Auteur Topic: Opinie Over Nieuw Platform Dat Gratis Helpt Sfeeracties Te Financieren  (gelezen 11642 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline mistytrick

  • Leden
  • Berichten: 174
Opinie Over Nieuw Platform Dat Gratis Helpt Sfeeracties Te Financieren
« Gepost op: september 18, 2017, 08:24:51 am »
Hallo,

Ik ben fan van Essevee sinds ik begon te voetballen bij KSV Waregem in 1990, dus ik denk dat dit de beste plaats is om informatie te bemachtigen over een nieuw project. :)

We zijn bezig een platform op te zetten waar voetbalfans nieuws kunnen lezen over hun favoriete club en voetbalclubs wereldwijd en tegelijk gratis geld kunnen inzamelen voor tifos, vlaggen, events etc. Iets wat zeker nodig is zoals ik hier al dikwijls gelezen heb op het forum. We zijn ervan overtuigd dat ons platform verschillende tifos volledig kan financieren elk seizoen.

Hoe zal dit werken?

-> De site (die nog in development is) ziet er een beeje uit zoals Voetbalkrant met verschillende tabs.
-> Elke fan kiest zijn team tijdens de registratie
-> Fans kunnen nieuws delen van eender welke site online met voetbalnieuws (zoals je een link deelt op Facebook) dus alle nieuws komt samen in 1 plaats.
-> Hier en daar zullen advertenties te zien zijn die geld opbrengen en gaat grotendeels naar het team.
-> Elke dag wordt de balans aangepast zodat fans kunnen zien hoeveel er is ingezameld tot nog toe.
-> Optioneel: Geld kan ook gratis ingezameld worden door andere dingen zoals bekijken van videos, spelen van games, downloaden van apps, invullen van enquetes etc. Een enquete invullen kan al een paar Euro opleveren.
-> Optioneel: Geld kan ook direct ingezameld worden door donaties (zoals op eender welke crowdfunding site). Dus als er geld tekort is voor een tifo volgende maand dan kunnen 100 fans gemakkelijk 5? doneren en de tifo komt er.
-> Globaal gezien kunnen een 1000 tal active fans die de site wekelijks bezoeken een paar 100? per maand inzamelen door alle gratis opties op de site, dus dat is mooi voor elke fanclub en zal de sfeer in het stadion zeker ten goede komen.
-> Extra: We zullen ook een competitie hebben waarin teams tegen het team spelen waarin ze spelen in het weekend. Het team dat meeste geld inzamelt die week wint en de rangschikking hiervan wordt bijgehouden. Dit om het nog wat interessanter te maken.

Nu mijn vragen:

Aan de moderator van esseveeforum:
-> Ik las in dit topic: http://www.esseveeforum.be/index.php?topic=2594.0 dat je ook al met dit soort idee gespeeld hebt, dus ik vroeg me af of het een goed idee is om de mods van voetbal forums (in het algmeen) verantwoordelijk te stellen voor het afhalen van het ingezamelde geld?

Ons eerste idee was om hier te vragen wie nu verantwoordelijk is voor het inzamelen van geld voor tifos en die mensen toegang te geven om het geld af te halen, maar via een betrouwbare tussenpersoon dit laten doen lijkt me ook geen slecht gedacht.

De reden hiervoor is ook dat we 100% zeker kunnen zijn dat die persoon ook echt degene is die het forum beheert (door een file te laten uploaden) dus dit geeft het volledige vertrouwen tegenover de fans.

Aan de fans:

-> Zelfde vraag maar vinden jullie het een goed idee om de moderator van het forum 10% van het ingezamelde geld te laten gebruiken om het forum te verbeteren? Dit zijn natuurlijk geen enorme bedragen maar dit kan toch de hosting betalen en eventueel wat onderhoud indien nodig. Dit is dan iets extra die de club alleen maar ten goede komt.

