Auteur Topic: [22] STEPPE Kenny  (gelezen 29733 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
[22] STEPPE Kenny
« Gepost op: februari 20, 2016, 02:22:51 pm »
Steppe wil geen reservedoelman meer zijn: "Ik wil niet arrogant overkomen"


Kenny Steppe was ooit een grote belofte, maar hij heeft zijn talent nooit echt kunnen verzilveren. De 27-jarige doelman is nu tweede keeper bij Zulte-Waregem, maar hij heeft wel nog ambities.

Na Beerschot ging Steppe aan de slag bij Heerenveen, maar dat werd vooral door blessures een flop. Steppe wil evenwel niet als glazen man bekendstaan.  ?Dat misverstand wil ik de wereld uithelpen. In 2008 liep ik een rugblessure op en die was na anderhalve maand al opgelost. Daarna volgde een blessure aan de pols, maar er werd een foute ?diagnose gesteld. In het ziekenhuis vertelden ze me dat het om een kneuzing ging, maar een maand later bleek mijn pols toch gebroken te zijn. Ik ben bezig aan mijn tiende seizoen en dan zijn twee blessures toch niet veel? Mocht ik nu iedere week een spierscheur oplopen...?, laat hij optekenen in Het Nieuwsblad.

In de zomer ruilde hij Waasland-Beveren voor Zulte, maar was dat wel de verstandige keuze? ?Als ik in Beveren was gebleven, was ik misschien titularis. Maar ik heb geen spijt van mijn keuze. Het oefencomplex, de vernieuwingen aan het stadion, spelen voor Play-off 1, een trainer als Dury. Het zijn allemaal dingen die mij een goed gevoel gaven om bij Zulte Waregem te tekenen.?

Toch moet het stilaan gaan gebeuren voor Steppe, die zich misschien wel niet voldoende laat opmerken bij de coach.  ?Dat ligt niet in mijn karakter. Ik wil niet arrogant overkomen. Ik zal nooit de boel op stelten zetten. Als je de volgende dag op training gewoon weer toont dat je er staat, is dat ook een signaal naar de coach toe. Ik lig er niet wakker van wat de buitenwereld over me denkt. Het is belangrijker dat de mensen binnen de club weten wat ze aan me hebben.?

Wanneer komt de doorbraak?
Steppe is al zo lang reservedoelman dat je er moedeloos van zou worden. Zo ziet hij het zelf echter niet. ?Mentaal ben ik zeer sterk. Door die langdurige polsblessure kan ik intussen tegen een stootje. Iedere voorbereiding op het nieuwe seizoen start ik met het doel om als nummer ??n uit de bus te komen. Ik leg me niet neer bij een rol als tweede doelman.?

Bron: http://www.voetbalprimeur.be/nieuws/640540/steppe-wil-geen-reservedoelman-meer-zijn-ik-wil-niet-arrogant-overkomen-.html?utm_source=vpclubsectie&utm_medium=facebookclub&utm_campaign=fbsvzultewaregemprimeur
« Laatst bewerkt op: april 05, 2023, 11:32:51 am door Frederik »

Offline jeroenie

  • Leden
  • Berichten: 892
Re: [22] STEPPE Kenny
« Reactie #1 Gepost op: februari 20, 2016, 02:45:47 pm »
den helft van den tekst is weer van de pot gerukt...
is een afleidsel van het artikel vanuit HLN... waar ook al wel wat fantasie zal instaan ;-)

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [22] STEPPE Kenny
« Reactie #2 Gepost op: februari 20, 2016, 05:38:32 pm »
Steppe weet toch ook dat Sammy geen jaaaren meer 1e doelman zal blijven.
Alhoewel natuurlijk 27 jaar ook al niet meer jong is in de voetbal.


Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: [22] STEPPE Kenny
« Reactie #3 Gepost op: februari 20, 2016, 07:50:46 pm »
Steppe weet toch ook dat Sammy geen jaaaren meer 1e doelman zal blijven.
Alhoewel natuurlijk 27 jaar ook al niet meer jong is in de voetbal.
Voor een doelman is 27 jaar nog vrij jong, zelfs Bossut kan nog jaren mee .....

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [22] STEPPE Kenny
« Reactie #4 Gepost op: februari 20, 2016, 07:58:38 pm »
Voor een doelman is 27 jaar nog vrij jong, zelfs Bossut kan nog jaren mee .....
Jaja da wel, maar volgens mij wel de moment om eindelijk es eerste doelman te worden.
Volgens mij is het dat wat hij zelf wil/denkt.

Offline Tomtom2459

  • Leden
  • Berichten: 121
  • Essevee!
Re: [22] STEPPE Kenny
« Reactie #5 Gepost op: februari 28, 2016, 12:32:02 pm »
aan de goal was er niets te doen, maar vooral veel sneller de bal terug in het spel brengen en qua reflexen enzo zeker evengoed als bossut...

opvallend is wel dat ik hem zelf hoorde roepen op tv bij een corner, veel meer communicatief dan bossut denk ik... en zolang die laatste met een air blijft lopen mag ie gerust nog wat langer de bank warm houden :D

Offline neutraal

  • Leden
  • Berichten: 669
  • Essevee!
Re: [22] STEPPE Kenny
« Reactie #6 Gepost op: februari 28, 2016, 12:54:29 pm »
Zeker geen slechte doelman, maar of hij voldoende gezag heeft, is een andere vraag.

