Auteur Topic: EK2016 : Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali? (0-2)  (gelezen 21158 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Offline Frederik

  • Administrator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 8.671
  • Essevee! Olé Olé!
EK2016 : Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali? (0-2)
« Gepost op: juni 05, 2016, 09:54:07 pm »
Bon!

Wie moet Wilmots zeker opstellen?
Wie moet Willie zeker NIET (meer) opstellen?
Welke strategie moet gevolgd worden?
Hoe gaan we de Italiaantjes over onze knie leggen?

En wat denk je dat de uitslag zal zijn?
« Laatst bewerkt op: juli 25, 2016, 11:52:51 am door Frederik »

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.744
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali?
« Reactie #1 Gepost op: juni 05, 2016, 10:23:05 pm »
De verdediging met Toby en Jan centraal moet men behouden. Je ziet gewoon dat die twee op hun gemak staan daar. Al zal het verdedigen wel beter moeten dan tegen Noorwegen! Toby heeft ook een goede lange bal richting de linksbuiten.

Jordan deed het niet onaardig en brengt heel wat bij aanvallend. Opletten wel voor zijn rug.

Als rechtsback zou ik Denayer toch laten staan, ook al viel hij wat door de mand tegen Noorwegen. Veel andere keuze hebben we daar niet.

Radja moet ook spelen, naast Witsel. Radja zorgt voor diepgang. Als je voor het duo Fellaini - Witsel kiest dan zit er veel te weinig diepgang in ons spel. Witsel zorgt voor balvastheid en heeft ook een aardig schot als hij aan die zestien komt.

Links Hazard, centraal Kevin en rechts Carrasco (indien fit, anders Mertens). Vind Mertens nog altijd beter als supersub.

Lukaku spits.
« Laatst bewerkt op: juni 05, 2016, 10:24:49 pm door Vidmar »

Offline goessaert

  • Leden
  • Berichten: 767
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali?
« Reactie #2 Gepost op: juni 05, 2016, 10:29:31 pm »
De verdediging met Toby en Jan centraal moet men behouden. Je ziet gewoon dat die twee op hun gemak staan daar. Al zal het verdedigen wel beter moeten dan tegen Noorwegen! Toby heeft ook een goede lange bal richting de linksbuiten.

Jordan deed het niet onaardig en brengt heel wat bij aanvallend. Opletten wel voor zijn rug.

Als rechtsback zou ik Denayer toch laten staan, ook al viel hij wat door de mand tegen Noorwegen. Veel andere keuze hebben we daar niet.

Radja moet ook spelen, naast Witsel. Radja zorgt voor diepgang. Als je voor het duo Fellaini - Witsel kiest dan zit er veel te weinig diepgang in ons spel. Witsel zorgt voor balvastheid en heeft ook een aardig schot als hij aan die zestien komt.

Links Hazard, centraal Kevin en rechts Carrasco (indien fit, anders Mertens). Vind Mertens nog altijd beter als supersub.

Lukaku spits.

2. Alleen zou ik Hazard en Debruyne omwisselen. Ik vond ze beiden op die positie toch niet onaardig in de 2de helft.

Offline Pringless

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 6.261
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali?
« Reactie #3 Gepost op: juni 05, 2016, 10:53:12 pm »
Lukaku moet stoppen met zo laag de bal te gaan vragen. Loopt veel te veel in de weg van De Bruyne. Idem voor Hazard, die moet op zijn linkerflank blijven, komt soms ook de bal in de middencirkel vragen om dan de actie te maken.
SV TILL I DIE

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali?
« Reactie #4 Gepost op: juni 05, 2016, 10:55:08 pm »
Lukaku moet stoppen met zo laag de bal te gaan vragen. Loopt veel te veel in de weg van De Bruyne. Idem voor Hazard, die moet op zijn linkerflank blijven, komt soms ook de bal in de middencirkel vragen om dan de actie te maken.

Klopt inderdaad. Al vond ik Hazard wel de beste vandaag. Zorgde tenminste voor wat actie, diepgang en tot mijn grote verbazing snelheid

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.178
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali?
« Reactie #5 Gepost op: juni 06, 2016, 01:09:28 pm »
Lukaku moet stoppen met zo laag de bal te gaan vragen. Loopt veel te veel in de weg van De Bruyne. Idem voor Hazard, die moet op zijn linkerflank blijven, komt soms ook de bal in de middencirkel vragen om dan de actie te maken.

Lukaku moet gewoon niet in de ploeg.

Ik blijf dat een ferm overroepen speler vinden. Het is eigenlijk schandalig dat die nog altijd zo een slechte balbehandeling heeft.

Origi moet gewoon in de punt.
Speler die alles heeft. Een beetje van Lukaku, Batshuayi en Benteke.

Offline Zigzag

  • Global Moderator
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 4.649
  • Essevee!
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali?
« Reactie #6 Gepost op: juni 06, 2016, 01:34:50 pm »
Lukaku moet gewoon niet in de ploeg.

