Auteur Topic: Start Jeugdacademie  (gelezen 8632 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline StreuvelsX

  • Leden
  • Berichten: 729
Start Jeugdacademie
« Gepost op: februari 05, 2013, 03:24:37 pm »
Thomas Caers (40) is per 1 februari 2013 in dienst getreden van SV Zulte Waregem. Hij gaat er een jeugdacademie opstarten.

Caers stapte onlangs op als technisch directeur bij de door Lierse-eigenaar Maged Samy gefinancierde JMG Acad?mie van Jean-Marc Guillou in Tongerlo. Bij Zulte Waregem gaat hij een voetbalschool opstarten die ge?ntegreerd wordt in de bestaande jeugdwerking.

?Wij gaan een voetbalschool oprichten?, zegt CEO Patrick Decuyper daarover in Sport/Voetbalmagazine, ?waarin jonge gasten vier uur per dag trainen en daarnaast een volledig lessenpakket volgen in het atheneum waarmee we al samenwerken met onze klassieke jeugdwerking.?

?Thomas zal de trainingen geven en de filosofie overbrengen. Voor een stuk zal die gebaseerd zijn op de principes van Guillou, waar Thomas de goede dingen uit heeft gepikt. Zo zullen we bijvoorbeeld geen competitie spelen in het weekend.?

?Thomas zal een tiental jongens van twaalf jaar rekruteren. Die kunnen van om het even waar in Belgi? komen. Daarmee gaan we in een eerste fase van start deze zomer. Hij krijgt een contract van tien jaar, want het duurt vijf ? zes jaar voor de eerste jongens bij de beloften zullen komen. Ze zullen dan tienduizend trainingsuren in de benen hebben.?

Uitbouw jeugdcomplex

Volgende maand wordt begonnen met de modernisering van het Waregemse jeugdcomplex. Tegen eind 2013 moet dat operationeel zijn.

?We gaan verscheidene nieuwe faciliteiten aanbieden. Inclusief een internaat. Zowel de academie als onze klassieke opleiding zal hiervan gebruik maken. De besten uit beide opleidingen zullen uiteindelijk doorstromen. De jongens van Tomas zullen niet automatisch voorrang krijgen.?

?Het is mijn droom om ooit een A-kern te hebben van 24 spelers die de hele jeugdwerking van Zulte Waregem hebben doorlopen. Ik zeg niet dat het ooit realiteit wordt, maar we gaan er hard aan werken.?

Caers is ex-speler van Westerlo, AA Gent, MVV en STVV. Daarna was hij achtereenvolgens hoofdtrainer en hoofd jeugdopleidingen bij STVV. In 2008 maakte hij de overstap naar de JMG Acad?mie. Daar leerde hij Jesse De Preter kennen, die onlangs opstapte bij Lierse.

?Jesse wordt niet onze CEO?, helpt Decuyper een gerucht uit de wereld. ?Maar het klopt dat ik hem heb gecontacteerd en dat hij juridisch werk voor ons opknapt. Maar zijn bureau komt niet bij Zulte Waregem te staan.?

Offline pamfluit

  • Leden
  • Berichten: 1.601
Re: Start Jeugdacademie
« Reactie #1 Gepost op: februari 05, 2013, 03:44:50 pm »
heel goede visie!

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.178
Re: Start Jeugdacademie
« Reactie #2 Gepost op: februari 05, 2013, 03:47:19 pm »
heel goede visie!

Idd de visie is goed! Nu nog omzetten in de praktijk, want dat is werk waar je veel, heel veel, geduld mee moet hebben.

13 april 1951

  • Gast
Re: Start Jeugdacademie
« Reactie #3 Gepost op: februari 05, 2013, 03:48:06 pm »
Weer nogal dromerig met die '24 spelers die de hele jeugdwerking van Zulte Waregem hebben doorlopen', maar dit kan je uiteraard enkel toejuichen!

Chapeau! Dit is een jonge (vernieuwde) club, en ooit zullen we hier de vruchten van plukken. Laat ons dat alvast hopen!

Offline Eugene

  • Leden
  • Berichten: 405
Re: Start Jeugdacademie
« Reactie #4 Gepost op: februari 05, 2013, 05:44:01 pm »
Kijk naar Standard, Genk en Anderlecht. Daar werkt men al een tijdje zo en we zien waar ze nu staan//welke talenten uit hun jeugdploegen/-academie voortkomen.


'n Heel goed initiatief!