Alle commentaar is welkom, onze site zal volgende maand lanceren. :)

Alvast bedankt,
Jens

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Opinie Over Nieuw Platform Dat Gratis Helpt Sfeeracties Te Financieren
« Reactie #1 Gepost op: september 18, 2017, 10:09:55 am »
Leuk dat mensen zulke initiatieven naar voren brengen. Al zou ik eerder de supporterfederaties aanspreken als het op financi?le verantwoordelijkheid aankomt. Maar een bepaald deel naar de werking van het forum is imo een goede zaak
« Laatst bewerkt op: september 18, 2017, 10:40:33 am door Naessens C »

Offline mistytrick

  • Leden
  • Berichten: 174
Re: Opinie Over Nieuw Platform Dat Gratis Helpt Sfeeracties Te Financieren
« Reactie #2 Gepost op: september 18, 2017, 10:20:27 am »
Leuk dat mensen zulke initiatieven naar voren brengen. Al zou ik eerder de supporterfederaties aanspreken als het op financi?le verantwoordelijkheid aankomt.

Bedankt voor de reactie.

En ja dat was ook ons eerste idee, maar alternatieven kunnen ook bekeken worden. :)

Offline Bert4

  • Leden
  • Berichten: 1.358
Re: Opinie Over Nieuw Platform Dat Gratis Helpt Sfeeracties Te Financieren
« Reactie #3 Gepost op: september 18, 2017, 12:00:48 pm »
Leuk idee, benieuwd naar de uitwerking!

Offline mistytrick

  • Leden
  • Berichten: 174
Re: Opinie Over Nieuw Platform Dat Gratis Helpt Sfeeracties Te Financieren
« Reactie #4 Gepost op: september 18, 2017, 12:11:08 pm »
Leuk idee, benieuwd naar de uitwerking!

Bedankt!  :)

Heeft er iemand enig idee hoe de supportersfederatie te bereiken? Ik vind niet direct een link met contactformulier.

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Opinie Over Nieuw Platform Dat Gratis Helpt Sfeeracties Te Financieren
« Reactie #5 Gepost op: september 18, 2017, 01:14:13 pm »
Leuk dat er wordt nagedacht over de financiering van tifo's.
Vraag mij wel af of dergelijke initiatieven passen in de huidige filosofie van sommige sfeergroepen.

Maar indien jullie de communicatie rond dit project grondig en correct voeren, dan is hier zeker een publiek voor de vinden.

Offline mistytrick

  • Leden
  • Berichten: 174
Re: Opinie Over Nieuw Platform Dat Gratis Helpt Sfeeracties Te Financieren
« Reactie #6 Gepost op: september 18, 2017, 01:33:22 pm »
Leuk dat er wordt nagedacht over de financiering van tifo's.
Vraag mij wel af of dergelijke initiatieven passen in de huidige filosofie van sommige sfeergroepen.

Maar indien jullie de communicatie rond dit project grondig en correct voeren, dan is hier zeker een publiek voor de vinden.

Kan je even die filosofie verduidelijken? Gewoon om te weten wat we beter wel en niet doen :)

De bedoeling is om vooral te focusen op het lezen van nieuwsberichten over de club (zoals bv op voetbalkrant), dat is de voornaamste reden om de site te bezoeken. De extra's zijn een leuke manier om geld in te zamelen voor meer tifos en sfeermateriaal in het stadion (en eventueel events voor kleinere clubs).

Offline LoyalMate1312

  • Leden
  • Berichten: 53
  • SLC
Re: Opinie Over Nieuw Platform Dat Gratis Helpt Sfeeracties Te Financieren
« Reactie #7 Gepost op: september 18, 2017, 05:36:48 pm »
Een sfeergroep, een echte fanatieke toch allesinds, zal nooit zomaar geld aannemen zeker niet als daar iets tegen over staat. Wij verdienen ons geld met het verkoop van tshirts, truien, stickers die we zelf maken en ook via eetfestijnen, dingen die we allemaal zelf in onze vrije tijd organiseren en maken. Of dankzij giften van mensen (iets waar wij niet om vragen).

