Auteur Topic: Waarom we play off 2 moeten winnen  (gelezen 14598 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Waarom we play off 2 moeten winnen
« Reactie #20 Gepost op: april 09, 2015, 11:29:41 am »
zolang Cordaro op het veld stond konden we nog gevaarlijk zijn.
Sedert zijn kwetsuur trekt het volledig op niks meer

Is mij toch ook opgevallen, zeker gevaar in de 16 is er nog heel erg weinig sinds zijn blessure. Kaya is meer dan man van de voorzetten, corners,... Cordaro brengt hetzelfde gevaar als conte bracht voor zijn vertrek hier.

Offline jowanie

  • Leden
  • Berichten: 506
Re: Waarom we play off 2 moeten winnen
« Reactie #21 Gepost op: april 13, 2015, 07:35:23 am »
Als ik de matchverslagen bekijk van de PO2 wedstrijden ben ik er meer en meer van overtuigd dat het een goed idee is om op voorhand te vragen welke ploegen er ge?nteresseerd zijn om mee te doen.
Maak hier 1 poule van en laat de rest van de ploegen met vakantie gaan.

Offline belli

  • Leden
  • Berichten: 3.766
Re: Waarom we play off 2 moeten winnen
« Reactie #22 Gepost op: april 13, 2015, 08:15:32 am »
bij ons mag je ook vragen welke spelers ge?nteresseerd zijn om mee te doen....

Offline Herr Docteur Achtung

  • Leden
  • Berichten: 747
Re: Waarom we play off 2 moeten winnen
« Reactie #23 Gepost op: april 14, 2015, 02:43:45 pm »
Is mij toch ook opgevallen, zeker gevaar in de 16 is er nog heel erg weinig sinds zijn blessure. Kaya is meer dan man van de voorzetten, corners,... Cordaro brengt hetzelfde gevaar als conte bracht voor zijn vertrek hier.
Ik heb daar toch mijn bedenkingen bij.  Cont? is een totaal andere speler dan Cordaro.  Cont? kan/kon met een flits de boel openbreken, terwijl Cordaro meer de man is van de loopactie en de diepte induiken op snelheid.
Als je ziet wat wij op de mat gelegd hebben zondag, zou Cordaro volgens mij ook verzopen zijn gelijk de rest van de ploeg. 
Met Cont? zou je eventueel nog verwachten dat hij met een technisch hoogstandje voorbij zijn man (of 2) kon, en daardoor de 2 spitsen in stelling konden worden gebracht.  Cordaro kan dit imo niet. 

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.744
Re: Waarom we play off 2 moeten winnen
« Reactie #24 Gepost op: april 14, 2015, 07:20:02 pm »
Heel grappig dat men hier al zit te verkondigen dat Cordaro evengoed is als Cont?... Cont? had de beste techniek van de ploeg en heeft inderdaad die flits. Kan heel goed dribbelen.

Dan is Cont? ook nog zoveel jonger als Cordaro.

Nee, Cont? is gewoon een klasse beter dan Cordaro.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.178
Re: Waarom we play off 2 moeten winnen
« Reactie #25 Gepost op: april 14, 2015, 10:12:27 pm »
Cordaro doet de loopactie, maar we hebben geen Kums of Hazard die dat ziet of weet en die dan daar het balletje legt (al dan niet blindelings)

Offline fan4ever

  • Leden
  • Berichten: 1.278
  • Essevee!
Re: Waarom we play off 2 moeten winnen
« Reactie #26 Gepost op: april 14, 2015, 10:35:56 pm »
Heel grappig dat men hier al zit te verkondigen dat Cordaro evengoed is als Cont?... Cont? had de beste techniek van de ploeg en heeft inderdaad die flits. Kan heel goed dribbelen.

Dan is Cont? ook nog zoveel jonger als Cordaro.

Nee, Cont? is gewoon een klasse beter dan Cordaro.


Vind ik niet.  Cont? is voor mij een aanvallende Cissako: veel beweging, maar zo onzuiver in de passing - laat staan eens vlammen op doel.  Niet toevallig dat n?t die meest op doel konden schieten, want als een tegenstander een beetje zijn huiswerk doet weet je wie je laat trappen op doel.

