Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase ? - tribune C & BC (tribune vijvers))  (gelezen 160072 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Verb. Regenboogstadion (fase ? - tribune C & BC (tribune vijvers))
« Gepost op: maart 10, 2016, 03:00:56 pm »
Nu fase 2 razend snel vorm krijgt al even gekeken naar de volgende fase.
Ik zie nu dat de nieuwe tribune kant vijvers niet helemaal doorloopt tot tegen het bezoekersvak en de nog te bouwen hoek.
Er is een kortere tribune voorzien van enkele meters aan de buitenkanten. Iemand enige idee waarom?

Voor wie er zich niet veel kan bij voorstellen, kijk eens naar de foto's op http://www.esseveeforum.be/index.php?topic=2457.0
Op de tekening met de lijnen kan je dit goed zien. En ook op de demo van de binnenzijde zie je helemaal rechts de tribune stoppen en een witte trap.
« Laatst bewerkt op: februari 04, 2017, 01:11:51 pm door Frederik »

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #1 Gepost op: maart 10, 2016, 03:12:24 pm »
Omdat ze de huidige breedte houden? Is Fase C niet vooral het gelijk maken van de hoogte van de treden/tribune en het dak met de tribunes achter het doel? Waarbij de tribune dus dichter tegen het veld zal komen (zoals achter de doelen)?

Dat bouwvallig ding dat in de hoek staat zullen ze wel afgooien neem ik aan (samen met dat kot van de politie?), maar het geeft je alvast veel ruimte in de hoek(en) voor een kiosk/bar/fanshop/...? Ik weet het niet.

Hoe dan ook, eens Fase D (CD) en Fase B afgewerkt zijn zullen we al een gezellig "gesloten" stadion hebben, wat na al die jaren (decennia zelfs) iets is om naar uit te kijken. Dan nog Fase C en je zit met vier (drie) tribunes die zowat helemaal tegen het veld komen.

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #2 Gepost op: maart 11, 2016, 03:38:29 am »
Nu fase 2 razend snel vorm krijgt al even gekeken naar de volgende fase.
Ik zie nu dat de nieuwe tribune kant vijvers niet helemaal doorloopt tot tegen het bezoekersvak en de nog te bouwen hoek.
Er is een kortere tribune voorzien van enkele meters aan de buitenkanten. Iemand enige idee waarom?

Voor wie er zich niet veel kan bij voorstellen, kijk eens naar de foto's op http://www.esseveeforum.be/index.php?topic=2457.0
Op de tekening met de lijnen kan je dit goed zien. En ook op de demo van de binnenzijde zie je helemaal rechts de tribune stoppen en een witte trap.

Zie 2 mogelijkheden: als je de tribune doortrekt, kan het scum op bezoek te gemakkelijk projectielen gooien vanuit CD naar een lage gelegen tribune thuissupporters. 2e mogelijkheid, is dat men voorziet om de bezoekersstribune voor bepaalde matchen te kunnen uitbreiden. Wie weet dat ze morgen bij de uefa weer met een ander regeltje komen over het percentage bezoekers vs thuissupporters.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #3 Gepost op: maart 11, 2016, 07:19:09 am »
Zie 2 mogelijkheden: als je de tribune doortrekt, kan het scum op bezoek te gemakkelijk projectielen gooien vanuit CD naar een lage gelegen tribune thuissupporters. 2e mogelijkheid, is dat men voorziet om de bezoekersstribune voor bepaalde matchen te kunnen uitbreiden. Wie weet dat ze morgen bij de uefa weer met een ander regeltje komen over het percentage bezoekers vs thuissupporters.

Bij de uefa is toch altijd zo dat er een leeg vak tussen moet blijven?

Offline Mr. Jones

  • Leden
  • Berichten: 300
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #4 Gepost op: maart 15, 2016, 08:50:20 am »
Iemand eigenlijk een idee in welke periode ze dit willen realiseren en waar de mensen van de "vijvertribune" dan (tijdelijk) naartoe moeten, zo ook al die vips in studio essevee... Of zijn ze van plan om dit in recordtempo te doen tussen 2 reguliere competities door...

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #5 Gepost op: maart 15, 2016, 09:32:12 am »
Iemand eigenlijk een idee in welke periode ze dit willen realiseren en waar de mensen van de "vijvertribune" dan (tijdelijk) naartoe moeten, zo ook al die vips in studio essevee... Of zijn ze van plan om dit in recordtempo te doen tussen 2 reguliere competities door...

Volgens mij moet er niemand verplaatst worden. De zitplaatsen bovenaan veranderen volgens mij niet. Er wordt dacht ik gewoon onder de VIP een stuk bijgeplaatst met zitjes en uiteindelijk zal ook het dak vervangen worden. En achteraan zal er dan een bijbouw komen met commerciele ruimtes.

Offline Mr. Jones

  • Leden
  • Berichten: 300
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #6 Gepost op: maart 15, 2016, 10:09:16 am »
Volgens mij moet er niemand verplaatst worden. De zitplaatsen bovenaan veranderen volgens mij niet. Er wordt dacht ik gewoon onder de VIP een stuk bijgeplaatst met zitjes en uiteindelijk zal ook het dak vervangen worden. En achteraan zal er dan een bijbouw komen met commerciele ruimtes.

Dus we blijven dan zoals sardientjes op elkaar zitten met weinig tot geen beenruimte sinds het verdwijnen van de banken? Ik hoop van niet...