Door het zelf te financieren van sfeeracties zijn wij ook onafhankelijk van gelijk wie. Wij kiezen en beslissen alles zelf.

Even een persoonlijk iets dat niet uit de sfeergroep zelf komt, maar ik vind het idee van geld verdienen via clickbait sites (voetbalkrant.be) niet iets dat bij een sfeergroep hoort. Mensen pushen artikels te lezen of filmpjes te kijken voor wat geld is 1 van de laatste dingen die we zouden mogen doen. Als we die zelf al ooit zouden doen. Zelf kom ik gek van alle clickbait sites die tegenwoordig op facebook zegevieren.

Ik hoop hierbij je toch ietwat van antwoord te kunnen zijn.
Onze club, onze passie.
South Lane Crew

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.842
  • Mr Gold
Re: Opinie Over Nieuw Platform Dat Gratis Helpt Sfeeracties Te Financieren
« Reactie #8 Gepost op: september 18, 2017, 06:10:51 pm »
Ik betaal liever een vrijwillige bijdrage ,aan iemand fysiek aan den"entr??"bvb, dan onrechtstreeks via ??n of ander clickbaite-systeem site op internet.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Opinie Over Nieuw Platform Dat Gratis Helpt Sfeeracties Te Financieren
« Reactie #9 Gepost op: september 18, 2017, 06:43:26 pm »
We zijn bezig een platform op te zetten waar voetbalfans nieuws kunnen lezen over hun favoriete club en voetbalclubs wereldwijd en tegelijk gratis geld kunnen inzamelen voor tifos, vlaggen, events etc.

Ik ken er niet veel van maar volgens mij zijn reclames/ads/pop-ups en dergelijke, en al z?ker clickbait, ??n van de ergerlijkste zaken op het internet. Bovendien bestaan er al talloze (bekende) voetbalwebsites waar je je nieuws kan vinden + kranten (HLN, Nieuwsblad) met apps om alle nieuws (van je geliefde club) te volgen + twitter/facebook (van je geliefde club) + ...

Dus ten eerste ga je nooit genoeg mensen naar je website lokken, vrees ik, ten tweede lijkt het me vreemd om te ambi?ren dat je website er uit ziet als Voetbalkrant (dat is lelijk en dat is storend met al dat clickbait en al die reclame overal), en ten derde (zoals LoyalMate zegt) zijn supporters die nieuws willen lezen niet per se ge?nteresseerd in sfeeracties en omgekeerd zijn mensen die zich inzetten voor sfeeracties (vak x bij ons zeker?) niet per se ge?nteresseerd om via zo'n website geld in te zamelen, die doen namelijk hun eigen ding.

Of misschien begrijp ik je bedoeling niet.

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Opinie Over Nieuw Platform Dat Gratis Helpt Sfeeracties Te Financieren
« Reactie #10 Gepost op: september 18, 2017, 09:44:21 pm »
Het komt er eigenlijk op neer dat ze via verschillende manieren geld willen inzamelen op/via het internet en dan een deel zullen afstaan aan sfeergroep(en)/fora ...

Ik vrees dat dit een zeer mooie theorie is, maar helaas in de praktijk niet (voldoende goed) werkt.
Because: 
- een website dat trafiek maakt (wat nodig is om resultaat te halen) kost ook pro rata meer - heb je 100 bezoekers kan je cheapo webpakket nemen, heb je 10.000 bezoekers per dag dan mag je al denken aan dedicated hosting en dat kost (veel) geld.
- een website met enkel gesprokkeld nieuws (hotlinked of niet) is niet echt aantrekkelijk - waarom komen als we het ook op voetbalkrant of andere sites ook vinden?
- die enqu?te-invul-toestanden vinden zelf bijna geen volk, en nadien krijg je hopen vol spam. Je krijgt eigenlijk een paar euro in ruil voor je email adres, en dan laten ze je wat vragen invullen omdat het op een enqu?te lijkt en ondertussen toetsen ze nog even je interesses af om nog beter en gerichter te kunnen spammen ... mensen beginnen dit ook door te hebben. Hoe gaan jullie dan voldoende volk vinden om dat te doen?
- probleem met geld verdienen op internet is dat het allemaal zodanig klein/weinig is dat meestal het sop de kolen niet waard is (ik kan het weten, ben al +20j bezig)
- we hebben het hier over belgische voetbalclubs, clubs met een relatief kleine doelgroep/fanbase
- ...

