Auteur Topic: Antwerp FC  (gelezen 126997 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Antwerp FC
« Reactie #240 Gepost op: maart 12, 2017, 04:48:51 pm »
Zit het seizoen er nu feitelijk op voor roeselare en antwerp?

Voor Antwerp wel, Roeselare naar POII.
De nummers zeven tot vijftien spelen Play-off 2 samen met Lierse, Roeselare en Union

Dus zonder enig doel??

Offline Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: Antwerp FC
« Reactie #241 Gepost op: maart 12, 2017, 04:52:04 pm »
Zit het seizoen er nu feitelijk op voor roeselare en antwerp?

Voor Antwerp wel, Roeselare naar POII.
De nummers zeven tot vijftien spelen Play-off 2 samen met Lierse, Roeselare en Union

Dus zonder enig doel??

Finale voor laatste Europees ticket staat op het spel zeker?

Online Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: Antwerp FC
« Reactie #242 Gepost op: maart 12, 2017, 04:56:10 pm »
Zit het seizoen er nu feitelijk op voor roeselare en antwerp?

Voor Antwerp wel, Roeselare naar POII.
De nummers zeven tot vijftien spelen Play-off 2 samen met Lierse, Roeselare en Union

Dus zonder enig doel??

Finale voor laatste Europees ticket staat op het spel zeker?

Idd, enkel dit. Zou nogal wat zijn moest een 2deklasser Europees spelen.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Antwerp FC
« Reactie #243 Gepost op: maart 12, 2017, 04:57:00 pm »
Zit het seizoen er nu feitelijk op voor roeselare en antwerp?

Voor Antwerp wel, Roeselare naar POII.
De nummers zeven tot vijftien spelen Play-off 2 samen met Lierse, Roeselare en Union

Dus zonder enig doel??

Finale voor laatste Europees ticket staat op het spel zeker?

Idd, enkel dit. Zou nogal wat zijn moest een 2deklasser Europees spelen.

 ;D

Wist ik niet eens. Wie volgt die regeltjes en al die veranderingen nog. Te gek voor woorden.

Dus pakweg Union kan straks Europees voetbal halen ten koste van Genk.

Enkel in Belgi?.

Offline Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: Antwerp FC
« Reactie #244 Gepost op: maart 12, 2017, 05:07:51 pm »
Zit het seizoen er nu feitelijk op voor roeselare en antwerp?

Voor Antwerp wel, Roeselare naar POII.
De nummers zeven tot vijftien spelen Play-off 2 samen met Lierse, Roeselare en Union

Dus zonder enig doel??

Finale voor laatste Europees ticket staat op het spel zeker?

Idd, enkel dit. Zou nogal wat zijn moest een 2deklasser Europees spelen.

 ;D

Wist ik niet eens. Wie volgt die regeltjes en al die veranderingen nog. Te gek voor woorden.

Dus pakweg Union kan straks Europees voetbal halen ten koste van Genk.

Enkel in Belgi?.

Als het zou gebeuren, zullen ze het alvast niet gestolen hebben.
Hoe belachelijk het ook is.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Antwerp FC
« Reactie #245 Gepost op: maart 12, 2017, 05:53:42 pm »
Huh?

Dat zou zijn alsof je pakweg Huddersfield Town een paar wedstrijden laat spelen tegen Arsenal en Manchester United en als ze die per ongeluk winnen dan pakken zij Europa League tickets. Een tweedeklasser die Europees pakt ten koste van twee clubs die een heel seizoen op het hoogste niveau, met ook nog wat Europees voetbal in de benen.

Neen, met de beste wil ter wereld, dit slaat op twee keer niks.

Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: Antwerp FC
« Reactie #246 Gepost op: maart 12, 2017, 09:09:12 pm »
Gemengde gevoelens bij de promotie van Antwerp. Ergens horen die natuurlijk in eerste: oudste club van het land, enorme achterban. Langs de andere kant: marginale supporters, overal waar ze gaan rellen en vernielingen. En die arrogantie...

