Auteur Topic: Supportersmeeting 28/05 in Studio Essevee  (gelezen 64741 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Goesse

  • Leden
  • Berichten: 1.431
Re: Supportersmeeting 28/05 in Studio Essevee
« Reactie #80 Gepost op: mei 29, 2013, 02:51:58 pm »
Het stilzwijgen van Naessens heeft ook maar 1 reden: hij was op de hoogte en ging erin mee.

Freve

  • Gast
Re: Supportersmeeting 28/05 in Studio Essevee
« Reactie #81 Gepost op: mei 29, 2013, 02:58:55 pm »
supportersraad ook ni Mogul?

benieuwd naar het artikel

Freve

  • Gast
Re: Supportersmeeting 28/05 in Studio Essevee
« Reactie #82 Gepost op: mei 29, 2013, 03:16:41 pm »
supportersraad ook ni Mogul?
benieuwd naar het artikel

Dat artikel kan me op voorhand al gestolen worden.
D? waarheid is belange nog niet in de pers gekomen. D? waarheid zal maar aan het licht komen eenmaal "alles" in kannen en kruiken is.  Zoveel is duidelijk.   Een noveenkaars kunnen we aansteken, 't is nog mei : ze zijn in promotie zelfs.  Meer kunnen we als supporter niet doen in deze situatie.
ho, ik wil het wel lezen, artikel kan me ni gestolen worden.

De ultime reconstructie van een afgesprongen huwelijk :)
waar rook is is vuur, maar de echte waarheid,
daar heb ik interesse in, niet in veronderstellingen
op cover staat ook logo van KVK
daar hoorde ik niks van tot nu...
enkel dat hij bij tijd en boterhammen,
willen we groeien, over onze grenzen gaan moeten zoeken
naar kapitaal

Offline pierre

  • Leden
  • Berichten: 138
Re: Supportersmeeting 28/05 in Studio Essevee
« Reactie #83 Gepost op: mei 29, 2013, 03:30:37 pm »

Zulte Waregem-voorzitter Willy Naessens heeft woensdag gereageerd naar aanleiding van de onheilspellende berichten van afgelopen week omtrent een mogelijke verhuis van de club. ?Essevee blijft in het Regenboogstadion, laat dat nogmaals duidelijk zijn?, bevestigde hij woensdag, daags na de raad van bestuur van de fusieclub.


?We willen voortbouwen op onze unieke tweede plaats van afgelopen seizoen. Dat is het uitgangspunt en niets anders. We willen er opnieuw een schitterend seizoen van maken. Want wat we vorig seizoen mochten beleven, met een doordachte visie van jeugd in het achterhoofd, was fantastisch. We zijn volop op zoek naar gerichte versterkingen voor Essevee en ook commercieel willen we opnieuw een grote stap vooruit zetten?, aldus Naessens.

Vorige week stormde het aan de Gaverbeek nadat uitlekte dat sterke man Patrick Decuyper plannen had om de club naar het Antwerpse Kiel te verhuizen en neo-eersteklasser KV Oostende in het Waregemse Regenboogstadion te laten spelen. De vier minderheidsaandeelhouders en bestuursleden Franck Tijtgat, Joris Verschuere, Roland Van Robays en Xavier Van den Weghe distantieerden zich volledig van die plannen en bekritiseerden de gang van zaken bij de club.

?Op eigen initiatief en met de beste bedoelingen voor Zulte Waregem voerde Patrick Decuyper enkele verkennende gesprekken, waarna hij de raad van bestuur informeerde?, legde Naessens verder uit. ?Ik wil benadrukken dat alle beslissingen omtrent de club samen worden genomen. We kunnen bevestigen dat we met de raad van bestuur controle hebben over 85 procent van de aandelen en dat niemand alleen kan beslissen.?

