Auteur Topic: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging  (gelezen 106193 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #360 Gepost op: oktober 06, 2021, 09:23:22 am »
Toch al een opluchting dat we hier (nog?) niet genoemd worden.
Ik las wel op Twitter dat we er bij zitten, maar is dit via Veljkovic of Bayat laat ik in het midden...

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #361 Gepost op: oktober 06, 2021, 09:50:19 am »
Toch al een opluchting dat we hier (nog?) niet genoemd worden.

Ik las wel op Twitter dat we er bij zitten, maar is dit via Veljkovic of Bayat laat ik in het midden...

We deden zaken met Bayat, dat is zeker.
Maar niet elke zakendeal met/van Bayat was louche of had te maken met omkoping en/of smeergeld.

Wie kwam via hem ook al weer?
Harbaoui en Marcq
Dat was een package deal, en daar is niets onwettigs aan.

Ik 'denk' dat hij (Bayat) na het voorval met Thorgan (ivm die poging tot overgang naar Anderlecht) mogelijks wel gemerkt heeft dat hij bij ons niet zomaar zijn zin zou krijgen. Ik zou misschien zelfs durven aannemen dat daar ook wel horloge-schuif-pogingen geweest zijn, maar de club of mensen aan de onderhandelingstafel deze afgewezen hebben.


Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #362 Gepost op: oktober 06, 2021, 10:08:20 am »
Toch al een opluchting dat we hier (nog?) niet genoemd worden.

Ik las wel op Twitter dat we er bij zitten, maar is dit via Veljkovic of Bayat laat ik in het midden...

We deden zaken met Bayat, dat is zeker.
Maar niet elke zakendeal met/van Bayat was louche of had te maken met omkoping en/of smeergeld.

Wie kwam via hem ook al weer?
Harbaoui en Marcq
Dat was een package deal, en daar is niets onwettigs aan.

Ik 'denk' dat hij (Bayat) na het voorval met Thorgan (ivm die poging tot overgang naar Anderlecht) mogelijks wel gemerkt heeft dat hij bij ons niet zomaar zijn zin zou krijgen. Ik zou misschien zelfs durven aannemen dat daar ook wel horloge-schuif-pogingen geweest zijn, maar de club of mensen aan de onderhandelingstafel deze afgewezen hebben.
Hoop met je mee. Maar na die reportage vorige week, en de foto van Bedia met Cordier en Bayat erbij terwijl zijn broer ontkent dat Bedia bij Bayat zat, doet mij enorm twijfelen. Bedia was een hopeloos geval die op zoek was naar een club, dat wij hem dan nemen, met Bayat erbij ... Swat is allemaal een gevoel.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #363 Gepost op: oktober 06, 2021, 10:14:08 am »
Toch al een opluchting dat we hier (nog?) niet genoemd worden.

Ik las wel op Twitter dat we er bij zitten, maar is dit via Veljkovic of Bayat laat ik in het midden...

We deden zaken met Bayat, dat is zeker.
Maar niet elke zakendeal met/van Bayat was louche of had te maken met omkoping en/of smeergeld.

Wie kwam via hem ook al weer?
Harbaoui en Marcq
Dat was een package deal, en daar is niets onwettigs aan.

Ik 'denk' dat hij (Bayat) na het voorval met Thorgan (ivm die poging tot overgang naar Anderlecht) mogelijks wel gemerkt heeft dat hij bij ons niet zomaar zijn zin zou krijgen. Ik zou misschien zelfs durven aannemen dat daar ook wel horloge-schuif-pogingen geweest zijn, maar de club of mensen aan de onderhandelingstafel deze afgewezen hebben.

Hoop met je mee. Maar na die reportage vorige week, en de foto van Bedia met Cordier en Bayat erbij terwijl zijn broer ontkent dat Bedia bij Bayat zat, doet mij enorm twijfelen. Bedia was een hopeloos geval die op zoek was naar een club, dat wij hem dan nemen, met Bayat erbij ... Swat is allemaal een gevoel.

Zoals ik reeds schreef, niet elke deal met Bayat was per se een louche deal hé.
Bedia was een huurdeal, ook minder aan te verdienen tov een transfer met bijhorende (hoge) transfersommen.

Ik blijf in de onschuld geloven van onze club tot het tegendeel bewezen is.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #364 Gepost op: oktober 06, 2021, 01:16:38 pm »
Alle profclubs zullen wel iets verkeerd doen of deden iets verkeerd.  Mij moet je niks wijsmaken dat enkel Bayat en Vejodingske verkeerde dingen deden,ook andere spelersmakelaars deden dit ook,een Lichtenstein,een Henrotay,enz.  Zal afhangen van de bewijzen,kunnen ze daadwerkelijk aantonen wat er wordt beweerd.  Ook in dat opzicht kan het als club verstandig zijn om bepaalde mensen te ontslaan!  Merk op,ik zeg niet dat dit de reden is ivm het mogelijk ontslag van Cordier en misschien ook Dury.  We weten het niet,we moeten afwachten en deden ze stoute dingen,wel dan moeten ze worden gestraft!

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #365 Gepost op: oktober 06, 2021, 02:19:36 pm »
Ik maak me absoluut geen enkele illusie dat onze club er niet bij betrokken zou zijn.
Misschien niet via Veljkovic, naar dan toch zeker via de bayat-connectie.
En ge ziet van mijlenver aankomen dat er niets, maar dan ook niets gaat van komen aangezien het stinkende potje ook de topclubs betreft en niet enkele wat randgevallen à la Beveren, Lokeren of andere Malinquoi's...
Er gaan hooguit wat ex-bestuurders een verbod krijgen om een officiële functie in het profvoetbal uit te oefenen of een paar belachelijke boetes die die ploegen met de glimlach zullen betalen en that's it.

