Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1B - tribune B (vak X)) 2015  (gelezen 610896 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline goessaert

  • Leden
  • Berichten: 768
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #240 Gepost op: juli 07, 2015, 07:29:18 pm »
oxygen en 'wij helpen' hebben die ruimtes toch gekocht?

Offline goessaert

  • Leden
  • Berichten: 768
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #241 Gepost op: juli 07, 2015, 09:02:26 pm »
Stad stelt zich borg voor lening Zulte Waregem

Voetbalclub SV Zulte Waregem moet een kortetermijnlening van 1,4 miljoen euro aangaan voor de bouw van een tweede nieuwe koptribune in het Regenboogstadion aan de kant van het stedelijke zwembad De Treffer. De looptijd van de lening bedraagt 3 jaar. Met eenparigheid van stemmen werd de borgstelling van de stad voor het afsluiten van dit dossier goedgekeurd. De nieuwe tribune wordt in het najaar gebouwd.

N-VA vindt meerkost omgevingsaanleg voetbalstadion te hoog

"Ik vind 36 procent aan de hoge kant", aldus Jan Balduck, die de nodige ervaring heeft in de bouw. "Je hebt gelijk", aldus burgemeester Kurt Vanryckeghem (CD&V). "We hebben ons moeten haasten om tijdig klaar te zijn, maar haast en spoed is zelden goed." Er moet nog 75.000 euro extra worden betaald voor de parking rond de nieuwe tribune.

verslag gemeenteraad via KW

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #242 Gepost op: juli 07, 2015, 09:12:33 pm »
Van op de Gemeenteraad:

19:34 Stad stelt zich borg voor lening Zulte Waregem

Voetbalclub SV Zulte Waregem moet een kortetermijnlening van 1,4 miljoen euro aangaan voor de bouw van een tweede nieuwe koptribune in het Regenboogstadion aan de kant van het stedelijke zwembad De Treffer. De looptijd van de lening bedraagt 3 jaar. Met eenparigheid van stemmen werd de borgstelling van de stad voor het afsluiten van dit dossier goedgekeurd. De nieuwe tribune wordt in het najaar gebouwd.

19:49 N-VA vindt meerkost omgevingsaanleg voetbalstadion te hoog

"Ik vind 36 procent aan de hoge kant", aldus Jan Balduck, die de nodige ervaring heeft in de bouw. "Je hebt gelijk", aldus burgemeester Kurt Vanryckeghem (CD&V). "We hebben ons moeten haasten om tijdig klaar te zijn, maar haast en spoed is zelden goed." Er moet nog 75.000 euro extra worden betaald voor de parking rond de nieuwe tribune.

20:19 Brandweerweg ter discussie

N-VA en SP.A vinden het niet kunnen dat de aanleg van een brandweerweg op het oefencomplex van het Regenboogstadion niet voorzien was in de oorspronkelijke plannen voor de aanleg van de atletiekpiste en de bouw van een nieuw oefencomplex voor Zulte Waregem

"Het gaat om twee aparte dossiers met andere ontwerpers, waardoor we pas later hebben kunnen kijken voor een ideale positionering van die noodweg", reageerde burgemeester Kurt Vanryckeghem.

Wat N-VA en SP.A dan weer deed opmerken dat de nieuwe infrastructuur al wordt gebruikt zonder dat die brandweerweg er is. Beide partijen stemden dan ook tegen deze bijkomende opdracht waarvoor een budgetswijziging van 66.000 euro wordt ondernomen.
« Laatst bewerkt op: juli 07, 2015, 09:16:18 pm door Frederik »

Offline boerkens4ever

  • Leden
  • Berichten: 2.651
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #243 Gepost op: juli 07, 2015, 09:25:57 pm »
Voila dan denk ik dat er nog weinig in de weg kan staan voor bouw fase II.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #244 Gepost op: juli 07, 2015, 09:32:14 pm »
Voila dan denk ik dat er nog weinig in de weg kan staan voor bouw fase II.

idd! volgens mij was DIT het administratieve detail om het dossier 100% af te krijgen en de nodige telefoontjes of mails te doen om de boel op te starten.


Offline jakkie3000

  • Leden
  • Berichten: 985
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #245 Gepost op: juli 07, 2015, 09:51:01 pm »
Men start in september met de bouw

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #246 Gepost op: juli 08, 2015, 10:58:53 am »
Mooi zo. Ietwat vertraging dus maar ons stadion komt er!

Hier wachten we al zooooooooo lang op...

Spannend! :)

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.220
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #247 Gepost op: juli 08, 2015, 11:00:16 am »
Mooi zo. Ietwat vertraging dus maar ons stadion komt er!

Hier wachten we al zooooooooo lang op...

Spannend! :)

Onze 2de tribune komt er...

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #248 Gepost op: juli 08, 2015, 11:05:49 am »
Het was wachten op San Iker zijn positieve inbreng van de dag.

Onze tweede tribune komt er, inderdaad. Zodat we na tien, twintig (?) jaar nog eens vier tribunes hebben. Men noemt dat soms ook een voetbalstadion.

We zitten al jaren, zelfs decennia lang te kijken op die piste en op reclamemuren. Dit is gewoon fantastisch nieuws, en het toont dat men weldegelijk daad bij woord voegt.


Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.220
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #249 Gepost op: juli 08, 2015, 11:10:40 am »
Het was wachten op San Iker zijn positieve inbreng van de dag.

Onze tweede tribune komt er, inderdaad. Zodat we na tien, twintig (?) jaar nog eens vier tribunes hebben. Men noemt dat soms ook een voetbalstadion.

We zitten al jaren, zelfs decennia lang te kijken op die piste en op reclamemuren. Dit is gewoon fantastisch nieuws, en het toont dat men weldegelijk daad bij woord voegt.

Je zegt, ons stadion komt er.
Dan denk ik aan die nieuwe tempel.

Als je ziet wat moeite het al kost om die 2de koptribune te bouwen en te financieren, wat moet dat dan niet zijn met de rest?

Ik ben gewoon realist, geen dromer!

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #250 Gepost op: juli 08, 2015, 11:23:50 am »
Gij kunt zagen. ;D

Heeft toch niks met dromen te maken? We wachten (en zagen) al twintig jaar op (over) een (ver)nieuw(d) stadion. Eindelijk zijn we aan het bouwen. Er staat al ??n prachttribune, straks komt er nog ??n. Men is niet alleen aan het praten, er liggen ook effectief stenen op elkaar en er staan tribunes langs ons veld.

Dit is fantastisch nieuws. Er is een San Iker nodig om hier weer iets negatiefs van te maken.

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.220
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #251 Gepost op: juli 08, 2015, 11:47:07 am »
Gij kunt zagen. ;D

Heeft toch niks met dromen te maken? We wachten (en zagen) al twintig jaar op (over) een (ver)nieuw(d) stadion. Eindelijk zijn we aan het bouwen. Er staat al ??n prachttribune, straks komt er nog ??n. Men is niet alleen aan het praten, er liggen ook effectief stenen op elkaar en er staan tribunes langs ons veld.

Dit is fantastisch nieuws. Er is een San Iker nodig om hier weer iets negatiefs van te maken.

Ik vind dat ook prachtig nieuws e.
Jij overdrijft gewoon omdat ik San Iker ben... Ik heb mijn naam tegen... :D

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.749
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #252 Gepost op: juli 08, 2015, 01:05:54 pm »
Wordt ??n van de mooiste sfeertribunes van Belgi? imo, zeker omdat het staanplaatsen zijn.

Offline franco

  • Leden
  • Berichten: 22
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #253 Gepost op: juli 08, 2015, 03:39:22 pm »
Als ze gedaan hebben met de 2 de tribune kunnen ze direct beginnen aan kant vijvers

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.066
  • Voice of the voiceless!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #254 Gepost op: juli 08, 2015, 05:31:22 pm »
Als ze gedaan hebben met de 2 de tribune kunnen ze direct beginnen aan kant vijvers
het geld zal er niet zijn, grond voor hotel en appartementen moet ook nog verkocht geraken..

Offline depinguin

  • Leden
  • Berichten: 473
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #255 Gepost op: juli 08, 2015, 06:22:10 pm »
het geld zal er niet zijn...

....en wat zijn de nummers voor Euromilions voor de volgende trekking?  ;)
"Hoe sterker je zelf bent hoe minder je de fouten van uw eigen falen bij een ander lecht"

"Proberen is voor janetten"

Vincent

  • Gast
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #256 Gepost op: juli 08, 2015, 06:30:29 pm »
het geld zal er niet zijn, grond voor hotel en appartementen moet ook nog verkocht geraken..

Tegen dat de 2e nieuwe tribune af is, is dat misschien gebeurd h?.

Online San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.220
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #257 Gepost op: juli 08, 2015, 06:44:46 pm »
Tegen dat de 2e nieuwe tribune af is, is dat misschien gebeurd h?.
In 4 maanden tijd denk ik niet dat dat zal gebeuren.
Deze tribune is zonder bocht (of komt die er toch bij?) en zal rapper klaar zijn dan diegene dei men vorig jaar gebouwd heeft

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #258 Gepost op: juli 08, 2015, 07:34:15 pm »
In 4 maanden tijd denk ik niet dat dat zal gebeuren.
Deze tribune is zonder bocht (of komt die er toch bij?) en zal rapper klaar zijn dan diegene dei men vorig jaar gebouwd heeft

Voor zover ik begrepen heb is het zonder bocht omdat het de verbouwing van de tribune kant vijvers enorm zou bemoeilijken. (werfverkeer)


Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #259 Gepost op: juli 08, 2015, 10:19:52 pm »
idd! volgens mij was DIT het administratieve detail om het dossier 100% af te krijgen en de nodige telefoontjes of mails te doen om de boel op te starten.

De gemeente had dit evengoed vroeger kunnen voorleggen, maar dit zal ook wel met de gewenste timing van essevee te maken hebben. Een fase uitvoeren betekent immers een schijf betalen.  Enerzijds heb je het financiele plaatje die je moet voorleggen aan de bond, waarbij een piek van betalingen negatief kan uitdraaien ivm licenties. Anderzijds heb je de schijven voor de betaling trainingscomplex, en een onbekende transferperiode. Je kan hiervoor centjes budgetteren, maar je weet nooit indien je finaal dieper moet gaan dan voorzien.  Dan lijkt het me inderdaad veiliger om X af te breken in augustus, de opkuis en grondwerken in september en de finale montage van de betonelementen vanaf oktober.