Auteur Topic: [17] MEITE Soualiho - ex speler  (gelezen 124596 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.177
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #60 Gepost op: oktober 10, 2016, 11:02:22 am »
Duurste uitgaande transfer is volgens mij Sven Kums.
Dat was 3M euro.

Wat we voor Sylla en Conte vingen weet ik niet.

Kums was 26, Meite is 4jaar jonger, en als er veel clubs interesse hebben dan kan de prijs idd de hoogte in gaan

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #61 Gepost op: oktober 10, 2016, 11:07:40 am »
Duurste uitgaande transfer is volgens mij Sven Kums.
Dat was 3M euro.

Wat we voor Sylla en Conte vingen weet ik niet.

Kums was 26, Meite is 4jaar jonger, en als er veel clubs interesse hebben dan kan de prijs idd de hoogte in gaan
Voor Kums kregen ze 1,5 M + Gent liet zijn deel doorverkooppercentage Conte vallen (ongeveer 500.000 Euro achteraf gezien) dus ongeveer 2M - Conte en Sylla brachten volgens de media tussen 1,4 en 1,7 M op + bonussen die er niet kwamen omdat Anderlecht geen titel haalde.

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.177
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #62 Gepost op: oktober 10, 2016, 11:09:30 am »
Voor Kums kregen ze 1,5 M + Gent liet zijn deel doorverkooppercentage Conte vallen (ongeveer 500.000 Euro achteraf gezien) dus ongeveer 2M - Conte en Sylla brachten volgens de media tussen 1,4 en 1,7 M op + bonussen die er niet kwamen omdat Anderlecht geen titel haalde.

Met bonussen kwam dat van Kums tot 3M.
Speelden Kampioen en haalden CL ;)

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #63 Gepost op: oktober 10, 2016, 11:11:19 am »
Met bonussen kwam dat van Kums tot 3M.
Speelden Kampioen en haalden CL ;)

Ok, interssant. Kwist niet dat daar nog bonussen enzo bijhoorden.

Offline niederbacher76

  • Leden
  • Berichten: 780
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #64 Gepost op: oktober 11, 2016, 11:20:53 am »
Als we daar 3 miljoen voor kunnen krijgen mogen we al meer dan content zijn. Zou grootste uitgaande transfer uit de geschiedenis zijn denk ik.
Als we teveel vragen loop je het risico om het scenario Malanda opnieuw mee te maken.

bah als Louwagie peist dat Simon 20 miljoen waard is dan is Meit? 40 miljoen waard  :)

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #65 Gepost op: oktober 11, 2016, 01:09:46 pm »
Duurste uitgaande transfer is volgens mij Sven Kums.
Dat was 3M euro.

Wat we voor Sylla en Conte vingen weet ik niet.

Kums was 26, Meite is 4jaar jonger, en als er veel clubs interesse hebben dan kan de prijs idd de hoogte in gaan

Kums toch gewoon 1,5 miljoen? Heb geen weet van bonussen hoor.

Cont? ook 1,5 miljoen. Daar was w?l sprake van bonussen (als Anderlecht zo veel keer kampioen werd ofzo).

Sylla ook 1,5 miljoen.
Bongonda ook rond die prijs.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.063
  • Voice of the voiceless!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #66 Gepost op: oktober 11, 2016, 06:09:14 pm »
bah als Louwagie peist dat Simon 20 miljoen waard is dan is Meit? 40 miljoen waard  :)
Simon eigenlijk erg he, ok speler, maar nu ook niet om van u stoel te vallen.

Online varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.279
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #67 Gepost op: oktober 24, 2016, 08:22:01 am »
Blijkbaar veel nieuwe , kapitaalkrachtige ge?nteresseerde ploegen in Meit?: o.a. Newcastle, Crystal Palace , M?nchengladbach , Frankfurt, Wolfsburg... Essevee zou spoedig de gevraagde 500.000 euro optie lichten en dan graag 7 miljoen euro  vragen. Daarvan gaat er een (relatief klein) percentage naar Lille. Makelaars geloven dat hij zeker meer dan 5 miljoen euro moet opbrengen (Voetbalnieuws)

Offline Tavie

  • Leden
  • Berichten: 149
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #68 Gepost op: oktober 24, 2016, 10:55:39 am »
Volgens Het Laatste Nieuws bood Standard drie miljoen euro voor Soualiho Me?t?. De speler is eigendom van Lille OSC, maar wordt gehuurd van Zulte Waregem. Essevee gaat de aankoopoptie van 500.00 euro lichten.

