Auteur Topic: [VB] SVZW - Standard  (gelezen 15956 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: [VB] SVZW - Standard
« Reactie #40 Gepost op: april 27, 2009, 01:33:22 pm »
standard verliest tegen ons den titel,voila.
Kunnen ze volgend seizoen h??l onze ploeg uitfluiten ipv alleen Meert...
Standard MOET komen. Misschien zit daar wat in voor Essevee.

fox

  • Gast
Re: [VB] SVZW - Standard
« Reactie #41 Gepost op: april 27, 2009, 01:49:54 pm »
standard verliest tegen ons den titel,voila.
Kunnen ze volgend seizoen h??l onze ploeg uitfluiten ipv alleen Meert...
Standard MOET komen. Misschien zit daar wat in voor Essevee.


Het probleem lijkt me dat Standard gewoon te goed is en dat we er deze keer niet gaan komen met onze inzet, want die mannen gaan ook ongelooflijk gemotiveerd zijn om ons een pak slaag te geven. Voor de eerste keer dit seizoen 0-3

Offline WaregemBoy

  • Leden
  • Berichten: 692
Re: [VB] SVZW - Standard
« Reactie #42 Gepost op: april 27, 2009, 03:33:02 pm »
Ik vrees ook een beetje voor een dergelijk scenario...  :-[

Offline EAGLE

  • Leden
  • Berichten: 2.345
Re: [VB] SVZW - Standard
« Reactie #43 Gepost op: april 27, 2009, 03:37:32 pm »
Eigenlijk komt het erop neer om de bal te laten aan Sarr en Onyewu zoals Anderslecht dat thuis deed tegen standard! dan moeten ze continu voor de lange bal kiezen

Sv Zulte Waregem

  • Gast
Re: [VB] SVZW - Standard
« Reactie #44 Gepost op: april 27, 2009, 03:42:59 pm »
Alleen Club Brugge nog een makkie voor Standard
Rouches vrezen verplaatsingen naar Waregem en Gent

Op drie wedstrijden van het einde dringt nu pas door hoe moeilijk het resterende programma van Standard is en hoe makkelijk dat van Anderlecht. 'Testwedstrijden wordt het hoogst haalbare', voorspelt Milan Jovanovic, zaterdag de held in de 4-1-zege tegen KV Mechelen.

'Le Standard sera champion!' rolde zaterdag om tien voor tien van de tribunes in Sclessin. Na vier doelpunten in een indrukwekkende eerste helft namen de spelers van Standard uitgebreid de tijd om hun ereronde te maken.

Op de tribunes leek het alsof de tiende titel maar voor het grijpen ligt voor de Rouches. Maar op het terrein was van uitzinnige taferelen geen sprake. Steven Defour en co. beseffen dat Anderlecht even makkelijk won van Dender als Standard van Malinwa en de eindsprint naar de titel nu pas echt begint. Zuinig namen de Standard-spelers het applaus in ontvangst.

'Ik zie niet in waar Anderlecht nog punten kan laten liggen', sprak Milan Jovanovic, zaterdag goed voor twee goals en ??n assist. 'Eigenlijk zie ik het alleen op de slotspeeldag in Genk gebeuren. Maar dan moeten wij naar AA Gent. Michel Preud'homme zal verplicht zijn tegen ons te winnen. Verplicht!'

Standard moet de eindsprint in een veel zwaarder verzet op gang trekken. Uit in Zulte Waregem, thuis tegen Club Brugge en uit in Gent is heel wat taaiere kost dan uit in Tubeke, thuis tegen Roeselare en uit in Genk voor Anderlecht. Opvallend is dat de Standard-spelers de 'topper' tegen Club Brugge als de makkelijkste opdracht van de drie bestempelen.

'Club thuis moet lukken, maar uit in Zulte Waregem en vooral uit in Gent wordt heel heel moeilijk', sprak Milan Jovanovic.

Steven Defour, zaterdag de maker van het eerste doelpunt voor Standard, bevestigt. 'Zulte Waregem en Gent worden onze zwaarste opdrachten. Zulte Waregem is een moeilijk te bespelen ploeg. Dat ze dit weekend punten hebben laten liggen tegen Charleroi, speelt zeker niet in ons voordeel. Elke ploeg die tegen de kampioen speelt is op en top gemotiveerd.'

