Auteur Topic: Het Nieuwsblad  (gelezen 153513 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline giba

  • Leden
  • Berichten: 512
Het Nieuwsblad
« Gepost op: januari 24, 2007, 09:11:46 am »
Vermeersch zet Brussels onder hoogspanning
Brussels-voorzitter eist zaterdag zege tegen Zulte Waregem

De maat is vol voor Johan Vermeersch. De voorzitter van FC Brussels sprak gisteren twee uur met trainer Albert Cartier en nadien twee uur met de spelers. Tegen Zulte Waregem eist hij een zege, anders rollen er allicht koppen.

De zeven nieuwkomers bij FC Brussels wisten gisteren niet wat hen overkwam. Voorzitter Vermeersch sprak hen twee uur lang toe in een Franse col?re. Eerder zat hij al twee uur aan tafel met trainer Albert Cartier.

De toon van zijn betoog was telkens duidelijk: tegen Zulte Waregem moet er gewonnen worden. Anders komen er veranderingen. Vermeersch liet weten niet te lang te willen wachten, zoals hij eerder bij het ontslag van Emilio Ferrera deed.

Gisterenavond was de woede van Vermeersch nog altijd niet bekoeld. ,,We halen nu gemiddeld ??n punt per match. Dat is niet genoeg. Het is zelfs niet genoeg om erin te blijven.''

Brussels kon niet meer winnen sinds de vierde speeldag, toen tegen Lierse. Nadien volgden zeven nederlagen en zeven gelijke spelen. Brussels staat zestiende en dat zit Vermeersch hoog. H??l hoog. Bij een nederlaag tegen Zulte Waregem zet hij allicht de Fransman Cartier aan de deur. Al wil hij dat niet met zoveel woorden zeggen.

,,Het is een totaalconcept. De technische staf, de technisch directeur, de medische staf. Het verschil met de rest mag niet groter worden.''

Net voor de winterstop plaatste Vermeersch ook al openlijk vraagtekens achter de Franse aanpak van de trainer en de medische staf.

Ook de spelers werden gisteren niet gespaard. Vindt Vermeersch dat ze er niet genoeg voor gaan? ,,Dat moet je aan de technische staf vragen. De mentaliteit tegenwoordig is niet meer dezelfde als vroeger. Wat ik zie, is de tabel. De spelers moeten beseffen dat ze het nu moeten gaan doen. Ik las overal kritiek van Stojanovic op zijn ex-trainer Hugo Broos bij Genk. Die kritiek is misplaatst. Hij moet er nu mee stoppen of ik ga hem een stomp geven.''

,,Spelers zijn verplicht om altijd te willen winnen. Als ze geen goesting hebben, dan moeten ze thuis blijven om hun vrouw en kinderen te verzorgen. Een gezellig samenzijn is ook leuk en faire l'amour is een mooie kunst. Maar er moet wel brood op tafel komen. En om dat te financieren moeten ze presteren.''

Cartier kalm

Trainer Albert Cartier reageerde rustig op de zware woorden van zijn voorzitter: ,,De voorzitter is tussengekomen zoals een voorzitter in deze situatie moet doen. Mijn doelstelling is dezelfde als altijd: de ploeg zo dicht mogelijk bij de zege brengen en mijn spelers zo dicht mogelijk bij hun maximum.''

G Devos.

Zodus we mogen ons aan een warme ontvangst verwachten.
« Laatst bewerkt op: januari 24, 2007, 09:13:22 am door giba »

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #1 Gepost op: januari 24, 2007, 09:41:20 am »
en vermeersch zelf treft natuurlijk weer geen schuld.
hij krijgt nen hoop geld binnen voor zogezegde jeugdopleiding en haalt in de winterstop 7 buitenlanders!? van hypocrisie gesproken. trouwens hij gaat er nog bakken binnenkrijgen van het hoofdstedelijk gewest ook en via zijn vriendjen en "supporter" anciaux
ook toevallig dat kargbo plots meer mag spelen vlak voor match tegen ons. kwestie van roussel te intimideren zeker.
nog nooit een voorzitter gezien die zich zo met het sportieve bezighoudt als vermeersch.
hoe dat diene trainer daar nog kan werken?!
Tes daarom da'k graag zou zien da em eens ferm op zijn bakkes krijgt (om 't met zijn potig taalgebruik te zeggen). hij toont uit welk hout hij gesneden is... kutrijks waar hij gevormd is lol

Offline SV-boer

  • Leden
  • Berichten: 1.214
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #2 Gepost op: januari 24, 2007, 02:17:24 pm »
slechte zaak voor ons in elk geval

