Auteur Topic: EK2016 : Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland (3-0)  (gelezen 37412 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
EK2016 : Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland (3-0)
« Gepost op: juni 14, 2016, 09:15:25 am »
Na de wanprestatie in Lyon, hopen op een overwinning in Bordeaux?

Wie moet Wilmots zeker opstellen?
Wie moet Willie zeker NIET (meer) opstellen?
Welke verschuivingen moet hij maken?
Welke strategie moet gevolgd worden?
Hoe gaan we de Ieren wel over onze knie leggen?

En wat denk je dat de uitslag zal zijn?
« Laatst bewerkt op: juli 25, 2016, 11:53:06 am door Frederik »

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #1 Gepost op: juni 14, 2016, 09:27:49 am »
Wie moet Wilmots zeker opstellen?      Mertens, Carrasco, Batshuaiy (misschien Dembele)
Wie moet Willie zeker NIET (meer) opstellen?    Lukaku, Witsel, Fellaini
Welke verschuivingen moet hij maken?        De bruyne naar midden, Hazard naar links, carrasco rechts
Welke strategie moet gevolgd worden?        naar de bal toelopen ipv steeds de diepte in te lopen
Hoe gaan we de Ieren wel over onze knie leggen?     

En wat denk je dat de uitslag zal zijn?       1-1

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #2 Gepost op: juni 14, 2016, 09:35:47 am »
Fellaini kan wel handig zijn in de box als kopper.
Hazard moet aangepakt worden, elke keer hij de bal krijgt op de flank duikt hij het centrum in en loopt hij hem vast op 3-4 spelers van de tegenpartij.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #3 Gepost op: juni 14, 2016, 11:07:53 am »
"Hazard moet aangepakt worden." :D

Het is verdomme de enige speler die iets k?n forceren. Pure wereldtop, Driesje en zelfs De Bruyne komen qua talent niet in de buurt. Als er natuurlijk geen ?nkele tactiek is, geen ?nkele looplijn, en je moet kaatsen met Lukaku waar de bal telkens van wegspringt, dan wordt het moeilijk. En als je op het middenveld met beenhouwers Witsel en Fellaini (kan het nog lelijker) speelt, wordt het nog moeilijker.

Wilmots faalt faliekant, en als we tegen Ierland niet met 4-0 winnen dan mogen ze hem het land uitzetten van mij.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #4 Gepost op: juni 14, 2016, 11:39:09 am »
"Hazard moet aangepakt worden." :D

Het is verdomme de enige speler die iets k?n forceren. Pure wereldtop, Driesje en zelfs De Bruyne komen qua talent niet in de buurt. Als er natuurlijk geen ?nkele tactiek is, geen ?nkele looplijn, en je moet kaatsen met Lukaku waar de bal telkens van wegspringt, dan wordt het moeilijk. En als je op het middenveld met beenhouwers Witsel en Fellaini (kan het nog lelijker) speelt, wordt het nog moeilijker.

Wilmots faalt faliekant, en als we tegen Ierland niet met 4-0 winnen dan mogen ze hem het land uitzetten van mij.
Hazard pure wereldtop ? Ik hoop dat ooit eens te mogen zien. Wat ik nu zie is een speler die een versnelling plaatst en zich dan vastdribbelt. Veel van onze RD doen me denken aan Luc Nilis in zijn tijd, topper bij hun club maar veel minder bij de RD.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #5 Gepost op: juni 14, 2016, 11:44:54 am »
"Hazard moet aangepakt worden." :D

Het is verdomme de enige speler die iets k?n forceren. Pure wereldtop, Driesje en zelfs De Bruyne komen qua talent niet in de buurt. Als er natuurlijk geen ?nkele tactiek is, geen ?nkele looplijn, en je moet kaatsen met Lukaku waar de bal telkens van wegspringt, dan wordt het moeilijk. En als je op het middenveld met beenhouwers Witsel en Fellaini (kan het nog lelijker) speelt, wordt het nog moeilijker.

Wilmots faalt faliekant, en als we tegen Ierland niet met 4-0 winnen dan mogen ze hem het land uitzetten van mij.

iets forceren? waar?
Elke keer hij de bal kreeg gisteren ging hij de vedette-dribbelkont spelen liep zich steenvast.

