Auteur Topic: Over fusie(s) en schaalvergroting(en)  (gelezen 56818 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online isidoor

  • Leden
  • Berichten: 2.469
  • Essevee!
Re: Over fusie(s) en schaalvergroting(en)
« Reactie #40 Gepost op: februari 17, 2022, 06:42:09 pm »
Wat zou je nu het liefste hebben : In zee gaan met een buitenlandse investeerder of een fusie met KVK ?

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.358
  • Essevee!
Re: Over fusie(s) en schaalvergroting(en)
« Reactie #41 Gepost op: februari 17, 2022, 07:04:20 pm »
Fusie met de Veekaa in Belgische handen.

Offline thorgan

  • Leden
  • Berichten: 383
  • Essevee!
Re: Over fusie(s) en schaalvergroting(en)
« Reactie #42 Gepost op: februari 17, 2022, 07:07:39 pm »
Maximus toch.Geloof jij echt dat de fans van Essevee echt naar zo'n fusiegedrocht zouden gaan?
Ik in alle geval niet en met mij vele,vele anderen

Online ManU

  • Leden
  • Berichten: 1.041
Re: Over fusie(s) en schaalvergroting(en)
« Reactie #43 Gepost op: februari 17, 2022, 07:17:22 pm »
Maximus toch.Geloof jij echt dat de fans van Essevee echt naar zo'n fusiegedrocht zouden gaan?
Ik in alle geval niet en met mij vele,vele anderen
Goh, laat m… ie weet van nie beter…

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.636
  • Essevee!
Re: Over fusie(s) en schaalvergroting(en)
« Reactie #44 Gepost op: februari 17, 2022, 07:17:30 pm »
Maximus toch.Geloof jij echt dat de fans van Essevee echt naar zo'n fusiegedrocht zouden gaan?
Ik in alle geval niet en met mij vele,vele anderen
2

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.358
  • Essevee!
Re: Over fusie(s) en schaalvergroting(en)
« Reactie #45 Gepost op: februari 17, 2022, 07:21:05 pm »
Maximus toch.Geloof jij echt dat de fans van Essevee echt naar zo'n fusiegedrocht zouden gaan?
Ik in alle geval niet en met mij vele,vele anderen
Ik geloof daar heel zeker in. Supporters zijn kuddedieren, perfect te sturen in een richting. Gewoon zorgen dat het sportief in orde is en de rest volgt. No problem. En de enkelingen die nu zeggen dat ze er tegen zijn, zijn de eersten die gaan supporteren.

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Over fusie(s) en schaalvergroting(en)
« Reactie #46 Gepost op: februari 17, 2022, 07:54:29 pm »
Maximus toch.Geloof jij echt dat de fans van Essevee echt naar zo'n fusiegedrocht zouden gaan?
Ik in alle geval niet en met mij vele,vele anderen
Ik geloof daar heel zeker in. Supporters zijn kuddedieren, perfect te sturen in een richting. Gewoon zorgen dat het sportief in orde is en de rest volgt. No problem. En de enkelingen die nu zeggen dat ze er tegen zijn, zijn de eersten die gaan supporteren.

Als ik U goed begrijp zijn voetbalsupporters kuddedieren zonder verstand en ik zou het nog moeten beginnen geloven ook.

Online ManU

  • Leden
  • Berichten: 1.041
Re: Over fusie(s) en schaalvergroting(en)
« Reactie #47 Gepost op: februari 17, 2022, 08:25:38 pm »
Maximus toch.Geloof jij echt dat de fans van Essevee echt naar zo'n fusiegedrocht zouden gaan?
Ik in alle geval niet en met mij vele,vele anderen
Ik geloof daar heel zeker in. Supporters zijn kuddedieren, perfect te sturen in een richting. Gewoon zorgen dat het sportief in orde is en de rest volgt. No problem. En de enkelingen die nu zeggen dat ze er tegen zijn, zijn de eersten die gaan supporteren.
Doe eens een enquête en ge zult zien wat de mensen van uw fusie denken… ga jij maar…