Offline Nico the master

  • Leden
  • Berichten: 1.914
Re: Start Jeugdacademie
« Reactie #5 Gepost op: februari 05, 2013, 06:50:16 pm »
Dit kunnen we alleen maar aanmoedigen  :)

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Start Jeugdacademie
« Reactie #6 Gepost op: februari 05, 2013, 07:43:32 pm »
mooi zo , er moest maar een (uitgaande) miljoenentransfer van komen  :)

Offline mogul

  • Leden
  • Berichten: 7.652
Re: Start Jeugdacademie
« Reactie #7 Gepost op: februari 06, 2013, 03:23:10 am »
Dit is werken met een visie, ook op lange termijn, voorwaarde is natuurlijk dat we in 1ste klasse blijven.  Moeskroen had ook een goede jeugdwerking maar die was dood nadat Moeskroen uit eerste viel en failliet was.
In Decuyper zijn uitspraken geloof ik wel, vooral nadat we moesten lachen zowat 1,5jaar geleden met zijn uitspraak' Essevee titelkandidaat'; ik lach nu nog meer, maar het is een ander soort lach!

claeys

  • Gast
Re: Start Jeugdacademie
« Reactie #8 Gepost op: februari 06, 2013, 09:00:36 am »
Het enige waar ik mij vragen bij stel is het feit dat die jongens tot hun 16 jaar niet in een competitie worden gebracht, niet van jongsaf wedstrijdervaringen opdoen,... Jongens van de leeftijd 12-16 trainen toch om op zaterdag een matchke te kunnen spelen en het beste van zichzelf te geven?

Offline StreuvelsX

  • Leden
  • Berichten: 729
Re: Start Jeugdacademie
« Reactie #9 Gepost op: februari 06, 2013, 11:32:12 am »
Het enige waar ik mij vragen bij stel is het feit dat die jongens tot hun 16 jaar niet in een competitie worden gebracht, niet van jongsaf wedstrijdervaringen opdoen,... Jongens van de leeftijd 12-16 trainen toch om op zaterdag een matchke te kunnen spelen en het beste van zichzelf te geven?

Misschien spelen die op woensdag tegen andere jeugdacademische ploegen? In het weekend kunnen ze dan met Fellaini naar de Carr?.

Offline essevee007

  • Leden
  • Berichten: 3.154
Re: Start Jeugdacademie
« Reactie #10 Gepost op: februari 06, 2013, 11:33:18 am »
Dit is werken met een visie, ook op lange termijn, voorwaarde is natuurlijk dat we in 1ste klasse blijven.  Moeskroen had ook een goede jeugdwerking maar die was dood nadat Moeskroen uit eerste viel en failliet was.
In Decuyper zijn uitspraken geloof ik wel, vooral nadat we moesten lachen zowat 1,5jaar geleden met zijn uitspraak' Essevee titelkandidaat'; ik lach nu nog meer, maar het is een ander soort lach!

Ie zit zelfs voor op schema.  Men zei eerst, meedoen voor playoff 1 en playoff 1 spelen, daarna voor europees strijden en het derde jaar strijden voor een top 3 plaats en wie weet meer.  Ook het budget zou omhoog gaan en dat zal zekerst zo zijn als malanda en co en andere gratis gehaald of voor een peulschil gehaalde jongeren straks duur verkocht worden.  + meer sponsers, meer business mogelijkheden, meer geld door televisiegelden.

Offline StreuvelsX

  • Leden
  • Berichten: 729
Re: Start Jeugdacademie
« Reactie #11 Gepost op: februari 06, 2013, 11:40:41 am »
Het enige waar ik mij vragen bij stel is het feit dat die jongens tot hun 16 jaar niet in een competitie worden gebracht, niet van jongsaf wedstrijdervaringen opdoen,... Jongens van de leeftijd 12-16 trainen toch om op zaterdag een matchke te kunnen spelen en het beste van zichzelf te geven?

Misschien spelen die op woensdag tegen andere jeugdacademische ploegen? In het weekend kunnen ze dan met Fellaini naar de Carr?.

Hier legt hij zelf uit hoe het in elkaar zit:

http://www.youtube.com/watch?v=CY8XGh0zgX8

13 april 1951

  • Gast
Re: Start Jeugdacademie
« Reactie #12 Gepost op: februari 06, 2013, 11:41:23 am »
Dit is werken met een visie, ook op lange termijn, voorwaarde is natuurlijk dat we in 1ste klasse blijven.  Moeskroen had ook een goede jeugdwerking maar die was dood nadat Moeskroen uit eerste viel en failliet was.
In Decuyper zijn uitspraken geloof ik wel, vooral nadat we moesten lachen zowat 1,5jaar geleden met zijn uitspraak' Essevee titelkandidaat'; ik lach nu nog meer, maar het is een ander soort lach!

Ie zit zelfs voor op schema.  Men zei eerst, meedoen voor playoff 1 en playoff 1 spelen, daarna voor europees strijden en het derde jaar strijden voor een top 3 plaats en wie weet meer.  Ook het budget zou omhoog gaan en dat zal zekerst zo zijn als malanda en co en andere gratis gehaald of voor een peulschil gehaalde jongeren straks duur verkocht worden.  + meer sponsers, meer business mogelijkheden, meer geld door televisiegelden.