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.641
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #366 Gepost op: oktober 06, 2021, 02:39:12 pm »
Ik maak me absoluut geen enkele illusie dat onze club er niet bij betrokken zou zijn.
Misschien niet via Veljkovic, naar dan toch zeker via de bayat-connectie.
En ge ziet van mijlenver aankomen dat er niets, maar dan ook niets gaat van komen aangezien het stinkende potje ook de topclubs betreft en niet enkele wat randgevallen à la Beveren, Lokeren of andere Malinquoi's...
Er gaan hooguit wat ex-bestuurders een verbod krijgen om een officiële functie in het profvoetbal uit te oefenen of een paar belachelijke boetes die die ploegen met de glimlach zullen betalen en that's it.
Idd, wel straf KV Mechelen is er weer gloeiend bij. Die verdienden vorige keer al om te degraderen, laat het nu dan maar gebeuren.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #367 Gepost op: oktober 06, 2021, 02:49:56 pm »
Gezette vandaag 06/10/2021

Offline bvdsteen

  • Leden
  • Berichten: 697
  • Essevee!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #368 Gepost op: oktober 07, 2021, 01:06:56 pm »
Ze mogen allemaal degraderen van mij   :-\

Offline alijas

  • Leden
  • Berichten: 60
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #369 Gepost op: december 13, 2021, 11:35:12 pm »
De bedragen zijn zo hallucinant dat ik ervan geschrokken ben.
Operatie 'Propere Handen': de biecht van makelaar Dejan Veljkovic
14-12-2021 via Humo

Ruim drie jaar nadat Operatie Zero – ook bekend als Propere Handen – is losgebarsten in het Belgische voetbal, doet makelaar Dejan Veljkovic eindelijk zijn verhaal. VRT-journalist Wim Van den Eynde tekende het relaas van de spijtoptant op in een boek en maakte er een ‘Pano’-reportage over.

WIM VAN DEN EYNDE "Ik ben lang geleden al benaderd door advocaat Kris Luyckx, die Dejan Veljkovic vertegenwoordigt. De makelaar wilde graag zijn verhaal vertellen. Hij had namelijk het gevoel dat hij als zondebok naar voren geschoven zou worden, terwijl alle anderen hun handen in onschuld wasten. Alsof hij in zijn eentje verantwoordelijk was voor alle uitwassen in het Belgische voetbal. Dat stoorde hem: om een corrupte deal te sluiten, moet je minstens met twee partijen zijn.

"Het boek is zijn verhaal. Hij is er inhoudelijk verantwoordelijk voor, ik heb alleen geholpen om het op papier te zetten. Maar al vrij snel kreeg ik het gevoel dat er ook een sterke reportage in zat. Zo is de 'Pano'-aflevering ontstaan. Het interview is al in februari 2020 opgenomen. Door allerlei gerechtelijke procedures - de spijtoptantenregeling moest helemaal afgerond zijn - heeft het tot nu geduurd voor we het mochten uitzenden. Al die tijd zaten we op een hoop informatie die we niet konden vrijgeven."

HUMO Hoever ga je mee in het verhaal van iemand van wie je niet precies weet hoe geloofwaardig hij is?
VAN DEN EYNDE
"Dejan Veljkovic is de eerste spijtoptant in de Belgische geschiedenis. Ook journalistiek is het een primeur: nog nooit hebben we het verhaal van zo'n klokkenluider kunnen horen. Doordat alle elementen uit zijn verklaringen ondertussen door politie en justitie gecheckt zijn, en een onafhankelijke rechter de deal van het parket met Veljkovic heeft aanvaard, is zijn geloofwaardigheid enorm toegenomen. Het is dus zeker niet allemaal onzin wat hij vertelt. Ook wij hebben in de mate van het mogelijke zaken gecheckt. Uiteindelijk zijn we tot de conclusie gekomen dat er voldoende garanties zijn dat wat hij zegt belangrijk genoeg is om verteld te worden.

"Nu, omdat enig voorbehoud past zolang de rechtszaak niet heeft plaatsgevonden, hebben we iedereen die door Veljkovic genoemd wordt, de kans op een wederwoord geboden. Enkelen hebben daar via hun advocaat van gebruikgemaakt."

HUMO Hoe zou je de Veljkovic die jij hebt leren kennen omschrijven?
VAN DEN EYNDE
"In het Frans hebben ze daar een woord voor: een filou. Hoewel, misschien is dat iets te sympathiek uitgedrukt. Veljkovic is iemand met wie het prettig omgaan is. Iemand die graag praat en graag onder de mensen is. Iemand met een zekere generositeit ook, wat weleens typisch voor de Balkan-mentaliteit wordt beschouwd. Alleen, de grens met corruptie wordt al snel heel dun.

"In ieder geval, het beeld dat van hem geschetst is - dat van rotte appel en spilfiguur in deze affaire - is een vertekend beeld. Dat is ook zijn belangrijkste punt: hij heeft meegedraaid in een corrupt systeem. Daarmee zegt hij dat hij zelf ook corrupt was - hij ontkent dat absoluut niet. Maar het systeem bestond al vóór Veljkovic erin is gestapt, en het bestaat nog altijd, ook al is hij er ondertussen uit geplukt. Zeggen dat hij de motor van de corruptie was, is te kort door de bocht."

HUMO Zijn er mensen in het voetbal naar wie je, met alles wat je nu weet, anders bent gaan kijken?
VAN DEN EYNDE
"Iemand als Peter Maes (ex-trainer van onder andere Lokeren, KV Mechelen en Racing Genk, red.), bijvoorbeeld. Ik had veel respect voor zijn werk. Maar als ik zie met welke inhaligheid die man zijn job deed, vind ik dat behoorlijk choquerend. De bedragen zijn zo hallucinant dat ik ervan ben geschrokken.

"Maar nogmaals, het gaat niet zozeer om de individuen, wel om een systeem dat compleet verziekt is. Het vele geld dat erin rondgaat, is zeer verleidelijk voor een hoop mensen die gedreven worden door hun geldhonger, of door de drang competitief te zijn met hun club. Je kunt de fiscale fraude niet anders omschrijven dan als financiële doping. En als er een paar over de grens gaan, moet de rest volgen. Zo ontstaat er een systeem waarin ook bonafide mensen worden meegezogen. Volgens mij heeft het Belgische voetbal nood aan een grote schoonmaak en véél controle."

HUMO Dejan Veljkovic stond ook bekend als iemand met wie wel een wedstrijdresultaat te regelen viel. Doet hij daar een boekje over open?
VAN DEN EYNDE
"Hij hangt een beeld op van een ongezonde cultuur, waarin telefoneren met elkaar, afspraken maken, invloed uitoefenen en ritselen algemeen verspreid is. Ook daarin heeft hij zijn rol gespeeld, en dat ontkent hij niet. Dejan Veljkovic heeft zaken verteld die toch een ander licht werpen op de afloop van onze competitie in bepaalde seizoenen. Het wordt pijnlijk duidelijk hoe in ons voetbal een cultuur van oneerlijkheid heerst. En iedereen die aan de knoppen draait in het wereldje, weet dat die oneerlijkheid bestaat én tolereert ze."

