Auteur Topic: Alweer sporter omgekomen  (gelezen 8838 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Alweer sporter omgekomen
« Reactie #20 Gepost op: juni 23, 2008, 06:40:08 pm »
ik zet hier toch alles in het nederlands,of niet ?wat ik bedoel : vele oudjes smeken om 's morgens niet meer te ontwaken,en jongeren komen ongewenst om het leven,terwijl zij nog een gans leven voor zich hebben....ja,de ene begrijpt al iets vlugger dan de andere,ik heb nochthans ook geen diploma,maar zo moeilijk is dat nu toch niet ... ;)

Moeilijk te begrijpen is het inderdaad niet, maar het ene maatschappelijke fenomeen heeft absoluut niks met het andere te maken en dat is ook niet zo moeilijk te begrijpen dacht ik zo.

ik heb wel een diploma, en begrijp heel goed nederlands, maar zoals fox zegt: het ene fenomeen (mensen die omkomen in verkeersongelukken) heeft absoluut niets te zien met dat andere (oudjes die om euthansie vragen) . dus ik snap je hersenkronkels niet bij deze , maar laat ons niet te ver gaan afdwalen ;)

Offline delphine

  • Leden
  • Berichten: 319
Re: Alweer sporter omgekomen
« Reactie #21 Gepost op: juni 23, 2008, 10:02:27 pm »
ik heb hier "euthansie" niet gebruikt,ik wil gewoon zeggen : het leven is niet eerlijk,jonge mensen komen om het leven,en oudere(jonge ook,jammer genoeg)lijden elke dag,en zouden liever sterven(daarom passen ze euthanasie niet toe h?)sorry voor mij verkeerd uit te drukken !

Offline svzw81

  • Leden
  • Berichten: 3.953
Re: Alweer sporter omgekomen
« Reactie #22 Gepost op: juni 23, 2008, 10:41:00 pm »
ok geen probleem discussie hierbij afgesloten  ;)

Offline Xavier Waterslaeghers

  • Leden
  • Berichten: 352
Re: Alweer sporter omgekomen
« Reactie #23 Gepost op: juli 16, 2008, 11:39:29 am »
ITALI?, De Italiaanse middenvelder Gionata Mingozzi, door Sampdoria uitgeleend aan Treviso, kwam gisteren om bij een verkeersongeluk. De 23-jarige Mingozzi botste op weg naar de medische tests met zijn Porsche tegen een vrachtwagen. Bron: Het Nieuwsblad.

Offline Xavier Waterslaeghers

  • Leden
  • Berichten: 352
Re: Alweer sporter omgekomen
« Reactie #24 Gepost op: juli 24, 2008, 09:49:42 am »
Het seizoen voor SK Berlare is in mineur gestart. De club kreeg immers dinsdag het nieuws te verwerken dat de pas 18-jarige Frederik Roels in zijn slaap is overleden.

Roels maakte van deze transferperiode gebruik om van HO Kalken over te stappen naar SK Berlare waar hij bij de Beloften zou worden klaargestoomd voor de eerste ploeg. Afgelopen maandag had hij zijn eerste training bij zijn nieuwe club. Hij voelde zich na de training vermoeid, ging slapen om jammerlijk genoeg nooit meer wakker te worden.

salout?

  • Gast
Re: Alweer sporter omgekomen
« Reactie #25 Gepost op: juli 24, 2008, 10:20:18 am »
Het seizoen voor SK Berlare is in mineur gestart. De club kreeg immers dinsdag het nieuws te verwerken dat de pas 18-jarige Frederik Roels in zijn slaap is overleden.

Roels maakte van deze transferperiode gebruik om van HO Kalken over te stappen naar SK Berlare waar hij bij de Beloften zou worden klaargestoomd voor de eerste ploeg. Afgelopen maandag had hij zijn eerste training bij zijn nieuwe club. Hij voelde zich na de training vermoeid, ging slapen om jammerlijk genoeg nooit meer wakker te worden.

RIP. heel erg triest.

Offline JSPR_G

  • Leden
  • Berichten: 1.576
Re: Alweer sporter omgekomen
« Reactie #26 Gepost op: juli 25, 2008, 11:53:59 am »
zo wil ik ook doodgaan, zie.. Maar dan wel 60 jaar later  :-\ RIP

Offline snopke

  • Leden
  • Berichten: 269
  • C'MON ESSEVEE
Re: Alweer sporter omgekomen
« Reactie #27 Gepost op: augustus 04, 2008, 10:46:21 pm »
misschien niet de juiste topic maar ga het toch hier plaatsen:

Oud-aanvoerder Club Brugge is overleden
ma 04/08/08 - Johnny Thio, ex-aanvoerder van Club Brugge, is overleden. Op zijn 63e is de rechtsbuiten gestorven na een hartaderbreuk. "Het was een plezier om met hem te spelen", zegt ex-ploegmaat Henk Houwaart.
Johnny Thio was tussen 1963 en 1975 actief als rechtsbuiten bij Club Brugge. Toen hij FC Roeselare voor Club inruilde, was hij 19. (Belga) Hij veroverde in 1968 en 1970 de beker en was in 1973 kapitein van Clubs eerste na-oorlogse kampioenenploeg.

In zijn team speelden onder meer Fons Bastijns, Georges Leekens (foto), Raoul Lambert, Erwin Van den Daele, Henk Houwaart en Luc Sanders.