Als je echt geld wil gaan genereren met het internet en dan bedoel ik geld waarmee je iets bent en geen 2? per dag ... dan moet je echt wel veel traffic (actieve bezoekers) hebben. 

Zo starten er wel elke dag -tig youtubers in de hoop veel geld te kunnen verdienen (zoals enkelen wel succesvol doen), maar als je geen fanbase hebt van enkele miljoenen mensen dan is het allemaal maar peanuts. Op youtube maak je zo ongeveer 1? per 1.000 views. Dus om 10? te verdienen moet je al een filmpje hebben dat meer 10.000x bekeken wordt. En dan heb je nog maar ... right ... 10?
(2? voor de webmasters, 2 voor het forum en 8 voor SLC om maar even in zijn context te plaatsen.

Wil je echt een grote fanbase cre?ren dan moet je al eigen, unieke en 'kwaliteitsvolle' content maken met alle productiekosten dat daarbij komen kijken.
Plus ... met de Belgische (kleine) voetbalclubs kan je gewoon niet rekenen op een erg grote fanbase waarbij we dan weer bij vorige alinea stranden.
 
Ruikt ook wel beetje naar piramidesysteem is waarbij de oprichters hun gebruikers laten "werken" om inkomsten te genereren en daarvan dan wel een deel afstaan.

Nu, wie niet waagt niet wint en ik hoop echt dat jullie project/concept slaagt maar ik ben er erg sceptisch tegenover gewoon uit mijn jarenlange ervaring.




Offline mistytrick

  • Leden
  • Berichten: 174
Re: Opinie Over Nieuw Platform Dat Gratis Helpt Sfeeracties Te Financieren
« Reactie #11 Gepost op: september 19, 2017, 03:15:09 am »
Het komt er eigenlijk op neer dat ze via verschillende manieren geld willen inzamelen op/via het internet en dan een deel zullen afstaan aan sfeergroep(en)/fora ...

Ik vrees dat dit een zeer mooie theorie is, maar helaas in de praktijk niet (voldoende goed) werkt.
Because: 
- een website dat trafiek maakt (wat nodig is om resultaat te halen) kost ook pro rata meer - heb je 100 bezoekers kan je cheapo webpakket nemen, heb je 10.000 bezoekers per dag dan mag je al denken aan dedicated hosting en dat kost (veel) geld.
- een website met enkel gesprokkeld nieuws (hotlinked of niet) is niet echt aantrekkelijk - waarom komen als we het ook op voetbalkrant of andere sites ook vinden?
- die enqu?te-invul-toestanden vinden zelf bijna geen volk, en nadien krijg je hopen vol spam. Je krijgt eigenlijk een paar euro in ruil voor je email adres, en dan laten ze je wat vragen invullen omdat het op een enqu?te lijkt en ondertussen toetsen ze nog even je interesses af om nog beter en gerichter te kunnen spammen ... mensen beginnen dit ook door te hebben. Hoe gaan jullie dan voldoende volk vinden om dat te doen?
- probleem met geld verdienen op internet is dat het allemaal zodanig klein/weinig is dat meestal het sop de kolen niet waard is (ik kan het weten, ben al +20j bezig)
- we hebben het hier over belgische voetbalclubs, clubs met een relatief kleine doelgroep/fanbase
- ...

Als je echt geld wil gaan genereren met het internet en dan bedoel ik geld waarmee je iets bent en geen 2? per dag ... dan moet je echt wel veel traffic (actieve bezoekers) hebben. 

