Auteur Topic: De trieste balans van corona  (gelezen 12587 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.670
Re: De trieste balans van corona
« Reactie #40 Gepost op: januari 26, 2022, 04:57:03 pm »
Het is dus allemaal fake news maw.   Tja, we hebben 4 gehuurde spelers op een kern van 24 of meer spelers, en door dat systeem komt het dus dat onze lonen zo hoog liggen maar in feite maar gemiddeld 240k zijn .  Ge moet geen exceptioneel wiskundig genie zijn om die bewering te ontkrachten.
Het stoot dat bestuurslid tegen de borst dat er zo'n onwaarheden hier op het forum komen en dat wil hij niet,maar om dat dan uit de doeken te doen in de krant,OH nee,liever niet.... Imo dikke flauwe kul,maar als jij dit gelooft,doe maar.

Euh ... neen, geen fake news. Niemand zegt dat het onwaar is of fake news is.
Het is onvolledig nieuws ... dat is een betere benaming.

Ik ben geen wiskundig genie, maar ik doe toch even voor jou de berekening. ;)

Opgelet onderstaande cijfers zijn een persoonlijke interpretatie/piste, hiervan heb ik dus geen bron. De bedoeling is om snel eens af te toetsen of die 240k kan kloppen...

2 spelers 800k = €1.600.000
3 spelers 500k = €1.500.000
5 spelers 400k = €2.000.000
5 spelers 200k = €1.000.000
5 spelers 100k = €500.000
5 spelers 50k = €250.000
4 spelers in huur 50k = €200.000
4 spelers in huur 200k = €1.000.000 (deel moederclub)

Spelers loonlast ~€8.050.000
Vergeet ook niet dat dit bruto bedragen zijn, maar gelukkig (voor de spelers) zijn hun afhoudingen niet zoals bij ons. ;)

= 29 spelers (ik zie er op de site toch 29 staan)

Maakt een gemiddelde van €243.000 (berekend op loonlast - deel moederclubs huurspelers)
Dan lijkt die 240k toch een realistisch bedrag.

Ik denk dat je gewoon vergeet dat er naast spelers ook loon moet betaald worden aan andere mensen die de club draaiende houden. Dus ~14.000.000 (totale loonlast) - ~8.000.000 (spelerslonen) = ~6.000.000 voor alle andere personeel, sociale lasten, pensioenplannen, bonussen, weekendwerk/eindejaar/vakantie- premies, ... etc. etc.

Als ik kijk in het recentste jaarverslag zie ik 67 personeelsleden, waarvan enkelen deeltijds.
Berekend naar voltijds equivalent zou dat komen op 63.9 personen.

Dus 64 - de spelers = 35 personeelsleden in dienst van de club.

Laat me even denken:
1 CEO
1 pers verantwoordelijke
7 staff leden (Dury, Timmy, Davy, Gino, Gianny, Kenny en Jarno)
6 commercieel team (Miguel, Marie, Simon, Chris, Patrick, Bert)
2? scoutingcel
1 balie
1 shop

Hier zitten ook enkelen tussen die ook hoge lonen betaald krijgen. Ik denk dan vooral aan (ex) T1, T2 en T3 (die nu T1 zijn), onze CEO, een commerciële directeur, scoutingcel ... maar ook een aantal met een 'normaler' loon zoals de baliemedewerkers, shopmedewerkers, bedienden,  ...

Dan rest er nog steeds 16-tal personen die ik nu niet direct kan bedenken of benoemen. Maar dit zal gaan om verschillende medewerkers in en rond het stadion, in de burelen (administratieve) maar ook mensen die werken in het trainingscomplex, greenkeepers, onderhoud, catering,  ... etc etc.

Het bestuur is onbezoldigd.

