Auteur Topic: Speeldag 30 : 06/03/2022 - 21.00u : KAA Gent - Essevee  (gelezen 12490 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Fats Domino

  • Leden
  • Berichten: 757
  • Essevee!
Re: Speeldag 30 : 06/03/2022 - 21.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #100 Gepost op: maart 07, 2022, 07:40:08 pm »
Ok begrijp niet dat niemand aanstoot neemt aan het matchverslag van calcoen over Essevee. Wat een riooljournalist. Als je twee minuten het nieuwsblad leest dan is een kalkoen direct een kieken. Gelukkig keert iedereen zich van de sportredactie v het Nieuwsblad. Wat een prutgazet. Die man verdient niet nog een voet in onze arena te zetten

Dit soort journalisten worden idd beter eens de mond gesnoerd, want ze denken zich alles te mogen permitteren

Offline ManU

  • Leden
  • Berichten: 1.049
Re: Speeldag 30 : 06/03/2022 - 21.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #101 Gepost op: maart 07, 2022, 07:43:02 pm »
Ok begrijp niet dat niemand aanstoot neemt aan het matchverslag van calcoen over Essevee. Wat een riooljournalist. Als je twee minuten het nieuwsblad leest dan is een kalkoen direct een kieken. Gelukkig keert iedereen zich van de sportredactie v het Nieuwsblad. Wat een prutgazet. Die man verdient niet nog een voet in onze arena te zetten

Dit soort journalisten worden idd beter eens de mond gesnoerd, want ze denken zich alles te mogen permitteren
Een supporterde van Anderlecht… wacht tot die weer Europees moeten spelen, dan zijn zij Zulte Waregem…

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.704
Re: Speeldag 30 : 06/03/2022 - 21.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #102 Gepost op: maart 07, 2022, 10:36:51 pm »
Ben ik de enige die vond dat 4 minuten overspelen fel overdreven was?

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 30 : 06/03/2022 - 21.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #103 Gepost op: maart 07, 2022, 10:54:21 pm »
Ben ik de enige die vond dat 4 minuten overspelen fel overdreven was?

Ja, een beetje ... waren er zelfs bijna 6.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.717
Re: Speeldag 30 : 06/03/2022 - 21.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #104 Gepost op: maart 08, 2022, 07:57:26 am »
Het is niet de eerste keer dat we in de laatste minuten een goal toestaan, zowel onder Dury als onder deze 2 heren.  En duidelijk door domme dingen die de spelers doen.  Waarom gaan er nog 2 spelers druk zetten, Kutesa oa op de doelman van Gent en nog iemand anders ook nog op 20 meter van de doelman van Gent?   ?????????????   Hoe dom kan je zijn.  Doordat Kutesa daar staat en niet waar de bal vertrekt richting onze 16 laten we toe om Gent nog die aanval in te zetten.  Ook Seck kon nog een fout maken op Vadis. 
Ik vraag mij af wat de richtlijnen zijn die Simons tegen de invallende spelers zegt of juist niet zegt? 

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.686
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Speeldag 30 : 06/03/2022 - 21.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #105 Gepost op: maart 08, 2022, 09:07:10 am »
Roman Bezus houdt hoop op top vier in leven voor AA Gent met winnende treffer in 94ste minuut tegen Zulte Waregem
06/03/2022 via Het Nieuwsblad

Uitgerekend Roman Bezus! AA Gent leek duur puntenverlies op te lopen, maar de Oekraïner tekende voor de winning goal in de extra tijd. Wie kon dit verzinnen?

SV Zulte Waregem. De naam zegt het zelf: een sportvereniging. Bowling, misschien? Of waterpolo? Klaverjassen? Maar zeker geen voetbal, leek het dit seizoen meermaals. In de Ghelamco Arena was Essevee evenwel niet dramatisch, en dat is tegenwoordig al heel wat. Het neemt daarentegen niet weg dat als Zulte Waregem zich redt - en daar heeft het alle schijn van - het de grove borstel door deze groep moet halen.

Maar nu over naar ploeg die wel al mooie dingen liet zien: AA Gent. Zonder door te duwen en zonder sterkhouders Tarik Tissoudali (licht geblesseerd aan de knie), Vadis Odjidja (in overleg op de bank) en Alessio Castro-Montes (geschorst) kwamen de Buffalo’s na een studieronde op voorsprong. De Sart bediende Malede in de rug van wat in werkelijkheid een zesmansverdediging van Zulte Waregem was, waarna de Israëliër goed aannam en Hjulsager bediende. De Deen vond op zijn beurt Laurent Depoitre: 1-0. Een verrassend goede combinatie, gezien de staat van het veld. AA Gent legde nog maar net een nieuwe grasmat aan, maar nu al ligt de kasseistrook in het bos van Wallers er beter bij.

