Auteur Topic: Voorstellen/idee?n  (gelezen 155137 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.746
Re: Voorstellen/idee?n
« Reactie #60 Gepost op: juni 17, 2016, 01:35:10 pm »
& laat nu net de kerngroep van de "gelbe wand" hun merchandising bij dezelfde leverancier halen. En ohja... Overheersend zwart ;) dat ons stadion niet genoeg rood en/of groen kleurt is denkek niet aan ons te danken.. Daarvoor moet je eens gaan polsen bij de fanshop of zij daar niks aan kunnen doen.
Wij cre?ren onze eigen identiteit en onderscheiden ons als de sfeergroep van Zulte Waregem.

Daar ligt volgens mij ook het grote probleem. De ene keer kan je sjaals kopen in clubkleuren, de andere keer kan je zwarte sjaals kopen. Je kan blauwe, gele of oranje keepershirts kopen.. En natuurlijk zijn er dan altijd die dat doen.

Tegenwoordig kan je ook retroshirts kopen.. Tja, hoe wil je dan een constant kleur in de tribune krijgen?

Offline Frank D

  • Leden
  • Berichten: 573
Re: Voorstellen/idee?n
« Reactie #61 Gepost op: juni 17, 2016, 03:23:56 pm »
Even terugkomen op de kleuren van de supporterskern.
Ik kan Svennay volgen in zijn betoog, betreft het gebruik van overwegend zwarte supporters kledij.
Wij zitten al jaren in de hoofdtribune en ik moet zeggen dat men vroeger in het stadion de spionkop er van verre kon uithalen vanwege het overwegend rood in de tribune. Met het zwart van de laatste tijd vallen jullie nooit meer op als groep in het stadion (ook al omdat de meeste "gewone" stadionbezoekers overwegend donkere kleuren dragen). Alleen de vocale steun maakt nog indruk en vormt een aanduiding dat de spionkop "er ergens" moet zitten. Trouwens nu en dan komt er een "neutrale" vriend mee kijken naar essevee en ??n ervan heeft toch al eens gevraagd waar de spionkop van ons eigenlijk zat. Wil ik maar zeggen dat zwart als kleur niet echt indruk maakt als "spionkopkleur" en zeker niet opvalt in een stadion tussen massa andere mensen.
Het zou toch mooi zijn moest de nieuwe staantribune bij iedere thuismatch donkerrood kleuren. Een beetje zoals de "gelbe wand" in Dortmund achter de goal. Dan pas zou men indruk maken!
Dus weg met het zwart en leve het donkerrood, cfr. de offici?le esseveevoetbaltruitjes de laatste jaren! (Groen en of wit en geel zitten al lang in de diepvries).
Denk er maar eens over na...je moet dit als marketing gegeven toch niet zo maar aan de kant schuiven; het is toch de bedoeling dat de spionkop opvalt! of niet?
   
Ik wil geen polemiek zaaien met mijn betoog hierboven.
Ik vraag gewoon om over bovenstaande na te denken en goed te overwegen.
Wij supporteren allemaal voor dezelfde club en dit al vele jaren; momenteel is de club op alle vlakken positief ge?volueerd; ook de kleuren zijn ge?volueerd (dat verhaal kennen we ondertussen...), maar de laatste jaren is er op dat vlak een stabiliteit op getreden en is het donkerrood voor ons de standaard geworden (cfr; de spelerstruitjes zijn de laatste seizoenen quasi dezelfde gebleven).
Vandaar dat het opportuun zou zijn dat de spionkop in dat mooie verhaal meegaat. Om maar te zeggen als Anderlecht, Brugge, Gent, Standard, noem maar op naar hier komen dan kleurt de hoektribune ook niet zwart, maar in de respectievelijke clubkleuren.
Ik denk persoonlijk ook dat een "rote wand" in ons stadion onze spelers een grotere boost zou kunnen geven en op dat vlak een grote meerwaarde zou zijn om hen te ondersteunen, maar dat het omgekeerd voor de spelers van de tegenpartij ook meer indruk zou maken en "fear" oproepen!

Ook kan de kledij-sponsor van essevee mogelijks in dat verhaal meegaan, waarom niet? Er kan misschien iets geregeld worden op dat vlak tussen de sfeergroepen en de offici?le kledij-sponsor (wie het ook is of moge zijn in de toekomst).

