Auteur Topic: Over RE Moeskroen  (gelezen 88109 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline rieno

  • Leden
  • Berichten: 68
Over RE Moeskroen
« Gepost op: augustus 06, 2014, 11:17:38 am »
Moeskroen-P?ruwelz verandert hun naam naar Royal Excel moeskroen

Meer: http://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2014-08-05/vanaf-volgend-jaar-is-het-opnieuw-moeskroen-zonder-peruwelz#ixzz39bMhGjao

Vinden jullie dat dit ook toegepast zou moeten worden bij ons?
« Laatst bewerkt op: december 17, 2020, 08:52:57 pm door svennay »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #1 Gepost op: augustus 06, 2014, 11:27:17 am »
Waarom zouden we?


Offline ComEpsilon

  • Leden
  • Berichten: 529
  • Essevee!
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #2 Gepost op: augustus 06, 2014, 11:33:08 am »
Waarom zouden we?

Dat vraag ik me ook af, maar goed ik ben dan niet van de regio ;). Mss dat het bij jullie nog wel leeft?
Nu bij de ploeg uit mijn stad is het ook wel gebeurd.
Verbroedering Geel ging failliet. Verbroedering Meerhout (waar verscheidene bestuursleden van Geel zaten) ging nu spelen in het stadion van Geel en zo was Verbroedering Geel-Meerhout geboren.
Vorig jaar is die ploeg ook van naam gewijzigd naar ASV Geel.
Grootste Essevee Supporter uit de Kempen !!!!

Offline rieno

  • Leden
  • Berichten: 68
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #3 Gepost op: augustus 06, 2014, 11:34:49 am »
Waarom zouden we?

Omdat we dan de club kunnen linken aan de successen van weleer. De dag van vandaag is voetbal ??n grote business, de naam SV Waregem klinkt gewoon veel beter en zal volgens mij investeerders meer aanspreken dan SV zulte-Waregem.

Ook zou het volgens mij een groot aantal supporters terug naar het Waregemse Regenbogenstadion lokken. Deze hebben we nu misschien niet nodig maar geef toe, het hoge supportersaantal wat we nu halen is vooral te danken aan het toenemende aantal successupporters. Maar blijven deze wel komen als het eens minder gaat?

Offline Bert4

  • Leden
  • Berichten: 1.358
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #4 Gepost op: augustus 06, 2014, 11:37:45 am »
Laat het maar zoals het nu is... SV Waregem zal het volgens mij nooit worden. Dan nog liever 'Essevee', maar dat zullen de politici niet willen ;).

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #5 Gepost op: augustus 06, 2014, 11:41:01 am »
 :-X

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #6 Gepost op: augustus 06, 2014, 11:42:42 am »
Zelf ben ik een pure Waregemnaar (ben er geboren en woon er), ook al klinkt (K)SV Waregem misschien beter, we mogen niet vergeten dat Zulte (Zultse VV) ons er bovenop geholpen heeft.

Ik kan aannemen dat een Waregemnaar liever Zulte ziet verdwijnen, maar ik begrijp dan ook dat iemand van Zulte daar niet mee kan lachen. Eerst ons helpen en ze dan gewoon droogweg dumpen.

We hebben nog steeds essevee waarin beide supportersgroepen zich kunnen vinden?

SV Zulte-Waregem vind ik dus best OK

 

Offline rieno

  • Leden
  • Berichten: 68
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #7 Gepost op: augustus 06, 2014, 11:43:04 am »
Laat het maar zoals het nu is... SV Waregem zal het volgens mij nooit worden. Dan nog liever 'Essevee', maar dat zullen de politici niet willen ;).

Inderdaad, ook de burgemeester van Waregem sprak al van een naamsverandering en SVZ Waregem is voor mij ook geen slecht alternatief. Het zal de sponsors ook meer aanspreken, het klinkt gewoon beter.