HUMO Praat Dejan Veljkovic ook over scheidsrechters? Van Sébastien Delferière en Bart Vertenten weten we al dat ze bijzonder vriendschappelijk met hem omgingen.
VAN DEN EYNDE
"In het systeem van Dejan Veljkovic speelde informele invloed een belangrijke rol. Als je geld wilt verdienen, is het belangrijk om goede contacten te hebben met iedereen met invloed - bestuurders, trainers, scouts, journalisten, bondslui en ook scheidsrechters. Dat die twee zo bevriend waren met Veljkovic, is uiterst bedenkelijk."

‘PANO’ - Eén, dinsdag 14 december, 21.40
‘De biecht van Dejan Veljkovic’ verschijnt bij Pelckmans Uitgevers.



Bron: https://www.humo.be/nieuws/de-bedragen-zijn-zo-hallucinant-dat-ik-ervan-geschrokken-ben~b13fecc3/





EDIT: beetje meer opmaak gedaan
« Laatst bewerkt op: december 14, 2021, 12:21:55 pm door Frederik »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #370 Gepost op: december 14, 2021, 05:01:36 pm »
Peter Maes kreeg meer dan 2 miljoen in het zwart en vroeg altijd zak van Delhaize of broodzak. Dejan Veljkovic spreekt, maar wat was ‘Propere Handen’ ook weer?
14-12-21 via Het Laatste Nieuws

Dejan Veljkovic spreekt. Vanavond doet de voormalige voetbalmakelaar en spijtoptant in ‘Propere Handen’ zijn verhaal in Pano. Een interview dat ruim anderhalf jaar geleden al werd afgenomen, maar pas nu uitgezonden mag worden. Maar hoe zat dat nu weer met dat voetbalschandaal? Waarover ging het, welke personen waren er betrokken? Een who’s who.

10 oktober 2018. Het voetbalschandaal, Propere Handen genoemd, barst los. 44 huiszoekingen over heel het land worden uitgevoerd. Ook 8 clubs (Club Brugge, Anderlecht, Genk, Standard, Oostende, Kortrijk, Lokeren en KV Mechelen) krijgen speurders over de vloer. Er volgen arrestaties, verhoren en aanhoudingen.

Spilfiguur in heel het verhaal is spelersmakelaar Dejan Veljkovic, de eerste spijtoptant ooit in de Belgische geschiedenis. Dit betekent dat hij in ruil voor belangrijke informatie strafvermindering krijgt. In ruil voor zijn getuigenissen én inbeslagnames ter waarde van 4 miljoen, moest hij niet naar de gevangenis. Veljkovic’ advocaat Kris Luyckx stelde bijna drie jaar geleden aan het federaal parket voor om de regeling met zijn cliënt te treffen. Binnen de spijtoptantenregeling is ook automatisch een beschermingsstatuut voorzien.

Op het moment van de huiszoekingen is er al een jaar een onderzoek aan de gang naar verdachte financiële verrichtingen in het Belgisch voetbal. Per toeval stuiten de speurders tijdens dat onderzoek op iets helemaal anders: matchfixing. Het dossier Propere Handen bevat dus twee grote delen: matchfixing enerzijds en financiële fraude anderzijds.

1. Financiële fraude
Naast hoofdrolspeler Veljkovic zijn er een resem personen in verdenking gesteld voor witwaspraktijken. Zo zou Peter Maes, ex-trainer van ondermeer Lokeren en Genk, in totaal “meer dan 2 miljoen euro” loon in het zwart verdiend hebben. Aan Vejkovic zou hij ook steevast  “een zak van Delhaize of broodzak” hebben gevraagd om dat geld in te steken.

Minstens vijftien mensen (trainers en bestuurslui) betaalde Dejan Veljkovic naar eigen zeggen in het zwart, voor hun ‘hulp’ bij transfers van spelers uit de portefeuille van Veljkovic. Ze kregen (honderd)duizenden euro’s aan geheime commissies of dure cadeaus, zoals luxehorloges. Volgens zijn eigen berekeningen betaalde Veljkovic tussen 2013 en 2018 liefst 853.687 euro in het zwart.

Thierry Steemans, voormalig financieel directeur van KV Mechelen, zou bij minstens zestien transfers een illegale commissie hebben ontvangen. In totaal zou het gaan om een bedrag van 493.810 euro. Niet al dat geld werd evenwel uitbetaald, mogelijk omdat Veljkovic in 2018 in de gevangenis belandde. Steemans ontkent.

Veljkovic noemde ook voormalig Anderlecht-manager Herman Van Holsbeeck (186.000 euro), ex-Club Brugge-trainers Ivan ­Leko (331.500 euro) en Georges Leekens (5.000 of 10.000 euro). Zij zouden zich eveneens door Veljkovic hebben laten betalen als ‘beloning’ voor transfers van zijn spelers. Van Holsbeeck wordt er onder meer van beschuldigd twee Rolex-horloges en €10.000 te hebben ontvangen bij de transfer van Sofiane Hanni. Leekens en Leko ontkenden alles, Van Holsbeeck “zal zich voor de rechtbank verdedigen”.

Andere namen waarvan Veljkovic beweert dat ze zwart geld ontvingen: Olivier Renard, Dirk Degraen, Patrick Turcq, Luc Devroe, Glen De Boeck, Ronny Van Geneugden, Dimitri M’Buyu, Willy Reynders, Yannick Ferrera.

Ook Mogi Bayat, Fabien Camus, Karim Mejjati, Laurent Denis, Dragan Siljanoski, Olivier Somers, Stefaan Vanroy en Erwin Lemmens worden genoemd.

2. Matchfixing
Hoofdrolspeler is ook hier Dejan Veljkovic. De spelersmakelaar wordt ervan verdacht constructies te hebben opgezet, in samenspraak met voetbalclubs, om zichzelf verdoken commissielonen uit te betalen en ook zijn spelers en trainers verdoken verloningen en vergoedingen te bezorgen. Hij zou ook de degradatie van KV Mechelen op oneigenlijke manier hebben willen voorkomen, ondermeer door ‘bevriende’ contacten met ex-scheidsrechters Sebastien Delferière en Bart Vertenten. Vooral de match KV Mechelen-Waasland-Beveren kwam in het vizier. Veljkovic zou geprobeerd hebben de uitslag van deze wedstrijd te beïnvloeden. Ook de wedstrijd Eupen-Moeskroen kwam in het vizier van de speurders, maar uiteindelijk draaide dat onderzoek op een sisser uit. Waasland-Beveren werd uiteindelijk vrijgesproken, KV Mechelen moest degraderen.

