Auteur Topic: Speeldag 07 : 16/09/2018 - 18.00u : Royal Antwerp FC - Essevee  (gelezen 21915 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Speeldag 07 : 16/09/2018 - 18.00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #20 Gepost op: september 08, 2018, 12:50:09 pm »
Bedia moet zeker in de ploeg staan. Het was als jonge, onervaren speler één van de weinigen die verzoop tegen club en toch nog zijn mannetje stond in het duel (Tardieu was duidelijk veel te traag en te weinig duel...). Hij is fysiek sterk, ziet het spel en technisch OK. Ik zou hem, zie één vd vorige posts, omscholen tot VM en posteren naast Faik. Als pure spits zie ik hem immers geen carrière maken.
Hoe dan ook, ik ben er zo goed als zeker van dat Dury hem tegen een fysiek sterke ploeg als Antwerp zeker laat starten; we zullen wel zien waar :).  Ook Demir vervangen door Walsh (=fysiek sterker, meer grinta)

Mijn opstelling:

------------------ Bossut ------------------
     Defauw-Baudry-Bjordael-Walsh
        ------------ Bedia ------------
     ------- Buffel-------Faik------------
    Sylla --------------------- Bongonda
---------------- Harbaoui ---------------
Meunier is ook gestart als centrumspits bij Club Brugge! En nu één van de beste RB's vd wereld! Er zijn nog voorbeelden!
dit kan alleen de echt FD verzinnen...Francky, zijde gij da????

Offline pamfluit

  • Leden
  • Berichten: 1.601
Re: Speeldag 07 : 16/09/2018 - 18.00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #21 Gepost op: september 09, 2018, 09:16:30 pm »
Ja en omdat een rechteraanvaller een rechtsback geworden is kan een Targetspits een defensieve middenvelder worden?

Bedia zat trouwens na 25minuten al stikkapot toen hij op het middenveld speelde... Echt waar, ga wat Football Manager spelen e...

Offline bullseye

  • Leden
  • Berichten: 1.841
Re: Speeldag 07 : 16/09/2018 - 18.00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #22 Gepost op: september 09, 2018, 10:59:31 pm »
Ja en omdat een rechteraanvaller een rechtsback geworden is kan een Targetspits een defensieve middenvelder worden?

Bedia zat trouwens na 25minuten al stikkapot toen hij op het middenveld speelde... Echt waar, ga wat Football Manager spelen e...

Op Football Manager zou hij ook een rood cirkeltje krijgen om aan te tonen dat dit totaal zijn positie niet is!

Offline Lorenzo Di Marco

  • Leden
  • Berichten: 421
  • Essevee!
Re: Speeldag 07 : 16/09/2018 - 18.00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #23 Gepost op: september 10, 2018, 10:33:20 am »
Bedia moet zeker in de ploeg staan. Het was als jonge, onervaren speler één van de weinigen die verzoop tegen club en toch nog zijn mannetje stond in het duel (Tardieu was duidelijk veel te traag en te weinig duel...). Hij is fysiek sterk, ziet het spel en technisch OK. Ik zou hem, zie één vd vorige posts, omscholen tot VM en posteren naast Faik. Als pure spits zie ik hem immers geen carrière maken.
Hoe dan ook, ik ben er zo goed als zeker van dat Dury hem tegen een fysiek sterke ploeg als Antwerp zeker laat starten; we zullen wel zien waar :).  Ook Demir vervangen door Walsh (=fysiek sterker, meer grinta)

Mijn opstelling:

------------------ Bossut ------------------
     Defauw-Baudry-Bjordael-Walsh
        ------------ Bedia ------------
     ------- Buffel-------Faik------------
    Sylla --------------------- Bongonda
---------------- Harbaoui ---------------
Meunier is ook gestart als centrumspits bij Club Brugge! En nu één van de beste RB's vd wereld! Er zijn nog voorbeelden!
dit kan alleen de echt FD verzinnen...Francky, zijde gij da????