Offline Tibo01

  • Leden
  • Berichten: 499
  • Essevee!
Re: Over fusie(s) en schaalvergroting(en)
« Reactie #48 Gepost op: februari 17, 2022, 11:14:56 pm »
Toch zal er op termijn wel ruimer moeten gekeken worden, dat is anders niet haalbaar in de regio. Als je dan in Vlaamse handen kan blijven zoveel beter. Ik begrijp die strijd tegen Kortrijk en zeker bij de jeugd (Ik ben uit het Gentse en Gent-waregem is voor mij ook zo belangrijk) maar de modale supporter wil vooral stabiliteit. Zoals we nu aanmodderen is dit niet langer haalbaar zeker met misschien nieuwe competitieformules

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.670
Re: Over fusie(s) en schaalvergroting(en)
« Reactie #49 Gepost op: februari 18, 2022, 01:49:54 am »
Toch zal er op termijn wel ruimer moeten gekeken worden, dat is anders niet haalbaar in de regio. Als je dan in Vlaamse handen kan blijven zoveel beter. Ik begrijp die strijd tegen Kortrijk en zeker bij de jeugd (Ik ben uit het Gentse en Gent-waregem is voor mij ook zo belangrijk) maar de modale supporter wil vooral stabiliteit. Zoals we nu aanmodderen is dit niet langer haalbaar zeker met misschien nieuwe competitieformules
We modderen inderdaad aan,maar dit komt niet omdat er geen middelen zijn.  We hebben een budget van minstens 15 miljoen,maar wanneer je coach al jaren 1/15de van dit budget krijgt,wanneer het verloop van spelers ieder jaar te groot is,wanneer het duidelijk is dat er weinig tot geen visie is,men op korte termijn denkt,de club te hoge ambities koestert en projecten niet kan afmaken(het stadion dus die niet af geraakt en die een financiële molensteen is)men vaak spelers haalt en eigen jeugd te weinig kansen geeft,men te weinig doet naar de supporters toe,ja, dan gaat het niet é! Al jaren zie je de club die enorme fouten maken op al die vlakken, dat is het probleem.  Een fusie met Kortrijk of andere ploeg,die zogezegde schaalvergroting is gedoemd om te falen.  De fusie,of overname,met Zulte was een succes,maar maakte ook veel kapot, desondanks het succes.  En ja,dankzij dat succes zijn er veel jonge supporters bijgekomen,maar ook snel afgehaakt. Wanneer je zou fusioneren met Kortrijk dan moet je meer dan 10jaar de absolute top spelen om een nieuw publiek aan uw club te binden,en dan nog.
Er is ook geen extra plaats in de top 5,zelfs met een fusie met Kortrijk komen we nooit permanent aan die top. 
Wij kunnen een goeie subtopper worden/zijn en zeker een stabiele eersteklasser,dat vooral moet onze gezonde ambitie zijn met af en toe een uitschieter,daar hebben we geen fusie voor nodig! 

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.358
  • Essevee!
Re: Over fusie(s) en schaalvergroting(en)
« Reactie #50 Gepost op: februari 18, 2022, 04:23:18 am »
Toch zal er op termijn wel ruimer moeten gekeken worden, dat is anders niet haalbaar in de regio. Als je dan in Vlaamse handen kan blijven zoveel beter. Ik begrijp die strijd tegen Kortrijk en zeker bij de jeugd (Ik ben uit het Gentse en Gent-waregem is voor mij ook zo belangrijk) maar de modale supporter wil vooral stabiliteit. Zoals we nu aanmodderen is dit niet langer haalbaar zeker met misschien nieuwe competitieformules
dit klopt.