Zo starten er wel elke dag -tig youtubers in de hoop veel geld te kunnen verdienen (zoals enkelen wel succesvol doen), maar als je geen fanbase hebt van enkele miljoenen mensen dan is het allemaal maar peanuts. Op youtube maak je zo ongeveer 1? per 1.000 views. Dus om 10? te verdienen moet je al een filmpje hebben dat meer 10.000x bekeken wordt. En dan heb je nog maar ... right ... 10?
(2? voor de webmasters, 2 voor het forum en 8 voor SLC om maar even in zijn context te plaatsen.

Wil je echt een grote fanbase cre?ren dan moet je al eigen, unieke en 'kwaliteitsvolle' content maken met alle productiekosten dat daarbij komen kijken.
Plus ... met de Belgische (kleine) voetbalclubs kan je gewoon niet rekenen op een erg grote fanbase waarbij we dan weer bij vorige alinea stranden.
 
Ruikt ook wel beetje naar piramidesysteem is waarbij de oprichters hun gebruikers laten "werken" om inkomsten te genereren en daarvan dan wel een deel afstaan.

Nu, wie niet waagt niet wint en ik hoop echt dat jullie project/concept slaagt maar ik ben er erg sceptisch tegenover gewoon uit mijn jarenlange ervaring.

Alvast bedankt voor de reacties! :)

Wel de bedoeling is meer om de Reddit vn het voetbal te cree?ren. Reddit ken je wss wel en die site bestaat ook enkel uit links en heeft meer dan 500 miljoen bezoekers per maand. Bezoekers komen daar om te discussi?ren op de links die gepost worden en ik veronderstel dat dit met voetbal ook kan werken.

Ik heb natuurlijk ook de nodige research in andere landen al gedaan (de site wordt wereldwijd niet enkel Belgi?) en daar zijn ze iets enthousiaster voornamelijk omdat ik denk dat sfeergroepen al geld inzamelen online (iets wat hier blijkbaar nog niet gebeurt).

Ik zal wel een update geven als we iets kunen laten zien. :)

Offline mistytrick

  • Leden
  • Berichten: 174
Re: Opinie Over Nieuw Platform Dat Gratis Helpt Sfeeracties Te Financieren
« Reactie #12 Gepost op: september 19, 2017, 03:23:01 am »
Een sfeergroep, een echte fanatieke toch allesinds, zal nooit zomaar geld aannemen zeker niet als daar iets tegen over staat. Wij verdienen ons geld met het verkoop van tshirts, truien, stickers die we zelf maken en ook via eetfestijnen, dingen die we allemaal zelf in onze vrije tijd organiseren en maken. Of dankzij giften van mensen (iets waar wij niet om vragen).

Door het zelf te financieren van sfeeracties zijn wij ook onafhankelijk van gelijk wie. Wij kiezen en beslissen alles zelf.

Even een persoonlijk iets dat niet uit de sfeergroep zelf komt, maar ik vind het idee van geld verdienen via clickbait sites (voetbalkrant.be) niet iets dat bij een sfeergroep hoort. Mensen pushen artikels te lezen of filmpjes te kijken voor wat geld is 1 van de laatste dingen die we zouden mogen doen. Als we die zelf al ooit zouden doen. Zelf kom ik gek van alle clickbait sites die tegenwoordig op facebook zegevieren.

Ik hoop hierbij je toch ietwat van antwoord te kunnen zijn.

Gewoon uit nieuwschierigheid, veronderstel dat de site live is en Zulte-Waregem heeft tot nog toe 100? verdient. Zal er dan niemand zijn die het geld afhaalt van de site?

Online Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Opinie Over Nieuw Platform Dat Gratis Helpt Sfeeracties Te Financieren
« Reactie #13 Gepost op: september 19, 2017, 03:51:29 pm »
Een sfeergroep, een echte fanatieke toch allesinds, zal nooit zomaar geld aannemen zeker niet als daar iets tegen over staat. Wij verdienen ons geld met het verkoop van tshirts, truien, stickers die we zelf maken en ook via eetfestijnen, dingen die we allemaal zelf in onze vrije tijd organiseren en maken. Of dankzij giften van mensen (iets waar wij niet om vragen).

