Auteur Topic: 1/8e finale Croky Cup : 04/12/2018 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee  (gelezen 15258 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: 1/8e finale Croky Cup : 04/12/2018 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #60 Gepost op: december 05, 2018, 11:03:26 am »
als ge ni wilt dan zal het ook ni
geen duels winnen en der ni in geloven
zorgt dat nada wordt
de drang bij de buren is zoveel groter
werken voor elkaar.

bij ons eilandjes en geen inzet.
slordig ook, pass van 4-5 meter toch kunnen verknallen
a en die moogt kiezen
winnen tegen kortrijk en verliezen zaterdag of omgekeerd
zo ga da ni e
tmoet opt veld gebeuren niet in veronderstelling dit of dat

Waardeloos seizoen
en een 0/9 tegen onze buren erbovenop
waar is die strijd tss de lijnen????

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: 1/8e finale Croky Cup : 04/12/2018 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #61 Gepost op: december 05, 2018, 11:08:06 am »
Iedereen schijnt nu toch het belang van de wedstrijd tegen Moeskroen te beseffen. We moeten die absoluut winnen en het zal niet gemakkelijk worden, want Moeskroen speelt nog niet zo slecht. Men zegt hier ook dat we nog altijd slecht spelen. Met het oog op het verder verloop van de competitie is het dus belangrijk dat we met fitte (uitgeruste) spelers kunnen werken en dat het dus eigenlijk niet slecht is dat we voor de beker uitgeschakeld zijn. We kunnen ons nu volledig en alleen focussen op de competitie.
We hebben nu eenmaal een ploeg die maar één match per week fris en scherp zou kunnen voetballen. Geloof het of geloof het niet. Er rest ons nog slechts één doel en dat is gewoon dat we ons redden. Hoe jammerlijk dat ook is.
Je zou nu kunnen zeggen dat Genk ondanks de vele matchen toch nog fris kan voetballen, maar je kan vandaag Genk bezwaarlijk vergelijken met onze ploeg. Ik verdenk trouwens de Genkspelers en medische staf zelfs ervan dat ze stimulerende middelen(al dan niet toegelaten) gebruiken voor een groter uithoudingsvermogen.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: 1/8e finale Croky Cup : 04/12/2018 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #62 Gepost op: december 05, 2018, 12:13:01 pm »
Iedereen schijnt nu toch het belang van de wedstrijd tegen Moeskroen te beseffen. We moeten die absoluut winnen en het zal niet gemakkelijk worden, want Moeskroen speelt nog niet zo slecht. Men zegt hier ook dat we nog altijd slecht spelen. Met het oog op het verder verloop van de competitie is het dus belangrijk dat we met fitte (uitgeruste) spelers kunnen werken en dat het dus eigenlijk niet slecht is dat we voor de beker uitgeschakeld zijn. We kunnen ons nu volledig en alleen focussen op de competitie.
We hebben nu eenmaal een ploeg die maar één match per week fris en scherp zou kunnen voetballen. Geloof het of geloof het niet. Er rest ons nog slechts één doel en dat is gewoon dat we ons redden. Hoe jammerlijk dat ook is.
Je zou nu kunnen zeggen dat Genk ondanks de vele matchen toch nog fris kan voetballen, maar je kan vandaag Genk bezwaarlijk vergelijken met onze ploeg. Ik verdenk trouwens de Genkspelers en medische staf zelfs ervan dat ze stimulerende middelen(al dan niet toegelaten) gebruiken voor een groter uithoudingsvermogen.
:D :D

Offline Jonas89

  • Leden
  • Berichten: 143
Re: 1/8e finale Croky Cup : 04/12/2018 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #63 Gepost op: december 05, 2018, 02:16:40 pm »
Hadden jullie nu echt gedacht dat we daar gingen winnen? Voor de competitie mag je de 3 punten voor Kortrijk ook al opschrijven hoor  :'(

Moest het aan mij gelegen hebben ging ik zelf met een B-ploeg spelen op Kortrijk, de wedstrijd op Moeskroen is veel belangrijker

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: 1/8e finale Croky Cup : 04/12/2018 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #64 Gepost op: december 05, 2018, 03:10:08 pm »
als we wonnen tegen Oostende hadden we volgens mij een rustig seizoen.
nu moeten we naar beneden blijven kijken.
het zal niet gemakkelijk worden tegen Moeskroen.
vooral niet verliezen is de boodschap!