 (belga

Freve

  • Gast
Re: Supportersmeeting 28/05 in Studio Essevee
« Reactie #84 Gepost op: mei 29, 2013, 03:39:28 pm »

Zulte Waregem-voorzitter Willy Naessens heeft woensdag gereageerd naar aanleiding van de onheilspellende berichten van afgelopen week omtrent een mogelijke verhuis van de club. ?Essevee blijft in het Regenboogstadion, laat dat nogmaals duidelijk zijn?, bevestigde hij woensdag, daags na de raad van bestuur van de fusieclub.


?We willen voortbouwen op onze unieke tweede plaats van afgelopen seizoen. Dat is het uitgangspunt en niets anders. We willen er opnieuw een schitterend seizoen van maken. Want wat we vorig seizoen mochten beleven, met een doordachte visie van jeugd in het achterhoofd, was fantastisch. We zijn volop op zoek naar gerichte versterkingen voor Essevee en ook commercieel willen we opnieuw een grote stap vooruit zetten?, aldus Naessens.

Vorige week stormde het aan de Gaverbeek nadat uitlekte dat sterke man Patrick Decuyper plannen had om de club naar het Antwerpse Kiel te verhuizen en neo-eersteklasser KV Oostende in het Waregemse Regenboogstadion te laten spelen. De vier minderheidsaandeelhouders en bestuursleden Franck Tijtgat, Joris Verschuere, Roland Van Robays en Xavier Van den Weghe distantieerden zich volledig van die plannen en bekritiseerden de gang van zaken bij de club.

?Op eigen initiatief en met de beste bedoelingen voor Zulte Waregem voerde Patrick Decuyper enkele verkennende gesprekken, waarna hij de raad van bestuur informeerde?, legde Naessens verder uit. ?Ik wil benadrukken dat alle beslissingen omtrent de club samen worden genomen. We kunnen bevestigen dat we met de raad van bestuur controle hebben over 85 procent van de aandelen en dat niemand alleen kan beslissen.?

 (belga

welke beslissing werd genomen?
er was een idee, optie, intentie en geen beslissing
maw PDC mag nog op zijn hoofd staan als op zijn handen
als de RVB zei nopes, dan wast noppes


Wat PDC besprak en wat hij de RvB vertelde is PDC zijn geheim
hij kocht de aandelen zogezegd van KVO met eigen centen
da moetie toch ni zeggen aan de andere bestuurders?
das zijn zaak volgens mij

Offline Azamat

  • Leden
  • Berichten: 42
Re: Supportersmeeting 28/05 in Studio Essevee
« Reactie #85 Gepost op: mei 29, 2013, 03:42:55 pm »
Wanneer gaat er hier eindelijk eens duidelijke en echte antwoorden komen?
Kben al dat gezever kotsmoe!

Offline willem putman

  • Leden
  • Berichten: 199
Re: Supportersmeeting 28/05 in Studio Essevee
« Reactie #86 Gepost op: mei 29, 2013, 03:51:23 pm »
Ik kon niet aanwezig zijn op de supportersmeeting.

Voorlopig lukt het mij (nog?) niet om een duidelijk totaalbeeld te krijgen van de situatie.
Het geheel wordt voor mij nog warriger als ik de boodschap lees van Willy Naessens op de website van SVZW.

Positief lijkt me wel dat de supportersfederatie de intentie heeft om op een of andere manier te participeren in het kapitaal en het beleid van de club.

Waar ik ook positief van verrast ben is de kwaliteit van de vele postings op dit forum. . De postings van bv Eug?ne en van Pierre hebben mij meer inzicht in deze complexe materie gegeven. De postings van "dwarsliggers" als Ela hebben mij geholpen om mijn eigen standpunten helderder te krijgen en te formuleren.

Als ik raad zou geven aan de supportersfederatie, dan zou ik pleiten om zoveel als mogelijk transparant te zijn in de eigen besluitvorming en om zoveel als mogelijk rekening te houden met de vele mensen die hun constructieve betrokkenheid tonen met onze club.
Als je er immers in zou slagen om de kennis van de vele mensen die met onze club begaan zijn te bundelen, dan is volgens mij veel mogelijk.