Dus ... nogmaals, bovenstaande berekening en cijfers zijn een gissing van mij persoonlijk!.
Mooi werk, :D moet ik toegeven, maar.... nee, de jeugdspelers verdienen volgens mij niet meer dan 2000 euro x 6(Depoorter,De Neve,De Buyser,Willen,Martijn Beernaert,Sylla), een Govea bv zie ik alvast al meer verdienen dan 800000, spelers zoals Sissako,Srarfi(Franse markt) Seck(komt van Genk),Hubert,Vossen,Gano,Dompé(komt van Gent)Vigen(komt van topclub Denemarken) Bossut,Cirianni, dat zijn er 10, ik denk dat je zou verschieten wat die hier verdienen.   Dus uw toplonen, die 2 en 3, dat zal al niet juist zijn. Alleen al die 2 foute inschattingen zal al iets heel anders geven.  Dan heb je nog Humpreys,Bostijn,Sormo,
Zarandia, die verdienen volgens mij toch allemaal ruim meer dan 250k hoor.
En 6 miljoen per jaar aan de omkadering, is dat niet wat veel? 
Het feit dat dat bestuurslid de hoofdmanager van dit forum(die het volgens mij goed doet, al kreeg hij, jij dus, de laatste paar dagen veel kritiek, niet terecht volgens mij :) dit toch wilde meegeven zegt toch dat het stoort en dan kan je toch evengoed deze uitleg ook op de site van de club zetten?
Ach ja,ik blijf van oordeel, wanneer het niet klopt of niet genuanceerd genoeg is wat er in de kranten staat, dat je dat, wanneer het u stoort als club, moet rechttrekken, en volgens mij zouden die kranten dat zeker publiceren, want dat is interessant.  En indien de kranten dit niet willen,dan kan je nog altijd dit op uw eigen site zetten om dit meer te duiden, indien het uw stoort dat de supporters die kranten klakkeloos geloven(en de naakte cijfers). Vergelijking met die leasingauto, dat slaat nergers op, mijn baas stoort het niet wat ik daar al dan niet over denk.  Hier stoort het dat bestuurslid wel.
Maar ik moet toegeven, ben onder de indruk van uw werk.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.680
  • Essevee! Olé Olé!
Re: De trieste balans van corona
« Reactie #41 Gepost op: januari 26, 2022, 05:04:58 pm »
Het is dus allemaal fake news maw.   Tja, we hebben 4 gehuurde spelers op een kern van 24 of meer spelers, en door dat systeem komt het dus dat onze lonen zo hoog liggen maar in feite maar gemiddeld 240k zijn .  Ge moet geen exceptioneel wiskundig genie zijn om die bewering te ontkrachten.
Het stoot dat bestuurslid tegen de borst dat er zo'n onwaarheden hier op het forum komen en dat wil hij niet,maar om dat dan uit de doeken te doen in de krant,OH nee,liever niet.... Imo dikke flauwe kul,maar als jij dit gelooft,doe maar.

Euh ... neen, geen fake news. Niemand zegt dat het onwaar is of fake news is.
Het is onvolledig nieuws ... dat is een betere benaming.

Ik ben geen wiskundig genie, maar ik doe toch even voor jou de berekening. ;)

Opgelet onderstaande cijfers zijn een persoonlijke interpretatie/piste, hiervan heb ik dus geen bron. De bedoeling is om snel eens af te toetsen of die 240k kan kloppen...

2 spelers 800k = €1.600.000
3 spelers 500k = €1.500.000
5 spelers 400k = €2.000.000
5 spelers 200k = €1.000.000
5 spelers 100k = €500.000
5 spelers 50k = €250.000
4 spelers in huur 50k = €200.000
4 spelers in huur 200k = €1.000.000 (deel moederclub)

Spelers loonlast ~€8.050.000
Vergeet ook niet dat dit bruto bedragen zijn, maar gelukkig (voor de spelers) zijn hun afhoudingen niet zoals bij ons. ;)

= 29 spelers (ik zie er op de site toch 29 staan)

Maakt een gemiddelde van €243.000 (berekend op loonlast - deel moederclubs huurspelers)
Dan lijkt die 240k toch een realistisch bedrag.

Ik denk dat je gewoon vergeet dat er naast spelers ook loon moet betaald worden aan andere mensen die de club draaiende houden. Dus ~14.000.000 (totale loonlast) - ~8.000.000 (spelerslonen) = ~6.000.000 voor alle andere personeel, sociale lasten, pensioenplannen, bonussen, weekendwerk/eindejaar/vakantie- premies, ... etc. etc.

Als ik kijk in het recentste jaarverslag zie ik 67 personeelsleden, waarvan enkelen deeltijds.
Berekend naar voltijds equivalent zou dat komen op 63.9 personen.

Dus 64 - de spelers = 35 personeelsleden in dienst van de club.