Wat Frank D voorstelt is heel ongewoon... Maar compleet gek is het nog niet. Christian Kabasele speelde in 2013 nog als centrumspits. Daarna werd hij ingezet als centrale verdediger en in 2016 voor 7 miljoen euro verkocht en opgeroepen voor de Rode Duivels. Voorbeelden van spitsen omgeturnd naar verdedigende middenvelder? Ik denk aan Rooney op het einde van zijn carrière, maar verder geraak ik niet...

Of het bij Bedia zou werken als verdedigende middenvelder? Daarvoor ken ik én Bedia te weinig én te weinig van voetbal.  :D De kans is groter dat het experiment compleet mislukt dan dat het een succes wordt   ;D

Maar ik vind het een leuk idee van Frank D om over na te denken  ;)
« Laatst bewerkt op: september 10, 2018, 10:34:55 am door Lorenzo Di Marco »

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Speeldag 07 : 16/09/2018 - 18.00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #24 Gepost op: september 11, 2018, 07:39:54 am »
De scheidsrechters die de match in goede banen gaan proberen leiden zijn:
REF: BOUCAUT ALEXANDRE
AR1: MEERS KRISTOF
AR2: BLAISE QUENTIN
OFF4: VERTENTEN BART

 VIDEOREF

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Speeldag 07 : 16/09/2018 - 18.00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #25 Gepost op: september 11, 2018, 09:59:08 am »
ik zou als ik Dury was teruggrijpen naar wat stabiliteit en niet zoals tegen Club...dat als we de bal voorin verloren ze massa's ruimte hadden aangezien Bedia, Sylla, Harbaoui niet tijdig terug waren en er immens gat was op het middenveld (hoewel ze veel gelopen hebben).

                   Bossut
Defauw   Baudry  Bjordal  Demir
                   Marcq
De Pauw        Faik            Theo
                    Buffel
                  Harbaoui
Tegen Club was het misschien geen waardemeter maar enkele spelers wisten niet waar ze moesten lopen. Ik denk ook dat als we Antwerp gaan ruimte geven ze veel voorzetten gaan kunnen geven en spelers zoals Haroun altijd tussen de lijnen zullen lopen.
De Pauw omdat hij een groot loopvermogen heeft en defensief zijn werk doet en omdat Sylla nog niet 100% is. De Pauw was tegen Cercle niet goed maar tegen Eupen was hij dan met Marcq net van de betere.
Naast die 11 komen er volgens mij momenteel niet veel in aanmerking behalve Walsh, Bedia, Sylla.
kies voor Bjordal in het centrum gelet op zijn duelkracht. 
Burki en Tardieu staan nog te ver van een basiself.





Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Speeldag 07 : 16/09/2018 - 18.00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #26 Gepost op: september 11, 2018, 12:35:52 pm »
ik zou als ik Dury was teruggrijpen naar wat stabiliteit en niet zoals tegen Club...dat als we de bal voorin verloren ze massa's ruimte hadden aangezien Bedia, Sylla, Harbaoui niet tijdig terug waren en er immens gat was op het middenveld (hoewel ze veel gelopen hebben).

                   Bossut
Defauw   Baudry  Bjordal  Demir
                   Marcq
De Pauw        Faik            Theo
                    Buffel
                  Harbaoui
Tegen Club was het misschien geen waardemeter maar enkele spelers wisten niet waar ze moesten lopen. Ik denk ook dat als we Antwerp gaan ruimte geven ze veel voorzetten gaan kunnen geven en spelers zoals Haroun altijd tussen de lijnen zullen lopen.
De Pauw omdat hij een groot loopvermogen heeft en defensief zijn werk doet en omdat Sylla nog niet 100% is. De Pauw was tegen Cercle niet goed maar tegen Eupen was hij dan met Marcq net van de betere.
Naast die 11 komen er volgens mij momenteel niet veel in aanmerking behalve Walsh, Bedia, Sylla.
kies voor Bjordal in het centrum gelet op zijn duelkracht. 
Burki en Tardieu staan nog te ver van een basiself.
Ik kies ook voor Bjordal ipv Burki, uw opstelling is imo goed, ik denk wel dat Buffel dat kan(maar ik zie Dury eerder De Pauw verwisselen van positie met Buffel), maar nee, Dury zal blijven spelen met Tardieu en Burki en ook wel met Bedia of Sylla, het is momenteel moeilijk om te weten hoe Dury zijn ploeg zal zetten.