Thierry Steemans (financieel directeur van KV Mechelen), Johan Timmermans (ex-voorzitter KV Mechelen) en Olivier Somers (hoofdaandeelhouder van KV Mechelen) kregen aanvankelijk uiteindelijk 10 jaar schorsing van alle activiteiten binnen de Koninklijke Belgische voetbalbond (KBVB),  Stefaan Vanroy (sportief manager KV Mechelen) zeven jaar. Dirk Huyck (voorzitter van Waasland-Beveren) werd voor één jaar (met uitstel) geschorst en Olivier Swolfs (CFO Waasland-Beveren) voor 1 jaar (effectief), in beide gevallen wegens verzaken van de meldingsplicht. Ook makelaar Walter Mortelmans werd voor één jaar geschorst (effectief). Daarbovenop kreeg hij twee jaar voorwaardelijk. Makelaar Thomas Troch kreeg het verbod om zich drie seizoenen te registreren als tussenpersoon bij de KBVB (tot 30 juni 2022). Die schorsing was voorwaardelijk.

De rechtbank van eerste aanleg van Brussel heeft de schorsingen van de ex-KV Mechelen-bestuurders (Steemans, Vanroy, Somers en Timmermans) en makelaars Veljkovic en Mortelmans, die veroordeeld werden voor matchfixing in ‘Propere Handen’, intussen wel van tafel geveegd.

Bron: https://www.hln.be/belgisch-voetbal/peter-maes-kreeg-meer-dan-2-miljoen-in-het-zwart-en-vroeg-altijd-zak-van-delhaize-of-broodzak-dejan-veljkovic-spreekt-maar-wat-was-propere-handen-ook-weer~a1e32075/
« Laatst bewerkt op: december 14, 2021, 05:06:26 pm door Frederik »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #371 Gepost op: december 15, 2021, 09:49:21 am »
“Niemand zegt ooit zwart geld te hebben ontvangen. Waar zijn we mee bezig?” Dejan Veljkovic over de hoofdrolspelers in ‘Propere Handen’
14/12/2021 via Het Laatste Nieuws

Na drie jaar stilzwijgen heeft Dejan Veljkovic de stilte doorbroken. In de Pano-uitzending van dinsdagavond deed de spilfiguur in het dossier ‘Propere Handen’ voor het eerst zijn verhaal. De spijtoptant aan het woord.

“Ik ben niet de enige schuldige. Managers, trainers, bestuursmensen. Zij hebben aan mij gevraagd of ze geld konden verdienen. Van de 30 miljoen euro is er 25,5 miljoen euro naar die mensen gegaan. Ivan Leko, Peter Maes, … niemand zegt ooit zwart geld te hebben ontvangen. Waar zijn we mee bezig? Dejan zit in de gevangenis en de anderen hebben niets verdiend. Ik neem mijn verantwoordelijkheid, maar de anderen die verdiend hebben, moeten dat ook doen.”

Over Sébastien Delferière
“Séba leerde een vriend van mij kennen op het WK voor U17-jarigen in Servië. Daar was hij twee weken lang samen met hem. We zijn zo vrienden geworden, daar was op zich niets verkeerd mee. Op een dag riep Herman Van Holsbeek mij bij zich. ‘Dejan, de titel is voor mij heel belangrijk (in 2017, red.).’ Hij wist dat ik een goeie vriend was van Delferière. ‘Ik durf de anderen niet te bellen, kan jij mij een plezier doen? Kan je vragen dat Sébastien ons beschermt in Brugge?’ Als Anderlecht die match zou verliezen, dan was het kampioenschap weg. Ik zei: ‘Oké, ik zal hem bellen.’ We zijn op restaurant geweest. Een beetje eten, drinken, babbelen. ‘Séba, ik wil je iets vragen, maar ik durf niet. Ik ben bij Herman geweest en het is belangrijk dat ze kampioen worden. Kun jij hen beschermen?’ Hij pakte mijn arm: ‘Dat is geen probleem. Anderlecht zal niet verliezen, ik zal correct fluiten.’ Hij was niet verontwaardigd en zei dat ik me geen zorgen moest maken. Anderlecht werd kampioen, en Hanni heeft een groot contract gekregen.”

Over Bart Vertenten
“Bart heb ik niet zoveel gezien, wél hadden we vaak telefonisch contact. Hij floot Antwerp-Eupen - winst van Antwerp zou goed zijn voor Mechelen. Ik vroeg hem aan mij te denken, waarop hij niet reageerde. Ik ben ook zeker dat hij dat niet gedaan heeft. (Antwerp kreeg een discutabele strafschop, red.) Bart zei me dat hij na zich na het protest van de Eupenspelers gebaseerd had op zijn lijnrechter.”

Over Herman Van Holsbeek
“Ik kwam op Anderlecht, de grootste club. Ik was een beetje zenuwachtig, voor mij was dat fantastisch. Ik vroeg niet zoveel of zoveel, die eerste keer was ik blij met wat ik kreeg. Ik kreeg 150.000 euro commissie op de transfer van Veselinovic, maar had al wat met collega’s gepraat en wist dat ik nog wat zou moeten uitdelen. Van Holsbeek vroeg mij 35.000 euro en beloofde in de toekomst zaken te doen. Ik heb niet nagedacht en ja gezegd. Toen ik later de transfer van Jovanovic voor hem regelde, kuste hij mij. ‘Je bent de beste makelaar, ik vergeet nooit wat je voor mij gedaan hebt.’ Na de transfer van Obradovic zijn we naar de Oxford-kledingwinkel geweest, waar hij voor 10 à 20.000 euro kostuums en zo heeft gekocht. En later ook nog eens naar een horlogezaak in Antwerpen, waar hij horloges voor zichzelf en zijn vrouw ter waarde van 33.500 euro cadeau heeft gekregen.”

Over Ivan Leko
“Ivan was een goeie vriend, die ik heb geholpen bij zijn transfer naar Lokeren. Bij de transfer van Steven De Petter in 2016 heeft hij twee keer 6.000 euro ontvangen. Later heb ik hem bij Club Brugge een deel van de commissie op de transfers van Tomecak, Rits en Letica betaald. Door het dossier ‘Propere Handen’ zijn de 100.000 voor Rits en 200.000 voor Letica nooit betaald door Club Brugge. Ik was open tegen mijn spelers, zij wisten dat Ivan Leko geld moest krijgen.”