Testmatchen

Zulte Waregem klopte Standard in de heenronde. De West-Vlaamse fusieclub is met Charleroi de enige ploeg die er de voorbije twee jaar in slaagde te winnen in Sclessin. En dan tellen we de Europese matchen van Standard mee.

'Elke match is nu een finale', zei Defour. 'Ik zeg al heel lang dat we niet kunnen rekenen op puntenverlies van Anderlecht en moeten proberen al onze wedstrijden te winnen. Over onze kansen in eventuele testmatchen spreek ik me niet uit. Voorlopig telt alleen Zulte Waregem.'

'Ik hoop dat de titel binnen is op 15 mei, want dan kan iedereen met vakantie', sprak Milan Jovanovic. 'Maar ik denk dat testmatchen het hoogst haalbare worden. Als we testmatchen spelen, mogen we tevreden zijn. Want dat zou betekenen dat we onze drie matchen tegen Zulte Waregem, Club en Gent gewonnen hebben.'

Standard moet ook hopen dat het zonder bijkomende afwezigen de laatste weken van de competitie doorkomt. Zaterdag ontbraken de geblesseerden De Camargo en Mbokani en de geschorste Onyewu. Igor De Camargo raakt mogelijk speelklaar voor Zulte Waregem, de knie van Mbokani wordt maandag onderzocht.

'E?n ding staat vast en dat is dat we 4-4-2 moeten blijven spelen', zei Milan Jovanovic. 'In onze laatste wedstrijden hebben we altijd veel gescoord. Germinal Beerschot, Lokeren, Moeskroen en KV Mechelen. D?t is het spel van Standard.'

'Je moet aan de trainer vragen of en hoe Igor De Camargo terugkeert in de ploeg', zei Steven Defour. 'Zonder hem hebben Axel en ik meer werk - zowel offensief als defensief. Maar voorlopig lukt ons dat uitstekend. En ik maakte vandaag nog eens een doelpunt. Een mooi doelpunt? Natuurlijk, ik maak alleen maar mooie doelpunten.'

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: [VB] SVZW - Standard
« Reactie #45 Gepost op: april 27, 2009, 03:44:46 pm »
standard verliest tegen ons den titel,voila.
Kunnen ze volgend seizoen h??l onze ploeg uitfluiten ipv alleen Meert...
Standard MOET komen. Misschien zit daar wat in voor Essevee.


Het probleem lijkt me dat Standard gewoon te goed is en dat we er deze keer niet gaan komen met onze inzet, want die mannen gaan ook ongelooflijk gemotiveerd zijn om ons een pak slaag te geven. Voor de eerste keer dit seizoen 0-3
Ja, je hebt eigenlijk gelijk. Deze keer zullen we de punten aan Standard moeten laten. Mijn schoonbroer (Standardsupporter) zal content zijn.

Offline superjood

  • Leden
  • Berichten: 482
Re: [VB] SVZW - Standard
« Reactie #46 Gepost op: april 27, 2009, 09:27:05 pm »
Alleen Club Brugge nog een makkie voor Standard
Rouches vrezen verplaatsingen naar Waregem en Gent

Op drie wedstrijden van het einde dringt nu pas door hoe moeilijk het resterende programma van Standard is en hoe makkelijk dat van Anderlecht. 'Testwedstrijden wordt het hoogst haalbare', voorspelt Milan Jovanovic, zaterdag de held in de 4-1-zege tegen KV Mechelen.

'Le Standard sera champion!' rolde zaterdag om tien voor tien van de tribunes in Sclessin. Na vier doelpunten in een indrukwekkende eerste helft namen de spelers van Standard uitgebreid de tijd om hun ereronde te maken.

Op de tribunes leek het alsof de tiende titel maar voor het grijpen ligt voor de Rouches. Maar op het terrein was van uitzinnige taferelen geen sprake. Steven Defour en co. beseffen dat Anderlecht even makkelijk won van Dender als Standard van Malinwa en de eindsprint naar de titel nu pas echt begint. Zuinig namen de Standard-spelers het applaus in ontvangst.