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: 1/8e finale Croky Cup : 04/12/2018 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #65 Gepost op: december 05, 2018, 05:02:36 pm »
Er zit iets grondig mis wanneer de coach het belang van  een match zoals tegen Kortrijk niet zo belangrijk vindt.  Dit is lachen met uw supporters en uw bestuur (die de beker heel belangrijk vinden).
En wij supporters vinden dit ok?  Het wordt tijd dat wij eens duidelijk laten merken dat we niet tevreden zijn,niet met het amateurisme ivm de transfers,iedereen zag wat we nodig hadden,een linksachter,een deftige spits,een tien en een extra cvm (we lieten Kaya en Jensen vertrekken,we keurden Oshimen af (drogreden,blijkbaar waren er andere 'betere'spitsen zoals Bedia en Sylla).  We deden niet mee om een De Sart of een Coopman binnen te halen.
De supporters hebben ook het recht om te weten hoe we financieel staan,in ieder geval,de betrokkenen falen enorm en mogen het eens deftig uitleggen wat mij betreft!
Maar met onze 'afhankelijke supportersfederatie' ga dat niet lukken zeker?
Feit is dat het zo niet verder kan, we hebben nood aan een frisse wind,ook in het bestuur.  Zo'n Willy Naessens  (dakwerken) die meebeslist over de transfers,imo is dit geen enkele meerwaarde,  net zoals Eddy Cordier duidelijk die rol niet aankan.  En met een 'schijnvoorzitter' zoals Balière zijn wel ook niks.
Het wordt tijd dat onze sterke man wat meer op de voorgrond komt en dat we werk maken om ons transferbeleid te veranderen met enkele personen die er wel verstand van hebben

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: 1/8e finale Croky Cup : 04/12/2018 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #66 Gepost op: december 05, 2018, 05:42:17 pm »
over het financiële stel ik mij wel soms vragen.
KVK heeft een veel grotere kern dan wij (Mboyo, Ezekiel, Kanu gaan niet voor niks spelen).
technische staf zal ook wel meer kosten.
in onze kleine kern zitten er dan nog die aan een minimumcontract spelen.
en ons budget ligt dan nog iets hoger dan dat van KVK.
zijn nog serieus aan het opkuisen van de zonnekoning lijkt me.

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: 1/8e finale Croky Cup : 04/12/2018 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #67 Gepost op: december 05, 2018, 08:18:05 pm »
Als we het volgend jaar het sportieve nog steeds gaan overlaten aan volgende 4: Cordier - Dury - Vandenberghe - Verriest, zie ik de toekomst heel somber in.
Minstens 2 vd 4 moeten vervangen worden, ze mogen nog kiezen wie.

Nood aan vernieuwing want het is op, 5 na 12.

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.262
Re: 1/8e finale Croky Cup : 04/12/2018 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #68 Gepost op: december 06, 2018, 09:54:15 am »
Er zit iets grondig mis wanneer de coach het belang van  een match zoals tegen Kortrijk niet zo belangrijk vindt.  Dit is lachen met uw supporters en uw bestuur (die de beker heel belangrijk vinden).
En wij supporters vinden dit ok?  Het wordt tijd dat wij eens duidelijk laten merken dat we niet tevreden zijn,niet met het amateurisme ivm de transfers,iedereen zag wat we nodig hadden,een linksachter,een deftige spits,een tien en een extra cvm (we lieten Kaya en Jensen vertrekken,we keurden Oshimen af (drogreden,blijkbaar waren er andere 'betere'spitsen zoals Bedia en Sylla).  We deden niet mee om een De Sart of een Coopman binnen te halen.
De supporters hebben ook het recht om te weten hoe we financieel staan,in ieder geval,de betrokkenen falen enorm en mogen het eens deftig uitleggen wat mij betreft!