Laat een type Berrier samenspelen met Cordaro, en je krijgt vuurwerk.  Jammer dat Oulare niet bij ons speelt, aangevuld met een goeie flankspeler op links.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Waarom we play off 2 moeten winnen
« Reactie #27 Gepost op: april 16, 2015, 01:05:15 pm »
Heel grappig dat men hier al zit te verkondigen dat Cordaro evengoed is als Cont?... Cont? had de beste techniek van de ploeg en heeft inderdaad die flits. Kan heel goed dribbelen.

Dan is Cont? ook nog zoveel jonger als Cordaro.

Nee, Cont? is gewoon een klasse beter dan Cordaro.

Cordaro heeft er al even veel binnengelegd op een paar maand dan Cont? in heel zijn periode bij ons. Zegt eigenlijk meer dan genoeg. Taktiek bij de tegenstander? Geef Cont? maar de bal en probeer hem te verleiden tot een schot. Dan is het gevaar geweken. Eigenlijk ben je zo goed als niets met Cont?, dat weten ze al bij Gent, Waregem en het begint nu ook door te dringen bij Anderlecht.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.178
Re: Waarom we play off 2 moeten winnen
« Reactie #28 Gepost op: april 16, 2015, 01:22:25 pm »
Cordaro heeft er al even veel binnengelegd op een paar maand dan Cont? in heel zijn periode bij ons. Zegt eigenlijk meer dan genoeg. Taktiek bij de tegenstander? Geef Cont? maar de bal en probeer hem te verleiden tot een schot. Dan is het gevaar geweken. Eigenlijk ben je zo goed als niets met Cont?, dat weten ze al bij Gent, Waregem en het begint nu ook door te dringen bij Anderlecht.

Cont? zorgt voor balvastheid, voor dreiging (assist, voorassist)
Cont? laat een ploeg ook beter spelen, cre?ert ruimtes enzo.

Laat mij kiezen tussen Cont? en Cordaro, dan ga ik resoluut voor Cont?. 

Offline Herr Docteur Achtung

  • Leden
  • Berichten: 747
Re: Waarom we play off 2 moeten winnen
« Reactie #29 Gepost op: april 16, 2015, 01:24:09 pm »
Cordaro heeft er al even veel binnengelegd op een paar maand dan Cont? in heel zijn periode bij ons. Zegt eigenlijk meer dan genoeg. Taktiek bij de tegenstander? Geef Cont? maar de bal en probeer hem te verleiden tot een schot. Dan is het gevaar geweken. Eigenlijk ben je zo goed als niets met Cont?, dat weten ze al bij Gent, Waregem en het begint nu ook door te dringen bij Anderlecht.
niet akkoord.  Je kunt beide spelers niet vergelijken op basis van het aantal doelpunten die ze maken, of hun schot.  Cont? is een speler die een actie in huis heeft/had. Daardoor komen de spelers die ze moeten binnenleggen mogelijks in positie om het af te maken.  Ik denk dat we dit soort speler(s) op dit moment ontbreken.
Daarmee zeg ik niet dat Cordaro niets waard zijn, want hij heeft andere kwaliteiten die Cont? idd niet of minder heeft.   

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Waarom we play off 2 moeten winnen
« Reactie #30 Gepost op: april 16, 2015, 01:29:17 pm »
Cont? zorgt voor balvastheid, voor dreiging (assist, voorassist)
Cont? laat een ploeg ook beter spelen, cre?ert ruimtes enzo.

Laat mij kiezen tussen Cont? en Cordaro, dan ga ik resoluut voor Cont?.
Volledig akkoord.
De opportunisten onder ons (Will McAvoy oa) zien dat Cordaro meer goals achter zijn naam staan heeft dan Cont? en verkiezen die dan automatisch boven Cont?. Terwijl Cordaro voetbaltechnisch bij wijze van spreken nog niet aan de enkels van Cont? komt.

Offline velociraptor

  • Leden
  • Berichten: 309
Re: Waarom we play off 2 moeten winnen
« Reactie #31 Gepost op: april 16, 2015, 09:07:42 pm »
niet akkoord.  Je kunt beide spelers niet vergelijken op basis van het aantal doelpunten die ze maken, of hun schot.  Cont? is een speler die een actie in huis heeft/had. Daardoor komen de spelers die ze moeten binnenleggen mogelijks in positie om het af te maken.  Ik denk dat we dit soort speler(s) op dit moment ontbreken.
Daarmee zeg ik niet dat Cordaro niets waard zijn, want hij heeft andere kwaliteiten die Cont? idd niet of minder heeft.   
   

