Auteur Topic: De Rode Duivels  (gelezen 235984 keer)

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

Offline drets

  • Leden
  • Berichten: 353
Re: De Rode Duivels
« Reactie #600 Gepost op: mei 03, 2010, 05:59:49 pm »
Georges Leekens wordt toch bondscoach

ma 03/05/2010 - 17:00 Georges Leekens wordt dan toch bondscoach van Belgi?. Dat heeft de voorzitter van KV Kortrijk, waar Leekens nu coach is, laten weten aan Sporza. De voetbalbond hoopt Leekens vanavond op een vergadering van het Uitvoerend Comit? voor te stellen.
Bondsvoorzitter Fran?ois De Keersmaecker en Philippe Collin, voorzitter van de Technische Commissie, hebben zondag weer met Georges Leekens gesproken.Vorige week waren de gesprekken afgesprongen omdat Leekens de functie van bondscoach wilde combineren met een job als clubcoach, wat de bond weigerde.
Of Leekens nu nog op die dubbele baan staat, is onbekend. Mogelijk komt daar vanavond meer nieuws over, tijdens een bijeenkomst van het Uitvoerend Comit? van de voetbalbond. Leekens wordt de opvolger van Dick Advocaat, die vorige maand opstapte.

Het contract van Leekens bij KV Kortrijk wordt in elk geval ontbonden, meldt de club. Leekens had bij Kortrijk nog een contract voor volgend seizoen.

Kortrijk-voorzitter: "Afscheid in grandeur"

"Georges Leekens heeft me maandagmiddag gebeld", zegt Joseph Allijns (foto), voorzitter van KV Kortrijk, aan Sporza. "Ook de voorzitter van de voetbalbond heeft me al gebeld."

"Georges had veel wroeging dat hij de baan eerst nog had afgewimpeld. Wij hebben ook op hem ingesproken dat hij zo'n topfunctie niet zo maar naast zich neer kon leggen. Georges is gewoon de meest geschikte man als bondscoach."

"Het afscheid van Georges wordt zeker niet bitter. Integendeel, het wordt er eentje in grandeur. Georges Leekens heeft veel gepresteerd voor KV Kortrijk, de samenwerking was schitterend."

Sporza.be
Schrijffouten hierboven zijn er met de bedoeling mij een stap dichter te brengen bij werelddominantie.. Duhh!!

Offline Harry

  • Leden
  • Berichten: 1.450
    • EsseveeFans
Re: De Rode Duivels
« Reactie #601 Gepost op: mei 03, 2010, 06:05:39 pm »
Georges Leekens wordt toch bondscoach

ma 03/05/2010 - 17:00 Georges Leekens wordt dan toch bondscoach van Belgi?. Dat heeft de voorzitter van KV Kortrijk, waar Leekens nu coach is, laten weten aan Sporza. De voetbalbond hoopt Leekens vanavond op een vergadering van het Uitvoerend Comit? voor te stellen.
Bondsvoorzitter Fran?ois De Keersmaecker en Philippe Collin, voorzitter van de Technische Commissie, hebben zondag weer met Georges Leekens gesproken.Vorige week waren de gesprekken afgesprongen omdat Leekens de functie van bondscoach wilde combineren met een job als clubcoach, wat de bond weigerde.
Of Leekens nu nog op die dubbele baan staat, is onbekend. Mogelijk komt daar vanavond meer nieuws over, tijdens een bijeenkomst van het Uitvoerend Comit? van de voetbalbond. Leekens wordt de opvolger van Dick Advocaat, die vorige maand opstapte.

Het contract van Leekens bij KV Kortrijk wordt in elk geval ontbonden, meldt de club. Leekens had bij Kortrijk nog een contract voor volgend seizoen.

Kortrijk-voorzitter: "Afscheid in grandeur"

"Georges Leekens heeft me maandagmiddag gebeld", zegt Joseph Allijns (foto), voorzitter van KV Kortrijk, aan Sporza. "Ook de voorzitter van de voetbalbond heeft me al gebeld."

"Georges had veel wroeging dat hij de baan eerst nog had afgewimpeld. Wij hebben ook op hem ingesproken dat hij zo'n topfunctie niet zo maar naast zich neer kon leggen. Georges is gewoon de meest geschikte man als bondscoach."

"Het afscheid van Georges wordt zeker niet bitter. Integendeel, het wordt er eentje in grandeur. Georges Leekens heeft veel gepresteerd voor KV Kortrijk, de samenwerking was schitterend."

Sporza.be


Opvallend zinnetje op teletekst:

"Het contract met Georges Leekens wordt eerstdaags verbroken..."

Kutrijk zonder under zorzeke aan de gaverbeek?  8)


"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur"

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: De Rode Duivels
« Reactie #602 Gepost op: mei 04, 2010, 10:22:13 am »
Nee... George blijft tem 30juni bij Kortrijk.