Dominant Gent
Soit, het belette AA Gent dus niet om Essevee bij de keel te grijpen. Dat de thuisploeg bij de pauze geen grotere bonus had, mocht het zichzelf aanwrijven. AA Gent was dominant, creëerde voldoende mogelijkheden, maar liet die onbenut. Hjulsager trof de paal, Malede knalde oog in oog met Bossut voorlangs, Depoitre kopte op de goalie. Langs de lijn molenwiekte Vanhaezebrouck met de armen zoals enkel hij dat kan: theatraal en tegelijk gerechtvaardigd. AA Gent schoot zichzelf simpelweg in de voet.

Na de rust ging dat gewoon door. Depoitre besloot nog maar eens op Bossut. De vrije trappen misten richting. Kums had beter afgelegd in plaats van zelf te trappen. Zelfs tegen een tegenstander op drift kun je je dat niet permitteren. Zeker niet als die ploeg voorin twee goeie spitsen heeft rondlopen. Roef hield Gano nog wel van 1-1, maar tegen de pegel van Jelle Vossen was hij niet opgewassen. Alles te herdoen.

Het is bizar dat AA Gent tegen Club Brugge in de beker zo veel vertrouwen en koelbloedigheid voor doel toonde en het gisteren net op dat gebied stroef liep. Ook achterin was het niet zo secuur als bij de voorbije vier clean sheets. Er waren wat misverstanden, halfweg de eerste helft kon Essevee zelfs scoren, maar toen werd Gano nog afgevlagd voor buitenspel. Niemand die toen dacht dat de bezoekers alsnog zouden mogen juichen.

Schietkraam
Hein greep in. Bezus en Odjidja erop. De inbreng van Vadis en de Oekraïner, die voor de aftrap al luid toegezongen werd, zorgde voor een nieuwe dynamiek. Bossut belandde in een schietkraam. De ene hoekschop volgde de andere op. Of AA Gent echt met overleg voetbalde, dat laten we in het midden. Anderzijds: soms kan chaos ook iets opleveren.

En effectief: AA Gent vond alsnog de zege. Nadat het eerst zelf goed wegkwam toen Sissako de lat trof, kon Bezus aan de overzijde in de rebound voor de 2-1 zorgen. Een scenario dat niemand had durven bedenken. Bezus komt uit Oekraïne en beleeft door de oorlog in zijn land emotioneel zware tijden, maar dat belet hem klaarblijkelijk niet om zijn job goed te doen. De Ghelamco Arena ontplofte, Bezus vierde ingetogen. Maar dat dit voor de middenvelder een opsteker is, dat is zeker.

Gent mocht dan weer opgelucht ademhalen. Het leek de verliezer van het weekend te worden, de kloof op Anderlecht bedroeg virtueel vijf punten, maar de club behoudt nu alle kansen op de top vier en kan met een goed gevoel naar PAOK reizen in de Conference League.

Nog een zinnetje over Zulte Waregem om dit artikel af te sluiten... Of neen, toch maar niet.

Bron: https://www.nieuwsblad.be/sportwereld/live/voetbal/322411

Offline Thraso

  • Leden
  • Berichten: 1.704
Re: Speeldag 30 : 06/03/2022 - 21.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #106 Gepost op: maart 08, 2022, 11:59:42 am »
Ben ik de enige die vond dat 4 minuten overspelen fel overdreven was?

Ja, een beetje ... waren er zelfs bijna 6.

Niet alleen het overspelen, maar de goal diende ook afgekeurd te worden.

Zie de opinie van een kenner in het NB vandaag, ipv de opinie van pseudo-kenners/journalisten. Bezus' goal moest afgefloten worden.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.717
Re: Speeldag 30 : 06/03/2022 - 21.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #107 Gepost op: maart 08, 2022, 12:04:53 pm »
Ben ik de enige die vond dat 4 minuten overspelen fel overdreven was?

Ja, een beetje ... waren er zelfs bijna 6.

Niet alleen het overspelen, maar de goal diende ook afgekeurd te worden.

Zie de opinie van een kenner in het NB vandaag, ipv de opinie van pseudo-kenners/journalisten. Bezus' goal moest afgefloten worden.
Om welke reden?

