Auteur Topic: Speeldag 21 : 26/12/2021 16u00 : Standard de Liège - Essevee  (gelezen 10048 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online japarov

  • Leden
  • Berichten: 2.114
Re: Speeldag 21 : 26/12/2021 16u00 : Standard de Liège - Essevee
« Reactie #40 Gepost op: december 26, 2021, 08:43:37 pm »
Simons wordt bejubeld hier, en dat is hem gegund, maar mogen ook niet vergeten dat het voor hetzelfde geld slechts 1op 6 zou geweest zijn in plaats van 6 op 6.
Wat ik van het werk van de. trainer zie is volgens mij dat de spelers vechten en elkaar helpen. Ook dat erop tijd gewisseld wordt en dat alle spelers hierdoor hun kans krijgen.

Hij zet de spelers ook op de juiste plaats !

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.270
Re: Speeldag 21 : 26/12/2021 16u00 : Standard de Liège - Essevee
« Reactie #41 Gepost op: december 26, 2021, 09:35:40 pm »
Welke rol had Vigen in de eerste helft? Ik heb het gevoel dat die jongen niet op zijn kwaliteiten wordt uitgespeeld. Verder had ik ook niet verwacht dat ze met Vossen en Gano gingen spelen. Fadera op de bank en kreeg zelfs geen invalbeurt?

Ben natuurlijk enorm blij met de 6/6 en je ziet vooral een groot verschil in mentaliteit.
SV TILL I DIE

Offline Vale

  • Leden
  • Berichten: 1
  • Essevee!
Re: Speeldag 21 : 26/12/2021 16u00 : Standard de Liège - Essevee
« Reactie #42 Gepost op: december 26, 2021, 09:38:12 pm »
De verandering in mentaliteit en verlangen brengt veel

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.668
Re: Speeldag 21 : 26/12/2021 16u00 : Standard de Liège - Essevee
« Reactie #43 Gepost op: december 26, 2021, 10:14:37 pm »
We gaan niet simpel doen, we hadden veel geluk, Standard drie maal op de paal, wij hadden maar 1 kans.  Wat is het verschil nu dan onder Dury?
1. Pionnen stonden beter, Humpreys als CV, Boya en Seck op hun plaats.
2. De spitsen werken veel meer,storen mee tot diep in eigen helft
3. Er zit meer een idee in, na de 0-1 ook een middenvelder bij zetten, ook meer pro-actief denken van de trainers.
Vigen vond ik goed eerste helft, is balvast, speelt in 1 tijd, maar imo moet die altijd centraler spelen, op de plaats van Vossen nu.  Vossen had enkele goeie toetsen ook, maar in de 16 had hij 2 fases waar hij alle tijd had om de bal eerst te controleren, om een voorzet te geven, is veel te wild, raar.
De afwerking van Gano was fantastisch, loopt en stoort meer dan onder Dury.
We moeten niet simpel doen, we speelden niet goed, 1 kans, meer niet, Dompé 1 van zijn zwakste wedstrijden,Kutesa mogen we ook meer van verwachten, Vossen imo te lang op het veld ipv Vigen... maar door inzet van iedereen en geluk halen we 3 punten.
Speciale melding voor De Neve, is zalig om zien hoe gedreven die gast is,grrr, grinta!
Wat Tibo ook mag beweren, onder Dury hadden we die 6 punten nooit gehaald, nooit! 

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Speeldag 21 : 26/12/2021 16u00 : Standard de Liège - Essevee
« Reactie #44 Gepost op: december 27, 2021, 12:43:51 am »
6 op 6. De wissel loont! Mentaliteit is heel belangrijk in dit spelletje. Psychologie ook. Simons heeft dit goed door.

Offline Fats Domino

  • Leden
  • Berichten: 729
  • Essevee!
Re: Speeldag 21 : 26/12/2021 16u00 : Standard de Liège - Essevee
« Reactie #45 Gepost op: december 27, 2021, 09:55:10 am »
6 op 6. De wissel loont! Mentaliteit is heel belangrijk in dit spelletje. Psychologie ook. Simons heeft dit goed door.

Druk op Clement bij Club neemt toe. Indien Simons resultaten haalt bij ons, vertrekt hij mss vlugger dan gedacht…

Offline d_trulliaj

  • Leden
  • Berichten: 1.326
  • Essevee!
Re: Speeldag 21 : 26/12/2021 16u00 : Standard de Liège - Essevee
« Reactie #46 Gepost op: december 27, 2021, 10:04:00 am »
6 op 6. De wissel loont! Mentaliteit is heel belangrijk in dit spelletje. Psychologie ook. Simons heeft dit goed door.