Neen! hij/ze moeten leren de bal afgeven! 'samen spelen', combinaties maken ...
ipv ego?stisch zelf proberen te forceren en zich vast te lopen, snel passes afwerken om de tegenspeler die de boel vastzet volledig tuureluut te spelen en zo hun harde defensie te doorbreken.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #6 Gepost op: juni 14, 2016, 12:00:34 pm »
                       Courtois
Ciman - Alderweireld - Vermaelen - Vertonghen
            Dembele - Nainggolan
                      De Bruyne
Mertens                                     Carrasco
                       Batshuayi

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #7 Gepost op: juni 14, 2016, 12:02:49 pm »
Hazard pure wereldtop ? Ik hoop dat ooit eens te mogen zien. Wat ik nu zie is een speler die een versnelling plaatst en zich dan vastdribbelt. Veel van onze RD doen me denken aan Luc Nilis in zijn tijd, topper bij hun club maar veel minder bij de RD.

Zowat eigenhandig het Chelsea van (non-voetbal) Mourinho kampioen gemaakt in Engeland.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #8 Gepost op: juni 14, 2016, 12:04:47 pm »
iets forceren? waar?
Elke keer hij de bal kreeg gisteren ging hij de vedette-dribbelkont spelen liep zich steenvast.

Neen! hij/ze moeten leren de bal afgeven! 'samen spelen', combinaties maken ...
ipv ego?stisch zelf proberen te forceren en zich vast te lopen, snel passes afwerken om de tegenspeler die de boel vastzet volledig tuureluut te spelen en zo hun harde defensie te doorbreken.

"Vedette-dribbelkont", weer zo'n typisch voorbeeld van iemand die (ik neem aan?) Driesje Mertens een topper vindt. De vedette-dribbelkont is de enige die iets kan forceren, zei ik. Gisteren was niet goed, niemand was goed. Mijn punt is: je kan niet goed zijn met zo'n trainer. Geen tactiek, geen looplijnen, geen beweging, geen automatismen, niks. De Bruyne was afschuwelijk slecht gisteren, waarom praat je niet over hem als "vedette-dribbelkont" of beter "vedette-slechte voorzet na slechte voorzet na slechte pass na slechte controle"?
« Laatst bewerkt op: juni 14, 2016, 12:06:18 pm door essevee1972 »

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #9 Gepost op: juni 14, 2016, 12:19:03 pm »
Zowat eigenhandig het Chelsea van (non-voetbal) Mourinho kampioen gemaakt in Engeland.
Je mag fan zijn van Eden. Ik zie hem enkel spelen bij de RD en daar blijf ik op mijn honger zitten. Maar niet alleen van zijn prestaties hoor, ook van anderen. Lukaku scoorde in de PL met de ogen dicht, bij de RD springt de bal bij iedere controle meters van hem weg. Zou Wilmots hem dat opdragen ? Ik denk het niet. Er staat gewoon geen ploeg op het veld die voor mekaar door het vuur gaat en als je dan tegen een moeilijke tegenstrever als Italie (blijft een lastige ploeg) achterkomt dan heb je het vlaggen. Dan wil iedere aanvaller het zelf forceren en spelen ze nog minder als ploeg.
Hopelijk kunnen ze zich herpakken maar ik vrees er een beetje voor.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #10 Gepost op: juni 14, 2016, 12:27:35 pm »
                       Courtois
Ciman - Alderweireld - Vermaelen - Vertonghen
            Dembele - Nainggolan
                      De Bruyne
Mertens                                     Carrasco
                       Batshuayi

Dit. Nu ja, Hazard en Lukaku haalt hij er toch niet af, dus Mertens eruit en carrasco op rechts. Hopelijk doet hij het wel met dit middenveld, maar ik vrees ervoor. Ik zie het Wilmops wel nog presteren om Nainggolan eruit te laten

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #11 Gepost op: juni 14, 2016, 12:29:37 pm »
Je mag fan zijn van Eden. Ik zie hem enkel spelen bij de RD en daar blijf ik op mijn honger zitten. Maar niet alleen van zijn prestaties hoor, ook van anderen. Lukaku scoorde in de PL met de ogen dicht, bij de RD springt de bal bij iedere controle meters van hem weg. Zou Wilmots hem dat opdragen ? Ik denk het niet. Er staat gewoon geen ploeg op het veld die voor mekaar door het vuur gaat en als je dan tegen een moeilijke tegenstrever als Italie (blijft een lastige ploeg) achterkomt dan heb je het vlaggen. Dan wil iedere aanvaller het zelf forceren en spelen ze nog minder als ploeg. Hopelijk kunnen ze zich herpakken maar ik vrees er een beetje voor.