Offline varadero

  • Leden
  • Berichten: 2.294
Re: Speeldag 30 : 06/03/2022 - 21.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #108 Gepost op: maart 08, 2022, 12:08:29 pm »
Ben ik de enige die vond dat 4 minuten overspelen fel overdreven was?

Ja, een beetje ... waren er zelfs bijna 6.

Niet alleen het overspelen, maar de goal diende ook afgekeurd te worden.

Zie de opinie van een kenner in het NB vandaag, ipv de opinie van pseudo-kenners/journalisten. Bezus' goal moest afgefloten worden.
Om welke reden?
René Vandereycken (HNB): Bij die lange bal ging Bezus in duel met zijn tegenstander zonder dat hij naar de bal keek. Zulke fases worden vaak afgefloten en in mijn ogen terecht.

Offline Herr Docteur Achtung

  • Leden
  • Berichten: 747
Re: Speeldag 30 : 06/03/2022 - 21.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #109 Gepost op: maart 08, 2022, 01:53:15 pm »
Ik hoor hier veel gezaag over Gano en Vossen. 
Waar zouden we staan zonder hen ? 
We hebben eens 1 match gespeeld met Kutesa in de spits, was dat zoveel beter ? 

Het doelpunt tegen Seraing en tegen Gent was telkens Vossen in rebound op een kans voor Gano. 

Het probleem zit echt niet daar, maar op het middenveld en verdediging.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.717
Re: Speeldag 30 : 06/03/2022 - 21.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #110 Gepost op: maart 08, 2022, 03:08:27 pm »
Ik hoor hier veel gezaag over Gano en Vossen. 
Waar zouden we staan zonder hen ? 
We hebben eens 1 match gespeeld met Kutesa in de spits, was dat zoveel beter ? 

Het doelpunt tegen Seraing en tegen Gent was telkens Vossen in rebound op een kans voor Gano. 

Het probleem zit echt niet daar, maar op het middenveld en verdediging.
Het gezaag wat mij betreft gaat niet over Gano en Vossen, het gezaag gaat over ofwel Vossen in de ploeg ofwel Gano in de ploeg.  Je zegt het, probleem ligt op het middenveld en verdediging(Derijck was heel slecht tegen Gent,heel slecht!).  Vossen neemt dan de plaats in van een middenvelder,Sissako of Vigen.  En Vigen krijgt nooit zoveel minuten op die plaats om zich te bewijzen, eens een match of 2 90 minuten op die plaats, nee, hij krijgt dan eens 40-45 minuten en dan is het gedaan.  Zelfs Govea kreeg die kans, 2 keer, maar Vigen, vergeet het!
 Vossen moet dan, tegen Seraing was Vossen een ramp desondanks zijn goal,dingen doen waar hij elders beter is.    Vigen, Sissako gaan op die plaats ALTIJD beter presteren dan Vossen op die plaats.   Vossen gaat diep in de spits altijd beter doen dan op de plaats waar hij nu speelt!   En dan zou je kunnen spelen met 2 spitsen naast elkaar, maar ook dan moet je met een mannetje minder spelen ofwel in de verdediging ofwel in het middenveld.  En met 3 vanachter dat lukt echt niet met deze verdedigers.
Maar op dit moment maakt dit imo allemaal niet meer uit, we gaan nu plots niet meer fantastisch voetbal brengen, of een duidelijk plan hebben of een systeem waardoor we beter gaan voetballen.  Tijdens de winterstop kon men nog duidelijk iets veranderen, naar iets toewerken, een duidelijk plan hebben, deden ze allemaal niet, nu is het te laat.   Vossen en Gano gaan samen in de ploeg blijven staan,we moeten hopen dat we winnen tegen Eupen. 

 

Offline anotherboerke

  • Leden
  • Berichten: 359
Re: Speeldag 30 : 06/03/2022 - 21.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #111 Gepost op: maart 08, 2022, 03:09:55 pm »
Klopt deels mijn inziens. Beiden hebben ze een neus voor goaltjes, juist! Maar, een verdediging begint vooraan. Als je een Gano hebt die te leeg is om storend werk te verrichten en Vossen die op een 10 verloren loopt, dan is het normaal dat we de bal niet in de ploeg kunnen houden. (Uiteraard in combo met ons zwakke middenveld) is het niet verwonderlijk dat we iedere match onder de 40procent balbezit zitten.
Ik blijf erbij dat de spelers hun kwaliteiten hebben maar ze worden volledig verkeerd gebruikt en het complete plaatje stuikt ineen.
Ik denk dat het stukken beter zou zijn om Vossen als 9 in te zetten en Gano als supersub, maar beiden opstellen is spelen met 10 spelers.
Midenveld zou ik altijd een Vigen in combo met Sissako zetten.