Over Peter Maes
“Roger Lambrecht (voorzitter Lokeren, red.) wou Peter Maes als trainer. Hij wou goed verdienen, Lambrecht gaf mij carte blanche. Peter wou 350.000 euro netto, én een voorschot. Lambrecht heeft 400.000 euro voorschot gegeven, die zijn financiële directeur ging ophalen in Luxemburg. Zo heeft Maes drie contracten getekend in Lokeren. In Genk kwam ik met Peter bij Patrick Janssens. Hij vroeg wat hij wou verdienen. ‘500.000 euro netto’, zei Peter. ‘Voor minder kom ik niet.’ Houben en Janssens hebben toen in de gang even gebabbeld en zeiden dat het oké was. Het bestuur stelde voor om 200.000 euro te betalen via een fiscale constructie. Ze gaven mij een papier met daarop het officiële bedrag en de 200.000 euro die via ‘scouting’ betaald zouden worden. Ik heb Peter vaak gezien bij mij thuis, of sporadisch in zijn bureau. Ik vroeg hem altijd het geld na te tellen. Eens dat gebeurd was, vroeg hij mij steevast een broodzak of een zak van Delhaize en vertrok-ie vervolgens met het geld naar huis. In totaliteit? Alles samen meer dan twee miljoen euro zwart geld.”

Over Georges Leekens
“Toen Georges trainer werd bij Club, heeft hij Trickovski doorgeduwd en om commissie gevraagd. 15.000 euro - hij verdiende toen 600.000 à 800.000 euro. Bij zijn ontslag, wat voor Club Brugge een dure aangelegenheid was, heeft Vincent Mannaert mij geroepen en gevraagd om met Georges te babbelen. Ze wilden hem in twee delen betalen, een stuk officieel en een stuk via facturatie. Ik heb met Georges gesproken en hij was akkoord. Club heeft een deel officieel betaald en een deel via mijn bedrijf in Cyprus. Tussen 375.000 en 400.000 euro heb ik betaald aan Georges. Zo spaarde Club minstens één miljoen euro uit.”

Over Steemans en Huyk
“‘Dejan, kan je bij mij komen’, vroeg Thierry Steemans vóór KV Mechelen - Waasland-Beveren. Hij vroeg me langs te gaan bij Dirk Huyck (voorzitter Waasland-Beveren, red.) om te weten welke elf er zouden spelen. Huyck was bezig met de inrichting van ons huis. Steemans beloofde dat Mechelen mits het behoud play-off 2 in Beveren zou afwerken, wat hen 200.000 euro zou opleveren. ‘De keuken is besteld’, dat was geen codetaal. Ik wilde weten welke ploeg er zou spelen, heb die doorgegeven, en wou er verder niets mee te maken hebben. Er is toen geen geld aangeboden geweest.”

Over Venanzi
Bij Sudpresse heeft Veljkovic het nog over onderhandelingen bij Standard. “Ik heb niets tegen Bruno Venanzi als persoon, maar hij heeft mij, Olivier Renard en Aleksander Jankovic destijds beschuldigd van manipulatie. Je kan kleuters dat wijsmaken misschien. Hij was de opzetter. Jankovic was coach van KV Mechelen. Standard heeft hem drie keer proberen binnen te halen, de derde keer bleek de juiste. Er was een akkoord tussen de clubs, Jankovic en ik gingen onderhandelen. Toen Venanzi, Renard, Van Buyten en nog wat mensen van de club terugkwamen met een voorstel, zeiden ze: ‘Het is goed voor ons, maar kunnen we een deel aangeven en een deel niet?’ De club kwam dus met dat voorstel, en ze schoven het in mijn schoenen.”

***

“Verder heb ik Luc Devroe twee keer 30.000 euro gegeven bij de transfer van Adam Marusic van Oostende naar Lazio. Patrick Turcq (KV Kortrijk, red.) kreeg 15.000 en 25.000 voor Veselinovic en Zukanovic. Dirk Degraen (KRC Genk) 50.000, Gunter Jacob (KRC Genk) 95.000. Glen De Boeck 35.000, Willy Reynders (Lokeren) twee keer 10.000. Olivier Renard (Standard) 80.000 in totaal.”

“Nooit in de toekomst zal ik nog op deze manier werken. Ik wil normaal werken, kleine zaken doen. Zodat ik normaal kan slapen en geen problemen krijg. Wat er gebeurd is met een paar mensen, is niet eerlijk. Mijn vrouw bijvoorbeeld, die niets met voetbal te maken heeft. Ook voor Vertenten voel ik mij schuldig. En ik wil mij bij de supporters excuseren, want zij weten niet hoe het eraan toegaat in het voetbal. Hoe bestuursmensen zaken regelen, dit terwijl ze abonnementen betalen. Ik neem een deel van de schuld op mij en wil mij excuseren.”

Bron: https://www.hln.be/dossier-operatie-propere-handen/niemand-zegt-ooit-zwart-geld-te-hebben-ontvangen-waar-zijn-we-mee-bezig-dejan-veljkovic-over-de-hoofdrolspelers-in-propere-handen~a9b35d00/

Offline quovadis

  • KVK Supporter
  • Leden
  • Berichten: 58
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #372 Gepost op: december 15, 2021, 10:36:15 pm »
En over Keyngaert zwijgen ze als vermoord bij HLN. Ah nee wacht ze geloven in zijn onschuld  ;D

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #373 Gepost op: december 16, 2021, 12:04:28 pm »
En over Keyngaert zwijgen ze als vermoord bij HLN. Ah nee wacht ze geloven in zijn onschuld  ;D

Dejan Veljkovic doet opvallende bekentenis: "Journalist kreeg 8000 euro voor bemiddeling in transfer Zukanovic"
16/12/2021 via Voetbalkrant.com

Spijtoptant Dejan Veljkovic praatte niet enkel trainers en bestuursmensen aan de galg. In zijn boek 'De biecht van Dejan Veljkovic' geeft de makelaar aan dat ook Stephan Keygnaert, chef voetbal bij Het Laatste Nieuws, langs de kassa passeerde.

Keygnaert zou in 2013 bemiddeld hebben bij de transfer van Ervin Zukanovic van Kortrijk naar AA Gent. De journalist van het Laatste Nieuws zou een goed woordje gedaan hebben bij Victor Fernandez, toenmalig coach van de Buffalo's, met wie hij een goede band had.