Sorry Patje, maar van zo'n uitspraken word ik misselijk. Dit gaat niet over vechtlust, laat zo'n onzin maar over aan ons tactisch wonder Wilmots. Dit gaat over een ploeg opstellen die in elkaar past, die elkaar vindt, die in beweging is. En daar faalt Wilmots keer op keer. Hij stelt ofwel zijn vriendjes op, ofwel de beste spelers, ongeacht hun positie. En dat is de omgekeerde wereld.

Voor mij is de grote schuldige Wilmots, punt. Je speelt met 4 centrale verdedigers en dan nog eens 3 controlerende spelers, en in de punt een spits die niet kan voetballen. Je centrale as is dus Vermaelen, Witsel, Fellaini en Lukaku - veel lelijker kan niet. De Bruyne en Hazard op de flank (terwijl die beiden smeken om op de 10 te spelen) hebben uiteraard elk 3 Italianen op hun huid zitten, en kunnen niks anders doen dan de bal terugleggen op die non-voetballers op het middenveld.

Maar gisteren was ook gewoon duidelijk dat we een topspits missen. Lukaku was rotslecht, Origi komt er op en mist ook een paar enorme kansen. Maar ook de backs weten niet wat ze moeten doen, het middenveld loopt inspiratieloos rond te sloffen (al speelde Fellaini niet eens zo slecht in mijn ogen), De Bruyne was afschuwelijk, en ga zo maar door. We missen een trainer die ietwat tactische kennis heeft, goede spitsen, backs,... Met andere woorden: pakweg een halve finale, of zelfs kwartfinale, zou een mirakel zijn. Alle hypes ten spijt.


Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #12 Gepost op: juni 14, 2016, 12:45:17 pm »
                       Courtois
Ciman - Alderweireld - Vermaelen - Vertonghen
            Dembele - Nainggolan
                      De Bruyne
Mertens                                     Carrasco
                       Batshuayi

Akkoord op 2 posities na, zou Carrasco op rechts zetten en Hazard op links. Vind niet dat je Hazard uit de ploeg kan zetten als je De Bruyne erin laat, zeker niet op basis van de match van gisteren.

Er is meer aan de hand met De Bruyne dan enkel maar zijn positie. Als je eens optelt hoeveel passes hij gaf die aankwam kan ik ze op mijn 1 hand tellen. En dat is niet alleen gisteren maar ook in de oefenmatchen was het dat niet. Maar goed Wilmots zal het pas gaan inzien als het te laat is waarschijnlijk. Hopelijk heb ik ongelijk over De Bruyne.

Lukaku zou ik in de spits houden. Kon er gisteren niet aan doet dat hij maar 1 bal kreeg. Wel jammer dat hij die miste.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #13 Gepost op: juni 14, 2016, 12:52:04 pm »
Akkoord op 2 posities na, zou Carrasco op rechts zetten en Hazard op links. Vind niet dat je Hazard uit de ploeg kan zetten als je De Bruyne erin laat, zeker niet op basis van de match van gisteren.

Er is meer aan de hand met De Bruyne dan enkel maar zijn positie. Als je eens optelt hoeveel passes hij gaf die aankwam kan ik ze op mijn 1 hand tellen. En dat is niet alleen gisteren maar ook in de oefenmatchen was het dat niet. Maar goed Wilmots zal het pas gaan inzien als het te laat is waarschijnlijk. Hopelijk heb ik ongelijk over De Bruyne.

Lukaku zou ik in de spits houden. Kon er gisteren niet aan doet dat hij maar 1 bal kreeg. Wel jammer dat hij die miste.

Akkoord wat betreft Carrasco rechts en Hazard links houden. De Bruyne op 10. Mertens is een invaller voor de laatste 10 minuten, niet meer.