Met bovenstaande mening tracht ik op een positieve manier gewoon mee te gaan in de verdere evolutie van de club! We staan immers allemaal aan dezelfde kant, de ??n al wat meer enthousiaster dan de andere, maar we gaan allen voor hetzelfde doel! :) 
De club moet daarin in samenwerking met de sfeergroepen naar een uniformiteit kunnen streven in het belang van iedere essevee-fan, de spelers en de ganse club met alles wat er rond draait! 






EDIT: quote gecorrigeerd
« Laatst bewerkt op: juni 18, 2016, 07:27:18 pm door Frank D »

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.267
Re: Voorstellen/idee?n
« Reactie #62 Gepost op: juni 17, 2016, 10:00:06 pm »


Nu, voor anderen is het simpel om hun gal of kritiek te spuwen op internet/fora.
Wij staan altijd open voor een onderbouwde discussie.. Spreek ons gerust aan op wedstrijden.
Daar zullen we uw kritiek/vragen/opmerkingen/idee?n met plezier beantwoorden en in gesprek treden.

Ik denk niet dat wij over de kleuren kritiek of onze gal spuwen. Het topic is gemaakt voor idee?n/suggesties, dus indien er iemand een idee of suggestie heeft mag dit toch gepost/aangekaart worden? Of niet soms?  ::)
SV TILL I DIE

Offline essevee5381

  • Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Voorstellen/idee?n
« Reactie #63 Gepost op: juni 17, 2016, 10:10:00 pm »
Ik denk niet dat wij over de kleuren kritiek of onze gal spuwen. Het topic is gemaakt voor idee?n/suggesties, dus indien er iemand een idee of suggestie heeft mag dit toch gepost/aangekaart worden? Of niet soms?  ::)
Ik heb dan ook geen voorbeeld aangehaald.
ik had het dan ook niet over de kleuren in merchandising maar eerdere kritiek over het vak en abbo's.
Enkel even vermeld dat wij zeker graag in discussie treden wanneer er opmerkingen zijn of problemen.
Moet u zo nie aangevallen voelen ;)
South Lane Crew.

Offline LoyalMate1312

  • Leden
  • Berichten: 53
  • SLC
Re: Voorstellen/idee?n
« Reactie #64 Gepost op: juni 19, 2016, 05:05:06 pm »
   

Vandaar dat het opportuun zou zijn dat de spionkop in dat mooie verhaal meegaat. Om maar te zeggen als Anderlecht, Brugge, Gent, Standard, noem maar op naar hier komen dan kleurt de hoektribune ook niet zwart, maar in de respectievelijke clubkleuren.

EDIT: quote gecorrigeerd

Anderlecht: Mauves Army - overheersend zwart met paarse tinten
Standard: Ultras Inferno - overheersend zwart met rood witte tinten
Gent: nuja daar zit geen sfeergroep.
Brugge: North Fanatics - overheersend zwart met blauwe tinten.

Kan je allemaal bekijken op hun fb paginas..
Dingen in club kleuren is voor de club. En in denk dan dat ze daar ook eens moeten kijken om hun aanbod wat te verbreden.. Ik denk niet dat het de taak is van de sfeegroep om voor sjaals etc te zorgen om kleur te geven aan het stadion. Dat proberen wij elke week al met onze vlaggen. Nu is het mss wel een goed idee om er mss een klein beetje meer kleur in te steken :)
Onze club, onze passie.
South Lane Crew

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Voorstellen/idee?n
« Reactie #65 Gepost op: juni 20, 2016, 10:52:06 am »
Los van die discussie over ultras en eigen identiteiten waar ik toch absoluut geen boodschap aan heb, is het toch het vermelden waard dat het toch fantastisch is om een volledige tribune in 1 bepaalde kleur te zien. Op het EK is dat klaar en duidelijk. De Zweden, zo een volledige tribune in het geel, dat is geweldig. Wel, de volledige spionkop in het rood zou dat ook zijn. Zwart is zo negatief als kleur (in deze contreien) en je kan ook zeker niet zeggen dat je je onderscheidt van de rest door zwart te dragen want den helft van het stadion draagt dat al.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.652
  • Essevee!
Re: Voorstellen/idee?n
« Reactie #66 Gepost op: juni 20, 2016, 11:04:58 am »
Los van die discussie over ultras en eigen identiteiten waar ik toch absoluut geen boodschap aan heb, is het toch het vermelden waard dat het toch fantastisch is om een volledige tribune in 1 bepaalde kleur te zien. Op het EK is dat klaar en duidelijk. De Zweden, zo een volledige tribune in het geel, dat is geweldig. Wel, de volledige spionkop in het rood zou dat ook zijn. Zwart is zo negatief als kleur (in deze contreien) en je kan ook zeker niet zeggen dat je je onderscheidt van de rest door zwart te dragen want den helft van het stadion draagt dat al.

