Auteur Topic: Pronostiek JPL 2021/2022  (gelezen 9214 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline d_trulliaj

  • Leden
  • Berichten: 1.337
  • Essevee!
Re: Pronostiek JPL 2021/2022
« Reactie #20 Gepost op: augustus 18, 2021, 12:36:07 am »
Toen ik hier enkele jaren geleden terecht kwam op dit forum was dat omdat een kleine club als ZW de ambitie had om bij de subtop te behoren en dit jaarlijks te bevestigen. Het begon allemaal goed met vice kampioen, Bekerwinst, bouw van een mooi stadion. Het was een gezellige en familiale club die hogerop wilde en de topploegen af en toe eens een hak zou zetten.
Het is sinds ik hier ben echter alleen maar achteruit gegaan vind ik. We kunnen onze hogere verwachtingen niet inlossen en zijn een kleine club geworden, die hoogstens de middenmoot kan halen of tegen de degradatie zal moeten vechten.  Dit mede door de komst van ploegen als Antwerp en andere ploegen waarvan het (grote?) geld uit het buitenland komt. Bovendien een begin gemaakt van een mooi stadion om trots op te zijn, maar waaraan niet verder gewerkt wordt, net zoals onze trainer die niet mee is met het moderne voetbal of zijn spelers te hoog inschat met alle gevolgen vandien.
Toch voor mij een zeer jammerlijke evolutie en zie nog niet direct veel beterschap.
Isidoortje, hier is de waarheid: de tijden veranderen en de fans moeten aanpassen. Ik zal vier voorbelden geven, sorry maar dit zal lang zijn:
>Lierse. 1997, plots een Pro League-titel. Champions League-wedstrijden tegen Sporting Lissabon, Monaco... Na 20 jaar, 2018, spelers op staking, forfait nederlagen... Nu heeft Lierse een ander bestuur, een andere naam... Staat in 1B, maar zal zeker terugkomen volgens mij.

>Sporting Lokeren: zij waren zeker geen "traditieclub" maar ook geen lachertje van voetbal. 38 UEFA-beker wedstrijden, echt goeie spelers hebben op Daknam gespeeld... In 2014 winnen zij den beker (ouch...). 2014-2015 met de Europa League poules, mooie wedstrijden tegen Trabzonspor, Legia... Zes jaar (niet 20 maar 5) flashforward: faillissement. Fusie met Temse, tweede amateurklasse. Dat is voetbal. Wie weet misschien in 10 jaar! Waarom niet 5!

>Antwerp! Traditieclub van een grote stad, na de overname van Paul Gheysens hebben zij ook hun moelijkheden gehad hé! 13 jaar in 1B! En zij hebben veel geld gegeven om een mooie team te bouwen (lijkt mij het beste woord, met Gheysens  ;D ) en dat was succesvol! kijk eens naar de ploegen en spelers die RAFC heeft gehad sinds zijn promotie: De Laet twee keer, Oularé, Engels, Refaelov, Mbokani... heel veel geld vaan een van de rijkste mannen in België, om één Beker te winnen met dank aan een onbekende goalkeeper die zij plots daar hadden opgesteld (Matijaš)? Het RAFC-experiment lijkt mij zover meer mislukt dan die van Essevee.

>Charleroi: andere grote stad. Promovendus in 2012, Felice Mazzu heeft die jongens naar een hogere niveau gebracht. 2020-2021 met Belhocine, droomstart, 6 wedstrijden, 18 punten. Einde seizoen: 13de plek voor de Zebras, fans absoluut woedend die naar het veld inbreken voor de laatste speeldag, die was toch achter gesloten deuren. De situatie van de Carolos was volledig veranderd, in 6 maanden.

M'n conclusie: Essevee staat nog in een mooie positie volgens mij. Waregem telt een beetje meer dan 35000 bewoners, heeft een stadion die is volgens mij een pareltje en heeft een degelijk economische situatie. Ik ben trots op deze ploeg. Ik zou ook trots op deze ploeg zijn in 1B, in de amateurreeksen, zou je ook dat zijn? Zou niet weten. Ik ben niet boos op je Isidoor, mijn bericht is heel serieus net als uw vraag. Maar ploegen kunnen niet altijd winnen en Essevee is een ploeg van underdogs, wij zijn geen Club, maar we zijn de enige non-G5 ploeg die moet nog eens degraderen. Zal een dag gebeuren, zal niet mooi zijn maar ik zal nog een fan zijn. Alles staat hier: ploegen veranderen, en dat doen ook hun prestaties. Fans staan achter hun ploegen in mooie en zware tijden, Champions League wedstrijden tegen PSV of 2e amateur tegen Olsa Brakel, met alle respect. Maar ik vind Essevee een club die veel beterschap heeft gezien in de laatste jaren.
« Laatst bewerkt op: augustus 18, 2021, 12:44:30 am door d_trulliaj »