Verder vind ik de eis om Davy Defauw na zijn actieve loopbaan te betrekken bij onze club op zich positief, want Davy heeft bewezen een clubman te zijn met veel kwaliteiten. Omdat je echter nu niet kan inschatten hoe de situatie binnen een drietal jaar, de vermoedelijk periode waarop Davy met voetbalpensioen gaat, zal zijn, zou ik persoonlijk deze eis anders formuleren. Namelijk: wij willen graag dat spelers die voor onze club veel betekend hebben met respect behandeld worden bij het be?indigen van hun voetballoopbaan bij SVZW en dat zij, indien mogelijk en voor zover zij een meerwaarde kunnen brengen, op ??n of andere manier betrokken worden bij de uitbouw van onze club. Dergelijke formulering beoogt hetzelfde, maar biedt meer mogelijkheden en zou ook vermijden dat er in de toekomst nog zaken gebeuren zoals die in het verleden met bv Stijn Meert zijn gebeurd.
Dit is bovendien een eis die niet direct iets te maken heeft met het organiseren van supportersparticipatie in het beleid van de club en dat zou ik, hoewel waardevol op zich, er nu niet aan koppelen. Omwille van de duidelijkheid zou ik die zalen gescheiden houden.

Mijn voorlopige conclusie: er is alvast een aanzet tot positieve kentering in gang gezet, maar we zijn er nog niet en waakzaamheid blijft geboden.


Offline pierre

  • Leden
  • Berichten: 138
Re: Supportersmeeting 28/05 in Studio Essevee
« Reactie #87 Gepost op: mei 29, 2013, 03:53:52 pm »
Eerlijk,  ik denk dat alles te maken had met een groot schijnmaneuver om 't stad onder druk te zetten en het is serieus uit de hand gelopen.

En ook om een draagvlak te cre?ren om een fusie met KVK bespreekbaar te maken, onder het mom van beter dat dan een verhuis naar Antwerpen.

Een pure schijnvertoning waar alleman (inclusief Dury) heeft mee in geacteerd.

Juristen vertellen mij dat geen enkele van de uitgelekte plannen juridisch mogelijk is, omdat er heel wat voorgaande stappen niet genomen werden en dit voor 1 juni sowieso niet kon lukken.

Offline Capino

  • Leden
  • Berichten: 30
Re: Supportersmeeting 28/05 in Studio Essevee
« Reactie #88 Gepost op: mei 29, 2013, 03:56:32 pm »
Wanneer gaat er hier eindelijk eens duidelijke en echte antwoorden komen?
Kben al dat gezever kotsmoe!

Gisteren bevestiging op de vergadering:
Heeft PDC het stamnummer willen verkopen aan Antwerpen: JA
Was dan ook onze Europese campagne daarmee verkocht: JA
Dat is duidelijk en echt en zegt m.i. al heel wat over wie PDC is en wat we er eventueel nog mogen van verwachten... 
Verder stoort punt 5 mij ook in die overeenkomst: de club verbindt zich aan de regio ZW-VL.  Waarom niet gewoon aan 'Waregem'? 

Offline pierre

  • Leden
  • Berichten: 138
Re: Supportersmeeting 28/05 in Studio Essevee
« Reactie #89 Gepost op: mei 29, 2013, 04:03:00 pm »
Wanneer gaat er hier eindelijk eens duidelijke en echte antwoorden komen?
Kben al dat gezever kotsmoe!

Gisteren bevestiging op de vergadering:
Heeft PDC het stamnummer willen verkopen aan Antwerpen: JA
Was dan ook onze Europese campagne daarmee verkocht: JA
Dat is duidelijk en echt en zegt m.i. al heel wat over wie PDC is en wat we er eventueel nog mogen van verwachten... 
Verder stoort punt 5 mij ook in die overeenkomst: de club verbindt zich aan de regio ZW-VL.  Waarom niet gewoon aan 'Waregem'? 


