Auteur Topic: Hervorming JPL PO-I  (gelezen 21820 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Hervorming JPL PO-I
« Gepost op: juni 09, 2015, 02:52:47 pm »
Gebaseerd op onderstaand voorstel van Club Brugge & Anderlecht, welke optie zouden jullie opteren?
Is het halveren van de punten wel eerlijk?
Welk voorstel zal het halen?
Of laten zoals het is?

Dit willen Club en Anderlecht veranderen aan Play-Off I
09 Juni 2015 14:12 via voetbalnieuws.be

Club Brugge en RSC Anderlecht zijn quasi zekerheden voor Play-Off I elk seizoen. Toch hebben beiden, de ene al wat meer dan de andere, al vaak kritiek gegeven op het systeem van de Play-Offs. Vooral de halvering zorgt voor de nodige discussies.

Daarom willen ze een kleine hervorming van Play-Off I laten doorvoeren. "De halvering van de punten meteen afschaffen, wordt moeilijk, maar een bonus voor de winnaar van de reguliere competitie is een optie", klinkt het bij Vincent Mannaert in Het Nieuwsblad.

"Dat zou kunnen zijn: enkele punten extra na de halvering van de punten in PO1, meteen zekerheid over een Europees ticket of een financi?le compensatie", voegde hij daar nog aan toe. Hij gaf ook te kennen dat Anderlecht hen steunde in dit idee.

Bron: http://www.voetbalnieuws.be/news/182521/Dit_willen_Club_en_Anderlecht_veranderen_aan_Play-Off_I#esseveeforum

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Hervorming JPL PO-I
« Reactie #1 Gepost op: juni 09, 2015, 02:54:12 pm »
Financi?le bonus lijkt me wel iets?

Is stom dat je maanden aan de top staat, om dan in PO-1, zoals Club Brugge dit jaar dan door de halvering van de punten het kampioenschap mist.


Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Hervorming JPL PO-I
« Reactie #2 Gepost op: juni 09, 2015, 03:34:18 pm »
Financi?le bonus lijkt me wel iets?

Is stom dat je maanden aan de top staat, om dan in PO-1, zoals Club Brugge dit jaar dan door de halvering van de punten het kampioenschap mist.

Ik sla te pletter als ik zo een zaken lees !  Zij waren de motor om een dergelijk systeem te bedenken, in stand te houden en door de strot van de kleintjes te rammen.  Nu gaan ze weer aan de klaagmuur staan.  Als Gent, Couckstende of KV Tan volgend jaar op nummer 1 staat na de gewone competitie en ??n van hun beiden zou kunnen profiteren van de halvering dan zal je ze natuurlijk niet horen.  Als je dergelijk circus in het leven roept dan moet je ook rekening houden met pipo de clown beste Manaert !
« Laatst bewerkt op: juni 09, 2015, 03:50:59 pm door 2460 »

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
Re: Hervorming JPL PO-I
« Reactie #3 Gepost op: juni 09, 2015, 05:33:26 pm »
Ik sla te pletter als ik zo een zaken lees !  Zij waren de motor om een dergelijk systeem te bedenken, in stand te houden en door de strot van de kleintjes te rammen.  Nu gaan ze weer aan de klaagmuur staan.  Als Gent, Couckstende of KV Tan volgend jaar op nummer 1 staat na de gewone competitie en ??n van hun beiden zou kunnen profiteren van de halvering dan zal je ze natuurlijk niet horen.  Als je dergelijk circus in het leven roept dan moet je ook rekening houden met pipo de clown beste Manaert !

true ...

Maar een halvering van de punten vind ik ook niet correct.

Offline fozie

  • Leden
  • Berichten: 1.842
  • Mr Gold
Re: Hervorming JPL PO-I
« Reactie #4 Gepost op: juni 09, 2015, 05:55:56 pm »
Financi?le bonus lijkt me wel iets?

Is stom dat je maanden aan de top staat, om dan in PO-1, zoals Club Brugge dit jaar dan door de halvering van de punten het kampioenschap mist.
Nog meer geld voor de G5(3?) dan?(lees;dat geld komt van elders,de kleintjes betalen dus)
Een gemist kampioenschap kun je toch niet financieel compenseren ?
Brugge heeft het heus niet verloren door de halvering,ze waren tijdens money-time gewoon veel te zwak.