Maarja, ieder heeft zo zijn ideeën natuurlijk.

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.717
Re: Speeldag 30 : 06/03/2022 - 21.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #112 Gepost op: maart 08, 2022, 03:14:20 pm »
Klopt deels mijn inziens. Beiden hebben ze een neus voor goaltjes, juist! Maar, een verdediging begint vooraan. Als je een Gano hebt die te leeg is om storend werk te verrichten en Vossen die op een 10 verloren loopt, dan is het normaal dat we de bal niet in de ploeg kunnen houden. (Uiteraard in combo met ons zwakke middenveld) is het niet verwonderlijk dat we iedere match onder de 40procent balbezit zitten.
Ik blijf erbij dat de spelers hun kwaliteiten hebben maar ze worden volledig verkeerd gebruikt en het complete plaatje stuikt ineen.
Ik denk dat het stukken beter zou zijn om Vossen als 9 in te zetten en Gano als supersub, maar beiden opstellen is spelen met 10 spelers.
Midenveld zou ik altijd een Vigen in combo met Sissako zetten.

Maarja, ieder heeft zo zijn ideeën natuurlijk.
Inderdaad.   Ik vraag mij soms ook af of er iets met Vigen is, doet hij niks op training?  Is hij niet fit? 

Offline kulle

  • Leden
  • Berichten: 257
  • Essevee!
Re: Speeldag 30 : 06/03/2022 - 21.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #113 Gepost op: maart 08, 2022, 04:16:51 pm »
Waar ik me het meest aan ergerd, nooit een extra inspanning  doen om de tegenstander moeilijk  te maken,1 ste doelpunt, Debock laat Depoitre gewoon lopen,Deryck doet zelf de moeite  niet om de bal op de lijn te keren,
Sissako  goed ingevallen  maar waarom geen pas op Vossen,er is gewoon  geen team

Offline matti fanatic

  • Leden
  • Berichten: 291
  • Essevee!
Re: Speeldag 30 : 06/03/2022 - 21.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #114 Gepost op: maart 08, 2022, 04:41:18 pm »
en hubert wat heeft die misdaan vraag ik mij af? is toch beter dan doumbia bvb

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.655
  • Essevee!
Re: Speeldag 30 : 06/03/2022 - 21.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #115 Gepost op: maart 09, 2022, 11:52:39 am »
en hubert wat heeft die misdaan vraag ik mij af? is toch beter dan doumbia bvb
Zelfs Ceetje is beter

Offline svennay

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 5.257
  • Essevee!
Re: Speeldag 30 : 06/03/2022 - 21.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #116 Gepost op: maart 09, 2022, 11:56:40 am »
en hubert wat heeft die misdaan vraag ik mij af? is toch beter dan doumbia bvb
Zelfs Ceetje is beter
Ookal is dit uiteraard een grapje, vind ik ook dat Hubert nog steeds zijn plaats zou hebben binnen de ploeg.
Zet Hubert en Sissako naast elkaar met Vigen ervoor en dat kan zeker werken.
Hubert is dan wel niet de rapste maar zijn ervaring en leiderskwaliteiten maken dat goed.
Velen vinden dat Seck zijn plaats heeft in de ploeg maar los van zijn lengte is hij absoluut geen meerwaarde want niet slim genoeg, in duels veel te vaak gepakt, gebruikt zijn gestalte te weinig, kopbalvermogen te zwak ondanks dat hij er bovenuit torent, ...

Offline Koekenaas

  • Leden
  • Berichten: 2.655
  • Essevee!
Re: Speeldag 30 : 06/03/2022 - 21.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #117 Gepost op: maart 09, 2022, 12:08:11 pm »
en hubert wat heeft die misdaan vraag ik mij af? is toch beter dan doumbia bvb
Zelfs Ceetje is beter
Ookal is dit uiteraard een grapje, vind ik ook dat Hubert nog steeds zijn plaats zou hebben binnen de ploeg.
Zet Hubert en Sissako naast elkaar met Vigen ervoor en dat kan zeker werken.
Hubert is dan wel niet de rapste maar zijn ervaring en leiderskwaliteiten maken dat goed.
Velen vinden dat Seck zijn plaats heeft in de ploeg maar los van zijn lengte is hij absoluut geen meerwaarde want niet slim genoeg, in duels veel te vaak gepakt, gebruikt zijn gestalte te weinig, kopbalvermogen te zwak ondanks dat hij er bovenuit torent, ...
2

Laat Vigen eens drie VOLLE wedstrijden spelen aub,en hij is een certitude volgens mij.
« Laatst bewerkt op: maart 09, 2022, 12:27:17 pm door svennay »

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.290
Re: Speeldag 30 : 06/03/2022 - 21.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #118 Gepost op: maart 09, 2022, 01:23:32 pm »
Ik hoor hier veel gezaag over Gano en Vossen. 
Waar zouden we staan zonder hen ? 
We hebben eens 1 match gespeeld met Kutesa in de spits, was dat zoveel beter ? 