Ik wil nog een keer benadrukken dat men geen stamnummers kan verkopen. Dit is duidelijk vermeld in de reglementen van de KBVB. 

Dus dit is pure larie.

Wat men wel kon doen is de statutair vastgelegde exploitatiezetel van SVZW verplaatsen naar Antwerpen voor 1 juni.

Hiervoor is een algemene vergadering nodig. Die had moeten bijeengeroepen zijn tegen ten laatste 14 mei. Dit is niet gebeurd.

Dus hoe men Essevee in Antwerpen zou laten spelen is mij een volkomen raadsel. Juridisch kon het alleszins niet meer.



Offline ela

  • Leden
  • Berichten: 311
Re: Supportersmeeting 28/05 in Studio Essevee
« Reactie #90 Gepost op: mei 29, 2013, 04:22:04 pm »
Eerlijk,  ik denk dat alles te maken had met een groot schijnmaneuver om 't stad onder druk te zetten en het is serieus uit de hand gelopen.

En ook om een draagvlak te cre?ren om een fusie met KVK bespreekbaar te maken

Akkoord en dit allemaal uit ambitie om Essev?? te consolideren in POI en competitief te maken met anderlecht en brugge etc...net zoals hij "vorig seizoen" ook drie jaar geleden aangekondigd heeft en dan ook "buiten moest"...

Decuyper laat ballonnetjes  (in dit geval was de ballon misschien wel ietske teveel opgeblazen... :) ) op om inderdaad een draagvlak te cre?ren voor latere actie en om waarschijnlijk ook de reactie te peilen, wat ook in de commerci?le wereld een gangbare praktijk is...

In sommige middens is men trots om zo iemand aan boord te hebben, andere vinden dit soort ambitieuze personen dan ook meer een gesel en choquerend en willen die dan buiten...tja...

Mochten we maar kunnen kijken in den bol van madame Soleil: wat zou dat geven?


Offline pierre

  • Leden
  • Berichten: 138
Re: Supportersmeeting 28/05 in Studio Essevee
« Reactie #91 Gepost op: mei 29, 2013, 04:23:02 pm »
@ Willem, tx!

ivm Stijn Meert : Deze is inmiddels al gerehabiliteerd ; hij traint de "elite-jeugd" van Essevee.


Offline tomtom

  • Leden
  • Berichten: 107
Re: Supportersmeeting 28/05 in Studio Essevee
« Reactie #92 Gepost op: mei 29, 2013, 04:33:28 pm »
Wanneer gaat er hier eindelijk eens duidelijke en echte antwoorden komen?
Kben al dat gezever kotsmoe!

Gisteren bevestiging op de vergadering:
Heeft PDC het stamnummer willen verkopen aan Antwerpen: JA
Was dan ook onze Europese campagne daarmee verkocht: JA
Dat is duidelijk en echt en zegt m.i. al heel wat over wie PDC is en wat we er eventueel nog mogen van verwachten... 
Verder stoort punt 5 mij ook in die overeenkomst: de club verbindt zich aan de regio ZW-VL.  Waarom niet gewoon aan 'Waregem'? 


Ik wil nog een keer benadrukken dat men geen stamnummers kan verkopen. Dit is duidelijk vermeld in de reglementen van de KBVB. 

Dus dit is pure larie.

Wat men wel kon doen is de statutair vastgelegde exploitatiezetel van SVZW verplaatsen naar Antwerpen voor 1 juni.

Hiervoor is een algemene vergadering nodig. Die had moeten bijeengeroepen zijn tegen ten laatste 14 mei. Dit is niet gebeurd.
Dus hoe men Essevee in Antwerpen zou laten spelen is mij een volkomen raadsel. Juridisch kon het alleszins niet meer.

Ik heb geen zicht op wat er in de statuten staat maar datgene wat jij vermeld is slechts in die mate waar indien er geen clausule in de statuten staat waarin staat dat die bevoegdheid is overgedragen aan het bestuursorgaan ipv aan de algemene vergadering. Maw een zetelverplaatsing door het bestuursorgaan kan, mits de algemene vergadering hen die bevoegdheid heeft toegekend en mits dit nadrukkelijk in de statuten staat.