Het is niet omdat Het Nieuwsblad dat schrijft dat Dury dat gezegd heeft! Kijk, mijn buurman is freelance sportjournalist! De regel is: Indien hij het "zou kunnen geïnsinueerd hebben", mag je het schrijven. In het slechtste geval vraagt Essevee "een rechtzetting", op pagina 8, int kleintjes...3 dagen erna. Dury wou het belang van het seizoen verder onderstrepen. Want...Ik geef geen euro voor KVK op KV Mechelen, hoor ! Op Moeskroen IS het ook veel belangrijker! Vanderhaeghe schreeuwde in de gazetten dat hij de beker wil...maar het was wel hem die er 5 uitliet, hé! Chevalier op de bank gezet, Kaminski ook ...maar hij won! Dus hij had gelijk. Dury startte enkel niet met Theo en Sylla...was het zoveel beter, de 2de helft? Denk ik niet...Feit is dat je supporter je frustratie moet ventileren, en die gazetteklap is daar nu achteraf perfect voor...Bewijs dat ze "erop los schrijven" is dat HNB Demir en Bedia lieten starten (en Burki en Hamdi op de bank zette). Pure veronderstellingen dus...Beetje relativeren aub! En kaarten kopen voor Moeskroen!






EDIT: quote gecorrigeerd
« Laatst bewerkt op: december 06, 2018, 12:21:44 pm door Frederik »

Offline dot

  • Leden
  • Berichten: 333
Re: 1/8e finale Croky Cup : 04/12/2018 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #69 Gepost op: december 06, 2018, 01:31:11 pm »
Grootste fout vond ik starten met Buffel. Op basis waarvan kan je hem nu opstellen? Zwakste op veld tegen Brugge (trapt bv los over bal op die 'intikker' Theo) en zijn invalbeurt tegen Oostende was ook 2 keer niets (met als exponent die corner). Die eerste 15 minuten waren we iets beter, jammer dat zelfs in die periode onze flanken het lieten afweten (de pauw met een enorme, uitslagbepalende misser en buffel die geen bal kon vasthouden).

2e grote fout is spelen in 442 en dus een gebrek aan 10 en voetballend vermogen centraal. Walsh en Tardieu tonen veel inzet, maar zijn allebei '6-en' en 2 (diepe) spitsen -> eilandjesvoetbal met 6 verdedigende spelers en 4 aanvallende. Idee vanaf start was crossballen en flankvoorzetten waarschijnlijk, helaas had ik geen telraam nodig om ze op te tellen.
2e helft schakelt hij om van systeem, maar helaas krijgen we er geen voetbal in.

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.624
  • Essevee!
Re: 1/8e finale Croky Cup : 04/12/2018 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #70 Gepost op: december 06, 2018, 04:38:20 pm »
Grootste fout vond ik starten met Buffel. Op basis waarvan kan je hem nu opstellen? Zwakste op veld tegen Brugge (trapt bv los over bal op die 'intikker' Theo) en zijn invalbeurt tegen Oostende was ook 2 keer niets (met als exponent die corner). Die eerste 15 minuten waren we iets beter, jammer dat zelfs in die periode onze flanken het lieten afweten (de pauw met een enorme, uitslagbepalende misser en buffel die geen bal kon vasthouden).

2e grote fout is spelen in 442 en dus een gebrek aan 10 en voetballend vermogen centraal. Walsh en Tardieu tonen veel inzet, maar zijn allebei '6-en' en 2 (diepe) spitsen -> eilandjesvoetbal met 6 verdedigende spelers en 4 aanvallende. Idee vanaf start was crossballen en flankvoorzetten waarschijnlijk, helaas had ik geen telraam nodig om ze op te tellen.
2e helft schakelt hij om van systeem, maar helaas krijgen we er geen voetbal in.
Buffel komt hier duidelijk uitbollen  >:(

