Auteur Topic: Verb. Regenboogstadion (fase 1B - tribune B (vak X)) 2015  (gelezen 610896 keer)

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Offline Fredje SVZW

  • Leden
  • Berichten: 1.267
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1320 Gepost op: april 13, 2016, 01:22:07 pm »
De perfecte tribune voor wie zelden of nooit Europees speelt (en dus niet moet ombouwen).  ;)

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1321 Gepost op: april 13, 2016, 03:08:15 pm »
Ik wil niet zagen, maar volgens mij ziet een staantribune er normaal gezien zo uit (Mechelen):





Het feit dat het de bedoeling is om er bij ons een voetbalkuip van te maken (met toebouwen van de hoeken) noopt de architecten er natuurlijk toe om de tribune even hoog te maken als de andere. Het zou anders ook geen zicht zijn.
Wel grappig dat er eerst wordt gezaagd over het feit dat er geen werk wordt gemaakt van een mooi stadion en dat nu ze er aan bezig zijn over iets anders gezaagd wordt. Typisch Waregems zeker...

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1322 Gepost op: april 13, 2016, 05:24:48 pm »
Het feit dat het de bedoeling is om er bij ons een voetbalkuip van te maken (met toebouwen van de hoeken) noopt de architecten er natuurlijk toe om de tribune even hoog te maken als de andere. Het zou anders ook geen zicht zijn.
Wel grappig dat er eerst wordt gezaagd over het feit dat er geen werk wordt gemaakt van een mooi stadion en dat nu ze er aan bezig zijn over iets anders gezaagd wordt. Typisch Waregems zeker...

Op de duur h??l ergerlijk je positief gedoe, Patje. :)

Ik ben de eerste om ons bestuur op m'n blote knietjes te bedanken voor wat ze allemaal hebben verwezenlijkt en aan het verwezenlijken zijn. Daar kunnen ze in Mechelen en Lokeren alleen maar van dromen.

Dat neemt niet weg dat onze staantribune een gemiste kans is. Zoals Fredje zegt, dat heeft waarschijnlijk te maken met Europees voetbal, ok?, maar maak er dan gewoon een zittribune van met een staanvak in (zoals nu aan de overkant). Dan heb je een mooier stadion en evenveel (en waarschijnlijk meer) sfeer (want nu wordt dat een akelig lege staantribune vol hekkens).

Fantastisch  :D :o 8) dat ze aan het bouwen zijn, maar enorm gemiste kans.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1323 Gepost op: april 13, 2016, 05:32:30 pm »
Je hebt overal positivo's en negativo's e ...

Trouwens ... ikzelf ben ook een positivo!

Offline neutraal

  • Leden
  • Berichten: 669
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1324 Gepost op: april 13, 2016, 05:43:24 pm »
Gewoon even een paar bedenkingen :

-  Een staantribune die kan omgebouwd worden tot zittribune : ok.  Alleen hopen dat er Europees voetbal kan behaald worden de komende jaren.

-  Binnen enkele jaren zal Zulte-Waregem beschikken over een multifunctioneel stadion met heel veel comfort voor de supporters, commerci?le zaken, enz.  Welke ploegen zullen dat op dat ogenblik kunnen zeggen ?

-  Wil men als ploeg groeien dan zal er een inspanning moeten gebeuren naar spelers toe, de jeugd verder alle kansen geven.

Ik denk dat er velen zullen zeggen binnen enkele jaren : wat een mooi stadion !

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1325 Gepost op: april 13, 2016, 06:58:42 pm »
Op de duur h??l ergerlijk je positief gedoe, Patje. :)

Ik ben de eerste om ons bestuur op m'n blote knietjes te bedanken voor wat ze allemaal hebben verwezenlijkt en aan het verwezenlijken zijn. Daar kunnen ze in Mechelen en Lokeren alleen maar van dromen.

Dat neemt niet weg dat onze staantribune een gemiste kans is. Zoals Fredje zegt, dat heeft waarschijnlijk te maken met Europees voetbal, ok?, maar maak er dan gewoon een zittribune van met een staanvak in (zoals nu aan de overkant). Dan heb je een mooier stadion en evenveel (en waarschijnlijk meer) sfeer (want nu wordt dat een akelig lege staantribune vol hekkens).

Fantastisch  :D :o 8) dat ze aan het bouwen zijn, maar enorm gemiste kans.

