Auteur Topic: Rookvrij stadion  (gelezen 40741 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline sv.caene

  • Leden
  • Berichten: 908
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #60 Gepost op: juni 09, 2016, 04:50:27 am »
Roken komt inderdaad veel meer voor en is inderdaad als enigste van deze voorbeelden schadelijk. Er is ook wel nog een groot verschil tussen naast een roker zitten in open lucht of in een gesloten ruimte, maar daar heb je dus wel een punt.. Verder, appels met peren vergelijken... Ik haal gewoon aan dat er meerdere frustraties kunnen zijn bij iedereen en dat het niet de bedoeling is om mensen te gaan verketeren.. Het is niet omdat het onschadelijk is dat het niet vervelend kan zijn h?..

Het is hier enkel en alleen aan de club om dit punt te bekijken en een beslissing te nemen. Ik persoonlijk  zie dan liever iets in de aard van in de trobune niet roken, in de kantine van het verdiep ook niet maar dan misschien helemaal beneden wel.. Het zou straf zijn om aan hokjesverdeling te doen in de tribune en helemaal verbieden is ook absurd zo is het nergens..
One Essevee!

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #61 Gepost op: juni 09, 2016, 09:19:13 am »
Het is gewoon niet normaal dat roken eender waar toegelaten zou zijn. Vroeger mocht het overal, maar toen had de maatschappij niet door dat je er zwaar ziek van wordt en snel(ler) dood van gaat.

Op hoe meer plaatsen het verboden wordt, hoe beter voor de mensen, zowel rokers als niet-rokers.

Offline Mr. Jones

  • Leden
  • Berichten: 300
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #62 Gepost op: juni 09, 2016, 12:26:06 pm »
Ik heb er niks op tegen dat mensen buiten aan het hamburgerkraam zouden roken, dan kies ik ervoor om niet naast die mensen te staan/lopen. Bij een abonnement/zitplaats kies je natuurlijk niet waar je zit...

Maar we mogen hier nog veel over zagen/klagen, als de supporterfederatie dit niet aankaart, of de club geen beslissing durft te nemen of nog beter: de pro league geen beslissing durft af te dwingen, vrees ik dat het niet voor direct zal zijn...

Offline Mr. Jones

  • Leden
  • Berichten: 300
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #63 Gepost op: juni 29, 2016, 11:28:08 am »
Vandaag te horen gekregen dat "argumenten" voor rookvrij stadion op mail moeten worden gezet. Met andere woorden, dan kunnen ze het in de doofpot steken... Ging de supporterfederatie dit niet eens aankaarten. Ik dacht dat jij dat had gezegd Frederik? Waarom horen wij hier niets meer van? Wij zijn aan het kijken of we ons kunnen verplaatsen, maar 5 plaatsen naast elkaar vinden rond de plaats waar we zitten lijkt mij gewoon onmogelijk... (Vijvertribune)

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.672
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #64 Gepost op: juni 29, 2016, 11:29:31 am »
Vandaag te horen gekregen dat "argumenten" voor rookvrij stadion op mail moeten worden gezet. Met andere woorden, dan kunnen ze het in de doofpot steken... Ging de supporterfederatie dit niet eens aankaarten. Ik dacht dat jij dat had gezegd Frederik? Waarom horen wij hier niets meer van? Wij zijn aan het kijken of we ons kunnen verplaatsen, maar 5 plaatsen naast elkaar vinden rond de plaats waar we zitten lijkt mij gewoon onmogelijk... (Vijvertribune)

GT heeft dat toch gezegd, (tegen mij) is GT eigenlijk zelf roker?

Offline Hartson

  • Leden
  • Berichten: 388
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #65 Gepost op: juni 29, 2016, 12:43:21 pm »
Per tribune ??n niet-rokersvak aanbieden lijkt mij toch wel organisatorisch haalbaar. Men zou er heel wat mensen een plezier mee doen denk ik.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #66 Gepost op: juni 29, 2016, 01:09:01 pm »
Per tribune ??n niet-rokersvak aanbieden lijkt mij toch wel organisatorisch haalbaar. Men zou er heel wat mensen een plezier mee doen denk ik.