'Ik zie niet in waar Anderlecht nog punten kan laten liggen', sprak Milan Jovanovic, zaterdag goed voor twee goals en ??n assist. 'Eigenlijk zie ik het alleen op de slotspeeldag in Genk gebeuren. Maar dan moeten wij naar AA Gent. Michel Preud'homme zal verplicht zijn tegen ons te winnen. Verplicht!'

Standard moet de eindsprint in een veel zwaarder verzet op gang trekken. Uit in Zulte Waregem, thuis tegen Club Brugge en uit in Gent is heel wat taaiere kost dan uit in Tubeke, thuis tegen Roeselare en uit in Genk voor Anderlecht. Opvallend is dat de Standard-spelers de 'topper' tegen Club Brugge als de makkelijkste opdracht van de drie bestempelen.

'Club thuis moet lukken, maar uit in Zulte Waregem en vooral uit in Gent wordt heel heel moeilijk', sprak Milan Jovanovic.

Steven Defour, zaterdag de maker van het eerste doelpunt voor Standard, bevestigt. 'Zulte Waregem en Gent worden onze zwaarste opdrachten. Zulte Waregem is een moeilijk te bespelen ploeg. Dat ze dit weekend punten hebben laten liggen tegen Charleroi, speelt zeker niet in ons voordeel. Elke ploeg die tegen de kampioen speelt is op en top gemotiveerd.'

Testmatchen

Zulte Waregem klopte Standard in de heenronde. De West-Vlaamse fusieclub is met Charleroi de enige ploeg die er de voorbije twee jaar in slaagde te winnen in Sclessin. En dan tellen we de Europese matchen van Standard mee.

'Elke match is nu een finale', zei Defour. 'Ik zeg al heel lang dat we niet kunnen rekenen op puntenverlies van Anderlecht en moeten proberen al onze wedstrijden te winnen. Over onze kansen in eventuele testmatchen spreek ik me niet uit. Voorlopig telt alleen Zulte Waregem.'

'Ik hoop dat de titel binnen is op 15 mei, want dan kan iedereen met vakantie', sprak Milan Jovanovic. 'Maar ik denk dat testmatchen het hoogst haalbare worden. Als we testmatchen spelen, mogen we tevreden zijn. Want dat zou betekenen dat we onze drie matchen tegen Zulte Waregem, Club en Gent gewonnen hebben.'

Standard moet ook hopen dat het zonder bijkomende afwezigen de laatste weken van de competitie doorkomt. Zaterdag ontbraken de geblesseerden De Camargo en Mbokani en de geschorste Onyewu. Igor De Camargo raakt mogelijk speelklaar voor Zulte Waregem, de knie van Mbokani wordt maandag onderzocht.

'E?n ding staat vast en dat is dat we 4-4-2 moeten blijven spelen', zei Milan Jovanovic. 'In onze laatste wedstrijden hebben we altijd veel gescoord. Germinal Beerschot, Lokeren, Moeskroen en KV Mechelen. D?t is het spel van Standard.'

'Je moet aan de trainer vragen of en hoe Igor De Camargo terugkeert in de ploeg', zei Steven Defour. 'Zonder hem hebben Axel en ik meer werk - zowel offensief als defensief. Maar voorlopig lukt ons dat uitstekend. En ik maakte vandaag nog eens een doelpunt. Een mooi doelpunt? Natuurlijk, ik maak alleen maar mooie doelpunten.'

Ik denk er ernstig over na mijn abonnement voor mijn krant op te zeggen...  ;)

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: [VB] SVZW - Standard
« Reactie #47 Gepost op: april 28, 2009, 08:33:22 am »
Dury: 'Het is iedere keer koekenbak'


De Rouches zijn de voorbije jaren gebuisd in de matchen tegen Essevee, wat hun huiver voor de trip naar het Regenboogstadion enigszins verklaart. 'Maar de omstandigheden zijn nu heel anders', tempert Zulte Waregem-coach Francky Dury.

Sinds Zulte Waregem in 2005 naar eerste klasse promoveerde, haalde Standard maar dertien punten op 27 tegen Essevee. Een buis dus. Bovendien is Zulte Waregem dit seizoen de reuzendoder bij uitstek. Zulte Waregem liet op eigen veld al Anderlecht (4-0) en Club Brugge (2-0) alle kleuren van de regenboog zien. En het team van coach Francky Dury won begin december op Sclessin met 1-2. De voorbije twee seizoenen kon alleen ook Charleroi gaan winnen in Luik.