Volledig akkoord ! Een goede ploeg krijg je door spelers die mekaar goed aanvullen. Een goede symbiose is nodig en juist daarom moet er gezocht worden naar spelers die passen in het geheel .🐒
« Laatst bewerkt op: april 16, 2015, 09:10:52 pm door velociraptor »

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Waarom we play off 2 moeten winnen
« Reactie #32 Gepost op: april 17, 2015, 05:22:17 pm »
Cont? is zeker een betere speler dan Cordaro, technisch is Cont? enorm sterk, verliest geen ballen, maar Cont? is niet slim genoeg,moet soms een bal enkel doorspelen maar loopt dan met de bal,en kan echt niet afwerken.  Cont? was voor een ploeg als Essevee ook heel belangrijk, kon bal bijhouden tot de rest aansloot,was zeker bij balbezit enorm belangrijk, bij balverlies was het meestal een ramp(dit zie je bij Anderlecht ook nog vaak, geen goed positiespel dan,weet vaak niet hoe hij zijn hoek moet verdedigen of wil het niet) Cont? mist voetbalverstand anders kon er veel meer met zijn kwaliteiten.  Cordaro kan een enorm gevaarlijk wapen zijn, heeft een versnelling, een dribbel en kan veel beter afwerken dan Cont?,Cordaro is ook bij balverlies meer een loper, iemand die ook veel meer wil helpen verdedigen dan Cont?.

Offline Glitch.

  • Leden
  • Berichten: 2.057
Re: Waarom we play off 2 moeten winnen
« Reactie #33 Gepost op: april 17, 2015, 08:24:18 pm »
Cordaro is een speler die, mentaliteitsgewijs, veel beter aansluit bij Essevee, dan Conte. Volgend seizoen zullen we nog mooie acties zien
-SVZW Forever-

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Waarom we play off 2 moeten winnen
« Reactie #34 Gepost op: april 21, 2015, 01:35:47 pm »
Cont? is zeker een betere speler dan Cordaro, technisch is Cont? enorm sterk, verliest geen ballen, maar Cont? is niet slim genoeg,moet soms een bal enkel doorspelen maar loopt dan met de bal,en kan echt niet afwerken.  Cont? was voor een ploeg als Essevee ook heel belangrijk, kon bal bijhouden tot de rest aansloot,was zeker bij balbezit enorm belangrijk, bij balverlies was het meestal een ramp(dit zie je bij Anderlecht ook nog vaak, geen goed positiespel dan,weet vaak niet hoe hij zijn hoek moet verdedigen of wil het niet) Cont? mist voetbalverstand anders kon er veel meer met zijn kwaliteiten.  Cordaro kan een enorm gevaarlijk wapen zijn, heeft een versnelling, een dribbel en kan veel beter afwerken dan Cont?,Cordaro is ook bij balverlies meer een loper, iemand die ook veel meer wil helpen verdedigen dan Cont?.

Waarmee je eigenlijk stelt dat Cordaro niet slechter is dan Cont?. Wat ook correct is. Technisch is Cont? beter ja, maar Cordaro compenseert dat met duelkracht, wil, mentaliteit en scorend vermogen. Dat Anderlecht zoveel geld neergeteld heeft voor een bankzitter blijft hallucinant.  1.5 miljoen voor een aanvaller met 9 doelpunten in 5 seizoenen Belgie. Prachtig.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Waarom we play off 2 moeten winnen
« Reactie #35 Gepost op: april 21, 2015, 01:52:30 pm »
Waarmee je eigenlijk stelt dat Cordaro niet slechter is dan Cont?. Wat ook correct is. Technisch is Cont? beter ja, maar Cordaro compenseert dat met duelkracht, wil, mentaliteit en scorend vermogen. Dat Anderlecht zoveel geld neergeteld heeft voor een bankzitter blijft hallucinant.  1.5 miljoen voor een aanvaller met 9 doelpunten in 5 seizoenen Belgie. Prachtig.
Laat het mij zo stellen, ik ben meer fan van een Cordaro dan van een Cont?, de prijs die we ervoor kregen is goed, net zoals bij Bogonda en Sylla, de prijzen die circuleren voor Naessens en De fauw zijn hallucinant en veel te weinig, dat moet beter, wat willen ze krijgen voor een Colpaert,een Alex en een Skulason?