Auteur Topic: Speeldag 10: 3/10/2015 18.00u: Charleroi - Essevee  (gelezen 12840 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.675
  • Essevee!
Re: Speeldag 10: 3/10/2015 18.00u: Charleroi - Essevee
« Reactie #40 Gepost op: oktober 06, 2015, 10:53:10 am »
Ik doel op mannen die met een actie een wedstrijd kunnen openbreken en het verschil maken.
Dat er een stevige basis staat & er meer wisselmogelijkheden zijn dan vorige seizoen, zal je mij niet horen ontkennen. De wisselspelers brengen (voorlopig) te weinig voor wat je van een invalbeurt kan verwachten.
Akkoord? ;)

Helemaal akkoord! En van Thiam ben ik helemaal geen fan. Snap niet dat Juve die gekocht heeft (ook al zal hij daar meer dan waarschijnlijk nooit aan spelen toekomen).Thiam heeft echt nog niet veel laten zien in mijn ogen. Die goal op standard was mooi, maar voor de rest deed hij ook niet veel. Zijn balcontroles? Die ballen vliegen alle kanten op als hij die controleert... Maarja De Ridder doet op dit moment niet veel beter.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Speeldag 10: 3/10/2015 18.00u: Charleroi - Essevee
« Reactie #41 Gepost op: oktober 06, 2015, 11:11:36 am »
Hoop dat de spelers na deze match eens wakker schieten en door het verlies enkele mooie dagen rust (mede door interland breaks) aan hun neus zien voorbij gaan. Niet dat het resultaat slecht is na 10 speeldagen maar ze mogen niet op hun lauweren rusten. In bijna alle andere matchen speelden we 1 helft goed en 1 slecht. Ook dit was nu het geval en kregen wij eens het deksel op de neus.

We mogen niet ontevreden zijn maar mogen zeker kritisch zijn. Het kan en zal beter moeten willen we op de plaats blijven staan waar we nu staan.

1 ding is wel een constante vind ik en dat er zeker een collectief op het veld staat. Spelen ze goed gaan de meeste spelers beter spelen. Spelen ze slecht gaan ze allemaal de boot in  ;D

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.754
Re: Speeldag 10: 3/10/2015 18.00u: Charleroi - Essevee
« Reactie #42 Gepost op: oktober 06, 2015, 12:23:44 pm »
Helemaal akkoord! En van Thiam ben ik helemaal geen fan. Snap niet dat Juve die gekocht heeft (ook al zal hij daar meer dan waarschijnlijk nooit aan spelen toekomen).Thiam heeft echt nog niet veel laten zien in mijn ogen. Die goal op standard was mooi, maar voor de rest deed hij ook niet veel. Zijn balcontroles? Die ballen vliegen alle kanten op als hij die controleert... Maarja De Ridder doet op dit moment niet veel beter.

Thiam doet het echt wel behoorlijk imo. Mooie goals tegen Standard en OHL en assist op Leye tegen Westerlo.

Natuurlijk wisselt hij goeie met slechte momenten af, maar ik vind het een aanwinst.

Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 986
  • Essevee!
Re: Speeldag 10: 3/10/2015 18.00u: Charleroi - Essevee
« Reactie #43 Gepost op: oktober 06, 2015, 02:11:41 pm »
Helemaal akkoord! En van Thiam ben ik helemaal geen fan. Snap niet dat Juve die gekocht heeft (ook al zal hij daar meer dan waarschijnlijk nooit aan spelen toekomen).Thiam heeft echt nog niet veel laten zien in mijn ogen. Die goal op standard was mooi, maar voor de rest deed hij ook niet veel. Zijn balcontroles? Die ballen vliegen alle kanten op als hij die controleert... Maarja De Ridder doet op dit moment niet veel beter.

Ik ben het al altijd met je eens geweest Zigzag en ok zijn balaannames waren de vorige match en andere matchen niet altijd top maar ik vind toch dat Thiam echt een goeie speler is voor essevee en hij zal nog beter worden. De 2e helft tegen Westerlo bijvoorbeeld, toen het grootste deel van de ploeg stilviel, bleef hij zich continu inzetten en veroverde hij heel wat ballen en vervolgde zijn acties met goede passes/dribbels en goals (zoals hierboven vermeld staat, ps deze op Leuven was ook mooi toch  :)?).

Westerlo staat uiteraard onderaan maar heeft geen slechte ploeg, tegen Brugge en op Standard toonde hij maar af en toe wat hij kon maar hij is aan het groeien.

En De Ridder vind ik een compleet raadsel, dat gaat veel te traag, zoekt te weinig de ruimte op, echt geen inzet na het zoveelste balverlies van hem... En dat is normaal gezien 1 van zijn grootste kwaliteiten: zijn inzet en verbetenheid.