Het doelpunt tegen Seraing en tegen Gent was telkens Vossen in rebound op een kans voor Gano. 

Het probleem zit echt niet daar, maar op het middenveld en verdediging.
Het gezaag wat mij betreft gaat niet over Gano en Vossen, het gezaag gaat over ofwel Vossen in de ploeg ofwel Gano in de ploeg.  Je zegt het, probleem ligt op het middenveld en verdediging(Derijck was heel slecht tegen Gent,heel slecht!).  Vossen neemt dan de plaats in van een middenvelder,Sissako of Vigen.  En Vigen krijgt nooit zoveel minuten op die plaats om zich te bewijzen, eens een match of 2 90 minuten op die plaats, nee, hij krijgt dan eens 40-45 minuten en dan is het gedaan.  Zelfs Govea kreeg die kans, 2 keer, maar Vigen, vergeet het!
 Vossen moet dan, tegen Seraing was Vossen een ramp desondanks zijn goal,dingen doen waar hij elders beter is.    Vigen, Sissako gaan op die plaats ALTIJD beter presteren dan Vossen op die plaats.   Vossen gaat diep in de spits altijd beter doen dan op de plaats waar hij nu speelt!   En dan zou je kunnen spelen met 2 spitsen naast elkaar, maar ook dan moet je met een mannetje minder spelen ofwel in de verdediging ofwel in het middenveld.  En met 3 vanachter dat lukt echt niet met deze verdedigers.
Maar op dit moment maakt dit imo allemaal niet meer uit, we gaan nu plots niet meer fantastisch voetbal brengen, of een duidelijk plan hebben of een systeem waardoor we beter gaan voetballen.  Tijdens de winterstop kon men nog duidelijk iets veranderen, naar iets toewerken, een duidelijk plan hebben, deden ze allemaal niet, nu is het te laat.   Vossen en Gano gaan samen in de ploeg blijven staan,we moeten hopen dat we winnen tegen Eupen.
Ik zou het niet beter kunnen verwoorden, 100% met u eens.

En als je eventueel met Gano en Vossen wil spelen, dan moet je een voetballer hebben op uw middenveld en geen 2 brekers die 2 linkervoeten hebben. Zet dan Hubert/Seck - Vigen
SV TILL I DIE

Offline loroji

  • Leden
  • Berichten: 89
  • Essevee!
Re: Speeldag 30 : 06/03/2022 - 21.00u : KAA Gent - Essevee
« Reactie #119 Gepost op: maart 09, 2022, 08:41:18 pm »
en hubert wat heeft die misdaan vraag ik mij af? is toch beter dan doumbia bvb
Zelfs Ceetje is beter
Ookal is dit uiteraard een grapje, vind ik ook dat Hubert nog steeds zijn plaats zou hebben binnen de ploeg.
Zet Hubert en Sissako naast elkaar met Vigen ervoor en dat kan zeker werken.
Hubert is dan wel niet de rapste maar zijn ervaring en leiderskwaliteiten maken dat goed.
Velen vinden dat Seck zijn plaats heeft in de ploeg maar los van zijn lengte is hij absoluut geen meerwaarde want niet slim genoeg, in duels veel te vaak gepakt, gebruikt zijn gestalte te weinig, kopbalvermogen te zwak ondanks dat hij er bovenuit torent, ...

Deels akkoord. Seck verdient toch meer zijn plaats dan een Boya of Doumbia? Recupereert veel meer ballen in 1 match dan die twee over het hele seizoen. Maar je hebt zeker zijn punt, verdedigend zit het wel ok (zeker als je kijkt naar anderen die daar staan), maar aanvallend 0,0. Zowel op kopkracht als voetenwerk. Sissako heeft sowieso zijn plaats op verdedigend middenveld. Naast hem Hubert of Seck. Beiden hebben op bepaalde vlakken voordelen ten opzichte van de andere.