Viel me op gisteren bij die interviews. "Ja wij zijn de beste", "ja wij horen in 1e", "ja wij zijn dit en dat"... Bij promoties van andere clubs hoor je dan meestal "ok? voeten op de grond, nu feesten maar straks maken dat we klaar zijn voor 1e klasse". Zowat (volledig) afhankelijk van een nieuw stadion zie ik dit verhaaltje weer snel aflopen voor Antwerp.
Het is nogal rap arrogant he voor u.

Als het eens het blik der clich?s overstijgt doet men al uit de hoogte in uw ogen.

Dat Antwerp de beste was in die 2 duels is een feit.
Dat ze in 1e klasse thuishoren is iedereen het over eens.
Wat is daar nu verkeerd aan om dat te zeggen? Nee het moet weer voetjes op de grond zijn.

Niveau op zich wel niet om aan te gluren. Heb gisteren de 2e helft gezien.
Was op een gegeven moment een fase in de wedstrijd die 5 minuten duurde waar beide ploegen gewoon c?nstant ballen plompweg verloren de lucht intrapten. Van linksachter naar linksachter. En maar wegkeilen. Om ter hoogst en om ter verst. Roeselare ook gewoon geen ?nkele kans gecre?erd in de 2e helft.
Antwerp zal ook mogen inkopen willen ze iets uitrichten volgend jaar of het zal snel een ticketje retour zijn.

@bullseye.
Carlo Damman hier nooit 1 minuut gespeeld. Wel 3 keer de bank gehaald (omdat er toen waarschijnlijk 23 spelers in de lappenmand lagen) maar dus nooit op het veld gestaan.
Itt bijvoorbeeld een Victor Chrisitaens die eens mocht invallen in Bergen en thuis tegen Lokeren.

Nochtans 100% zeker dat die ens gespeeld heeft...

Offline moenie

  • Leden
  • Berichten: 110
Re: Antwerp FC
« Reactie #247 Gepost op: maart 14, 2017, 09:24:06 am »
Huh?

Dat zou zijn alsof je pakweg Huddersfield Town een paar wedstrijden laat spelen tegen Arsenal en Manchester United en als ze die per ongeluk winnen dan pakken zij Europa League tickets. Een tweedeklasser die Europees pakt ten koste van twee clubs die een heel seizoen op het hoogste niveau, met ook nog wat Europees voetbal in de benen.

Neen, met de beste wil ter wereld, dit slaat op twee keer niks.

ik ben 100% tegen dit systeem maar waarom zou geen 2e klasser europees mogen spelen? (als ze de beker winnen wel te verstaan), ik herinner mij toen wij europees speelden tegen wigan dat zij gezakt waren en dus ook 2e klasser waren in england

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: Antwerp FC
« Reactie #248 Gepost op: maart 14, 2017, 10:45:02 am »
Huh?

Dat zou zijn alsof je pakweg Huddersfield Town een paar wedstrijden laat spelen tegen Arsenal en Manchester United en als ze die per ongeluk winnen dan pakken zij Europa League tickets. Een tweedeklasser die Europees pakt ten koste van twee clubs die een heel seizoen op het hoogste niveau, met ook nog wat Europees voetbal in de benen.

Neen, met de beste wil ter wereld, dit slaat op twee keer niks.

De basis van ons huidig competitieformat is -hoe je het draait of keert- Play Off I. POI cre?ert een superspanningsboog en verkoopt zo goed (=genereert geld) dat het ganse Belgische profvoetbal erdoor naar boven wordt getild. Het is een magnifiek format. Het huidig format in Belgi? wordt alom geprezen en bejubeld in het buitenland (deze landen zien ook onze Europese resultaten en ons tv-contract). We worden aanzien als een voorloper, een pionier op dat vlak. In Nederland wordt de 'architect' ervan, Ivan De Witte, zelfs een visionair genoemd.

Het PO-systeem moet dus behouden worden. Maar er is ook leven buiten POI: Er zijn 24 profclubs in Belgi?. In het huidig voetbal-economisch landschap in Belgi? wordt dit aanzien als een heel correct aantal.