Thio speelde 293 competitiewedstrijden in de eerste klasse. Hij kwam ook 18 keer uit voor de nationale ploeg. "Volksjongen en uitstekende voetballer"
"Johnny was een volksjongen die altijd bij de mensen was", typeert Henk Houwaart (foto) zijn vroegere collega op Sporza. (PhotoNews) "Thio was een fijne jongen om mee om te gaan. Hij was heel geliefd bij de supporters en dronk graag een pintje."

"Als hij serieuzer voor zijn vak had geleefd had hij het verder kunnen brengen. Hij had meer interlands kunnen spelen."

"Johnny was een uitstekende voetballer met een geweldige traptechniek en kromme voorzetten zoals Beckham. Hij was snel en had een winnaarsmentaliteit."

"Ik had een geweldige tijd met hem. Het was een plezier om met hem te voetballen."



Offline snopke

  • Leden
  • Berichten: 269
  • C'MON ESSEVEE
Re: Alweer sporter omgekomen
« Reactie #28 Gepost op: augustus 04, 2008, 10:47:56 pm »
wil ook nog even dit meegegeven:

Roeselare-speler heeft hartproblemen
ma 04/08/08 - Eersteklasser Roeselare moet de competitie beginnen zonder Anthony Van Loo. De 19-jarige verdediger werkte vorig seizoen 22 matchen af voor Roeselare, maar heeft een hartafwijking en wordt geopereerd.
Anthony Van Loo krijgt nu net als Khalilou Fadiga (Germinal Beerschot) een defibrillator, een toestel dat zijn hartslag onder controle houdt.

Wanneer Van Loo weer kan voetballen, is onbekend. Van Loo behoorde enkele weken geleden nog tot de olympische voorselectie.



salout?

  • Gast
Re: Alweer sporter omgekomen
« Reactie #29 Gepost op: augustus 05, 2008, 05:26:30 pm »
Sporten is gezond  ::)

wat heeft dat er nu mee te maken?

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re: Alweer sporter omgekomen
« Reactie #30 Gepost op: augustus 06, 2008, 12:53:19 pm »
"Ik wil niet sterven op het voetbalveld"
wo 06/08/08 - Bij Roeselare-speler Anthony Van Loo is een hartafwijking ontdekt. De 19-jarige back geeft niet op. "Maar ik wil ook niet sterven op het veld", vertelt hij.
"Khalilou Fadiga heeft ook nog een mooie carri?re kunnen uitbouwen, dat geeft me hoop", zegt Anthony Van Loo in Het Laatste Nieuws. (AP) "Mijn broer, nu 20, is volledig moeten stoppen met sport. Hij speelde in derde klasse toen enkele jaren geleden hetzelfde werd ontdekt."

"Bij mij zagen ze iets erg kleins. Dat was geen probleem, maar dat kleins is nu groter geworden."

"Zelf voel ik er niets van, maar er is 20 procent kans dat ik gewoon op het veld dood neerval, zoals Puerta van Sevilla (foto)."

"Hij had precies dezelfde aandoening als ik." "Als het niet lukt, stop ik"
"Ik wil het risico niet lopen om te sterven op het veld", gaat Anthony Van Loo voort. "Als het niet lukt, dan is voetballen definitief over voor mij." "Een defibrillator kan een oplossing bieden. Bij Fadiga (foto) is er ook een ingeplant."

"De aanvraag om dat apparaat via de verzekering te krijgen, loopt. Het zou me anders 25.000 euro kosten. De operatie zal uiterlijk eind augustus gebeuren", vertelt de jonge verdediger.

"Toen ik het nieuws vernam, was dat een schok. Zonder iets te zeggen, speelde ik nog een helft in een oefenduel tegen Paris Saint-Germain."

Tzou toch wel spijtig zijn voor hem als hij zou moeten stoppen  :-\
SV TILL I DIE

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re: Alweer sporter omgekomen
« Reactie #31 Gepost op: augustus 24, 2008, 11:20:16 pm »
geen sporter maar supporters:
Gerets: 'Overlijden supporters groot verlies' 
Gepost op 24/08/2008 om 13u27 door Crols P. (954 keer gelezen) 
   

Zaterdagavond won Olympique Marseille in Le Havre, maar de club waar Eric Gerets trainer is, was niet echt blij. Dat kwam omdat voor aanvang van de wedstrijd twee fans van L'OM omkwamen bij een busongeval.

"Er zijn zo van die momenten waarop voetbal veel minder belangrijk is. We hadden nog gevraagd om de wedstrijd uit te stellen, maar dat lukte niet meer", reageerde trainer Eric Gerets.

"In mijn ogen verliezen we twee spelers, want ik beschouw de twaalfde man als lid van het elftal. De supporters die omkwamen, zijn echte supporters. Ze maakten grote verplaatsingen per bus en dat ze er niet meer zijn, is een groot verlies voor de club", aldus onze landgenoot.

Uit respect voor de twee overleden supporters wilde Gerets het ook niet meer hebben over de gewonnen wedstrijd in Le Havre.
 
http://www.voetbalkrant.com/index.php?comp=13&menu=Nieuws&pag=Lezen&nieuws=216585&PHPSESSID=b9397f0778856cf451d879613f42844e
SV TILL I DIE