Laat me even denken:
1 CEO
1 pers verantwoordelijke
7 staff leden (Dury, Timmy, Davy, Gino, Gianny, Kenny en Jarno)
6 commercieel team (Miguel, Marie, Simon, Chris, Patrick, Bert)
2? scoutingcel
1 balie
1 shop

Hier zitten ook enkelen tussen die ook hoge lonen betaald krijgen. Ik denk dan vooral aan (ex) T1, T2 en T3 (die nu T1 zijn), onze CEO, een commerciële directeur, scoutingcel ... maar ook een aantal met een 'normaler' loon zoals de baliemedewerkers, shopmedewerkers, bedienden,  ...

Dan rest er nog steeds 16-tal personen die ik nu niet direct kan bedenken of benoemen. Maar dit zal gaan om verschillende medewerkers in en rond het stadion, in de burelen (administratieve) maar ook mensen die werken in het trainingscomplex, greenkeepers, onderhoud, catering,  ... etc etc.

Het bestuur is onbezoldigd.

Dus ... nogmaals, bovenstaande berekening en cijfers zijn een gissing van mij persoonlijk!.
Mooi werk, :D moet ik toegeven, maar.... nee, de jeugdspelers verdienen volgens mij niet meer dan 2000 euro x 6(Depoorter,De Neve,De Buyser,Willen,Martijn Beernaert,Sylla), een Govea bv zie ik alvast al meer verdienen dan 800000, spelers zoals Sissako,Srarfi(Franse markt) Seck(komt van Genk),Hubert,Vossen,Gano,Dompé(komt van Gent)Vigen(komt van topclub Denemarken) Bossut,Cirianni, dat zijn er 10, ik denk dat je zou verschieten wat die hier verdienen.   Dus uw toplonen, die 2 en 3, dat zal al niet juist zijn. Alleen al die 2 foute inschattingen zal al iets heel anders geven.  Dan heb je nog Humpreys,Bostijn,Sormo,
Zarandia, die verdienen volgens mij toch allemaal ruim meer dan 250k hoor.
En 6 miljoen per jaar aan de omkadering, is dat niet wat veel? 
Het feit dat dat bestuurslid de hoofdmanager van dit forum(die het volgens mij goed doet, al kreeg hij, jij dus, de laatste paar dagen veel kritiek, niet terecht volgens mij :) dit toch wilde meegeven zegt toch dat het stoort en dan kan je toch evengoed deze uitleg ook op de site van de club zetten?
Ach ja,ik blijf van oordeel, wanneer het niet klopt of niet genuanceerd genoeg is wat er in de kranten staat, dat je dat, wanneer het u stoort als club, moet rechttrekken, en volgens mij zouden die kranten dat zeker publiceren, want dat is interessant.  En indien de kranten dit niet willen,dan kan je nog altijd dit op uw eigen site zetten om dit meer te duiden, indien het uw stoort dat de supporters die kranten klakkeloos geloven(en de naakte cijfers). Vergelijking met die leasingauto, dat slaat nergers op, mijn baas stoort het niet wat ik daar al dan niet over denk.  Hier stoort het dat bestuurslid wel.
Maar ik moet toegeven, ben onder de indruk van uw werk.

Merci  8)

Ik weet dat het niet klopt, (ik beschik niet over de juiste cijfers natuurlijk) en bepaalde zullen misschien wel wat meer verdienen, anderen weer minder wat dan weer het gemiddelde in balans zal brengen.
Dan heb ik nog geen rekening gehouden met eventuele spelers die een prestatiegericht contract hebben. Weer een bewijs dat de rekening van een ander maken o zo moeilijk is.

Trouwens ... storen is een groot woord, 't was eerder een opmerking na verschillende foute aannames van foute onvolledige info in de media.

EDIT : Het stoort hen niet hé ... de juiste verwoording stond eigenlijk in mijn initiële bericht "geschrokken van bepaalde onjuiste feiten". Net nagekeken omdat ik aan mezelf twijfelede.
En hij wilde dat es juist "kaderen". fijn toch? Ik vraag me af hoeveel clubs dit doen naar hun supporters toe.
https://www.esseveeforum.be/index.php?topic=3756.msg280772#msg280772

« Laatst bewerkt op: januari 26, 2022, 05:34:31 pm door Frederik »