Ik weet niet wat er ergerlijk is aan positief zijn.
Ik zou toch even afwachten met die 'akelig lege staantribune vol hekkens' tegen dat ze af is.
Trouwens als ik me niet vergis is het een staantribune geworden op uitdrukkelijke vraag van de supportersfederatie.
Voor mij persoonlijk mocht dat ook een zittribune zijn hoor of zelfs geen tribune. Ik ga nu al 50 jaar kijken dus voor mij hoeft niets. Mijn eerste matchen stond ik zelfs achter de goal waar ze nu aan het bouwen zijn.

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1326 Gepost op: april 13, 2016, 09:47:51 pm »
Ik wil niet zagen, maar volgens mij ziet een staantribune er normaal gezien zo uit (Mechelen):





Achterhaald ontwerp. Het is een goede zaak dat gent en waregem opnieuw doorlopende vakken kiezen, en niet meer de verschillende ringen wat destijds door rsca is gelanceerd. Kvm heeft dan 18000man, maar als ze eens europees zouden spelen moeten ze quasi de helft van hun supporters teleurstellen.
Hun budget voor de nieuwbouw is de helft van het onze.  Dergelijke lage trappen zie je nog nauwelijks in nieuwe europese stadions.
Als wij zitjes plaatsen kunnen wel alle abonnees terecht, want ze gaan nooit 100% van de capaciteit verkopen aan abonnees. Op basis van een degelijke studie is bewust gekozen voor 13 a 14000 man.
Supporters comfort en uitstekend zicht stonden dan ook op de eerste plaats.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.286
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1327 Gepost op: april 13, 2016, 11:20:51 pm »
Laat ons eerst afwachten tot onze tribune af is.
« Laatst bewerkt op: april 13, 2016, 11:52:30 pm door Pringless »
SV TILL I DIE

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1328 Gepost op: april 14, 2016, 10:54:47 am »
Ik weet niet wat er ergerlijk is aan positief zijn.
Ik zou toch even afwachten met die 'akelig lege staantribune vol hekkens' tegen dat ze af is.
Trouwens als ik me niet vergis is het een staantribune geworden op uitdrukkelijke vraag van de supportersfederatie. Voor mij persoonlijk mocht dat ook een zittribune zijn hoor of zelfs geen tribune. Ik ga nu al 50 jaar kijken dus voor mij hoeft niets. Mijn eerste matchen stond ik zelfs achter de goal waar ze nu aan het bouwen zijn.

Als elke opinie die ook maar in de verte lijkt op kritiek, ben jij er om te zeggen hoe fantastisch alles is en dat er niet mag geklaagd worden en dat de club perfect is. Kritiek mag, en moet!!! Anders ga je stil staan, en dat is achteruit gaan.

En wat je zegt ivm zittribune, dat was dus exact wat ik zei. En wat de supportersfederatie wil is niet per se (en dit is niet de eerste keer dat dit blijkt) wat de 8000 supporters willen.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1329 Gepost op: april 14, 2016, 10:57:04 am »
Achterhaald ontwerp. Het is een goede zaak dat gent en waregem opnieuw doorlopende vakken kiezen, en niet meer de verschillende ringen wat destijds door rsca is gelanceerd. Kvm heeft dan 18000man, maar als ze eens europees zouden spelen moeten ze quasi de helft van hun supporters teleurstellen. Hun budget voor de nieuwbouw is de helft van het onze.  Dergelijke lage trappen zie je nog nauwelijks in nieuwe europese stadions.
Als wij zitjes plaatsen kunnen wel alle abonnees terecht, want ze gaan nooit 100% van de capaciteit verkopen aan abonnees. Op basis van een degelijke studie is bewust gekozen voor 13 a 14000 man. Supporters comfort en uitstekend zicht stonden dan ook op de eerste plaats.

Akkoord hoor. Maar mijn punt was: als je kiest voor een staantribune, dan plaats je zoiets (KVM). Anders bouw je gewoon een zittribune. Het is heel knap dat het bestuur probeert (een staantribune te maken voor de sfeer) maar ik vrees dat het het omgekeerde effect zal geven: een heel grote tribune die voor een kwart gevuld is met veel te hoge trappen en veel te veel plaats en veel te veel hekkens.


Offline essevee5381

  • Leden
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1330 Gepost op: april 14, 2016, 11:54:54 am »
Als elke opinie die ook maar in de verte lijkt op kritiek, ben jij er om te zeggen hoe fantastisch alles is en dat er niet mag geklaagd worden en dat de club perfect is. Kritiek mag, en moet!!! Anders ga je stil staan, en dat is achteruit gaan.