Wat doe je dan met de kleinere profclubs? De kleine ploegen van de 16 in 1A willen het aantal ploegen in 1A absoluut niet verminderd zien. Logisch.
Dus zit je met 8 ploegen in 1B. Die ploegen 3x of 4x tegen elkaar laten spelen is zeer oninteressant voor die ploegen en dan maak je van 1B weer een kerkhof. Ook voor de mindere van 1A (die het degradatiegevaar ruiken) is dit not done.
Wil je 1B opwaarderen en leefbaar houden, moet je de betere van 1B tegen de mindere van 1A laten spelen tijdens dat POI wordt gespeeld.
Dit kan natuurlijk niet inzetloos. Het voorstel lag op tafel om voor geld te spelen (tv-geld/prijzengeld). Maar dit is voor de supporters en media heel oninteressant. Zij willen dat hun ploeg speelt voor een prijs, iets tastbaars. Dus kan je niet anders dan daar een Europees ticket aan verbinden.

Voor mij is dit dus volstrekt logisch.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Antwerp FC
« Reactie #249 Gepost op: maart 14, 2017, 11:03:35 am »
Huh?

Dat zou zijn alsof je pakweg Huddersfield Town een paar wedstrijden laat spelen tegen Arsenal en Manchester United en als ze die per ongeluk winnen dan pakken zij Europa League tickets. Een tweedeklasser die Europees pakt ten koste van twee clubs die een heel seizoen op het hoogste niveau, met ook nog wat Europees voetbal in de benen.

Neen, met de beste wil ter wereld, dit slaat op twee keer niks.

ik ben 100% tegen dit systeem maar waarom zou geen 2e klasser europees mogen spelen? (als ze de beker winnen wel te verstaan), ik herinner mij toen wij europees speelden tegen wigan dat zij gezakt waren en dus ook 2e klasser waren in england

Dat zeg ik niet h?, via de beker is iets anders. Ik heb het over de competitieformule.

Dus neem nu Genk, dat een heel seizoen op het hoogste niveau speelt tegen oa Anderlecht en Club Brugge en Standard, dat Europees voetbal speelt (wat ook belangrijk is voor ons co?ffici?nt), waardoor ze trouwens een 60tal matchen zullen gespeeld hebben dit jaar, zou op het einde van de rit z'n Europees ticket kunnen verspelen aan een Tubize of Roeselare uit 2e klasse. Opnieuw, met de beste wil van de wereld, dat slaat op twee keer niks.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Antwerp FC
« Reactie #250 Gepost op: maart 14, 2017, 11:11:48 am »
Dat zeg ik niet h?, via de beker is iets anders. Ik heb het over de competitieformule.

Dus neem nu Genk, dat een heel seizoen op het hoogste niveau speelt tegen oa Anderlecht en Club Brugge en Standard, dat Europees voetbal speelt (wat ook belangrijk is voor ons co?ffici?nt), waardoor ze trouwens een 60tal matchen zullen gespeeld hebben dit jaar, zou op het einde van de rit z'n Europees ticket kunnen verspelen aan een Tubize of Roeselare uit 2e klasse. Opnieuw, met de beste wil van de wereld, dat slaat op twee keer niks.

Aan de andere kant, ze liggen uit de beker en ze staan niet in de top 6.

10 jaar geleden was het seizoen gedaan en hadden ze nu niets.
Nu hebben ze nog een kans om Europees te mogen spelen volgend seizoen.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Antwerp FC
« Reactie #251 Gepost op: maart 14, 2017, 11:13:15 am »
De basis van ons huidig competitieformat is -hoe je het draait of keert- Play Off I. POI cre?ert een superspanningsboog en verkoopt zo goed (=genereert geld) dat het ganse Belgische profvoetbal erdoor naar boven wordt getild. Het is een magnifiek format. Het huidig format in Belgi? wordt alom geprezen en bejubeld in het buitenland (deze landen zien ook onze Europese resultaten en ons tv-contract). We worden aanzien als een voorloper, een pionier op dat vlak. In Nederland wordt de 'architect' ervan, Ivan De Witte, zelfs een visionair genoemd.