Offline d_trulliaj

  • Leden
  • Berichten: 1.315
  • Essevee!
Re: Speeldag 07 : 16/09/2018 - 18.00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #27 Gepost op: september 11, 2018, 03:28:09 pm »
De scheidsrechters die de match in goede banen gaan proberen leiden zijn:
REF: BOUCAUT ALEXANDRE
AR1: MEERS KRISTOF
AR2: BLAISE QUENTIN
OFF4: VERTENTEN BART

 VIDEOREF
>Boucaut
>een match in goede banen leiden

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Speeldag 07 : 16/09/2018 - 18.00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #28 Gepost op: september 11, 2018, 03:51:56 pm »
De scheidsrechters die de match in goede banen gaan proberen leiden zijn:
REF: BOUCAUT ALEXANDRE
AR1: MEERS KRISTOF
AR2: BLAISE QUENTIN
OFF4: VERTENTEN BART

 VIDEOREF
>Boucaut
>een match in goede banen leiden
Vandaar de "proberen"...  ;) :D

Offline svzwfan

  • Leden
  • Berichten: 554
Re: Speeldag 07 : 16/09/2018 - 18.00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #29 Gepost op: september 15, 2018, 10:53:08 am »
Verlies tegen Antwerp en verlies tegen KVK het ziet er niet goed uit.

Online ManU

  • Leden
  • Berichten: 1.041
Re: Speeldag 07 : 16/09/2018 - 18.00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #30 Gepost op: september 15, 2018, 10:58:23 am »
Verlies tegen Antwerp en verlies tegen KVK het ziet er niet goed uit.
ja, als ze alle matchen verliezen, ziet t er inderdaad nie goed uit. Logica zelf bedacht ?

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: Speeldag 07 : 16/09/2018 - 18.00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #31 Gepost op: september 15, 2018, 12:03:46 pm »
Verlies tegen Antwerp en verlies tegen KVK het ziet er niet goed uit.
ja, als ze alle matchen verliezen, ziet t er inderdaad nie goed uit. Logica zelf bedacht ?

 ;D

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Speeldag 07 : 16/09/2018 - 18.00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #32 Gepost op: september 15, 2018, 03:32:35 pm »
Verlies tegen Antwerp en verlies tegen KVK het ziet er niet goed uit.
ALS we beide verliezen ziet het er niet goed uit
Maar de focus zal er wel terug zijn bij Dury
zijn slechte periode in het jaar is weg... transferperiode nooit
zijn ding geweeest...

Puntje op Antwerpen maar thuis winnen ben ik al content,
vooral da thuis winnen volgende week telt... dubbel...

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: Speeldag 07 : 16/09/2018 - 18.00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #33 Gepost op: september 15, 2018, 03:34:55 pm »
Essevee trekt zondag naar de Bosuil: selectie en voorbeschouwing
15 september 2018 via essevee.be

Op speeldag 7 van de Jupiler Pro League trekt Essevee naar de oudste club van het land. Een lastige verplaatsing maar... Tope Es Alles Meuglijk.

Essevee moet tegen Royal Antwerp FC op zoek naar eerherstel op twee vlakken. Na de nul op negen in de laatste drie speeldagen kunnen punten op verplaatsing deugd doen. Daarnaast ging Essevee vorig seizoen twee keer de boot in tegen de ploeg uit Deurne Noord. Tijd om het tij te keren dus en dat beseft ook Florian Tardieu, een van de nieuwkomers bij Team Essevee.