En wat je zegt ivm zittribune, dat was dus exact wat ik zei. En wat de supportersfederatie wil is niet per se (en dit is niet de eerste keer dat dit blijkt) wat de 8000 supporters willen.

Denk je nu echt dat er rekening zal gehouden worden met de mening van de mensen die in de hoofdtribune, vijvers & tribune 4 zitten? Staantribune is er gekomen op vraag van de mensen in het sfeervak... Supportersfederatie en SLC. Sfeer maken in een zittribune zoals nu in 408 werkt gewoon niet. Dit weekend nogmaals bewezen.
Er werd al gesproken van gemiste kansen nog voor er 1 steen lag...
Patje zijn kritiek op de negatieve reacties zijn gewoon terecht.
Iets minder speculeren en gewoon afwachten. Want zeg nu zelf. De tribune die we krijgen. Waar hebben ze dit in Belgi??
South Lane Crew.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1331 Gepost op: april 14, 2016, 12:01:02 pm »
Denk je nu echt dat er rekening zal gehouden worden met de mening van de mensen die in de hoofdtribune, vijvers & tribune 4 zitten? Staantribune is er gekomen op vraag van de mensen in het sfeervak... Supportersfederatie en SLC. Sfeer maken in een zittribune zoals nu in 408 werkt gewoon niet. Dit weekend nogmaals bewezen.
Er werd al gesproken van gemiste kansen nog voor er 1 steen lag...
Patje zijn kritiek op de negatieve reacties zijn gewoon terecht.
Iets minder speculeren en gewoon afwachten. Want zeg nu zelf. De tribune die we krijgen. Waar hebben ze dit in Belgi??

De vraag is wat het verschil is met de huidige zittribune (waar de sfeer tegenvalt) en de nieuwe aan de overkant. Enkel de stoeltjes staan er niet maar in principe blijft alles gewoon hetzelfde h?.

De reden is volgens mij (en wat essevee1972 ook aankaart) zijn de te hoge treden waardoor het meer op een cinemazaal lijkt waardoor het veel minder uitnodigt om sfeer te (kunnen) maken.

Offline essevee5381

  • Leden
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1332 Gepost op: april 14, 2016, 12:06:06 pm »
De vraag is wat het verschil is met de huidige zittribune (waar de sfeer tegenvalt) en de nieuwe aan de overkant. Enkel de stoeltjes staan er niet maar in principe blijft alles gewoon hetzelfde h?.

De reden is volgens mij (en wat essevee1972 ook aankaart) zijn de te hoge treden waardoor het meer op een cinemazaal lijkt waardoor het veel minder uitnodigt om sfeer te (kunnen) maken.

Toren voor de capo in het vak, borstweringen waar iedereen zal opkruipen (zoals anderlecht away)
Geen stoelkes waar je niet mag opstaan.. (Of stoelkes die iedere wedstrijd kapot gaan)
Staat zowiezo dichter op elkaar, of de tredes nu hetzelfde zijn of niet.
Staantribune ademt gewoon sfeer.
South Lane Crew.

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1333 Gepost op: april 14, 2016, 01:26:16 pm »
Toren voor de capo in het vak, borstweringen waar iedereen zal opkruipen (zoals anderlecht away)
Geen stoelkes waar je niet mag opstaan.. (Of stoelkes die iedere wedstrijd kapot gaan)
Staat zowiezo dichter op elkaar, of de tredes nu hetzelfde zijn of niet.
Staantribune ademt gewoon sfeer.

Hetgeen er hier mensen proberen duidelijk te maken is als je dicht tegen mekaar gaat kruipen met dat maximum van 2800 de tribune altijd half leeg zal ogen.  Vandaar dat er terecht gesteld werd om enkel het middenvak voor staanplaatsen te houden.  En dat is geen gezaag maar terecht logisch nagedacht.

Offline Patje

  • Leden
  • Berichten: 1.738
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1334 Gepost op: april 14, 2016, 01:29:53 pm »
Als elke opinie die ook maar in de verte lijkt op kritiek, ben jij er om te zeggen hoe fantastisch alles is en dat er niet mag geklaagd worden en dat de club perfect is. Kritiek mag, en moet!!! Anders ga je stil staan, en dat is achteruit gaan.

En wat je zegt ivm zittribune, dat was dus exact wat ik zei. En wat de supportersfederatie wil is niet per se (en dit is niet de eerste keer dat dit blijkt) wat de 8000 supporters willen.