Ivm Lukaku, komaan zeg. Over die kans die hij altijd moet scoren zal ik het maar niet hebben, maar die heeft gewoon 90 minuten lang verkeerd gelopen. Zachte pasjes vanop zes meter springen niet alleen vier meter van zijn voet, hij valt dan nog eens over zijn eigen poten ook. Echt heel slecht gisteren.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #14 Gepost op: juni 14, 2016, 01:07:40 pm »
Akkoord wat betreft Carrasco rechts en Hazard links houden. De Bruyne op 10. Mertens is een invaller voor de laatste 10 minuten, niet meer.

Ivm Lukaku, komaan zeg. Over die kans die hij altijd moet scoren zal ik het maar niet hebben, maar die heeft gewoon 90 minuten lang verkeerd gelopen. Zachte pasjes vanop zes meter springen niet alleen vier meter van zijn voet, hij valt dan nog eens over zijn eigen poten ook. Echt heel slecht gisteren.

Lukaku kan je zetten tegen aanvallende ploegen die ruimte laten. Op dit EK zullen dat er niet veel zijn. Frankrijk, Spanje, Duitsland, Engeland en misschien de Kroaten.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #15 Gepost op: juni 14, 2016, 01:11:41 pm »
Ik ga Wilmots helemaal niet verdedigen, wel in tegendeel ... maar het is toch niet zijn fout dat Hazard hem continu vastloopt, dat Kevin's passes niet aankomen en dat de shots van Lukaku 25cm naast het doel gaan h?.

Zet es KDB op de 10 en schuif es met Hazard, of zet hem es een halve match op de bank. Kan perfect invallen na 45min. Ik vind momenteel KDB beslissender dan Hazard eerlijk gezegd (buiten het EK). 2 seizoenen geleden was E Hazard top, maar de laatste tijd is hij maar een schim van wat hij was, dit terwijl KDB zijn niveau nog opkrikt.

We hebben zelf met Essevee ervaren dat de trainer maar beperkte inpakt heeft op de resultaten. 2j geleden vielen we er bijna uit, vorig seizoen speelden we een matig tot goed seizoen.

Volgens mij speelt nog een nieuwe factor een enorme rol, een factor waar we nog helemaal geen ervaring mee hebben. Terwijl we vroeger altijd in de underdogpositie stonden en het spel konden maken, zitten we nu in een favorietenrol en "moeten" we het spel maken omdat de tegenpartij de boel gewoon vastzet.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #16 Gepost op: juni 14, 2016, 01:31:02 pm »
Ik ga Wilmots helemaal niet verdedigen, wel in tegendeel ... maar het is toch niet zijn fout dat Hazard hem continu vastloopt, dat Kevin's passes niet aankomen en dat de shots van Lukaku 25cm naast het doel gaan h?.

Zet es KDB op de 10 en schuif es met Hazard, of zet hem es een halve match op de bank. Kan perfect invallen na 45min. Ik vind momenteel KDB beslissender dan Hazard eerlijk gezegd (buiten het EK). 2 seizoenen geleden was E Hazard top, maar de laatste tijd is hij maar een schim van wat hij was, dit terwijl KDB zijn niveau nog opkrikt. We hebben zelf met Essevee ervaren dat de trainer maar beperkte inpakt heeft op de resultaten. 2j geleden vielen we er bijna uit, vorig seizoen speelden we een matig tot goed seizoen.

Volgens mij speelt nog een nieuwe factor een enorme rol, een factor waar we nog helemaal geen ervaring mee hebben. Terwijl we vroeger altijd in de underdogpositie stonden en het spel konden maken, zitten we nu in een favorietenrol en "moeten" we het spel maken omdat de tegenpartij de boel gewoon vastzet.

Misschien is er een reden waarom Hazard zich "continu" vastloopt? Misschien is er een reden waarom De Bruyne zijn passes niet aankomen? Dat is hier ondertussen mooi uitgelegd. Er is geen tactiek, geen plan, geen looplijn, geen automatisme. Tuurlijk loopt Hazard zich vast, want hij krijgt de bal van een wandelend middenveld, dus tegen dat hij de bal heeft staan er 3 Italianen rond hem, en de enige die in de zestien staat is een lomperik die geen bal kan controleren. En als hij dan een levensgrote kans krijgt tegen een zwemmende keeper, trapt hij de bal naast. Heel de voetbalwereld kent het belang van backs, Wilmots niet. Zolang je met vier centrale verdedigers speelt achterin, met daarvoor Witsel, en daarvoor Fellaini op de 10, zal je nooit of te nimmer tot voetballen komen. En zal het traag, statisch, saai en ronduit slecht zijn.