Online Boer uit Waregem

  • Leden
  • Berichten: 5.767
  • Essevee!
Re: Hervorming JPL PO-I
« Reactie #5 Gepost op: juni 09, 2015, 08:09:52 pm »
Nog meer geld voor de G5(3?) dan?(lees;dat geld komt van elders,de kleintjes betalen dus)
Een gemist kampioenschap kun je toch niet financieel compenseren ?
Brugge heeft het heus niet verloren door de halvering,ze waren tijdens money-time gewoon veel te zwak.
2

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Hervorming JPL PO-I
« Reactie #6 Gepost op: juni 10, 2015, 11:02:39 am »
Ik sla te pletter als ik zo een zaken lees !  Zij waren de motor om een dergelijk systeem te bedenken, in stand te houden en door de strot van de kleintjes te rammen.  Nu gaan ze weer aan de klaagmuur staan.  Als Gent, Couckstende of KV Tan volgend jaar op nummer 1 staat na de gewone competitie en ??n van hun beiden zou kunnen profiteren van de halvering dan zal je ze natuurlijk niet horen.  Als je dergelijk circus in het leven roept dan moet je ook rekening houden met pipo de clown beste Manaert !

?

Financi?le bonus op het einde van de reguliere competitie slaat op niks. Een Europees ticket geven aan de nummer 1 in de stand na 30 matchen lijkt me geschikter. Deden ze dat in Holland ook niet toen die nog play-offs hadden?

Geeft de eerste 30 wedstrijden wat meer belang, want eerlijk is eerlijk, die zijn vrij overbodig als je dan toch alles deelt door 2 op het einde van de rit.


Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: Hervorming JPL PO-I
« Reactie #7 Gepost op: juni 10, 2015, 11:17:05 am »
?

Financi?le bonus op het einde van de reguliere competitie slaat op niks. Een Europees ticket geven aan de nummer 1 in de stand na 30 matchen lijkt me geschikter. Deden ze dat in Holland ook niet toen die nog play-offs hadden?

Geeft de eerste 30 wedstrijden wat meer belang, want eerlijk is eerlijk, die zijn vrij overbodig als je dan toch alles deelt door 2 op het einde van de rit.

Ja maar welk Europees ticket ga je dan afpakken? Die punten bij vind ik ook maar niks. Misschien ben ik een van de enige, maar ik vind huidige formule wel tof. Veel hoef je niet te veranderen, PO 2 is een echt gedrocht, maar dat maak je er zelf van. Kijk maar naar Mechelen. Alleen duurt dat zo lang, 2 matchen in finale + 2 matchen tegen de 4e da's wat langdradig

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Hervorming JPL PO-I
« Reactie #8 Gepost op: juni 10, 2015, 11:23:32 am »
Ja maar welk Europees ticket ga je dan afpakken? Die punten bij vind ik ook maar niks. Misschien ben ik een van de enige, maar ik vind huidige formule wel tof. Veel hoef je niet te veranderen, PO 2 is een echt gedrocht, maar dat maak je er zelf van. Kijk maar naar Mechelen. Alleen duurt dat zo lang, 2 matchen in finale + 2 matchen tegen de 4e da's wat langdradig

Ik heb een idee. Het gaat waarschijnlijk ontzettend belachelijk klinken, maar luister:

Je hebt 16 ploegen in eerste klasse.
Elke ploeg speelt twee keer tegen elkaar.
Na 30 wedstrijden is de nummer 1 in het klassement kampioen.

?

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: Hervorming JPL PO-I
« Reactie #9 Gepost op: juni 10, 2015, 11:25:52 am »
Ik heb een idee. Het gaat waarschijnlijk ontzettend belachelijk klinken, maar luister:

Je hebt 16 ploegen in eerste klasse.
Elke ploeg speelt twee keer tegen elkaar.
Na 30 wedstrijden is de nummer 1 in het klassement kampioen.

?

U idee is toch te gek voor woorden?????

Offline essevee1972

  • Leden
  • Berichten: 1.157
  • Essevee!
Re: Hervorming JPL PO-I
« Reactie #10 Gepost op: juni 10, 2015, 11:36:57 am »
U idee is toch te gek voor woorden?????

Daar vreesde ik voor, excuses.

Offline Massaker

  • Leden
  • Berichten: 1.222
Re: Hervorming JPL PO-I
« Reactie #11 Gepost op: juni 10, 2015, 11:55:26 am »
't Is maar een voorstel:

Hoeveel staat den 1sten van de reguliere competitie voor op de 2e?  Awel, zoveel punten krijgt hij er nog eens bij en de rest blijft gelijk.
Mij lijkt het dan dat wie eerste staat v??r de Playoffs ook effectief tot de laatste speeldag in de regul comp zal strijden voor de punten, kwestie van zoveel mogelijk voorsprong te hebben op de rest.

Halvering is niet echt eerlijk
financi?le bonus vind ik niets
Een europees ticket zou kunnen, maar dan moet je dat van iemand anders afpakken (winnaar van match tussen 4e PO1 en winnaar PO2?)