Offline Naughtius Maximus

  • Leden
  • Berichten: 2.358
  • Essevee!
Re: Over fusie(s) en schaalvergroting(en)
« Reactie #51 Gepost op: februari 18, 2022, 04:25:57 am »
Maximus toch.Geloof jij echt dat de fans van Essevee echt naar zo'n fusiegedrocht zouden gaan?
Ik in alle geval niet en met mij vele,vele anderen
Ik geloof daar heel zeker in. Supporters zijn kuddedieren, perfect te sturen in een richting. Gewoon zorgen dat het sportief in orde is en de rest volgt. No problem. En de enkelingen die nu zeggen dat ze er tegen zijn, zijn de eersten die gaan supporteren.
Als ik U goed begrijp zijn voetbalsupporters kuddedieren zonder verstand en ik zou het nog moeten beginnen geloven ook.
'zonder verstand' : dat is voor jouw rekening. Hoeveel supporters zijn er afgehaakt na de fusie met Zulte. Nauwelijks of geen, zolang alles goed ging. De grootste fout die gemaakt is, is ons stadion. Dat had ergens anders moeten gebouwd worden. Ze hadden er betere appartementsblokken opgezet en een stadion aan de autostrade gelegd.
« Laatst bewerkt op: februari 18, 2022, 06:00:26 am door svennay »

Offline Bertrand

  • Leden
  • Berichten: 1.072
Re: Over fusie(s) en schaalvergroting(en)
« Reactie #52 Gepost op: februari 18, 2022, 05:30:08 am »
Maximus toch.Geloof jij echt dat de fans van Essevee echt naar zo'n fusiegedrocht zouden gaan?
Ik in alle geval niet en met mij vele,vele anderen
Ik geloof daar heel zeker in. Supporters zijn kuddedieren, perfect te sturen in een richting. Gewoon zorgen dat het sportief in orde is en de rest volgt. No problem. En de enkelingen die nu zeggen dat ze er tegen zijn, zijn de eersten die gaan supporteren.
 


Als ik U goed begrijp zijn voetbalsupporters kuddedieren zonder verstand en ik zou het nog moeten beginnen geloven ook.
'zonder verstand' : dat is voor jouw rekening. Hoeveel supporters zijn er afgehaakt na de fusie met Zulte. Nauwelijks of geen, zolang alles goed ging. De grootste fout die gemaakt is, is ons stadion. Dat had ergens anders moeten gebouwd worden. Ze hadden er betere appartementsblokken opgezet en een stadion aan de autostrade gelegd.
Ik heb nog de tijd meegemaakt dat er 16.000 en meer toeschouwers waren voor wedstrijden tegen Anderlecht, Club Brugge enz.. toen de staantribune nokkensvol zat en je over de hoofden kon lopen, ik denk niet dat die tijd nog terugkomt.
« Laatst bewerkt op: februari 18, 2022, 06:01:33 am door svennay »

Online ManU

  • Leden
  • Berichten: 1.041
Re: Over fusie(s) en schaalvergroting(en)
« Reactie #53 Gepost op: februari 18, 2022, 09:26:36 am »
Toch zal er op termijn wel ruimer moeten gekeken worden, dat is anders niet haalbaar in de regio. Als je dan in Vlaamse handen kan blijven zoveel beter. Ik begrijp die strijd tegen Kortrijk en zeker bij de jeugd (Ik ben uit het Gentse en Gent-waregem is voor mij ook zo belangrijk) maar de modale supporter wil vooral stabiliteit. Zoals we nu aanmodderen is dit niet langer haalbaar zeker met misschien nieuwe competitieformules
We modderen inderdaad aan,maar dit komt niet omdat er geen middelen zijn.  We hebben een budget van minstens 15 miljoen,maar wanneer je coach al jaren 1/15de van dit budget krijgt,wanneer het verloop van spelers ieder jaar te groot is,wanneer het duidelijk is dat er weinig tot geen visie is,men op korte termijn denkt,de club te hoge ambities koestert en projecten niet kan afmaken(het stadion dus die niet af geraakt en die een financiële molensteen is)men vaak spelers haalt en eigen jeugd te weinig kansen geeft,men te weinig doet naar de supporters toe,ja, dan gaat het niet é! Al jaren zie je de club die enorme fouten maken op al die vlakken, dat is het probleem.  Een fusie met Kortrijk of andere ploeg,die zogezegde schaalvergroting is gedoemd om te falen.  De fusie,of overname,met Zulte was een succes,maar maakte ook veel kapot, desondanks het succes.  En ja,dankzij dat succes zijn er veel jonge supporters bijgekomen,maar ook snel afgehaakt. Wanneer je zou fusioneren met Kortrijk dan moet je meer dan 10jaar de absolute top spelen om een nieuw publiek aan uw club te binden,en dan nog.
Er is ook geen extra plaats in de top 5,zelfs met een fusie met Kortrijk komen we nooit permanent aan die top. 
Wij kunnen een goeie subtopper worden/zijn en zeker een stabiele eersteklasser,dat vooral moet onze gezonde ambitie zijn met af en toe een uitschieter,daar hebben we geen fusie voor nodig! 
Goed verwoord Mogul, volledig mee eens !