"We kenden een stevige dosis pech maar we blijven hard werken op training", begint Tardieu. "Ik liep een voetblessure op in mijn eerste oefenwedstrijd hier. Fysiek ben ik helemaal in orde maar jullie hebben de beste Florian Tardieu nog niet gezien. Ik blijf er alles aan om de supporters en de staf te overtuigen en de hoge verwachtingen in te vullen."

"Ook al spreken we niet dezelfde taal, toch klikt het tussen Damien (Marcq), Hicham (Faik) en mezelf. We trainen goed en evalueren onze wedstrijden dankzij een uitgebreide video-analyse. We weten wat er beter moet", besluit de Fransman.

Francky Dury kent de kwaliteiten van Florian Tardieu. De vergelijking met Meïté en Lerager ligt voor de hand, of toch niet? "Florian is een typische récupérateur en een zeer intelligente speler. Bovendien is hij een werker, goed in de duels en heeft hij een simpele pass in de voeten."

Na de interlandbreak meldde niemand zich geblesseerd terug op het oefencomplex. De spelers die in Waregem bleven een vrije dag tijdens de onderbreking maar coach Francky Dury benadrukt dat iedereen hard is blijven werken. "Als je mentaal klappen krijgt, moet je fysiek rechtop blijven staan."

Selectie

Francky Dury beschikt, op Kingsley Madu, na over een volledig fitte spelerskern. De coach selecteerde volgende spelers voor de verplaatsing van zondag: Sammy Bossut, Davy De fauw, Marvin Baudry, Michaël Heylen, Damien Marcq, Thomas Buffel, Hicham Faik, Hamdi Harbaoui, Theo Bongonda, Nill De Pauw, Chris Bedia, Sandy Walsh, Erdin Demir, Mamadou Sylla, Henrik Bjordal, Florian Tardieu, Marco Bürki, Johan Bjordal, Louis Bostyn, Eike Bansen.

Bron: https://www.essevee.be/nl/team-essevee/nieuws/essevee-trekt-zondag-naar-de-bosuil-selectie-en-voorbeschouwing

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Speeldag 07 : 16/09/2018 - 18.00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #34 Gepost op: september 15, 2018, 03:35:31 pm »
In Antwerp gaan winnen,we kunnen er alleen van dromen ...
Vind jij Antwerp dan ZOVEEL beter?
enige waar ze in uitblinken is hun mentaliteit om te winnen.
De manier waarop speelt geen rol voor die mannen de punten wel.
Net omgekeerde bij ons, eerst de tacktiek en de manier waarop
dan de punten...

Laat ze veel lopen en maak ruimte,
hoe smaller je veld maakt hoe meer vechtvoetbal
en daar verliezen we altijd in van Antwerpen.

Werk Haroun en Jelle op de zenuwen dat de ploeg vergeet te voetballen...

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Speeldag 07 : 16/09/2018 - 18.00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #35 Gepost op: september 15, 2018, 03:47:53 pm »
Voor mij toch kandidaat voor nr 6 in de rangschikking. Hopelijk heb ik ongelijk.

Online boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.641
Re: Speeldag 07 : 16/09/2018 - 18.00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #36 Gepost op: september 15, 2018, 04:34:42 pm »
In Antwerp gaan winnen,we kunnen er alleen van dromen ...
Vind jij Antwerp dan ZOVEEL beter?
enige waar ze in uitblinken is hun mentaliteit om te winnen.
De manier waarop speelt geen rol voor die mannen de punten wel.
Net omgekeerde bij ons, eerst de tacktiek en de manier waarop
dan de punten...

Laat ze veel lopen en maak ruimte,
hoe smaller je veld maakt hoe meer vechtvoetbal
en daar verliezen we altijd in van Antwerpen.

Werk Haroun en Jelle op de zenuwen dat de ploeg vergeet te voetballen...
Op mentaliteit en karakter kan je al veel bereiken in onze Jupkes League. Ik hoop dat we niet overlopen zullen worden met ons middenveld...