Ik heb niets tegen kritiek en ik ben ook niet met alles even gelukkig.
Ik ben inderdaad positief ingesteld. Weet je waarom ? Voor mij is een match van Essevee ontspanning.
En .... Ik ben al supporter van in 1966, heb dus veel meegemaakt (onder andere al de Europese verplaatsingen maar ook het afglijden tot in bevordering en het einde van de club).
Dan vind ik dat we mogen gelukkig zijn dat we 1. een ploeg hebben die in eerste speelt 2. al heel wat mooie resultaten hebben behaald 3. willen verder groeien want anders bouw je geen nieuw stadion.
Dat niet alles perfect is weet ik ook maar over alles zeuren (dan nog meestal dingen waar een supporter weinig vat op heeft) werkt soms op mijn zenuwen.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1335 Gepost op: april 14, 2016, 01:32:45 pm »
Voil? 2460.

Voor de zoveelste keer, chapeau aan ons bestuur, en leuk dat ze een staantribune willen zetten. Maar dit is een gemiste kans, punt. Maak er dan een zittribune van met een sfeervak in.

Anderlecht away, ok? dat was leuk, maar dat is een klein gezellig vak. Dit wordt een gigantische tribune die voor 3/4e leeg zal zijn/lijken.

Zoals Svarrogh zegt: wat is, behalve de stoeltjes en een torentje, het verschil tussen de huidige zittribune en de nieuwe aan de overkant behalve wat borstwering (waardoor je dus ook niet makkelijk van ??n trede naar een andere zal kunnen gaan, omhoog of omlaag, om iemand te begroeten, of om vooruit naar het veld te lopen bij een doelpunt). En is al overlegd met de stewards dat iedereen op de borstwering zal rechtstaan dan? Wordt gezellig (tot de eerste op zijn gezicht valt).

@ Patje: tuurlijk, maar als er nooit kritiek mag zijn dan krijg je enge toestanden zoals in Noord-Korea. We mogen heel tevreden zijn met ons bestuur, maar niet alles is perfect. Lijkt me ook maar normaal.

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1336 Gepost op: april 14, 2016, 01:48:45 pm »
En ze plaatsen op dit moment de volgend ligger. Zouden ze begonnen zijn met de rest aan de voorkant?

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1337 Gepost op: april 14, 2016, 03:42:38 pm »
Voil? 2460.

Voor de zoveelste keer, chapeau aan ons bestuur, en leuk dat ze een staantribune willen zetten. Maar dit is een gemiste kans, punt. Maak er dan een zittribune van met een sfeervak in.

Anderlecht away, ok? dat was leuk, maar dat is een klein gezellig vak. Dit wordt een gigantische tribune die voor 3/4e leeg zal zijn/lijken.

Zoals Svarrogh zegt: wat is, behalve de stoeltjes en een torentje, het verschil tussen de huidige zittribune en de nieuwe aan de overkant behalve wat borstwering (waardoor je dus ook niet makkelijk van ??n trede naar een andere zal kunnen gaan, omhoog of omlaag, om iemand te begroeten, of om vooruit naar het veld te lopen bij een doelpunt). En is al overlegd met de stewards dat iedereen op de borstwering zal rechtstaan dan? Wordt gezellig (tot de eerste op zijn gezicht valt).

@ Patje: tuurlijk, maar als er nooit kritiek mag zijn dan krijg je enge toestanden zoals in Noord-Korea. We mogen heel tevreden zijn met ons bestuur, maar niet alles is perfect. Lijkt me ook maar normaal.

Borstwering is nodig want 1 trede naar beneden gaan om iemand te begroeten is gewoon niet mogelijk wegens te hoog. Die 1 trede heeft een hoogteverschil van 4 trappen, dus zomaar naar beneden stappen/springen is gewoon onmogelijk ?n zelfs gevaarlijk zonder borstwering.

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1338 Gepost op: april 14, 2016, 03:55:23 pm »
Welja, dat is mijn punt.
Treden zijn zodanig hoog dat je niet van de ??n naar de andere kunt.
Die borstwering is misschien leuk om eens op te staan tien minuten, maar over het algemeen staat zo'n ding toch compleet in de weg?
Staantribune in mijn ogen is allemaal dicht op elkaar, efkes drie treden lager gaan, weer naar boven... Nu ga je allemaal in rijen staan, en als je wil veranderen zal je moeten naar de buitenkant gaan, via de trap, of onder zo'n borstwering kruipen.

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 902
Re: Verbouwingen Regenboogstadion (tot en met fase 1B - Vak X tribune B)
« Reactie #1339 Gepost op: april 14, 2016, 06:03:34 pm »
Zo zagen!