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: 1/8e finale Croky Cup : 04/12/2018 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #71 Gepost op: december 06, 2018, 06:26:31 pm »
Er zit iets grondig mis wanneer de coach het belang van  een match zoals tegen Kortrijk niet zo belangrijk vindt.  Dit is lachen met uw supporters en uw bestuur (die de beker heel belangrijk vinden).
En wij supporters vinden dit ok?  Het wordt tijd dat wij eens duidelijk laten merken dat we niet tevreden zijn,niet met het amateurisme ivm de transfers,iedereen zag wat we nodig hadden,een linksachter,een deftige spits,een tien en een extra cvm (we lieten Kaya en Jensen vertrekken,we keurden Oshimen af (drogreden,blijkbaar waren er andere 'betere'spitsen zoals Bedia en Sylla).  We deden niet mee om een De Sart of een Coopman binnen te halen.
De supporters hebben ook het recht om te weten hoe we financieel staan,in ieder geval,de betrokkenen falen enorm en mogen het eens deftig uitleggen wat mij betreft!

Het is niet omdat Het Nieuwsblad dat schrijft dat Dury dat gezegd heeft! Kijk, mijn buurman is freelance sportjournalist! De regel is: Indien hij het "zou kunnen geïnsinueerd hebben", mag je het schrijven. In het slechtste geval vraagt Essevee "een rechtzetting", op pagina 8, int kleintjes...3 dagen erna. Dury wou het belang van het seizoen verder onderstrepen. Want...Ik geef geen euro voor KVK op KV Mechelen, hoor ! Op Moeskroen IS het ook veel belangrijker! Vanderhaeghe schreeuwde in de gazetten dat hij de beker wil...maar het was wel hem die er 5 uitliet, hé! Chevalier op de bank gezet, Kaminski ook ...maar hij won! Dus hij had gelijk. Dury startte enkel niet met Theo en Sylla...was het zoveel beter, de 2de helft? Denk ik niet...Feit is dat je supporter je frustratie moet ventileren, en die gazetteklap is daar nu achteraf perfect voor...Bewijs dat ze "erop los schrijven" is dat HNB Demir en Bedia lieten starten (en Burki en Hamdi op de bank zette). Pure veronderstellingen dus...Beetje relativeren aub! En kaarten kopen voor Moeskroen!






EDIT: quote gecorrigeerd
Die gazetteklap doet hier niks terzake,zijn opstelling en vervangingen + het interview achteraf wel!
Bongonda is fit of niet,hij kon maar 45 minuten aan?  Op basis van wat begin je met Buffel en Bjordal?  Op basis van wat breng je Bedia in?
Als uwen baas er niet vol voor gaat dan heeft dat effect op de spelers.  Ik zag niet de grinta van tegen Brugge of Standard,gij wel misschien?
Ik heb geen lessen te krijgen over gaan naar het voetbal,ik ben al 45 jaar supporter,nu ga ik weinig tot niet op verplaatsing, maar ik kan u verzekeren dat ik tientallen jaren geen enkele match miste.  Altijd diezelfde zever.

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.693
Re: 1/8e finale Croky Cup : 04/12/2018 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #72 Gepost op: december 06, 2018, 09:01:33 pm »
Het is duidelijk dat de trainer en wellicht ook het bestuur niet wakker lagen van deze bekermatch. Het is jammer voor die honderden supporters die de verplaatsing hadden gemaakt. De supporter verdient dit niet.

Anderzijds heb je een kern met x-aantal prof spelers die altijd inzetbaar moeten zijn. Zulte Waregem was niet de enige ploeg die enkele spelers rust gunde. Kortrijk deed het ook, Gent deed het, Genk deed het, Moeskroen deed het,...

Moraal van het verhaal: soms moet je het supportershart opzij schuiven voor rationaliteit. De match van zaterdag is veel belangrijker. Dan moet er opgeleverd worden.

