Auteur Topic: WK2018 voorrondes : 06/09/2016 : Cyprus - Belgi?  (gelezen 10937 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
WK2018 voorrondes : 06/09/2016 : Cyprus - Belgi?
« Gepost op: september 06, 2016, 12:32:46 pm »
Na een pandoering thuis door Spanje is het tijd om ??n en ander recht te zetten.

Wat moet Martinez veranderen?
Wie vliegt naar de bank (of verder)?
Wie moet er (dringend) / (weer) in?
Wie moet zich gaan bezinnen?
Vooral hoe moeten ze het aanpakken?

Vooral ... kunnen we winnen?

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: WK2018 voorrondes : 06/09/2016 : Cyprus - Belgi?
« Reactie #1 Gepost op: september 06, 2016, 12:36:25 pm »
Voor het eerst met 3-4-3? De verwachte elf Rode Duivels voor vanavond
06/09/2016 03:00 via het nieuwsblad.be

De namen zijn nog niet allemaal bekend, maar het systeem bijna zeker wel: met drie verdedigers en Meunier hoger op rechts. Het duo Hazard-De Bruyne zou dan achter een diepe spits terechtkomen en dat is wellicht Romelu Lukaku.

?De tactische aanpassingen op de zondagtraining gingen goed?, zei Roberto Martinez gisteren voor de laatste training. ?De spelers deden het goed. Wij mogen niet voorspelbaar zijn. Met spelers van dat niveau krijg je veel informatie. We zijn klaar om iets recht te zetten, dat gevoel is er. Maar er zijn verschillende systemen. Ik ben niet voor ??n vast systeem.?

Bij ons weten speelden de Rode Duivels nog nooit in een 3-4-3. Nu is het met systemen wel als met smaak en kleuren: je kan er eindeloos over redetwisten. Een defensie met Alderweireld-Vermaelen-Vertonghen en Meunier op rechts wat hoger opgeschoven ? want dat wordt het ?? kan net zo goed een viermansdefensie worden genoemd. Maar het is alvast de bedoeling dat Meunier hoger gaat spelen en aan de linkerkant hetzelfde gebeurt, terwijl Vertonghen in een meer centrale rol opereert.
Wie op de linkerflank zal staan, is niet helemaal duidelijk. Carrasco lijkt het meest in aanmerking te komen nadat Jordan Lukaku tegen Spanje heel ongelukkig speelde.

Hazard blijft aanvoerder
De interessantste vraag in de ploegdiscussies gisteren was welke twee van de drie centraal in het midden zullen spelen. Witsel, Nainggolan en Fellaini vechten daar voor twee plaatsen.

?Fellaini is fit, hij trainde goed?, zei Martinez. ?Ik weet niet of hij negentig minuten kan spelen, dat moeten we nog zien. Maar hopelijk kan hij een grote impact op de wedstrijd hebben.?

Achter de diepe spits, wellicht Romelu Lukaku, komen dan De Bruyne en Hazard te staan. Wat dichter bij elkaar en meer centraal dan gebruikelijk. ?Eden moet zo veel mogelijk in het spel betrokken worden. Tegen Spanje heeft hij hard gewerkt. We moeten hem laten renderen. Hem goed bedienen of in een positie zetten waar hij op zijn best kan spelen. Dat geldt ook voor De Bruyne. Hazard blijft overigens aanvoerder. Hij voelt zich verantwoordelijk. Hij veel meer maturiteit nu.?

Het systeem en het elftal staan nagenoeg op papier. Hoe zit het met de tegenstander, de 86ste op de FIFA-ranking? ?Cyprus is echt wel goed, hoor. Stevig team. Ze winnen met ??n goal verschil of ze verliezen met ??n goal verschil. Het is altijd heel close. Vorig jaar was het heel moeilijk. De honger bij die mannen is zo groot, daarom wordt het een gevecht, daar twijfel ik niet aan. Maar wij willen ook goed spelen. We willen dat de fans blij zijn.?

Mogelijk wordt dit dus de opstelling:

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: WK2018 voorrondes : 06/09/2016 : Cyprus - Belgi?
« Reactie #2 Gepost op: september 06, 2016, 02:06:16 pm »
Die Vandewalle kent er toch echt geen sikkepit van h?. Correct 3-4-3 suggereren maar dan zo'n gedrocht van een potenti?le opstelling neertekenen.

Offline pamfluit

  • Leden
  • Berichten: 1.601
Re: WK2018 voorrondes : 06/09/2016 : Cyprus - Belgi?
« Reactie #3 Gepost op: september 06, 2016, 07:10:11 pm »
Die Vandewalle kent er toch echt geen sikkepit van h?. Correct 3-4-3 suggereren maar dan zo'n gedrocht van een potenti?le opstelling neertekenen.

En toch zal het dit zijn, al mag van mij Dembele erin ipv Fellaini

Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: WK2018 voorrondes : 06/09/2016 : Cyprus - Belgi?
« Reactie #4 Gepost op: september 07, 2016, 10:57:27 am »
Die Vandewalle kent er toch echt geen sikkepit van h?. Correct 3-4-3 suggereren maar dan zo'n gedrocht van een potenti?le opstelling neertekenen.

Tjah... :D

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: WK2018 voorrondes : 06/09/2016 : Cyprus - Belgi?
« Reactie #5 Gepost op: september 07, 2016, 12:24:14 pm »
Niemand die zijn gedacht durft zeggen? ;-)

Wat vonden we bijvoorbeeld van de actie van Thomas Meunier?

