  • Berichten: 1.450
    • EsseveeFans
Re: Voetbalmagazine
« Reactie #410 Gepost op: juni 30, 2011, 08:38:24 pm »



Iemand die geroepen is onze Nick eens er op te wijzen dat hij wat vaker een krant moet openslaan?!  ;)

Wuk ne Bleiter zeg! Nagel die maar rap aant kruis...


"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur"

Offline StevieG.

  • Leden
  • Berichten: 171
Re: Voetbalmagazine
« Reactie #411 Gepost op: juli 01, 2011, 01:07:20 pm »



Iemand die geroepen is onze Nick eens er op te wijzen dat hij wat vaker een krant moet openslaan?!  ;)

Wuk ne Bleiter zeg! Nagel die maar rap aant kruis...
dikke 2! alleen dat meert nog gehuldigd moet worden ga ik mee akkoord..

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Voetbalmagazine
« Reactie #412 Gepost op: juli 01, 2011, 08:11:20 pm »
ik vermoed toch dat ze hem (minstens) eens een aftrap zullen laten geven ... das nu wel het minste dat ze nog kunnen doen.

wat betreft dat artikel is ofwel van nen achterlijken en minstens al weken achterhaald ...

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Voetbalmagazine
« Reactie #413 Gepost op: juli 02, 2011, 08:55:01 am »
ik vermoed toch dat ze hem (minstens) eens een aftrap zullen laten geven ... das nu wel het minste dat ze nog kunnen doen.
 ...
Ik weet niet of hij dat zelf nog wel zal willen...
Dat ze hem eerst maar helpen een nieuwe ploeg te vinden. Anders voleind hij hier gewoonweg in de B-kern aangezien hij nog een contract heeft voor een jaar. Dat zou pas respectloos zijn!

Offline Rafa

  • Leden
  • Berichten: 1.325
Re: Voetbalmagazine
« Reactie #414 Gepost op: juli 02, 2011, 02:03:40 pm »
Die brieven zijn altijd gedateerd... En Nick Cottens mag zich altijd melden aan het onthaal in Brugge, Kortrijk of Gent.

En daarnaast zal er zeker een huldiging zijn voor Meert, maar voorlopig is hij nog steeds aangesloten bij Essevee. Eerst het afscheid, dan de huldiging...
Chance dat er nog mannen van het "Rafa-kaliber" rondlopen op de Esseveematchen...ge zou der anders depressief van worden. - Fredje

Offline Tarzan

  • Leden
  • Berichten: 259
Re: Voetbalmagazine
« Reactie #415 Gepost op: juli 07, 2011, 02:18:15 pm »
Mooi interview in S/VM van deze week met ??n van onze nieuwkomers, de ervaren Davy De Fauw (die morgen trouwens 30 jaar wordt).

Offline Tarzan

  • Leden
  • Berichten: 259
Re: Voetbalmagazine
« Reactie #416 Gepost op: juli 13, 2011, 11:15:38 pm »
Deze week Olafur Skulason in S/VM : "Familieman en parttime filosoof".

Kort samengevat : had zijn entree omwille van zijn blessure anders voorgesteld, stond in eigen land bekend als een groot talent (Londense topploegen wilden hem op zijn 15e, maar mocht niet van zijn ouders, en is pas op zijn 17e bij Arsenal terecht gekomen), de aanpassing in Londen naar kleinere club was tegengevallen (cultuurschok), terug in Scandinavie vond hij het plezier terug in 't voetbal, met Helsingborgs won hij in 2009 van H'veen, Austria Wenen en op Galatasaray (werden door PSV uitgeschakeld), is een leidersfiguur die zijn limieten perfect kent, en heeft raad gevraagd aan Vidarsson voor hij hier tekende ....

Offline RedRoom

  • Leden
  • Berichten: 629
Re: Voetbalmagazine
« Reactie #417 Gepost op: juli 16, 2011, 10:42:46 am »
Opstelling volgens voetbalmagazine! Scan gevonden op forum v de buren http://imageshack.us/photo/my-images/15/efltallen3.jpg/

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Voetbalmagazine
« Reactie #418 Gepost op: juli 16, 2011, 12:17:44 pm »
Duidelijkere afbeelding:


Offline pit750

  • Leden
  • Berichten: 479
Re: Voetbalmagazine
« Reactie #419 Gepost op: juli 28, 2011, 10:27:00 pm »
in de competitie special :
- prognose Essevee plaats 10
- budget 8,4 miljoen