2. Jullie zeggen dat de rode kleur maar werk is voor de club, maar daar ben ik niet mee akkoord. De sfeergroep van een club moet zich toch identificeren met een club. De sfeergroep moet zorgen voor kleur in het stadion. De club trekt zich niet aan of er nu mensen in het rood of blauw of geel of zwart zitten in de tribunes, voor hen is het belangrijkste dat tribunes gevuld raken. De sfeergroep moet er juist voor zorgen dat zoveel mogelijk mensen rode kledij dragen. En ik denk dat er helemaal niemand zal discussi?ren over de kleur rood. Het moet gewoon rood zijn, geen rood wit, rood groen of andere kleuren. Rood is de basiskleur.
Clubtruitjes zijn relatief duur, als jullie een goedkoper alternatief bieden met een polo of t-shirt in het rood, zal dat wel aantrekken denk ik.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Voorstellen/idee?n
« Reactie #67 Gepost op: juni 20, 2016, 11:14:36 am »
Klopt, jullie bieden nu al kledij aan van de sfeergroep. Jullie vinden dat dit zwart moet zijn, wel ik ben het daar niet mee eens aangezien zwart ongelooflijk onopvallend is. Jullie mogen dat nu wel ultra en whatever vinden, ik vind het eigenlijk vrij absurd. Ik vind dat de sfeergroep van onze club zich moet identificeren met onze club en niet met de ultras. Jullie willen een eigen identiteit, wel kudos daarvoor, maar een eigen identiteit creeer je niet door wat supporters uit Italie achterna te hollen.

Ik heb veel respect voor jullie inzet, laat dat ook duidelijk zijn en ik besef ook wel dat ik nu wat bot overkom, maar zo zie ik het wel een beetje.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Voorstellen/idee?n
« Reactie #68 Gepost op: juni 20, 2016, 11:20:23 am »
2. Jullie zeggen dat de rode kleur maar werk is voor de club, maar daar ben ik niet mee akkoord. De sfeergroep van een club moet zich toch identificeren met een club. De sfeergroep moet zorgen voor kleur in het stadion. De club trekt zich niet aan of er nu mensen in het rood of blauw of geel of zwart zitten in de tribunes, voor hen is het belangrijkste dat tribunes gevuld raken. De sfeergroep moet er juist voor zorgen dat zoveel mogelijk mensen rode kledij dragen. En ik denk dat er helemaal niemand zal discussi?ren over de kleur rood. Het moet gewoon rood zijn, geen rood wit, rood groen of andere kleuren. Rood is de basiskleur.
Clubtruitjes zijn relatief duur, als jullie een goedkoper alternatief bieden met een polo of t-shirt in het rood, zal dat wel aantrekken denk ik.

Je vergeet wel dat de 80% van de competitie het te koud is om daar in een polotje of tshirt te staan. Dat het op het EK zo goed lukt komt door de hele sfeer, hype er rond. Zowat iedereen heeft wel een jupiler truitje van de belgen liggen zeker? Daarnaast is het meestal ook goed weer op Ek waardoor mensen in hun tshirt kunnen gaan staan. Om een hele tribune in een kleur te krijgen zie ik niet snel gebeuren.

Dat je de huidige kledij kan aanpassen naar rood vind ik ook wel. Rood is toch echt het basis club kleur.
« Laatst bewerkt op: juni 20, 2016, 11:21:56 am door Grompie »

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: Voorstellen/idee?n
« Reactie #69 Gepost op: juni 20, 2016, 12:25:00 pm »
Je vergeet wel dat de 80% van de competitie het te koud is om daar in een polotje of tshirt te staan. Dat het op het EK zo goed lukt komt door de hele sfeer, hype er rond. Zowat iedereen heeft wel een jupiler truitje van de belgen liggen zeker? Daarnaast is het meestal ook goed weer op Ek waardoor mensen in hun tshirt kunnen gaan staan. Om een hele tribune in een kleur te krijgen zie ik niet snel gebeuren.