Het belang van een trainer is groot. Het is ?cht geen toeval dat Mourinho prijzen pakt ongeveer overal waar hij komt. En het is geen toeval dat Dury vier op zeven keer play-off 1 pakt met een middenmoter. Het is ook geen toeval dat bijvoorbeeld Anderlecht twee jaar op rij geen kampioen speelt. De spelers moeten het doen, ja, maar de trainer moet het uitzetten. En spijtig genoeg hebben de Rode Duivels een bondscoach wiens carri?re niet verder reikt dan godbetert Sint-Truiden.

En trouwens, even de ploeg van gisteren overlopen. Onze spelers spelen bij Chelsea, Spurs, Barcelona, Zenit, Roma, Man City, Man United, Montreal en Everton. Zowat allemaal, behalve die laatste misschien, clubs die uitgaan van eigen sterkte en in zowat elke match favoriet zijn. Die jongens kunnen daarmee om hoor, we hebben het hier over jongens die dag na dag in de spotlights staan bij topclubs in topcompetities. Maar ons tactisch wonder Wilmots, die had waarschijnlijk gehoopt op een 0-0 gelijkspel.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #17 Gepost op: juni 14, 2016, 02:00:04 pm »
Misschien is er een reden waarom Hazard zich "continu" vastloopt? Misschien is er een reden waarom De Bruyne zijn passes niet aankomen? Dat is hier ondertussen mooi uitgelegd. Er is geen tactiek, geen plan, geen looplijn, geen automatisme. Tuurlijk loopt Hazard zich vast, want hij krijgt de bal van een wandelend middenveld, dus tegen dat hij de bal heeft staan er 3 Italianen rond hem, en de enige die in de zestien staat is een lomperik die geen bal kan controleren. En als hij dan een levensgrote kans krijgt tegen een zwemmende keeper, trapt hij de bal naast. Heel de voetbalwereld kent het belang van backs, Wilmots niet. Zolang je met vier centrale verdedigers speelt achterin, met daarvoor Witsel, en daarvoor Fellaini op de 10, zal je nooit of te nimmer tot voetballen komen. En zal het traag, statisch, saai en ronduit slecht zijn.

Het belang van een trainer is groot. Het is ?cht geen toeval dat Mourinho prijzen pakt ongeveer overal waar hij komt. En het is geen toeval dat Dury vier op zeven keer play-off 1 pakt met een middenmoter. Het is ook geen toeval dat bijvoorbeeld Anderlecht twee jaar op rij geen kampioen speelt. De spelers moeten het doen, ja, maar de trainer moet het uitzetten. En spijtig genoeg hebben de Rode Duivels een bondscoach wiens carri?re niet verder reikt dan godbetert Sint-Truiden.

En trouwens, even de ploeg van gisteren overlopen. Onze spelers spelen bij Chelsea, Spurs, Barcelona, Zenit, Roma, Man City, Man United, Montreal en Everton. Zowat allemaal, behalve die laatste misschien, clubs die uitgaan van eigen sterkte en in zowat elke match favoriet zijn. Die jongens kunnen daarmee om hoor, we hebben het hier over jongens die dag na dag in de spotlights staan bij topclubs in topcompetities. Maar ons tactisch wonder Wilmots, die had waarschijnlijk gehoopt op een 0-0 gelijkspel.