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.254
  • Essevee!
Re: Pronostiek JPL 2021/2022
« Reactie #21 Gepost op: augustus 18, 2021, 12:59:44 am »
Toen ik hier enkele jaren geleden terecht kwam op dit forum was dat omdat een kleine club als ZW de ambitie had om bij de subtop te behoren en dit jaarlijks te bevestigen. Het begon allemaal goed met vice kampioen, Bekerwinst, bouw van een mooi stadion. Het was een gezellige en familiale club die hogerop wilde en de topploegen af en toe eens een hak zou zetten.
Het is sinds ik hier ben echter alleen maar achteruit gegaan vind ik. We kunnen onze hogere verwachtingen niet inlossen en zijn een kleine club geworden, die hoogstens de middenmoot kan halen of tegen de degradatie zal moeten vechten.  Dit mede door de komst van ploegen als Antwerp en andere ploegen waarvan het (grote?) geld uit het buitenland komt. Bovendien een begin gemaakt van een mooi stadion om trots op te zijn, maar waaraan niet verder gewerkt wordt, net zoals onze trainer die niet mee is met het moderne voetbal of zijn spelers te hoog inschat met alle gevolgen vandien.
Toch voor mij een zeer jammerlijke evolutie en zie nog niet direct veel beterschap.

Broeder mocht ik van u zijn ik trek mijn conclusies en zou het forum verlaten ik ben er zeker van dat de gouden jaren dan terugkomen ;)
Leg mij eens uit wat Isidoor hier verkeerd zegt? Is gewoon een constatering wat hij maakt en persoonlijk kan ik daarin zelf volgen. Laatste jaren serieus gezakt qua status van G5 (jawel dat waren wij plots) naar (diepe) middenmoot, verhaal met het stadion klopt ook, verhaal van de komst van Antwerp klopt ook, verhaal van buitenlandse investeerders ook. Dus weet echt niet wat hij hier verkeerd zegt? Heb het puur over deze post hé voor alle duidelijkheid.
Ah Japarov is ook maar aan het lachen he.
Alles ging goed tot isidoor op het forum kwam, schrijft hij zelf.
Japarov zei 1 + 1 = 2 dus zegt hij dat isidoor misschien het forum moet verlaten om de goede flow in de club meteen terug te krijgen van voor zijn lidmaatschap...  ;)

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Pronostiek JPL 2021/2022
« Reactie #22 Gepost op: augustus 18, 2021, 11:05:57 am »
Toen ik hier enkele jaren geleden terecht kwam op dit forum was dat omdat een kleine club als ZW de ambitie had om bij de subtop te behoren en dit jaarlijks te bevestigen. Het begon allemaal goed met vice kampioen, Bekerwinst, bouw van een mooi stadion. Het was een gezellige en familiale club die hogerop wilde en de topploegen af en toe eens een hak zou zetten.
Het is sinds ik hier ben echter alleen maar achteruit gegaan vind ik. We kunnen onze hogere verwachtingen niet inlossen en zijn een kleine club geworden, die hoogstens de middenmoot kan halen of tegen de degradatie zal moeten vechten.  Dit mede door de komst van ploegen als Antwerp en andere ploegen waarvan het (grote?) geld uit het buitenland komt. Bovendien een begin gemaakt van een mooi stadion om trots op te zijn, maar waaraan niet verder gewerkt wordt, net zoals onze trainer die niet mee is met het moderne voetbal of zijn spelers te hoog inschat met alle gevolgen vandien.
Toch voor mij een zeer jammerlijke evolutie en zie nog niet direct veel beterschap.

Broeder mocht ik van u zijn ik trek mijn conclusies en zou het forum verlaten ik ben er zeker van dat de gouden jaren dan terugkomen ;)
Leg mij eens uit wat Isidoor hier verkeerd zegt? Is gewoon een constatering wat hij maakt en persoonlijk kan ik daarin zelf volgen. Laatste jaren serieus gezakt qua status van G5 (jawel dat waren wij plots) naar (diepe) middenmoot, verhaal met het stadion klopt ook, verhaal van de komst van Antwerp klopt ook, verhaal van buitenlandse investeerders ook. Dus weet echt niet wat hij hier verkeerd zegt? Heb het puur over deze post hé voor alle duidelijkheid.
Ah Japarov is ook maar aan het lachen he.
Alles ging goed tot isidoor op het forum kwam, schrijft hij zelf.
Japarov zei 1 + 1 = 2 dus zegt hij dat isidoor misschien het forum moet verlaten om de goede flow in de club meteen terug te krijgen van voor zijn lidmaatschap...  ;)
Als het ironisch bedoeld was dan had ik dat helemaal niet door, waarvoor mijn excuses  ;D

Bij deze isidoor; zo snel mogelijk het forum verlaten voor de toekomst van onze club!

Offline isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.475
  • Essevee!
Re: Pronostiek JPL 2021/2022
« Reactie #23 Gepost op: augustus 19, 2021, 05:32:18 pm »
Wel integendeel, het bestuur wil niet dat ik uit het forum stap en is daarom onmiddellijk begonnen met het het halen van nog een 3 of 4-tal spelers om alzo nog de toekomst van de ploeg te vrijwaren.