Dat zeg jij. Ik moet het eerste bewijs nog zien dat onze competitie hierdoor naar een hoger niveau is getild. Vroeger zou een Belgische club nog eens durven overwinteren in de Champions League, nu pakt Brugge 0 punten tegen de zwakste Kopenhagens van die hele competitie.

Want voor je over de Europa League begint, met alle respect, maar zelfs Lokeren wint tegen Apoel en andere Torino's hoor. Wat die lof uit het buitenland betreft, dat zou ik ook wel eens willen zien. Ik weet alleen dat Nederland haar PO systeem heeft afgevoerd omdat het op niks trok.

Citaat
Het PO-systeem moet dus behouden worden. Maar er is ook leven buiten POI: Er zijn 24 profclubs in Belgi?. In het huidig voetbal-economisch landschap in Belgi? wordt dit aanzien als een heel correct aantal.

Het aantal profclubs heeft in mijn ogen niks te maken met de play-offs. Je kan ook perfect een opdeling maken tussen profclubs en amateurclubs zonder puntenhalvering en andere kwakzalverij.

Citaat
Wat doe je dan met de kleinere profclubs? De kleine ploegen van de 16 in 1A willen het aantal ploegen in 1A absoluut niet verminderd zien. Logisch. Dus zit je met 8 ploegen in 1B. Die ploegen 3x of 4x tegen elkaar laten spelen is zeer oninteressant voor die ploegen en dan maak je van 1B weer een kerkhof. Ook voor de mindere van 1A (die het degradatiegevaar ruiken) is dit not done.
Wil je 1B opwaarderen en leefbaar houden, moet je de betere van 1B tegen de mindere van 1A laten spelen tijdens dat POI wordt gespeeld.

Dit kan natuurlijk niet inzetloos. Het voorstel lag op tafel om voor geld te spelen (tv-geld/prijzengeld). Maar dit is voor de supporters en media heel oninteressant. Zij willen dat hun ploeg speelt voor een prijs, iets tastbaars. Dus kan je niet anders dan daar een Europees ticket aan verbinden.

Weet je wat ik hieruit opmaak? Blah-blah-blah. Met alle respect, maar het hele play-off systeem is in leven geroepen door Gent en andere pseudo topclubs die hun positie aan de top niet kwijt wilden. Centjes, daar draait het om. En inderdaad, omdat je dan met een twintigtal clubs zit die de dupe zijn van je ego?stisch en veel te vergezocht systeem, moet je ze iets geven om voor te spelen. En dan komen ze, uiteraard, af met een Europees ticket, wat het systeem zo mogelijk n?g oneerlijker, absurder en ingewikkelder maakt.

Citaat
Voor mij is dit dus volstrekt logisch.

Werk jij bij de voetbalbond?

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Antwerp FC
« Reactie #252 Gepost op: maart 14, 2017, 11:15:09 am »
Dat zeg ik niet h?, via de beker is iets anders. Ik heb het over de competitieformule.

Dus neem nu Genk, dat een heel seizoen op het hoogste niveau speelt tegen oa Anderlecht en Club Brugge en Standard, dat Europees voetbal speelt (wat ook belangrijk is voor ons co?ffici?nt), waardoor ze trouwens een 60tal matchen zullen gespeeld hebben dit jaar, zou op het einde van de rit z'n Europees ticket kunnen verspelen aan een Tubize of Roeselare uit 2e klasse. Opnieuw, met de beste wil van de wereld, dat slaat op twee keer niks.

Aan de andere kant, ze liggen uit de beker en ze staan niet in de top 6.

10 jaar geleden was het seizoen gedaan en hadden ze nu niets.
Nu hebben ze nog een kans om Europees te mogen spelen volgend seizoen.

Het lijkt me vrij normaal dat, als je 8e eindigt of zoiets, dat je seizoen op het einde... gedaan is. Want dan heb je het, over het hele seizoen, gewoon niet goed genoeg gedaan. Nogmaals, met de allerbeste wil van de wereld, er is geen ?nkele motivatie die mij zal overtuigen waarom dit op iets zou slaan.

