Auteur Topic: Terreur in Belgi??  (gelezen 9828 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Online Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Terreur in Belgi??
« Gepost op: november 24, 2008, 07:56:27 pm »
De nieuwsdienst van vtm heeft vanmorgen een terreurdreiging ontvangen, zo heeft de commerci?le zender meegedeeld. In een videoboodschap waarschuwen drie gemaskerde en gewapende mannen, ogenschijnlijk leden van een islamitische terreurorganisatie, openlijk voor aanslagen tegen Belgi?. Aanleiding voor het dreigement is volgens de videoboodschap de aanwezigheid van Belgische militairen en F16-gevechtsvliegtuigen in Afghanistan. De federale politie heeft de videoboodschap in beslag genomen.

Gruwelijke aanslagen
Het federaal parket startte een onderzoek. "Tot hiertoe heeft Belgi? zich afzijdig gehouden van de strijd die de neokruisvaarders hebben opgezet tegen de islam", luidt de boodschap. "We hebben echter vernomen dat deze situatie is gewijzigd door F16's en manschappen te sturen naar Afghanistan. Jullie land zal daarom vertoeven in chaos, bloedvergieten, en gruwelijke aanslagen die op elk moment, op elke plaats kunnen plaatsvinden."

Madrid, Londen en NY
De afzenders verwijzen in hun videobrief, die vier minuten duurt, ook naar eerdere aanslagen in Madrid, Londen en New York. "Leer uit de geschiedenis en zorg dat Madrid, Londen en New York zich niet in Belgi? herhaalt. Weet dat wij geen medelijden hebben met jullie en dat wij naar de dood verlangen, net zoals jullie van dit leven houden."

Druk op regering
De boodschappers roepen de Belgische bevolking op de regering onder druk te zetten om de Belgische troepen zo snel mogelijk uit Afghanistan terug te trekken. "Jullie zijn medeverantwoordelijk voor de daden van jullie regering. Vergeet niet dat het JULLIE bloed is dat zal vloeien, door een beslissing die jullie regering heeft genomen uit eigen belang. Jullie enige uitweg is het volgende: de regering onder druk zetten om de troepen in Afghanistan en andere moslimlanden terug te trekken."

Laag risico
Het crisiscentrum van de federale overheidsdienst Binnenlandse Zaken bevestigt dat het beeldmateriaal wordt onderzocht. Over dat materiaal zegt het centrum dat er enkel "een dreiging wordt geuit" en dat "gemaskerde personen te zien zijn". Elke bedreiging wordt ernstig genomen, zegt het crisiscentrum nog. Als er een re?le of acute dreiging zou zijn, kan het centrum de gepaste maatregelen nemen.

"Op basis van de beschikbare informatie kan het Co?rdinatie-orgaan voor de Dreigingsanalyse (OCAD) een evaluatie van de terroristische dreiging maken. Het risico op een terroristische dreiging wordt vandaag als laag ingeschat door het OCAD." Premier Yves Leterme noch minister van Binnenlandse Zaken Patrick Dewael wilde commentaar geven op de videoboodschap. (belga/odbs)
SV TILL I DIE

Offline Nico the master

  • Leden
  • Berichten: 1.914
Re: Terreur in Belgi??
« Reactie #1 Gepost op: november 24, 2008, 08:02:12 pm »
Ik heb het ook gehoord, zal wel weer om een grap gaan. Was daar precies een kerkkoor aan het zingen..

Offline delphine

  • Leden
  • Berichten: 319
Re: Terreur in Belgi??
« Reactie #2 Gepost op: november 24, 2008, 08:03:38 pm »
ik was toch wel wat geschrokken toen ik het nieuws zag op tv,hopelijk gaat het om een grap....de wereld is om zeep...

Rafa

  • Gast
Re: Terreur in Belgi??
« Reactie #3 Gepost op: november 24, 2008, 08:15:21 pm »
Al die strontjournalisten ! ;D

Sensatiestunt, handelsmerk van vtm...

Offline Daredevil

  • Leden
  • Berichten: 593
Re: Terreur in Belgi??
« Reactie #4 Gepost op: november 24, 2008, 08:21:24 pm »
Al die strontjournalisten ! ;D

Sensatiestunt, handelsmerk van vtm...


wtf ???????

Offline Nico the master

  • Leden
  • Berichten: 1.914
Re: Terreur in Belgi??
« Reactie #5 Gepost op: november 24, 2008, 08:26:51 pm »
Al die strontjournalisten ! ;D

Sensatiestunt, handelsmerk van vtm...

Ook naar ??n doorgestuurd die video.