Druk op Clement bij Club neemt toe. Indien Simons resultaten haalt bij ons, vertrekt hij mss vlugger dan gedacht…
Vind hem nog niet klaar voor Club... Simons bedoel ik

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 21 : 26/12/2021 16u00 : Standard de Liège - Essevee
« Reactie #47 Gepost op: december 27, 2021, 11:32:34 am »
6 op 6. De wissel loont! Mentaliteit is heel belangrijk in dit spelletje. Psychologie ook. Simons heeft dit goed door.

Druk op Clement bij Club neemt toe. Indien Simons resultaten haalt bij ons, vertrekt hij mss vlugger dan gedacht…

Vind hem nog niet klaar voor Club... Simons bedoel ik

Tuurlijk niet (nog niet klaar voor club) laat die maar rijpen bij ons en bevestigen.
Want twee zwaluwen maken de lente nog niet.

Pas op, ik zie het wel zitten met Timmy, maar die moet hier zeker minstens één vol seizoen trainer zijn én ook goede resultaten halen om bij Club al aan de slag te gaan.

Offline Fats Domino

  • Leden
  • Berichten: 729
  • Essevee!
Re: Speeldag 21 : 26/12/2021 16u00 : Standard de Liège - Essevee
« Reactie #48 Gepost op: december 27, 2021, 12:06:20 pm »
6 op 6. De wissel loont! Mentaliteit is heel belangrijk in dit spelletje. Psychologie ook. Simons heeft dit goed door.

Druk op Clement bij Club neemt toe. Indien Simons resultaten haalt bij ons, vertrekt hij mss vlugger dan gedacht…

Vind hem nog niet klaar voor Club... Simons bedoel ik

Tuurlijk niet (nog niet klaar voor club) laat die maar rijpen bij ons en bevestigen.
Want twee zwaluwen maken de lente nog niet.

Pas op, ik zie het wel zitten met Timmy, maar die moet hier zeker minstens één vol seizoen trainer zijn én ook goede resultaten halen om bij Club al aan de slag te gaan.

Essevee beslist daar niet over…
Timmy zal gezien zijn palmares als speler en zijn karakter op veel support kunnen rekenen bij club aanhang

Offline matti fanatic

  • Leden
  • Berichten: 291
  • Essevee!
Re: Speeldag 21 : 26/12/2021 16u00 : Standard de Liège - Essevee
« Reactie #49 Gepost op: december 27, 2021, 01:19:11 pm »
Ja, gisteren wonnen we met wat geluk maar dat heeft elk team nodig om een resultaat te boeken.
Verder zag ik vooral opnieuw een sterk collectief. Volgens mij zijn er dan ook 3 grote werkpunten tijdens de winterbreak/stage:
1. stilstaande fases aanvallend
2. counters beter uitvoeren(blijven teren op 1 0 te gevaarlijk)
3. de ganse kern zo fit mogelijk krijgen qua blessures gewicht enz

Qua transfers: 1 centrale verdediger, 1 back, een vervanger voor Govea en een spits want nu zit je met enkel Vossen en Gano.
« Laatst bewerkt op: december 27, 2021, 04:45:23 pm door svennay »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 21 : 26/12/2021 16u00 : Standard de Liège - Essevee
« Reactie #50 Gepost op: december 27, 2021, 04:14:54 pm »
Zinho Gano valt in en scoort winner voor Zulte Waregem op Standard: “Beslissing van coach respecteren”
27/12/2021 via Het Laatste Nieuws

Dan toch geen kille kerst voor Zulte Waregem. Na de 6 op 6 onder de nieuwe coach Timmy Simons krijgt Essevee nog niet meteen de linkerkolom in het vizier, maar de degradatieplaatsen lijken plots wel ver weg.

Zinho Gano moest op Standard voor de tweede keer op rij vrede nemen met een plaats op de bank. Aan de rust viel hij in en scoorde 9 minuten later met een perfecte borstcontrole en een loeier in het plafond de winninggoal. “Uiteraard heb ik het moeilijk als blijkt dat ik niet mag starten”, geeft de spits toe. “Vooral omdat ik persoonlijk kan terugblikken op een goede eerste helft van het seizoen. Als prof dien je de beslissingen van de coach echter te respecteren en dat doe ik. En natuurlijk ben ik blij dat mijn doelpunt de drie punten oplevert. Met geluk, want we hadden geen overschot.”