Ik denk dat er meer niet-rokers zijn dan rokers ......

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #67 Gepost op: juni 29, 2016, 02:30:34 pm »
Ik denk dat er meer niet-rokers zijn dan rokers ......

Ja maar vele niet-rokers willen samen zitten bij vrienden die dan wel roken

Offline Mr. Jones

  • Leden
  • Berichten: 300
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #68 Gepost op: juni 29, 2016, 02:40:40 pm »
Ja maar vele niet-rokers willen samen zitten bij vrienden die dan wel roken

Die enkelingen zullen daar dan ook niks tegen hebben of ze zouden hun vriend daar wel op aanspreken...

Het lijkt mij trouwens een omgekeerde wereld om een niet-rokersvak te gaan aanbieden ipv een "rokersvak". Ik snap trouwens ook niet waarom dit nog z'n taboe is om te verbieden op de tribune en de andere ruimtes. Het lijkt mij eenvoudiger om een "bushok" beneden aan elke tribune te zetten waar ze uit de regen kunnen paffen... Zoals er ook onbegrijpelijk wordt voorzien aan een ziekenhuis...

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #69 Gepost op: juni 29, 2016, 10:46:13 pm »
Gewoon rookvrij zoals ze in andere stadions al doen. Simpel
SV TILL I DIE

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #70 Gepost op: juni 29, 2016, 10:47:29 pm »
Gewoon rookvrij zoals ze in andere stadions al doen. Simpel
+1!!!

Offline velociraptor

  • Leden
  • Berichten: 309
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #71 Gepost op: juni 30, 2016, 03:08:32 am »
+2!!!!!! 
« Laatst bewerkt op: juni 30, 2016, 03:29:42 am door velociraptor »

Offline depinguin

  • Leden
  • Berichten: 473
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #72 Gepost op: juni 30, 2016, 06:52:33 am »
Een beetje laten roken of een beetje rookvrij ....
Klinkt als
een beetje goal of een beetje buitenspel.

Nee.
Het is als je het mij vraag rookvrij of niet rookvrij.

en om de discussie wat luchtig te houden...
Voor degenen die zeggen 2u zonder roken dat is niet uit te houden en voor mij hoort roken er bij.
Acht u gelukkig dat er naast u niemand zit die het normaal vindt om tien keer per dag te masturberen en juist tijdens de match de kriebel voelen opkomen....
of nymfomanes  die horny worden van mannen in short te zien rondlopen en absoluut nood hebben aan een beurt... en dus ook geen 2 uur hun manieren kunnen houden.... of moeten die ook een apart vak krijgen.

"Hoe sterker je zelf bent hoe minder je de fouten van uw eigen falen bij een ander lecht"

"Proberen is voor janetten"

Offline Mr. Jones

  • Leden
  • Berichten: 300
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #73 Gepost op: juni 30, 2016, 09:34:46 am »
Al goed en wel dat er nog een paar gelijkgezinden aanwezig zijn op het forum, maar wat kunnen we ondernemen om dit ook duidelijk te maken aan de club want ik denk niet dat zij dit hier gaan lezen en zeggen: "awel dat is nu eens een goed gedacht"... Iemand een idee'tje?

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #74 Gepost op: juni 30, 2016, 10:45:23 am »
Al goed en wel dat er nog een paar gelijkgezinden aanwezig zijn op het forum, maar wat kunnen we ondernemen om dit ook duidelijk te maken aan de club want ik denk niet dat zij dit hier gaan lezen en zeggen: "awel dat is nu eens een goed gedacht"... Iemand een idee'tje?

Zorg voor een dossier met volgende elementen:
- Objectieve argumenten waarom
- Bewijs dat er voldoende draagvlak is onder de abonnees want dit is de reden waarom het rookverbod er nog niet is

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #75 Gepost op: juni 30, 2016, 10:55:44 am »
Een beetje laten roken of een beetje rookvrij ....
Klinkt als
een beetje goal of een beetje buitenspel.