Offline Flanders

  • Leden
  • Berichten: 80
Re: Supportersmeeting 28/05 in Studio Essevee
« Reactie #93 Gepost op: mei 29, 2013, 04:34:53 pm »
PDC lacht nu in zijn vuistje.  Iemand die in zijn na?viteit vr 20% van de aandelen de volle pot wil betalen.  Het gaat hier dan nog om een aankoop zonder uitbreiding van de aandelen, zodat het geld niet in Essevee terecht komt maar in de zakken van PDC of iemand anders die zijn aandelen verkoopt.  En waarom zich ineens gaan moeien met het aanstellen van personeel?


Freve

  • Gast
Re: Supportersmeeting 28/05 in Studio Essevee
« Reactie #94 Gepost op: mei 29, 2013, 04:37:39 pm »
Wanneer gaat er hier eindelijk eens duidelijke en echte antwoorden komen?
Kben al dat gezever kotsmoe!

Gisteren bevestiging op de vergadering:
Heeft PDC het stamnummer willen verkopen aan Antwerpen: JA
Was dan ook onze Europese campagne daarmee verkocht: JA
Dat is duidelijk en echt en zegt m.i. al heel wat over wie PDC is en wat we er eventueel nog mogen van
verwachten... 
Verder stoort punt 5 mij ook in die overeenkomst: de club verbindt zich aan de regio ZW-VL.  Waarom niet gewoon aan 'Waregem'? 


Ik wil nog een keer benadrukken dat men geen stamnummers kan verkopen. Dit is duidelijk vermeld in de reglementen van de KBVB. 

Dus dit is pure larie.

Wat men wel kon doen is de statutair vastgelegde exploitatiezetel van SVZW verplaatsen naar Antwerpen voor 1 juni.

Hiervoor is een algemene vergadering nodig. Die had moeten bijeengeroepen zijn tegen ten laatste 14 mei. Dit is niet gebeurd.

Dus hoe men Essevee in Antwerpen zou laten spelen is mij een volkomen raadsel. Juridisch kon het alleszins niet meer.
zoals ik al zei
 wordt te vaak emotioneel gereageerd ipv efkes te denken wat mogelijk is....

Als stamnr in VZW SV Zulte Waregem staat
kan PDC er niet aan...

zit ze in de CVBA heeftie 75% nodig om de statuten te veranderen

maw, wat er imo is gebeurd
is denkpistes die voor waarheid genomen worden
iets gehoord, maar niet van a tot z uitgelegd
plan a
plan b
....

Watis uw alternatief flanders?
realistisch aub

Offline pierre

  • Leden
  • Berichten: 138
Re: Supportersmeeting 28/05 in Studio Essevee
« Reactie #95 Gepost op: mei 29, 2013, 04:40:43 pm »
Wanneer gaat er hier eindelijk eens duidelijke en echte antwoorden komen?
Kben al dat gezever kotsmoe!

Gisteren bevestiging op de vergadering:
Heeft PDC het stamnummer willen verkopen aan Antwerpen: JA
Was dan ook onze Europese campagne daarmee verkocht: JA
Dat is duidelijk en echt en zegt m.i. al heel wat over wie PDC is en wat we er eventueel nog mogen van verwachten... 
Verder stoort punt 5 mij ook in die overeenkomst: de club verbindt zich aan de regio ZW-VL.  Waarom niet gewoon aan 'Waregem'? 


Ik wil nog een keer benadrukken dat men geen stamnummers kan verkopen. Dit is duidelijk vermeld in de reglementen van de KBVB. 

Dus dit is pure larie.

Wat men wel kon doen is de statutair vastgelegde exploitatiezetel van SVZW verplaatsen naar Antwerpen voor 1 juni.