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Terreur in Belgi??
« Reactie #6 Gepost op: november 24, 2008, 08:29:18 pm »
Al die strontjournalisten ! ;D

Sensatiestunt, handelsmerk van vtm...

excuseer, was op vrt ook, zowel in journaal als ter zake met rudi vranckx in de studio. voorlopig lijkt men het niet 100 % serieus te nemen (zo denk ik het coh) , laat ons hopen dat het er ook nooit een aanslag  zal gebeuren hier in belgi? . laat ons niet vergeten dat belgi? in de jaren '80 al gebukt ging onder terreur (oa bende van nijvel, ccc , ... ) dus laat dat maar achterwege hier.

Online Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re: Terreur in Belgi??
« Reactie #7 Gepost op: november 24, 2008, 08:54:35 pm »
Ze lachen der gelijk mee, en als ze dat te horen krijgen zalt rap gebeuren.
SV TILL I DIE

Offline Harry

  • Leden
  • Berichten: 1.450
    • EsseveeFans
Re: Terreur in Belgi??
« Reactie #8 Gepost op: november 25, 2008, 10:51:23 am »
Al die strontjournalisten ! ;D

Sensatiestunt, handelsmerk van vtm...

Tis waar, kzou voor gn geld van de wereld nog journalistiek studeren...  ;D :D


"Concordia parvae res crescunt, discordia maximae dilabuntur"

Offline mister f

  • Leden
  • Berichten: 627
Re: Terreur in Belgi??
« Reactie #9 Gepost op: november 25, 2008, 11:10:05 am »
ik zou deze zaak toch maar ernstig nemen hoor. :(

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: Terreur in Belgi??
« Reactie #10 Gepost op: november 25, 2008, 12:04:51 pm »
ik zou deze zaak toch maar ernstig nemen hoor. :(

Aha, Mister F weet meer!

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Terreur in Belgi??
« Reactie #11 Gepost op: november 25, 2008, 12:15:46 pm »
Terreur is misschien wat overdreven maar dat er tegenwoordig heel veel verdacht is dat is zeker. Ik ben trouwens al hele de dag die sneeuwman in mijn voortuin in de gaten aan het houden, die lijkt verdacht veel op Hein...

Offline Breeza

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 1.589
    • SV5381.be
Re: Terreur in Belgi??
« Reactie #12 Gepost op: november 25, 2008, 01:18:53 pm »
Zoveel sneeuw lag er nu ook niet e... :)

Offline Kartouch

  • Leden
  • Berichten: 1.020
  • SEMPRE FORZA SV ZULTE WAREGEM
Re: Terreur in Belgi??
« Reactie #13 Gepost op: november 25, 2008, 05:31:11 pm »
Los van het feit of die boodschap nu echt is of niet (wat is echt???), lijkt het mij in elk geval niet zo raar moest men Belgi? daadwerkelijk willen treffen.

Belgi? (meerbepaald Brussel) is nu eenmaal het centrum van Europa, met heel wat Europese instellingen.

Let's hope I'm wrong...
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that." Bill Shankly

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Terreur in Belgi??
« Reactie #14 Gepost op: november 25, 2008, 06:44:40 pm »
Los van het feit of die boodschap nu echt is of niet (wat is echt???), lijkt het mij in elk geval niet zo raar moest men Belgi? daadwerkelijk willen treffen.

Belgi? (meerbepaald Brussel) is nu eenmaal het centrum van Europa, met heel wat Europese instellingen.

Let's hope I'm wrong...

en de navo - hoofdzetel in evere, en het militair hoofdkwartier shape van de navo daar ergens in henegouwen, enz enz enz. maar ik ga ze geen inspiratie geven hier ;)

Online Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re: Terreur in Belgi??
« Reactie #15 Gepost op: november 25, 2008, 08:05:23 pm »
SV TILL I DIE

Offline Breeza

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 1.589
    • SV5381.be
Re: Terreur in Belgi??
« Reactie #16 Gepost op: november 25, 2008, 08:29:52 pm »
Ik lig er persoonlijk niet wakker van ?n de echtheid van de video stel ik ?rg in vraag...

Offline mister f

  • Leden
  • Berichten: 627
Re: Terreur in Belgi??
« Reactie #17 Gepost op: november 27, 2008, 11:33:17 am »
ik zou deze zaak toch maar ernstig nemen hoor. :(

Aha, Mister F weet meer!
ge zult me wel gelijk geven. wie niet horen wil moet voelen.

Offline wrd

  • Leden
  • Berichten: 404
Re: Terreur in Belgi??
« Reactie #18 Gepost op: november 27, 2008, 11:45:08 am »

Offline winterke

  • Leden
  • Berichten: 176
Re: Terreur in Belgi??
« Reactie #19 Gepost op: november 27, 2008, 12:59:47 pm »
Ze gaan gewoon paar bommen gooien op sumcity :)! Niemand heeft daar wat op tegen dusja ;D
- One essevee!
- Tegen het moderne voetbal!
- vrijheid voor ultras!