Offline mille

  • Leden
  • Berichten: 108
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #3 Gepost op: januari 24, 2007, 02:48:07 pm »
ja tis waar

Offline dhaene

  • Leden
  • Berichten: 390
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #4 Gepost op: januari 24, 2007, 07:57:38 pm »
Of goed, ze staan zodanig onder druk dat ze missen van goal :D

Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 506
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #5 Gepost op: januari 25, 2007, 01:30:27 pm »
Dezelfde Vermeersch die na 4 speeldagen (toen Brussels bovenaan stond dankzij een zeer verdedigend (anti)voetbal) in de krant riep dat zijn model en visie op voetbal vruchten afwerpt.
Als het goed gaat is hij blijkbaar de auteur van het succes, als het slecht gaat is het de schuld van anderen.

fox

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #6 Gepost op: januari 25, 2007, 02:48:47 pm »
Dezelfde Vermeersch die na 4 speeldagen (toen Brussels bovenaan stond dankzij een zeer verdedigend (anti)voetbal) in de krant riep dat zijn model en visie op voetbal vruchten afwerpt.
Als het goed gaat is hij blijkbaar de auteur van het succes, als het slecht gaat is het de schuld van anderen.

tuurlijk halen ze goeie resultaten in de eerste 4 wedstrijden.  Tegen ons halen ze het met antivoetbal, dan winnen ze nog 2 keer met het kleinste verschil tegen de 2 voornaamste degradatiekandidaten en halen een gelijkspel tegen st truiden.

FC Brussels - Bergen 1-0
Zulte Waregem - FC Brussels 0-1
FC Brussels - St.-Truiden 2-2
Lierse - FC Brussels 0-1



Offline Breeza

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 1.589
    • SV5381.be
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #7 Gepost op: januari 25, 2007, 03:24:30 pm »
Amaai als ze daar trots op zijn...

Rafa

  • Gast
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #8 Gepost op: januari 25, 2007, 04:46:56 pm »
Dat was voor mij de smerigste match dit seizoen...
SVZW - Brussels : Schoppen, duwen, trekken, en lange ballen geven.
Een volledige resum?e van de match...

Offline dhaene

  • Leden
  • Berichten: 390
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #9 Gepost op: januari 25, 2007, 04:58:58 pm »
inderdaad, en blessures kunnen we missen, laat we we hopen...

Offline Boer_sammy

  • Leden
  • Berichten: 612
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #10 Gepost op: januari 29, 2007, 10:54:37 am »
Roussel vertrekt volgens Het Nieuwsblad???
[ Henri Lloyd ]

Offline giba

  • Leden
  • Berichten: 512
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #11 Gepost op: februari 03, 2007, 10:55:48 am »
,,Dury mist menselijke aanpak''
Voor Chris Janssens was zijn verblijf bij Zulte Waregem een regelrechte afknapper

Dichter bij huis, Europees voetbal en een nieuwe uitdaging. De 37-jarige Chris Janssens begon met veel verwachtingen aan een West-Vlaams avontuur bij Zulte Waregem. Het werd een regelrechte afknapper.

Over Zulte Waregem wil hij het eigenlijk niet hebben. ,,Ik speel bij Lierse en het behoud is het allerbelangrijkste'', zegt hij steevast. Maar Zulte Waregem is nooit veraf. ,,Ik kreeg enkele telefoontjes vanuit West-Vlaanderen maar die nam ik niet op.''

Onvermijdelijk gaat hij toch nog in op de episode van zes maanden bij Zulte Waregem. ,,Ik werd ingehaald als vervanger van Tony Sergeant, maar uiteindelijk bleef hij. De eerste twee wedstrijden bij Zulte Waregem draaide het niet. Onvermijdelijk werden de nieuwkomers met vinger gewezen. Ik herpakte mij als centrale verdediger, een wat ongewone positie voor mij. Tegen Moskou speelde ik een goede wedstrijd. Tot we midden oktober verloren tegen Anderlecht en ik bij ??n van de twee doelpunten van Frutos in de fout ging.''

,,Ruim een maand later, na de wedstrijd tegen Club Brugge, heb ik aan trainer Francky Dury gezegd dat ik weg wilde. Ik voelde mij gestraft als een klein kind voor een mindere wedstrijd tegen Anderlecht. Dury noemde mij de beste prof waar hij ooit mee samengewerkt had. Wat ben ik met zo'n compliment?''