Toen de transfer in kannen en kruiken was, wilde Keygnaert een beloning, aldus Veljkovic. De makelaar gaf Stephan Keygnaert 8000 euro cash.

DPG Media kwam woensdag met een korte reactie op de aantijgingen aan het adres van Stephan Keygnaert: “We hebben hier met Stephan Keygnaert over gepraat. Stephan is formeel: hij heeft nooit geld ontvangen. En hij heeft ook geen andere strafrechtelijke feiten gepleegd. Ondertussen wachten wij samen met hem het gerechtelijk onderzoek af en hebben we het volste vertrouwen in zijn onschuld.”


Bron: https://www.voetbalkrant.com/nieuws/2021-12-16/dejan-veljkovic-doet-opvallende-bekentenis-journalist-kreeg-8000-euro-voor-bemiddeling-in-transfer-zukanovic

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.641
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #374 Gepost op: januari 14, 2022, 03:26:36 pm »
De lijst verscheen zonet van welke personen zullen vervolgd worden in de zaak “propere handen”.
Op het eerste zicht geen namen van Essevee…
https://sporza.be/nl/2022/01/14/bijna-niemand-blijft-buiten-schot-de-57-namen-die-het-parket-voor-de-rechtbank-wil~1642169259047/

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #375 Gepost op: januari 14, 2022, 03:58:17 pm »
Lijst via HLN

Mogi Bayat (47)
De spilfiguur. Wordt beschouwd als de meest invloedrijke voetbalmakelaar in België en broer van Mehdi, de voorzitter van de Koninklijke Belgische Voetbalbond. Het gerecht verdenkt hem ervan ervan om luxehorloges cadeau gegeven te hebben aan ‘vrienden’ uit de voetbalwereld. Op 27 november 2018 wordt hij vrijgelaten onder voorwaarden. Hij wordt verdacht van valsheid van geschrifte.

Uros Jankovic (43)
Handlanger van Veljkovic. Wordt gezien als dé leider van de criminele organisatie. De Montenegrijn was net als Veljkovic een spelersmakelaar die voor het bureau van ex-topspits Mateja Kezman werkte. Wordt verdacht van lid te zijn van een criminele organisatie, valsheid in geschrifte en wedstrijdvervalsing.

Vincent Mannaert (47)
Veljkovic verklaart in zijn biografie dat Vincent Mannaert, algemeen manager van Club Brugge, hem in 2012 opbelde voor de ontslagvergoeding van Georges Leekens. Leekens zou 2 miljoen euro ontvangen hebben, deels in het zwart via buitenlandse vennootschappen. Zo zou Club Brugge honderdduizenden euro’s hebben uitgespaard. Mag zich verantwoorden voor valsheid in geschrifte.

Bart Verhaeghe (56)
Werd als voorzitter van Club Brugge ook ondervraagd over de ontslagvergoeding van Georges Leekens en meerdere verdachte transfers naar zijn ploeg. Mag zich verantwoorden voor valsheid in geschrifte.

Michel Louwagie (66)
Ook KAA Gent zou zich volgens het onderzoek verrijkt hebben aan transfers, vooral toegespitst op Mogi Bayat. De manager en technisch directeur van KAA Gent werd daarvoor meermaals ondervraagd. Mag zich verantwoorden voor valsheid in geschrifte.

Bruno Venanzi (51)
Huidig voorzitter van Standard. Zou op de hoogte zijn geweest van de zwarte circuits die Dejan Veljkovic opzette in Luik. De voorzitter zou onder meer betrokken zijn geweest bij de frauduleuze transfer van trainer Jankovic, fictieve scoutingsopdrachten en zogenaamde retrocomissies.

Peter Maes (57)
Oud-voetballer die in 2001 trainer werd. Was onder andere trainer bij Lokeren, Genk en Beerschot. Momenteel zonder club. Veljkovic verklaarde dat hij “in totaal zo’n twee miljoen euro aan zwart geld heeft verdiend” bij contracten. Wordt verdacht van valsheid in geschriften en witwassen.

Thierry Steemans (52)
Voormalig financieel directeur van KV Mechelen en werkte samen met Veljkovic. Zou bij maar liefst 15 transfers zwart geld gekregen hebben. Wordt verdacht van lid te zijn van een criminele organisatie, valsheid in geschrifte en wedstrijdvervalsing.

Herman Van Holsbeeck (67)
Werd in 2018 verhoord in de zaak. Van Holsbeeck is de voormalige manager van RSCA Anderlecht (‘03-’18). Zou volgens Veljkovic in totaal 186.000 euro aan zwart geld gekregen hebben in vier transfers, en giften (dure hemden). Hij wordt verdacht van valsheid in geschrifte en omkoping.

Sébastien Delferiere (40)
Ex-topscheidsrechter uit Jupiler Pro League, werd in 2018 opgepakt en verhoord door het parket. Hij wordt verdacht van wedstrijdvervalsing, het zou hierbij gaan over de match RSCA Anderlecht- Club Brugge van zondag 14 mei 2017. Momenteel is hij vrij onder voorwaarden.

Laurent Denis
Ex-Anderlecht-advocaat. Denis kwam eerder al in opspraak in de zaak van de gokchinees Ye, hij beheerde toen een rekening waar Ye geld op stortte om malafide makelaars mee te betalen in het zwart. Wordt vervolgd voor valsheid in geschrifte.

Olivier Renard (42)
Ex-technisch directeur was bij Standard. Hij zou zich op de kap van de club hebben verrijkt via het ‘Veljkovic-systeem’. In totaal zou het om 75.000 euro aan retrocommissies en een Rolex ter waarde van 12.500 euro gaan. Hij wordt verdacht van valsheid in geschrifte en omkoping.

Ivan Leko (43)
Ex-trainer van Club Brugge, nu aan het werk bij SIPG Shanghai. Werd in 2018 verhoord. Veljkovic verklaart dat hem bij verschillende deals in totaal 331.500 euro aan zwart geld zou beloofd zijn, waarvan hij 31.500 euro kreeg. Hij wordt verdacht van omkoping.

Luc Devroe (56)
Voormalig sportief directeur van KV Oostende en momenteel makelaar, die volgens Veljkovic “twee keer 30.000 euro” kreeg bij een transfer. Hij wordt verdacht van valsheid in geschrifte en omkoping.