Maar dat was niet het enige. Standard bood niet enkel drie miljoen euro, het had ook Renaud Emond en Dino Arslanagic in de deal willen betrekken. Essevee kreeg hen er ook nog eens gratis bij. Zulte Waregem weigerde. Lorient bood ook nog drie miljoen euro op de sterke centrale middenvelder van Zulte Waregem.
De club zou (ook volgens HLN) minstens 7 miljoen willen vangen voor Me?t?. Een klein percentage van het transferbedrag gaat naar Lille.

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #69 Gepost op: oktober 24, 2016, 12:46:10 pm »
Ik hoop ook dat Zulte Waregem hem effectief zal laten gaan als men minstens 7 miljoen biedt.

Kijk naar Club Brugge.
Verhaeghe maar een hoge borst opzetten en zeggen dat ze 50 miljoen konden krijgen voor Izquierdo, Engels en Denswil maar hebben geweigerd. Kerel zit eigenlijk te lachen met zijn eigen dommigheid. Had dat trio gewoon moeten laten gaan.

Izquierdo en Engels geblesseerd, wat geen toeval is bij die laatste. Limbombe doet het prima ipv die eerste. En ze hebben een jeugdproduct met niveau (Mechele) om Denswil te vervangen.

Offline Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #70 Gepost op: oktober 24, 2016, 02:04:45 pm »
Volgens Het Laatste Nieuws bood Standard drie miljoen euro voor Soualiho Me?t?. De speler is eigendom van Lille OSC, maar wordt gehuurd van Zulte Waregem. Essevee gaat de aankoopoptie van 500.00 euro lichten.

Maar dat was niet het enige. Standard bood niet enkel drie miljoen euro, het had ook Renaud Emond en Dino Arslanagic in de deal willen betrekken. Essevee kreeg hen er ook nog eens gratis bij. Zulte Waregem weigerde. Lorient bood ook nog drie miljoen euro op de sterke centrale middenvelder van Zulte Waregem.
De club zou (ook volgens HLN) minstens 7 miljoen willen vangen voor Me?t?. Een klein percentage van het transferbedrag gaat naar Lille.

En zo is meteen duidelijk waarom Emond/Arslanagic niet gehuurd mochten worden.
Meite gewoon knallen dit jaar.

Dan weg naar het buitenland voor mooi bedrag.

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #71 Gepost op: oktober 24, 2016, 04:14:48 pm »
Veel hangt hier van Meit? zijn loon af.
Als hij een grootverdiener is bij ons, kunnen we veel vragen.

Indien zijn loon middelmatig of lagere kant is, zal het moeilijk zijn de hoofdprijs te krijgen.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #72 Gepost op: oktober 24, 2016, 04:26:52 pm »
Veel hangt hier van Meit? zijn loon af.
Als hij een grootverdiener is bij ons, kunnen we veel vragen.

Indien zijn loon middelmatig of lagere kant is, zal het moeilijk zijn de hoofdprijs te krijgen.

De transferprijs zal echt niet van zijn loon afhangen hoor. Wel van welke ploeg er hem wil of hoeveel ploegen hem willen.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #73 Gepost op: oktober 24, 2016, 05:39:59 pm »
Veel hangt hier van Meit? zijn loon af.
Als hij een grootverdiener is bij ons, kunnen we veel vragen.

Indien zijn loon middelmatig of lagere kant is, zal het moeilijk zijn de hoofdprijs te krijgen.

Bij die sotory stel ik me ook serieus vragen hoor ... weet niet wie die een tijd geleden de wereld ingejaagd heeft.


Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #74 Gepost op: oktober 24, 2016, 11:05:17 pm »
Bij die sotory stel ik me ook serieus vragen hoor ... weet niet wie die een tijd geleden de wereld ingejaagd heeft.
Lille kocht hem voor een serieus bedrag (was rond de 2,5 miljoen dacht ik,kan mij vergissen) dus zal zijn loon ook pittig zijn (lonen in Frankrijk zijn nog altijd een pak hoger dan hier),nu vermoed ik dat Lille momenteel zijn loon betaald of toch een heel groot deel,indien wij de optie lichten dan moeten wij dat loon betalen en moet hij hier zo vlug mogelijk weg anders gaan we falliet :) .  Dus imo is zijn loon wel degelijk van belang.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #75 Gepost op: oktober 25, 2016, 09:41:05 am »
Lille kocht hem voor een serieus bedrag (was rond de 2,5 miljoen dacht ik,kan mij vergissen) dus zal zijn loon ook pittig zijn (lonen in Frankrijk zijn nog altijd een pak hoger dan hier),nu vermoed ik dat Lille momenteel zijn loon betaald of toch een heel groot deel,indien wij de optie lichten dan moeten wij dat loon betalen en moet hij hier zo vlug mogelijk weg anders gaan we falliet :) .  Dus imo is zijn loon wel degelijk van belang.

Neen, ik bedoelde het niet daarop, ik doelde op :

Spelers die op deze moment geen hoog loon krijgen, kunnen minder duur verkocht worden dan spelers die een hoog loon krijgen.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #76 Gepost op: oktober 25, 2016, 10:23:39 am »
Neen, ik bedoelde het niet daarop, ik doelde op :

Spelers die op deze moment geen hoog loon krijgen, kunnen minder duur verkocht worden dan spelers die een hoog loon krijgen.

Tjah, dat is nu eenmaal een feit. Malanda kon zich vrijkopen voor peanuts door zijn laag loon, betaal je hem meer dan kan de makelaar veel minder druk zetten.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #77 Gepost op: oktober 25, 2016, 10:42:09 am »
Tjah, dat is nu eenmaal een feit. Malanda kon zich vrijkopen voor peanuts door zijn laag loon, betaal je hem meer dan kan de makelaar veel minder druk zetten.

Ik denk toch dat de zaak Malanda iets anders lag dan de zaak Meite. Essevee wilde zijn contract niet verbeteren maar wilde er wel veel geld aan verdienen en hem niet laten vertrekken waar hij naar toe wou. Ze speelden blufpoker maar bleven met bijna lege handen achter.
Als er in het geval Meite maar 1 ploeg hem wil dan mag hij verdienen wat hij wil, ze zullen moeten akkoord gaan met het bod. Wel akkoord dat hun vraagprijs hoger zal zijn naargelang zijn loon. Als er echter meerdere ploegen hem willen dan gaat de prijs sowieso omhoog ook al heeft hij een klein loon.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #78 Gepost op: oktober 25, 2016, 10:53:37 am »
Tjah, dat is nu eenmaal een feit. Malanda kon zich vrijkopen voor peanuts door zijn laag loon, betaal je hem meer dan kan de makelaar veel minder druk zetten.

Dat zijn allemaal veronderstellingen ... niet elk contract is volgens mij zomaar af te kopen.

Anders "denk ik", was Meite door Lille al lang teruggeroepen & schadevergoeding betaald en verkochten ze hem voor 7 miljoen.

Essevee is ook al slimmer geworden in dergelijke contracten ... denk ik / hoop ik :)

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [17] MEITE Soualiho - ex speler
« Reactie #79 Gepost op: oktober 25, 2016, 12:11:07 pm »
Dat zijn allemaal veronderstellingen ... niet elk contract is volgens mij zomaar af te kopen.

Anders "denk ik", was Meite door Lille al lang teruggeroepen & schadevergoeding betaald en verkochten ze hem voor 7 miljoen.

Essevee is ook al slimmer geworden in dergelijke contracten ... denk ik / hoop ik :)

Jij hebt hebt het over contracten tussen twee clubs. Ik heb het over contracten tussen speler en club. In Meite zijn geval zal het ook niet zo lopen bij Malanda omwille van 1 enkele reden. Ze gaan Meite niet het minimumloon geven.