Auteur Topic: Het runnen van een voetbalclub  (gelezen 32427 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline pierre

  • Leden
  • Berichten: 138
Re: Het runnen van een voetbalclub
« Reactie #20 Gepost op: mei 27, 2013, 11:05:27 pm »
Wel dit is nu eens interessant nieuws. Als hij niet de meerderheid heeft dan waren/zijn al zijn (eventuele) plannen pure quatsch ofwel was WN ermee akkoord.

Freve

  • Gast
Re: Het runnen van een voetbalclub
« Reactie #21 Gepost op: mei 27, 2013, 11:38:08 pm »
schoon artikel
wss ook wel verdraaide woorden en leugens

Lejaeghere hoopt dat Decuyper terugkomt op het voorakkoord. Ligt het plan van Decuyper in duigen? Nog niet meteen, zo blijkt. ?Door de promotie van Oostende heb ik nu twee stamnummers van eersteklassers in handen. De bond verbiedt dat twee clubs ??n eigenaar hebben. Maar in Antwerpen willen ze een eersteklasser en zijn er investeerders. Met Zulte-Waregem heb ik nooit willen verhuizen, maar met Oostende heb ik die band niet. We zullen een goeie oplossing zoeken voor iedereen.?

welk artikel klopter nu?
neutrale berichtgeving of sensatiepers?

Offline JSPR_G

  • Leden
  • Berichten: 1.576
Re: Het runnen van een voetbalclub
« Reactie #22 Gepost op: mei 27, 2013, 11:56:49 pm »
In Terzake leek toch echt wel dat verhuizen zijn oorspronkelijke plan was.

Offline pierre

  • Leden
  • Berichten: 138
Re: Het runnen van een voetbalclub
« Reactie #23 Gepost op: mei 27, 2013, 11:57:49 pm »
In elk geval, als Pdc geen 3/4 meerderheid heeft kan hij niets doen met Essevee.

Als hij de aandelen van Oostende voor 95 procent in handen heeft, kan hij met Oostende wel doen wat hij wil.

Freve

  • Gast
Re: Het runnen van een voetbalclub
« Reactie #24 Gepost op: mei 28, 2013, 01:16:20 am »
In elk geval, als Pdc geen 3/4 meerderheid heeft kan hij niets doen met Essevee.

Als hij de aandelen van Oostende voor 95 procent in handen heeft, kan hij met Oostende wel doen wat hij wil.
kan juridisch gezien nu ook niks doen met stamnummer van SVZW

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.842
  • Mr Gold
Re: Het runnen van een voetbalclub
« Reactie #25 Gepost op: mei 28, 2013, 05:15:08 pm »
In elk geval, als Pdc geen 3/4 meerderheid heeft kan hij niets doen met Essevee.

Als hij de aandelen van Oostende voor 95 procent in handen heeft, kan hij met Oostende wel doen wat hij wil.
kan juridisch gezien nu ook niks doen met stamnummer van SVZW

En wat als pdc dat miljoen uit eigen zak betaald/ging betalen....dan heeft die ganse deal niets met svzw te maken,en kan de Willy ook van niets weten !

Freve

  • Gast
Re: Het runnen van een voetbalclub
« Reactie #26 Gepost op: mei 28, 2013, 05:52:30 pm »
In elk geval, als Pdc geen 3/4 meerderheid heeft kan hij niets doen met Essevee.

Als hij de aandelen van Oostende voor 95 procent in handen heeft, kan hij met Oostende wel doen wat hij wil.
kan juridisch gezien nu ook niks doen met stamnummer van SVZW

En wat als pdc dat miljoen uit eigen zak betaald/ging betalen....dan heeft die ganse deal niets met svzw te maken,en kan de Willy ook van niets weten !
idd, da bedoelden die 4 die een persbericht verzonden ook
PDC zijn verborgen agenda

13 april 1951

  • Gast
Re: Het runnen van een voetbalclub
« Reactie #27 Gepost op: juni 13, 2013, 10:06:02 am »
Citaat
"Fans moeten eigenaar voetbalclub kunnen worden"
De Vlaamse regering zal moeten nagaan of het mogelijk is om supporters eigenaar te laten worden van hun voetbalclub, analoog aan het systeem dat bijvoorbeeld in Duitsland bestaat. CD&V'er Johan Sauwens wist in het Vlaams parlement meerderheid en oppositie te strikken voor een motie in die zin, schrijven de Concentra-kranten vandaag.