Hiervoor is een algemene vergadering nodig. Die had moeten bijeengeroepen zijn tegen ten laatste 14 mei. Dit is niet gebeurd.
Dus hoe men Essevee in Antwerpen zou laten spelen is mij een volkomen raadsel. Juridisch kon het alleszins niet meer.

Ik heb geen zicht op wat er in de statuten staat maar datgene wat jij vermeld is slechts in die mate waar indien er geen clausule in de statuten staat waarin staat dat die bevoegdheid is overgedragen aan het bestuursorgaan ipv aan de algemene vergadering. Maw een zetelverplaatsing door het bestuursorgaan kan, mits de algemene vergadering hen die bevoegdheid heeft toegekend en mits dit nadrukkelijk in de statuten staat.

KLOPT!  Maar de statuten, die hier voor mijn neus liggen, hebben deze bevoegdheid niet gedelegeerd aan de RvB.  In geval van  Grensverleggend CVBA is dit dus een voorbehouden bevoegdheid van de AV.

Offline pierre

  • Leden
  • Berichten: 138
Re: Supportersmeeting 28/05 in Studio Essevee
« Reactie #96 Gepost op: mei 29, 2013, 04:45:10 pm »
@ Freve :

Stamnummer zit wel degelijk in CVBA.  Bij oprichting van CVBA is volledig patrimonium, inclusief stamnummer, van de VZW overgedragen aan de CVBA ; dit is de enige manier om een stamnummer geldig (op voorwaarde dat ze akkoord hebben van het UC van de KBVB) over te dragen.

In dit geval zou een nieuwe overdracht van patrimonium met stamnummer ook mogelijk zijn.... alleen dit moest voor 31 maart gebeurd zijn.

Freve

  • Gast
Re: Supportersmeeting 28/05 in Studio Essevee
« Reactie #97 Gepost op: mei 29, 2013, 05:06:35 pm »
@ Freve :

Stamnummer zit wel degelijk in CVBA.  Bij oprichting van CVBA is volledig patrimonium, inclusief stamnummer, van de VZW overgedragen aan de CVBA ; dit is de enige manier om een stamnummer geldig (op voorwaarde dat ze akkoord hebben van het UC van de KBVB) over te dragen.

In dit geval zou een nieuwe overdracht van patrimonium met stamnummer ook mogelijk zijn.... alleen dit moest voor 31 maart gebeurd zijn.
wat is het nut dan nog van de vzw.....

Offline pierre

  • Leden
  • Berichten: 138
Re: Supportersmeeting 28/05 in Studio Essevee
« Reactie #98 Gepost op: mei 29, 2013, 05:08:52 pm »
VZW heeft enkele aandelen in CVBA en ze beheert de niet-commerci?le zaken (waaronder denk ik het jeugdvoetbal)

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.154
Re: Supportersmeeting 28/05 in Studio Essevee
« Reactie #99 Gepost op: mei 29, 2013, 05:22:06 pm »
Eerlijk,  ik denk dat alles te maken had met een groot schijnmaneuver om 't stad onder druk te zetten en het is serieus uit de hand gelopen.

En ook om een draagvlak te cre?ren om een fusie met KVK bespreekbaar te maken, onder het mom van beter dat dan een verhuis naar Antwerpen.

Een pure schijnvertoning waar alleman (inclusief Dury) heeft mee in geacteerd.

Juristen vertellen mij dat geen enkele van de uitgelekte plannen juridisch mogelijk is, omdat er heel wat voorgaande stappen niet genomen werden en dit voor 1 juni sowieso niet kon lukken.

Was mijn allereerste gedachte toen heel die heisa begon.  Ook de overduidelijke uithaal naar het stad (politiek) in ieder interview of artikel was opmerkelijk.  Het is ietwat of heel veel serieus uit de hand gelopen en daarin kwam Antwerpen plots onverwacht in het verhaal en de promotie van oostende en de sensatiepers.
« Laatst bewerkt op: mei 29, 2013, 05:25:33 pm door essevee007 »