Om nog maar te zwijgen van het feit dat nu blijkbaar een 2e klasser dat Europees ticket zou kunnen pakken. Te gek voor woorden. Belgi? op z'n best.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Antwerp FC
« Reactie #253 Gepost op: maart 14, 2017, 11:19:57 am »
En kom niet af met het argument van "spannender". Want dan heb ik ook een idee: schaf buitenspel af, speel met vliegende keeper en drie keer corner is penalty (met twee keepers!). En op het einde van de match, als je gewonnen hebt, moet je nog een penaltyreeks afwerken om je punten veilig te stellen. De tegenstrever mag tijdens die penaltyreeks rond het veld lopen en als ze aan 5 rondjes geraken dan worden de punten van de tegenstrever gehalveerd. Maar die kan dat op hun beurt vermijden door alle penalty's in de rechterbovenhoek te trappen, achterwaarts en geblinddoekt.

Spanning alom!

Ik vrees wel een klein beetje voor het niveau, maar kom. Het televisiegeld zal zeker omhoog gaan!

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Antwerp FC
« Reactie #254 Gepost op: maart 14, 2017, 11:25:06 am »
Het lijkt me vrij normaal dat, als je 8e eindigt of zoiets, dat je seizoen op het einde... gedaan is. Want dan heb je het, over het hele seizoen, gewoon niet goed genoeg gedaan. Nogmaals, met de allerbeste wil van de wereld, er is geen ?nkele motivatie die mij zal overtuigen waarom dit op iets zou slaan.

Om nog maar te zwijgen van het feit dat nu blijkbaar een 2e klasser dat Europees ticket zou kunnen pakken. Te gek voor woorden. Belgi? op z'n best.

Ik ben het met u eens hoor, ik ben ook geen voorstander van die PO's.
Maar we moeten realist zijn, zolang het volk ernaar toe trekt, zolang de sponsors blijven betalen en de tv-gelden stijgen gaan ze dit nooit afschaffen, zelfs al zakt het niveau naar provinciaals voetbal.

PO1 is leuk, een hele resem topmatchen die beslist over de kampioen. Doe de puntenhalvering weg en ik ben pro.

Het nadeel ervan is wat je natuurlijk met de rest van de ploegen moet doen. Volgens mij zal hier nooit een goeie oplossing voor bestaan. Het is inderdaad niet logisch dat die nog voor een 'prijs' kunnen spelen, maar wat moet je er anders in godsnaam mee aanvangen?

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: Antwerp FC
« Reactie #255 Gepost op: maart 14, 2017, 11:54:28 am »
De basis van ons huidig competitieformat is -hoe je het draait of keert- Play Off I. POI cre?ert een superspanningsboog en verkoopt zo goed (=genereert geld) dat het ganse Belgische profvoetbal erdoor naar boven wordt getild. Het is een magnifiek format. Het huidig format in Belgi? wordt alom geprezen en bejubeld in het buitenland (deze landen zien ook onze Europese resultaten en ons tv-contract). We worden aanzien als een voorloper, een pionier op dat vlak. In Nederland wordt de 'architect' ervan, Ivan De Witte, zelfs een visionair genoemd.

Dat zeg jij. Ik moet het eerste bewijs nog zien dat onze competitie hierdoor naar een hoger niveau is getild. Vroeger zou een Belgische club nog eens durven overwinteren in de Champions League, nu pakt Brugge 0 punten tegen de zwakste Kopenhagens van die hele competitie.

In Champions League kunnen we inderdaad niet meer mee. Net als de ploegen uit Nederland, Zwitserland, Schotland, Denemarken, Turkije, Griekenland, Oostenrijk,... De superrijke clubs (Barcelona, Bayern, Real, Juventus) versterken constant hun positie door geld uit geld te genereren. Enkel via een sjeik of Russische miljardair kan je daar nog mee concurreren (zoals PSG, Zenit op bepaald moment, Man City, Shakhtar, ...). Het is de huidige voetbalrealiteit dat de Champions League er enkel is voor de absolute topclubs en dat zal enkel maar erger worden. (Champions League wordt -nog niet direct maar het komt er nog van- Europese supercompetitie: https://www.theguardian.com/football/2016/mar/23/uefa-champions-league-revamp)

Maar ten opzichte van gelijkaardige competities zijn wel gegroeid sinds invoering POI-systeem.
http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method4/crank2010.html
http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method4/crank2017.html
En bij ons komen de goede Europese prestaties niet enkel van 2 of 3 ploegen zoals in Oekra?ne, Portugal of Nederland. We merken dat naast Club Brugge en Anderlecht ook Genk en Gent goede prestaties leveren en ook Lokeren en Zulte Waregem hebben voor goede campagnes gezorgd.