Wat denken jullie?

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Hervorming JPL PO-I
« Reactie #12 Gepost op: juni 10, 2015, 12:07:51 pm »
Eigelijk een non-discussie.
Ze wilden play-offs, ze hebben play-offs, en daar zullen we niet direct meer van af geraken want het brengt veel te veel geld op.
Zelfs al laat je de halvering van de punten vallen, dan nog was Brugge geen kampioen. Geen idee waar ze dan nu eigelijk over zagen, want ze hebben het 2e beste Europese ticket.

Naar mijn weten is de ploeg die eerste stond na de reguliere competitie trouwens nog nooit uit de top 3 gevallen na de play-offs. Waarom ze er dan een Europees ticket zouden voor reserveren ontgaat mij dan ook.

Als ze de play-offs minder zwaar willen laten doorwegen moeten ze die halvering maar laten vallen, maar sowieso zal er nog steeds gemekker zijn bij de ploeg die er na de play-offs slechter uit komt. Slechte verliezers (van nota bene hun eigen ingevoerde systeem) heet zoiets.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: Hervorming JPL PO-I
« Reactie #13 Gepost op: juni 10, 2015, 01:24:39 pm »

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Hervorming JPL PO-I
« Reactie #14 Gepost op: juni 12, 2015, 10:45:43 am »
Eigelijk een non-discussie.
Ze wilden play-offs, ze hebben play-offs, en daar zullen we niet direct meer van af geraken want het brengt veel te veel geld op.
Zelfs al laat je de halvering van de punten vallen, dan nog was Brugge geen kampioen. Geen idee waar ze dan nu eigelijk over zagen, want ze hebben het 2e beste Europese ticket.

Naar mijn weten is de ploeg die eerste stond na de reguliere competitie trouwens nog nooit uit de top 3 gevallen na de play-offs. Waarom ze er dan een Europees ticket zouden voor reserveren ontgaat mij dan ook.

Als ze de play-offs minder zwaar willen laten doorwegen moeten ze die halvering maar laten vallen, maar sowieso zal er nog steeds gemekker zijn bij de ploeg die er na de play-offs slechter uit komt. Slechte verliezers (van nota bene hun eigen ingevoerde systeem) heet zoiets.

Halvering van de punten laten wegvallen zal er voor zorgen dat PO1 meteen ook een groot deel van zijn charme verliest. Het is toch veel spannender als het allemaal op een zakdoek staat zeker.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Hervorming JPL PO-I
« Reactie #15 Gepost op: juni 12, 2015, 11:25:23 am »
Halvering van de punten laten wegvallen zal er voor zorgen dat PO1 meteen ook een groot deel van zijn charme verliest. Het is toch veel spannender als het allemaal op een zakdoek staat zeker.

Bwa, dat zou dit seizoen toch nog goed hebben meegevallen?
Club, Anderlecht en Gent stonden op 4 punten van elkaar na de reguliere competitie. Met nog 30 punten te verdienen in de Play-offs is dit best overbrugbaar zonder halvering, zeker met 2 rechtstreekse duels.

Eigelijk moet ik mezelf zelfs corrigeren. Als je de punten samentelt van competitie en play-offs zonder halvering komen Gent en Club beide op 77 punten, en was Club eigelijk kampioen op doelpuntensaldo.
Zonder die halvering was Anderlecht - Gent op de laatste speeldag de titelmatch voor Gent, terwijl het nu een halve oefenmatch was.
Minder spannend zonder halvering zou het dus dit jaar zeker niet geweest zijn, integendeel zelfs.

Offline 2460

  • Leden
  • Berichten: 1.603
Re: Hervorming JPL PO-I
« Reactie #16 Gepost op: juni 24, 2015, 10:58:43 am »
En nog een wijziging :

Chipsmerk Croky wordt vanaf het seizoen 2015-2016 de nieuwe naamsponsor van de Beker van Belgi? voetbal. De competitie heet voortaan Croky Cup. Croky tekende een overeenkomst met de Belgische voetbalbond voor de komende drie jaar, zo is vandaag bekendgemaakt.

Vanaf volgend jaar misschien de Tampax- of Durex cup ??

« Laatst bewerkt op: juni 24, 2015, 11:26:53 am door 2460 »

Offline BorisB9

  • Leden
  • Berichten: 901
Re: Hervorming JPL PO-I
« Reactie #17 Gepost op: februari 03, 2017, 06:24:02 pm »
Nieuw voorstel op tafel voor hervorming van de voetbalcompetitie.
Eerst 2 reeksen van 12, dan 3 reeksen van 8.
100% pro (is letterlijk het voorstel dat ik vorig jaar eens doorgestuurd heb  :D )