Volgend jaar Kums, Ciman en VDBauwhede Rode Duivel. Pavlovic wordt genaturaliseerd.

Ik had zooo graag Yves Leterme zien komen, heeft het perfect profiel:

- jong
- tweetalig
- vrij de komende jaren
- altijd bereikbaar via Twitter (itt Gerets)
- kent het volkslied
- en vooral: is het gewoon om met losers in een chaos te werken...

Jammer maar helaas, gemiste kans!

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.260
Re: De Rode Duivels
« Reactie #603 Gepost op: mei 11, 2010, 01:28:29 pm »
Leekens roept Benteke, Ciman en De Bruyne op
Nieuwbakken bondscoach Georges Leekens heeft zijn eerste selectie bekendgemaakt. Hij heeft vijf nieuwe namen en bovendien keert Bernd Thijs na een lange afwezigheid terug bij de Rode Duivels. Belgi? speelt volgende week woensdag een oefenmatch tegen Bulgarije.

eorges Leekens wou niet veel veranderen ten opzichte van Dick Advocaat, maar met Benteke en Ciman haalt hij wel twee spelers van zijn ex-club KV Kortrijk bij de Rode Duivels.
PhotoNews

Met Legear en De Bruyne roept Leekens twee jonge talenten op die bij Anderlecht en Genk wervelen op de flank. Lepoint is een van de sterkhouders op het Gentse middenveld.

Die andere sterkhouder op het middenveld van Gent, Bernd Thijs, is er ook bij. De 31-jarige Thijs krijgt voor het eerst sinds 2003 een selectie voor de Rode Duivels in zijn bus.

Opvallend: Leekens selecteerde geen enkele speler van Club Brugge. In vergelijking met de vorige selectie vallen onder meer Wesley Sonck, Jonathan Blondel en Karel Geraerts af.

Vermaelen en Van Buyten zijn ook bij de 25, maar zullen niet spelen. De verdediger van Arsenal is geblesseerd, Van Buyten speelt drie dagen na Belgi?-Bulgarije met Bayern M?nchen de finale van de Champions League tegen Inter.

Leekens (foto) ondertekende vandaag trouwens zijn contract met de Belgische voetbalbond. Hij heeft een overeenkomst voor twee jaar met een optie op nog eens twee jaar.



De 25 namen van Georges Leekens

    * Logan Bailly (M?nchengladbach)
    * Jean-Fran?ois Gillet (Bari)
    * Silvio Proto (Anderlecht)
    * Toby Alderweireld (Ajax)
    * Christian Benteke (KV Kortrijk/Standard)
    * Thomas Buffel (RC Genk)
    * Mehdi Carcela (Standard)
    * Laurent Ciman (KV Kortrijk)
    * Kevin De Bruyne (RC Genk)
    * Steven Defour (Standard)
    * Moussa Dembele (AZ)
    * Olivier Deschacht (Anderlecht)
    * Guillaume Gillet (Anderlecht)
    * Eden Hazard (Rijsel)
    * Vincent Kompany (Manchester City)
    * Jonathan Legear (Anderlecht)
    * Christophe Lepoint (AA Gent)
    * Nicolas Lombaerts (Zenit)
    * Romelu Lukaku (Anderlecht)
    * Kevin Mirallas (Saint-Etienne)
    * Bernd Thijs (AA Gent)
    * Jelle Van Damme (Anderlecht)
    * Jan Vertonghen (Ajax)
    * Daniel Van Buyten (Bayern M?nchen)*
    * Thomas Vermaelen (Arsenal)*

* = Van Buyten (CL-finale met Bayern) en Vermaelen (geblesseerd) spelen niet, maar zakken naar Brussel af om samen met Georges Leekens te onderhandelen over de EK-premies.

vet = eerste selectie

www.sporza.be
SV TILL I DIE

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: De Rode Duivels
« Reactie #604 Gepost op: mei 11, 2010, 01:52:53 pm »
wat mij wel bevalt : gene Stijn Stijen

en geen Steve Colpaert...

fox

  • Gast
Re: De Rode Duivels
« Reactie #605 Gepost op: mei 11, 2010, 01:54:58 pm »
Mooie selectie al vind ik dat er heel wat verdedigers zijn die niet moeten onderdoen voor Ciman. Maar bon, als je Van Buyten en Vermaelen al niet kan opstellen, moet je natuurlijk wel reserven meenemen.

fox

  • Gast
Re: De Rode Duivels
« Reactie #606 Gepost op: mei 11, 2010, 01:55:38 pm »
wat mij wel bevalt : gene Stijn Stijen

en geen Steve Colpaert...