Als je kijkt naar de evolutie van de truitjes de afgelopen jaren dan gaat dit toch meer van rood-groen naar rood-wit.
De roepnaam essevee die gebruikt wordt verwijst ook naar Waregem.
De nieuw geplaatste zitjes zijn ook allemaal rood ...

Offline Essevee boy

  • Leden
  • Berichten: 1.455
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #8 Gepost op: augustus 06, 2014, 11:45:42 am »
Tzal ier weer wat worden, ik ben nu eindelijk gewend aan SV Zulte Waregem, laat het nu maar zoals het is... Trouwens die 'supporters' die wegblijven omdat er Zulte staat in de clubnaam mogen van mij gerust wegblijven.... na 13 jaar zullen ze wel niet meer terugkomen zeker.

Er is een goede keuze gemaakt door meer rood in de truitjes en in de tribune te steken maar om de naam om te passen vind ik het wat te ver gaan.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #9 Gepost op: augustus 06, 2014, 11:49:15 am »
Voor investeerders en sponsors maakt de naam helemaal niets uit, SV Zulte-Waregem of SV Waregem ... 't zijn de resultaten die tellen! Resultaten resulteren in (meer) media-aandacht en die media-aandacht is interessant om als club de prijzen van sponsors op te drijven en dus meer inkomsten/budget te genereren. Meer inkomsten/budget is meer werkingsmiddelen om te investeren of spelers te betalen ...

Als we Zulte dumpen, dan halen we de Zultse supporters op de hals met resultaat zij eventueel de club vaarwel zeggen, en dat is voor mij helemaal niet nodig.

Ik denk dat Stad Waregem enkel de naam wilde veranderen indien zij serieus in de buidel zouden tasten om mee te investeren in het nieuwe stadion.  Dit is nu niet aan de orde, dus zal de naamsverandering ook door het stadsbestuur niet opgedrongen worden.
« Laatst bewerkt op: augustus 06, 2014, 11:51:23 am door XiPHiAS »

Offline Bert4

  • Leden
  • Berichten: 1.358
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #10 Gepost op: augustus 06, 2014, 11:50:16 am »
De discussie zal idd weer behoorlijk hevig worden, denk ik :P! Dat belooft! Mij maakt het echter niet veel uit... Ik geloof trouwens niet dat 'SV Waregem' commerci?ler is en meer bedrijven zou aantrekken dan 'SV Zulte Waregem'.

Offline Woaaaregem

  • Leden
  • Berichten: 128
  • We are Waregem!
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #11 Gepost op: augustus 06, 2014, 12:30:20 pm »
Dat er een langzame maar zekere evolutie bezig is kan je natuurlijk niet ontkennen. Zoals rieno al aangaf: rode zitjes, minder en minder groen in de truitjes, thuistruitjes zijn 90% rood 10% groen en uittruitjes zijn rood-wit met 0% groen. We zien wel, ik zou het alleszins ook wel zien zitten. En Zulte had Waregem meer nodig dan Waregem Zulte, daar ben ik toch wel van overtuigd.

Offline Bert4

  • Leden
  • Berichten: 1.358
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #12 Gepost op: augustus 06, 2014, 12:34:34 pm »
Dat er een langzame maar zekere evolutie bezig is kan je natuurlijk niet ontkennen. Zoals rieno al aangaf: rode zitjes, minder en minder groen in de truitjes, thuistruitjes zijn 90% rood 10% groen en uittruitjes zijn rood-wit met 0% groen. We zien wel, ik zou het alleszins ook wel zien zitten. En Zulte had Waregem meer nodig dan Waregem Zulte, daar ben ik toch wel van overtuigd.
Dat verbaast me dan ook niets...