Dat je de huidige kledij kan aanpassen naar rood vind ik ook wel. Rood is toch echt het basis club kleur.
Tshirt/polo voor de warme periodes en pull/sweaters voor de koudere maanden moet perfect haalbaar zijn toch?! :)

Offline tappi

  • Leden
  • Berichten: 746
  • South Lane Crew
Re: Voorstellen/idee?n
« Reactie #70 Gepost op: juni 20, 2016, 12:27:45 pm »
Tshirt/polo voor de warme periodes en pull/sweaters voor de koudere maanden moet perfect haalbaar zijn toch?! :)

Om de rest hierboven ook niet allemaal te hoeven citeren hou ik het algemeen: Wij brengen zaterdag onze 2e tshirt op de markt. Ontwerp is uit 14 andere ontwerpen gestemd door 30 personen. (Dit ter info). We werken met een oplage van 100 tshirts. Omdat wij ook maar een beperkt budget hebben en onze prioriteit bij tifo's ligt. Is het dan aan ons om de tribune te vullen met tshirts of andere kledij in de clubkleuren? Neen. Want wij kunnen dat niet betalen en dit is ook niet haalbaar op 1 seizoen. Kunnen wij daar wel ons steentje aan bijdragen? Ja, misschien wel. Maar ik denk eerder dat dat iets is voor de club, aangezien zij grote oplages kunnen fabriceren/bestellen. Ik ben het niet zeker maar ik denk dat de club zelf ook geen simpel rode polo of rode tshirt heeft...

Wel apprecieer ik de vele reacties, kritiek en tips die door jullie gegeven worden. Zeker ook omdat ze op een deftige manier geformuleerd worden. Wij worden hier zekee wijzer van. We zijn ten slotte nog geen 2 jaar bezig, dus alle tips en dergelijke zijn welkom. Wij bekijken dan ook wat mogelijk is en wat niet. Dat van die tshirts om de tribune 2 rood of een andere kleur te geven, is een goed idee. Maar voor ons als SLC zijnde, helaas onhaalbaar.
No pain, no gain.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.652
  • Essevee!
Re: Voorstellen/idee?n
« Reactie #71 Gepost op: juni 20, 2016, 12:44:19 pm »
Tappi eventueel kan je daar voor samenzitten met de club of eens naar polsen? In samewerking met club en/of patrick (dan heb ik het over de kledijsponsor) moet er toch een en ander mogelijk zijn?

Offline essevee5381

  • Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 513
  • SLC
Re: Voorstellen/idee?n
« Reactie #72 Gepost op: juni 20, 2016, 01:08:34 pm »
Tappi eventueel kan je daar voor samenzitten met de club of eens naar polsen? In samewerking met club en/of patrick (dan heb ik het over de kledijsponsor) moet er toch een en ander mogelijk zijn?
Daarvoor dient echt wel de fanshop... Samenwerken met de club, kledijsponser...
Echt ons werk niet. & met ons budget kunnen wij geen tribune voorzien van nen rode tshirt..
« Laatst bewerkt op: juni 20, 2016, 01:17:27 pm door essevee5381 »
South Lane Crew.

Offline dot

  • Leden
  • Berichten: 333
Re: Voorstellen/idee?n
« Reactie #73 Gepost op: juni 21, 2016, 10:20:24 am »
Voor uitwedstrijden:
Don't take me home
https://www.youtube.com/watch?v=jUGzU6e5sV4

Offline tappi

  • Leden
  • Berichten: 746
  • South Lane Crew
Re: Voorstellen/idee?n
« Reactie #74 Gepost op: juni 21, 2016, 11:22:53 am »
Voor uitwedstrijden:
Don't take me home
https://www.youtube.com/watch?v=jUGzU6e5sV4

Is op de laatste uitmatch, in Anderlecht, al ge?ntroduceerd ;)
No pain, no gain.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.678
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Voorstellen/idee?n
« Reactie #75 Gepost op: juni 21, 2016, 01:25:47 pm »
Om es terug te keren naar de zwarte truitjes van SLC ...
Ikzelf associeer ook altijd zwarte truitjes met "de zware mannen", ultras, hooligans.
Waarom? Geen idee ... vooroordelen? Maar als ik die heb hebben anderen dat vermoedelijk ook.