Want voor je over de Europa League begint, met alle respect, maar zelfs Lokeren wint tegen Apoel en andere Torino's hoor. Wat die lof uit het buitenland betreft, dat zou ik ook wel eens willen zien. Ik weet alleen dat Nederland haar PO systeem heeft afgevoerd omdat het op niks trok.

Voorstel ligt op tafel om Belgisch model in te voeren in NL: http://sporza.be/cm/sporza/voetbal/buitenland/Nederland/1.2893114

Citaat
Het PO-systeem moet dus behouden worden. Maar er is ook leven buiten POI: Er zijn 24 profclubs in Belgi?. In het huidig voetbal-economisch landschap in Belgi? wordt dit aanzien als een heel correct aantal.

Het aantal profclubs heeft in mijn ogen niks te maken met de play-offs. Je kan ook perfect een opdeling maken tussen profclubs en amateurclubs zonder puntenhalvering en andere kwakzalverij.

Citaat
Wat doe je dan met de kleinere profclubs? De kleine ploegen van de 16 in 1A willen het aantal ploegen in 1A absoluut niet verminderd zien. Logisch. Dus zit je met 8 ploegen in 1B. Die ploegen 3x of 4x tegen elkaar laten spelen is zeer oninteressant voor die ploegen en dan maak je van 1B weer een kerkhof. Ook voor de mindere van 1A (die het degradatiegevaar ruiken) is dit not done.
Wil je 1B opwaarderen en leefbaar houden, moet je de betere van 1B tegen de mindere van 1A laten spelen tijdens dat POI wordt gespeeld.

Dit kan natuurlijk niet inzetloos. Het voorstel lag op tafel om voor geld te spelen (tv-geld/prijzengeld). Maar dit is voor de supporters en media heel oninteressant. Zij willen dat hun ploeg speelt voor een prijs, iets tastbaars. Dus kan je niet anders dan daar een Europees ticket aan verbinden.

Weet je wat ik hieruit opmaak? Blah-blah-blah. Met alle respect, maar het hele play-off systeem is in leven geroepen door Gent en andere pseudo topclubs die hun positie aan de top niet kwijt wilden. Centjes, daar draait het om. En inderdaad, omdat je dan met een twintigtal clubs zit die de dupe zijn van je ego?stisch en veel te vergezocht systeem, moet je ze iets geven om voor te spelen. En dan komen ze, uiteraard, af met een Europees ticket, wat het systeem zo mogelijk n?g oneerlijker, absurder en ingewikkelder maakt.

Je hebt gelijk: het is een ingewikkeld systeem en het draait om centjes. De keuze moet gewoon gemaakt worden: (a) Dit ingewikkeld systeem, meer centen, betere spelers en concurrentieel zijn in Europa League of (b) een simpel en duidelijk systeem, minder centen, slechtere spelers en niet concurrentieel zijn in Europa League.
Competitief in Champions League zullen we nooit meer worden, dit is voorbehouden voor de super-miljarden-clubs

Mogelijkheid (a) is zeker niet per se beter dan (b), dat hangt gewoon af van uw persoonlijke voorkeur. Bij mij is dat (a), bij jou zal dat waarschijnlijk (b) zijn. Smaken verschillen :)


Citaat
Voor mij is dit dus volstrekt logisch.

Werk jij bij de voetbalbond?