Offline Oizo87

  • Leden
  • Berichten: 1.343
  • Essevee!
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #13 Gepost op: augustus 06, 2014, 12:43:06 pm »
De dingen laten zoals ze zijn, is dat nu zoveel teveel gevraagd?
De naam die al die ruime tijd dezelfde blijft, DAT noem ik stabiliteit.
Of wil je een 2e (Germinal) Beerschot (AC)? Daar zijn ze om de haverklap van naam en structuur verandert, met alle gevolgen vandien.
Zulte heeft zijn deel gedaan in de wederopstanding, lijkt me.
Al diegene die hierop zitten te kappen, moesten anders maar geld in wijlen SV Waregem gestoken hebben, de club in vereffening laten gaan & een hele nieuwe start gemaakt hebben, lijkt me...
Die evolutie over die tenues lijkt me trouwens eerder esthetisch gezien.
Dat de trainer van Zultse VV meegekomen is, daar heb ik nog niemand horen over klagen, trouwens. ::)

Vind dit een beetje een belachelijk topic, waar tweedracht zegeviert...

Offline skalle p

  • Leden
  • Berichten: 360
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #14 Gepost op: augustus 06, 2014, 01:30:43 pm »
en we zijn were vertrokken ze .........

Offline Naessens C

  • Leden
  • Berichten: 2.958
  • We pakken ze. Één voor één.
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #15 Gepost op: augustus 06, 2014, 01:33:35 pm »
Hopeloos is het, tot het zielige toe.

Online belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #16 Gepost op: augustus 06, 2014, 01:47:01 pm »
Mensen die denken dat SV Waregem commerci?ler is of meer volk zal trekken leven in een ver verleden. Integendeel zelfs...er zouden er meer afhaken (zowel sponsers als supporters).
Het is nu goed...we hebben een mooie club...enige club over de provinciegrenzen heen....laten we het zo houden...

Offline Woaaaregem

  • Leden
  • Berichten: 128
  • We are Waregem!
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #17 Gepost op: augustus 06, 2014, 01:48:47 pm »
Mensen die denken dat SV Waregem commerci?ler is of meer volk zal trekken leven in een ver verleden. Integendeel zelfs...er zouden er meer afhaken (zowel sponsers als supporters).
Het is nu goed...we hebben een mooie club...enige club over de provinciegrenzen heen....laten we het zo houden...

Supporters afhaken? Integendeel man

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #18 Gepost op: augustus 06, 2014, 01:54:33 pm »
De discussie zal idd weer behoorlijk hevig worden, denk ik :P! Dat belooft! Mij maakt het echter niet veel uit... Ik geloof trouwens niet dat 'SV Waregem' commerci?ler is en meer bedrijven zou aantrekken dan 'SV Zulte Waregem'.

SV Waregem commerci?ler ?? LAAT ME NIET LACHEN ! Zoals vele duizenden heb ik de glorieperiode meegemaakt van SV Waregem. Ik wil nu, na de gouden tijden die we al mochten meemaken met Zulte Waregem ONDER GEEN ENKEL BEDING terug herinnerd worden aan SV Waregem dat voor mij enkel nog recht evenredig staat met ONKUNDE, CORRUPTIE, FAILLISSEMENTEN, DEGRADATIES, OMKOPING (jawel), ZAKKENVULLERIJ, KLEINZIELIG DORPSPOLITIEK en nog een aantal onfrisse zaken ! Ik besef dat ook met Zulte Waregem niet alles 100% clean is maar laat het maar zoals het is aub !!

Offline ComEpsilon

  • Leden
  • Berichten: 529
  • Essevee!
Re: Over Royal Mouscron-P?ruwelz
« Reactie #19 Gepost op: augustus 06, 2014, 01:56:17 pm »
Supporters afhaken? Integendeel man

Eens een kritische vraag:
Supporters van het vroegere Waregem die nu met ZW afhaken en terugkomen op het moment de naam terug enkel Waregem is. Zijn dat eigenlijk wel echte supporters?
Het is de ploeg, trainer e.d. van Zulte-Waregem. Met ook een inbreng van Zulte.
Met Zulte in de naam haken die supporters van Waregem af en zonder Zulte komen ze terug, maar al de rest is hetzelfde gebleven... Rare supporters denk ik dan. Pas op, ik bedoel dit niet slecht h?, maar stel mezelf gewoon kritisch die vraag. ;)
Grootste Essevee Supporter uit de Kempen !!!!