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.748
Re: Over fusie(s) en schaalvergroting(en)
« Reactie #54 Gepost op: februari 18, 2022, 11:02:12 am »
Toch zal er op termijn wel ruimer moeten gekeken worden, dat is anders niet haalbaar in de regio. Als je dan in Vlaamse handen kan blijven zoveel beter. Ik begrijp die strijd tegen Kortrijk en zeker bij de jeugd (Ik ben uit het Gentse en Gent-waregem is voor mij ook zo belangrijk) maar de modale supporter wil vooral stabiliteit. Zoals we nu aanmodderen is dit niet langer haalbaar zeker met misschien nieuwe competitieformules

Wordt al 20 jaar gezegd dat we ruimer moeten kijken en dat er teveel clubs zijn in de regio en bla bla bla. Realiteit is dat we nu nog steeds Essevee zijn en dus altijd zo zal blijven.
De zwakste clubs in de regio gaan er mede door onderlinge concurrentie wel uit hoor. Zie Harelbeke, Roeselare, Moeskroen. Komt er ooit 1 van die clubs terug, dan zal er wel weer een andere club uit de regio ten onder gaan en dat is mooi.

Een fusie met heel de regio tot 1 grote club is dus allesbehalve nodig.

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.636
  • Essevee!
Re: Over fusie(s) en schaalvergroting(en)
« Reactie #55 Gepost op: februari 18, 2022, 12:06:29 pm »
Toch zal er op termijn wel ruimer moeten gekeken worden, dat is anders niet haalbaar in de regio. Als je dan in Vlaamse handen kan blijven zoveel beter. Ik begrijp die strijd tegen Kortrijk en zeker bij de jeugd (Ik ben uit het Gentse en Gent-waregem is voor mij ook zo belangrijk) maar de modale supporter wil vooral stabiliteit. Zoals we nu aanmodderen is dit niet langer haalbaar zeker met misschien nieuwe competitieformules

Wordt al 20 jaar gezegd dat we ruimer moeten kijken en dat er teveel clubs zijn in de regio en bla bla bla. Realiteit is dat we nu nog steeds Essevee zijn en dus altijd zo zal blijven.
De zwakste clubs in de regio gaan er mede door onderlinge concurrentie wel uit hoor. Zie Harelbeke, Roeselare, Moeskroen. Komt er ooit 1 van die clubs terug, dan zal er wel weer een andere club uit de regio ten onder gaan en dat is mooi.

Een fusie met heel de regio tot 1 grote club is dus allesbehalve nodig.
Laat ons gewoon essevee blijven,daar zullen we ons het meest mee kunnen vereenzelvigen,en tevreden zijn met wat we hebben en gehad hebben.