Nee.
Het is als je het mij vraag rookvrij of niet rookvrij.

en om de discussie wat luchtig te houden...
Voor degenen die zeggen 2u zonder roken dat is niet uit te houden en voor mij hoort roken er bij.
Acht u gelukkig dat er naast u niemand zit die het normaal vindt om tien keer per dag te masturberen en juist tijdens de match de kriebel voelen opkomen....
of nymfomanes  die horny worden van mannen in short te zien rondlopen en absoluut nood hebben aan een beurt... en dus ook geen 2 uur hun manieren kunnen houden.... of moeten die ook een apart vak krijgen.

Vak XXX

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #76 Gepost op: juni 30, 2016, 11:15:09 am »
Gewoon rookvrij zoals ze in andere stadions al doen. Simpel

Hoeveel stadions zijn er zo al in ons land ? Voor mij niet gelaten want ik rook niet en heb ook nooit gerookt.
Maar wat zal het volgende worden ? Verbod op bier in de Jupiler competitie ? Ik zie na iedere match heel veel supporters met meer dan de toegelaten dosis naar hun auto stappen en dan de weg op gaan.
Ik weet dat dit een andere discussie is maar is dat niet even gevaarlijk als gedwongen zijn passief wat rook binnen te hebben ?
Het enige verschil is dat je niet verplicht bent alcohol te nuttigen en passief roken wel. Al zal iemand die aangereden wordt door een supporter onder invloed daar wellicht anders over denken.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #77 Gepost op: juni 30, 2016, 11:31:03 am »
Hoeveel stadions zijn er zo al in ons land ? Voor mij niet gelaten want ik rook niet en heb ook nooit gerookt.
Maar wat zal het volgende worden ? Verbod op bier in de Jupiler competitie ? Ik zie na iedere match heel veel supporters met meer dan de toegelaten dosis naar hun auto stappen en dan de weg op gaan.
Ik weet dat dit een andere discussie is maar is dat niet even gevaarlijk als gedwongen zijn passief wat rook binnen te hebben ?
Het enige verschil is dat je niet verplicht bent alcohol te nuttigen en passief roken wel. Al zal iemand die aangereden wordt door een supporter onder invloed daar wellicht anders over denken.

In Brugge is het alleszins verboden, maar naar wat ik vernomen heb, wordt er op dit moment niet echt opgetreden tegen mensen die er hun voeten aan vegen.

Offline rammie

  • Leden
  • Berichten: 95
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #78 Gepost op: juni 30, 2016, 12:03:06 pm »
Hoeveel stadions zijn er zo al in ons land ? Voor mij niet gelaten want ik rook niet en heb ook nooit gerookt.
Maar wat zal het volgende worden ? Verbod op bier in de Jupiler competitie ? Ik zie na iedere match heel veel supporters met meer dan de toegelaten dosis naar hun auto stappen en dan de weg op gaan.
Ik weet dat dit een andere discussie is maar is dat niet even gevaarlijk als gedwongen zijn passief wat rook binnen te hebben ?
Het enige verschil is dat je niet verplicht bent alcohol te nuttigen en passief roken wel. Al zal iemand die aangereden wordt door een supporter onder invloed daar wellicht anders over denken.
met het grote verschil dat onder invloed rijden al bij wet verboden is... dus valt het eigenlijk niet te vergelijken.

ik ben ook pro rookverbod. het is intussen duidelijk hoe verschrikkelijk ongezond het is, ook het passief roken.
als het dan niet overal kan, dan moet er toch zeker draagvlak zijn om de familietribune rookvrij te maken.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Rookvrij stadion
« Reactie #79 Gepost op: juni 30, 2016, 12:39:21 pm »
Gewoon rookvrij maken. En voor zij die roken: gewoon mee stoppen.



Geen dank.