“De wedstrijd kon alle kanten uit. Tot in de slotminuut. Voor hetzelfde geld ging die bal van Klauss binnen in plaats van tegen de paal en was het net niet. Het is voor ons wel een hoopgevende vaststelling dat we de nul konden houden. We bezitten binnen de groep ruim voldoende kwaliteit om op te rukken naar de middenmoot van de rangschikking en alsnog uitzicht te hebben op deelname aan play-off 2", klinkt het. “Dankzij de trainerswissel? Dat zorgt in de meeste gevallen voor een schokeffect, wordt gezegd. Dat lijkt bij ons het geval te zijn, al hadden we vóór de trainerswissel zeker meer punten verdiend dan we behaalden.”

Weg is nog lang
Alessandro Ciranni borduurde voort op de nul. “Goed voor het vertrouwen én belangrijk, vermits je zonder tegengoal al zeker bent van een punt”, redeneert de rechtsachter. “En in de huidige situatie is elk punt van goudwaarde. Bovendien vermindert de druk op de aanvallers. Iedereen wordt er beter van. En iedereen beseft dat we niet op onze plaats staan, al veronderstel ik dat ze er bij andere clubs die in puntennood verkeren dezelfde mening op nahouden. Blij dat we even kunnen verpozen? Ik denk dat de winterstop wel gelegen komt, ja.”

“Er wachten ons in januari een hele reeks opdrachten die binnen ons bereik liggen, maar juist daarom uiterst belangrijk en gevaarlijk zijn (KVO thuis, Cercle Brugge uit, OHL thuis, Beerschot uit, red). Daar beginnen we best aan met opgeladen batterijen na een goede, rustige voorbereiding. Deze 6 op z6s tegen Mechelen en Standard kan daartoe in grote mate bijdragen. Iedereen in de groep is ervan overtuigd dat het goed komt. De weg is inderdaad nog lang, maar dat is in dit geval geen nadeel. Integendeel”, aldus Ciranni. “Het zou veel erger zijn, mochten we nu al in de laatste rechte lijn zitten.»

“Time is on my side”, zong Mick Jagger na één van de meest markante intro’s uit de rockgeschiedenis. Speelt de tijd in het voordeel van Essevee ? Lukt Timmy Simons in zijn opzet, dan zal hij het laatste geschenk zijn geweest van Francky Dury aan ‘zijn’ club.

Bron: https://www.hln.be/sport-in-de-buurt/zinho-gano-valt-in-en-scoort-winner-voor-zulte-waregem-op-standard-beslissing-van-coach-respecteren~a1f6922b/

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Speeldag 21 : 26/12/2021 16u00 : Standard de Liège - Essevee
« Reactie #51 Gepost op: december 28, 2021, 01:42:56 pm »
Na de 1ste helft moest Standard voorstaan.
Dat is voetbal (Mechelen stond ook onterecht vr vorige week).
2de helft ging gelijk op.Standard voetbalde dan na de goal n kwartiertje en op het einde met opportunistish voetbal.
Pluim ad trainers die de invallers weten te motiveren en ze ook wat speelminuten geeft.
Gano: viel goed in.zette zelfs druk????
De Neve: was nodig dat Dompe werd vervangen...wat n mentaliteit.
Srarfi: gewoon goed. Kan iets forceren.
Indruk dat er nu toch n kern is van 16 man die terug wat vertrouwen hebben en die in aanmerking komen vr basis 11.
Spelers als Vigen,Fadera zullen wel nog voldoende spelen.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.653
  • Essevee!
Re: Speeldag 21 : 26/12/2021 16u00 : Standard de Liège - Essevee
« Reactie #52 Gepost op: december 28, 2021, 01:54:47 pm »
Na de 1ste helft moest Standard voorstaan.
Dat is voetbal (Mechelen stond ook onterecht vr vorige week).
2de helft ging gelijk op.Standard voetbalde dan na de goal n kwartiertje en op het einde met opportunistish voetbal.
Pluim ad trainers die de invallers weten te motiveren en ze ook wat speelminuten geeft.
Gano: viel goed in.zette zelfs druk????
De Neve: was nodig dat Dompe werd vervangen...wat n mentaliteit.
Srarfi: gewoon goed. Kan iets forceren.
Indruk dat er nu toch n kern is van 16 man die terug wat vertrouwen hebben en die in aanmerking komen vr basis 11.
Spelers als Vigen,Fadera zullen wel nog voldoende spelen.