Rijke ondernemers die in Duitsland een voetbalclub willen kopen, kunnen sinds 1999 slechts 49 procent van de aandelen in handen krijgen. De overige 51 procent blijft in handen van de fans.

 Vlaams parlementslid Sauwens wil die regeling ook bij ons ingevoerd zien. "Als maatschappij mogen we niet langer toestaan dat ondernemers zoals Roland Duch?telet (Standard) of Patrick Decuyper (Zulte Waregem) clubs opkopen en autonoom beslissen wat er met die club gebeurt", argumenteert hij.

 Sauwens zelf ziet niets dan voordelen. "De supporters zijn nauw betrokken bij het bestuur van hun club. Ze kunnen ervoor zorgen dat tickets betaalbaar blijven, dat staantribunes behouden blijven, dat de veiligheid in orde is, enzovoort", argumenteert hij.

 De CD&V'er verwijst ook naar de supporterstrusts in Engeland en Ierland en de socios in Spanje, waar op een gelijkaardige manier gewerkt wordt. "Voorbeelden genoeg om de Vlaamse regering te vragen dit systeem ook hier te onderzoeken", vindt hij.

 Nog volgens Sauwens zou de regering invloed kunnen uitoefenen op de Profliga via vrijstellingen op de bedrijfsvoorheffing, RSZ-voordelen en de Vlaamse bevoegdheid voor de voetbalstadions. Hij hoopt ook dat overleg met Walloni? en Brussel mogelijk zal zijn voor de gesprekken met de Profliga.

 Ludwig Sneyers, ceo van de Pro League, reageert in de kranten alvast verbaasd op de motie. Hij gelooft naar eigen zeggen meer in zelfregulering.



Freve

  • Gast
Re: Het runnen van een voetbalclub
« Reactie #28 Gepost op: juni 13, 2013, 10:08:57 am »
Citaat
"Fans moeten eigenaar voetbalclub kunnen worden"
De Vlaamse regering zal moeten nagaan of het mogelijk is om supporters eigenaar te laten worden van hun voetbalclub, analoog aan het systeem dat bijvoorbeeld in Duitsland bestaat. CD&V'er Johan Sauwens wist in het Vlaams parlement meerderheid en oppositie te strikken voor een motie in die zin, schrijven de Concentra-kranten vandaag.

Rijke ondernemers die in Duitsland een voetbalclub willen kopen, kunnen sinds 1999 slechts 49 procent van de aandelen in handen krijgen. De overige 51 procent blijft in handen van de fans.

 Vlaams parlementslid Sauwens wil die regeling ook bij ons ingevoerd zien. "Als maatschappij mogen we niet langer toestaan dat ondernemers zoals Roland Duch?telet (Standard) of Patrick Decuyper (Zulte Waregem) clubs opkopen en autonoom beslissen wat er met die club gebeurt", argumenteert hij.

 Sauwens zelf ziet niets dan voordelen. "De supporters zijn nauw betrokken bij het bestuur van hun club. Ze kunnen ervoor zorgen dat tickets betaalbaar blijven, dat staantribunes behouden blijven, dat de veiligheid in orde is, enzovoort", argumenteert hij.

 De CD&V'er verwijst ook naar de supporterstrusts in Engeland en Ierland en de socios in Spanje, waar op een gelijkaardige manier gewerkt wordt. "Voorbeelden genoeg om de Vlaamse regering te vragen dit systeem ook hier te onderzoeken", vindt hij.

 Nog volgens Sauwens zou de regering invloed kunnen uitoefenen op de Profliga via vrijstellingen op de bedrijfsvoorheffing, RSZ-voordelen en de Vlaamse bevoegdheid voor de voetbalstadions. Hij hoopt ook dat overleg met Walloni? en Brussel mogelijk zal zijn voor de gesprekken met de Profliga.

 Ludwig Sneyers, ceo van de Pro League, reageert in de kranten alvast verbaasd op de motie. Hij gelooft naar eigen zeggen meer in zelfregulering.
wilt ge eigenaar worden?
haal u geld boven en koopt ulder in
mo da zal ni zijn wa ze bedoelen wss
tis inspraak krijgen zonder zelf te investeren
maw moeien wa nen anderen mee zijn geld doe of mag doen

13 april 1951

  • Gast
Re: Het runnen van een voetbalclub
« Reactie #29 Gepost op: juni 13, 2013, 10:13:03 am »
wilt ge eigenaar worden?
haal u geld boven en koopt ulder in

mo da zal ni zijn wa ze bedoelen wss
tis inspraak krijgen zonder zelf te investeren
maw moeien wa nen anderen mee zijn geld doe of mag doen

Are you ela in disguise?