Ciman en Colpaert zijn evenwaardig en dan is het vrij logisch dat hij iemand neemt waar hij al mee gewerkt heeft.

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: De Rode Duivels
« Reactie #607 Gepost op: mei 11, 2010, 05:36:03 pm »
Wat er ook van is; goeie selectie!

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: De Rode Duivels
« Reactie #608 Gepost op: mei 11, 2010, 06:28:43 pm »
mee zo een vedde wedde mag da wel ?  :)

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.260
Re: De Rode Duivels
« Reactie #609 Gepost op: mei 11, 2010, 07:02:48 pm »
Eindelijk Legaer
SV TILL I DIE

Offline StreuvelsX

  • Leden
  • Berichten: 729
Re: De Rode Duivels
« Reactie #610 Gepost op: mei 12, 2010, 12:20:49 am »
Anderlecht en Gent zijn de ploegen van het moment, heeft er een paar werkers ingezet en de zwakke eindspurt van Brugge kost hun al hun spelers. Vind deze selectie een van de meest logische van de laatste jaren.

Keuze voor Mirallas en Dembele vind ik er nog teveel aan, veel talent, maar ze modderen te lang aan.
Nog een fitte Fellaini erbij volgend jaar en we kunnen van start. Veel goeie spelers voor centrale posities echter (dan ook nog Maarten Martens / Dries Mertens / Axel Witsel) , hij zal er direct al een paar moeten ontgoochelen.

En hopen dat VandenBorre ooit eens het licht ziet, zou daar ook altijd moeten bijhoren als hij een paar hersencellen had gekregen van moeder natuur.

fox

  • Gast
Re: De Rode Duivels
« Reactie #611 Gepost op: mei 19, 2010, 09:06:16 pm »
Die hoekschoppen van Hazard. Dat is wat anders dan die van ons (zonder Berrier)

Offline tomassi

  • Leden
  • Berichten: 303
Re: De Rode Duivels
« Reactie #612 Gepost op: mei 19, 2010, 09:16:51 pm »
Die hoekschoppen van Hazard. Dat is wat anders dan die van ons (zonder Berrier)

Ik vind dat ook abnormaal hoe slecht die soms worden gegeven. Niet alleen bij ons, maar bij de meeste ploegen..

Offline Eden

  • Leden
  • Berichten: 373
Re: De Rode Duivels
« Reactie #613 Gepost op: mei 19, 2010, 09:35:15 pm »
Wat een ongelofelijk saaie wedstrijd  - alweer - van onze duivels ...
Er zit geen ??n speler tussen die echt gaat voor de overwinning.

Zwak.. ben blij dat ik thuis zit

WAEREGHEM

  • Gast
Re: De Rode Duivels
« Reactie #614 Gepost op: mei 19, 2010, 10:49:56 pm »
Scoor je die penalty krijg je misschien een andere wedstrijd, hoewel. E?n sterk kwartier, daarna bah. Boeiende prestatie alweer, lekker sfeervol en helse sfeer als altijd, wat zijn die Rode Duiven toch interessant. Geen idee waarom ik toch altijd blijf kijken naar die gasten...

Offline Eden

  • Leden
  • Berichten: 373
Re: De Rode Duivels
« Reactie #615 Gepost op: mei 19, 2010, 11:03:41 pm »
Idem, de dag zelf denk ik: aahh vanavond spelend de duivels nog een keer! :)

En dan zie je een slome sfeerloze wedstrijd en denk je... zucht ... waarom kijk ik toch ... het is maar te hopen dat ze dan geen tegengoa..... aahhh crap  >:(

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: De Rode Duivels
« Reactie #616 Gepost op: mei 19, 2010, 11:03:57 pm »
bon dan toch gewonnen ...

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: De Rode Duivels
« Reactie #617 Gepost op: mei 20, 2010, 01:16:23 am »
Positivisme jongens, anders geraken we nooit meer op een groot tornooi...

Trouwens, de match was nog zoooo slecht niet, en Bulgarije niet onderschatten.

Blij dat we (alsnog) gewonnen hebben! Zeker als je weet dat er heel veel mensen (zeker op dit forum) enkel de laatste match onthouden...

Offline die hard esseveeƫr

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: De Rode Duivels
« Reactie #618 Gepost op: mei 20, 2010, 08:56:01 am »
De dove kuifels?
Op papier talent mee hopen, op het veld 0,0 bezieling, te weinig techniek, geen snelheid, geen inzet, bang om zich te kwetsen, geen ploeggeest, communautaire en makelaars-spelletjes die primeren op het voetbal zelf...
Opdoeken die handel!!!

Offline Rainbow Warrior

  • Leden
  • Berichten: 76
Re: De Rode Duivels
« Reactie #619 Gepost op: mei 20, 2010, 10:29:58 am »