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: WK2018 voorrondes : 06/09/2016 : Cyprus - Belgi?
« Reactie #6 Gepost op: september 07, 2016, 12:25:33 pm »

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: WK2018 voorrondes : 06/09/2016 : Cyprus - Belgi?
« Reactie #7 Gepost op: september 07, 2016, 01:01:35 pm »
Niemand die zijn gedacht durft zeggen? ;-)

Typisch Belgische match, je speelt 15 minuten goed. speel dan 45-60 minuten als een zak patatten en begin daarna aan een slotoffensief van 15-25 minuten waarmee je hopelijk alles kan goedmaken wat je de minuten ervoor niet goed deed.

Vond de opstelling eigenlijk niet slecht, sommige spelers kwamen veel beter tot hun recht al was de tegenstand zwak natuurlijk. Het is gewoon jammer dat ze niet langer dan 20 minuten met inzet kunnen spelen en zich niet laten wegdrukken. Zulke ploegen zou je eigenlijk in 1 helft moeten dood maken met met 2/3-0. Ga dan de 2de helft misschien wat langzamer spelen dan kan je ook wat eerder wisselen. Maar blijkbaar is dit erg moeilijk.
Fellaini liet zich weer lekker negatief opvallen, voor mij moet je die echt niet in de ploeg zetten. Zeker niet als je Naingollan en Dembele nog op de bank zitten hebt.
Witsel slaagde er weer in het spel trager te laten lopen dan de bal rolde, aanvallend snel voetbal spelen is echt zijn ding niet.
Positief waren Alderweireld en Vermaelen die het verdedigend goed deden, Vertongen had het iets moeilijker. Meunier speelde goed en je merkt ook dat dit systeem voor hem echt het beste is.
Carrasco mist duidelijk een goede vorm (al denk ik soms dat hij nooit het niveau van die Champions League zal halen en dat echt een uitzonderlijk iets was, al hoop ik dat ik mis ben).
De Bruyne en Hazard speelden een degelijke match en Lukaku deed wat van hem verwacht werd.

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: WK2018 voorrondes : 06/09/2016 : Cyprus - Belgi?
« Reactie #8 Gepost op: september 07, 2016, 01:32:05 pm »
Typisch Belgische match, je speelt 15 minuten goed. speel dan 45-60 minuten als een zak patatten en begin daarna aan een slotoffensief van 15-25 minuten waarmee je hopelijk alles kan goedmaken wat je de minuten ervoor niet goed deed.

Vond de opstelling eigenlijk niet slecht, sommige spelers kwamen veel beter tot hun recht al was de tegenstand zwak natuurlijk. Het is gewoon jammer dat ze niet langer dan 20 minuten met inzet kunnen spelen en zich niet laten wegdrukken. Zulke ploegen zou je eigenlijk in 1 helft moeten dood maken met met 2/3-0. Ga dan de 2de helft misschien wat langzamer spelen dan kan je ook wat eerder wisselen. Maar blijkbaar is dit erg moeilijk.
Fellaini liet zich weer lekker negatief opvallen, voor mij moet je die echt niet in de ploeg zetten. Zeker niet als je Naingollan en Dembele nog op de bank zitten hebt.
Witsel slaagde er weer in het spel trager te laten lopen dan de bal rolde, aanvallend snel voetbal spelen is echt zijn ding niet.
Positief waren Alderweireld en Vermaelen die het verdedigend goed deden, Vertongen had het iets moeilijker. Meunier speelde goed en je merkt ook dat dit systeem voor hem echt het beste is.
Carrasco mist duidelijk een goede vorm (al denk ik soms dat hij nooit het niveau van die Champions League zal halen en dat echt een uitzonderlijk iets was, al hoop ik dat ik mis ben).
De Bruyne en Hazard speelden een degelijke match en Lukaku deed wat van hem verwacht werd.
Grotendeels akkoord. Enkel De Bruyne vond ik ronduit zwak. Misschien is hij nog niet helemaal in vorm of misschien vind hij zijn positie nog niet helemaal in de ploeg.  Maar wat heeft die een rits slechte passes uitgedeeld...  Maar dat is natuurlijk mijn mening.

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: WK2018 voorrondes : 06/09/2016 : Cyprus - Belgi?
« Reactie #9 Gepost op: september 07, 2016, 04:11:16 pm »
Niemand die zijn gedacht durft zeggen? ;-)

Wat vonden we bijvoorbeeld van de actie van Thomas Meunier?

Oerechance!
Nie min of nie meer.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: WK2018 voorrondes : 06/09/2016 : Cyprus - Belgi?
« Reactie #10 Gepost op: september 07, 2016, 04:29:46 pm »
Debruyne speelt altijd met veel risico, dan zit daar ook veel afval bij. Hoort een beetje bij zijn speeltstijl. Een risico averse Witsel zal dat natuurlijk nooit tegenkomen, maar je zal die dan ook quasi nooit iets geniaals zien doen. Verder blijft het gewoon op de tanden bijten om 90 minuten rode Duivels uit te houden. Je kan toch niet geloven dat je tegen godbetert Cyprus maar met 1 man in de box geraakt? Probeer Lukaku maar eens te bereiken als daar altijd 3 man rondstaat omdat ze toch niemand anders moeten dekken.

Uiteindelijk was het weer ronduit slecht tegen een ploeg die qua niveau vergelijkbaar is met Eupen of zo.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: WK2018 voorrondes : 06/09/2016 : Cyprus - Belgi?
« Reactie #11 Gepost op: september 07, 2016, 06:14:42 pm »
Wie durft zich uitspreken over de instructies die onze topspelers meekregen van hun club? ;)