Ik blijf dat een ferm overroepen speler vinden. Het is eigenlijk schandalig dat die nog altijd zo een slechte balbehandeling heeft.

Origi moet gewoon in de punt.
Speler die alles heeft. Een beetje van Lukaku, Batshuayi en Benteke.

Je hebt een punt.
Ik snap trouwens de redenering van Wilmots niet dat Origi nu plots een flankaanvaller is. Komaan Origi is het grootste talent dat we vooraan lopen hebben als diepe spits.

Offline Oizo87

  • Leden
  • Berichten: 1.343
  • Essevee!
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali?
« Reactie #7 Gepost op: juni 06, 2016, 02:28:23 pm »
Je hebt een punt.
Ik snap trouwens de redenering van Wilmots niet dat Origi nu plots een flankaanvaller is. Komaan Origi is het grootste talent dat we vooraan lopen hebben als diepe spits.
Origi is gewoon 'slachtoffer' van zijn polyvalentie. Kan links, rechts ?n diep.
En omdat sommigen, waaronder Wilmots, Lukaku onaantastbaar achten diep in de spits, mag Origi op de flank opdraven.

Offline Mephistow.be

  • Leden
  • Berichten: 713
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali?
« Reactie #8 Gepost op: juni 06, 2016, 05:59:52 pm »
Komaan jongens, 25 goals in de PL. Die moet gewoon in de ploeg. Origi komt er wel.

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali?
« Reactie #9 Gepost op: juni 06, 2016, 09:31:43 pm »
Intussen is Itali? bezig met zijn laatste oefenmatch, tegen Finland.
1-0 na 20 minuten...

Offline Breeza

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 1.589
    • SV5381.be
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali?
« Reactie #10 Gepost op: juni 07, 2016, 12:21:20 pm »
Met veel overtuiging was dat toch ook niet. Al denk ik wel dat heel wat spelers zich wat inhouden in die oefenmatchen die net voor een EK/WK plaatsvinden. Veel zeggen die matchen eigenlijk niet.

Nu over de aankomende match: we voetballen altijd beter tegen ploegen die zich niet ingraven. Ook al is Itali? achteraan stug, maar zichzelf ingraven dat kunnen ze zich niet veroorloven. Op de counter kunnen we zeker wat verwezenlijken en op stilstaande fases zullen we moeten rekenen op De Bruyne (trap) en Felliani (kop). En Hazard? Ik denk er het mijne van. Als hij zich dit EK niet laat zien dan komt het er nooit meer uit... Ik hoop alvast op een 2-1.

Offline Vidmar

  • Leden
  • Berichten: 1.744
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali?
« Reactie #11 Gepost op: juni 07, 2016, 12:40:29 pm »
Met veel overtuiging was dat toch ook niet. Al denk ik wel dat heel wat spelers zich wat inhouden in die oefenmatchen die net voor een EK/WK plaatsvinden. Veel zeggen die matchen eigenlijk niet.

Nu over de aankomende match: we voetballen altijd beter tegen ploegen die zich niet ingraven. Ook al is Itali? achteraan stug, maar zichzelf ingraven dat kunnen ze zich niet veroorloven. Op de counter kunnen we zeker wat verwezenlijken en op stilstaande fases zullen we moeten rekenen op De Bruyne (trap) en Felliani (kop). En Hazard? Ik denk er het mijne van. Als hij zich dit EK niet laat zien dan komt het er nooit meer uit... Ik hoop alvast op een 2-1.

Er wordt gewoon heel veel verwacht van De Bruyne en Hazard. Kijk nu naar De Bruyne. Die speelt 3 slechte oefenmatchen (buiten z'n goal tegen Zwitserland), en de media schrijft al artikels als "Wat is er toch aan de hand met Kevin De Bruyne?", "Er speelt iets in zijn hoofd".

Let ook eens op Hazard in een wedstrijd van de Rode Duivels. Hoeveel keer krijgt hij een goede pass terug als hij een snel een-tweetje wil aangaan? Hoeveel keer kan een medespeler een pass deftig controleren als hij die snel en hard inspeelt (om er tempo in te steken)? Het is precies alsof de rest niet meekan als Hazard het tempo opdrijft.

Enkel in samenspel met De Bruyne komen Hazard zijn acties er ietwat uit, want Kevin kan een snelle pass controleren en kan goed kaatsen. Dus volgens mij moeten die twee elkaar vaak opzoeken op het EK, dan zullen we een hoger speltempo te zien krijgen. Dit zagen we trouwens ook al tijdens Belgi? - Noorwegen, toen De Bruyne aan de flank ging postvatten.
« Laatst bewerkt op: juni 07, 2016, 12:44:14 pm door Vidmar »

Offline Breeza

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 1.589
    • SV5381.be
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali?
« Reactie #12 Gepost op: juni 07, 2016, 12:48:44 pm »
Hazard loopt zicht te vaak vast, hij wil het soms teveel zelf forceren. Die een-tweetjes, cava het ligt niet altijd aan hem, maar zijn keuzes zijn soms fout. Door steeds de kleine ruimte op te zoeken maak je het niet makkelijk voor jezelf. Van Hazard verwacht ik ook meer scorend vermogen, maar bij de Rode Duivels lijkt het niet echt te lukken. Al helpt het natuurlijk ook niet dat de tegenstander meestal 2 spelers op hem plakt. Ivm De Bruyne, blijkbaar denkt men dat er een haar in de boter zit omdat hij niet langs de perszone passeerde. Maar om daar nu inderdaad zo'n drama van te maken. 