Waarom niet Darren Keet halen ?  Is toch einde contract ?

Offline Zigic14

  • Leden
  • Berichten: 552
  • Essevee!
Re: [22] STEPPE Kenny
« Reactie #7 Gepost op: februari 28, 2016, 03:24:21 pm »
Zeker geen slechte doelman, maar of hij voldoende gezag heeft, is een andere vraag.

Waarom niet Darren Keet halen ?  Is toch einde contract ?

Wil toch veel zeggen als je geen nieuw contract krijgt bij Kortrijk?
Wat zou die dan bij ons komen doen.

Is een degelijke keeper maar geen puntenpakker, integendeel, ook garant voor een aantal flaters per seizoen. Daar zouden we ons echt niet mee verbeteren.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: [22] STEPPE Kenny
« Reactie #8 Gepost op: februari 28, 2016, 03:26:26 pm »
Wil toch veel zeggen als je geen nieuw contract krijgt bij Kortrijk?
Wat zou die dan bij ons komen doen.

Is een degelijke keeper maar geen puntenpakker, integendeel, ook garant voor een aantal flaters per seizoen. Daar zouden we ons echt niet mee verbeteren.

Ben ook geen fan van Keet ... ik zou eerder Steppe laten doorgroeien als eerste keeper bij ons.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [22] STEPPE Kenny
« Reactie #9 Gepost op: februari 28, 2016, 04:25:49 pm »
Ben ook geen fan van Keet ... ik zou eerder Steppe laten doorgroeien als eerste keeper bij ons.
En volgens mij gaat hij dat prima doen!  8)

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: [22] STEPPE Kenny
« Reactie #10 Gepost op: februari 28, 2016, 05:43:39 pm »
En volgens mij gaat hij dat prima doen!  8)

Absoluut. Steppe is danig gemotiveerd en kan Sammy perfect vervangen.
-SVZW Forever-

Offline toptrainer

  • Leden
  • Berichten: 1.318
Re: [22] STEPPE Kenny
« Reactie #11 Gepost op: februari 28, 2016, 06:25:09 pm »
Langs ene kant ook wel voorstander steppe eens de kans te laten. Hoe kwam het eigenlijk dat hij speelde gisteren?

Anders kaminski eens uit zijn lijden verlossen?

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: [22] STEPPE Kenny
« Reactie #12 Gepost op: februari 28, 2016, 10:56:13 pm »
Langs ene kant ook wel voorstander steppe eens de kans te laten. Hoe kwam het eigenlijk dat hij speelde gisteren?

Anders kaminski eens uit zijn lijden verlossen?

Voor de match zei Dury op Sporting Telenet dat hij had gehoopt dat we minder tegendoelpunten zouden pakken toen Bossut gekwetst was en toen Steppe voor het eerst mocht opdraven. Dat viel echter tegen, daarom stond Bossut vorige week weer in doel toen hij opnieuw volledig fit was.

Bossut kwam echter nogal ongelukkig tussen (of iets in die aard) bij de tegendoelpunten vorige week, daarom dat Steppe opnieuw zijn kans krijgt en dat hij in principe niet meer zou wisselen van doelman tot het einde van het seizoen.

We zullen zien hoe het afloopt nu met Steppe, anders ziet het er naar uit dat we op zoek mogen naar een eerste doelman. Kaminski is nog jong en is een Anderlechtwedde gewoon, volgens mij geen spek voor onzen bek.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: [22] STEPPE Kenny
« Reactie #13 Gepost op: februari 29, 2016, 09:00:52 am »
Voor de match zei Dury op Sporting Telenet dat hij had gehoopt dat we minder tegendoelpunten zouden pakken toen Bossut gekwetst was en toen Steppe voor het eerst mocht opdraven. Dat viel echter tegen, daarom stond Bossut vorige week weer in doel toen hij opnieuw volledig fit was.

Bossut kwam echter nogal ongelukkig tussen (of iets in die aard) bij de tegendoelpunten vorige week, daarom dat Steppe opnieuw zijn kans krijgt en dat hij in principe niet meer zou wisselen van doelman tot het einde van het seizoen.

We zullen zien hoe het afloopt nu met Steppe, anders ziet het er naar uit dat we op zoek mogen naar een eerste doelman. Kaminski is nog jong en is een Anderlechtwedde gewoon, volgens mij geen spek voor onzen bek.