Laten we eerlijk zijn:
De invallers waren zondag ook niet goed hoor.
De Neve hoe tof ik het ook vind voor zo'n jonge gast. Vorige week scoren, nu een invalbeurt, maar dat is te weinig voor eerste klasse. Die past in het rijtje van De Smet enzo. 
Srarfi was helemaal niet goed.

Maar ik ben het wel eens dat de bank vrij goed gebruikt wordt. Ze zullen ook niet afgeserveerd worden na een mindere prestatie. Iedereen heeft matchritme nodig en dat wordt hen wel gegund ook.

Wat Dompe betreft heb je wel gelijk in. Die begint nu al naast zijn schoenen te lopen. Probeert teveel te forceren en wordt ook heel voorspelbaar. Gaat nog te weinig buitenom, waardoor het naar binnenkomen wel snel doorzien wordt. Die moet z'n focus terugvinden.

Offline d_trulliaj

  • Leden
  • Berichten: 1.326
  • Essevee!
Re: Speeldag 21 : 26/12/2021 16u00 : Standard de Liège - Essevee
« Reactie #53 Gepost op: december 28, 2021, 02:21:02 pm »
Na de 1ste helft moest Standard voorstaan.
Dat is voetbal (Mechelen stond ook onterecht vr vorige week).
2de helft ging gelijk op.Standard voetbalde dan na de goal n kwartiertje en op het einde met opportunistish voetbal.
Pluim ad trainers die de invallers weten te motiveren en ze ook wat speelminuten geeft.
Gano: viel goed in.zette zelfs druk????
De Neve: was nodig dat Dompe werd vervangen...wat n mentaliteit.
Srarfi: gewoon goed. Kan iets forceren.
Indruk dat er nu toch n kern is van 16 man die terug wat vertrouwen hebben en die in aanmerking komen vr basis 11.
Spelers als Vigen,Fadera zullen wel nog voldoende spelen.
Was ook penalty op Srarfi net voor het einde.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: Speeldag 21 : 26/12/2021 16u00 : Standard de Liège - Essevee
« Reactie #54 Gepost op: december 28, 2021, 02:39:29 pm »
Na de 1ste helft moest Standard voorstaan.
Dat is voetbal (Mechelen stond ook onterecht vr vorige week).
2de helft ging gelijk op.Standard voetbalde dan na de goal n kwartiertje en op het einde met opportunistish voetbal.
Pluim ad trainers die de invallers weten te motiveren en ze ook wat speelminuten geeft.
Gano: viel goed in.zette zelfs druk????
De Neve: was nodig dat Dompe werd vervangen...wat n mentaliteit.
Srarfi: gewoon goed. Kan iets forceren.
Indruk dat er nu toch n kern is van 16 man die terug wat vertrouwen hebben en die in aanmerking komen vr basis 11.
Spelers als Vigen,Fadera zullen wel nog voldoende spelen.

Laten we eerlijk zijn:
De invallers waren zondag ook niet goed hoor.
De Neve hoe tof ik het ook vind voor zo'n jonge gast. Vorige week scoren, nu een invalbeurt, maar dat is te weinig voor eerste klasse. Die past in het rijtje van De Smet enzo. 
Srarfi was helemaal niet goed.

Maar ik ben het wel eens dat de bank vrij goed gebruikt wordt. Ze zullen ook niet afgeserveerd worden na een mindere prestatie. Iedereen heeft matchritme nodig en dat wordt hen wel gegund ook.

Wat Dompe betreft heb je wel gelijk in. Die begint nu al naast zijn schoenen te lopen. Probeert teveel te forceren en wordt ook heel voorspelbaar. Gaat nog te weinig buitenom, waardoor het naar binnenkomen wel snel doorzien wordt. Die moet z'n focus terugvinden.
Denk dat de winterstop op geen beter moment kon komen voor hem...