Ik was daarnet aan het lezen op voetbalkrant.com, en mijn aandacht werd getrokken door de titel "Belgische hooligans hebben honger en reizen af naar Nice".
https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2016-06-21/casuals-united-belgium-zijn-in-nice-om-te-knokken

indeedee ... veel zwarte truikes.

Veralgemenen wil ik zeker niet doen, maar ik zou toch in de toekomst es nadenken of je daarbij blijft of niet.

Offline tappi

  • Leden
  • Berichten: 746
  • South Lane Crew
Re: Voorstellen/idee?n
« Reactie #76 Gepost op: juni 21, 2016, 03:00:20 pm »
Om es terug te keren naar de zwarte truitjes van SLC ...
Ikzelf associeer ook altijd zwarte truitjes met "de zware mannen", ultras, hooligans.
Waarom? Geen idee ... vooroordelen? Maar als ik die heb hebben anderen dat vermoedelijk ook.

Ik was daarnet aan het lezen op voetbalkrant.com, en mijn aandacht werd getrokken door de titel "Belgische hooligans hebben honger en reizen af naar Nice".
https://www.voetbalkrant.com/nl/nieuws/lees/2016-06-21/casuals-united-belgium-zijn-in-nice-om-te-knokken

indeedee ... veel zwarte truikes.

Veralgemenen wil ik zeker niet doen, maar ik zou toch in de toekomst es nadenken of je daarbij blijft of niet.

Frederik, om daar kort op te reageren:
Met die Casuals United hebben wij niks mee te maken. Die mannen werken zeker en vast ook niet met eigen kledij. Fanatics, Ultras, casuals en hooligans zijn dan ook nog eens iets compleet anders en verschillend van elkaar..

Kortweg, wij hebben niet de intensie om uit te groeien tot. Volgende lading kledij is bij ons ondertussen al binnen. Dus nu is't te laat om te gaan veranderen. Dus later zullen we wel bekijken wat we ermee doen.

Niet naar u toe, Frederik maar eerder voor diegene die hierover nog het een en ander kwijt willen, kunnen dat doen op de eerste training tegen mij. Maar laat ons deze discussie over de tshirts en etc die wij dragen en cre?ren hier nu afsluiten. Het heeft geen zin om alles driehonderd keer uit te leggen. Er is hier ondertussen enkele posts terug uitgelegd waarom wij voor zwart gekozen hebben vorig jaar en ook hoe de volgende Tshirt en ontwerp tot stand gekomen is. Bedankt voor de ideent en dergelijke hier rond, se houden die in ons achterhoofd.
No pain, no gain.

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: Voorstellen/idee?n
« Reactie #77 Gepost op: juni 22, 2016, 05:07:02 pm »
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=htS-8dH7yn0[/youtube]

Op aanraden van een iets oudere supporter ben ik op zoek gegaan naar dit supporterslied...
Kan daar niets mee gedaan worden?
Bepaalde stukken zijn volgens mij prima bruikbaar om te versmelten en aan te leren als bijkomend lied?!  8)
Werd hier intussen al eens naar geluisterd en over gebrainstormd?!  8)

Offline LoyalMate1312

  • Leden
  • Berichten: 53
  • SLC
Re: Voorstellen/idee?n
« Reactie #78 Gepost op: juni 22, 2016, 06:09:16 pm »
Werd hier intussen al eens naar geluisterd en over gebrainstormd?!  8)

Lijkt mij meer iets voor de club.. Om voor de match te laten spelen. Zoals bij vele clubs..
Onze club, onze passie.
South Lane Crew

Online svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.244
  • Essevee!
Re: Voorstellen/idee?n
« Reactie #79 Gepost op: juli 14, 2016, 02:20:42 pm »
Tijdens de galamatch op 23 juli aanstaande zullen enkel tribune 1 en 4 open zijn...
Is het geen idee om op facebook en hier af te spreken in welke tribune er sfeer gemaakt zal worden?
Het lijkt me immers aangewezen om dit wat te communiceren zodat zij die al eens willen opwarmen voor het komende seizoen, de stem kunnen smeren en de vlaggen van onder het stof kunnen halen!
Het is misschien ook de uitgelezen kans om vak 407 "in te nemen" daar dit het vak is dat het meeste lijkt op de overkant...