Dit is toch een uitstekend initiatief? Hoe kan je hier nu in godsnaam tegen zijn?! Zoals geweten en gezegd, de 'afhankelijk' supportersraad is misschien iets t? afhankelijk, vandaar is het noodzakelijk dat er ook onafhankelijke supporters opstaan. En wat dat artikel betreft, en die Duitse manier van werken, kan je toch alleen maar een voorbeeld aan nemen?

Edit: om op je vraag te antwoorden: ja, ik zou gerust geld investeren in Zulte Waregem, als dat wil zeggen dat we beschermd worden van bedriegers als PDC.

Freve

  • Gast
Re: Het runnen van een voetbalclub
« Reactie #30 Gepost op: juni 13, 2013, 10:31:38 am »
wilt ge eigenaar worden?
haal u geld boven en koopt ulder in

mo da zal ni zijn wa ze bedoelen wss
tis inspraak krijgen zonder zelf te investeren
maw moeien wa nen anderen mee zijn geld doe of mag doen

Are you ela in disguise?

Dit is toch een uitstekend initiatief? Hoe kan je hier nu in godsnaam tegen zijn?! Zoals geweten en gezegd, de 'afhankelijk' supportersraad is misschien iets t? afhankelijk, vandaar is het noodzakelijk dat er ook onafhankelijke supporters opstaan. En wat dat artikel betreft, en die Duitse manier van werken, kan je toch alleen maar een voorbeeld aan nemen?

Edit: om op je vraag te antwoorden: ja, ik zou gerust geld investeren in Zulte Waregem, als dat wil zeggen dat we beschermd worden van bedriegers als PDC.
pas ik ni in uw denkwijze da ge me ELA ga noemen?
ik heb niks tegen supporters in een Bestuur
ik heb iets tegen moeialzieke mensen die iets te zeggen
willen hebben zonder inbreng
en mijn bedenkingen bij mensen die denken dat een club
draait rond hun eigen persoontje
voetbal is geld, supporters de bezoekers
lijk van ne zoo of ne cinema

13 april 1951

  • Gast
Re: Het runnen van een voetbalclub
« Reactie #31 Gepost op: juni 13, 2013, 10:57:46 am »
pas ik ni in uw denkwijze da ge me ELA ga noemen?
ik heb niks tegen supporters in een Bestuur
ik heb iets tegen moeialzieke mensen die iets te zeggen
willen hebben zonder inbreng
en mijn bedenkingen bij mensen die denken dat een club
draait rond hun eigen persoontje
voetbal is geld, supporters de bezoekers
lijk van ne zoo of ne cinema

Nee Freve, maar met argumenten als 'wie betaalt Dury' en 'ga jij het betalen' komen we nergens natuurlijk, en ga je enorm op ela gelijken, ja. Maar laat ??n ding duidelijk zijn, want sommigen (2460 heb ik de indruk) lijken het allemaal nogal persoonlijk op te nemen: ik respecteer ieder z'n mening, en ik denk alleen aan de toekomst van onze club.

Ik volg je ?rgens wel dat mensen zonder inbreng (financieel bedoel je dan denk ik) niks mogen te zeggen hebben, maar voetbal is meer dan enkel geld, daar gaat het om. Zonder supporters ben je niks als club, helemaal niks. Dat is het nu net: supporters moeten in mijn ogen altijd iets te zeggen hebben, want zonder hun abonnementen, tickets en consumpties sta je nergens.

En als die supporters, die volgens De Fauw en vele andere spelers een vitale rol hebben gspeeld in het succes van afgelopen seizoen, op zo'n danige manier belogen en bedrogen worden door de alleenheerser aan de top, dan moeten zij in mijn ogen, jawel, inspraak krijgen.

En voor zover ik begrijp en hoor en zie zijn er weldegelijk mensen die klaar staan om geld te geven voor een mooie, gezonde toekomst van Essevee: met de voetjes op de grond, en zonder grootspraak, hoogmoed en arrogantie.

Offline ivantje

  • Leden
  • Berichten: 614
Re: Het runnen van een voetbalclub
« Reactie #32 Gepost op: juni 13, 2013, 11:14:47 am »
pas ik ni in uw denkwijze da ge me ELA ga noemen?
ik heb niks tegen supporters in een Bestuur
ik heb iets tegen moeialzieke mensen die iets te zeggen
willen hebben zonder inbreng
en mijn bedenkingen bij mensen die denken dat een club
draait rond hun eigen persoontje
voetbal is geld, supporters de bezoekers
lijk van ne zoo of ne cinema


Bij die zin denk ik spontaan aan PDC.