Kan Steppe geen eerste keeper worden dan bij ons? Ok hij kreeg ook veel goals tegen maar wer er 1 van die goals echt zijn fout? Ik zie wel potentieel in de jongen is nu 27 en begint aan zijn beste periode normaal als keeper. Geef hem vertrouwen en hij gaat alleen beter worden denk ik.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [22] STEPPE Kenny
« Reactie #14 Gepost op: februari 29, 2016, 09:54:13 am »
Steppe werd vroeger toch gezien als 1 van de grootste talenten onder de Belgische keepers? Enkele foute keuzes hebben zijn carriere in het slop gebracht, maar ik ben wel overtuigd van zijn kwaliteiten als doelman.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.260
Re: [22] STEPPE Kenny
« Reactie #15 Gepost op: februari 29, 2016, 09:55:48 am »
Steppe werd vroeger toch gezien als 1 van de grootste talenten onder de Belgische keepers? Enkele foute keuzes hebben zijn carriere in het slop gebracht, maar ik ben wel overtuigd van zijn kwaliteiten als doelman.
Is nog doelman van het jaar geweest.
SV TILL I DIE

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.177
Re: [22] STEPPE Kenny
« Reactie #16 Gepost op: februari 29, 2016, 03:01:46 pm »
Steppe is op dit moment betrouwbaarder dan Sammy, maar een 1ste doelman is dat ook niet.
Met alle respect, maar iedereen blijft hier in zijn hoofd zitten met dat goed half jaar bij Beerschot. Dat was het dan ook. Voor de rest was die nergens nog titularis.
Dat Sammy hier weg moet is overduidelijk, uitgekeken op elkaar.
Dus naar volgend seizoen toe een nieuwe doelman, dat lijkt mij zeker.
Kaminski is dan natuurlijk de eerste die in je opkomt, als je een Belg wil.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: [22] STEPPE Kenny
« Reactie #17 Gepost op: februari 29, 2016, 04:04:06 pm »
Steppe is op dit moment betrouwbaarder dan Sammy, maar een 1ste doelman is dat ook niet.
Met alle respect, maar iedereen blijft hier in zijn hoofd zitten met dat goed half jaar bij Beerschot. Dat was het dan ook. Voor de rest was die nergens nog titularis.
Dat Sammy hier weg moet is overduidelijk, uitgekeken op elkaar.
Dus naar volgend seizoen toe een nieuwe doelman, dat lijkt mij zeker.
Kaminski is dan natuurlijk de eerste die in je opkomt, als je een Belg wil.

Een jarenlange blessure heeft inderdaad roet in het eten gegooid. Maar als je op je 19e doelman van het jaar wordt, dan heb je talent genoeg om eerste doelman te zijn bij Zulte Waregem. Een goeie begeleiding en keeperstrainer is daarvoor wel een voorwaarde.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.177
Re: [22] STEPPE Kenny
« Reactie #18 Gepost op: februari 29, 2016, 04:43:00 pm »
Een jarenlange blessure heeft inderdaad roet in het eten gegooid. Maar als je op je 19e doelman van het jaar wordt, dan heb je talent genoeg om eerste doelman te zijn bij Zulte Waregem. Een goeie begeleiding en keeperstrainer is daarvoor wel een voorwaarde.

We hebben vorig seizoen bij Waasland-Beveren gezien dat hij niet het meest betrouwbare sluitstuk is.
Ook zijn matchen bij Heerenveen waren niet hoogstaand.

En iemand zo rap de hemel in prijzen vind ik belachelijk.
Steppe speelde 15 goede matchen op zijn 19de en werd toen al verkozen tot beste doelman... Veel vond ik er toen al niet aan hoor.
Logan Bailly was ook zo, schitterende doelman (meevoetballend, reflexen, heersen in de lucht,...) Niemand van jullie zou hem nog moeten hebben.


Het mag allemaal ietsje meer zijn als doelman, eens een gemaakte goal pakken, eens bal gaan plukken op de rand van de 16.
Het feit is gewoon, dat als je echt een goede doelman bent, dat je altijd goed bent, niet voor 1 jaar, je mag dan nog een blessure gehad hebben. Goede keepers presteren altijd!! Constante is heel belangrijk voor een doelman.

En ja, ze kunnen ook flateren, maar de week erna pakken ze weer punten.

Ik wil maar zeggen, Steppe is een ideale 2de doelman. Iemand zoals Van Hout, Bruzzese,...
Geen amokmakers.
Ik wil hier eindelijk eens een doelman zien met uitstraling


--------------------------------
Kijk eens naar wie er allemaal doelman van het jaar geweest is hier. Ze hebben allemaal altijd gepresteerd, ook al hadden ze te maken met zware blessures.
Runje, De Wilde, Vandendriessche, Herpoel, Proto, Zitka, Copa (al is die de laatste jaren aan het verzwakken) Mignolet, Courtois.
Ze presteren allemaal, gelijk wanneer en gelijk welke blessure ze hadden.
Dat Steppe daar tussen staat is gewoon omdat het eens moest zeker

Over Ryan en Sels kan je het nog niet hebben, Dat zie je binnen een jaar of 2,3.

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.241
  • Essevee!
Re: [22] STEPPE Kenny
« Reactie #19 Gepost op: februari 29, 2016, 09:51:44 pm »
Een jarenlange blessure heeft inderdaad roet in het eten gegooid. Maar als je op je 19e doelman van het jaar wordt, dan heb je talent genoeg om eerste doelman te zijn bij Zulte Waregem. Een goeie begeleiding en keeperstrainer is daarvoor wel een voorwaarde.
+1