Neen  :)

Bedankt om uitgebreid te reageren op mijn post. Dat maakt de discussie interessant. Ik heb hier en daar nogmaals gereageerd in het rood
« Laatst bewerkt op: maart 14, 2017, 11:56:21 am door Lorenzo Di Marco »

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Antwerp FC
« Reactie #256 Gepost op: maart 14, 2017, 12:40:10 pm »
In Champions League kunnen we inderdaad niet meer mee. Net als de ploegen uit Nederland, Zwitserland, Schotland, Denemarken, Turkije, Griekenland, Oostenrijk,... De superrijke clubs (Barcelona, Bayern, Real, Juventus) versterken constant hun positie door geld uit geld te genereren. Enkel via een sjeik of Russische miljardair kan je daar nog mee concurreren (zoals PSG, Zenit op bepaald moment, Man City, Shakhtar, ...). Het is de huidige voetbalrealiteit dat de Champions League er enkel is voor de absolute topclubs en dat zal enkel maar erger worden. (Champions League wordt -nog niet direct maar het komt er nog van- Europese supercompetitie: https://www.theguardian.com/football/2016/mar/23/uefa-champions-league-revamp)

Maar ten opzichte van gelijkaardige competities zijn wel gegroeid sinds invoering POI-systeem.
http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method4/crank2010.html
http://kassiesa.home.xs4all.nl/bert/uefa/data/method4/crank2017.html

En bij ons komen de goede Europese prestaties niet enkel van 2 of 3 ploegen zoals in Oekra?ne, Portugal of Nederland. We merken dat naast Club Brugge en Anderlecht ook Genk en Gent goede prestaties leveren en ook Lokeren en Zulte Waregem hebben voor goede campagnes gezorgd.

Interessante links, bedankt. En helemaal akkoord wat betreft de Champions League. De kloof tussen de topclubs en de rest is gigantisch groot aan het worden. Maar ik zie nog altijd geen bewijs of link tussen het play-off systeem en Europese prestaties en rankings, eerlijk gezegd. Ik zie landen als Nederland en Oostenrijk ook stijgen in die lijsten, nochtans zonder play-offs.

Citaat
Je hebt gelijk: het is een ingewikkeld systeem en het draait om centjes. De keuze moet gewoon gemaakt worden: (a) Dit ingewikkeld systeem, meer centen, betere spelers en concurrentieel zijn in Europa League of (b) een simpel en duidelijk systeem, minder centen, slechtere spelers en niet concurrentieel zijn in Europa League.
Competitief in Champions League zullen we nooit meer worden, dit is voorbehouden voor de super-miljarden-clubs

Maar waarom zou dat de keuze moeten zijn? Dat maak jij er van. Die centen gaan in de zakken van de (top)clubs hoor, dat is overigens de ?nige reden waarom dit systeem hier bestaat.

Je kan toch ook perfect zonder play-off systeem, maar door gezond beleid (en investeringen in bijvoorbeeld infrastructuur en jeugdopleiding) groeien en de concurrentie aan gaan met het buitenland? Alsof een extra wedstrijd tegen Charleroi op het einde van het seizoen plots zal zorgen voor een groei in capaciteiten en niveau van onze competitie. Het enige argument is "spanning" (en stiekem geld), niks anders. Maar spanning vind ik te makkelijk, zie mijn voorbeeld hierboven.

Online Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.657
  • Essevee!
Re: Antwerp FC
« Reactie #257 Gepost op: april 12, 2017, 04:02:19 pm »
Antwerp krijgt geen licentie voor 1A volgend seizoen. Gaan wel in beroep

Offline varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.288
Re: Antwerp FC
« Reactie #258 Gepost op: april 12, 2017, 04:03:41 pm »
Antwerp krijgt geen licentie voor 1A volgend seizoen. Gaan wel in beroep
En ook Moeskroen krijgt geen licentie. Gaan ook in beroep

Offline varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.288
Re: Antwerp FC
« Reactie #259 Gepost op: april 12, 2017, 04:17:25 pm »
Antwerp krijgt geen licentie voor 1A volgend seizoen. Gaan wel in beroep
Reden: bij het nazien van de rekeninguittreksels van Antwerp blijkt er een Spaanse firma geld op hun rekening gestort te hebben. Bij nazicht van de boekhouding van die firma zijn er geen betalingen aan Antwerp terug te vinden....