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.668
Re: Speeldag 21 : 26/12/2021 16u00 : Standard de Liège - Essevee
« Reactie #55 Gepost op: december 28, 2021, 04:12:14 pm »
Ik denk dat Dompé  nog nooit zoveel wedstrijden aan 1 stuk na elkaar speelde, misschien bij STVV wel?
Ja tegen Standard speelde hij 1 van zijn minste wedstrijden,dat heeft volgens mij niks te maken met naast zijn schoenen lopen want hij deed ook zijn defensieve werk. 
Er waren zeker mogelijkheden om kansen te creëren,maar het liep vaak spaak bij de laatste pas.
Een kern bevat ervaren spelers en jonge gasten,het is ridicuul om te denken dat iedere speler direct topniveau zal halen.  Om dan direct te zeggen dat die jonge spelers te weinig zijn,tja,wij zijn Essevee é,we moeten terug naar normale verwachtingen.  Als je verwacht dat wij 24 kernspelers op éénzelfde niveau moeten hebben dan is dat niet realistisch!
De Smet kon,tegen Eupen bevoordeeld,zijn nut tonen bij invalbeurten,een De Neve toont dit ook.
Maw die verdienen hun invalbeurten en kansen,eerst een tiental minuten,en dan indien ze progressie tonen wat meer.
Wij moeten weer een club worden die een goeie gezonde mix heeft,ervaren spelers,jonge gasten die een perspectief krijgen om minuten te maken en dan witte merels die dat extra meer hebben en dat allemaal binnen een gezond budget en normale ambities,plaats 8-12 en af en toe een uitschieter!
De laatste jaren gingen we over ons budget,waren de ambities te hoog,ook qua spel, dit moet sowieso veranderen indien je een gezonde, stabiele club wil zijn .
Dus ja,een De Neve zit hier op zijn verdiende plek!
 

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.653
  • Essevee!
Re: Speeldag 21 : 26/12/2021 16u00 : Standard de Liège - Essevee
« Reactie #56 Gepost op: december 28, 2021, 05:28:49 pm »
Ik snap je punt Mogul. En het is zeker waar dat jeugd nu kansen geven, de toekomst kan stimuleren. Alleen vind ik persoonlijk dat de jeugdspelers op dit moment het niveau niet hebben dat gewenst is voor eerste klasse.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.767
Re: Speeldag 21 : 26/12/2021 16u00 : Standard de Liège - Essevee
« Reactie #57 Gepost op: december 28, 2021, 06:38:30 pm »
De Neve zorgde er zondag alvast voor dat  er verdedigend terug meer evenwicht was en deed met zn taken want het vat van Dompe was af.
Toch goed dat we zo iemand kunnen inbrengen?
Wil dit zeggen dat hij goed genoeg is vr 1ste of mag starten...neen. Maar zoals Mogul zegt..we moeten realistischer zijn.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.668
Re: Speeldag 21 : 26/12/2021 16u00 : Standard de Liège - Essevee
« Reactie #58 Gepost op: december 28, 2021, 07:05:07 pm »
Ik snap je punt Mogul. En het is zeker waar dat jeugd nu kansen geven, de toekomst kan stimuleren. Alleen vind ik persoonlijk dat de jeugdspelers op dit moment het niveau niet hebben dat gewenst is voor eerste klasse.
Ja, dat kan op dit moment wel zo zijn, zal eerder zo zijn dan niet waarschijnlijk, maar ik heb nog gasten gezien vroeger waarvan je dacht, " nee dat zal niet lukken' maar die toch aan de oppervlakte kwamen.   Zo'n Buysse zag er in het begin ook niet goed uit hoor, D'haemers kon ook goed mee in eerste, toen Waregem in vierde klasse speelde zou er niemand hebben gedacht dat die zou meekunnen in eerste.  En nog vroeger nog veel meer, maar dat kan je niet meer vergelijken met nu.
De Neve was al belangrijk in Sint Truiden, tegen Mechelen, die is gedreven, heeft een goeie voorzet, lef, dat is op dit moment al meer dan voldoende en ideaal om de laatste 10 minuten in te vallen en wie weet kan hij groeien. 
Ik wil maar zeggen, wij moeten terug zo'n club zijn waar de jeugdspelers denken(of andere jonge spelers van andere eersteklassers) we gaan daar misschien een kans hebben om enkele minuten te spelen.
Als je kijkt naar Cercle Brugge,die hebben ook enkele jonge spelers die ook zo begonnen zoals De Neve. Deman,Vanhoutte,Decostere.    Die zijn al enorm gegroeid en spelen nu in een winnend team tegen Club Brugge.
« Laatst bewerkt op: december 28, 2021, 07:09:35 pm door mogul »