Bart Vertenten (33)
Ex-topscheidsrechter in Jupiler Pro League. Werd opgepakt en zat een maand in de cel in 2018. Wordt verdacht van wedstrijdvervalsing, nadat Vertenten in aanloop van de match Antwerp-Eupen in maart 2018 telefonisch contact had met Veljkovic. Tijdens de match werd een discutabele penalty toegekend aan Antwerp.

Dragan Siljanoski (48)
Oud-Antwerpvoetballer. Werd aangehouden als makelaar van trainer Ivan Leko. Wordt verdacht van lid te zijn van een criminele organisatie, valsheid in geschrifte en omkoping.

Roger Lambrecht (90)
De oud-voorzitter van Lokeren werkte volgens Veljkovic meermaals mee in zijn systeem. Gaande van de aanwervingen van trainer Peter Maes (met deels zwart geld), tot het afbetalen van een zwarte schuld bij George Leekens. Mag zich verantwoorden voor valsheid in geschrifte.

Patrick Turcq (62)
Het gerecht kijkt hier naar de periode van Turcq als sportief directeur bij KV Kortrijk, waarin hij zaken deed met Veljkovic. De sportief manager van KV Kortrijk zou alles samen 80.000 euro hebben gekregen voor drie transfers. Het gaat onder andere om 40.000 euro voor de transfer van Ivan Santini naar Standard. Mag zich verantwoorden voor valsheid in geschrifte.

Dirk Degraen (57)
Voormalig algemeen directeur van RC Genk. Zou zich 50.000 euro verrijkt hebben aan de transfer van de Braziliaanse verdediger João Carlos. Voor die overgang kreeg Degraen volgens Velkjovic zijn retrocommissie cash overhandigd.

Ronny Van Geneugden (53)
Ex-trainer en bestuurder van OH Leuven en huidig technisch directeur van MVV Maastricht. Zou als toenmalig bestuurder volgens Veljkovic 20.000 euro verdiend hebben aan de transfer van Johan Kostovski naar OH Leuven.

Glen De Boeck (50)
Voormalig trainer bij Waasland-Beveren. Verrijkte zich in die periode aan 35.000 euro voor transfer van Milos Maric naar zijn ploeg. Hij wordt verdacht van witwassen.

Herman Stijlemans (68)
Ex-bestuurder bij KV Mechelen. Zou bij KV Mechelen 5.000 euro hebben gekregen om het ontslag van Stefan Drazic en Zeljko Filipovic te regelen.

Willy Reynders (67)
Tot 2018 sportief directeur bij Lokeren. Zou volgens de spijtoptant 10.000 hebben verdiend aan de transfer van Milos Maric naar Lokeren in 2012.

Yannick Ferrera (41)
Ex-trainer van KV Mechelen. Bij de transfer van Stefan Drazic naar KV Mechelen ontving Ferrera 3.333 euro van Veljkovic.

Ugliejesa Jankovic
Broer van een van de spilfiguren, Uros Jankovic. Zou deel uitmaken van criminele organisatie en valsheid in geschrifte.

Thomas Troch (39)
Was een vennoot van Walter Mortelmans en werd eveneens verhoord in het matchfixingschandaal. Hij kreeg een voorwaardelijke straf en is intussen alweer aan de slag als makelaar.

Walter Mortelmans
Werd in dit dossier aangehouden omdat hij op vraag van KV Mechelen een van zijn spelers, Olivier Myny van Waasland-Beveren, zou hebben aangesproken om de wedstrijd tegen KV Mechelen te beïnvloeden. Hij werd door het BAS één jaar effectief geschorst en twee jaar voorwaardelijk.

Jo Van Biesbroeck (65)
Oud-bestuurder bij Anderlecht. Wordt verdacht zwart geld te hebben ontvangen bij meerdere transfers. Er loopt ook nog een ander onderzoek tegen hem naar fraude tijdens de verkoop van Anderlecht aan Marc Coucke in 2017.

Patrick Janssens
De ex-CEO van RC Genk werd ondervraagd in het onderzoek over de transfer van Peter Maes als trainer naar Genk in 2015. De club zou in 2015 en 2016 voor 453.000 euro aan valse scoutingfacturen betaald hebben om trainer Peter Maes in het zwart te betalen. Documenten die ondertekend werden door onder meer Patrick Janssens.

Herbert Houben
Voormalig voorzitter van RC Genk. Werd meermaals door de rechercheurs aan de tand gevoeld. Zou ook betrokken zijn bij de frauduleuze deal van Peter Maes tijdens zijn transfer naar de club. Nog steeds bestuurder bij de club.

Ann Bruyndonckx
Partner van Peter Maes. Zou ingeschakeld geweest zijn bij het zwart geld dat Peter Maes verdiende. Volgens Het Belang Van Limburg leende ze 150.000 euro voor haar nieuwe woning bij Branko Veljkovic. De overeenkomst wordt afgesloten zonder elkaar ooit te zien.

Marija Bogojevska
Vriendin van Dejan Veljkovic. De Antwerpse zou in Belgrado een bankrekening hebben geopend om zwart geld van haar vriend te zuiveren.

Branko Veljkovic (69)
Vader van Dejan Veljkovic die in Servië woont. Zou in 2014 dubieus 160.000 euro op zijn bankrekening gekregen hebben gekregen na een overeenkomst met de vriendin van Peter Maes.

Goran Veljkovic
Broer van Dejan Veljkovic. Richtte onder meer een firma op in Montenegro, waar zwart geld werd versluisd. Racing Genk voerde daar bijvoorbeeld acht betalingen uit, goed voor 253.000 euro.

Erwin Lemmens (45)
Keeperstrainer bij de Belgische Voetbalbond. Werd tussen 1 februari 2013 en de zomer van 2014 betaald via een fictieve managementovereenkomst met de Cypriotische vennootschap Beneyug Sport Management Ltd, opgericht door Veljkovic. De totale som van onderhandse facturen zou zo’n 52.808 euro geweest zijn.

Steven Martens (56)
De ex-CEO van de Belgische voetbalbond zette zijn handtekening onder het contract van keeperstrainer Erwin Lemmens met de Cypriotische vennootschap Beneyug Sport Management Ltd. Daarvoor moest hij een stap opzij zetten.

Francois De Keersmaecker (63)
Ook gewezen voorzitter van de Belgische voetbalbond zette zijn handtekening onder het contract van keeperstrainer Erwin Lemmens met de fictieve Cypriotische vennootschap.