Freve

  • Gast
Re: Het runnen van een voetbalclub
« Reactie #33 Gepost op: juni 13, 2013, 11:20:22 am »
pas ik ni in uw denkwijze da ge me ELA ga noemen?
ik heb niks tegen supporters in een Bestuur
ik heb iets tegen moeialzieke mensen die iets te zeggen
willen hebben zonder inbreng
en mijn bedenkingen bij mensen die denken dat een club
draait rond hun eigen persoontje
voetbal is geld, supporters de bezoekers
lijk van ne zoo of ne cinema


Bij die zin denk ik spontaan aan PDC.
kan zijn
mo der is echt meer in voetbal dan just supporters
maak dus ulder eigen ni belangrijker da ge zijt
cinemabezoekers, bezoekers van ik weet niet welk evenement

Offline Boer Carels

  • Leden
  • Berichten: 514
  • Essevee!
Re: Het runnen van een voetbalclub
« Reactie #34 Gepost op: juni 13, 2013, 12:36:10 pm »
Los van het feit van de vele halve waarheden, leugens, geen leugens, ect. In ??n ding ben ik echt ongelooflijk ontgoochelt namelijk in de COMMUNICATIE naar de supporters toe. Die is echt beneden alle peil. Hoeveel tegenstrijdige berichten gaan ze nog de wereld insturen? En bovendien iedere keer zo ongeloofelijk lang wachten om te reageren.. Dit kan toch niet? Men leert toch in ELKE basismarketingcursus dat men in een crisissituatie; open, transparant, corrigerend en/of fout bevestigend (dus niet ontkennen als het wel zo is) en zo snel mogelijk dient te reageren in functie van uw reputatie en het vertrouwen van uw klanten.

De club zijn communicatie naar de buitenwereld heeft een beeld weer van een 'stuurloos schip' dat naar de afrond vaart. Dit is volgens mij alles behalve bevorderlijk voor het vertrouwen van de stakeholders in de Club ?n het bedrijf Zulte Waregem. (als de CEO toch zo nodig onze club als bedrijf wil zien) Dit kan en moet toch vele malen beter, en ik hoop dat de communicatieverantwoordelijke (of de andere verantwoordelijke?) leren uit hun fouten en dat we in de toekomst als supporter niet meer in vertwijfeling het ene na het andere offici?le persbericht zien ontkracht worden door andere feiten die aan het licht komen.
« Laatst bewerkt op: juni 13, 2013, 12:39:10 pm door Boer Carels »

13 april 1951

  • Gast
Re: Het runnen van een voetbalclub
« Reactie #35 Gepost op: juni 13, 2013, 12:47:37 pm »
Los van het feit van de vele halve waarheden, leugens, geen leugens, ect. In ??n ding ben ik echt ongelooflijk ontgoochelt namelijk in de COMMUNICATIE naar de supporters toe. Die is echt beneden alle peil.

Dikke, vette ?

Vanuit de club is er noch tijdens noch na alle gebeurtenissen ook maar iets (duidelijk) gecommuniceerd, en dat zegt veel, zoniet alles. Decuyper zelf heeft zichzelf in 2 weken tijd zes keer tegengesproken, en al de rest heeft zich in stilzwijgen gehuld. Het wordt extra pijnlijk als je ziet hoe ze er w?l op tijd bij zijn met hun abonnementen en hun eerste training, alsof er geen vuiltje aan de lucht was/is. Alles in de doofpot.

Ronduit schandalig eigenlijk; de supporter die op 19 mei nog stond te wenen van verdriet en/of trots wordt zo voor de zoveelste keer volledig genegeerd en in het ongewisse gelaten.

Offline Cypher

  • Leden
  • Berichten: 178
Re: Het runnen van een voetbalclub
« Reactie #36 Gepost op: juni 13, 2013, 01:02:03 pm »
Wa denken ze eigenlijk, da we achterlijk zijn en alles geloven misschien? 
De enige die ik nog geloof is Dury.  De enige die zijn gedacht mag/kan zeggen tegen onze zonnekoning.

Da Lille het geheim van ons succes wou weten?  Komaan zeg!  Kan je echt niets beter verzinnen?  Zeg dan gewoon de waarheid.  We weten hoe het gaat in het moderne voetbal met een succesvolle ploeg, dus waarom zo achterbaks doen?