Door het zelf te financieren van sfeeracties zijn wij ook onafhankelijk van gelijk wie. Wij kiezen en beslissen alles zelf.

Even een persoonlijk iets dat niet uit de sfeergroep zelf komt, maar ik vind het idee van geld verdienen via clickbait sites (voetbalkrant.be) niet iets dat bij een sfeergroep hoort. Mensen pushen artikels te lezen of filmpjes te kijken voor wat geld is 1 van de laatste dingen die we zouden mogen doen. Als we die zelf al ooit zouden doen. Zelf kom ik gek van alle clickbait sites die tegenwoordig op facebook zegevieren.

Ik hoop hierbij je toch ietwat van antwoord te kunnen zijn.

Gewoon uit nieuwschierigheid, veronderstel dat de site live is en Zulte-Waregem heeft tot nog toe 100? verdient. Zal er dan niemand zijn die het geld afhaalt van de site?

Ik kan je de verantwoordelijken van de sfeergroep(en) wel aanduiden.

Offline mistytrick

  • Leden
  • Berichten: 174
Re: Opinie Over Nieuw Platform Dat Gratis Helpt Sfeeracties Te Financieren
« Reactie #14 Gepost op: september 20, 2017, 07:55:54 am »
Een sfeergroep, een echte fanatieke toch allesinds, zal nooit zomaar geld aannemen zeker niet als daar iets tegen over staat. Wij verdienen ons geld met het verkoop van tshirts, truien, stickers die we zelf maken en ook via eetfestijnen, dingen die we allemaal zelf in onze vrije tijd organiseren en maken. Of dankzij giften van mensen (iets waar wij niet om vragen).

Door het zelf te financieren van sfeeracties zijn wij ook onafhankelijk van gelijk wie. Wij kiezen en beslissen alles zelf.

Even een persoonlijk iets dat niet uit de sfeergroep zelf komt, maar ik vind het idee van geld verdienen via clickbait sites (voetbalkrant.be) niet iets dat bij een sfeergroep hoort. Mensen pushen artikels te lezen of filmpjes te kijken voor wat geld is 1 van de laatste dingen die we zouden mogen doen. Als we die zelf al ooit zouden doen. Zelf kom ik gek van alle clickbait sites die tegenwoordig op facebook zegevieren.

Ik hoop hierbij je toch ietwat van antwoord te kunnen zijn.

Gewoon uit nieuwschierigheid, veronderstel dat de site live is en Zulte-Waregem heeft tot nog toe 100? verdient. Zal er dan niemand zijn die het geld afhaalt van de site?

Ik kan je de verantwoordelijken van de sfeergroep(en) wel aanduiden.

OK bedankt, ik zal dit topic updaten en een PM verzenden als de site klaar is, wss binnen enkele weken.  :)

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Opinie Over Nieuw Platform Dat Gratis Helpt Sfeeracties Te Financieren
« Reactie #15 Gepost op: september 27, 2017, 12:54:18 pm »
persoonlijk ken ik daar allemaal niets van, maar ik sluit me toch aan bij de "sceptici" .  wat heeft een (nog op te richten) website er als voordeel bij, om een deel van hun winsten uit te betalen aan sfeergroepen ? of hopen ze zich zo populair te maken bij supporters om zo meer volk te lokken naar hun site ?

bovendien zijn er veel clubs met een paar sfeergroepen, aan wie ga je dan het geld geven? en mogen ze dan zelf kiezen wat ze met dat geld doen ?

zoals frederik ook zegt, lijkt het mij een te kleine doelgroep te zijn . ikzelf kijk enkel op dit forum, facebook en het nieuwsblad voor info over de club , andere websites of magezines bekijk ik zelfs niet :)