Olivier Somers
Voormalig KV Mechelen-bestuurder en medehoofdaandeelhouder. Was betrokken in de aanloop van de mogelijke matchfixing van voetbalwedstrijd tussen KV Mechelen-Waasland-Beveren.

Matthias Leterme (35)
Algemeen manager van KV Kortrijk. Ook bij KV Kortrijk viel het gerecht binnen. Leterme regelde voornamelijk met Mogi Bayat transfers naar zijn club.

Stefaan Vanroy
Voormalig sportief directeur van KV Mechelen. Was als bestuurslid betrokken bij de mogelijke matchfixing van voetbalwedstrijd KV Mechelen-Waasland-Beveren.

Johan Timmermans
Ex-voorzitter van KV Mechelen. Nam ontslag bij de club nadat hij werd verhoord door de gerechtelijke politie. Ook hij zou betrokken zijn naar aanleiding van wedstrijd KV Mechelen-Waasland-Beveren, waar Mechelen voor behoud speelde.

Filip Aerden
Financieel directeur bij Racing Genk. De club zou in 2015 en 2016 voor 453.000 euro aan valse scoutingfacturen betaald hebben om trainer Peter Maes in het zwart te betalen. Documenten die ondertekend werden door onder meer Filip Aerden.

Evert Maesschalk
Makelaar. Werd aanvankelijk verhoord in het dossier rond matchfixing omdat zijn cliënt Davy Roef zou benaderd zijn om het resultaat van de wedstrijd KV Mechelen - Waasland-Beveren te beïnvloeden. Hij is intussen vrijgesproken en zet zijn werkzaamheden verder.

Paul Van Der Schueren (62)
Voormalig CEO van OH Leuven. Kreeg vermoedelijk tijdens onderhandelingen zwart geld toegestoken voor transfers naar zijn club.

Pierre-Yves-Hendrickx
Administratief directeur van Sporting Charleroi. Tot nog toe nooit vernoemd geweest in de zaak Propere Handen.

Christian N’Sengi-Biembe (58)
Ex-technisch directeur van Congo-Brazzaville. Tot nog toe nooit vernoemd geweest in de zaak Propere Handen. Fictief document in kader van Dodi Lukebakio, dat ondertekend heeft.

Mehdi Bayat (43)
Ex-voorzitter van de Belgische voetbalbond en broer van Mogi Bayat. Ook hij zou betrokken zijn in de schandalen van zijn broer, en zou zelfs daarvoor zijn moeten stoppen in zijn functie bij de voetbalbond. Hoe groot zijn aandeel is, is nog onduidelijk.

Nedzad Tanovic
Aanhanger van de Veljkovic-clan. Directeur van b2bhint, een vennootschap in Cyprus.

Lazo Liposki (55)
Is een ex-voetballer en Macedonische voetbalmanager. Ex-zakenpartner van Veljkovic. Had een bureau op Cyprus.

Melchior Roosens (72)
Voormalig voorzitter Waasland-Beveren tot 2012 en transportmanager. Voor het eerst duikt Roosens’ naam op.

Dirk Huyck
Voormalig voorzitter Waasland-Beveren. Veljkovic ging langs bij Huyck in aanloop van de competitiewedstrijd KV Mechelen-Waasland-Beveren, om te weten welke elf er zouden spelen. Hij gaf die door, maar volgens Veljkovic zou daar geen geld mee gemoeid zijn.

André Opgenhaffen
Voormalig gerechtigd correspondent en secretaris bij Waasland-Beveren tot 2021. Voor het eerst duikt zijn naam op.

Luc Denteneer
Voormalig sportief verantwoordelijke van OH Leuven. Zou zich net als voormalig CEO Van Der Schueren mogelijk hebben verrijkt bij transfers naar hun club.

Herman Nijs
Maakt deel uit van raad van bestuur bij RC Genk. Voor het eerst duikt zijn naam op.

Philippe Collin
Voorzitter van de Technische Commissie van de Belgische Voetbalbond van 2009 tot 2016. Is als bondsman mogelijk ook betrokken bij de deal van Lemmens met het Cypriotische vennootschap.

Luc Anthonissen
Bankdirecteur van Belfius Genk. Waar het eigenlijk allemaal begon. Als bankdirecteur maakte hij mogelijk dat onder meer Veljkovic cash geld kon afhalen in de bank.

Creative & Management Group
Groep van Mehdi Bayat. De groep zou ingeschakeld geweest zijn voor het zwarte circuit van Bayat.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #376 Gepost op: januari 14, 2022, 07:03:26 pm »
Mooi lijstje, en niemand van Zulte Waregem, want wij deden nooit zaken met Mogi Bayat, ahum.  En dan zal de respons hier zijn, 'niet alle verrichtingen met Bayat waren verdacht....' jaja. 
Klokkenluider moet zich geen zorgen maken, denk ik dan. 

Offline d_trulliaj

  • Leden
  • Berichten: 1.315
  • Essevee!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #377 Gepost op: januari 14, 2022, 08:35:40 pm »
Toch al een opluchting dat we hier (nog?) niet genoemd worden.
Zijn nooit genoemd geweest in 4 jaar van deze operatie

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #378 Gepost op: januari 14, 2022, 08:42:38 pm »
Toch al een opluchting dat we hier (nog?) niet genoemd worden.
Zijn nooit genoemd geweest in 4 jaar van deze operatie
En hoe komt dit?  Wij deden geen zaken met Bayat?  Wij zijn heiliger dan al de rest?  Ik hoop ook dat er niks is,of dat de club niet in verdenking wordt gesteld, maar ik geloof niet dat onze club vrij is van zo'n constructies.  Dus ja,we zullen wel zien.

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.357
  • Essevee!
Re: Bom onder JPL? Makelaars, trainer & scheidsrechters opgepakt voor ondervraging
« Reactie #379 Gepost op: januari 14, 2022, 09:01:24 pm »
Toch al een opluchting dat we hier (nog?) niet genoemd worden.
Zijn nooit genoemd geweest in 4 jaar van deze operatie
En hoe komt dit?  Wij deden geen zaken met Bayat?  Wij zijn heiliger dan al de rest?  Ik hoop ook dat er niks is,of dat de club niet in verdenking wordt gesteld, maar ik geloof niet dat onze club vrij is van zo'n constructies.  Dus ja,we zullen wel zien.

Ik hoop echt dat die Van Holsbeeck kraakt en eens een overzicht geeft van wat ie allemaal heeft uitgestoken. Ondermeer in 2013 toen N'Zolo Anderlecht heeft geholpen met de landstitel