,,Dury is een freak . Tactisch sterk, goede trainingen, maar hij communiceert nauwelijks met zijn spelers. Hij heeft mij nooit iets gevraagd en hij mist de menselijke aanpak. Hij maakte ooit iemand belachelijk in de voltallige spelersgroep. Een aanpak die me niet ligt. Ik werkte ooit samen met Georges Leekens. Die heeft alles wat een goede trainer nodig heeft.''

Nooit een band

Er is al veel gezegd en geschreven over de terugval van Zulte Waregem. Chris Janssens weet waar het aan ligt. ,,Het vertrek van Salou is het grote probleem. Hij weegt op een verdediging en beweegt voortdurend. Roussel was niet hetzelfde type. Veel minder in beweging. En Tony Sergeant is aan een minder seizoen bezig. Hij scoorde maar twee keer. Dat zegt genoeg.''

Geen enkel lichtpunt of toch? ,,Ik heb Europees voetbal gespeeld. Ik was international en speelde Intertoto. De UEFA Cup ontbrak in het lijstje. Maar een band met Zulte Waregem heb ik nooit gehad.''

(hnb)

Offline gunther

  • Leden
  • Berichten: 1.231
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #12 Gepost op: februari 03, 2007, 12:28:08 pm »
er staat ook positief nieuws in hnb: artikel over dosunmu:
"Tosin Dosunmu heeft het naar zijn zin bij Zulte Waregem, maar vraag nog een beetje geduld."
"ik maak elk dag progressie, maar geef me nog wa tijd"
"Hier voel ik me weer goed"

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #13 Gepost op: februari 03, 2007, 12:29:32 pm »
er staat ook positief nieuws in hnb: artikel over dosunmu:
"Tosin Dosunmu heeft het naar zijn zin bij Zulte Waregem, maar vraag nog een beetje geduld."
"ik maak elk dag progressie, maar geef me nog wa tijd"
"Hier voel ik me weer goed"


Vind ik ook positief, maar hij mag niet teveel tijd vragen ook, hij gaat al 40000 verdiend hebben bijkans en nog niets gedaan hebben... Van iemand die zo kort gehuurd wordt, verwacht ik toch onmiddellijk rendement!

Offline bloempot

  • Leden
  • Berichten: 1.013
  • SFEER is geen misdaad!
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #14 Gepost op: februari 03, 2007, 04:17:12 pm »
er staat ook positief nieuws in hnb: artikel over dosunmu:
"Tosin Dosunmu heeft het naar zijn zin bij Zulte Waregem, maar vraag nog een beetje geduld."
"ik maak elk dag progressie, maar geef me nog wa tijd"
"Hier voel ik me weer goed"


Vind ik ook positief, maar hij mag niet teveel tijd vragen ook, hij gaat al 40000 verdiend hebben bijkans en nog niets gedaan hebben... Van iemand die zo kort gehuurd wordt, verwacht ik toch onmiddellijk rendement!
Geef hem nog 1?2 weken en dan staat hij er volgens mij.

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #15 Gepost op: februari 03, 2007, 05:15:21 pm »
da zegt dosumnu ook. het is te hopen h? , met tegenstanders als standard, brugge, roeselare, ... de komende weken.

Offline mmm

  • Leden
  • Berichten: 372
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #16 Gepost op: februari 18, 2007, 12:34:32 pm »
Europees avontuur maakt ons sterker''
Pieter Merlier tussen duels tegen Newcastle met Zulte Waregem naar Cercle

Newcastle, Cercle Brugge en dan terug Newcastle: de spelers van Zulte Waregem moeten dezer dagen snel van focus wisselen. ,,Geen probleem", zegt doelman Pieter Merlier. ,,We concentreren ons nu volledig op Cercle: een belangrijke match."

Pieter Merlier speelde net als zijn ploegmaats donderdag een prima partij tegen Newcastle in de zestiende finales van de UEFA Cup. Zulte Waregem verloor wel met 1-3 en staat volgende donderdag voor een schier onmogelijke opdracht in de terugmatch. Merlier kreeg een strafschop tegen na een duel met Newcastle-vedette Damien Duff. ,,Ik heb intussen de beelden terug gezien en weet nu zeker: het was geen penalty", stelt Merlier. ,,Het was ballet, een schone duik van Duff. En dan krijg ik er nog onterecht geel voor ook!"

Newcastle moet Merlier nu even vergeten. ,,Nu telt alleen Cercle Brugge", zegt hij. ,,We zijn goed hersteld, de nederlaag is al doorgespoeld. We beseffen dat de prioriteit van deze week bij de match tegen Cercle ligt. Tegen Boi van Cercle of Dyer van Newcastle: voor mij maakt het geen verschil. De bal die ik moet pakken, blijft dezelfde."