Offline Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.769
  • Essevee!
Re: Over fusie(s) en schaalvergroting(en)
« Reactie #56 Gepost op: februari 18, 2022, 01:31:51 pm »
geen fusie
maar satelietploegje van maken

opkopen zoals er ooit iemand al eens wou doen

de buren in 2e met jeugd aangevuld met oude rotten
kweekvijver van maken met voorkooprecht voor SV

als die van de vk ni willen komen kijken na ier
da ze dan daar blijven
ps Maxim, ge gaat gene fan extra krijgen van daar naar ier
en ga gaat er veel verliezen als ge naar hun barrak gaat gaan spelen

ps: stad dekte zich ook in…
Essevee verbond zich om hier te blijven spelen

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.670
Re: Over fusie(s) en schaalvergroting(en)
« Reactie #57 Gepost op: februari 18, 2022, 04:06:41 pm »
Maximus toch.Geloof jij echt dat de fans van Essevee echt naar zo'n fusiegedrocht zouden gaan?
Ik in alle geval niet en met mij vele,vele anderen
Ik geloof daar heel zeker in. Supporters zijn kuddedieren, perfect te sturen in een richting. Gewoon zorgen dat het sportief in orde is en de rest volgt. No problem. En de enkelingen die nu zeggen dat ze er tegen zijn, zijn de eersten die gaan supporteren.
Als ik U goed begrijp zijn voetbalsupporters kuddedieren zonder verstand en ik zou het nog moeten beginnen geloven ook.
'zonder verstand' : dat is voor jouw rekening. Hoeveel supporters zijn er afgehaakt na de fusie met Zulte. Nauwelijks of geen, zolang alles goed ging. De grootste fout die gemaakt is, is ons stadion. Dat had ergens anders moeten gebouwd worden. Ze hadden er betere appartementsblokken opgezet en een stadion aan de autostrade gelegd.
Supporters die er altijd staan, iedere match, hoe goed of slecht de Essevee ook speelt?  Veel, ook na de fusie werd een bepaalde groep supporters geviseerd,werd die groep kapot gemaakt door onnozele stadionverboden, door bepaalde beslissingen van het bestuur!   Misschien is 300-1000 die-hard supporters niet veel voor jouw, maar voor mij wel.  Ksv Waregem bestond niet meer, voor u misschien niet belangrijk, voor mensen die niks anders hebben gekend, was dit het definitieve einde.   Die komen dan af en toe, 1 keer per seizoen zal al veel zijn, en dan nog ter ere van Mario(waar er nog veel niet bij waren van vroeger), maar die hebben geen abbo, die komen nooit meer terug, tenzij....   En inderdaad, een heel nieuwe groep jonge mensen kwamen erbij, maar het is nu toch al duidelijk dat er heel wat successupporters waren, nu gaat het al een aantal jaren minder, en dit jaar nog slechter, wel, die komen al niet meer, dan vraag ik mij af hoeveel supporters wij zouden hebben in 1B?
Wanneer je dan zou fusioneren met Kortrijk, de vijand, niet zoals Zulte dus,dan is uw volledige identiteit naar de knoppen, als jij denkt dat er daar dan 15000 man gaat op afkomen, zelfs indien ze enorm succesvol zouden zijn, tja, dan leef jij in een droomwereld, dat mag, maar is totaal niet realistisch.  Maar u doet maar.

Offline wOaregem

  • Leden
  • Berichten: 1.200
  • PROUD TO BE A FARMER
Re: Over fusie(s) en schaalvergroting(en)
« Reactie #58 Gepost op: februari 18, 2022, 04:56:01 pm »
Mogul ik geef u volledig gelijk.

Maar aan zulke idiote ideeën van mensen die totaal geen weet hebben wat er zich hier afspeelt moet je oprecht negeren, ook al heb ik daar moeite mee.

Zoals eerder aangegeven, er staat op korte termijn een naamswijziging op het programma en Waregem zal opnieuw meer op de voorgrond komen. Een fusie met Kortrijk komt oprecht jamais, echt jamais. Kortrijk gaat nog eerder fusioneren met Moeskroen bijvoorbeeld, en ook daar hebben de supporters al duidelijk hun mening over gegeven toen Roeselare en Moeskroen op de proppen kwamen.