Ook al is agent provocateur Stijn Meert, de man die Concei??o zo ver dreef dat die zijn shirt in het gezicht van ref Vervecken duwde en in de heenronde scoorde op Sclessin, er door een blessure niet bij, toch is Standard er niet gerust op.

'Het is hier tegen Standard iedere keer koekenbak', weet ook Dury nog goed dat er altijd iets te beleven is in duels tussen Zulte Waregem en Standard: late doelpunten, rode kaarten of verrassende uitslagen.

'Het is een compliment om dat te horen van Standard. Maar de omstandigheden zijn nu heel anders dan bij de match in de heenronde. Toen had Standard net een Europese match tegen Sampdoria achter de rug. Nu is het serieus. We spelen tegen een ploeg op kampioenenniveau. Standard is net zoals Anderlecht aan het spelen op een hoog niveau en met een grote drang om te winnen. Ik heb te veel respect voor Standard om nu straffe uitspraken te doen.'

'Op dit moment ben ik vooral ontgoocheld dat we verloren hebben van Charleroi. Als we die match hadden gewonnen, speelden we tegen Standard zelf nog om die vierde plaats en Europees voetbal. Ik haal de motivatie liever uit onszelf. We spelen zaterdag niet om Standard te doen verliezen. Maar wel om zelf iets te tonen aan onze eigen fans en ze nog iets moois te bezorgen na het goede seizoen. Ons eerste seizoen in eerste haalden we 49 punten. Daar staan we nu nog ??n punt onder. We willen over die vijftig gaan.' (GDV)


 (GDV)

Offline mister f

  • Leden
  • Berichten: 627
Re: [VB] SVZW - Standard
« Reactie #48 Gepost op: april 28, 2009, 10:53:11 am »
ik denk dat we gemakkelijk gaan winnen.3-1. ;)

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: [VB] SVZW - Standard
« Reactie #49 Gepost op: april 28, 2009, 12:42:54 pm »
ik denk dat we gemakkelijk gaan winnen.3-1. ;)
We hebben toch al enig aanzien h?! Ze zijn banger van ons dan van Kluup. Nu ja, na zo'n seizoen is dat maar normaal h?  ;D

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.266
Re: [VB] SVZW - Standard
« Reactie #50 Gepost op: april 28, 2009, 12:45:42 pm »
Roelandts in HNB: "Hopelijk zorgen onze fans voor een gelijkaardige sfeer als tegen KVK, want als speler krijg je hier toch een boost van".... ;)

Offline tvdb

  • Leden
  • Berichten: 127
Re: [VB] SVZW - Standard
« Reactie #51 Gepost op: april 28, 2009, 12:56:07 pm »
Ofwel wordt het gewoon makkelijke overwinning voor standard (meest logische) ofwel kunnen we nog eens stunten ma denk toch dat de kans groot is dat we gwn verliezen...

Offline thierslouis

  • Leden
  • Berichten: 402
Re: [VB] SVZW - Standard
« Reactie #52 Gepost op: april 28, 2009, 01:00:18 pm »
Roelandts in HNB: "Hopelijk zorgen onze fans voor een gelijkaardige sfeer als tegen KVK, want als speler krijg je hier toch een boost van".... ;)
Is er nog eens de vlaggenactie of niet?

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.155
Re: [VB] SVZW - Standard
« Reactie #53 Gepost op: april 28, 2009, 02:57:54 pm »
Voetbalkenners en commentators steken het ook niet meer weg, en terecht.  Vele ploegen zijn bang van ons en zeker om naar de gaverbeek te komen.  En vooral de belgische top 3.  Ook meer en meer worden we subtopper genoemd of subtopper in wording enz...  En ze liegen niet.

Knap ook dat na dury ook roelandts(die toch veel gewend is) de schitterende sfeer bewierrookt die de fans kunnen brengen.  Dringend dat nieuwe stadion en het is iedere week zo hels sfeertje en zullen ze nog minder graag naar hier komen.