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #7 Gepost op: maart 15, 2016, 10:10:46 am »
Dus we blijven dan zoals sardientjes op elkaar zitten met weinig tot geen beenruimte sinds het verdwijnen van de banken? Ik hoop van niet...

Tja, ik denk van wel. Want de hellingsgraad bovenaan sluit toch perfect aan op de bocht van de bezoekers?

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #8 Gepost op: maart 15, 2016, 10:41:56 am »
Volgens mij moet er niemand verplaatst worden. De zitplaatsen bovenaan veranderen volgens mij niet. Er wordt dacht ik gewoon onder de VIP een stuk bijgeplaatst met zitjes en uiteindelijk zal ook het dak vervangen worden. En achteraan zal er dan een bijbouw komen met commerciele ruimtes.

Dat lijkt me nogal logisch.  Hoe denk je die trappen aan te passen zonder het boeltje af te breken ???

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #9 Gepost op: maart 15, 2016, 10:59:29 am »
Ik had eigenlijk als begrepen dat ze effectief de tribune zouden aanpassen en alles gelijk zouden maken qua hoogte enzovoort met de nieuwe tribunes achter de doelen. Ik vroeg me ook af hoe ze zoiets zouden doen. Het lijkt me inderdaad aannemelijker dat ze bovenaan laten zoals het is en onderaan een tribune bijbouwen (die aansluiten met de nieuwste tribunes)?

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.154
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #10 Gepost op: maart 15, 2016, 11:07:20 am »
Ik had eigenlijk als begrepen dat ze effectief de tribune zouden aanpassen en alles gelijk zouden maken qua hoogte enzovoort met de nieuwe tribunes achter de doelen. Ik vroeg me ook af hoe ze zoiets zouden doen. Het lijkt me inderdaad aannemelijker dat ze bovenaan laten zoals het is en onderaan een tribune bijbouwen (die aansluiten met de nieuwste tribunes)?

De tribune zal bijna niet meer herkenbaar zijn hoor.  Wordt quasi volledig gestript.  Toch zoals ik het gehoord heb.  Je zal nauwelijks verschil zien met de andere tribunes (behalve de andere zijtribune waar de skyboxen enz... komen.) 

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #11 Gepost op: maart 15, 2016, 11:09:44 am »
De tribune zal bijna niet meer herkenbaar zijn hoor.  Wordt quasi volledig gestript.  Toch zoals ik het gehoord heb.  Je zal nauwelijks verschil zien met de andere tribunes (behalve de andere zijtribune waar de skyboxen enz... komen.)

Dus toch. Ben benieuwd, lijkt me geen makkelijk werkje?

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #12 Gepost op: maart 15, 2016, 11:11:22 am »
Het gespeculeer en gokken en gissen kan weer beginnen :)

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #13 Gepost op: maart 15, 2016, 12:27:24 pm »
Tja, ik denk van wel. Want de hellingsgraad bovenaan sluit toch perfect aan op de bocht van de bezoekers?
Dat dacht ik niet. Zowel de hellingsgraad als de treden vari?ren van tribune tot tribune. Dus hoe ze dit precies gaan laten aansluiten aan elkaar? geen idee!
Wel te zien op de grondplannen dat tussen het bezoekersvak en tribune een 'andere soort' tribune zal worden geplaatst.
zie: http://www.esseveeforum.be/index.php?topic=2457.0

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.063
  • Voice of the voiceless!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #14 Gepost op: maart 15, 2016, 06:03:41 pm »
Het gespeculeer en gokken en gissen kan weer beginnen :)
probleem is bij andere stadions zie je schetsen,3d renders, plannen. Wij krijgen nauwelijks iets visueels..

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #15 Gepost op: maart 15, 2016, 07:22:43 pm »
probleem is bij andere stadions zie je schetsen,3d renders, plannen. Wij krijgen nauwelijks iets visueels..

Vandaar mijn reactie, als de club eens duidelijk zou communiceren over de plannen zouden er veel misverstanden vermeden worden

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #16 Gepost op: maart 17, 2016, 09:32:36 pm »
Dat lijkt me nogal logisch.  Hoe denk je die trappen aan te passen zonder het boeltje af te breken ???

Lijkt mij perfect haalbaar. De trappenelementen rusten op betonpeilers. Indien men deze dwarsbalken (waarin het trappenprofiel zit) vervangt door andere, kan je nieuwe balken leggen die aansluiten met de treden van de nieuwe tribune.  Trouwens, tribune vijvers wordt ook verbreed richting zwembad, dus de treden zullen wel moeten aansluiten op het geheel.

En mocht er dan toch een verschil blijven tussen bovenkant vijvers en de rest... Heb je in meerdere europese topstadions evenzeer.

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #17 Gepost op: april 19, 2016, 07:01:05 pm »
Aan de kant van het zwembad zijn er maatregelen voorzien om de hoek dicht te bouwen maar aan de kant van de hoofdtribune niet. Is dit vergeten? Het is wel zo dat die hoek heel dicht bij de straat zou komen.

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #18 Gepost op: april 19, 2016, 07:30:20 pm »
Aan de kant van het zwembad zijn er maatregelen voorzien om de hoek dicht te bouwen maar aan de kant van de hoofdtribune niet. Is dit vergeten? Het is wel zo dat die hoek heel dicht bij de straat zou komen.

Aan wat merk je dat er rekening werd gehouden om de hoek kant vijvers dicht te bouwen?

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase C)
« Reactie #19 Gepost op: april 19, 2016, 09:11:47 pm »
Die uitsteeksel zitten al klaar om de balken of treden op te leggen.