Essevee is de grootste club van Zuid West Vlaanderen, we hebben een mooi stadion die verder kan afgemaakt worden op termijn, we zitten met een toptrainingscomplex en we hebben een achterban van gemiddeld 5000 man, wanneer het goed gaat zit hier snel 7000/8000 man. EN er zit geld in deze regio. Wij moeten juist met niemand fusioneren.

Ik ben op mijn gemak, maar het bloed kookt wanneer ik die Maximus weer zie lullen.

Offline Soulscream

  • Leden
  • Berichten: 3.065
  • Voice of the voiceless!
Re: Over fusie(s) en schaalvergroting(en)
« Reactie #59 Gepost op: februari 18, 2022, 05:42:09 pm »
Maximus toch.Geloof jij echt dat de fans van Essevee echt naar zo'n fusiegedrocht zouden gaan?
Ik in alle geval niet en met mij vele,vele anderen
Ik geloof daar heel zeker in. Supporters zijn kuddedieren, perfect te sturen in een richting. Gewoon zorgen dat het sportief in orde is en de rest volgt. No problem. En de enkelingen die nu zeggen dat ze er tegen zijn, zijn de eersten die gaan supporteren.
Als ik U goed begrijp zijn voetbalsupporters kuddedieren zonder verstand en ik zou het nog moeten beginnen geloven ook.
'zonder verstand' : dat is voor jouw rekening. Hoeveel supporters zijn er afgehaakt na de fusie met Zulte. Nauwelijks of geen, zolang alles goed ging. De grootste fout die gemaakt is, is ons stadion. Dat had ergens anders moeten gebouwd worden. Ze hadden er betere appartementsblokken opgezet en een stadion aan de autostrade gelegd.
Supporters die er altijd staan, iedere match, hoe goed of slecht de Essevee ook speelt?  Veel, ook na de fusie werd een bepaalde groep supporters geviseerd,werd die groep kapot gemaakt door onnozele stadionverboden, door bepaalde beslissingen van het bestuur!   Misschien is 300-1000 die-hard supporters niet veel voor jouw, maar voor mij wel.  Ksv Waregem bestond niet meer, voor u misschien niet belangrijk, voor mensen die niks anders hebben gekend, was dit het definitieve einde.   Die komen dan af en toe, 1 keer per seizoen zal al veel zijn, en dan nog ter ere van Mario(waar er nog veel niet bij waren van vroeger), maar die hebben geen abbo, die komen nooit meer terug, tenzij....   En inderdaad, een heel nieuwe groep jonge mensen kwamen erbij, maar het is nu toch al duidelijk dat er heel wat successupporters waren, nu gaat het al een aantal jaren minder, en dit jaar nog slechter, wel, die komen al niet meer, dan vraag ik mij af hoeveel supporters wij zouden hebben in 1B?
Wanneer je dan zou fusioneren met Kortrijk, de vijand, niet zoals Zulte dus,dan is uw volledige identiteit naar de knoppen, als jij denkt dat er daar dan 15000 man gaat op afkomen, zelfs indien ze enorm succesvol zouden zijn, tja, dan leef jij in een droomwereld, dat mag, maar is totaal niet realistisch.  Maar u doet maar.
We zijn al het gros van de oudere garde kwijt…fusie met de VK of iets anders is niet realistisch .. ons identiteit is nu al deels naar de vaantjes… wat natuurlijk niet wil zeggen wil zeggen dat schaalvergroting niet nodig is. Maarja te veel clubs, te veel stadjes bij elkaar (Kortrijk,Harelbeke,Roeselare,Tielt,Oudenaarde en wat als Deinze ooit 1A haalt. Eigenlijk is er in Zuid West-Vlaanderen maar ruimte voor 1 grote club, KVK en Essevee zullen elkaar op termijn meesleuren in elkaars graf, doordat een fusie nooit zal slagen ( technisch wel maar nooit emotioneel/ clubliefde/ historiek / identiteit)

Want op termijn komen er  supercompetities waar bij enkel de topclubs bij betrokken zijn.. dan ziet het er in elk scenario maar somber uit…
« Laatst bewerkt op: februari 18, 2022, 05:52:07 pm door Soulscream »