Offline jenske

  • Leden
  • Berichten: 2.177
    • SV Anzegem
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali?
« Reactie #13 Gepost op: juni 07, 2016, 02:09:33 pm »
En mochten we eens met 3 achteraan spelen. Van Rechts naar links: Alderweireld - Vermaelen - Vertongen.
En daarvoor 2 verd. Mid. met Nainggolan en Witsel...

Offline Breeza

  • Gold Member
  • Leden
  • *****
  • Berichten: 1.589
    • SV5381.be
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali?
« Reactie #14 Gepost op: juni 07, 2016, 02:20:55 pm »
Goed idee maar: Wilmots durft niet ?n het is nu ook te laat om nog te testen.

Offline Will McAvoy

  • Leden
  • Berichten: 1.712
  • Essevee!
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali?
« Reactie #15 Gepost op: juni 07, 2016, 04:12:39 pm »
En mochten we eens met 3 achteraan spelen. Van Rechts naar links: Alderweireld - Vermaelen - Vertongen.
En daarvoor 2 verd. Mid. met Nainggolan en Witsel...

Dan moet je flanken hebben die ook kunnen meeverdedigen. Hazard kan dat niet en Willie is te dom om Carrasco in zijn plaats te zetten.

Offline San Iker

  • Leden
  • Berichten: 11.178
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali?
« Reactie #16 Gepost op: juni 07, 2016, 05:59:42 pm »
Ciman-Alderweireld-Vermaelen-Vertonghen
Dat wordt volgens mij de defensie.
Ofwel dezelfde als tegen Noorwegen, met enkel Ciman ipv Denayer.

Voor de verdediging liefst Niangolan en Fellaini

Offline die hard esseveeër

  • Leden
  • Berichten: 2.369
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali?
« Reactie #17 Gepost op: juni 08, 2016, 04:47:57 am »
Dan moet je flanken hebben die ook kunnen meeverdedigen. Hazard kan dat niet en Willie is te dom om Carrasco in zijn plaats te zetten.
Toch enen die het ziet...

Offline Grompie

  • Leden
  • Berichten: 1.013
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali?
« Reactie #18 Gepost op: juni 08, 2016, 08:33:53 am »
Ciman-Alderweireld-Vermaelen-Vertonghen
Dat wordt volgens mij de defensie.
Ofwel dezelfde als tegen Noorwegen, met enkel Ciman ipv Denayer.

Voor de verdediging liefst Niangolan en Fellaini

Idd, zeker tegen Italei moet je met Ciman spelen. Denayer is gewoon te groen achter zijn oren en gaat tegen de ervaren mannen van Italie gewoon zot gemaakt worden. Ciman mag dan geen wereldvoetballer zijn maar wel een ervaren rot die trukken van het vak maar al te goed kent. (En kan het smeerlapje spelen als het moet) Zo iemand kunnen we gebruiken in de defensie. En J. Lukaku al zeker niet, die stoppen ze anders in hun zak. (Als Buyl het al kon in onze competitie, wat met die van Juventus dan?)

Als Naingolan zij niveau terug haalt (verwacht ik wel) dan idd hij samen met fellaini in de defensie. Witsel moet er gewoon echt uit. Kan geen pas vooruit geven en vertraagt het hele spel.

Zeker tegen Italie geen risico's nemen en voor ervaring kiezen. Vooraan zou ik het toch zo laten, al is carrasco erg sterk bezig, maar of starten wel een goed idee is na een blessure en bijna geen voorbereiding weet ik ook niet hoor. En op dit moment vind ik Lukaku de logische keuze, weegt op de verdediging en scoort zo goed als altijd, en maakt hij de eerste goal dan gaat hij alleen maar groeien dit tornooi.

Offline Wouter

  • Leden
  • Berichten: 1.771
Re: Speeldag 1 : 13/06/2016 21u00 : Belgi? - Itali?
« Reactie #19 Gepost op: juni 08, 2016, 09:58:23 am »
Wilmots moet gaan kiezen: of De Bruyne, of Hazard. Samen lukt dus duidelijk niet! Komen allebei centraal de bal vragen en duwen de andere naar de kant. Daardoor verliest de andere van zijn kwaliteiten. Na drie jaar zou hij het dus moeten zien: nog geen enkele partij hebben ze samen iets kunnen betekenen.