Zulte Waregem telt momenteel 25 punten, dat zijn er drie meer dan Cercle. ,,We mogen zeker niet verliezen", aldus Merlier. ,,We hebben al zes punten laten liggen tegen Lierse en Brussels, toch ook rechtstreekse concurrenten."

Zulte Waregem behaalde vorig weekend tegen Standard zijn eerste zege na de winterstop. ,,We deden daarmee een prachtige zaak. Dat moeten we nu proberen te verzilveren. Als we winnen, hebben we 28 punten. Dan moeten we voorlopig niet meer achter ons kijken en zitten wij bijna safe. Niet dat we dan mogen uitbollen, maar dan kunnen we zonder druk en zonder stress spelen."

Beter wordt Zulte Waregem volgens Merlier ook van de ervaring die het team opdeed in de UEFA Cup. De match op Saint James' Park wordt de zevende Europese match voor de jonge fusieclub.

,,Dat avontuur maakt ons sterker. We moeten er meer zelfvertrouwen uit putten. Tegen een topploeg als Newcastle hebben we toch een aantal deftige combinaties laten zien. Het balletje ging goed rond bij ons. We hebben wel geleerd dat organisatie bijzonder belangrijk is. Ploegen als Newcastle vinden altijd het kleine gaatje op het juiste moment. Misschien moeten wij ons soms meer focussen op de nul houden. Maar wij zijn een ploeg die altijd op het veld komt om te scoren. We graven ons niet in, want dan haal je het niet."

Einde contract

Merlier begon het seizoen op de bank, verdreef dan De Vlieger uit doel om na twee foutjes in Moskou opnieuw op de bank terecht te komen. Door de blessure van De Vlieger staat hij nu echter weer al een tijdje in doel. De Vlieger is stilaan op de weg terug en kan binnen een paar weken weer in aanmerking komen voor een selectie. ,,Ik denk daar nog niet aan", zegt Merlier. ,,Ik moet het de trainer heel moeilijk maken. Ik moet de komende weken op hoog niveau spelen zodat ik de trainer geen reden geef om te veranderen."

Merlier maakte met eerst SV Waregem en dan Zulte Waregem alles mee: hij viel tien jaar geleden in eerste klasse nog voor SV Waregem in voor de geblesseerde Vandendriessche, vanavond zijn collega aan de overkant. In juni is Merlier echter einde contract. ,,We hebben al een eerste kort gesprekje gehad, maar staan nog niet ver. Het zal nu ook eerst kijken worden naar het sportieve. Als de trainer straks meteen weer Geert in doel zet, dan weet ik hoe laat het is. Men zegt dat het gras aan de overkant altijd groener is. Ik weet het niet. Ik verliet Waregem alleen heel even voor Wielsbeke. Soms ben ik wel nieuwsgierig. Ik kijk nu de kat uit de boom en zal dan nuchter een beslissing nemen."

 Gunther De Vos18/02/2007

Offline Boer_sammy

  • Leden
  • Berichten: 612
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #17 Gepost op: februari 18, 2007, 12:40:15 pm »
Merlierke is van ons!
[ Henri Lloyd ]

Offline mille

  • Leden
  • Berichten: 108
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #18 Gepost op: februari 18, 2007, 01:19:34 pm »
ole ole

Offline mattiasb2

  • Leden
  • Berichten: 6
Re: Het Nieuwsblad
« Reactie #19 Gepost op: februari 21, 2007, 10:23:30 am »
"Met gemengde ploeg tegen Newcastle?"

De spelers reizen vanmiddag vanuit Oostende naar Newcastle, waar ze donderdagavond (20u45 Belgische tijd) hun terugmatch spelen in de zestiende finales van de UEFA Cup. Vorige week verloor Zulte Waregem thuis met 1-3 tegen Newcastle. Coach Francky Dury gunt wellicht enkele basispionnen rust met het oog op de match tegen AA Gent van zondag. Aan de aftrap in St James' Park komt allicht een gemengde ploeg van vaste waarden en spelers die meestal op de bank zitten.
De volledige kern mag meereizen naar Engeland, dus ook de geschorste Leleu, de geblesseerden De Vlieger en D'Haemers (die donderdag afreist) en de niet-speelgerechtigde Dosunmu. Siani en Minne zijn fit. De Brul (ziek) trainde gisteren niet maar raakt ook klaar.

(gdv)
Bron: Het Nieuwsblad