Helemaal akkoord.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #18 Gepost op: juni 14, 2016, 02:00:56 pm »
Misschien is er een reden waarom Hazard zich "continu" vastloopt? Misschien is er een reden waarom De Bruyne zijn passes niet aankomen? Dat is hier ondertussen mooi uitgelegd. Er is geen tactiek, geen plan, geen looplijn, geen automatisme. Tuurlijk loopt Hazard zich vast, want hij krijgt de bal van een wandelend middenveld, dus tegen dat hij de bal heeft staan er 3 Italianen rond hem, en de enige die in de zestien staat is een lomperik die geen bal kan controleren. En als hij dan een levensgrote kans krijgt tegen een zwemmende keeper, trapt hij de bal naast. Heel de voetbalwereld kent het belang van backs, Wilmots niet. Zolang je met vier centrale verdedigers speelt achterin, met daarvoor Witsel, en daarvoor Fellaini op de 10, zal je nooit of te nimmer tot voetballen komen. En zal het traag, statisch, saai en ronduit slecht zijn.

Het belang van een trainer is groot. Het is ?cht geen toeval dat Mourinho prijzen pakt ongeveer overal waar hij komt. En het is geen toeval dat Dury vier op zeven keer play-off 1 pakt met een middenmoter. Het is ook geen toeval dat bijvoorbeeld Anderlecht twee jaar op rij geen kampioen speelt. De spelers moeten het doen, ja, maar de trainer moet het uitzetten. En spijtig genoeg hebben de Rode Duivels een bondscoach wiens carri?re niet verder reikt dan godbetert Sint-Truiden.

En trouwens, even de ploeg van gisteren overlopen. Onze spelers spelen bij Chelsea, Spurs, Barcelona, Zenit, Roma, Man City, Man United, Montreal en Everton. Zowat allemaal, behalve die laatste misschien, clubs die uitgaan van eigen sterkte en in zowat elke match favoriet zijn. Die jongens kunnen daarmee om hoor, we hebben het hier over jongens die dag na dag in de spotlights staan bij topclubs in topcompetities. Maar ons tactisch wonder Wilmots, die had waarschijnlijk gehoopt op een 0-0 gelijkspel.

Natuurlijk dat een goede trainer er meer zou uithalen. Met overschat bedoel ik eerder dat iedereen er maar van uit gaat dat we de beste spelers hebben van allemaal. Sorry maar er lopen bij veel landen andere toppers dan die bij ons hoor. Ik kan er zo een pak noemen die bij ons altijd in de ploeg zouden staan en onze toppers naar de bank of naar huis zouden verwijzen.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: Speeldag 2 : 18/06/2016 15u00 : Belgi? - Ierland
« Reactie #19 Gepost op: juni 14, 2016, 02:09:58 pm »
Natuurlijk dat een goede trainer er meer zou uithalen. Met overschat bedoel ik eerder dat iedereen er maar van uit gaat dat we de beste spelers hebben van allemaal. Sorry maar er lopen bij veel landen andere toppers dan die bij ons hoor. Ik kan er zo een pak noemen die bij ons altijd in de ploeg zouden staan en onze toppers naar de bank of naar huis zouden verwijzen.

Ja klopt ieder land heeft zo wel zijn topspelers. Maar bij ons zijn dat er wel meerdere he. Zo'n spanje met nolito en morata vind ik ook niet indrukwekkend ze. Als je natuurlijk van iedere ploeg de sterspeler neemt, gaan onze toppers natuurlijk naar de bank.
Maar hallo! Wat een kwaliteit hebben wij hier allemaal rondlopen? Wereldkeeper, beste centrale duo van Engeland. Speler van het jaar in Engeland, Speler van het Jaar in Duitsland (die na zijn transfer zowat 12 goals en 15 assists gaf in zijn eerste seizoen bij echte topclub). Nainggolan die week na week uitblinkt bij AS Roma. Onze spitsen zijn momenteel niet in hun beste doen. Maar met Benteke en Lukaku heb je 2 spelers die in de top 5 van meeste doelpunten in PL zitten de afgelopen 4 jaar. Dan heb je nog de uitblinker uit de CL finale op de bank zitten. Dembele die bejubeld werd in Engeland. Mertens die een match kan beslissen, of doen omkantelen. En dan nog 2 jonge talentvolle spitsen met origi (op termijn en eigenlijk nu al spits nummer 1 van de RD voor mij) en batshuayi (die niets nodig heeft om een goal te maken).

Dus zeg mij eens welke ploeg dat op het EK nog heeft? Op intrinsieke kwaliteit hebben we gewoon de beste ploeg van het EK. Enige speler die ik mis in ons elftal is een type kroos