Online Porky

  • Leden
  • Berichten: 4.915
Re: Speeldag 07 : 16/09/2018 - 18.00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #37 Gepost op: september 16, 2018, 07:37:37 am »
Essevee trekt zondag naar de Bosuil: selectie en voorbeschouwing
15 september 2018 via essevee.be

Op speeldag 7 van de Jupiler Pro League trekt Essevee naar de oudste club van het land. Een lastige verplaatsing maar... Tope Es Alles Meuglijk.

Essevee moet tegen Royal Antwerp FC op zoek naar eerherstel op twee vlakken. Na de nul op negen in de laatste drie speeldagen kunnen punten op verplaatsing deugd doen. Daarnaast ging Essevee vorig seizoen twee keer de boot in tegen de ploeg uit Deurne Noord. Tijd om het tij te keren dus en dat beseft ook Florian Tardieu, een van de nieuwkomers bij Team Essevee.

"We kenden een stevige dosis pech maar we blijven hard werken op training", begint Tardieu. "Ik liep een voetblessure op in mijn eerste oefenwedstrijd hier. Fysiek ben ik helemaal in orde maar jullie hebben de beste Florian Tardieu nog niet gezien. Ik blijf er alles aan om de supporters en de staf te overtuigen en de hoge verwachtingen in te vullen."

"Ook al spreken we niet dezelfde taal, toch klikt het tussen Damien (Marcq), Hicham (Faik) en mezelf. We trainen goed en evalueren onze wedstrijden dankzij een uitgebreide video-analyse. We weten wat er beter moet", besluit de Fransman.

Francky Dury kent de kwaliteiten van Florian Tardieu. De vergelijking met Meïté en Lerager ligt voor de hand, of toch niet? "Florian is een typische récupérateur en een zeer intelligente speler. Bovendien is hij een werker, goed in de duels en heeft hij een simpele pass in de voeten."

Na de interlandbreak meldde niemand zich geblesseerd terug op het oefencomplex. De spelers die in Waregem bleven een vrije dag tijdens de onderbreking maar coach Francky Dury benadrukt dat iedereen hard is blijven werken. "Als je mentaal klappen krijgt, moet je fysiek rechtop blijven staan."

Selectie

Francky Dury beschikt, op Kingsley Madu, na over een volledig fitte spelerskern. De coach selecteerde volgende spelers voor de verplaatsing van zondag: Sammy Bossut, Davy De fauw, Marvin Baudry, Michaël Heylen, Damien Marcq, Thomas Buffel, Hicham Faik, Hamdi Harbaoui, Theo Bongonda, Nill De Pauw, Chris Bedia, Sandy Walsh, Erdin Demir, Mamadou Sylla, Henrik Bjordal, Florian Tardieu, Marco Bürki, Johan Bjordal, Louis Bostyn, Eike Bansen.

Bron: https://www.essevee.be/nl/team-essevee/nieuws/essevee-trekt-zondag-naar-de-bosuil-selectie-en-voorbeschouwing

Is die Henrik Bjordal zo veel beter dan Soisalo of Nissila dat hij er wel altijd bijzit..

Online Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.627
  • Essevee!
Re: Speeldag 07 : 16/09/2018 - 18.00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #38 Gepost op: september 16, 2018, 07:46:49 am »
Denk dat Heylen zal spelen?!

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Speeldag 07 : 16/09/2018 - 18.00u : Royal Antwerp FC - Essevee
« Reactie #39 Gepost op: september 16, 2018, 12:22:35 pm »
Antwerp heeft nu naast kracht en mentaliteit ook spelers lopen die op techniek het verschil kunnen maken.  Ik schat Antwerp hoger in dan Gent.  Die hebben alles,een goeie keeper (wel een etter) goeie verdedigers  (allemaal etters)een heel goed middenveld (grootste etter Haroun) en een aanval die met de nieuwste aanwinsten hengsters zullen slaan (allemaal etters!).
Hun trainer,publiek en voorzitter zijn ook allemaal fenomenale....etters (maar op een bepaalde manier ook goed ).  Antwerp zal volgens mij tenminste PO-1 spelen. Indien wij daar iets rapen dan is dat gewoonweg een stunt!