Ik durf geen prono uit te spreken.  Maar hoop van te winnen.  Vollop nog gaan voor dat europees: you never know.  9 op 9 en standard moet dan absoluut winnen van aa gent.  En ook naar de volgende matchen toe, geeft dit nog altijd een doel.

Al is het maar om die 5de stek te nemen ( die we zeker zouden verdienen) als je kijkt dat een brugge derde staat volledig onverdiend.  En al is het maar om weer heel belgie te doen spreken over ons, hoe wij de titelstrijd stevig doorheen geschud hebben en voor de zoveelste maal een top 3 ploeg verslaan hebben.  En al is het maar om nog eens duidelijk te maken aan al de mensen met hun kortrijkbril op, dat wij terrecht de ploeg zijn van de streek, en dat altijd geweest zijn en blijven, en daarom alleen al zo hoog mogelijk boven dat clubje staan. Hoe meer publi voor ons, hoe slechter voor kortrijk.  Doelen nog genoeg dus dit seizoen.

Kommaan essevee, kommaan fans.  Vollop voor de 5de stek gaan en vollop gaan voor nog meer publiciteit en lof.  En wie weet valt er dan toch nog europees voetbal uit de bus, wat wel heel miniem is dit jaar, maar je weet maar nooit wat gent plots doet dit seizoen nog.
« Laatst bewerkt op: april 28, 2009, 03:00:42 pm door essevee007 »

Offline die hard esseveeƫr

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: [VB] SVZW - Standard
« Reactie #54 Gepost op: april 28, 2009, 06:04:02 pm »
Ik had het al voorgesteld voor de match op Charleroi, maar onze Franky vond dat we van onze eigen sterkte moesten uitgaan en toch met 2 spitsen spelen... (wat zijn goed recht is natuurlijk) Jammer genoeg kwam ons middenveld nooit in zijn spel en gingen we roemloos ten onder.
Daarom nog maar eens een oproep om terug te grijpen naar het systeem dat ons tegen de toppers al herhaaldelijk punten opleverde, namelijk met 1 spits en Roelandts er juist achter!
----------- Bossut -----------
-Minne-Dhaene-Taravel-Reina-
Berrier-Colpaert-Hyland-Buysse
---------- Roelandts ---------
------------ Nfor ------------
We hebben niemand meer over links op het middenveld ( Roelandts valt keer op keer door de mand als ie daar moet spelen ) en Buysse heb ik nooit geen echte linksback gevonden, daarom dat ik hem eens een rij vooruit zou schuiven met een echte linksback erachter ( tenminste als Reina fit raakt ).
Pronostiek met deze ploeg: minstens een punt.
Anders: op ons doze.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: [VB] SVZW - Standard
« Reactie #55 Gepost op: april 28, 2009, 07:34:09 pm »
idd Roelandts moet centraal op het middenveld ter ondersteuning van een spits.
Reina zal wss niet fit geraken, voor de rest ben ik wel benieuwd naar Dury zijn opstelling zaterdag.
Ik gok ook op 1 spits (NForke), met Makiese als troef bij een invalbeurt.

Offline Topke

  • Leden
  • Berichten: 323
  • SVZW/ CFC LAD
Re: [VB] SVZW - Standard
« Reactie #56 Gepost op: april 29, 2009, 08:35:14 am »
Met Igor moeten we al geen rekening meer houden!

Offline bombi

  • Leden
  • Berichten: 3
Re: [VB] SVZW - Standard
« Reactie #57 Gepost op: april 29, 2009, 10:52:19 am »
maar Mbokani zou klaar zijn

Offline sv_forever

  • Leden
  • Berichten: 3.182
Re: [VB] SVZW - Standard
« Reactie #58 Gepost op: april 29, 2009, 11:17:04 am »
maar Mbokani zou klaar zijn

Jammer genoeg, hoewel, wie weet zit diene met zijn kop bij de topschuttersstand en worden alle kansen van Standard verkwist door zijn ego?sme en winnen we de match :D

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: [VB] SVZW - Standard
« Reactie #59 Gepost op: april 29, 2009, 11:41:44 am »
Bwa tis niet zeker dat Mbokani top zal zijn,  wie weet hervalt hij in zen blessure.