Het positieve is dat we weer heel wat pech hadden en dit in 1 match. Er is nu de 2 weken waarbij de technische staf en de spelers kunnen verder bouwen, het hoofd vrijmaken en er voluit voor gaan tegen Anderlecht

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.675
  • Essevee!
Re: Speeldag 10: 3/10/2015 18.00u: Charleroi - Essevee
« Reactie #44 Gepost op: oktober 06, 2015, 02:57:16 pm »
Ik ben het al altijd met je eens geweest Zigzag en ok zijn balaannames waren de vorige match en andere matchen niet altijd top maar ik vind toch dat Thiam echt een goeie speler is voor essevee en hij zal nog beter worden. De 2e helft tegen Westerlo bijvoorbeeld, toen het grootste deel van de ploeg stilviel, bleef hij zich continu inzetten en veroverde hij heel wat ballen en vervolgde zijn acties met goede passes/dribbels en goals (zoals hierboven vermeld staat, ps deze op Leuven was ook mooi toch  :)?).

Westerlo staat uiteraard onderaan maar heeft geen slechte ploeg, tegen Brugge en op Standard toonde hij maar af en toe wat hij kon maar hij is aan het groeien.

En De Ridder vind ik een compleet raadsel, dat gaat veel te traag, zoekt te weinig de ruimte op, echt geen inzet na het zoveelste balverlies van hem... En dat is normaal gezien 1 van zijn grootste kwaliteiten: zijn inzet en verbetenheid.

Het positieve is dat we weer heel wat pech hadden en dit in 1 match. Er is nu de 2 weken waarbij de technische staf en de spelers kunnen verder bouwen, het hoofd vrijmaken en er voluit voor gaan tegen Anderlecht

Ik hoop dat je gelijk hebt ivm Thiam. En idd de goal tegen ohl was een pareltje. Maar als speler vind ik hem te weinig toevoegen aan de ploeg. Ik moet wel toegeven dat ik de match tegen Westerlo niet gezien heb. Maar in de matchen die ik zag brengt hij voor mij als flankspeler te weinig. Veel te onzichtbaar. Maarja ik hoef niet van iedere speler fan te zijn he ;). En laat ons hopen voor de ploeg en supporters dat ik doorheen het seizoen ferm mijn ongelijk krijg. Want ik hoor van sommige zeggen dat thiam 1 vd grootste zoniet het grootste talent is binnen de club... En op dat vlak vind ik dat hij nog te weinig brengt.

Persoonlijk vind ik Diallo dan toch het grootste talent. Als die bij Anderlecht zou spelen, zou hij zeker al opgehemeld worden als de nieuwe Kompany. Krijgt verrassend weinig aandacht in de media vind ik.
Maar ik ben er van overtuigd dat de ploeg nog zal groeien en ook al hebben we een overvloed aan flankspelers, de beslissende acties moeten toch steeds komen van een Kaya. Tenzij storm op ohl, die zorgde ook voor acties van de flank. Voor de rest vind ik dat onze flankspelers te weinig brengen, niet zo veel centers en te weinig acties.
Maar goed, ik klaag wat uit weelde. We doen het meer dan behoorlijk en ik ben content. Hopen dat we dit kunnen volhouden doorheen het seizoen

Offline die hard esseveeƫr

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Speeldag 10: 3/10/2015 18.00u: Charleroi - Essevee
« Reactie #45 Gepost op: oktober 06, 2015, 06:05:14 pm »
Da is nu eens makkelijke klap achteraf !  Totale onzin.  Als Buyl er 1 van zijn 2 reuzenkansen inlegt dan verliezen we daar nooit ! 0-2 aan de rust was normaal geweest.
De 17/30 zijn dik verdiend ook.
En vergelijken met dezelfde matchen van vorig jaar ?? WTF waar is dat goed voor ?  :-\
1) Helemaal geen klap achteraf, ik had dat hier eerder ook al gepost!
2) Ik zeg ook niet dat die 17/30 onverdiend zijn. Allen zijn dat nu geen wereldcijfers ook, h?. Die zeggen eigenlijk meer over de rest van de competitie dan over ons...
3) Exactly my idea! Ik vind die vergelijking die sommigen hier maken met de 6/30 die we vorig seizoen hadden na 10 wedstrijden ook nergens op slaan. Mijn punt is dat dit wel heel relatief is en dat we het overdreven enthousiasme dat hier bij wijlen tentoon gespreid wordt op zijn minst wat mogen temperen. We hebben nog steeds geen (sub)top-ploeg, we hebben nog steeds geen constante in ons spel en we staan in feite nog nergens.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.775
Re: Speeldag 10: 3/10/2015 18.00u: Charleroi - Essevee
« Reactie #46 Gepost op: oktober 07, 2015, 08:31:30 am »
wie wel? het is de belgische competitie!!! en het niveau is er dit jaar niet op vooruit gegaan!
intrinsiek hebben we dit jaar goeie flankspelers. sommigen hebben nog wat tijd nodig.
spelers zoals Storm, Thiam, Buyl: dat zal de ene match goed zijn en de andere match soms slecht.
De Ridder: momenteel brengt hij idd niet wat hij kan....maar dat zal wel verbeteren, ik heb daar vertrouwen in.
ik maak me alleen zorgen als Leye gekwetst uit valt.