Laten we eerst volgend seizoen afwachten, en zien of we kunnen bevestigen? Het beleid dat ze voor ogen hebben (jonge spelers bij ons doen groeien zeg maar) is fantastisch, maar is een verhaal van ettelijke jaren. Dat we het nu zo goed doen lijkt me eerder een soort van 'toevalstreffer', waarmee ik wil zeggen dat het niet elk jaar, vanaf nu, zo schitterend zal lopen. Integendeel. Er zullen ook jaren tussen zitten waar het allemaal niet mee zit, waar de talenten een gebrek aan vertrouwen hebben ipv een teveel, waar gehaalde talenten niet zo talentrijk blijken, enzovoort. We gaan niet elk jaar een speler voor 5 miljoen kunnen verkopen, wil ik zeggen. Als we binnen 10 jaar een paar spelers uit eigen opleiding kunnen halen om die voor een grote zak geld te verkopen aan een Engelse of Russische club - d?n kan je zeggen dat het beleid gelukt is. Want dan heb je 't er ook financieel weer uitgehaald. Nu nog niet.

Offline Svarrogh

  • Leden
  • Berichten: 1.806
Re: Start Jeugdacademie
« Reactie #13 Gepost op: februari 06, 2013, 12:26:23 pm »
Als we binnen 10 jaar een paar spelers uit eigen opleiding kunnen halen om die voor een grote zak geld te verkopen aan een Engelse of Russische club - d?n kan je zeggen dat het beleid gelukt is. Want dan heb je 't er ook financieel weer uitgehaald. Nu nog niet.

Het probleem is dat de echt getalenteerde jonge gastjes al snel in het vizier komen van Club, Anderlecht, Genk en Standard en dat ze elkaar voor zo'n spelertjes elkaar al de loef willen afsteken. Veel beloven en gratis komen ophalen, en de grote zak geld is voor hen een paar jaar later.
Hopelijk kunnen we ze hier houden eens ze hier 'hun opleiding' volgen, of dat beleid zal financieel niet echt interessant zijn.

Echter toch een dikke pluim voor Decuyper (weeral), misschien een serieuze valse start gemaakt met Kalezic, maar sindsdien toch weinig reden om te klagen imo.

Offline koenie69

  • Leden
  • Berichten: 1.606
Re: Start Jeugdacademie
« Reactie #14 Gepost op: februari 10, 2013, 08:03:00 pm »
weer geld op straat ,contract van 10 jaar om met de kinderen te spelen .
waar ga die kinderen halen als ze geen wedstrijden mogen spelen .

fox

  • Gast
Re: Start Jeugdacademie
« Reactie #15 Gepost op: februari 11, 2013, 09:41:19 am »
weer geld op straat ,contract van 10 jaar om met de kinderen te spelen .
waar ga die kinderen halen als ze geen wedstrijden mogen spelen .

Dat dat eigenlijk pijn, zo verzuurd zijn?

Offline depinguin

  • Leden
  • Berichten: 473
Re: Start Jeugdacademie
« Reactie #16 Gepost op: februari 11, 2013, 10:21:16 am »
Dat dat eigenlijk pijn, zo verzuurd zijn?

Ik vraag mij Doet doet ook af

;)
Iedereen heeft het recht om te missen. Dit is dus zeker geen giftige opmerking, maar kwam spontaan bij mij op
"Hoe sterker je zelf bent hoe minder je de fouten van uw eigen falen bij een ander lecht"

"Proberen is voor janetten"

Offline balboa

  • Leden
  • Berichten: 2.729
Re: Start Jeugdacademie
« Reactie #17 Gepost op: februari 11, 2013, 09:34:25 pm »
Ik sta eerlijk gezegd ook niet op tafel te springen, hoor, als ik dergelijke projecten moet aanhoren.
Maar dat zal wel aan mij liggen...

fox

  • Gast
Re: Start Jeugdacademie
« Reactie #18 Gepost op: februari 11, 2013, 10:39:31 pm »
Ik sta eerlijk gezegd ook niet op tafel te springen, hoor, als ik dergelijke projecten moet aanhoren.
Maar dat zal wel aan mij liggen...

Er is een verschil tussen op tafel staan springen en letterlijk op elk maar dan elk initiatief of elke speler of bestuurslid, of de temperatuur van het bier, of... of.... negatieve commentaar te hebben. Ik vraag me echt af waarom zo een mensen naar de voetbal komen. Is dat zo leuk om u elke seconde van elke dag op te jagen in het "wanbeleid" van Zulte Waregem?

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Start Jeugdacademie
« Reactie #19 Gepost op: februari 11, 2013, 11:44:20 pm »
vandaag aan de praat geraakt met een supporter / sponsor van genk en wees er maar zeker van dat ze daar op de hoogte zijn van dit nieuws.

dacht dat ze in genk een budget hadden van ongeveer 1 miljoen euro per jaar voor jeugd, maar als je zo eens bv. een de bruyne kunt verder verkopen om de zoveel jaar maak je er nog winst mee ook  :)

natuurlijk mogen die kinderen / jeugd niet teveel hun kop zot gemaakt worden (en ook de ambitieuze ouders moeten natuurlijk in toom gehouden worden)