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: 1/8e finale Croky Cup : 04/12/2018 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #73 Gepost op: december 07, 2018, 12:24:35 am »
over het financiële stel ik mij wel soms vragen.
KVK heeft een veel grotere kern dan wij (Mboyo, Ezekiel, Kanu gaan niet voor niks spelen).
technische staf zal ook wel meer kosten.
in onze kleine kern zitten er dan nog die aan een minimumcontract spelen.
en ons budget ligt dan nog iets hoger dan dat van KVK.
zijn nog serieus aan het opkuisen van de zonnekoning lijkt me.
Lap, tis weer de PDC zijn schuld...
90% van de bestuurslui en sportieve decision-makers van toen -die nota bene alles goedkeurden en lieten betijen- loopt hier nog rond! Die dragen dan toch wel evenveel verantwoordelijkheid in de financiële situatie van de club zeker?! Maar neen, we hebben een zondebok gevonden en schuiven gemakkelijkheidshalve alle zonden van Israël in zijn schoenen, zelfs meer dan 5 jaar na datum! En ondertussen maar blijven dure tweederangsspelers genre Marcq en Bedia binnenhalen.
Ik heb het eerlijk gezegd wel gehad met dit bestuur en deze sportieve cel... Slecht beleid, slechte transfers, slecht voetbal en wat nog erger is: 0,0 voeling met de achterban!

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: 1/8e finale Croky Cup : 04/12/2018 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #74 Gepost op: december 07, 2018, 06:14:44 pm »
over het financiële stel ik mij wel soms vragen.
KVK heeft een veel grotere kern dan wij (Mboyo, Ezekiel, Kanu gaan niet voor niks spelen).
technische staf zal ook wel meer kosten.
in onze kleine kern zitten er dan nog die aan een minimumcontract spelen.
en ons budget ligt dan nog iets hoger dan dat van KVK.
zijn nog serieus aan het opkuisen van de zonnekoning lijkt me.
Lap, tis weer de PDC zijn schuld...
90% van de bestuurslui en sportieve decision-makers van toen -die nota bene alles goedkeurden en lieten betijen- loopt hier nog rond! Die dragen dan toch wel evenveel verantwoordelijkheid in de financiële situatie van de club zeker?! Maar neen, we hebben een zondebok gevonden en schuiven gemakkelijkheidshalve alle zonden van Israël in zijn schoenen, zelfs meer dan 5 jaar na datum! En ondertussen maar blijven dure tweederangsspelers genre Marcq en Bedia binnenhalen.
Ik heb het eerlijk gezegd wel gehad met dit bestuur en deze sportieve cel... Slecht beleid, slechte transfers, slecht voetbal en wat nog erger is: 0,0 voeling met de achterban!
Die mannen en vrouw van toen zijn altijd buiten schot gebleven dat is volledig correct.   Het stoort mij ook dat een Willy Naessens of een Carl Balière hier nog altijd rondlopen als de grote mannen(vroeger werden er bepaalde rijke en invloedrijke mensen niet toegelaten in het bestuur,ik vond dat altijd heel raar).
Wij hebben nood aan een frisser imago,aan mensen die de club financieel ook sterker maken,aan mensen die er een nieuwe schwung kunnen aan geven. 


Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.624
  • Essevee!
Re: 1/8e finale Croky Cup : 04/12/2018 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #75 Gepost op: december 07, 2018, 08:05:09 pm »
Op zijn wekelijkse persconferentie zegt Dury dat hij met zijn sterkste ploeg speelde op KVK. Dus Buffel en Bjordal zijn darbij?? :D :D

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: 1/8e finale Croky Cup : 04/12/2018 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #76 Gepost op: december 07, 2018, 10:23:42 pm »
Op zijn wekelijkse persconferentie zegt Dury dat hij met zijn sterkste ploeg speelde op KVK. Dus Buffel en Bjordal zijn darbij?? :D :D
Blijkbaar wel....

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.177
Re: 1/8e finale Croky Cup : 04/12/2018 - 20.30u : KV Kortrijk - Essevee
« Reactie #77 Gepost op: december 07, 2018, 10:49:39 pm »
Op zijn wekelijkse persconferentie zegt Dury dat hij met zijn sterkste ploeg speelde op KVK. Dus Buffel en Bjordal zijn darbij?? :D :D
Blijkbaar wel....

Zou die man zijn eigen leugens geloven?
Soisalo, die kerel ligt toch in de onderste schuif?
Buffel was hier buiten zijn eerste 3matchen een flop.
En Bjordal, 2x gestart en 2x aan de rust naar de kant...